Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?
Nesmysl to urcite neni: Vychazim z toho, ze domaci klimatizace pro ca 30m2 mistnost ma elektricky prikon kolem 1 kW a teplny vykon 3x tolik. Na auto urcite bude radove stacit mnohem mene (300-400W?). To, ze autoklimatizace berou 3-5 kW je dano velkymi mechanickymi ztratami. Navic kompresor klimatizace v aute jede vzdy bud naplno nebo vubec, zatimco elektricky pohaneny kompresor se da regulovat.
O elektricke klimatizace jsem slysel v souvislosti s prototypem Toyoty. Zajimalo by me zda popripade kdy to bude dostupne za rozumnou cenu na trhu. -
« Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?
No nevím, nikdy jsem o tom neslyšel, podle mne je to nesmysl. Vem¨si, že klima odebere autu výkon 3-5 kw. I kdyby mela klimy účinnost 100% což je nesmysl- to by totiž bylo téměř perpetum mobile, musel by mít ten elektro motor příkon těch 3-5 kw. Podle ohmova zákona, by do toho motoru musel téct proud 250 až 400 ampér. Takový alternátor má možná tak autobus ale ne osobák. A to mluvíme o 100% účinnosti. Když bude 50% tak proud už je 500-800 ampér. To si neveme ani startér v zimě při -30 stupních. Prostě to je technický nesmysl. :D -
« Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?
Nevite o tom nahodou neco? Slysel jsem, ze se nabizeji klimatizace, ve kterych neni kompresor pohanen motorem, ale elektromotorkem. Zajimalo by me kdo to nabizi. co to stoji a zda se da udelat retrofit do auta, ktere se s klimatizaci puvodne nenabizi. Diky
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Poslední dobou jsem přemýšlel o použití Peltierových termočlánků k ochlazování vzduchu nasávaného větrákem - asi to brzy vyzkouším na Felicii. Nejspíš to funguvat nebude (kvůli příliš malému výkonu), jinak by se to už určitě běžně používalo, ale přesto to chci zkusit ...