Sportovni brzdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ferodo - nazory
DS2000
The DS2000 compound is primarily designed for HIGH PERFORMANCE ROAD USE. However, its excellent speed and temperature sensitivity characteristics make DS2000 also suitable for RACING applications.
DS2000 is used in the rear applications of front traction RACING CARS and in particular the Super Touring Championships all over Europe. In addition it is a standard compound used in many Mono-brand Championships and Group N cars (even on the front axle).
DS2000 has a friction level of approximately 0,42 and this remains constant at any speed and at any temperature that the brake system is working at.
A minimum of 250/300 miles product life can be expected under RACING CONDITIONS, this can of course be significantly higher. For high performance road use pads can offer up to 40,000 miles of product life, dependent upon driving style and road conditions.
hmmmmmmm -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
jo to znam, cituji: >nesnasim rasisty, cikany a zidy<
Ale k vjeci: Taky jsem byl z toho zmateny, kliknu tuning i racing a otevre se mi stejna polozka...
Chce to aby napsal nekdo kdo ma konkretni skusenost... zatim mi poctive referovali jenom majitele Ferodo 2500, ale ti berou sve auta jen na srazy a zavody (Fabia WRC ma Ferodo). OMP zatim bez reakce. Ferodo vyjde podstatne levneji, tolik co original a maji lepsi vlastnosti...
...teda zatim podle referenci.
Seru na to, jdu do Ferodo, budu referovat...
Dikes... do pulnoci mate cas mi to rozmluvit... -
"-- skrytý --" 03.09.04 16:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
K číně:
Spolupracoval jsem s čínany a od té doby je nemusím. Ptal jsem se amerického manažera na to, jak je možné, že jejich výroba v Číně produkuje funkční výrobky. Pošeptal mi, že kdyby odtamtud stáhli jen na týden všechny svoje lidi, tak můžou začít tu fabriku stavět znovu.
Dokud má Sony v Číně svoje lidi, tak je šance, že to je furt Sony. Bohužel už ani japonské značky občas nebývají to co dřív.
K OMP:
Omlouvám se za mystifikaci, ale zmátlo mě, že jsem si mohl vybrat mezi "Racing" a "Tuning". Klikl jsem na Tuning a hodilo mě to na destičky 971C, které jsou zřejmě Racingové.
Dole je pak nenápadný odkaz, že do této kategorie (zřejmě brzdové destičky) v sekci Tuning patří ještě další výrobky. Až tam se člověk dostane k tuningovým destičkám homologovaným pro normální použití Road&Sport.
Podle těch grafů je OMP Road&Sport lepší než Ferodo DS2500. Určitě bude mít lepší nástup. Povšiml jsem si, že OMP uvádí, že se ty destičky málo opotřevávávají, zatímco z Feroda mám pocit, že se snaží šetřit nejen sebe, ale i kotouče.
Ale všechno je to stejně jenom výplod marketingového oddělení a není nad praktickou zkušenost.
Uznávám, že moje neláska k italským výrobkům, stejně jako k některým našim snědým spoluobčanům je iracionální, neobjektivní a nemorální, leč daná špatnými osobními zkušenostmi. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
Proto jsem si psal jako dotaz nejakou konkretni skusenost... Jezdim hodne a obcas nejaky ten kratky racing, max. 20km. Ale brzdy to nezvladaji a nechci byt nekdy nemile prekvapen...
Pokud by to znamenalo ze tuning brzdy = zivotnost kotouce/desky = 10000/3000 km, tak se na to muzu... -
"-- skrytý --" 03.09.04 16:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
Chjo všechno špatně.
Našel jsem na webu OMP graf k tuningovým destičkám, to co jsem koukal předtím byly závodní. Takže při teplotě 100 st. C je to 0,4
Správnej graf k tuningovým OMP je tenhle:
[odkaz]
Mě jen štvalo, že se tu argumentuje nějak podivně - u jedněch destiček se součinitel tření a teplotní rozmezí uvede a u druhých se řekne, že to je dvakrát lepší. To není moc exaktní.
To na co se ale úplně zapomělo je, jak moc to pak brousí kotouče. Aby se levnější a lepší neprodražily na mizících kotoučích :roll: -
"-- skrytý --" 03.09.04 16:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
To magic:
"Desky Ferodo DS 2500 mají zaručený součinitel tření 0,28 v teplotním rozsahu 100-780 °C, což jsou parametry výrazně horší a hlavně - stojí dvakrát tolik."
Fakticky to znamená, že DS2500 má 0,28 při teplotě 100 stupňů. Jenomže při teplotě 200 stupňů už mají součinitel tření cca 0,5.
OMP sice udává součinitel tření 0,48, ale v jakém to je rozmezí teplot jsem na jejich stránkách nenašel. Zato je tam graf, který začíná na 150 stupních na hodnotě cca 0,45.
Porovnávat DS2500 při 100 °C a OMP při 150 °C není moc seriózní.
DS2500 asi nebudou tak zlý jak by se ti mohlo zdát z toho čísla 0,28.
Otázkou je, jestli jsi ty DS2500 zkoušel v praxi a jestli tě zklamaly. To by možná bylo zajímavější slyšet.
Ještě k tomu že jsme blbí češi a co není Made in Germany neberem:
Já osobně jsem záporně předpojatej pouze vůči Italským a čínským výrobkům.
Kladně předpojatej jsem pouze vůči japonským a švýcarským.
Made in (West) Germany je pro mě stejný jako made in USA.
A Made in France je jako Made in Czech Republic.
To neznamená, že bych si myslel, že italové neumí vyrobit kvalitní výrobek, nebo naopak japonci šmejd. To znaená, že když vedle sebe v regále bude ležet japonský výrobek a italský výrobek a budou mít srovnatelnou cenu, tak šáhnu po tom japonci.
Mimochodem Ferodo je z Anglie. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
>NO FLAME WAR<
Vis co jsi napsal???
No, to je potom těžký. Všechny týmy WRC sice používají nejvíc talošský techniky (magneti-Marelli, OMP, Sparco...), ale Češi a Slováci by si to do auta nedali...tomu říkám házet perly sviním....
>NO FLAME WAR<
Co mam jeste z jinych zdroju tak Lucas, Ferodo jsou OEM pro Sparco, Brembo....
nevim jestli pro OMP.... -
"-- skrytý --" 03.09.04 14:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
...tak ted v tom mám guláš zase já....jaký reference? Že destičky DS 2500, který jsou o dvě třidy horší jsou dvaapůlkrát dražši? Že za ty peníze asi NEEXISTUJE LEPŠÍ KVALITA? To je jako špatně? 15.000 moc? A víš, kolik stojí to, co tam máš a na co sisi stěžoval, že nefumnguje? Dělej si pro mně za mně co chceš, dej si tam třeba papír, mně je to jedno, ale začínám být na Čechy naprosto alergický! Jediná špatná věc je jako ta, že OMP je made in Italy a ne Germany, že? Na tohle nemám, končím. Z toho monitoru se na mně valí lavina lidský tuposti -
« Re: Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
Tak, a mam z toho gulas... Bohuzel ja bych na OMP cekal pri me smule urcite az do jara, coz si nemuzu dovolit. Nezbyva nez experimentovat...
...navic dat 15 000 za neco co ma takove reference je trochu moc. Co jsem cetl z prizpevku na Hondu CRX, tak neskodi si to opravdu vyzkouset, dokonce na kazdy vuz se dela nekolik verzi kotouce/desky od stejneho vyrobce... -
"-- skrytý --" 03.09.04 11:14
« Re: Re: Re: Re: Ferodo - nazory
Do WRC se asi nestrkají výrobky po té, co prodělaly radikální optimalizaci za účelem snížení ceny. A taky se asi pořádně dělá kontrola vstupních surovin a výstupní kontrolase taky asi bude stoprocentní. Proto taky jedno WRCčko vyjde na 10 milionů 8-s
Doporučoval bych nemíchat komponenty pro WRC a komponenty pro normální spotřební trh. Pro každé nejspíš platí úplně jiná pravidla. -
"-- skrytý --" 02.09.04 15:54
« Re: Re: Re: Ferodo - nazory
Na nestálost v kvalitě italských výrobků mám úplně stejný názor. Trošku mě děsí představa strkat si něco italského do brzdové soustavy. Ale to je námět na FlameWar, který už tu byl. navíc občas se najde výjimka, která potvrzuje pravidlo.
Těch 300W z 12 V se vyčaruje tak, že se udá nikoliv trvalý výkon, ale špičkový výkon. Rozdíl je ten, že proud pro špičkový výkon je získaný vybíjením kondenzátorů v rádiu. Na pár milisekund (než se vybijí kondenzátory) je těch 300 W opravdu k dispozici. Je to významné nikoliv kvůli hlasitosti, ale kvůli dobré dynamice. (Tento podvod neobhajuji, pouze vysvětluji). Autorádio s 300W trvalého výkonu puštěné naplno by nejspíš dokázalo vyrazit okna. >:D
...o OMP ani hlaska..