Jak mám správně řadit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Re:
To ako ked sa clovek v 14 rokoch pyta, ako sa treba bozkavat. Ziadny zaruceny sposob nie je, rob to, ako ti najlepsie vyhovuje. Pre zaciatok vsak by som ti radil drzat ruku co najkratsie na pake a co najdlhsie na volante. Ked tu spojku zosliapnes neskor, nez treba, nic sa nestane.
Neskor, ked budes trochu viac predvidat svoju jazdu, tak tu ruku na pake nechas, lebo tam bude potrebnejsia, nez na volante.
Podobne aj pri pedaloch - kludne si tu nohu nechavaj nad spojkou, mozno castejsie siahas na brzdu, tak aspon nehmatas oboma nohami naraz.. Neskor si to namakas a hlavu budes pouzivat len na vychutnavanie jazdy.. -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Malus, to je úplně jedno. na rozdíl od spojky se šaltpáka nijak neopotřebovává tím, že ne ní máš ruku. Snad jen, že se z "koule" ošmatlá nákres schématu řazení. Ruku na páce můžeš mít teoreticky pořád. Takže spojku pusť hned jak přeřadíš a páku jak se ti to hodí. -
« Re: Re: Re:
Brzdu máš napravo, tak to by se vážně stát nemělo. Prostě si to nacvič a uvidíš, že to půjde. Pokud budeš stát nohou neustále nad spojkou, tak jí opravdu mnohem dříve zničíš. Počítám, že taky nemáš celou dobu pravou ruku na řadící páce a přes to ji najdeš ne? ;-) -
« Re:
Malus, to děláš docela špatně, protože levá noha nad spojkou během jízdy nemá co dělat. To ti v autoškole neříkali? Když máš nohu během jízdy nad spojkou, málokdy se ubráníš tomu, abys jí např. při přejezdu nerovností občas "nepolechtal", čímž se spojkový mechanismus opotřebovává a ničí. Takže levou nohu máš mít za jízdy odloženou vlevo od spojky, většinou tam z toho důvodu je i taková opěrka. Pokud jí v autě nemáš, tak nohu položíš na podběh, nebo podlahu nalevo od pedálu. Na spojku šlapej jenom když potřebuješ přeřadit. -
"-- skrytý --" 06.09.04 10:28
« Re: Re: Moment vs. výkon II
No hlavně nejde vyrobit dva úplně stejné motory, každý motor je jinak zajetý, na jeden díl motoru se subdodávkami podílí víc dodavatelů, nakonec je to jako u trabanta - co motor, to originál :-)
Automobilky se podle mě na "upravování" charakteristik vůbec nezaměřují. Jednou něco změří a to zveřejní. Motor sice třeba trochu inofují, ale charakteristiku nechají. Výsledkem je, že někdy se naměří vyšší výkon než udává automobilka a někdy zase nižší. Já bych v tom úmysl nehledal. -
"-- skrytý --" 05.09.04 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moment vs. Výkon
V celku souhlasím, ale vztah mezi momentem a výkonem je jednoznačný, jsem přesvědčen, že při testech se měří moment a výkon se dopočítává a proto to musí sedět.
Přímé měření výkonu si dokážu představit v elektrotechnice, ale ne u měření výkonu spalovacího motoru.
Tak jsem se koukl na ten web:
VW 1.4 TDI PD - křivky jsou navzájem posunuté minimálně o 200 ot./min, nejspíš jsou trochu posunuté i ve vertikálním směru. Graf zpracovával grafik a ne inženýr :-)
VW 1.9DSI - naprosto stejný problém.
Z praktického hlediska je totální nesmysl, aby momentová charakteristika končila na 4400 ot/min a výkonová pokračovala až do 4600.
Podobně jsou na tom i začátky charakteristik - nezačínají na stejných otáčkách. Tak vida fyzika bude platit i pro VW group, jediný pro koho neplatí jsou jejich grafici ;-)
Mimochodem česká škodovka ty grafy na svém webu nemá, je to škoda, že je stáhli. Charakteristika člověku hodně řekne o motoru. Úžasná charakteristika je u Octávie RS 1.8T 132 kW. 8) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Moment vs. Výkon
Shi: Ten web je www.skoda-auto.sk, pri tech. parametroch fabii.
Pri pocitani vykonov a momentov sa cisla casto (este pred par rokmi vsetky) zaokruhluju a "prikrasluju", takze tu mame napadne vela motorov s "cudnym" vykonom 66kW (co je nahodou rovnych 90 koni), alebo 74kW (100 koni). Priebehy momentu sa kreslili hrubymi ciarami, aby vyzerali hladko a vyrovnane. Dnes sa niet co cudovat, ze sa v tom ludia nevyznaju.
A ide o to, kde a ako sa to meria. Sice auta deklaruju napriklad tych 100 koni, no skutocny vykon (kolies) je napr. 80koni. Iba ak by si meral vykon uplne pri motore, tak mas sancu na tych 100koni, cize XY Nm. Preto rozne vzorce a vypocty vykonov zostavaju len v teoretickej rovine.
Pri porovnani teoretickych hodnot s deklarovanymi najdes len malokedy zhodu. -
"-- skrytý --" 05.09.04 19:03
« Re: Re: Re: Re: Moment vs. Výkon
Když tak sem hoď link na ten web, ať mám jistotu, že se bavíme o stejné věci. Hledat na webu charakteristiky motorů je docela zdlouhavé, našel jsem jenom benzíňáky na [odkaz] Hledání charakteristik pro diesely jsem vzdal.
Jinak se obávám, že ani VW nemá patent na změnu fyzikálních zákonů :-)
Při otáčkách 4000 ot/min platí tyto hodnoty:
125 Nm => 52,4 kW (Takže VW 1.4 16V je správně)
120 Nm => 50,3 kW
115 Nm => 48,2 kW
Žádný jiný přepočet tam není, nebyl a nebude. Vzorec platí pro motory spalovací, elektrické, pneumatické i jakékoliv jiné :shock:
Spíš to bude tím, že někdo ty křivky překresloval, nebo to blbě spočítal.
Na elementární fyzikální zákony je celkem spoleh ;-) -
"-- skrytý --" 05.09.04 12:09
« Re: Re: Moment vs. Výkon
TopGun:
Velmi hezky popsáno je to všechno zde - článek Autorevue:
Jak to funguje: točivý moment versus výkon (teorie)
[odkaz]
K tomu co uvádíš:
VW 1.4TDI PD ma pri 4000 ot. necelych 120Nm a vykon 55kW,
VW 1.416V ma pri 4000 - 125Nm a len 52kW
VW 1.9SDI ma pri 4000 - 120Nm a 47kW
Tebou uváděné výkony jsou maximální při jakýchsi otáčkých, nikoliv při otáčkách 4000. Maximální moment se u většiny motorů dosahuje při nižších otáčkách než maximální výkon.