Jak mám správně řadit?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.04  09:27

    « Re: Re:Podtaceni

    Podtaceni zpusobuje zvysene mechanicke namahani motoru v radu nekolika desitek krat! Jaky vliv to ma asi na zivotnost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.04  08:53

    « Re:

    Podle mě, když jedeš klidně po rovince, tak 1700 ot nevadí. Ale jestli při těchto otáčkách dupeš na plyn nebo jedeš do kopce, pak motoru určitě neprospíváš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.07.04  07:13

    « Bez nadpisu

    A co je spatneho na tom, ze "podtacim"? To vadi kdyz jedu a mam treba 1700 otacek?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.07.04  05:11

    « Re: Re: Razeni dle vzoru automat?

    To vychází zejména z prapůvodního spojení automatu s velkoobjemovými motory. Poměrně často jezdím tak, abych "nepodtáčel" i když to možná spotřebuje trochu víc paliva. V zásadě nerad držím motor pod 1500 otáček za minutu i když je to V8. S tím násobičem je to docela pravda, několikrát jsem si ještě u Voyagera 3.3 V6 s automatem všiml, kterak drží otáčky na 3000 a rychlost stoupá :o
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.07.04  10:51

    « Re: Razeni dle vzoru automat?

    To nikdy! Bezny automat, tj. s hydrodinamickym menicem tociveho momentu, jak uz sam nazev napovida, "meni tocivy moment" (v podstate funguje jako nasobic tociveho momentu v urcitych rezimech), tudiz se chova nepomerne jinak, nez by za obdobnych podminek vyzadoval tentyz motor ve spojeni s mechanickou prevodovkou. Proto kdo se ridi "vzorem automat", ten permanentne podtaci!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.07.04  14:14

    « Bez nadpisu

    Řaďím podle toho, jak auto jede, hlučí, vybruje a jakou má spotěbu. Taky podle toho jedu-li do nebo z kopce, nebo jestli budu předjíždět. Prostě tak akorád.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.04  00:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    2Mitsi, Alp du he znam moc dobre, jinak nez na jednicku se tam jet neda, mas pravdu, ale dvojak to taky nekdy utahla, ozkouseny, u laguny 1.9 dCi
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.04  21:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Je docela zajímavé pozorovat, jak se podle hlavního využití auta mění zpřevodování. Konkrétně třeba na Corolle, kterou jezdím, nebo rodinné Carině E. Obě jsou to víceméně shodné 1,6tky (Corolla je o 10 koní silnější a má trošičku jiný průběh momentu a výkon trošku výš posazený - max. je v 6500, u Cariny cca 5800). Corolla je konstrukčně od začátku směřovaná jako svižné auto do města či na okresky, Carina rodinné auto na dovolené, tedy hlavně na dálnice. Corolla jede do omezovače cca takto:
    I. .. cca 53 km/h
    II. .. 100 km/h
    III. .. 140 km/h
    IV. .. 180 Km/h
    V. .. nevím, nemám tam už tachometr ;o)
    CarinaE
    I. .. 60 km/h
    II. .. 100 km/h
    III. .. 150 km/h
    IV. .. 200 km/h
    V. .. 219 km/h (omezovač posunutý na 5750, jinak 6750)
    A díky trochu jiným průběhům výkonu a momentu se liší i v možnostech přidávání - zatímco pro Corollu je vysloveně hračka lítat mezi rychlostmi 60 - 130 km/h, dílky tachometru nad rychlostmi nad 150-160 km/h už tak rychle nepřibývají. Naopak Carina je živá cca od 30 - 80 km/h, pak bohužel nastává pásmo "temna" a auto se opět probouzí po překročení rychlosti 140-150 km/h. A pokud jde o řazení, tak zatímco na jedničku u Cariny řadím vcelku běžně (jakmile jedu míň než 40 a chci předjíždět), u Corolly to není tak často zapotřebí. Stejně jako u předjíždění z cca 80 km/h nemusím u Corolly dávat za 2, tak u Cariny je to pro rychlé předjetí téměř nutnost (při zrychlování na cca 120 je rozdíl mezi trvalou trojkou a řazením na dvě a pak opět za tři celé 2 sekundy ve prospěch přeřazení, což je hodně, zatímco u Corolly jen něco málo přes půl sekundy). A co se týče celkového stylu řazení, tak prostě auto si řekne. Ale mám pocit, že to "řeknutí" se popsat prostě nedá (nemusí to být jen poslechem motoru ale celkovým chováním auta - třeba moje matinka to vcelku dobře pozná, ale ne úplně, takže jakoby tomu autu utrhne to maximum a přeřadí o chvilku dřív). Možná se to dá chrakterizovat změnou zrychlování - auto ve fázi, kdy je třeba přeřadit prostě už nezrychluje tak výrazně, ale to pásmo, kdy je třeba přeřadit je strašně nevýrazné a kdo přeřadí dřív nebo později, tak je pak holt pomalejší :o)) A ještě mě napadlo - slušně navržené převodovky mají převodové poměry navržené tak, že při přeřazení ve chvíli max. výkonu spadnou otáčky motoru na maximum momentu, čímž se využívá maximální akcelerační potenciál auta. Prostě každý typ auta je jiný a vyžaduje něco jiného. Ale řekl bych, že pro "naučení se řadit" je možná docela dobré jezdit chvíli automatem (klasickým planetovým) a poslouchat a dávat pozor co kdy dělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.04  20:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Mitsi: takový kopec je i za Klagenfurtem (v Rakousku u italských hranic) do Slovinska. Zatáčky za 1 naplno, pak dvě a zase plný, jinak to nejde. I na Favoritu jsem to tak dělal a šlo to. Ale tam jsem musel i v létě topit, aby se to uchladilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.04  16:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    na do kopca pri 130 uz 3 nepouzijem. Tolko tiez asi neurobi. Je to na hranico max. otacok 6500 . Ale pacilo by sa mi sprevodovanie
    I-50
    II-95
    III-135
    IV-170
    V- 205 ale to by som uz nedosial na rovinke, ale ten pomer by bodol
    to vse pri 6000 o.t. Teraz to mam pri 6500-6600. Myslim ze 1.6 by to utiahla
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.04  15:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    - Netvrdím, že máš jezdit na jedničku 50. Ale když je to třeba, proč i tu jedničku nevyužít jako plnohodnotný kvalt? Kdo zná třeba výjezd do lyžařského střediska ve francouzských Alpách "Alpes d'Huez", ví moc dobře, o čem mluvím: každá zatáčka se jede "za 1" (dvojka by to stejně nevzala), a to je nutno tam tu jedničku dát "za pohybu", jinak Tě Ti vzadu sežerou...
    - A pokud jde o jízdu po dálnici pětkou "kopec nekopec": Jestliže to na pětku ztrácí proti kopci rychlost, proč nedat "za čtyři", abych celý kopec vyjel rychlostí 130 km/h? A pak jsou samozřejmě vozy, které už při tempu 130 jaksi "nemají možnost jiné volby než za pět", jelikož na nejbližší nižší kvalt by už dávno byli "v červeném". Proto mít delší zpřevodování je výhodou zj. pro toho, komu není zatěžko řadit: mít možnost si vybrat, zda ten kopec pojedu za 5, za 4 či dokonce za 3 považuji za maximální výhodu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.04  14:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    ja teda na jednicku jedu 40, ale mam 9 let stare auto, tak bych to moc nepokousel......Kdyz mam 5na dalnci pri 130 tak s ni jedu konstatne kopec, nekopec....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.04  14:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    v papieroch ma 7,5km/h na 1000 ot. takze maximum je nieco pod 50km/h pri 6500 ot. Nestusal som jazdu po omedzovac. Ale bola by to pre tu miju 1.6 pecka :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.04  14:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    A jake max. rychlosti dosahnes na jednicku? Mam na mysli v momente zasahu omezovace? Odpovez si napred na tuto otazku a muj udaj o 50 km/h bez pouze jako orientacni!
    PS: Mam 2,4 a jednicka mi jede 60...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.04  13:57

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Mitsi: no ja pri 50km/h 1. dat nemozem :-(, asi by mi vyskocili creva z motora :-) . Jednicka je u beznych aut dost na kratko a kedze aj dvojka, skoda radit za 1. Bezne auta myslim obsah do 1.6 benzin.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.04  13:42

    « Re: Re: Re: Re:

    - Uz min. jednu celou (lidskou) generaci neplati, ze jednicka je pouze na rozjezd: dnes je to plnohodnotne vyuzitelny kvalt, a to u naproste vetsiny vozu. Otazkou ovsem, jak u ktereho vozu jde za jizdy zaradit a jak ktery ridic to umi. Napr. mne u soukromeho vozu necini potize zaradit za jedna i v 50 km/h, u sluzebniho auta uz to jde o dost hure, nebot po predchozim uzivateli je ta prevodovka ponekud "nacata".
    - Stejne tak uz davno neplati, ze nejvyssi kvalt je tzv. "na jizdu". Znam radu vozu, u nichz je nejvyssi kvalt vyuzitelny prakticky jen jako "rychlobeh" pro jizdu ustalenou rychlosti po dalnici, a to jeste ne proti vetru ci kopci. Ale me to nevadi, nebot mi neni zatezko radit na dalnici treba "za tri", kdyz je treba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.04  12:50

    « Re: Re: Re:

    no, na jednicku :-) :) lae prece jenom to je trosku tyrani auta, na dvojku se to zvaldne taky :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.04  10:03

    « Re: Re:

    Při 50 bych z kopce dal 4, po rovince 3 a do kopce 2. A proč neřadit za jízdy na 1? Pravda, ve staré Škodě to nešlo, ale dnes? A jak potom prudce zrychlujete třeba z 15 km/hod?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.04  09:51

    « Re:

    no, radit na jednicku za jizdy bych neriskoval...... :roll: nikdy
    Ta 3ka nebo 4ka pri 50 zalezi na tom, estli to je z kopce, porovince nebo do kopce a jaky je provoz, to musi poznat, sam, nekdy na 4ku nekdy na 3ku
    DO zatracek se podrazuje jak jak kdy, podle jejiho polomeru, to musis poznat co tam jenejvyhodnejsi....
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.07.04  08:02

    « Bez nadpisu

    A v obci jezdíte při 50tce na 3 nebo na 4?
    Do zatáčky se podřazuje na 2?
    Můžu za jízdy zařadit 1?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…