Jak se správně rozjíždět do kopce?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
Já neřadím skoro nikdy nic. Když chci jet dopředu, dám D, když dozadu tak R ;-) Když chci zastavit, sešlápnu brzdu a na ní stojím, dokud se zase nechci rozjet. Neutrál k ničemu za běžné situace nepotřebuju. Pokud vím, tak v návodu je upozornění, aby uživatel nevytáčel motor při zabrzděným autě a zařazeným kvaltu, z důvodu přehřátí ATF. Tůrovat na neutrál a parking se prý smí, ale já to nedělám. Při rozjetí většinou využívám toho, že se auto rozjede vlastně samo už na volnoběh a plyn přidávám až když je v pohybu. Sere mě, že nemám tempomat, pak bych asi sahal jenom na volant. Když jedu z kopce a chci si trochu přibrzdit motorem, dám za jízdy volič do polohy 2 či 1 a až klesne rychlost do odpovídajících mezí, tak auto samo přeřadí a kvalt pak drží, dokud zase nedám D. Když chci podřadit, dám plnej a auto podřadí co to dá. Doufám, že to dělám dobře >:D -
« Bez nadpisu
Super, perfektní návod jak zkurvit převodovku. Tím vyřazením na N z kopce sice možná ušetříš 0,5 litru, ale oprava převodovky tě vyjde na 10 litrů....ovšem Kč >:D Doufám, že tenhle blábol nikdo nečetl. To je teda argument že jde zlehka azřadi z D na N, ono jde taky zlehka z D na OD či 3 či L či 2 či 1 nebo (podle toho jakou máš převodvku). To vytočení na N a dání D - taky super návod na *, kdyby měla převodovka ručičky, dá ti facku >:D R tam nikdo soudnej nemůže nikdy štochnout neb každej jouda ví, že v tom pípadě se ozve takovej hezkejch zvuk a tu převodovku můžeš vzít a dát do Kovošrotu :-)))) A taky každej kdo se o to zajímá ví, že auto s automatem se nepouští z kopce dolů bez motoru a nedejbože tam ještě něco řadit >:D Přčti si tenhle článek [odkaz] a snad ti bude pojem "automat" jasnější -
« N vs D v krizovatce
...Je to uplne jedno a rozhodne tim prevodovku nekurvis, od toho to tam tak je...
vysvetlim: Proc jde zlehka zaradit z D na N a zpet? Proto aby se neradilo??? Ne, prave proto aby se radilo. Z dlouheho kopce cca 5 km kdyz jedes dolu klidne vyrad na N, setris palivo. Rozhodne vsak nerad pri vypnutem motoru a pri pohybu vozidla. Jinak je to jedno, kdyz auto stoji tak s tim muzes kvedlat jak chces i pri vypnutem motoru. Kdyz se pohybuje tak jen se zapnutym motorem. Tahnout na lane muzes klidne az 10km na N, ale musi bezet motor... Navic kdyz chces zahrabnout na krizovatce, tak vytocis motor na N a das tam D a hrabes jak o zivot. Ale nedoporucuju toto skouset na zpatecku, je trochu jinak resena, uz proto je tam zamezeni z N na R, taky proto aby jsi ji tam omylem nestrejchnul R pri jizde z kopce na N, souhlasis? Nebo jeste jinak: Proc tam je asi N???? -
« Re: jak snadne...
To: Rabukate: můžeš mi vysvětlit co řadiš na automatu za rychlosti??? Máš tam furt D nebo 3 nebo co já vím vo máš na voliči. přijedeš na křižovatku do kopce, šplápneš na brzdu a až skočí zelená pustíš brzdu a šlápneš na plyn. Nic se neřadí, pokud vyřazuješ na neutrál, akorát tím kurvíš převodvku.... Jedině pokud máš sekvenční řazení tak to bych ještě chápal... -
« Re:
Ne to věru nebude:-) Kolem desítky se prodávaji Leony modelového roku ´86. Nicméně tak trochu mícháš dohromady dvě roviny mého příspěvku. Ale to nevadí. Fakt je, že když vezmeš auta v ceně těch 10 000,- tak je asi lepší mít toho toho Leona, než třeba Favorita. Já mám Súba dvě (sedan/manuál a kombi/turbo/automat), obě jsou ročník 91, čili docela pěkný veteráni sedan měl na tachometru 145 000 když jsem ho kupoval, pod 2,5 letech má 207 000 a investice do oprav (nepočítám výměnu pneu a oleje) byly cca 8 500,- (tlumiče+baterka+destičky a altík z vrakáče) což je s ohledem na počet km a způsob používání úctyhodné. Kombík za ten rok co ho mám zatím nic nevyžadoval a dokonce ani nekoroduje:-) Takže když vezmu, že auto modelovýho roku ´86 je "jen" o pět let starší, tak by možná nemuselo být tak blbý. Ale nechme už té reklamy. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hill Holder
No já pochopitelně nemám auto za 10 000,- jen jsem chtěl naznačit, že se tento systém dá pořídit i u takhle levnýho auta. A především..i u něj bude s největší pravděpodobností fungovat. Mimochodem dle průzkumů spolehlivosti by 10 let starý Subaru Legacy mělo mít pořád ještě nižší poruchovost, než 3 roky stará Felicie. (četl jsem to už pár let nazpět, to pro ty, kteří by chtěli namítat, že dnes už 3 roky stará Felicie neexistuje) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hill Holder
georgerofl: No heh - ja som narazal len na to subaru za 10000,- Pri tej cene mi prijde, ze vacsina vyhod subaru (ale aj akehokolvek ineho auta) sa davno vytratila :D
Inak nepochybujem o subaru - su to auta, ktore maju nieco do seba.
Ja mam rad nieco, co je jemne sa lisiace v pozitivnom zmysle slova. Takze subaru, jaguar a pobne znacky mam rad aj kvoli tomu, ze ponukaju nieco ine :).
Ale priznam sa, ze keby som mal na to, kupim si asi mercedes :) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Hill Holder
Hmm - ale to asi nebude jedina vec, ktora bude rozhodovat o kupe auta :DD
Mne kupodivu sa velmi dobre s ruckou pracuje. Proste v kopci a takmer pri kazdom stati na krizovatke ju zatiahnem (ma rad pocit, ze auto stoji a urcite sa nepohne) - nohy oddychuju. Ked sa mam pohnut, tak ked naskoci zelena, zaradim zacnem sa rozbiehat a akurat rukou hned z riadiacej paky idem na rucnu - odbrzdim a pohodicka - pokial nie som prvy na krizovatke mam furu casu. Ak som prvy, tak manever zacnem hned, ako naskoci oranzova a po troxe praxe sa pohynam este pred naskocenim zelenej, takze nikoho nezdrzujem.
Automat, alebo ten system subaru by bol lepsi, ale co uz ked nemam :). Mne osobne prijde lepsie jednou rukou drzat rucku (ak som na vedlajsej a musim sa do kopca rozbiehat), ako "saskovat" dvoma nohami na pedaloch :D. Alebo niekedy proste zastavim, ruckou pridrzim auto - plynom a spojkou si ndajdem miesto aby som stal - pustim rucku a cakam na vhodny okamih rozbehu - to vtedy, ak som na vedlajsej, napr. pri vyjazdoch z podzemnych parkovisiek, etc. (na semafore takmer nikdy).
Jo, inak som skusal, to co tu bolo popisane - drzat nohu na brzde a spojku dat do zaberu (bez plynu) aby som stal a potom len pustit brzdu a plyn.
Ide to, ale s mojim motorom (1,2 47kw) je to nepouzitelne. Treba hrozne vela citu - inak okamzite skape motor, a motor je bohuzial slabucky. Okrem minimalneho kopceka to neudrzi nic, takze treba plyn. -
« Re: Re: Hill Holder
No vidíš u Súba je to takhle:
1) Zastavíš do kopce a silněji sešlápneš brzdu
2) Levou nohou sešlápneš spojku
3) Pravou v pohodě sundáš z brzdy a auto stále stojí
4) Zařadíš
5) Přidáš plyn a vyženeš otáčky tak aby ses normálně rozjel
6) Pustíš spojku, když spojka začne zabírat HillHolder tě pustí a auto jede(samozřejmě pokud je vše správně seřízeno, ale já s tím ještě nikdy problémy neměl)
Výsledek...pohoda -
« Re: Hill Holder
No moje tatra 815 mela neco podobneho. Pri rozjizdeni do kopce jsem
1. spojka, zaradit mala dva
2. pustit brzdu, hnedka mirne plyn, spojka do pulky
3. tatra si vychrochtala, protoze nez se dostane vzduch do valcu ubehne cca 2 sekundy
Kdyz to udelas moc rychle, tak tatra strasne zadymi (vetsinou to tak dela ridicum, co delali autoskolu v PV3S, tam je to drobet jinak.
Kdyz to udelas moc pomalu, strasne trpi spojka. -
« Hill Holder
Doporučuju zakoupit Subaru, to má Hill Holder, který "drží" auto zabržděné při rozjezdu do kopce i když se povolí pedál brzdy. Tlak v brzdách se uvolní až ve chvíli, kdy pustíš spojku, takže nic necouvne, rozjíždí se s tím bezvadně a máš vyřešeno. Anebo si kup automat...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
N se nikdy neřadí (leda v myčce kdy vám auto jede po pásu) a už vůbec ne proboha z kopce, ježiš marja. Jde o to, že na N (neutral) má automat nižší tlak oleje a ATFko (převovový olej) neobíhá tak jak by měl a převodovka se začně přehřívat a časem se vám tak podaří usmažit lamely. Brr
no a ted to druhý. Jako vytočit motor na Neutrál a pak tam frknout Drive je asi to nejhorší co se dá s automatem dělat a pokud vás to zajímá, tak moderní auto (automat) si nazařadí Drive když otáčky neklesnou pod určitou úroveň. Třeba já když u Mercedesu vytočím motor a frknu tam Drive, tak se Drive nezařadí a zustane na Neutrálu i když fyzicky je volič na Drivu. Musím pak narvat zpět volič na N počkat až klesnou otáčky a pak znova zařadit Drive.
Pokud se už chcete s automatem rozjíždět po plynem, tak prosím to není problém, ale jenom se to dělá krapet jinak. Frknete tam Drive, jednou nohou stojíte pevně na brzdě a druhou nohou na plynu, pak pustíte prudce brzdu a na plynu až na kickdown pak mizíte s větrem o závod.
To co bylo napsáno dole, byl fakt skutečný návod na to jak zabít automat.