Jak mám správně řadit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Kazdy ma svoj styl
Toto velmi zalezi na aute, na stave cesty a na povahe vodica, takze akekolvek rady ti mozu byt na figu. Ja napriklad niekedy jazdim skoro celu cestu domov z prace na dvojke (od 30kmh do 90kmh), takze nemam problem s preradovanim. No ked je cesta mokra, byva zaradena rychlost v zakrute trochu obtazujuci faktor, lebo auto straca neutralne spravanie (no niektore auta neutralne spravanie aj tak nepoznaju). V pripade nebezpecia (chodec na ceste) je lahsie zabrzdit, ked je spojka uz na podlahe.. -
« Bez nadpisu
malus: no to zalezi od okolnosti :). Ale obvykle pred zatackou sa snazim uz mat zaradeny vhodny prev. stupen a podla toho ist do zatacky.
Ale avsak ak idem pomaly- naozaj pomaly, tak je nutne si spojkou davkovat rychlost, takze odpoved by mala byt jasna.
Ale minimalne som pripraveny okamzite zastavit - t.j. mam nohu pripravenu zabrzdit a druhu nohu na spojke - okamzite stlacit - pri neprehladnom useku. Ak idem vyssou rychlostou, tak mam pravu nohu pripravenu na brzde.
Snad ti to staci takto vysvetlene :). -
« Bez nadpisu
ja kdyz odbocuju ve meste, v pravouhly zatacce tak mam taky nohu na spojce, ale uz tam mam vetsinou podrazenou dvojku a pri vyhezdu ze zatacky uz zase jedu:) jinak nekde mimo mesto podle toho jak zatacka vypada taxi pred ni pribrzdim a kdyz uz jsem v ni tak na to zase slapu:) -
« Bez nadpisu
Když dáš Parking tak se zablokují kola, ale protože za těch 68 let co se automaty vyrábějí jsou dělány značně blbuvzdorně tak když zařadíš Parking v rychlosti vyšší než 5 km/h tak začně zámek Parkingu procvákávat na způsob momentového klíče, až při těch cca 5 km/h se kola seknou natvrdo a auto (hnaná náprava) se zastaví. Takže suma sumárum mimo poměrně nepříjemného cvakajícího zvuku z útrob převodovky se toho mnoho neděje a převodovku jsi tím nijak neohrozil, ten zvuk je jen její obrana před zabitím :-) Každopádně samozřejmě je pravda ta, že Parking a Revers se má řadit jen když kola stojí. Takže příště to prostě nezkoušej >:D
Co se týče ještě toho neutrálu, nemá ho smysl řadit a už vůbec ne při stání na křižovatce, zbytečně řadíš z N na D, převodovka je koncipovaná abys na křižovatce stál na Drive a na brzdě. A ne při zastavení řadit Neutrál. A na co že Neutrál je ? Obecně je to zbytečný program automatu, který využiješ 2x do roka, osobně Neutrál používám jen když jsem v myčce co tahá auto za kolo po pásu, to je asi jediná situace kdy jsem Neutrál použil.
Jinak po technické stránce rozdíl mezi Neutrálem a Parkingem je žádný, pouze Parking má zámek, který zablokuje otáčení nápravy, tedy i z kopce když dáš Parking tak ti auto nikdy neujede, narozdíl od manuálu kde musíš bezpodmínečně dávat ruční brzdu. Nicméně i s automatem když zastavíš v kopci, tak dej nejdřív ruční brzdu, pak pust normální brzdu a po zhoupnutí auta dej teprv Parking. Jinak bude zbytečně stát celá váha auta na zámku Parkingu, což je nevhodné. -
« Re:
Jeste jeden dotaz. Pises, ze pri delsim stani radsi radit P nez N. Proc? Taky se tim prevodovka nici, kdyz clovek da N? Pak uz ten neutral nema skoro zadny vyuziti,krome toho tazeni. U naseho auta je N jenom na tuknuti od P, takze pri delsim stani se pak jizda da jenom zase tuknutim a jede se. Co na to rikas? Sorry, ze tak taham rozumy, ale myslim, ze o tom neco vis. Dik. -
« .
2 Ace2: Hezky shrnuto. Mam dotaz, mohl jsem automat znicit, kdyz jsem pri prvni jizde asi ve 30km/h dal P. Trosku to zanadavalo, ale jede to ted normalne. Byla to prvni jizda a ja jsem reflexivne chtel dat neutral :-( Mrzi me to doted. V sevisu rikali, ze at uz to vickrat nedela, samozrejme, ale ze se projednou nic asi nestalo. Diky predem. -
« Bez nadpisu
at si každý na automatu řadí co chce, nicméně by měl znát:
Na Neutrál má automat menší tlak oleje, tedy nedochází k optimálnímu průtoku oleje, což zapřičíní přehřívání lamel a jejich postupné devastaci. Tedy šetřílci co řadí z kopce na automatu N, si můžou dát stranou do prasátka, nějaké drobné na výměnu lamel (u USA auta cena kolem 25 tis, u EU a JAP vozů násobně více)
Na křižovatce se N taky neřadí, stojí se na brzdě, jen pokud chcete stát delší dobu se zapnutým motorem, třeba na zavorách, pak se řadí Parking, nicméně to je spíše z pohodlnosti, než že by se automatu něco dělo.
AUTOMATICKÁ převodovka je od slova AUTOMATICKY, ne od slov "MUSÍM POŘAD ŘADIT" pochopte, že za těch 68 let co se automatické převodovky do automobilů dávají mají promyšlené jejich funkce. -
"-- skrytý --" 18.07.04 18:37
« Re: Re: automat taky vse sam nevyresi, spotrebu urcite ne
Zrovna v tomdle clanku, ktery je docela hezky napsany, nestoji o tom nic, ze by se za jizdy nesmelo vyradit.
Naopak je tam toto, coz to v podstate povoluje.:
N (NEUTRAL)
Stupeň určený pro volné popojíždění bez zařazené rychlosti nebo pro případné tažení vozidla.
Zakazano je pouze jizda s motorem v klidu, protoze to nemaze.
-
"-- skrytý --" 18.07.04 11:25
« automat taky vse sam nevyresi, spotrebu urcite ne
Zdravim,
mam 2.5i V6 24Valve v automatu.
A i s tim se da delat s razenim hodne veci.
Automat totiz nevidi jak pokracuje silnice a ja na ridici aby mu dal najevo co od nej ceka.
Aspon to je muj osobni nazor.
Ja s nim zas tak moc zatim jezdit neumim, byl jsem zvyklej na klasiku.
Ale da se s nim jezdit od 10 do 14 litru benzinu.
Automat na sportovni rezim toci motor do 6100rpm, ale podle mne se optimalni otacky na udrzeni rychlosti pohybuji kolem 1700.
Pokud potrebuju predjizdet, tak tam drzim tak 2500 resp. pouziju Kick down, ktery mi treba ze 4ky zaradi 2ku.
Mimochodem, jak je to s vyrazovanim u automatu z kopce?
Vadi to prevodovce, nebo ne?