Prevodovka DSG - mate ? jak to jezdi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Bez nadpisu
A proč chceš jezdit v traktoru? :-O Než naspoříš na nové, možná zmoudříš... ;-) Mít jako podmínku diesel a ještě odejít od dobré značky. Hm hm hm. Holý nerozum... Benzín je benzín.. tichý motor a CVT. A když pořádný výkon, tak přeplňovaný benzín... Ještě popřemýšlej, polonissanisto. -
« Re: Re:CVT
No, snad se nechceš přít o tom, který princip je starší. Princip variátoru byl prakticky realizován v roce 1954 u DAFu a v roce 1967 použit v motorsportu u Brabhamu a dále pak u Cosworthu >:D Takže klídek.
CVT má také samozřejmě nižší spotřebu než manuál při stejném stylu jízdy a má hlavní výhodu oproti DSG - vůbec neřadí :-) Tj. je rychlejší...
To že se nedodává CVT v kombinaci s TéDéÍ je problém VW... Napiš tetě Sally. -
« Re: 2 omicron
Ty otáčky samozřejmě poklesnou úměrně zařazené rychlosti, ale nepoklesnou tak (s výkyvem dolů a zpět nahoru), jako u ručního nebo robotizovaného řazení. A bez jéhokoliv škubnuttí, či jiného průvodního jevu známého z jiných automatů. Možná jsem se předtím nechtěně vyjádřil... -
« servisni interval
V USA jsem taky jezdil a servisni interval 5000 mil potvrzuju, ale prevodovka DSG ma ( mam ten dojem ) 2 suche spojky a vsechny ozubene kola v oleji, a zadny hydromnenic - tak si myslim ze by mohla mit udrzbu jako bezna manualni prevodovka - tedy minimalni.
BTW: Jak to funguje pri popojizdeni v kolone ? Rozjede se po uvolneni brzdy nebo az po seslapnuti plynu ? -
« Re: udrzba
Netuším, ale jako každý automat to bude chtít absolutně přesně dodržovat servisní předpisy. To je velká bolest všech problémů s automaty, tady v Česku mraky jedinců nadává např. na údajně nekvalitní automaty v US autech, ale je to jen vše s nedodržováním předpisů o údržbě těchto převodovek. Viděl jsme v USA mraky 20-30 let starejch aut s automaty, všechny jezdili bez problémů. Tam např. mění olej v motoru každých 5000-7000 mil (! - vlastní zkušenost), holt při jejich cenách si to mohou dovolit... -
« DSG - zkušenosti ?
Takže, měl jsem tu čest DSG vyzkoušet, a to jak ve VW Touran, tak i v Octavia II, obojí TDI. Jedním slovem absolutně špica, i pro lidi, kteří jsou již na nějaké automaty zvyklí. Jezdíval jsem (v USA) s automaty, toto je ale úplně něco jiného. Tím, že to má dvě spojky, je okamžik přeřazení bez jakéhokoliv průvodního jevu, bez poklesu otáček motoru, tiché, bez škubání,a a hlavně extrémně rychlé. Jedna radost. Výborné je to v obou režimech, full auto, tak i "tiptronic", tzn. s předvolbou. Oktávka zobrazuje na centr. displeji zařazený stupeň v obou režimech, Touran je v režimu předvolby. Sám příští rok plánuji přesedlání, a chci Oktávku Kombi s DSG (nyní ještě není). Převodovka je tak úzce propojena s motor managementem, že je jízda s ní ještě úspornější, než s manuálem. Opravdu lahůdka, moc povedené !
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!