Jak se správně rozjíždět do kopce?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No já mám ten model 90 taky v Turbu a docela silnej, ale prostě tam není a mě to nijak nemrzí. Jsem přeučenej kabrioletista (pokud se tak moje předchozí auto dá nazvat) a mám radši vítr z oken.
Ad dotaz: Řekl bych, že auto asi dost závisí na tom jaký je počasí...tlak/vlhkost/teplota. Citelný je to určitě u slabších kubatur. Někdy to jde za plynem jak čert, jindy je to gumový. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Asi do silnejsich se davala... ja mam v Magde 323 USA (protege) taky climu a je rv 1988 >:D
A k tem rozjezdum: nezda se vam nekdy ze to vubec nechce jet a nekdy vas to az prekvapi??? ja takovy extrem zazil dneska rano... Nescelo to jet.... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Mě přijde jedno, jestli mám s voličem hýbat o 3 cm na "N" anebo o 10 cm na "P" a navíc, když dáš "P", tak ušetříš spoustu dalších zbytečných pohybů - ručkou atd. Ale faktem je, že jakožto správná socka ve svým Súbu klimu bohužel nemám a šíbr, který mi ji nahrazuje nevyžaduje pro svou činnost motor v chodu >:D -
« Re: Re: Re: Re: Re:
to je pravda... P
na zeleznicnim prejezdu - nevis kdy to pojede, jestli hned nebo za 15 minut - nechas zaplou klimu - to jako davas P? ja ne, dam neutral, rucku, parkovaci svetla (no flame - offtopics), klima zapnuta... motor vrco klido 15 minut na neutral... -
« Re: Re:
Ta myčku má třeba AGIP na Chodově vedle dálnice D1. Tam si N na automatu můžeš klidně vyzkoušet :-! A to si pamatuju velmi dobře, protože jsem tam samozřejmě dal P a pak mi začalo skákat auto po dlaždičkách :P
V praxi se N nepoužívá, protože k tomu není důvod. Je tam od toho když nastane situace kdy musíš nebo chceš mít zapnutý motor a zároveň nechceš mít kola v záběru, napadá mě třeba tažení na laně, nebo ta myčka. -
« Re:
to jsem rad ze se tu zase rozjela diskuze o automatech >:D >:D >:D
jeste mi nikdo neodpovedel na co je tam to N...
Dokud nedostanu fundovanou odpoved, tak nedam pokoj a nedam...
A vse co jsem psal tak jde, obecne samozrejme hrabani neprospiva ani spojce v klasicke prevodovce, natoz motoru, pneumatikam,... ani automatu, to je snad jasne, o tom se snad nemusime bavit.
Chtel bych videt mycku kde musis mit zarazeny neutral a popojizdi ti s autem pasy, to je pjekna blbost... Mozna ti auto myjou na proseku ukrajinci, ale jeste jsem nevidel ze by ti s tim hrkali >:D -
« Bez nadpisu
zdar aci, dyd jsem to psal dole a na usmotors už se nad tím "výplodem" bavíme dva dny >:D Jenže ono je to spíše k pláči protože pokud by se tímhle fakt někdo začal řídit , tak poteš pánbůh 8-s Už jenom zbývalo napsat sem že se může dát za jízdy volič z polohy D do R a dílo zkázy dokonáno :) -
« Re:
Ježiš marja.... ted mě polila hrůza... co to bylo za řeči o automatu. Brrr ještě ted mi z toho běhá mráz po zádech...
N se nikdy neřadí (leda v myčce kdy vám auto jede po pásu) a už vůbec ne proboha z kopce, ježiš marja. Jde o to, že na N (neutral) má automat nižší tlak oleje a ATFko (převovový olej) neobíhá tak jak by měl a převodovka se začně přehřívat a časem se vám tak podaří usmažit lamely. Brr
no a ted to druhý. Jako vytočit motor na Neutrál a pak tam frknout Drive je asi to nejhorší co se dá s automatem dělat a pokud vás to zajímá, tak moderní auto (automat) si nazařadí Drive když otáčky neklesnou pod určitou úroveň. Třeba já když u Mercedesu vytočím motor a frknu tam Drive, tak se Drive nezařadí a zustane na Neutrálu i když fyzicky je volič na Drivu. Musím pak narvat zpět volič na N počkat až klesnou otáčky a pak znova zařadit Drive.
Pokud se už chcete s automatem rozjíždět po plynem, tak prosím to není problém, ale jenom se to dělá krapet jinak. Frknete tam Drive, jednou nohou stojíte pevně na brzdě a druhou nohou na plynu, pak pustíte prudce brzdu a na plynu až na kickdown pak mizíte s větrem o závod.
To co bylo napsáno dole, byl fakt skutečný návod na to jak zabít automat. -
« Re:
Já neřadím skoro nikdy nic. Když chci jet dopředu, dám D, když dozadu tak R ;-) Když chci zastavit, sešlápnu brzdu a na ní stojím, dokud se zase nechci rozjet. Neutrál k ničemu za běžné situace nepotřebuju. Pokud vím, tak v návodu je upozornění, aby uživatel nevytáčel motor při zabrzděným autě a zařazeným kvaltu, z důvodu přehřátí ATF. Tůrovat na neutrál a parking se prý smí, ale já to nedělám. Při rozjetí většinou využívám toho, že se auto rozjede vlastně samo už na volnoběh a plyn přidávám až když je v pohybu. Sere mě, že nemám tempomat, pak bych asi sahal jenom na volant. Když jedu z kopce a chci si trochu přibrzdit motorem, dám za jízdy volič do polohy 2 či 1 a až klesne rychlost do odpovídajících mezí, tak auto samo přeřadí a kvalt pak drží, dokud zase nedám D. Když chci podřadit, dám plnej a auto podřadí co to dá. Doufám, že to dělám dobře >:D -
« Bez nadpisu
Super, perfektní návod jak zkurvit převodovku. Tím vyřazením na N z kopce sice možná ušetříš 0,5 litru, ale oprava převodovky tě vyjde na 10 litrů....ovšem Kč >:D Doufám, že tenhle blábol nikdo nečetl. To je teda argument že jde zlehka azřadi z D na N, ono jde taky zlehka z D na OD či 3 či L či 2 či 1 nebo (podle toho jakou máš převodvku). To vytočení na N a dání D - taky super návod na *, kdyby měla převodovka ručičky, dá ti facku >:D R tam nikdo soudnej nemůže nikdy štochnout neb každej jouda ví, že v tom pípadě se ozve takovej hezkejch zvuk a tu převodovku můžeš vzít a dát do Kovošrotu :-)))) A taky každej kdo se o to zajímá ví, že auto s automatem se nepouští z kopce dolů bez motoru a nedejbože tam ještě něco řadit >:D Přčti si tenhle článek [odkaz] a snad ti bude pojem "automat" jasnější -
« N vs D v krizovatce
...Je to uplne jedno a rozhodne tim prevodovku nekurvis, od toho to tam tak je...
vysvetlim: Proc jde zlehka zaradit z D na N a zpet? Proto aby se neradilo??? Ne, prave proto aby se radilo. Z dlouheho kopce cca 5 km kdyz jedes dolu klidne vyrad na N, setris palivo. Rozhodne vsak nerad pri vypnutem motoru a pri pohybu vozidla. Jinak je to jedno, kdyz auto stoji tak s tim muzes kvedlat jak chces i pri vypnutem motoru. Kdyz se pohybuje tak jen se zapnutym motorem. Tahnout na lane muzes klidne az 10km na N, ale musi bezet motor... Navic kdyz chces zahrabnout na krizovatce, tak vytocis motor na N a das tam D a hrabes jak o zivot. Ale nedoporucuju toto skouset na zpatecku, je trochu jinak resena, uz proto je tam zamezeni z N na R, taky proto aby jsi ji tam omylem nestrejchnul R pri jizde z kopce na N, souhlasis? Nebo jeste jinak: Proc tam je asi N???? -
« Re: jak snadne...
To: Rabukate: můžeš mi vysvětlit co řadiš na automatu za rychlosti??? Máš tam furt D nebo 3 nebo co já vím vo máš na voliči. přijedeš na křižovatku do kopce, šplápneš na brzdu a až skočí zelená pustíš brzdu a šlápneš na plyn. Nic se neřadí, pokud vyřazuješ na neutrál, akorát tím kurvíš převodvku.... Jedině pokud máš sekvenční řazení tak to bych ještě chápal...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
:mrgreen: