Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    01.08.2004  14:15

    Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?

    Nevite o tom nahodou neco? Slysel jsem, ze se nabizeji klimatizace, ve kterych neni kompresor pohanen motorem, ale elektromotorkem. Zajimalo by me kdo to nabizi. co to stoji a zda se da udelat retrofit do auta, ktere se s klimatizaci puvodne nenabizi. Diky
    • 00 Reagovat !

      foto

      01.08.2004  20:40

      « Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?

      No nevím, nikdy jsem o tom neslyšel, podle mne je to nesmysl. Vem¨si, že klima odebere autu výkon 3-5 kw. I kdyby mela klimy účinnost 100% což je nesmysl- to by totiž bylo téměř perpetum mobile, musel by mít ten elektro motor příkon těch 3-5 kw. Podle ohmova zákona, by do toho motoru musel téct proud 250 až 400 ampér. Takový alternátor má možná tak autobus ale ne osobák. A to mluvíme o 100% účinnosti. Když bude 50% tak proud už je 500-800 ampér. To si neveme ani startér v zimě při -30 stupních. Prostě to je technický nesmysl. :D
      • 00 Reagovat !

        foto

        02.08.2004  23:35

        « Re: Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje

        S těmi výkony poněkud nesouhlasím, např. BMW montuje u svého nohého 3litrového motoru elektrickou vodní pumpu, jednak její spotřeba je okolo 150-200wattů, normální mech. poháněná motorem má cca 2kW.
        Další výhoda je ta, že spíná pouze když je potřeba, snižuje to zároven spotřebu. Na klimu by musel být samozřejmě silnější motor, ale nemyslím si že je to úplný nesmysl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.08.2004  22:22

    Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to montuje?

    Nesmysl to urcite neni: Vychazim z toho, ze domaci klimatizace pro ca 30m2 mistnost ma elektricky prikon kolem 1 kW a teplny vykon 3x tolik. Na auto urcite bude radove stacit mnohem mene (300-400W?). To, ze autoklimatizace berou 3-5 kW je dano velkymi mechanickymi ztratami. Navic kompresor klimatizace v aute jede vzdy bud naplno nebo vubec, zatimco elektricky pohaneny kompresor se da regulovat.
    O elektricke klimatizace jsem slysel v souvislosti s prototypem Toyoty. Zajimalo by me zda popripade kdy to bude dostupne za rozumnou cenu na trhu.
    • 00 Reagovat !

      foto

      02.08.2004  00:00

      « Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to mont

      Klimatizace pro dodatečnou montáž vyrábí firma Alex, v ČR má zastoupení [odkaz] Elektrické klimatizace ale zřejmě nevyrábí a ceny nebudou zrovna nízké.
      Poslední dobou jsem přemýšlel o použití Peltierových termočlánků k ochlazování vzduchu nasávaného větrákem - asi to brzy vyzkouším na Felicii. Nejspíš to funguvat nebude (kvůli příliš malému výkonu), jinak by se to už určitě běžně používalo, ale přesto to chci zkusit ...
      • 00 Reagovat !

        foto dcgsd

        dcgsd 02.08.2004  07:04

        « Re: Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to

        problem Peltiera bude odvod tepla z teplejsi strany. Proste pro chlazeni se spotrebuje hodne energie a ta se zmeni v teplo.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 02.08.2004  08:24

      « Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to mont

      Nemuzes srovnavat klimu v mistnosti s autoklimou. Místnost vytemperuješ interní klimatizací relativně rychle neboť nevětráš. Autoklima musí ochladit venkovní vzduch neustále nasávaný z venku a dochladit interiér vozu ohřátý lidmi, sluncem.....Nevěřím na funkčnost Peltierových článků, nevěřím na možnost elektrického kompresoru. Fyzika je neúprosná a proudy.... opravdu veliké. Ahoj LN
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 02.08.2004  08:58

        « Re: Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to

        Když už srovnáváte ty proudy: nikdo tu dosud nezmínil, že x ampér na jmenovitých 12 V je něco úpně jiného než určitá hodnota A na jmenovitých 220 V. Takže při srovnávání ampéráže prosím zohlednit i napětí - když už jsme u té fyziky!
        PS: Elektrická klimatizace u osobního vozu se jmenovitým palubním napětím 12 V je úplná kravina. Ale už nějakou dobu se uvažuje s tím, že palubní napětí bude muset jít podstatně nahoru...
        • 00 Reagovat !

          foto

          02.08.2004  10:11

          « Re: Re: Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se

          No len tak som sem kukol, ale poviem vam tie clanky to je stupidita, aby to malo pri danej ucinnosti rozumny chladiaci vykon, muselo by to mat prikon aspon 5KW, no ukecajte ma len na 3,6KW, tak pri tych 12V to pyta 300A ... no nehovorim ze je to nemozne, ale alternator by to musel vyrabat, a to pri nejakej ucinnosti, kua povedzte mi preco menit mechanicku energiu na elektriku a zase na zimu, ked pri vyssej ucinnosti z toho isteho remena mozem pohanat kompresor priamo???
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.08.2004  23:47

      « Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to mont

      Předpokládám, že autor tvrzení o "dostatečném" příkonu 1kW ještě nikdy nezkusil, co zapnutá klimatizace dělá s motorem "běžného" auta (50-60kW)... Záleží na podmínkách (při vyšších teplotách a nižších rychlostech klesá účinnost), ale slušná autoklimatizace odebírá i okolo 7-10kW.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 07.08.2004  08:27

        « Re: Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se to

        Slušná autoklima si bere cca 10% výkonu motoru (konstruktérský úzus)!
        • 00 Reagovat !

          foto

          20.08.2004  20:17

          « Re: Re: Re: Re:Re: Elektricka klimatizace: do kterych aut se

          souhlasim, zvlaste na amerikach je to poznat pri zarazenem D popojizdis v zacpe do mirnouckeho kopce a zapnes klimu tak se to skoro zastavi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.08.2004  11:36

    Bez nadpisu

    moje chytra manzelka se mne zeptala na to, proc mam vypnutou cirkulaci vzduchu v kabine, kdyz mam pustenou klimu. Ze by to prece mohlo jet efektivneji, kdyby klima pracovala s jiz ochlazenym vzduchem z vnitrniho prostoru, nez s venkovnim, rozpalenym ( i kdyz pri jizde castecne schlazenym ). Co si o tom myslite ?
    • 00 Reagovat !

      foto

      02.08.2004  11:43

      « Re:

      ze mi na to prilis smrdia ponozky :mrgreen:
      • 00 Reagovat !

        foto

        02.08.2004  11:53

        « Re: Re:

        skuste si to v dazdi a zistis, ako sa pekne zapotis s uzavretym okruhom
    • 00 Reagovat !

      foto

      03.09.2004  23:40

      « Re: klima se zapnutou vnitrni cirkulaci

      Konkretne tohle se pise treba v manualu k Fordu Taurus. Pokud chces auto rychle vychladit, postup je nasledujici: 1) vyvetra okny, pokud auto stalo na slunicku, 2) zapnout vnitrni cirkulaci + klimu naplno, 3) po vychlazeni interieru prepnout na vnejsi vetrani a udrzovat klimou teplotu.
      Jinymi slovy, tvoje chytra manzelka ma pravdu.
      • 00 Reagovat !

        foto

        04.09.2004  06:34

        « Re: Re: klima se zapnutou vnitrni cirkulaci

        Jsem todle tema ponekud nevnimal a prehlizel, protoze mi to pripada stupidni se bavit o danych vecech. Na puvodni otazku bych odpovedel ze je to nesmysl (kompresor pohaneny elektromotorem). Samozrejme ze je to nutnost, pokud primarni zdroj energie neni uslechtile palivo, nybrz zdroj elektrickeho proudu.
        Peltier je hezka vec, ale ma sve stinne stranky, napriklad problemy s odvodem tepla, extremni prehrivani s nasledkem smrti, nizka ucinnost...
        Mechanicky pohaneny kompresor je to nejlepsi reseni, verte mi.
        A co se tyce vnitrni cirkulace, tak zalezi na konkretnich podminkach, ja mam odskouseno ze je nejlepsi mit to nastavene priblizne na 20-30 procent prostupu vzduchu zvenci...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.08.2004  12:15

    Bez nadpisu

    Opak je pravdou !! Pokud chces co nejrychleji odmlzit okna, zapnes klimu a vnitrni cirkulaci, jak znamo na vyparniku klimatizace "vypadava" vlhkost kterou vysavas pres vnitrni cirkulaci z kabiny. Zkus a uvidis !
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.08.2004  20:45

    mno ja ti neviem

    moja skusenost je taka, ze klima a vnutorny okruh pri dazdi uplna smrt - vlhko a uplne zahmlene okna. naopak klima a vonkajsi okruh a ventilacia na okna = pomerne rychle odmlzenie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.08.2004  22:21

    Bez nadpisu

    mfilip: manzelka ma pravdu. Nejen, ze se vychlazeny vzduch zevnitr nemusi tolik chladit, ale pri nizsi teplote je absolutni obsah vodnich par nizsi. Tudiz neztratis tolik energie kondenzaci pary v klimatizaci.
    Mimochodem s tou el. klimatizaci jsem objevil, ze to ma standardne nova Toyota Prius. Ted uz jen zeptat se kolik to stoji...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 03.08.2004  10:02

      « Re: Toyota Prius

      Ty bych sem rozhodně nemíchal! Prius je tzv. hybrid, motor pohání primárně generátor, ten pracuje s podstatně vyšším než 12V napětím, takže v tomhle autě je elektrická klimatizace řešitelná. V jiném/běžném zatím ale ne!
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.2004  18:56

    elektr. klima

    Jsem elektrikář a prosil bych o přesné vysvětlení termínu-Peltierův termočlánek- Ještě jsem neviděl termočlánek, který by dokázal vytvořit tak velký proud, který by poháněl klimu. Pokud vím tak termočlánky se používají třeba u leteckých motorů na měření teploty výstupních plynů-termočlánek-dva kovy spojené v jednom bodě a rozdílem teplot se vytváří slabé napětí- jsou to milivolty!!!!- asi někdo chce vymyslet nějakej zázrak!! Jo o elektr. klimě jsem slišel, ale u aut které se pohybují tak akorát kolem Mnichova, kde je v provozu plnička na vodík pro auta s palivovými články. Doporučuji všem ,kteří přemýšlejí o elektr.klima,podívejte se na auto, které má obsah 1000ccm a zapněte při běžícím motoru všechna světla a větrák a zjistíte že na motoru je ten odběr velice znát a kdyby tam byla elektr. klima, tak ten odběr vynásobte deseti, asi by mu nezbylo moc energie na pohyb.
    • 00 Reagovat !

      foto

      21.08.2004  19:15

      « Re: elektr. klima

      Ak si elektrikar tak evidentne nie si v obraze o tychto veciach. Nie je to clanok ktory vyraba elektrinu, ale prave naopak, spotrebovava ju. Je to take one co pri prechode prudu spravi na jednej strane zimu na druhej strane teplo. Presne ako kompresorova chladnicka alebo klima co je v aute.
      Je to jednoduchy polovodocovy prvok bez pohyblivych suciastok na baze bizmutu a vyzera ako keramicka (ona aj je keramicka) kachlicka. Ak pripojis prud, jedna strana plochy sa hreje, druha chladi je to vlastne tepelna pumpa. Bezne sa to pouziva na chladenie procesorov (mozno to mas v PCcku ani o tom nevies) alebo napriklad v autochladnickach (vedia chladit aj hriat). A pokusne sa to zavadza v klimach elektromobilov (ucinnost je vecsia ako pohanat pumpu elektromotorom) a navyse trivialnym prepolovanim to vie zakurit.
      • 00 Reagovat !

        foto

        21.08.2004  19:31

        « Re: Re: elektr. klima

        no ... ono je to kusok zlozitejsie ako som si myslel, tu je link kde je to pekne vysvetlene:
        [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.08.2004  21:48

    Elektr. klima

    Tohle chápu, ale originální název termočlánek je -Termoelektrický jev-který vzniká při zahřívání konců termočlánku nad teplotu 300°C(příklad materiálu termočlánku-kladná elektroda niklkobaltová sl. a záporná elektroda specalumel) a teplota od -60°C do +50°C nemá na hodnotu termoelektrického jevu vliv.Proud, který vzniká je velmi malý a napětí je v milivoltech.Samozřejmě, že materiály termočlánků můžou být i jiné, ale výsledek moc jiný nebude. Desky z keramic. materiálů, které popisujete a které chladí třeba i autochladničky-Je potřeba si představit, že ta lednička má objem jenom 20 litrů a než se ochladí tak to dost dlouho trvá a může maximálně způsobit tepelný rozdíl 20°C. Takže když bude auto na slunci, tak ve vnitřku bude i možná skoro 50°C a v té ledničce skoro 30°C. Tato malá lednice(20 litrová) nějakej proud sežere, kolik by asi sežrala ampérů na ochlazení malého skleníku jako je auto????????
    • 00 Reagovat !

      foto

      22.08.2004  22:18

      « Re: Elektr. klima

      No ak si to nevidel, tak je to realne tak 1x1 palec a hrube nejake 2-3 milimetre. Na tie autochladnicky sa davaju vecsinou dva take clanky a jeden ma prikon zhruba 12-24W (12V x 1-2A). No ako ukazuje ten obrazok tak daju sa radit seriovo aj paralelne (myslim tie chladiace plochy, nie napajanie, ale aj to), takze umoznuju viac menej cokolvek. No a ze zeru a ucinnost nie je zavratna, tak o tom je cela tato diskusia, ale ak mas k dispozicii kilowaty elektrickej energie (u elektromobilu), tak nejaky ten amperik nebude az taky problem aj do tej klimy. Ak staci rozdiel 20stupnov, vykon 2kW tak je top locha 100 clankov to je 25x25cm co nie je az taka kriza. Ak to zavetrakujes z obi dvoch stran tak z toho moze byt kocka 25x25x25 cm to sa da nie? ... pri 120V pohonnom systeme je to len 20A ... ziadny problem s privodmi ani ovladanim a este sa to da stavit rekuperaciou.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 23.08.2004  08:08

        « Jeste jednou pro yyyyy !

        Nevim soudruhu, jestli jsi stastnym majitelem autochladnicky , ja uz nekolikate . Zkus si sahnout tak po hodine provozu na privodni kabel . Autochladnicka o objemu 15 litru ma prikon 60W , ted si spocitej vnitrni objem auta , pocet clanku a rozdily teplot, (BUDE JI PONEKUD VIC NEZ STO) a proud potrebny k uziveni tohoto kolosu !! Myslim ze budes nemile prekvapen !!
        Asi nekde udelali soudruzi chybu !! >:D >:D :D
        • 00 Reagovat !

          foto dcgsd

          dcgsd 23.08.2004  08:48

          « Re: Jeste jednou pro yyyyy !

          no podle meho odhadu je ucinnost Peltiera pro chlazeni nizka a pokud investovat el. energii do chlazeni tak pro pohon kompresoru. Vychazim z odhadu ze peltier sezere 2x vice energie nez prenese a kompresor sezere jen 1/4 prenesene energie (doufam ze nekecam). jinak receno pro stejny chladici vykon potrebuje peltier 8x vice energie.
        • 00 Reagovat !

          foto

          23.08.2004  10:15

          « Re: Jeste jednou pro yyyyy !

          rybiz> asi si sa blbo vyhajal alebo co, ale pokial mi rozum v celku pouzitelne sluzi tak 250cm je 100 palcov. Ak na plochu 100x100 palcov uniestnis 100x100 jednopalcovych clankov, tak ich je dokopy 10000 (a nie 100 o ktorych som ja hovoril) a to je 240kW prikonu to si prehnal nie? Alebo nesluzi kalkulacka??? Takze sa dohodneme ze tych 25x25 cisel by v celku stacilo.
          S tymi 60W si ma tazko prekvapil. Ja som myslel (a aj pisal) ze ta chladnicka bude mat dva tie clanky po 24W, to dava dokopy 48W a je tam este asi 10W na vrtulku co to ovieva aby sa to nespotilo, takze dokopy to bude mat nejakych 58W, no tak sorac sekol som sa o dva waty. :mrgreen: ... a vvvo tom to je
          pkod> no nie som si isty ci ten clanok dosahuje tych 50% co pises. Ono je problem v tom ze sam clanok je dost tenky a teplotny spad je tam teda velky, to samo o sebe robi velke straty ale:
          1/ ak by si to chcel nahradit beznou sustavou, musel by si elektromotorom pohanat cerpadlo a narazis na nasledovne: ucinnost elektromotora je okolo 70%, ucinnost cerpadla nebude cez 80% a samotne chladenie potom je ucinne ale tiez nie cez 90%. Cize celkova ucinnost bude 0,7x0,8x0,9=50%. To sa k tomu peltieru v celku dost priblizi, a nevlacis so sebou hromadu zeleza a trubiciek, nevyfuci to, da sa to krasne ovladat na vykone, da sa s tym v zime kurit. Mechanicka kompresorova klima ma jednu velku vyhodu u spalovacieho auta v tom ze ma k dispozicii primo mechanicku energiu, ale ak mas len elektriku, tak sa ta vyhoda straca.
          2/ elektromotory maju 100 rokov a peltiery 10rokov hadaj co sa ma sancu technologicky zlepsi za 5 rokov s nastupom elektromobilov? :-)
          • 00 Reagovat !

            foto dcgsd

            dcgsd 23.08.2004  10:58

            « Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

            yyyyy: trochu zkreslene. Musis brat celkovou ucinnost. Tady je popis a nejake vztahy k peltierum. V zaveruje i odhad ucinnosti.
            [odkaz]
            [odkaz]
            [odkaz]
            [odkaz]
            Kompresor: Mechanika ma mozna radove podobnou ucinnost jako udavas ale teplo prenasi napln a kompresor ji jen prohani dokola a hradi ztraty v obehu (nema tudiz valny vliv na celkovou ucinnost). Uznavam vsak ze peltier je elegantni pro reseni nekterych problemu.
            • 00 Reagovat !

              foto

              23.08.2004  11:38

              « Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

              takze nakoniec to ma viac ako 50% ucinnost? to ma prekvapuje
              BTW: never tomu ze kompresor ma dobru ucinnost. Piestove kompresory majus straty vo ventiloch (pri danom prietoku tlakovy spad a teda nevyuzitelna kompresia), zubove maju spetny tok. A to prudenie - to mas pravdu ale ten prud nesie teplo presne tak ako tepenly spad v pelierovi, s tym sa neda nic robit.
              No a pokial je to stale na vazkach, tak celu vec zaklincuje fakt ze ak potrebujes iba ciastocny vykon chladenia, proste obmedzis prikon peltiera, ale ovladat vykon kompresora moc nejde, ten by potreboval prevodovku, navyse sa ti motor raz toci 6000, raz 1000.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 23.08.2004  11:49

                « Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

                A proto vymysleli automatickou klimatizaci..........
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 23.08.2004  11:21

            « Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

            Vyhajal jsem se celkem dobre,diky za optani ! Jaky je tak priblizne objem klimatizovaneho prostoru bezneho vozu stredni tridy ? Spocitej si to , pak to porovnej z objemem autochladnicky . Tech tvych sto kousku by stacilo tak na zavazadlovy prostor (460:15x60=1840) Vysledek je ve W ,takze na vychlazení kufru by jsi teoreticky potreboval 1,8kW . Nevim kolik je celkovy vnitrni prostor vozu ale tak bych to tipoval ze bude neco kolem 3 m3. K tomu si pripocti ze izolacni vlastnosti auta budou tak mozna na 1/3 vlastnosti autochladnicky.
            Z toho vyplyva ze pokud by mela karoserie+skla auta stejny tepelny odpor jako steny lednice (ani omylem) tak by ti stacilo pouhych 12kW el. energie. Nemluve o tom ze pasivni chladic z vetrakem v autochladnicce vazi tak asi 1 kg . Cest praci !
            • 00 Reagovat !

              foto

              23.08.2004  11:49

              « Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

              rybiz, kukam ze si talent na fyziku, tak sa na to radsej vyprdni, a napis sikmakom ze in to v tom priuse slabo chladi :mrgreen:
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 23.08.2004  11:51

                « Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

                Co to placas ?? Ty talente !
              • 00 Reagovat !

                foto dcgsd

                dcgsd 23.08.2004  11:53

                « Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

                vykon kompresoru jde regulovar mechanicky zmenou zdvihu ale nevim jestli se v realu pouziva (mozna klimatronic? nevi nekdo?). Nespojita regulace mam pocit staci.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  23.08.2004  12:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

                  Nespojite ho ide regulavat vselijako, ale by si udrzal ucinnost tak bud elektromagnetickou spojkou alebo obtokovym ventilom. Ani jedno nie je stavane na suvislu regulaciu vykonu (aspon neviem ze by sa to niekde tak pouzivalo).
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    23.08.2004  21:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jednou pro yyyyy !

                    Já myslím, že regulaci změnou zdvihu píst.čerpadla mají Fábie v Climaticu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.2004  07:44

    Bez nadpisu

    Nevm jestli umim pocitat, jestli je rozmer 1x1palec (cca 2,5x2,5 cm) jednoho clanku ,tak sto clanku bude mit rozmer 250x250 cm !!! To si myslim je pro bezny automobil celkem dost ne ?
    Leda by jsi to vozil za sebou na navesu ! Jinak cela tahle diskuze o moznosti vyuziti Peltierovych clanku pro autoklimu je dost o nicem !
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.2004  09:50

    Re...

    A vv vo vo votom to je !!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.2004  11:14

    Bez nadpisu

    Elektrická klimatizace není rozhodně nesmysl. A mechanicky poháněný kompresor rozhodně není to nejlepší. Jde jen o to, že mechanický kompresor je poháněn přímo z motoru. Na některý z řemenů(rozvodový?) je napojen přes spojku. Jenže toto řešení zajistí nízkou/nulovou variabilitu výkonu kompresoru. Pokud mechanický převod nezpřevodojuete převodovkou, tak si bude ubírat neustále svých X kW výkonu.
    Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor. Při běžném výkonu alternátoru do 2 kW je to absurdita a pro větší alternátor NENÍ logický důvod.
    Stačí však na původní místo kompresoru umístit nějaké to dynámko/alternátor o maximálním výkonu do X kW, který bude sloužit pouze pro kompresor. A ztráty? Věřte, že budou srovnatelné se ztrátami mechanickými způsobené vedením mechanické energie od motoru ke kompresoru a zbytečnou délkou vedení kompresorové kapaliny.
    Aby bylo jasno, bežná účinost stejnosměrných motorů i alternátorů je 90% a 95%.
    Alternátor se navíc příjemně reguluje pouhou zátěží na něm. Také elektromotor kompresoru se snadno reguluje.
    Pokud je mi známo, elektrický kompresor klimatizace má např. nový Superb. A v kombinaci se šíbrem z fotovoltaických článků je schopen za největšího vedra klímu spustit a vnitřní prostor ochladit.
    Elektrický kompresor je také jednodušší cesta v kutilství na autě. I když zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno:-(
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 11.09.2004  17:53

      « Re:

      Tak takovouhle pitominu jsem opravdu hodne dlouho necetl! V predchozim prispevku snad neni nic, s cim bych se pri nejlepsi vuli mohl ztotoznit.
    • 00 Reagovat !

      foto

      11.09.2004  20:21

      « Re:

      To sa ti podarilo zopar peknych perliciek.. Este si zabudol na klimu pohananu turbom...
      • 00 Reagovat !

        foto

        12.09.2004  20:39

        « Re: Re:

        mitsi, ja bych se ztotoznil s timto:
        "Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor" - asi vi jak to delaji debilci... rozhodne to tak neudelame, s tim se stotoznuji...
        "Pokud mechanický převod nezpřevodojuete převodovkou, tak si bude ubírat neustále svých X kW výkonu." - pokud mechanicky prevod nezprevoduju??? a co to potom je??? převod zpřevodoju převodovkou - vzdycky, s tim se stotoznuji...
        "zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno:-(" - souhlasim, protoze se jedna o naprosto rozdilne veci s upne jinym vyznamem a funkci a jejich montaz je stejne narocna...
        >:D >:D >:D PRUDIC RABU >:D >:D >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…