Prevodovka DSG - mate ? jak to jezdi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.06  12:45

    « Re: Re:

    jestli to bylo na me.. mel jsem tim na mysli, ze kdyz prijizdis treba ke krizovatce bez plynu, nebo lehce brzdis, tak prevodovka si podrazuje a pri tom to autem vzdy citelne skubne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.06  12:19

    « Re:

    to cukani me zajima ,rekni vic pls.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.06  09:51

    « Re:

    Hihi, tak kdo zná HDM převodovky, tak ví, že když je volič v poloze P, lze startovat i bez sešlápntuí brzdového pedálu či zataž. ruč. brzdě (která na tohle nemá žádný vliv). Ta je určena k tomu, aby v kopcích nevisela váha vozu jen na kolíku v převodovce. To pro ní neí to pravé ořechové, že :o)
    Když je volič v poloze D (např), nelze vůz s HDM nastarovat. Bezp. ochrana aby se to samo nerozjelo...... To sou novinky což :o)))))))))))
    No jo, kdo měl dřív fofrklacek tak se diví no :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.04.06  22:45

    « Bez nadpisu

    vlasy:no tak v te O2 co jsem jezdil ja byl temer urcite zluty,
    omicron: ten zamek neni citit trochu ale docela dost
    lainen: ostra jizda nekolik tisic km 8.5-9, 2.0tdi na delsich trasach se z toho vic prakticky dostat neda
    par tisic jsem s tim najezdil a co mi na tom nejvic vadilo bylo, jak to skubalo autem pri dobrzdovani pred zastavenim. A pak jeste rozjezdy z mista... to byla primo tragedie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  21:28

    « Re: Re: Řazení

    Dovolil bych si opraviti oproti mě podstatně "zkušenějšího" uživatele DSG v tom, že v mé O2 je symbol zablokovaného voliče na budíku tachometru zelený >:D .
    Startuji v poloze P a start nevyžaduje sešlápnutí hlavního brzdového pedálu - pouze při následném posunutí na D nebo R je potřeba sešlápnout pedál. Ruční brzda Ti maximálně omezí sílu potřebnou k přesunutí voliče z pozice P, protože všechna hmotnost nebude "viset" na západce převodovky v pozici P ale na ruční brzdě ............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.06  09:26

    « Re: Řazení

    Neé, žádná ruční brzda, musí být sešláplá hlavní brzda, informuje Tě o tom i žlutá kontrolka brzdového pedálu, která se rozvítí na budíku, když dáš "P", a uvolníš pedál brzdy.
    Mimoch., když necháš ruku na voliči, je slabě i cítit uzamčení mechanismu voliče...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  09:15

    « Řazení

    Vím že při startovaní a převolení do režimu jízdy musí být sešlápla brzda ,nikde sem ale nezjistil zda je to samé možné při zatažené ruční brzde.Prosím o vysvětleni.Děkuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  17:51

    « Re: spotreba

    Mam dlouhodobe dle PP kolem 6.3-6.5, TDI 1.9
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  17:40

    « spotreba

    mohl by nejaky skutecny uzivatel uvest spotrebu s DSG ,zajimala by me jak u 1.9 tak u 2.0 TDI.dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.06  09:31

    « Re: maxidot

    MaxiDOT je povinna vybava, pokud si objednas DSG, samozrejme za priplatek. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.06  09:23

    « maxidot

    je maxidot s DSG v zakladu nebo je za priplatek jako u ostatnich vybav?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.06  23:07

    « Re: Re: Re: Re: To Jenyk

    2 Jenyk:
    O výměně oleje každých 60.000km nebo 4 roky jsem tady psal já, informace byla převzata z rozpisu jednotlivých servisních úkonů v mé servisní knížce.
    Jinak zajímavé obecné informace o automatických převodovkách jsem našel na stránkách firmy zabývající se jejich opravami na str. [odkaz] , zejména pohled myslím odborníků na pojem "doživotní náplň" :-) (i když to lze brát i z druhé strny, jako že si někdo zajišťuje práci ... >:D )
    Ruční podřazování používám, hlavně v situacích kdy chci brzdit motorem. Není problém např. při dojíždění k ceduli obce 2x kliknout dolů a je tam 4-ka. Jinak při "zapomenutí" ručního kvaltu se chová jak popsal omicron - při zastavování si při dosažených minimálních otáčkách řadí dolu až na 1, na druhou stranu nenechá přetočit motor a taky přeřadí. Pokud by otáčky u ručně navolené rychlosti byly mimo provozní rozsah motoru, přeřadí buď JEN o "správný" počet stupňů nebo na požadavek nereaguje.
    Při ručním řazení dolu převodovka dává přednost "komfortu" přeřazení, tj. sekvence rozepnutí aktivní spojky-"meziplyn"-sepnutí spojky. Nejsem vědec, takže nedodám exaktní měření času, ale tipnul bych si, že to zvládne tak za 0,5-1 sec.
    Zatím howgh .... >:D
    Vláďaundefined
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 14.02.06  20:38

    « Re: Re: Re: Re: To Jenyk

    Ako som tu už pred časom písal, prekvapilo ma, že sa auto po uvolnení brzdy pohlo. Predpokladal som, že sa pohne až po pridaní plynu. Ale ak je tam tá premlka po pustení brzdy, tak to by mohlo naznačovať, že zopnutie spojky je viazané na uvolnenie brzdy. To znie fakt veľmi zaujímavo aj pre spojku, aj pre palivo v nádrži.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.06  20:10

    « Re: Re: Re: To Jenyk

    Re. životnost spojky: pokud by byla trvale sepnutá a tedy mírně táhla i na volnoběh, měl bych dost obavy. Jestli je na volnoběh rozepnutá, je životnost v pohodě a vysvětluje to ta prodleva při rozjezdu (což vidím jako lepší řešení). Ostatní si toho všimli také?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  19:49

    « Bez nadpisu

    Diamant: Tak to sis dovolil dost! >:D >:D :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 14.02.06  17:59

    « Re: Re: To Jenyk

    omicron - a prečo by malo byť u nie DSG prevodovky cítiť nejaké škubanie? Ja mám nie DSG a nič neškube. Veď počas peradenia sa prenos výkonu nepreruší, ibaže je premostený cez menič, ktorého meno tu nesmiem spomenúť, keďže toto je diskusia len o DSG. Nehovorím, že DSG je zlé (ja momentálne najlepšie, čo sa dá kúpiť), ale nie DSG prevodovka v Audi A3, ktorú som skúšal radila podľa mňa rovnako inteligentne, iba o trochu pomalšie a samozrejme menej úsporne. Preto mám dojem, že sa DSG až prehnane vyzdvihuje do výšok.
    omicron - áno, v tom máš pravdu, že obvykle displeje neukazujú zaradený rýchlostý stupeň. Napríklad moje nekoncernové nie DSG zaradenú rýchlosť neukazuje. A zišlo by sa to. Šéfove A8 rovnako nezkazuje zaradený stupeň. Bolo by ale zaujímavé cedieť, či nie DSG prevodovka v O2 s benzínovými motormi zaradenú rýchlosť ukazuje alebo nie.
    omicron - presne tak, mestské Karosy mali nie DSG predovky. A dokonca to tak bolo už aj u všetkých autobusov Karosa ŠM-11, ktoré boli predchodcami tých krabicoidných mestských autobusov Karosa (presne tak, vyrábali sa niekedy v 70.-tych rokoch). Tie tlačidlá by som upresnil, aby si zase dato dačo nemyslel, ono sa nimi neradilo, iba sa volil režim rovnako ako dnes voličom. Samozrejme bola tam ešte možnosť voliť blokovanie vyšších prevodových stupňov. A samozrejme to pekne škubalo, o tom niet pochýb.
    Viktor - môžem potvrdiť, tá moja má už z jazdy s manuálom stres.
    O životnosť by som sa až tak nebál. Stačí si uvedomiť, že v bežnom aute je jedna spojka a koľko vydrží. U DSG sú spojky 2, takže aj keby každá z nich vydržala iba 50% toho, čo v bežnom aute, tak je vlastne životnosť prevodovky ako celku identická so životnosťou bežnej spojky. Samozrejme je to len teória, ktorú potvrdí až prax. Ale myslím, že by nemal byť problém so životnosťou. Teda pokiaľ nezačnú praskať nejaké nity na obložení alebo sa nepokazí mechanizmus, ktorý spojky ovláda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  17:01

    « Re: To Jenyk

    Volím auto pro svou paní a namlsal jsem ji na automat.
    Jen jedno nebezpečí - jakmile se namlsá na auto bez spojkového pedálu, jiné chtít nebude (soudím podle situace doma).
    Jinak je to při běžném ježdění stejné jako klasický automat? Asi to i brzdí motorem?
    V zásadě ano. Může se to chovat trochu jinak v mezních situacích (sníh apod.), ale pokud člověk neustále nestřídá DSG x CVT x HDM x robotika a jezdí jen s jedním z nich, tak si zvykne a specifika každého systému a prostě mu to na mysl nepřijde. A i když se to střídá, tak ty rozdíly nejsou dramatické. Motorem to brzdí.
    Jezdíme hlavně po městě, kde je to poskakování v kolonách. Já pamatuju mokré spojky u motorek, tak mám trochu obavy z životnosti.
    Obavy neměj. Asi před 12 lety testoval Saab automatickou spojku ke klasickému manuálu. Dal to testovat taxikářům do Stockholmu a spojkové obložení mělo v průměru asi o čtvrtinu delší životnost
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  16:39

    « Re:

    Klid, nikdo tu nic nesrovnává, jen konstatování, že ovládání tlačítky není nic neobvyklého ani u osobáků...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.06  16:11

    « Bez nadpisu

    Sakra lidi nerikejte ze chcete srovnavat prevodovku Praga 2M70 se soucasnyma prevodovkama? :-)
    Ta se snad neda srovnavat ani s jejimi vrstevniky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  16:02

    « Re: Re: DSG

    No 70. léta fakt osobně nepamatuji, ale ty zbytky co tu zbyly po revoluci a to co si pamatuji před ní byly většinou manuály (praha). Neříkám že všichni, automaty samo byly.
    Tlačítkově jsou ovládány i dnešní nízkopodlažní CityBusy Karosa Renault (IRISBUS) s převodovkami Voith.
    Tlačítkové ovládání měl mmj. i ZIL a rovněž některé ameriky, ale to je na jinou debatu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…