Prevodovka DSG - mate ? jak to jezdi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Řazení
Neé, žádná ruční brzda, musí být sešláplá hlavní brzda, informuje Tě o tom i žlutá kontrolka brzdového pedálu, která se rozvítí na budíku, když dáš "P", a uvolníš pedál brzdy.
Mimoch., když necháš ruku na voliči, je slabě i cítit uzamčení mechanismu voliče... -
"-- skrytý --" 14.02.06 23:07
« Re: Re: Re: Re: To Jenyk
2 Jenyk:
O výměně oleje každých 60.000km nebo 4 roky jsem tady psal já, informace byla převzata z rozpisu jednotlivých servisních úkonů v mé servisní knížce.
Jinak zajímavé obecné informace o automatických převodovkách jsem našel na stránkách firmy zabývající se jejich opravami na str. [odkaz] , zejména pohled myslím odborníků na pojem "doživotní náplň" :-) (i když to lze brát i z druhé strny, jako že si někdo zajišťuje práci ... >:D )
Ruční podřazování používám, hlavně v situacích kdy chci brzdit motorem. Není problém např. při dojíždění k ceduli obce 2x kliknout dolů a je tam 4-ka. Jinak při "zapomenutí" ručního kvaltu se chová jak popsal omicron - při zastavování si při dosažených minimálních otáčkách řadí dolu až na 1, na druhou stranu nenechá přetočit motor a taky přeřadí. Pokud by otáčky u ručně navolené rychlosti byly mimo provozní rozsah motoru, přeřadí buď JEN o "správný" počet stupňů nebo na požadavek nereaguje.
Při ručním řazení dolu převodovka dává přednost "komfortu" přeřazení, tj. sekvence rozepnutí aktivní spojky-"meziplyn"-sepnutí spojky. Nejsem vědec, takže nedodám exaktní měření času, ale tipnul bych si, že to zvládne tak za 0,5-1 sec.
Zatím howgh .... >:D
Vláďaundefined -
Diamant 14.02.06 20:38
« Re: Re: Re: Re: To Jenyk
Ako som tu už pred časom písal, prekvapilo ma, že sa auto po uvolnení brzdy pohlo. Predpokladal som, že sa pohne až po pridaní plynu. Ale ak je tam tá premlka po pustení brzdy, tak to by mohlo naznačovať, že zopnutie spojky je viazané na uvolnenie brzdy. To znie fakt veľmi zaujímavo aj pre spojku, aj pre palivo v nádrži. -
"-- skrytý --" 14.02.06 20:10
« Re: Re: Re: To Jenyk
Re. životnost spojky: pokud by byla trvale sepnutá a tedy mírně táhla i na volnoběh, měl bych dost obavy. Jestli je na volnoběh rozepnutá, je životnost v pohodě a vysvětluje to ta prodleva při rozjezdu (což vidím jako lepší řešení). Ostatní si toho všimli také? -
Diamant 14.02.06 17:59
« Re: Re: To Jenyk
omicron - a prečo by malo byť u nie DSG prevodovky cítiť nejaké škubanie? Ja mám nie DSG a nič neškube. Veď počas peradenia sa prenos výkonu nepreruší, ibaže je premostený cez menič, ktorého meno tu nesmiem spomenúť, keďže toto je diskusia len o DSG. Nehovorím, že DSG je zlé (ja momentálne najlepšie, čo sa dá kúpiť), ale nie DSG prevodovka v Audi A3, ktorú som skúšal radila podľa mňa rovnako inteligentne, iba o trochu pomalšie a samozrejme menej úsporne. Preto mám dojem, že sa DSG až prehnane vyzdvihuje do výšok.
omicron - áno, v tom máš pravdu, že obvykle displeje neukazujú zaradený rýchlostý stupeň. Napríklad moje nekoncernové nie DSG zaradenú rýchlosť neukazuje. A zišlo by sa to. Šéfove A8 rovnako nezkazuje zaradený stupeň. Bolo by ale zaujímavé cedieť, či nie DSG prevodovka v O2 s benzínovými motormi zaradenú rýchlosť ukazuje alebo nie.
omicron - presne tak, mestské Karosy mali nie DSG predovky. A dokonca to tak bolo už aj u všetkých autobusov Karosa ŠM-11, ktoré boli predchodcami tých krabicoidných mestských autobusov Karosa (presne tak, vyrábali sa niekedy v 70.-tych rokoch). Tie tlačidlá by som upresnil, aby si zase dato dačo nemyslel, ono sa nimi neradilo, iba sa volil režim rovnako ako dnes voličom. Samozrejme bola tam ešte možnosť voliť blokovanie vyšších prevodových stupňov. A samozrejme to pekne škubalo, o tom niet pochýb.
Viktor - môžem potvrdiť, tá moja má už z jazdy s manuálom stres.
O životnosť by som sa až tak nebál. Stačí si uvedomiť, že v bežnom aute je jedna spojka a koľko vydrží. U DSG sú spojky 2, takže aj keby každá z nich vydržala iba 50% toho, čo v bežnom aute, tak je vlastne životnosť prevodovky ako celku identická so životnosťou bežnej spojky. Samozrejme je to len teória, ktorú potvrdí až prax. Ale myslím, že by nemal byť problém so životnosťou. Teda pokiaľ nezačnú praskať nejaké nity na obložení alebo sa nepokazí mechanizmus, ktorý spojky ovláda. -
« Re: To Jenyk
Volím auto pro svou paní a namlsal jsem ji na automat.
Jen jedno nebezpečí - jakmile se namlsá na auto bez spojkového pedálu, jiné chtít nebude (soudím podle situace doma).
Jinak je to při běžném ježdění stejné jako klasický automat? Asi to i brzdí motorem?
V zásadě ano. Může se to chovat trochu jinak v mezních situacích (sníh apod.), ale pokud člověk neustále nestřídá DSG x CVT x HDM x robotika a jezdí jen s jedním z nich, tak si zvykne a specifika každého systému a prostě mu to na mysl nepřijde. A i když se to střídá, tak ty rozdíly nejsou dramatické. Motorem to brzdí.
Jezdíme hlavně po městě, kde je to poskakování v kolonách. Já pamatuju mokré spojky u motorek, tak mám trochu obavy z životnosti.
Obavy neměj. Asi před 12 lety testoval Saab automatickou spojku ke klasickému manuálu. Dal to testovat taxikářům do Stockholmu a spojkové obložení mělo v průměru asi o čtvrtinu delší životnost -
« Re: Re: DSG
No 70. léta fakt osobně nepamatuji, ale ty zbytky co tu zbyly po revoluci a to co si pamatuji před ní byly většinou manuály (praha). Neříkám že všichni, automaty samo byly.
Tlačítkově jsou ovládány i dnešní nízkopodlažní CityBusy Karosa Renault (IRISBUS) s převodovkami Voith.
Tlačítkové ovládání měl mmj. i ZIL a rovněž některé ameriky, ale to je na jinou debatu. -
"-- skrytý --" 14.02.06 15:32
« Re: Re: Re: Re: DSG
...u HDM dochází při změně ke skutečnému přeřazení, u DSG vlastně žádné přeřazení není, je to jen přepnutí spojek
Bez emoci, zkus se podivat jakym zpusobem radi HDM automat. Mozna budes prekvapen ze "jen prepina spojky". Presneji spojkove brzdy u jednotlivych rychlosti. Jsou to prave jejich lamely, ktere se prokluzem pali kdyz je neco spatne s prevodovkou.
Ale zajimala by mne jina vec (spis z dlouhodobejsiho hlediska) a tim jsou prave pojezdy po meste, takovy ten typicky styl jizdy "priskokama vpred". Obecne se povida ze klasicke manualni prevodovky (presneji spojka, ne prevodovka) a z nich vychazejici automatizovane(robotizovane) prevodovky (a z nich vychazejici DSG) tento styl nemaji zrovna v oblibe (caste prokluzovani spojky). HDM tim netrpi. Jenze na tuhle otazku dostanu odpoved az za peknych par let.
Otazkou je nakolik tim trpi. Jestli tim trpi stejne jako trpi HDM kazdym prerazenim(jak jsem napsal, HDM automat radi prepinanim spojek u rychlosti), pak je to bezpredmetne. Pokud ale ne ... no proste by mne to zajimalo. Zajimalo ve smyslu realneho pohledu na vec, nechci zadne PR. -
« Re: DSG
To Barrichello :
"...K předlistopadovýcm Karosám - drtivá většina z nich byly manuály, to jen pro upřesnění..."
No vidíš, Barrichello, jak můžou být Tvá "upřesnění" naprosto zavádějící - tam kde jsem před listopadem pobýval, měli všechny městské Karosy HDM automaty Praga. Měli tlačítkové ovládání na panelu vedle volantu, a hezky to škubalo ;-)
Třeba Praha, Ostrava, Brno, Karle Varle, ale i s spousta menších měst. Jiné Karosy jsem neměl na mysli, každý asi ví, že když se bavíme o Karosách a HDM automatu, jednalo se o městké busy. A to již někdy v 70.letech (pokud si to můžeš pamatovat, nevím, jakého jsi věku).
Takže to k Tvému poslednímu "upřesnění" >:D -
"-- skrytý --" 14.02.06 15:15
« Re: Re: Re:
2VlaSy: Možná tu zaregistruješ jednoho fanatika, který cítí nutkavou potřebu ke všemu se vyjadřovat a všechny okřikuje, když není po jeho.
Mne jeho názory absolutně nezajímají. Bohužel tu nefunguje administrátor, který by ho odkázal do správných mezí. Nejlepší je ignorovat ho.
Prosím nenech se otrávit, tvoje realistické popisy jsou pro mne a věřím, že i pro další, které tato převodovka velmi zajímá, daleko zajímavější. -
« Re: Re: Re: Re: DSG
No Tiptronic od VW taky stojí za starý ku**** :o)
Jasně, jde poznat že HDM přeřadil, ale jen zvukově, nikoliv škubnutí fyzické. Pokud to skutečně škubne, je něco špatně.
K předlistopadovýcm Karosám - drtivá většina z nich byly manuály, to jen pro upřesnění :o)
Startuji v poloze P a start nevyžaduje sešlápnutí hlavního brzdového pedálu - pouze při následném posunutí na D nebo R je potřeba sešlápnout pedál. Ruční brzda Ti maximálně omezí sílu potřebnou k přesunutí voliče z pozice P, protože všechna hmotnost nebude "viset" na západce převodovky v pozici P ale na ruční brzdě ............