Jak mám správně řadit?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  20:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Top Gun, svým způsobem máš pravdu. Já začal mít pocit, že zvládám auto ve chvíli, kdy jsem si začal uvědomovat, že jsou kolem silnice značky >:D Sakra to už je let... I když...ta noha na spojce...no radši ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  20:13

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    To ako ked sa clovek v 14 rokoch pyta, ako sa treba bozkavat. Ziadny zaruceny sposob nie je, rob to, ako ti najlepsie vyhovuje. Pre zaciatok vsak by som ti radil drzat ruku co najkratsie na pake a co najdlhsie na volante. Ked tu spojku zosliapnes neskor, nez treba, nic sa nestane.
    Neskor, ked budes trochu viac predvidat svoju jazdu, tak tu ruku na pake nechas, lebo tam bude potrebnejsia, nez na volante.
    Podobne aj pri pedaloch - kludne si tu nohu nechavaj nad spojkou, mozno castejsie siahas na brzdu, tak aspon nehmatas oboma nohami naraz.. Neskor si to namakas a hlavu budes pouzivat len na vychutnavanie jazdy..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  20:09

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Malus, to je úplně jedno. na rozdíl od spojky se šaltpáka nijak neopotřebovává tím, že ne ní máš ruku. Snad jen, že se z "koule" ošmatlá nákres schématu řazení. Ruku na páce můžeš mít teoreticky pořád. Takže spojku pusť hned jak přeřadíš a páku jak se ti to hodí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  16:10

    « Re: Re: Re: Re:

    Když zařadím a mám ruku na páce, mám pustit spojku dokud mám ruku na páce nebo až ji sundám z páky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  13:10

    « Re: Re: Re:

    Brzdu máš napravo, tak to by se vážně stát nemělo. Prostě si to nacvič a uvidíš, že to půjde. Pokud budeš stát nohou neustále nad spojkou, tak jí opravdu mnohem dříve zničíš. Počítám, že taky nemáš celou dobu pravou ruku na řadící páce a přes to ji najdeš ne? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  13:01

    « Re: Re:

    Já myslím že bych ji někdy v té rychlosti nohou nenašel nebo omylem stoupnul na brzdu, nestane se to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  10:12

    « Re:

    Malus, to děláš docela špatně, protože levá noha nad spojkou během jízdy nemá co dělat. To ti v autoškole neříkali? Když máš nohu během jízdy nad spojkou, málokdy se ubráníš tomu, abys jí např. při přejezdu nerovností občas "nepolechtal", čímž se spojkový mechanismus opotřebovává a ničí. Takže levou nohu máš mít za jízdy odloženou vlevo od spojky, většinou tam z toho důvodu je i taková opěrka. Pokud jí v autě nemáš, tak nohu položíš na podběh, nebo podlahu nalevo od pedálu. Na spojku šlapej jenom když potřebuješ přeřadit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.09.04  10:01

    « Bez nadpisu

    Když někam jedu, tak mě pak bolí levá noha z toho, jak pořád je "v pozoru" nad spojkou. Taky mi solidně začala vrzat podrázka levé boty na noze, z toho, jak je pořád opřená o zem. Jak s tím bojovat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.04  11:40

    « Re: Re: Re: Re: Moment vs. výkon II

    Miro: Ano přesně tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.04  11:07

    « Re: Re: Re: Moment vs. výkon II

    shi: chcem si len preverit, ci som ratal dobre:
    132=83kw pri 6000 ot ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.04  10:28

    « Re: Re: Moment vs. výkon II

    No hlavně nejde vyrobit dva úplně stejné motory, každý motor je jinak zajetý, na jeden díl motoru se subdodávkami podílí víc dodavatelů, nakonec je to jako u trabanta - co motor, to originál :-)
    Automobilky se podle mě na "upravování" charakteristik vůbec nezaměřují. Jednou něco změří a to zveřejní. Motor sice třeba trochu inofují, ale charakteristiku nechají. Výsledkem je, že někdy se naměří vyšší výkon než udává automobilka a někdy zase nižší. Já bych v tom úmysl nehledal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.04  09:37

    « Re: Moment vs. výkon II

    Shi: Tu nejde o to, ci ti verime, alebo nie. Len trvam na tom, automobilky si tie hodnoty dost "upravuju", takze clovek nevie, kde je pravda a aky skutocy vykon to auto ma.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.04  22:17

    « Moment vs. výkon II

    Kdo mi furt nevěří a chce vidět důkaz, že vazba mezi momentem a výkonem je lineární, nechť se mrkne na
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.04  22:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moment vs. Výkon

    V celku souhlasím, ale vztah mezi momentem a výkonem je jednoznačný, jsem přesvědčen, že při testech se měří moment a výkon se dopočítává a proto to musí sedět.
    Přímé měření výkonu si dokážu představit v elektrotechnice, ale ne u měření výkonu spalovacího motoru.
    Tak jsem se koukl na ten web:
    VW 1.4 TDI PD - křivky jsou navzájem posunuté minimálně o 200 ot./min, nejspíš jsou trochu posunuté i ve vertikálním směru. Graf zpracovával grafik a ne inženýr :-)
    VW 1.9DSI - naprosto stejný problém.
    Z praktického hlediska je totální nesmysl, aby momentová charakteristika končila na 4400 ot/min a výkonová pokračovala až do 4600.
    Podobně jsou na tom i začátky charakteristik - nezačínají na stejných otáčkách. Tak vida fyzika bude platit i pro VW group, jediný pro koho neplatí jsou jejich grafici ;-)
    Mimochodem česká škodovka ty grafy na svém webu nemá, je to škoda, že je stáhli. Charakteristika člověku hodně řekne o motoru. Úžasná charakteristika je u Octávie RS 1.8T 132 kW. 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.04  21:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Moment vs. Výkon

    Shi: Ten web je www.skoda-auto.sk, pri tech. parametroch fabii.
    Pri pocitani vykonov a momentov sa cisla casto (este pred par rokmi vsetky) zaokruhluju a "prikrasluju", takze tu mame napadne vela motorov s "cudnym" vykonom 66kW (co je nahodou rovnych 90 koni), alebo 74kW (100 koni). Priebehy momentu sa kreslili hrubymi ciarami, aby vyzerali hladko a vyrovnane. Dnes sa niet co cudovat, ze sa v tom ludia nevyznaju.
    A ide o to, kde a ako sa to meria. Sice auta deklaruju napriklad tych 100 koni, no skutocny vykon (kolies) je napr. 80koni. Iba ak by si meral vykon uplne pri motore, tak mas sancu na tych 100koni, cize XY Nm. Preto rozne vzorce a vypocty vykonov zostavaju len v teoretickej rovine.
    Pri porovnani teoretickych hodnot s deklarovanymi najdes len malokedy zhodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.04  19:03

    « Re: Re: Re: Re: Moment vs. Výkon

    Když tak sem hoď link na ten web, ať mám jistotu, že se bavíme o stejné věci. Hledat na webu charakteristiky motorů je docela zdlouhavé, našel jsem jenom benzíňáky na [odkaz] Hledání charakteristik pro diesely jsem vzdal.
    Jinak se obávám, že ani VW nemá patent na změnu fyzikálních zákonů :-)
    Při otáčkách 4000 ot/min platí tyto hodnoty:
    125 Nm => 52,4 kW (Takže VW 1.4 16V je správně)
    120 Nm => 50,3 kW
    115 Nm => 48,2 kW
    Žádný jiný přepočet tam není, nebyl a nebude. Vzorec platí pro motory spalovací, elektrické, pneumatické i jakékoliv jiné :shock:

    Spíš to bude tím, že někdo ty křivky překresloval, nebo to blbě spočítal.
    Na elementární fyzikální zákony je celkem spoleh ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.04  18:12

    « Re: Re: Re: Moment vs. Výkon

    shi: Tie hondoty som vycital z grafov, ktore VW publikuju na webe. Nie su to maximalne hodnoty. uviedol som ich len pre ilustraciu, ze tie prepocty nie su take priamociare..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.04  12:09

    « Re: Re: Moment vs. Výkon

    TopGun:
    Velmi hezky popsáno je to všechno zde - článek Autorevue:
    Jak to funguje: točivý moment versus výkon (teorie)
    [odkaz]
    K tomu co uvádíš:

    VW 1.4TDI PD ma pri 4000 ot. necelych 120Nm a vykon 55kW,
    VW 1.416V ma pri 4000 - 125Nm a len 52kW
    VW 1.9SDI ma pri 4000 - 120Nm a 47kW

    Tebou uváděné výkony jsou maximální při jakýchsi otáčkých, nikoliv při otáčkách 4000. Maximální moment se u většiny motorů dosahuje při nižších otáčkách než maximální výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.04  21:44

    « Re: Re: Re: Moment vs. Výkon

    Rabukate: Priznavam, nepochopil som ta. :-) Dufam, ze sa tu najde niekto, kto rozumie elektromotorom rovnako ako spalovacim, no ja to nie som. Viac si verim v benzine a to mam diplom z elektrotechniky. 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.09.04  18:17

    « Bez nadpisu

    Když řadíte, pouštíte spojku když máte ruku na řadící páce nebo až když ruku sděláte?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…