Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.04  20:39

    « Re: Re:

    mitsi, ja bych se ztotoznil s timto:
    "Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor" - asi vi jak to delaji debilci... rozhodne to tak neudelame, s tim se stotoznuji...
    "Pokud mechanický převod nezpřevodojuete převodovkou, tak si bude ubírat neustále svých X kW výkonu." - pokud mechanicky prevod nezprevoduju??? a co to potom je??? převod zpřevodoju převodovkou - vzdycky, s tim se stotoznuji...
    "zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno:-(" - souhlasim, protoze se jedna o naprosto rozdilne veci s upne jinym vyznamem a funkci a jejich montaz je stejne narocna...
    >:D >:D >:D PRUDIC RABU >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.09.04  20:21

    « Re:

    To sa ti podarilo zopar peknych perliciek.. Este si zabudol na klimu pohananu turbom...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.04  17:53

    « Re:

    Tak takovouhle pitominu jsem opravdu hodne dlouho necetl! V predchozim prispevku snad neni nic, s cim bych se pri nejlepsi vuli mohl ztotoznit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.04  11:14

    « Bez nadpisu

    Elektrická klimatizace není rozhodně nesmysl. A mechanicky poháněný kompresor rozhodně není to nejlepší. Jde jen o to, že mechanický kompresor je poháněn přímo z motoru. Na některý z řemenů(rozvodový?) je napojen přes spojku. Jenže toto řešení zajistí nízkou/nulovou variabilitu výkonu kompresoru. Pokud mechanický převod nezpřevodojuete převodovkou, tak si bude ubírat neustále svých X kW výkonu.
    Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor. Při běžném výkonu alternátoru do 2 kW je to absurdita a pro větší alternátor NENÍ logický důvod.
    Stačí však na původní místo kompresoru umístit nějaké to dynámko/alternátor o maximálním výkonu do X kW, který bude sloužit pouze pro kompresor. A ztráty? Věřte, že budou srovnatelné se ztrátami mechanickými způsobené vedením mechanické energie od motoru ke kompresoru a zbytečnou délkou vedení kompresorové kapaliny.
    Aby bylo jasno, bežná účinost stejnosměrných motorů i alternátorů je 90% a 95%.
    Alternátor se navíc příjemně reguluje pouhou zátěží na něm. Také elektromotor kompresoru se snadno reguluje.
    Pokud je mi známo, elektrický kompresor klimatizace má např. nový Superb. A v kombinaci se šíbrem z fotovoltaických článků je schopen za největšího vedra klímu spustit a vnitřní prostor ochladit.
    Elektrický kompresor je také jednodušší cesta v kutilství na autě. I když zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.04  06:34

    « Re: Re: klima se zapnutou vnitrni cirkulaci

    Jsem todle tema ponekud nevnimal a prehlizel, protoze mi to pripada stupidni se bavit o danych vecech. Na puvodni otazku bych odpovedel ze je to nesmysl (kompresor pohaneny elektromotorem). Samozrejme ze je to nutnost, pokud primarni zdroj energie neni uslechtile palivo, nybrz zdroj elektrickeho proudu.
    Peltier je hezka vec, ale ma sve stinne stranky, napriklad problemy s odvodem tepla, extremni prehrivani s nasledkem smrti, nizka ucinnost...
    Mechanicky pohaneny kompresor je to nejlepsi reseni, verte mi.
    A co se tyce vnitrni cirkulace, tak zalezi na konkretnich podminkach, ja mam odskouseno ze je nejlepsi mit to nastavene priblizne na 20-30 procent prostupu vzduchu zvenci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  23:40

    « Re: klima se zapnutou vnitrni cirkulaci

    Konkretne tohle se pise treba v manualu k Fordu Taurus. Pokud chces auto rychle vychladit, postup je nasledujici: 1) vyvetra okny, pokud auto stalo na slunicku, 2) zapnout vnitrni cirkulaci + klimu naplno, 3) po vychlazeni interieru prepnout na vnejsi vetrani a udrzovat klimou teplotu.
    Jinymi slovy, tvoje chytra manzelka ma pravdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.04  21:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    Já myslím, že regulaci změnou zdvihu píst.čerpadla mají Fábie v Climaticu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.04  12:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    Nespojite ho ide regulavat vselijako, ale by si udrzal ucinnost tak bud elektromagnetickou spojkou alebo obtokovym ventilom. Ani jedno nie je stavane na suvislu regulaciu vykonu (aspon neviem ze by sa to niekde tak pouzivalo).
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 23.08.04  11:53

    « Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    vykon kompresoru jde regulovar mechanicky zmenou zdvihu ale nevim jestli se v realu pouziva (mozna klimatronic? nevi nekdo?). Nespojita regulace mam pocit staci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.04  11:51

    « Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    Co to placas ?? Ty talente !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.04  11:49

    « Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    rybiz, kukam ze si talent na fyziku, tak sa na to radsej vyprdni, a napis sikmakom ze in to v tom priuse slabo chladi :mrgreen:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.04  11:49

    « Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    A proto vymysleli automatickou klimatizaci..........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.04  11:38

    « Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    takze nakoniec to ma viac ako 50% ucinnost? to ma prekvapuje
    BTW: never tomu ze kompresor ma dobru ucinnost. Piestove kompresory majus straty vo ventiloch (pri danom prietoku tlakovy spad a teda nevyuzitelna kompresia), zubove maju spetny tok. A to prudenie - to mas pravdu ale ten prud nesie teplo presne tak ako tepenly spad v pelierovi, s tym sa neda nic robit.
    No a pokial je to stale na vazkach, tak celu vec zaklincuje fakt ze ak potrebujes iba ciastocny vykon chladenia, proste obmedzis prikon peltiera, ale ovladat vykon kompresora moc nejde, ten by potreboval prevodovku, navyse sa ti motor raz toci 6000, raz 1000.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.04  11:21

    « Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    Vyhajal jsem se celkem dobre,diky za optani ! Jaky je tak priblizne objem klimatizovaneho prostoru bezneho vozu stredni tridy ? Spocitej si to , pak to porovnej z objemem autochladnicky . Tech tvych sto kousku by stacilo tak na zavazadlovy prostor (460:15x60=1840) Vysledek je ve W ,takze na vychlazení kufru by jsi teoreticky potreboval 1,8kW . Nevim kolik je celkovy vnitrni prostor vozu ale tak bych to tipoval ze bude neco kolem 3 m3. K tomu si pripocti ze izolacni vlastnosti auta budou tak mozna na 1/3 vlastnosti autochladnicky.
    Z toho vyplyva ze pokud by mela karoserie+skla auta stejny tepelny odpor jako steny lednice (ani omylem) tak by ti stacilo pouhych 12kW el. energie. Nemluve o tom ze pasivni chladic z vetrakem v autochladnicce vazi tak asi 1 kg . Cest praci !
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 23.08.04  10:58

    « Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    yyyyy: trochu zkreslene. Musis brat celkovou ucinnost. Tady je popis a nejake vztahy k peltierum. V zaveruje i odhad ucinnosti.
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]
    Kompresor: Mechanika ma mozna radove podobnou ucinnost jako udavas ale teplo prenasi napln a kompresor ji jen prohani dokola a hradi ztraty v obehu (nema tudiz valny vliv na celkovou ucinnost). Uznavam vsak ze peltier je elegantni pro reseni nekterych problemu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.04  10:15

    « Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    rybiz> asi si sa blbo vyhajal alebo co, ale pokial mi rozum v celku pouzitelne sluzi tak 250cm je 100 palcov. Ak na plochu 100x100 palcov uniestnis 100x100 jednopalcovych clankov, tak ich je dokopy 10000 (a nie 100 o ktorych som ja hovoril) a to je 240kW prikonu to si prehnal nie? Alebo nesluzi kalkulacka??? Takze sa dohodneme ze tych 25x25 cisel by v celku stacilo.
    S tymi 60W si ma tazko prekvapil. Ja som myslel (a aj pisal) ze ta chladnicka bude mat dva tie clanky po 24W, to dava dokopy 48W a je tam este asi 10W na vrtulku co to ovieva aby sa to nespotilo, takze dokopy to bude mat nejakych 58W, no tak sorac sekol som sa o dva waty. :mrgreen: ... a vvvo tom to je
    pkod> no nie som si isty ci ten clanok dosahuje tych 50% co pises. Ono je problem v tom ze sam clanok je dost tenky a teplotny spad je tam teda velky, to samo o sebe robi velke straty ale:
    1/ ak by si to chcel nahradit beznou sustavou, musel by si elektromotorom pohanat cerpadlo a narazis na nasledovne: ucinnost elektromotora je okolo 70%, ucinnost cerpadla nebude cez 80% a samotne chladenie potom je ucinne ale tiez nie cez 90%. Cize celkova ucinnost bude 0,7x0,8x0,9=50%. To sa k tomu peltieru v celku dost priblizi, a nevlacis so sebou hromadu zeleza a trubiciek, nevyfuci to, da sa to krasne ovladat na vykone, da sa s tym v zime kurit. Mechanicka kompresorova klima ma jednu velku vyhodu u spalovacieho auta v tom ze ma k dispozicii primo mechanicku energiu, ale ak mas len elektriku, tak sa ta vyhoda straca.
    2/ elektromotory maju 100 rokov a peltiery 10rokov hadaj co sa ma sancu technologicky zlepsi za 5 rokov s nastupom elektromobilov? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.04  09:50

    « Re...

    A vv vo vo votom to je !!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 23.08.04  08:48

    « Re: Jeste jednou pro yyyyy !

    no podle meho odhadu je ucinnost Peltiera pro chlazeni nizka a pokud investovat el. energii do chlazeni tak pro pohon kompresoru. Vychazim z odhadu ze peltier sezere 2x vice energie nez prenese a kompresor sezere jen 1/4 prenesene energie (doufam ze nekecam). jinak receno pro stejny chladici vykon potrebuje peltier 8x vice energie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.04  08:08

    « Jeste jednou pro yyyyy !

    Nevim soudruhu, jestli jsi stastnym majitelem autochladnicky , ja uz nekolikate . Zkus si sahnout tak po hodine provozu na privodni kabel . Autochladnicka o objemu 15 litru ma prikon 60W , ted si spocitej vnitrni objem auta , pocet clanku a rozdily teplot, (BUDE JI PONEKUD VIC NEZ STO) a proud potrebny k uziveni tohoto kolosu !! Myslim ze budes nemile prekvapen !!
    Asi nekde udelali soudruzi chybu !! >:D >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.04  07:44

    « Bez nadpisu

    Nevm jestli umim pocitat, jestli je rozmer 1x1palec (cca 2,5x2,5 cm) jednoho clanku ,tak sto clanku bude mit rozmer 250x250 cm !!! To si myslim je pro bezny automobil celkem dost ne ?
    Leda by jsi to vozil za sebou na navesu ! Jinak cela tahle diskuze o moznosti vyuziti Peltierovych clanku pro autoklimu je dost o nicem !
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…