Jak mám správně řadit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
JakubJ samozrejme, ze to nepraktikuji porad, ale jen na rovinkach a z kopecka a jak by ses divil, jak de dolu spotreba..... a je to ozkouseny, teda rozhodne 4 pri 50 sem byl ucen v autoskole...... (Fobie 1.4)
Normalne taky radim trosku vis, ta 4 tam putuje v rozmezi 50-70, u kazdyho stupne si pridej +20 km a tak nejak radim, proste a jednoduche.... Kdyz nejak nejedu na spotrebu...... a motor se nepodtaci, ozkouseno.....
Ale neni nad to, vYtocit motor, az ma ten spravny zvuk motorove pily( zvlast u me) ale nadherny zvuk...... >:-[] -
« Bez nadpisu
kazdy auto je jinak postaveny, u japoncu se musi radit jindy nez u evropskych aut, a nebetycny rozdil je u benzinu vs. moderni TD ty TD nuti radit sofera podle plneni turba, takze rady, ze radim na 30 v 50kmh a pod. jsou cista teorie a potom notoricky znamy rozdil mezi 8V a 16V motory, a co VVTi SVT atd atd...... mam auto ktery umi jet na dvojku osmdesat a neni v omezovaci a podrazeni o dva stupne 5-3 to je denni chleba. Kazdy auto je uuplne jiny. Trochu me tohle tema prekvapilo, ale musel jsem si uvedomit, ze i taci jsou mezi nami. a obecna rada, to bych videl asi takhle: 1. poslouchat co motor rika....2.sledovat co auto dela pri pohybu plynu v ruznych otackach (pokud nezrychluje tak uz je za vrcholem (nebo nedej boze pred) tociveho momentu a radil bych dalsi stupen)...a hlavne konstrukce je obvykle takova, ze pri rychlosti cca 90-100kmh by na 5 (popr.6) mel byt motor na zacatku pasma s nejvetsim toc. momentem. A tam je dobry se pohybovat. -
"-- skrytý --" 01.07.04 14:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Kdy řadit ?
Taky to muze byt autem. Takova AR 75 3.0 V6 mela zbytecne moc kvaltu. Kdyby mela trojku, bylo by to v pohode (jezdila na ni od 0 do 140 km/h), ale stacila by jen petka, protoze se na ni v pohode rozjela a dokazala na ni jet pres 240 km/h....vazne! Osobne vyzkouseno! Jenom trochu trpela spojka.....trochu dost....
Ale obecne plati, ze u obycejnyho benzinovyho motoru - ne pod 2.000/min a ne nad 5.000 min. To je cely. Zadna veda v tom neni. Pokud je auto studeny a nezahraty (teplomer chladici kapaliny ukazuje na spodni tretine), radit asi na 3000/min a zbytecne moc nezrychlovat. U zatizenyho auta nebo jedouciho do kopce je lepsi, kdyz otacky neklesnou pod 3.000/min. Na semaforu nestat na spojkovym pedalu, ale vyradit na nautral a zaradit jednicku az tesne pred rozjetim. Setri se tim spojka - hlavne pak lozisko. Za jizdy nestat na spojkovym pedalu a dat nohu vedle - neboj, az budes potrebovat spojku, neomylne ten pedal najdes. Nejpodsdtatnejsi je na silnici ale neco uplne jinyho - chovat se tak, aby moje jednani mohli ostatni predpokladat a nebo alespon vcas zaznamenat! -
"-- skrytý --" 30.06.04 17:18
« Dodatek
Nemá smysl řadit vyšší rychlostní stupeň před dosažením maximálního kroutícího momentu (odhaduji tak 3500) a chtělo by to řadit před dosažením maximálního výkonu, což odhaduji tak na 4500. Díval jsem se na web a motor 1.3 ve Fiestě není šestnáctventil, takže asi bude ve vysokých otáčkách rychle vadnou a nebude táhnout. Výše uvedené platí pokut chceš rychle zrychlovat. Samozřejmě pokud chceš dosáhnout nízkou spotřebu, tak spíš sleduj kolik musíš šlapat na plyn a řiď se tím.
Když nespěchám, tak s felicíí 1.3 řadím další stupeň mezi 2800 a 3500, prostě tak, abych po přeřazení zase byl v zeleném poli. Když předjížím, tak to točím tak, abych po přeřazení byl zase v oblasti blízké max. kroutícímu momentu, tzn. řadím někde kolem 4000 ot./min a po přeřazení se dostávám na cca 3000 ot./min.
Časem si zvykneš na zvuk motoru a budeš řadit podle ucha - sám poznáš kdy motor trpí nízkými otáčkami a kdy už má naopak zvuk jak motorová pila ... -
"-- skrytý --" 30.06.04 16:53
« Re: Re: Re: Kdy řadit ?
To "malus" : Tak sorry za moji radu "auto s automatem". Chce to trochu citu, trochu poslouchat motor,ono i mnohem dražší a lepší auto není absolutně dokonale odhlučněno. Pro benzín tak 3000 ot + - tisíc a není co řešit ani co zkazit. A dobré vědět, při jakých ot je max. Mt. Přetočit nelze, elektronika zasáhne. A také včas řadit "dolů" a zbytečně "netočit" max. ot. Celá věda. -
"-- skrytý --" 30.06.04 15:07
« Re: Re: Kdy řadit ?
Tak to budeš řadit podobně jako třeba ve felicii (bez urážky).
"Zelené pole" budeš mít od cca 1800 po cca 4000.
Točit můžeš bez obav k 5000, ale vejš už ne. No a při normální jízdě se pohybuj v zeleném poli tj mezi 2000 a 3500. Při předjíždění to toč klidně do 4500, dál to asi bude sillně vadnout a motor z toho taky nebude mít radost. -
"-- skrytý --" 30.06.04 14:17
« Kdy řadit ?
Napiš co máš za motor. Pokud je to nějaká exotika, tak napiš aspoň zda je to benzín nebo disel, jestli je to šestnáctiventil (16V) nebo ne, kde ti začíná červené pole, při jakých otáčkách máš nejvyšší kroutící moment a při jakých nejvyšší výkon.
Pak se ti dá poradit.
a s tim zvukem je to pravda jsou motory ktery si o vytaceni rikaji....a dokonce je jim to zdrave, olej cerpadlo udela ten spravny tlak a olej se dostane vsude kde ma (samozrejme po zahrati) to nerikam ze jsem zastance nejakeho brutalniho vytaceni....nikdy NIKDY jsem nesel do omezovace....