Jak se správně rozjíždět do kopce?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
Ne to věru nebude:-) Kolem desítky se prodávaji Leony modelového roku ´86. Nicméně tak trochu mícháš dohromady dvě roviny mého příspěvku. Ale to nevadí. Fakt je, že když vezmeš auta v ceně těch 10 000,- tak je asi lepší mít toho toho Leona, než třeba Favorita. Já mám Súba dvě (sedan/manuál a kombi/turbo/automat), obě jsou ročník 91, čili docela pěkný veteráni sedan měl na tachometru 145 000 když jsem ho kupoval, pod 2,5 letech má 207 000 a investice do oprav (nepočítám výměnu pneu a oleje) byly cca 8 500,- (tlumiče+baterka+destičky a altík z vrakáče) což je s ohledem na počet km a způsob používání úctyhodné. Kombík za ten rok co ho mám zatím nic nevyžadoval a dokonce ani nekoroduje:-) Takže když vezmu, že auto modelovýho roku ´86 je "jen" o pět let starší, tak by možná nemuselo být tak blbý. Ale nechme už té reklamy. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hill Holder
No já pochopitelně nemám auto za 10 000,- jen jsem chtěl naznačit, že se tento systém dá pořídit i u takhle levnýho auta. A především..i u něj bude s největší pravděpodobností fungovat. Mimochodem dle průzkumů spolehlivosti by 10 let starý Subaru Legacy mělo mít pořád ještě nižší poruchovost, než 3 roky stará Felicie. (četl jsem to už pár let nazpět, to pro ty, kteří by chtěli namítat, že dnes už 3 roky stará Felicie neexistuje) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hill Holder
georgerofl: No heh - ja som narazal len na to subaru za 10000,- Pri tej cene mi prijde, ze vacsina vyhod subaru (ale aj akehokolvek ineho auta) sa davno vytratila :D
Inak nepochybujem o subaru - su to auta, ktore maju nieco do seba.
Ja mam rad nieco, co je jemne sa lisiace v pozitivnom zmysle slova. Takze subaru, jaguar a pobne znacky mam rad aj kvoli tomu, ze ponukaju nieco ine :).
Ale priznam sa, ze keby som mal na to, kupim si asi mercedes :) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Hill Holder
Hmm - ale to asi nebude jedina vec, ktora bude rozhodovat o kupe auta :DD
Mne kupodivu sa velmi dobre s ruckou pracuje. Proste v kopci a takmer pri kazdom stati na krizovatke ju zatiahnem (ma rad pocit, ze auto stoji a urcite sa nepohne) - nohy oddychuju. Ked sa mam pohnut, tak ked naskoci zelena, zaradim zacnem sa rozbiehat a akurat rukou hned z riadiacej paky idem na rucnu - odbrzdim a pohodicka - pokial nie som prvy na krizovatke mam furu casu. Ak som prvy, tak manever zacnem hned, ako naskoci oranzova a po troxe praxe sa pohynam este pred naskocenim zelenej, takze nikoho nezdrzujem.
Automat, alebo ten system subaru by bol lepsi, ale co uz ked nemam :). Mne osobne prijde lepsie jednou rukou drzat rucku (ak som na vedlajsej a musim sa do kopca rozbiehat), ako "saskovat" dvoma nohami na pedaloch :D. Alebo niekedy proste zastavim, ruckou pridrzim auto - plynom a spojkou si ndajdem miesto aby som stal - pustim rucku a cakam na vhodny okamih rozbehu - to vtedy, ak som na vedlajsej, napr. pri vyjazdoch z podzemnych parkovisiek, etc. (na semafore takmer nikdy).
Jo, inak som skusal, to co tu bolo popisane - drzat nohu na brzde a spojku dat do zaberu (bez plynu) aby som stal a potom len pustit brzdu a plyn.
Ide to, ale s mojim motorom (1,2 47kw) je to nepouzitelne. Treba hrozne vela citu - inak okamzite skape motor, a motor je bohuzial slabucky. Okrem minimalneho kopceka to neudrzi nic, takze treba plyn. -
« Re: Re: Hill Holder
No vidíš u Súba je to takhle:
1) Zastavíš do kopce a silněji sešlápneš brzdu
2) Levou nohou sešlápneš spojku
3) Pravou v pohodě sundáš z brzdy a auto stále stojí
4) Zařadíš
5) Přidáš plyn a vyženeš otáčky tak aby ses normálně rozjel
6) Pustíš spojku, když spojka začne zabírat HillHolder tě pustí a auto jede(samozřejmě pokud je vše správně seřízeno, ale já s tím ještě nikdy problémy neměl)
Výsledek...pohoda -
« Re: Hill Holder
No moje tatra 815 mela neco podobneho. Pri rozjizdeni do kopce jsem
1. spojka, zaradit mala dva
2. pustit brzdu, hnedka mirne plyn, spojka do pulky
3. tatra si vychrochtala, protoze nez se dostane vzduch do valcu ubehne cca 2 sekundy
Kdyz to udelas moc rychle, tak tatra strasne zadymi (vetsinou to tak dela ridicum, co delali autoskolu v PV3S, tam je to drobet jinak.
Kdyz to udelas moc pomalu, strasne trpi spojka. -
« Hill Holder
Doporučuju zakoupit Subaru, to má Hill Holder, který "drží" auto zabržděné při rozjezdu do kopce i když se povolí pedál brzdy. Tlak v brzdách se uvolní až ve chvíli, kdy pustíš spojku, takže nic necouvne, rozjíždí se s tím bezvadně a máš vyřešeno. Anebo si kup automat... -
« Bez nadpisu
Tu ani nejde o problem pohnutia sa do kopca. Kazdy si po case namaka ten cvik, ked sa pusta spojka a pridava plyn tak, aby spojka zabrala prave na spravnom plyne a zaroven aby to trvalo len zlomok sekundy. To iste pouzijes aj do kopca a tych par cm cuvnutia je zanedbatelnych. Jasne, ze dieseom sa to robi lahsie.. Ale najlepsie by bolo, keby tu rucnu brzdu pouzival kazdy, lebo v noci, alebo v dazdi je cervene svetlo brzdy silne neprijemne pre tych vzadu.. -
« Bez nadpisu
Úplně stejně, akorát mu to ze začátku dejme tomu o 5 cm couvne (což není tragedie), protože nemůže motor zatížit celou vahou auta. Princip je ale pořád stejný...konec konců já se to tak taky kdysi naučil :)) Je potřeba to vyzkoušet nanečisto někde na parkovišti, aby věděl, kolik má na volnoběh síly a kam musí pustit spojku, aby to nezačalo couvat. Čili abych se vyžvejknul přesněji: první krok nácviku vypadá tak, že si řidič musí vyzkoušet, jak to udělat, aby auto do mírného svahu udržel spojkou na jednom místě. -
« jak snadne...
stojim na brzde pravou nohou, zaradim, pustim brzdu a slapnu na plyn a jedu... teda mam automat...
...v druhem aute s manualem: pravou na brzde, levou na spojce, poustim spojku a jak trochu citim ze zabira pustim brzdu a pridam plyn a nikdy jsem necouvl ani o centak.... proste staci si uvedomit jak pracuje automat a udelat t podobne... chce to cvik a cit. Pokud se ti pri pusteni brzdy a stisknuti plynu zda ze spojka zabira prilis a otacky nejdou alespon na 2000, trosku povolis spojku. spojku takto nedrzet prilis dlouho. Az se dudes do kopce na velkou dvojku rozjizdet s T815 a celkovou hmotnosti 27 tun, to je teprve zuzo dobodruzo, to je umeni... (teda doufam ze se celou dobu tady bavite o rozjizdeni s osobakem...)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!