Jak mám správně řadit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Akcelerace
Já bych si dovolil nesouhlasit, a to důrazně. Řadit je potřeba tak, aby motor nebyl "podtočený", čili neměl skolny ke klepání (detonačnímu spalování). Z toho co píšete by vyplývalo, že použitelné otáčky jsou pouze mezi nejvyšším kroutícím momentem a nejvyšším výkonem. To je absolutní nesmysl. Použitelné otáčky jsou vždy takové, kdy má motor dostatečný kroutící moment na to, aby zvládl překonat jízdní odpory. Což u dnešních motorů s poměrně plochou momentovou křivkou může být i dosti hluboko pod max. krouťákem. Nic mi nebrání jet s benzínovým motorem při 1500 RPM rychlostí 50 km/h na "pětku", pokud motor neklepe a je vždy schopen z daných otáček zrychlit. -
« Re: Re: Akcelerace
Aj tak sa to da povedat, len ja by som to upravil "a neklesnut pod otacky max. krutaku".
No niektore motory maju taku spicatu krivku krutaku, ze medzi max. krutakom a max. vykonom je len nejakych 600-1000 otacok. Vtedy sa da len tazko udrzat nad max. krutakom, takze to chce trochu vycitit, kedy to sedadlo najviac tlaci do chrbta... -
« Re: Akcelerace
To zavisi na strmosti krivky krutaku, ako klesa za maximom. Pri niektorych autach klesa tak strmo, ze maximum pouzitelnych otacok je niekde 300 za maximom vykonu. No sportovejsie ladene motory nevadnu ani pri obmedzovaci, lebo krivka ich krutaku neklesa tak strmo. Takze bud si zozen graf tej krivky, alebo to skus vycitit.. -
« Re: Tak ..
Asi ty moje, asi se moc divam na TV... A asi moc ctu diskuze na internetu o F1...
Kazdopadne mluvil jsem o konkretnim aute, kdyz jedu se svoji USA trochu sportovneji do hoooodne prudke zatacky tak se nespoleham na automat, ale radim rucne, takze klidne v pulce zatacky za 2, protze menici trva par zlomku sekundy nez zareaguje.... na vyjezdu pri 80km.h -1 opet davam D pri plnem plynu a automat tam opet slehne za 3 s malym spozdenim... >:D
Kazdy si musi skusenostma najit spravny styl razeni, ja jen chtel poukazat na to ze nelze napsat knihu "jak spravne radit - Dr. Umim tosevsim" -
« Prec od zavadzajucich reci..
1. F1 ma max. krutak poriadne vysoko (hoci sa to vzdy taji), ale max. pouzitelne otacky su casto vyse 18 tisic, takze max. krutak sa ladi niekam do 11-13 tisic.
2. F1 ma pri otackach pod 8 tisic velmi, velmi nizky krutak, prave preto sa v zatackach radi hore a motor sa "podtoci" do nizkych otacok, aby velmi NEBRZDIL a auto nebolo citlive na stlacenie plynu. No to sa pouziva len v niektorych typoch zakrut (napr. niektore parabolicke tvary z plytsieho konca). Pri vyjazde zo zakruty sa ihned podradi.
3. Pri jazde po meste je najvyhodnejsie to iste - co najmenej brzdit motorom v zatacke. No tu je podmienkou ubrzdit na spravnu rychlost uz pred zatackou. Toto sa novacikom dari len tazko, preto sa v autosklach ucia, ze treba mat rychlost uz pred zakrutou. Normalne sa rychlost zaradi az v mieste, kde volantom zacnete vyrovnavat smer a zacinate akcelerovat.
4. V pripade, ze brzdite motorom (a nebodaj dieselom), mate najme za mokra velku sancu, ze pohanane kolesa stratia stopu a mate hodiny, pripadne pokracujete po dotycnici.
5. V pripade potreby brzdenie v zakrute, je zale vyhodnejsie pouzit brzdu a nespoliehat sa na motor, lebo 4 kolesa brzdia lepsie nez 2 (a s ABS este lepsie).
6. Ak mate 4x4 pohon, tak body 3-5 neplatia.. -
« Re:
Asi je to auto od auta ruzne, ja mam par blbych (?) zvyku z nakladaku, treba podrazovat pred dojezdem do krizovatky... Na brzdu skoro neslapu, vyrazuju az kdyz skoro stojim, spojku mam dole max 2 sec.
Bohuzel nemohu posoudit, i kdyz mam i jeden benzin, jaky je rozdil diesel/benzin, protoze benzin je automat... Asi to bude ale markantni, protoze ten benzin motorem brzdi skoro to nejde citit... -
« Bez nadpisu
S otackami F1 ma shi pravdu, staci se pri zavodech dobre divat (obcas je tam pri vyhledu z kabiny zaber na otackomer - pod 7000 se nejede)
Turbo ve F1 zakazali v 80. letech, auta totiz meli sileny vykon. Tehdy byly povoleny preplnovane motory 1500 cc, ktere dosahovalu pres 1500 hp:shock: Atmosfericke 3-litry jim nemohly konkurovat. Ted maji motory 'jen' kolem 850 hp.
Co se tyce razeni, je dobrym zvykem jet na rychlost. Vyslapnout spojku je mozne vzdy a (vyjma reakcni doby ridice) s okamzitym ucinkem, pro zarazeni rychlosti, pripadne pusteni spojky to pochopitelne neplati.
Co se tyce krizoveho brzdeni, vzdy s vyslapnutou spojkou:!: Ze dvou duvodu:
1. kdyz zabrzdite na nulu, nechcipne vam motor. To vam muze i zachranit zivot nebot muzete dale manevrovat (na krizovatce ci na dalnici)
2. nebrzdite motor, coz napriklad u benzinoveho motoru s rizenym katalyzatorem (coz jsou dnes vsechny) zarucene pomaha. Vsimnete si, ze motoru po pusteni plynoveho pedalu a vyslapnuti spojky zvlast pri vysokych otackach a vykonu (napr na dalnici) trva nekolik vterin, nez otacky klesnou na volnobeh. Po celou tuto dobu motor zpomaluje vbase brzdeni. Brzdny ucinek motoru funguje jen kdyz jste dostatecnou dobu pred tim pustili plyn. Dieselum nerozumim (je to 'mor lidstva':evil:), ale tipnul bych ze s krizovym brzdenim to bude stejne.
Co se tyce neutralniho chovani auta, nemohu soudit, nebot jsem vzdy jezdil s auty, ktere se pri rozumne praci s plynem a brzdou chovala neutralne. Podle teorie je zakladni pravidlo u pretaciveho smyku vvyslapnout spojku a ridit 'kontra' tj. tam, kam vede silnice, u nedotaciveho staci pustit plyn a nedelat prudke pohyby. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Kazdy ma svoj styl
Sorry, asi mas pravdu, ziju jeste drobet ve starych casech, max, 11 000. Tedka jsem o tom cetl, souhlasim s tebou.... Ale jinak jsem psal v monopostech, kde JSOU turba.... Turbo v benzinu ma ponekud plochou momentovou krivku, pokud me pamet nemyli, Ale pokud mam skusenosti tak ostra zatacka na 2. RS se nejlepe kontroluje pod nabehem krivky KM. Uz proto ze na vyjezdu uz mas zase otacky hnedka plne a kdyz zastresujes tak staci promacknout pedal plynu na podlahu a mas to v tech nizkych tockach pod kontrolou. -
« Re: Re: Re: Kazdy ma svoj styl
jo presne tak!!!!
jedine s rychlosti do zatacky, spojku nevymackavat, odpovidajici rychlost uz pred zatackou... a pokud to nevyjde (nizke otacky v zatacce), prerazovat znovu az za zatackou!!! Hodne zalezi na tom jestli je turbo nebo ne. Ve F1, kde v monopostech jsou turba, se vyjizdi zatacka od cca 2500 otacek, vysledne zrychleni je plynule jiz od pulky zatacky az do maxima na vykonu (cca 7500 ot.) U TDi by mela byt pred zatackou zarazena takova rychlost, aby kroutak v prubehu zatacky byl bud na maximu nebo neco malo pod maximem, aby melo auto co nejvetsi stabilitu. Bacha u normalniho benzinu bez turba to znamena radit tak abych mel rychlost pred zatackou odpovidajici cca 3500 ot.!!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~… -
« Re: Re: Kazdy ma svoj styl
no neviem ale ked je spojka na podlahe, nepomaha Ti pri brzdeni motor a tak bez ABS zastavis neskor ako ja, ked ta budem mat zaradenu rychlost. Kto Ta ucil pri brdeni vymackavat spojku ? Pekna konina.
Taktiez do dakruty len so zaradenou rychlostou !! A potom ze je tolko vyletenych aut v zime a za dazda :roll:
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!