Prevodovka DSG - mate ? jak to jezdi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: DSG he he :-)
To JENYK:
"...Zaslepenost nad tím, co si někdo koupil, ale nepříspívá objektivitě diskusí....."
Ocituj mě jediné slovo, jedinou slabiku, která by prokázala mou zaslepenost ? Mám praxi na různých HDMkách možná 300 kkm, teď mám na O2 cca 20kkm s DSG, a rozhodně vím, o čem mluvím. Naopak z Tebe jen čiší nějaká skoro nenávist k něčemu novějšímu (a pro Tebe bohužel neznámému), protože jsi si koupil svou káru s HDM, a teď nepřekousneš, že existuje něco lepšího.
To k té Tvé ZASLEPENOSTI. Kdyby jsi uměl lépe číst (a možná hledat), našel by jsi mraky příspěvků od jiných uživatelů (jak tady, i jinde), a nebrečel tady po nějakých videích. Proč bychom Ti měli něco takového takto dokazovat ? Pokud Tě to zajímá, tak si zajdi do nejbližšího autosalonu, a zajezdi si s tím !!!
To kmarty:
Netvrdim nic o puvodci Tiptronicu, ale o jejim prodejci, take jsem jednoznacne napsal, ze Tiptronic je normalni klasicka HDM automat. prevodovka s dalsi moznosti tzv."sekvencniho razeni", coz umoznuje spousta jinych prevodovek. To znamena, ze Tiptronic neznamena jen to, ze to je to "sekvencni" razeni, jak tvrdis Ty, ale jedna z jeho vlastnosti.
To ze se mezi lidmi dnes rika tomuto sekvencnimu razeni "Tiptronic" je jen bohuzel zazity (a hloupy) zvyk, nebot tento rys mely US HDM automaty jeste davno pred Euro Tiptronicem...
A pote skutecne motas o pojmech robotizovane ci automaticke prevodovky. Automaticka prevodovka je proste prevodovka, ktery sama radi (nic vic ci min !), a je uplne putna jakym mechanismem. To muze byt klasicky HDM, CVT nebo DSG. A ty robotizovane poloautomaty jsou preci neco jineho, tak to nastuduj.
DSG neni zadna "robotizovana", ci "semi-automaticka" prevodovka, to jsi skutecne "VEDLE, JAK TA JEDLE" !
A co je na ni draheho, pro O2 je to za 55 kKC, kolik myslis ze stoji ten obycejny Tiptronic pro bezninove Oktavky ?
To TK:
Absolutne souhlasim, kdo s tim nejel a nema zadnou zkusenost, at prosim nekeca blbosti, zvlaste pomyleni a potrefeni majitele HDM automatu, kteri se nejak citi ohrozeni nebo co ? Jejich hloupe a nevedome reakce skutecne nechapu, je to jako pichnuti do exkrementu, a hranici to jiz s nejakou fobii ...
To JENYK (znova >:D ):
Opakuji, zajed si to autosalonu Skoda, vyzkousej na vlastni kuzi, a neotravuj s nejakym videem. Jinak budes opet tvrdit, ze je to zrychlene, zpomalene, ztrikovane apod.
A neznam zadnou HDM (s vyjimkou Cadillacu), ktere by byly (jak tvrdis) "bezudrzbove", zvlaste ty evropske. Na ty predepsane intervaly se zitra podivam, mam servisni knizku v aute.
A rad bych Ti pripomel , ze mam dojem, ze tato diskuze mela byt o ZKUSENOSTECH s DSG, a ne o nejakych domnenkach majitelu HDM ci jinych prevodovek !
Bezi tady mimochodem nekde thread o Tiptronicu na Octavce, tak se do nej prosim zapoj, jiste Te radi a vrele uvitaji !!!! -
"-- skrytý --" 29.01.06 21:56
« Re: Re: Re: To:kmarty
Co kdybychom se vrátili k faktům a zklidnili emoce?
V testu kritizovali zejména pomalé podřazování o dva stupně a také jim nešel rychlý start. Řada lidí tvrdí, že šlo o vadu kusu. Můžete tady ukázat videa, ať víme, jak to je?
Životnost spojek po dobu životnosti auta je....optimistické tvrzení. Mám klasický automat, to je konstrukce s nejvyšší životností (výrobce také tvrdí, že je bezúdržbová) a údržbu a opravy bude asi vyžadovat. Víte někdo, jaké jsou u DSG předepsané servisní intervaly a jak vychází spolehlivost?
Tohle jsou informace, které mohou při rozhodování pomoci. Já je neměl a proto jsem DSG nekoupil, ale jako myšlenka se mi to velmi líbí. -
« Re: Re: To:kmarty
To: k marty-nebudu se hádat -je to možná jen rozdíl terminologie.
Francouzi a Japonci pod robotizovanou převodovkou dělají klasiku+elektomotorky-jel jsem třeba s Toyotou Corolou Verso.Je to ale úplně něco jiného než DSG,jestli tomu říkáš robotizovaná převodovka-tak to tak obecně lze chápat.Zdá se,že o DSG něco víš -
« Poznámka k tématu
Bobečci-všimli jste si toho,že téma zní: DSG máte,jak to jezdí?
Kdo ji nemá a nejel s ní,tak ať laskavě drží ústa,protože nemá co pindat.
Kdo se tady ohání recenzí Broži-tak jsem zkopíroval to,co o ní řekl novinář Broža(tedy on není konstruktér) :
Kdepak, DSG je špičkový automat, jasně nejlepší automat dneška, který má rychlost i styl. Na sekvenci ale příliš myslí, něco předpokládá a v neposlední řadě preferuje komfort. Sekvence ale nic nepředpokládá, ta jen s maximální rychlostí bez větších ohledů na komfort provede to, co jí řeknete. .........., u sekvence myslí jen řidič. Tolik na vysvětlenou. DSG je na každý pád nejlepším automatem, jaký jsem kdy zkusil, a jestli je něco budoucností automatických převodovek, tak právě ústrojí tohoto typu. Tolik o ní řekl Broža a doufám,že si už jeho reportáž o DSG nebudou brát do huby jako argument proti DSG někteří místní magoři.. Jasný?
Kdo chce míchat kvedlačkou na podlaze auta a cítí se při tom víc chlapsky(poněkud dětské),ať si koupí 6 kvaltovou měchačku-bude spokojen. -
"-- skrytý --" 29.01.06 21:23
« Re: To:kmarty
2TK: Promin, ale DSG je robotizovana prevodovka, ktera ma ale vyresen nejpalcivejsi problem klasicke robotiky(tim ze to jsou vlastne dve samostatne prevodovky a spojky prepinaji ktera z nich je v zaberu). To ale neni nijak na zavadu a DSG opravdu je nejlepsi robotikou ktera na trhu existuje. Ba co vic, muze smele konkurovat i klasickym automatum. A to dokonce tak, ze nektere z nich v pohode strci do kapsy. -
« Re: Re: Re: Re: Re: DSG he he :-)
To: Jenyk Řeknu ti jen jedno,všichni,kdo zkusili DSG,řekli,že je to nejlepší automat dneška a nemá konkurenci. Jestli jsi četl dobře recenzi v Autorevue,tak to samé tam řekl Broža-je to dnes nejlepší automat na trhu. Jestli od něj chce závodní razantní jízdu,tak ať si koupí Subaru Impreza a ne automat.Jestli spekuluješ s životností DSG,tak Němci nemají žádný automaty,které nevydrží po dobu životnosti auta.Není problém ty spojky testovat v cyklech,kde se projeví i ta životnost-stroj to udělá několiksetkrát denně bez problémů a navíc- dle použitých materiálů to umějí i spočítat. Navíc spojky v oleji budou jednoznačně méně namáhány. Dle ostatních výrobců,kteří tento systém taky vyvíjejí,to nebude problém ani u suchých. Proč taky? Vždyť je to velmi podobné klasické spojce a liší se to jen v konstrukci. Jestli ty máš strach,tak to nekupuj,nám to v celku nevadí. Já jdu pro 2,0 TDI s DSG za týden,jel jsem s tím a vím,co to umí. -
"-- skrytý --" 29.01.06 19:53
« Bez nadpisu
2omicron: Ale nemysli si ze DSG nejak zatracuju. Je to prijemna robotizovana prevodovka (semi-automaticka prevodovka). Akorat to VW osklive po...l cenovou politikou. Nevim, treba ani on nemel zrovna nejlevnejsi licenci na vyrobu od BorgWarner, kteryzto je jejim autorem. -
"-- skrytý --" 29.01.06 19:34
« Re: Re: Re: Re: DSG he he :-)
Tak to myslím není, Tiptronic je obchodním (a registrovaným) názvem klasické HDM převodovky koncernu VW, která je nabízena napříč spektrem jednotlivých značek (VW, Audi, Seat, Skoda).
Tiptronic® is a registered trademark, and it is owned by German sports car maker Porsche, who licenses it for use by others such as Volkswagen and Audi.
A Tiptronic transmission can operate just as the common type of automatic transmission, but it also allows the driver to override the automatic mode by moving the shift lever into a second (Tiptronic) shift gate and permits, for example, downshifting to increase the braking effect of the engine.
Je mozne ze jsem neco pomotal(treba i tim ze robotizovane prevodovky moc neradim mezi klasiku automaty), ale kdo je puvodce Tiptronicu, to jsem zcela urcite nepomotal. Stejne tak jsem nepomotal ze Tiptronic = moznost prepnuti automatu do manualniho rezimu, kde ridic muze volne radit jednotlive stupne.
P.S.: Ze je to k nalezeni na Wikipedii, to mne docela prekvapilo :-) Necekal jsem to. -
"-- skrytý --" 29.01.06 19:15
« Re: Re: Re: Re: Re: DSG he he :-)
DSG neodvazil koupit?...no ono to nekdy neni tak jednoduche...vim ze je to trosku neco jineho ale...ono bys mozna ani nemohl protoze treba ve Veyronu(ano i tam je DSG) bys za ni(samozrejme i s autem) dal 36 mega...nevim proc by spatny automat montovali do jinak temer dokonaleho auta...samozrejme nechci tvrdit ze je t ten stejny co si koupis v oktavce ale vychazi se z neho >:D ...timto prispevkem sem nechtel dokazat kvalitu prevodovky DSG ale pouze poukazat na to ze by ste se meli dohodnout v jake tride a jakem rezimu budete tyto prevodovky porovnavat protoze i v tomto(zmenou tridy auta) muzete dosahnout propastnych rozdilu ve funkci prevodoky...lepe receno do kazde tridy aut je stavena a nastavena jinak(hladkost razeni, plynulost, rychlost...na co je kladen duraz v jake tride?) ;-) -
"-- skrytý --" 29.01.06 18:29
« Re: Re: Re: Re: DSG he he :-)
omicron: Myslím, že jsem velmi podobné příspěvky, vychvalující DSG do nebes, četl i na jiných serverech (stejný autor?) Zaslepenost nad tím, co si někdo koupil, ale nepříspívá objektivitě diskusí. Pokud si pamatuji, tam to skončilo doporučením, aby podobná tvrzení diskutující doložil videem (původní test, který nevýhody DSG jasně ukazoval, video obsahoval). Tak co to video ukázat tady?
Já sám jsem si DSG neodvážil koupit, protože nevěřím trvanlivosti použitých mokrých spojek, speciálně v kombinaci se silnými turbodiesely. Má někdo tady na DSG najeto hodně kilometrů a s jakými zkušenostmi? Opravujete to? Jaké jsou předepsané servisní intervaly? Myslím, že je nás víc, kdo by ocenili takové informace. -
« Re: Re: Re: DSG he he :-)
kmarty psal:
...Zkratka pokud narazite na prevodovku, kde se pri manualni volbe radi "tukanim" do volice dopredu/dozadu ( "+" a "-" ) pak stojite pred prevodovkou ktera obsahuje razeni typu Tiptronic...
Tak to myslím není, Tiptronic je obchodním (a registrovaným) názvem klasické HDM převodovky koncernu VW, která je nabízena napříč spektrem jednotlivých značek (VW, Audi, Seat, Skoda).
Je to běžná HDM převodovka, která vedle standardního automatického D modu disponuje možností tzv. "sekvenčního" řazení, tzn. manuálního modu s "+" a "-" volbami, které sekvenčně volí jednotlivé stupně HDM převodovky. Tuto možnost ale má nejen spousta jiných US i japan a euro HDM převodovek, ale samořejmě i zmíněná DSG, a dokonce ona CVT převodovka, kde jsou takto připraveny jakési virtuální stupně.
Bohužel pojem Tiptronic jaksi "zlidověl", a spousta laiků si pod tím představuje nějakou "sekvenční převodovku". Tak to nejdřívě kmarty správně zmínil, ale nepochopitelně to v dalším (citovaném) odstavci úplně pomotal.
Takže zkrátka, pokud narazíte na jakoukoliv automat. převodovku s možností "ťukání" do voliče dopředu/dozadu ("+" a "-"), vězte že je to naprosto běžné u každé dnešní automat. převodovky (bez rozdílu principu), a nemá to nic společného s něčím co se jmenuje Tiptronic. To je jen jeden z dalších obchodních názvů HDM převodovky, jako jsou další Steptronic, 7Gtronic apod... -
"-- skrytý --" 29.01.06 00:26
« Re: Re: DSG he he :-)
A to pořád vyzdvihovali, že to umí tzv. "sekvenční řazení", což samozřejmě DSG umí také (a kdejaký Tiptronic také), a mnohem lépe.
Jen si dovolim takovou poznamecku a sice ze Tiptronic - System Porsche je prave to "jako sekvencni razeni". Bohuzel VW tak pojmenoval i nektere sve modely automatu cimz zadelal na slusny zmatek v nazvoslovi (a to si nejsem jisty jestli tak nahodou dokonce nepojmenoval i prevodovku bez tiptronicu). To je jak kdyby napr. Nokia pojmenovala nejakou svou modelovou radu mobilnich telefonu nazvem "mobil" (a pripadne nektere ty modely by ani nebyly mobilnim telefonem).
Zkratka pokud narazite na prevodovku, kde se pri manualni volbe radi "tukanim" do volice dopredu/dozadu ( "+" a "-" ) pak stojite pred prevodovkou ktera obsahuje razeni typu Tiptronic.
U CVT prevodovky je problem ze lidi spatne snaseji ten nepomer otacek motoru s rychlosti. Z toho duvodu se dela ze CVT prevodovka misto uplne plynuleho prevodu simuluje jako rychlosti (ma par prednastavenych hodnot, u kterych se vzdy zastavi takze motor ma sanci "vrcet" jako u manualu). Ale to nemuzu potvrdit, nejel jsem v tom. Pokud se to chova podobne jako HDM (jen ten menic), pak s tim muzu souhlasit, protoze u HDM maji lidi hodne podobny pocit (a mylne to hazeji do skatulky "prokluz"). -
« Re: DSG he he :-)
To jj:
"...To jste asi nikdy nejezdili s CVT převodovkou, když tady tak slintáte nad DSG..."
No to je tedy argument hodný žáka pomocné školy, když pominu zcela jiný princip obou převodovek, nechápu vůbes smysl takového příspěvku...To je jako by Edisonovi, když vynalezl žárovku (i když ji nevynalezl) někdo oponoval, co nad tím tak slintá, když 100 roků před ním někdo vynalezl plynovou lampu. Prostě totální a a dětinské nepochopení technického pokroku v této oblasti,které jen dokumentuje, že jj v životě o DSG nic neslyšel, natož se s ní svezl !
K těm pár nesmyslům, které dál jj uvádí skoro ani za to nestojí se vyjadřovat, jen vyjmenovat některé perly - hlavní výhoda, že neřadí, je rychlejší (v čem ?), CVT má nižší spotřebu než manuál, atd. atd.
Když např. srovnám DSG (od VW) a jejich variátorový automat (např. u Audi), tak to je snad i neporovnatelné, ne jistě náhodou byla DSG nejprve nasazena u Audi TT, což v USA vzbudilo rozhodně nemalý zájem (v zemi s nesmírnou tradicí vysoce kvalitních HDM automatů, a ne těch euro sraček).
To TK :
Přesně tak, asi ne opět náhodou si 2spojkový koncept BorgWarner (DSG) vzali za své i zmiňovaný Ford, který chce svou implementaci DSG uvést ještě letos, a rovněž tak BMW, který tak asi zahodí své sofistikované HDM automaty do "zelí"...
Jinak myslím, že jsi rozhodně urazil mývala, jinak velmi sympatické a inteligentní zvířátko >:D
To Jenyk:
Ta "recenze" na Autorevue myslím moc věrohodná není, z mnoha důvodů (už se zde o tom někde psalo) je víceméně jasné, že měli auto (a DSG) nějak nesprávně nastavené (ne-li podělané, čemuž se po zhlédnutí několika "novinářských" testů moc nedivím), mnoho negativních "nálezů", jako např. údajně pomalejší podřazení o 2 stupně dolů vůbec neexistuje, jak v diskuzích konstatovala řada jiných majitelů DSG, vč. mě. Mimochodem, nevím, s čím onu "pomalost" vůbec srovnávali, neboť klasický HDM automat (kterým je mimoch. i opěvovaný 7Gtronic od "medvěda") takové podřazení ve srovnání vůbec nestíhá, a jsem schopen se vsadit, že ani manuál u 90% běžných řidičů opět ve srovnání s DSG v tomto parametru vůbec neobstojí.
Na Autorevue se v tomto testu z nějakých zvláštních důvodů za každou cenu snažili onu O2 s DSG testovat a kritizovat z nějaké pozice náhledu na sportovní auto, či něco podobného, což jsem u jiných jejich recenzí nikdy neviděl. Proč to asi tak je, kdo to uhádne ?
Pozn:. tento týden jsem měl možnost v rámci jedné propagační akce svézt v jednom z nových Lexusů s 6stupňovým automatem s řazením pod volantem, a přesto, že to bylo auto asi tak 2x dražší (!) než moje O2 s DSG, jejich HDM automat se DSG vůbec nedal srovnávat, prostě normální americký HDM automat, který nestíhal. A to pořád vyzdvihovali, že to umí tzv. "sekvenční řazení", což samozřejmě DSG umí také (a kdejaký Tiptronic také), a mnohem lépe. -
« Bez nadpisu
Jseš v tom poměrně nevzdělanej. Ford a BMW mají samozřejmě automat s plynule měnitelným převodem.Nedávno oznámili,že dělají na nové DMG převodovce-což je obdoba DSG,ale se suchými spojkami. Dle nich je to převodovka budoucnosti.
Znám variátor ze silných skutrů,je to výborná věc,ale nejdřív se svez s DSG a pak něco kecej.
A ja jsem taky netvrdil nic o tom ze DSG nebrat :-O
Chlape, doufam ze neskoncime s tim ze jedinej militantni(tys napsal "zaslepenej") ses tu ty :-)
No nic, nechme toho. Ted ti asi stejne nema cenu nic vysvetlovat. Stejne bys to necetl.