Mitsubishi Carisma
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 23.08.05 09:38
« Re: Re: Brutálnější než Paroubkovi boys...
Doplnění info: Existuje ještě jeden dílenský přípravek: jakýsi "zahnutý hřeben", kterým se zablokuje věnec setrvačníku - samozřejmě po odmontování "měsíčkového" spodního plechového krytu., aby k němu člověk získal přístup. Přípravek se fixuje s využitím závitových děr onoho krytu na přírubě převodovky. -
"-- skrytý --" 19.08.05 09:03
« Re: Brutálnější než Paroubkovi boys...
Největší "trhnutí" Ti poskytne právě startér! Máš snad větší "záběr", než on?
Kde vezmeš ten "přípravek" na blokaci kliky přes písty? Půjčí Ti ho snad někdo? Vždyť ho servisy často ani nemají a když mají, stejně "jedou" podle mnou popisovaného postupu, jelikož se u starších vozů bojí poškození dna pístu či, pístního čepu, ojničního čepu...
Že se to podaří povolit "klasicky" samozřejmě není vyloučeno. Záleží na tom, jak moc je to "kouslé" a zda do toho již někdo předtím lezl. -
« Brutálnější než Paroubkovi boys...
Tak tohle je opravdu síla. Ještě lepší než reset ŘJ odpojením kontaktu baterie při zapnutým klíčku >:D
V krytu podběhu už je díra na nasazení klíče, koukal sem tam a mám tam vnitřní čtyřhran...Zkusil bych to ještě zafixovat tím zmíněným přípravkem a uvolnit "trhem", velkou ráčnou.
S tím startováním bych si opravdu netroufal. -
"-- skrytý --" 16.08.05 09:05
« Re: brutal
Brutální, ale účinné. Jen je potřeba zvolit co nejkratší axiální prodloužení, aby tam zbytečně nevznikala dodatečná páka - většinou stačí ořech přímo na ráčně. Opakuji: je třeba si promítnout a pootočením klikovkou vyzkoušet, z které strany je třeba opřít ráčnu o hnací hřídel a jak ji mít přepnutou.
Dále existují různá provedení středového šroubu: šestihran, šestihran se čtverhranným imbusem, kam přesně padle golovová 1/2´, či jen ten imbus bez šestihranu (výrobce volí to či ono řešení podle toho, kolik je místa mezi řemenicí a podběhem) bez demontáže podběhových krytů. které ty ovšem budeš muset pro účely výměny rozvoďáku tak jako tak sundat). Postup je ale vždy stejný.
V žádném případě se nedoporučuje blokovat motor přes hnací ústrojí, tj. kola, rozvodovku a převodovku!
Existuje ještě jedno řešení: blokační tyčky stanovené délky, průměru a tvaru dosedací plochy, které se zašroubují místo svíček do 1. a 4. nebo 2. a 3. válce, čímž se zablokují písty a klikovka proti pohybu, načež se šroub řemenice povoluje pneumaticky. Pokud však nevlastníš tyto originální přípravky od MMC, neexperimentuj!
Šroub má na svůj průměr extrémně malé stoupání závitu, není proto z výroby jištěn Loctitem. Určitě to žádným anaerobním lepidlem nazjišťuj, poněvadž by to pak nikdo bez sundání olejové vany a přímého zablokování klikovky nerozdělal. Mně se osvědčilo namazání toho šroubu měděnou vazelínou, která chrání závit proti vlhkosti a navíc to jde pak i po letech snadno povolit. -
"-- skrytý --" 15.08.05 15:36
« Re: Re: Re: Výměna rozvodového řemene GDI
petous: Máš-li na mysli řemenici klikovky, tak ta se povoluje tak, že tam vrazíš 1/2´golu s "řechtačkou", kokec její páky opřeš o hnací hřídek kola (musíš si samozřejmě rozmyslet, z které strany) a pro jistotu ještě zafiguješ sportpáskou a pak krátce zastartuješ - pokud možno tak, aby se motor nerozeběhl. Motor sice má tendenci vyskočit z motorového prostoru, ale určitě se to podaří povolit, byť ne třeba na první pokus. -
petous 10.08.05 07:44
« Re: Re: Výměna rozvodového řemene GDI
Tak díly by byly. Ještě kdo mi to vymění. Zkoušel jsem to sám, ale nedokážu povolit šroub co drží kolo řemenice na ploché řemeny. Drží jak pr.. , zvednu na tom celý auto. Udělal jsem si přípravek (Y-plocháč + čepy) na zachycení řemenicového kola, ale stejně s tím nehnu. Je to asi u japonců normální, podobně držel zajišťovací šroub i u civica. Nemáte někdo nějakou povolovací fintu (nechci to odvrtat ani utrhnout)? :*)