Jak mám správně řadit?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  12:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    jeden muj kamos, ktery je tedka profesionalni ridic, mel zvyk nejen drzet ruku na saltce, ale navic levou ridil ne za venec volantu, ale za stred...
    :-( :-! :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  11:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Hehe, teraz som si spomenul na casy, ked som este stopoval a viezol ma nejaky frajer na primere. Hned na zaciatku dialnice Presov - Kosice je dost ostra zakruta, kde malokto chodi 120kmh, a on tam isiel 140, pricom si zaroven pripaloval cigaretu aj radil 5. :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.04  12:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Nehlede na to, ze kdyz mas ruku na saltpace a je treba slozitejsi situace, tak jednou rukou nemas takovy rejd volantu.
    Jednou me vezl jeden znamy jen asi 20 km. Bylo to v superbu. A taky mel ten zlozvyk neustale mit ruku na radici pace. A reknu vam neni to moc prijemny pocit kdyz jede temer 100km ve vesnici/meste a ridi jen jednou rukou a mimo vesnici 160 a take jen jednou rukou... Brrrr....
    Proto radeji vzdy ruku na volantu, je to lepsi...
    (nemluvim o rozjizdeni se kdy mezi 1-2-3 ruku z radici paky taky nesundavam :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.04  10:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    PS: Je to prostě zlozvyk a já ho mám taky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.04  10:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Jakkoli si "volně položíš ruku na kouli", vždy budeš vyvíjet nějaký "stranový" tlak, tomu se prostě nelze vyhnout, tím spíše pak za jízdy, kdy na Tvé tělo a onu ruku samozřejmě působí síly gravitačního zrychlení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  22:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Jasně, to jsme si nerozuměli. Čili ty máš na mysli situaci, kdy se řidič "drží páky", při dvojce ji táhne dozadu, při trojce zase tlačí od sebe. Já si představil jen "volně loženou" ruku na kouli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.04  17:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Ještě dodatek: ony "složitější" systémy jsou složitější pouze a jen o onu pojistku zařazení zpětného chodu, žádné jiné složitosti/odlišnosti tam vcelku nejsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.04  17:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Ale já nehovořím o kolmém/svislém tlaku na páku řazení (tady problém snad ve většině případů nenestává), ale spíše o volném odložení ruky na páku, kterýmžto se vymezuje vůle v řadicím ústrojí, jež tam být musí. Např. při zařazené dvojce je šaltpáka výrazně skloněná a odložením ruky tam jakoby nadále "cpu" dvojku, byť je už zařazená... Opakuji, že potíže spatřuji nikoli "na vedení" (ať už je mechanismus řazení provedený/zpřevodovaný jakkoli), ale právě až na styku řadicí vidličky se zápichem na vnějším kroužku synchronu kolečka příslušného rychl. stupně, tj. UVNITŘ převodovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  17:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Rozumím co myslíš, a není to problém jen u aut co mají ovládání pákou trochu složitější? Např. Renaulty, Opely a VW, kde se kromě pohybu v klasickém Hčku např. pro řazení zpátečky dělá ještě něco dalšího (např. zvednutí kroužku, zatlačení páky apod.) Protože u mého auta je páka uchycena v přibližně kulovém kloubu (ten by měl tlaku určitě odolávat) a pod ním následuje "něco jako kardan" ktarý vede téměř v pravém úhlu do převodové skříně. Takže ruka by tlačila víceméně jen na tu tyč co vede do převodovky a ta by se snad poškodit neměla, když je cca 12 mm silná. Ta tyč se při řazení pohybuje víceméně jen kolem své podélné osy a dopředu-dozadu. Tlakem shora by působila snad pouze jen na místo, kde je uložena v převodovce...? A jak říkám, podle mě většinu váhy "zpracuje" ten kulový kloub v podlaze?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.04  16:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Právě naopak! Lanovody totiž obvykle dokáží ten tlak ruky do značné míry vykompenzovat, řad. tyč je tzv. "na přímo". Jinak jde spíše o vidličky řazení v převodovce, které neustále tlačí na "zámky" synchronů (nevím, jak se to správně jmenuje), a tudíž je nadměrně opotřebovávají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  16:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Zajímavé, já naopak předpokládal, že větší problém to bude u páky, která je právě ovládaná lanovody. Vždycky mi přišlo, že když páka vede rovnou přes kloub do převodovky, že to těch pár kilo co ruka váží musí udržet. Máš na mysli, že se např. vychodí ten kloub, nebo tak něco? Zajímavé je, že jsem se přistihl při tom, že mám tu a tam ledabyle položenou ruku na voliči automatu, asi je to tím, že je pohodlnější, než šaltpáka. A taky si občas tím tlačítkem co tam mám připojuju zadní nápravu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.04  15:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Osobně neznám, ale to neznamená, že nejsou. Já vidím problém spíše v tom, že odložení ruky na šaltpáku v případě systému řazení ovládaného jinak než lanovody způsobuje trvalé zatížení řadicího ústrojí v převodovce se všemi důsledky z toho vyplývajícími - něco jako trvalé odložení nohy na pedálu spojky: prostě nechtěně vymezíš vůle, které tam být musejí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  12:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    OK, zajímavá věc... znáš ještě jiná auta, ketrým to vadí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.04  12:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    U prevodovek na Mondeu (tusim oznaceni MTX75) tam pak spatne "pada" trojka a obcas sama vypadne. Servisy to obvykle resi vymenou prevodoveho kolecka na trojce, vcetne synchronu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  09:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Mitsi, vida, to jsem netušil. Víš něco přesnějšího, co se na Mondeu díky tomu kazí? Já samozřejmě taky ruku na páce nenechávám, ale nikdy mě nenapadlo, že by opačný přístup mohl něčemu škodit? :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.04  09:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    To GeorgRolf: (cit.) "Malus, to je úplně jedno. na rozdíl od spojky se šaltpáka nijak neopotřebovává tím, že ne ní máš ruku. Snad jen, že se z "koule" ošmatlá nákres schématu řazení. Ruku na páce můžeš mít teoreticky pořád. Takže spojku pusť hned jak přeřadíš a páku jak se ti to hodí."
    - Tak tady rozhodně pozor! Tohle neplatí obecně, poněvadž jsou auta, jejichž převodovkám ponechání ruky na šaltpáce opravdu hodně vadí, např. Ford Mondeo. Přiznávám, že sám tak také jezdím, ale nemám Mondeo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  09:10

    « Re:

    Ja zase jazdim prevazne po meste a casto ma niekto strhne k sportovej jazde, takze ja som zase z tych, co maju nohu naozaj stale nad spojkou. Dokonca mi chyba tretia noha, ktora by bola v pohotovosti nad brzdou. Ruku mam na pake dlhsi cas len z zlozitejsich usekoch, kde preradujem 2->3 a 3->2.
    Ale v mojom civiku sedim dost nizko, takze tu lavacku nijako nenamaham v tej pohotovostnej polohe, preto ma ani neboli a ani nenicim spojku nahodnym prisliapnutim.
    Horsie je, ked sadnem do cudzieho auta, tam sa citim asi ako malus.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  01:13

    « Bez nadpisu

    Jen se snazime pomoct, nic vic...
    ...a ted me napada ze jsem nad tim nikdy nepremyslel, ale od zacatku meho jezdeni jse zvykly mit nohu "zaseklou" o prah (T815). Osobakem jsem zacal jezdit pozdeji, takze automaticky jak se dostanu na pozadovanou rychlost tak mam nohu rovne na podlaze...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  20:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Top Gun, jo jo, to je určitě pravda a jdeš na to zgruntu dobře. Já svou přítelkyni učím jezdit podobně...i když nakonec jsem trochu kvůli ní pořídil automata. Akorát, že malus si původně stěžoval, že ho od "stání" na spojce bolí noha. Tak jsem jen chtěl vysvětlit, že ta noha tam vlastně být nemá..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  20:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Rabukate & George: Mate sice pravdu, no nevychovavajme tu dalsieho brzdica, ktory ma tolko prace hladanim smerovky, spojky a radiacej paky pred zakrutou, ze sa nespravne zaradi do pruhu, alebo neda prednost chodcom..
    Inak ho uz rovno mozme ucit pouzivat rucnu brzdu pri otacani..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…