Zabeh auta
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re:
Asi jediné auto, které dostanete už se zaběhnutým motorem je asi zjevně jen Rolls Royce. Jsem videl v TV dokument jak se RR staví atd atd.. a samozřejmě tam byl díl i o motoru. Zajímavé je že ho staví team lidí, který nemá žádný časový limit, prostě až motor bude hotov tak prostě bude a rozhodně to nikdo nebude uspěchávat, přirozeně vše ruční práce. No ale zajímavé je co se děje potom, každý vyrobený motor se dá na testovací stolici, kde běží několik hodin na maximální otáčky. Docela dobrý pohled, motor je v jakém si operačním sálu za protihlukovým sklem a na druhý straně je řídící centrum. Jenom podle vzhledu je vidět, že ten motor dostává fakt zabrat, protože byl rudej jak rak (částečně průhledý) a část vyfukového potrubí měla již bílou barvu, prostě neskutečný test zátěže. No a pak se jen konstatovalo, že po těch x hodinách co musel běžet na svůj maximální výkon (tuším že 6 hodin) zažil motor to co nikdy v budoucnu nezažije a majitel tak dostane vyzkoušený, prověřený a zaběhnutý motor, který již nikdy v budoucnu nezažije takovou zátěž. Prostě neskutečná záležitost po všech směrech... -
"-- skrytý --" 07.09.04 17:28
« Re: Re: Re:
Cit.: "...lebo sa vravi, ze motor ma uz x km natocene vo vyrobe..."
Jestli má někdo na mysli odzkoušení motoru (zda-li splňuje alespoň minimální stanovené parametry) na brzdě ve fabrice, tak ano. Ale to se přece ve "slušných" fabrikách dělalo i kdysi, včetně mladoboleslavské Škodovky. Tohle ovšem NIKDY nenahrazovalo a ani dnes to nenahrazuje záběh motoru, natož pak celého vozu!
PS: Záběh potřebují i pneumatiky... -
"-- skrytý --" 07.09.04 13:31
« Re:
K tomu, co napsal ace2, bych snad ještě dodal, že dříve se pracovalo s většími výrobními tolerancemi (poněvadž nebylo možno zaručit, že "každá součástka bude mít stejné rozměry"), ale s "hladšími plochami", zatímco dnes jsou plochy záměrně hrubší (jak už ostatně napsal ace2), ovšem výrobní tolerance podstatně nižší, a to díky robotizaci výrobních procesů. Ani z jednoho stavu (dříveXdnes) však nevyplývá, že záběh není třeba, jak si dnes někteří mylně myslí! -
« Bez nadpisu
tu dlouhou výměnu oleje při novém autě bych viděl na to aby se motor dobře zabrousil, respektive jeho kluzné části. Předpokládáme-li že při prvních x tisících km dochází k nadměrnému obrušování díky záběhu. Díky tomuto, můžeme to nazvat "drsnějšímu oleji", se snáze vytvoří vůle a třecí plochy. Kdežto při nadměrné výměně oleje za čistý, by se motor pravděpodobně zaběhával delší dobu což není žádoucí. Taky mě překvapilo, že jsem měl první výměnu oleje až po 25.000 tis a následující jen již po 20.000 km. Já bych nad tím nepřemýšlel, ten tým který ten motor tvořil ví mnohem lépe co přesně ten motor potřebuje pro život.
Jinak rozdílné servisní intervaly, zejména při záběhu bych asi vysvětloval odlišnou technologií výroby. Co je mi známo tak se dříve motor dělal tak aby měl veškeré kluzné povrchy co možná nejhladší co s nejpřesnějším výrobním procesem, ale pak se zjistilo, že to není zase až tak dobrý nápad a nyní se dělají kluzné části cíleně "drsnější" tak aby měl motor možnost si sednou sám.
Nicméně nejsem nástrojař, nemám technické vzdělání a toto mi vysvětloval jeden ing. se strojním vzděláním, tedy bych to pokládal za logické vysvětlení. -
« vymeny oleju a záběh
k tem vymenam oleju. Trochu mne prekvapuje, že co automobilka to jiný systém záběhu motoru, tedy hlavně výměn oleje. Některé mění u nových aut oleje třeba za 1500 až 3000km a další výměnu po roce resp. po třeba 30000km, překvapilo mne že Opel u 1,6i 16V motoru (a nejen u tohoto motoru) mění olej až po roce (nebo po 30.000km). Může to někdo smysluplně vysvětlit? Pravda je že já na tom Oplovi mám už 7 tisíc km, jede skvěle a při dosavadní jízdě jsem ho moc nešetřil. Přikláním se k záběhu ne moc po těch dálnicích. Chce to měnit režimy, kopce, zatáčky, asi ne ty kolony a město, ale nepřetáčet motor do vysokých otáčet (červené pole, zpravidla nad 5tisíc otáček). Staré pravidlo říká, jak si řidič nechá v záběhu auto zlenivět, tak ho pak má líné napořád. A poslední postřeh - doporučuji držet se předepsaných intervalů výměn a druhů olejů. I když si to člověk dokáže udělat sám (a levněji než v autorizovaném servise), zpravidla je tu vazba na záruku auta (motoru) a pak ta dohadování o neuznaných zárukách nestojí za to.
Všem hoooooodně km bez nehod. -
"-- skrytý --" 27.08.04 22:38
« Kdy a jak menit olej
Mel bych takovou lamoozni stupidni otazku, ale jsem spis zakladni uzivatel (ve znalosti aut spis jako zenska), a tak se radsi poptam. Jak nadpis rika, zajma me, kdy a jak menit olej v novem aute, najeto 8500 km, na merce hladiny oleje mam tak 3-4 milimetry uz docela tmavyho oleje. Staci jenom dolejt vyrobcem doporucovany olej a nebo se musi do servisu? Auto mame 10 mesicu a na garancku doporucovali jit po roce. Mam cekat nebo to udelat uz sam? Diik za odpoved pro lamu:) -
« Re: km
Myslim si ze jezdit po meste v noci je pekna blbost... Ale to je muj nazor. Ta prvni vymena oleje 25 000 je bezna u dieselu a vetsich motoru nez u tak malych objemu. Diesel je dobre zajety az po 100 000, ale je to vec nazoru. Ty novejsi 1,4 HDi od pezotu bych neresil, tam to bude uz dost podobne jako u benzinu. Tech 3500 na 5RS pri 130 km.h -1 bych videl jako strop, pres ktery muzes v zabehu jit jen na chvili. Jsem rad ze se tu seslo tolik nazoru k tematu, spatne zajety motor ma pomerne vliv na zivotnost a jizdni vlastnosti (motoricky). Rozhodne bych se snazil nejezdit prilis kratke trasy (5km), radeji je omezit. -
« Re: Re:
jo jo s tím olejem souhlas. U mě byla také první výměna oleje až po 25.000 km....
Jinak mé zkušenosti jsou následující. Do 1.200 km se auto chovalo jako by bylo pořád studené. Jako jelo, ten potencionál tam byl cítit, ale prostě jsem citil, že to není až tak smooth. Pak po těch 1.200 se to zlomilo, řekl bych že se motor uklidnil, utišil se a začal jezdit tak jak se od něj asi očekávalo. No a další zlom přišel po 12.000 km po tom co jsem mu dal za uši když jsem jel z Budapeště do Prahy, od tý doby jede už bezezměny. -
« Bez nadpisu
Rabukate - jedna nepresnost: Pri zabehu je treba menit jazdne styly, zatazenie a rychlosti. Preto idelane je ist niekde do kopcov alebo jazdit v noci po meste, a nie ist 1000km po rovnej dialnici. Vymenu oleja predpisuje vyrobca a vacsinou on vie lepsie, kedy treba menit olej, ako ty. Napr. na mojom aute je vyslovene zakazane vymenit olej pred doporucenym prvym intervalom vymeny. S ostatnym sa da suhlasit
Cichate nekdy k oleji??? Ja jednou na mazde najel asi 2000 km fakt na kref, a trochu to smrdelo spaleniskem. Mimo jine jsem po teto "jizde" musel pretesnit hlavu, protoze se to drobet propalilo, utahnout par sroubu co meli moment 1 misto 28, repasovat automat, atd...