Prevodovka DSG - mate ? jak to jezdi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: TK
Tak ty vlastnosti porovnávej s něčím stejným - co vychází z manuálu stejně jako DSG...Vono je problém že nic takového není, tak si tam dorazíme jako konkurenta HDM, 60 let starý konstrukční objev, že.
Hlavně že máme něco na porovnání...
Proč neprovnáváš DSG s CVT? Co? Dyt je to buřt ne, CVT je taky "automat". A můžem to vzít i jako porovnání se skůtry - je přeci fuk, že tam není páka a točí se rukojetí Dyt je to automat, tak vo co go ne:o) Extrém neextrém.
V DSG není olej? No třeba tam soudruzi nalili vodu (v rámci snížení nákladů) :o))
Bezúdržbové převodovky známe, tohle se snaží nabulíkovat důvěřivcům i řada výrobců u HDM. Stejně tak doživotní náplně, doživotní záruky atd. Krásné pohádky, jen co je pravda. Kdo jim chce věřit, at tak činí :o) -
« Re: Re: Konstrukce
To: R.Barrichello
Jistě že srovnávám,ale vlastnosti ne konstrukci jako ty.A ty má DSG lepší včetně údržby a ekonomiky provozu-nepotřebuje totiž nic a zvláště honit olej v HDM kolem dokola. Mě osobně taky zajímá,jestli mě DSG bude stát více peněz v údržbě a kolik vydrží- to jsou praktické věci Ale nevím co tady vymýšlíš- do DSG žádnou specielní údržbu nevyžaduje,je bezúdržbová a nevím proč by neměla vydržet kilometráž,jako klasická mechanická-to ,jestli tam běhaj 2 spojky na 2 hřídelích-nemá na životnost žádný vliv. Takže tvoje otázky jsou jen vyjádřením spekulací a nedůvěry. Zjisti si nejdřív konkretní informace, o kterých tady spekuluješ a týkají se DSG a pak můžeš něco podnětného říct.Jinak nevím na co to je dobrý a užitečný. -
« Re: Konstrukce
Vždyt sám porovnáváš - " Nakonec spotřeba a rychlost řazení jsou určitě užitečné vlastnosti převodovky,ale důležitý je i celkový dojem a pocit -tady DSG vyhraje, v ekonomice taky, v rychlosti taky-tak o co jde?"
Může být lepší jedna DSG oproti jiné převodce DSG, tam račte porovnávat, ne porovnání s HDM, který bylo v autech běžně už v 50. letech, kdy ještě vaši dědové kvedlali pákou (pokud vůbec měli v čem kvedlat) :o)
Mě jako uživateli to jedno není, mě zajímá kolik ta převodovka vydrží, jak častá je údržba, kdo to umí spravovat, co se do toho leje, kolik stojí to co se do toho leje.... -
« Konstrukce
To: R.Barrichello S tím hodnocením jseš úplně mimo,nás vůbec nezajímá,jestli je DSG jiné konstrukce,to mi je jako uživateli auta úplně jedno.Podstatné je to,že DSG má podstatně lepší vlastnosti než klasický automat,tyto odlišné vlastnosti a lepší pocit z jízdy zjistíš hned,když se obojím krátce po sobě svezeš. Nakonec spotřeba a rychlost řazení jsou určitě užitečné vlastnosti převodovky,ale důležitý je i celkový dojem a pocit -tady DSG vyhraje, v ekonomice taky, v rychlosti taky-tak o co jde?. Odlišné principy a konstrukce a jejich vzájemné posuzování zajímají konstruktery,co se tím živí-možná,ale pro nás jako uživatele to není vůbec důležité.Až někdo vymyslí novou převodovku s vodotryskem a bude lepší než DSG,tak bude lepší a hotovo -
« Omicron
Nechtěl jsem se vkládat do diskuze se svými příspěvky - ale DSG nemůže být obrovský kus cesty vpřed od HDM, když s HDM kromě toho že taky řadí automaticky nemá nic společného. Je to založeno na zcela jiném pricipu.
To bys mohl říct že motor Škody Favorit je obrovským krokem kupředu vůči Trabantu. Je to pravda, až na to že jde o zcela odlišnou konstrukci :o)
Traktor John Deeere rok výroby 2004 je taky oborvským krokem kupředu vůči řejči :o))
Ono za slovo "automat" jde schovat věcí. Tím ovšem nechci v žádném příapdě DSG kritizovat. Jen trvdím že s HDM nemá mnoho společného tudíž se dají oba dva systémy těžko srovnávat, nehledě na to kdy HDM převodovka byla zkonstruována a poprvé použita v autě. -
"-- skrytý --" 02.02.06 10:44
« Re: Re: Re: Re: DSG pro Omicron
OMG. Tak jen strucne:
Je DSG manualni nebo automaticka prevodovka? Je to automaticka prevodovka.
Je DSG klasicka automaticka prevodovka nebo robotizovana prevodovka? Je to robotizovana prevodovka.
Staci ti to takhle?
Nebo se podobne hadas i treba u toho kdyz nekdo rekne o motoru ze "je to fajn Common Rail", tak hned musis vystartovat ze to neni zadnej vlak, ze to je diesel? -
« Re: Re: Re: DSG pro Omicron
to kmarty:
Nu čekal jsem s napětím, která "potrefená husa" se ozve jako první, a jsi aspoň konzistentní ve svém tažení za "pojmy a dojmy".
Nicméně to ode mne není žádná válka, ani svatá, jen jsem obyčejný majitel DSG automatu (s 20 najetými kkm), který je nadmíru spokojen, má zkušenosti se všemi možnými jinými HDM automaty, a nemá rád prázdné tlachy. Ta převodovka je skutečně vynikající, bezchybná (v tom, co od automatu můžeme očekávat), a od HDM je to obrovský kus cesty vpřed. Budu mít jistojistě v budoucnu problémy s možným návratem k manuálu či HDM. To asi i bude jednoznačně rozhodovat o výběru další značky.
Ono je to docela trapné se snažit tuto dizkusi "shodit", když už se nějak nemůžou najít objektivní argumenty pro negativní kritiku této převodovky, tak jí alepsoň budeme dehonestovat např. tím, že začneme tvrdit, že vlastně není automatická, protože není HDM apod. Obdivuhodné !
Doporučoval bych Ti kmarty napr. navštívit prislusnou katedru v Dejvicích na CVUT, aby Ti vysvetlili obecny pojem automaticke prevodovky.
Jinak naposledy (nyní již prosím !), uvádějte zde skutečně příspěvky, které mají něco společného s podstatou tohoto threadu, asi by to chtělo možná nějakého moderátora... -
"-- skrytý --" 02.02.06 10:13
« Re: Re: DSG pro Omicron
...ale je v tom technicky popis funkce, konstrukce a principu teto prevodovky
...ktery ti zcela jasne rika ze se jedna o robotizovanou prevodovku :-)
Cetls Viktoruv post az do konce? Ono je to vazne jedno co mas za automat. Dulezity je prece ze nemusis radit :-)
Rozumim ze muze byt pro tebe pokorujici zjisteni ze DSG je uspesnym pokracovanim na poli robotizovanych prevodovek, nikoliv klasickeho automatu, ale pokrok nezastavis.
A co se tyce nadpisu tohohle postu, kdyz se podivam na tve prispevky, tak si rikam ze se to melo spis jmenovat "DSG - holy war". Bylo by to trefnejsi :-)
Jestli ti vadi ze DSG jezdi a ze ji nekdo ma (tudiz na veskere otazky skrz nazev topicu uz neni mnoho prostoru, takze se musi vzit ponekud volneji) a ze i ostatni se o ni zajimaji a to dokonce ne proto aby ji poslapali, ale aby se dozvedeli neco prinosneho od dlouhodobych uzivatelu (a tim nemyslim "je to nej, vsechno ostatni je fuj" ci naopak), protoze zkusebni jizda je sice fajn, ale zas toho tolik nerekne, tak to potom fakt promin. -
« Re: DSG pro Omicron
Jen tak mimochodem bych kazdemu navstevnikovi tohoto threadu chtel pripomenout, ze se tento thread jmenuje :
"Prevodovka DSG - mate ? jak to jezdi"
a ze by si nekteri mohli mimoch. take precist FAQ ke zdejsimu diskuznimu foru...
Tot jen k tem prispevkum, ktere "melou" o necem jinem. Ja z nazvu (pokud jeste umim cesky) rozumim, ze se zde maji objevit prispevky lidi, kteri maji zkusenost s touto prevodovkou, a ne prispevky radoby chytraku, kteri si o ni neco nekde precetli, nebo slyseli nekde v radiu Jerevan, nebo od "jedne pani". Rozumim, ze to pro nektere napr. majitele HDM muze byt ponekud pokorujici, ale prosim je, aby si na to vytvorili forum jine, napr. nejake srovnavaci.
A Viktorovi bych jen vzkazal, ze v tom jeho "prekladu" neni nic o tom, zda-li to je ci neni automaticka prevodovka, ale je v tom technicky popis funkce, konstrukce a principu teto prevodovky. Proste to uz prijmi, ze to automat je, a ze automat je to kvuli tomu, ze to rozhoduje a radi za ridice ZCELA samo (a mimochodem, vyrazne lepe nez jakykoliv HDM automat).
V opacnem pripade si prosim nech vysvetlit pojem slova "automaticky". -
« Re: DSG pro Omicron
DSG neni zadna "robotizovana", ci "semi-automaticka" prevodovka,
Obávám se, že Audi samo prezentuje jako manuální robotizovanou převodovku:
"The basis for this new development is a three-shaft 6-speed manual gearbox that offers considerable variability in the selection of the transmission ratio. With the use of a twin multi-plate clutch with ingenious electro-hydraulic control, two gears can be engaged at the same time."
Zdroj: [odkaz]
Byl to čtvrtý odkaz na google com na dotaz: DSG gearbox principle - na vysvětlenou, proč čerpám z Nového Zélandu.
Obecně se za automatickou převodovku považuje taková, která je schopna sama svojí MECHANICKOU KONSTRUKCÍ měnit převod, za robotizovanou taková, která mění rychlosti s pomocí nějakého vnějšího zařízení (typicky "počítač + serva"). Jiná věc je, že elektronika stále více kecá do řazení standardního automatu či variátoru a že robotizované převodovky jsou z hlediska obsluhy (nikoliv svého chování) stejné jako HDM či CVT.
Osobně mi je jedno, jaký systém mi "uřízne" spojkový pedál. 6 let jsem měl 4stupňový HDM od Aisin, nyní mám rok "klasickou robotiku" Dualogic, s DSG jsem jel cca 20 km zkušební jízdu. Tvrdím, že každý systém má své pro i proti a na každý si člověk musí zvyknout. Rozhodně ale netvrdím, že ten a ten je nej, naopak si myslím, že normální řidič, který auto používá jen jako dopravní prostředek, ten rozdíl ani nemusí zaznamenat - ne že tam nejsou, ale prostě ho nezajímají. -
« DSG
DSG jezdi dobre, pochopitelne ma v automatickem rezimu urcite mouchy, protoze je to automat a muze radit jenom podle informaci, ktere ma. Zejmena ze to projevuje pri kombinaci jizdy do kopce a urcite rychlosti, kdy se dostane do stavu ze "nevi" a prerazuje mezi 3 a 4 treba nekolikrat, ale ne zy by to nejak zvlast vadilo. -
« To jenyk
Sakra,já už to taky pochopil,tak to musíš jen víc zdůraznit,viš?
Musíš říct jako já,já s tím jel a bylo to super,neumím si představit nikoho normálního,který s tím jel a řekl by to jinak.
Poznámka pro zájemce o DSG:
Můj vývoj: OI-100 000 km bez poruch, OI TDI 220 000 km bez poruch,najezdím ročně 45 000 km-nebaví mě kvedlat šaltrpákou v českém silničním provozu-spíše mně to unavuje-co udělám?
Jdu do DSG-mám to odzkoušené a další automaty k tomu včetně Japonců: Závěr :Je to naprosto logický vývoj.
Protože za týden budu mít DSG-2,0 TDI a objedu za rok Zemi po rovníku,tak vás budu moci dostatečně často informovat o DSG a OII.
Nemám problém s tím,že bych zamlčel negativní zkušenost.
Jsem totiž zastáncem názoru,že jsem odpovědný za svoje rozhodnutí a nemám komplex s tím,že nedokážu varovat ostatní s negativní zkušeností.
Nejdůležitější je tady skutečnost: Neposrat se z toho-ať si každý vybere !!! -
"-- skrytý --" 29.01.06 23:39
« Bez nadpisu
2omicron:
A ja jsem taky netvrdil nic o tom ze DSG nebrat :-O
Chlape, doufam ze neskoncime s tim ze jedinej militantni(tys napsal "zaslepenej") ses tu ty :-)
No nic, nechme toho. Ted ti asi stejne nema cenu nic vysvetlovat. Stejne bys to necetl. -
« Re: Re: Re: Re: Re: DSG he he :-)
To JENYK:
"...Zaslepenost nad tím, co si někdo koupil, ale nepříspívá objektivitě diskusí....."
Ocituj mě jediné slovo, jedinou slabiku, která by prokázala mou zaslepenost ? Mám praxi na různých HDMkách možná 300 kkm, teď mám na O2 cca 20kkm s DSG, a rozhodně vím, o čem mluvím. Naopak z Tebe jen čiší nějaká skoro nenávist k něčemu novějšímu (a pro Tebe bohužel neznámému), protože jsi si koupil svou káru s HDM, a teď nepřekousneš, že existuje něco lepšího.
To k té Tvé ZASLEPENOSTI. Kdyby jsi uměl lépe číst (a možná hledat), našel by jsi mraky příspěvků od jiných uživatelů (jak tady, i jinde), a nebrečel tady po nějakých videích. Proč bychom Ti měli něco takového takto dokazovat ? Pokud Tě to zajímá, tak si zajdi do nejbližšího autosalonu, a zajezdi si s tím !!!
To kmarty:
Netvrdim nic o puvodci Tiptronicu, ale o jejim prodejci, take jsem jednoznacne napsal, ze Tiptronic je normalni klasicka HDM automat. prevodovka s dalsi moznosti tzv."sekvencniho razeni", coz umoznuje spousta jinych prevodovek. To znamena, ze Tiptronic neznamena jen to, ze to je to "sekvencni" razeni, jak tvrdis Ty, ale jedna z jeho vlastnosti.
To ze se mezi lidmi dnes rika tomuto sekvencnimu razeni "Tiptronic" je jen bohuzel zazity (a hloupy) zvyk, nebot tento rys mely US HDM automaty jeste davno pred Euro Tiptronicem...
A pote skutecne motas o pojmech robotizovane ci automaticke prevodovky. Automaticka prevodovka je proste prevodovka, ktery sama radi (nic vic ci min !), a je uplne putna jakym mechanismem. To muze byt klasicky HDM, CVT nebo DSG. A ty robotizovane poloautomaty jsou preci neco jineho, tak to nastuduj.
DSG neni zadna "robotizovana", ci "semi-automaticka" prevodovka, to jsi skutecne "VEDLE, JAK TA JEDLE" !
A co je na ni draheho, pro O2 je to za 55 kKC, kolik myslis ze stoji ten obycejny Tiptronic pro bezninove Oktavky ?
To TK:
Absolutne souhlasim, kdo s tim nejel a nema zadnou zkusenost, at prosim nekeca blbosti, zvlaste pomyleni a potrefeni majitele HDM automatu, kteri se nejak citi ohrozeni nebo co ? Jejich hloupe a nevedome reakce skutecne nechapu, je to jako pichnuti do exkrementu, a hranici to jiz s nejakou fobii ...
To JENYK (znova >:D ):
Opakuji, zajed si to autosalonu Skoda, vyzkousej na vlastni kuzi, a neotravuj s nejakym videem. Jinak budes opet tvrdit, ze je to zrychlene, zpomalene, ztrikovane apod.
A neznam zadnou HDM (s vyjimkou Cadillacu), ktere by byly (jak tvrdis) "bezudrzbove", zvlaste ty evropske. Na ty predepsane intervaly se zitra podivam, mam servisni knizku v aute.
A rad bych Ti pripomel , ze mam dojem, ze tato diskuze mela byt o ZKUSENOSTECH s DSG, a ne o nejakych domnenkach majitelu HDM ci jinych prevodovek !
Bezi tady mimochodem nekde thread o Tiptronicu na Octavce, tak se do nej prosim zapoj, jiste Te radi a vrele uvitaji !!!! -
"-- skrytý --" 29.01.06 21:56
« Re: Re: Re: To:kmarty
Co kdybychom se vrátili k faktům a zklidnili emoce?
V testu kritizovali zejména pomalé podřazování o dva stupně a také jim nešel rychlý start. Řada lidí tvrdí, že šlo o vadu kusu. Můžete tady ukázat videa, ať víme, jak to je?
Životnost spojek po dobu životnosti auta je....optimistické tvrzení. Mám klasický automat, to je konstrukce s nejvyšší životností (výrobce také tvrdí, že je bezúdržbová) a údržbu a opravy bude asi vyžadovat. Víte někdo, jaké jsou u DSG předepsané servisní intervaly a jak vychází spolehlivost?
Tohle jsou informace, které mohou při rozhodování pomoci. Já je neměl a proto jsem DSG nekoupil, ale jako myšlenka se mi to velmi líbí.
A ještě jenda drobnost. Pokud by jste do budoucna přemýšleli o úpravách motoru s DSG převodovkou, pozor, je nadimenzovaná maximálně na 350NM, nevím jestli to zde už někdo psal, ale raděj to píši....