Octavia 4x4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 15.02.10 19:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
To si možná pleteš s výměnou řídicí jednotky Haldexu. To stojí cca 1500 euro a způsobí to, že když chceš, tak si tam cvakneš stálý pohon. Tuto úpravu dělá například Sperrer Motorsport.
Úprava (přestavba) systému Haldex na klasický systém s diferenciálem z principu konstrukce platformy PQ34 není tak jednoduchá a byla by daleko dražší než 100 000 - potřeboval bys úplně jinou převodovku, protože u té stávající je přední diferenciál integrován do převodovky a rozvod dozadu je k tomu jakoby našroubován dodatečně jako jiná součástka (není to v ose, což by pro zástavbu twin torsenu být muselo, a v tomto duchu tu převodovku upravit nelze). Pokud pomineme, že originální převodovka s kuželovou rozvodovkou pro náhon kardanu pro koncernové vozy se systémem Haldex už sama od sebe jako díl stojí 160 000, a ty bys potřeboval něco technicky ještě náročnějšího... Pojem "radost" pak dostává úplně jiný rozměr :-) Ale když se ti podaří dohledat ty informace, tak se rád přiučím. -
"-- skrytý --" 15.02.10 18:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
nerikam ze to bylo primo na jejich strankach.nekde sem to videl,a dokence sem slysel i o nejakm systemu ktery se zameni misto haldexu a jede to nastalo ale nevim jestli se to da ovladat a melo by to stat kolem 100. -
sybokcz 14.02.10 16:45
« Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
Audi neni stalej pohon, audi je predevsim znacka aut. Quattro je marketingove oznaceni od dob A3 a prave prvniho TT. Cele prvni TT je postavene na platforme PQ34, tedy pohon prednich kol nebo vsech pres Haldex, motor napric (vsechny, vcetne verze 165kW).
V tomhle stojim za kutilem, chces-li stalou ctyrkolku tak zmen auto, jinak se v tom utopis uplne desive. -
"-- skrytý --" 14.02.10 16:41
« Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
Audi A3 a TT stojí na platformě Golfu, mají motor napříč a úplně stejnou spojku Haldex, jako ostatní koncernové značky ;-)
Udělat se dá všechno. Je to jen otázka úsilí a peněz. Přestavba Haldex -> Torsen u Oktávie by byla vskutku extrémní, musel bys přestavět skoro celej spodek. Radši to prodej a kup si něco v bazaru :-) -
sybokcz 13.02.10 20:35
« Re: 4x4 uprava na quattro
Z TT by jsi si moc nepomohl je tam stejny Haldex jako ve skodovce. Torsena maji u VW group jenom platformy s podelnymi motory, musel bys to komplente predelat nejenom vymenit. Pokud by sis chtel hrat s pricnym ulozenim musel bys k Alfe Q4, Crosswagon ma pricne ulozeni a torseny. -
« No super
diky za vase zkusenosti! Najezdim toho pomerne dost, cca 50.000km za rok a jezdim porad, leto, zima. Takze si myslim, ze se mi ta ctyrkolka vyplati. Hledam spolehlive a bezpecne auto, ktere me nenecha ve stychu v zime i mimo "dalnici." Sportovni zazitky rozhodne necekam, z toho uz jsem malinko vyrostl :-), dulezity je pro me dojet tam kam chci a ne tam, kam chce nebo spis muze auto... Jeste jednou diky vsem za zkusenosti!, -
"-- skrytý --" 20.04.04 11:02
« Re: to magic
Predohrab jo (casto ani jinak nezatoci - treba prave ropacka oktavka na namraze), ale opravdicky quattra na rucku nechodi, pokud nemaji najaky elmag vypinani nebo aktivni stredni speru. Octavia 4x4 zadnou speru nema, takze na rucku jde otocit v pohode. V praxi vyzkouseno. To bylo jen jako zajimavost, nic vic. Jinak je Octavia celkove z hlediska spolehlivosti (na rozdil od konstrukce) vyborne hodnocena, zavady se uvadeji na vstrikovacim a zapalovacim systemu a elektroinstalaci, jako konstrukcni jsou uvadeny prave rozvody a spatne chlazeni a mazani turba. Obe zavady se daji eliminovat solidnim zachazenim. (Zdroj Realiability index - hodnoceni spolehlivosti)