Octavia 4x4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
- Octavia 4x4 30.03.2004 12:41
- octavia 4x4 04.04.2004 12:12
- 4x4 vs. klasika 12.04.2004 21:32
- alternativa k octávce 4x4? 17.04.2004 08:47
- to magic 18.04.2004 17:41
- No super 28.04.2004 16:19
- Problém s vzhříváním sedadel 13.11.2008 22:55
-
4x4 uprava na quattro 13.02.2010 19:50
-
Re: 4x4 uprava na quattro 13.02.2010 20:35
sybokcz
- Re: 4x4 uprava na quattro 14.02.2010 10:40 superkutil
- Re: Re: 4x4 uprava na quattro 14.02.2010 15:56
-
Re: 4x4 uprava na quattro 13.02.2010 20:35
sybokcz
-
-
"-- skrytý --" 01.04.2004 12:37
« Re: Octavia 4x4
mám 66kw (chip na 85kw) najeto 140 000 a jsem spokojený...
jezdí se s tím normálně, vyjedeš až na střechu, jenom nikoho nevytahuj z příkopy atp. neboť na to není stavěná (2* porucha převodovky jenom z vlastní blbosti...) Holt to není vyprošťovací tank. JInak za rok bude nová tak už se těším na výměnu. Mnoho jiných alternativ v naftě kromě Passatu tady není... :D
-
-
octavia 4x4
Čau, ja mam Octavii 4x4 1.9 Tdi 66kW a jsem maximálně spokojen. V zimě když máš zimní pneu vyjedeš cokoli. Náhon na zadek se zapíná okamžitě když ti přední proklouznou. Docela drahá je výměna oleje v Haldex spojce, já sem za to vypláznul 1800Kč. Jinak jsem s tímto autem maximálně spokojen. Koupil jsem výbavu SLX a tam nechybí vůbec nic.
Osobně si myslím že toto auto nemá uplatnění pro člověka který ji nebude používat v zimním období. Dá se říct že v 95% jízdy náhon na zadek nepoužiji. -
-
« Re: 4x4 vs. klasika
Octavii bez 4x4 sem prozatím neřídil. Ale i tak se pokusím odpovědět.
Vzhledem k tomu ,že má 4x4 víceprvkovou zadní nápravu by jízdní vlastnosti měli být lepší. Ale 4x4 má o cca. 1.5cm vyšší podvozek, to je zase pro jízdní vlastnosti horší, obvzlášť na dálnici. Ale myslím, že v tom takový rozdíl nebude. V zimě je Octavia 4x4 fakt úžasný auto. Nejlepší pocit máš když bez problému vyjedeš kopec a ostatní stojí dole a zoufale navlíkají řetězy :D -
"-- skrytý --" 16.04.2004 16:02
« Re: 4x4 vs. klasika
Hlavne ta ctyrkolka prestane jet - je mnohem pomalejsi. Zato je lip ovladatelna a kupodivu zataci na rucni brzdu! Necekej hlavne zadny sportovni zazitky, je to spis na vyjeti ze zaveje. Je tam mensi kufr, docela je to znat. Vic chlasta, ale u toho motoru se to ztrati. je tam jiny tazny zarizeni, asi bude drazsi. Na co pozor: hlavne na studeny starty - hlavne v zime opatrne po nastartovani, nechat prohrat a potom pridat plyn. jinak do 100.000 odejde turbo a je drahy. Potom na ty ctyrkole driv odchazi spojka - takze na semaforech a podobnych cekackach nestat na spojce, je docela draha. Pocitej s tim, ze po 3 prosolenych zimach bude potreba vymenit silentbloky na te zadni naprave. Jinak elektrika....klasika.
-
-
"-- skrytý --" 17.04.2004 08:47
alternativa k octávce 4x4?
Zažuji alternativní auto. Požadavky: diesel, kombi (kufr alespoň 450l), 4x4 (stačí Haldex), víc místa vzadu atd... Máte nějaký nápad? (Pasata nechci..) díky LN-
"-- skrytý --" 17.04.2004 12:30
« Re: alternativa k octávce 4x4?
Volvo ano... (jen ta cena za AWD)
MB asi ne
Mazda 6 tak ta by se mi líbila asi nejvíc ale je jen v benzínu
(stejně jak Jaguár)
Renault Scenic ne
????-
« Re: Re: alternativa k octávce 4x4?
to novak: ta nafta, ktera je temer stejne draha jako benzin je nutnost? Jelikoz rozdil mezi naftovym a benzinovym autem je obrovsky. V sobotu jsem si koupil Subaru Forester a jsem z nej opravdu nadsen.
-
-
-
"-- skrytý --" 20.04.2004 11:02
« Re: to magic
Predohrab jo (casto ani jinak nezatoci - treba prave ropacka oktavka na namraze), ale opravdicky quattra na rucku nechodi, pokud nemaji najaky elmag vypinani nebo aktivni stredni speru. Octavia 4x4 zadnou speru nema, takze na rucku jde otocit v pohode. V praxi vyzkouseno. To bylo jen jako zajimavost, nic vic. Jinak je Octavia celkove z hlediska spolehlivosti (na rozdil od konstrukce) vyborne hodnocena, zavady se uvadeji na vstrikovacim a zapalovacim systemu a elektroinstalaci, jako konstrukcni jsou uvadeny prave rozvody a spatne chlazeni a mazani turba. Obe zavady se daji eliminovat solidnim zachazenim. (Zdroj Realiability index - hodnoceni spolehlivosti)
-
-
No super
diky za vase zkusenosti! Najezdim toho pomerne dost, cca 50.000km za rok a jezdim porad, leto, zima. Takze si myslim, ze se mi ta ctyrkolka vyplati. Hledam spolehlive a bezpecne auto, ktere me nenecha ve stychu v zime i mimo "dalnici." Sportovni zazitky rozhodne necekam, z toho uz jsem malinko vyrostl :-), dulezity je pro me dojet tam kam chci a ne tam, kam chce nebo spis muze auto... Jeste jednou diky vsem za zkusenosti!, -
"-- skrytý --" 13.02.2010 19:50
4x4 uprava na quattro
Zdravím máte někdo zkušenost s předělávkou systému haldex na quattro údajne by měly pasovat dily z audi TT quattro.-
sybokcz 13.02.2010 20:35
« Re: 4x4 uprava na quattro
Z TT by jsi si moc nepomohl je tam stejny Haldex jako ve skodovce. Torsena maji u VW group jenom platformy s podelnymi motory, musel bys to komplente predelat nejenom vymenit. Pokud by sis chtel hrat s pricnym ulozenim musel bys k Alfe Q4, Crosswagon ma pricne ulozeni a torseny.-
"-- skrytý --" 14.02.2010 15:56
« Re: Re: 4x4 uprava na quattro
Pokud vím tak audi je stálej pohon.a jedna se o motor 1,8 turbo 160kW ale nevim jak je ulozenale rekl bych ze podel-
"-- skrytý --" 14.02.2010 16:41
« Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
Audi A3 a TT stojí na platformě Golfu, mají motor napříč a úplně stejnou spojku Haldex, jako ostatní koncernové značky ;-)
Udělat se dá všechno. Je to jen otázka úsilí a peněz. Přestavba Haldex -> Torsen u Oktávie by byla vskutku extrémní, musel bys přestavět skoro celej spodek. Radši to prodej a kup si něco v bazaru :-) -
sybokcz 14.02.2010 16:45
« Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
Audi neni stalej pohon, audi je predevsim znacka aut. Quattro je marketingove oznaceni od dob A3 a prave prvniho TT. Cele prvni TT je postavene na platforme PQ34, tedy pohon prednich kol nebo vsech pres Haldex, motor napric (vsechny, vcetne verze 165kW).
V tomhle stojim za kutilem, chces-li stalou ctyrkolku tak zmen auto, jinak se v tom utopis uplne desive.-
"-- skrytý --" 14.02.2010 18:59
« Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
nekde jsem cetl ze to ma konkretne takto udelany skoda octavia rrs upravena nemeckou firmou.
-
"-- skrytý --" 15.02.2010 08:44
« Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
No jako na stránkách Reichert Racing je ohledně Octavie RRS psáno akorát že má blok motoru z Audi TT Quattro :-) O pohonu všech kol ani zmínka.-
"-- skrytý --" 15.02.2010 18:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
nerikam ze to bylo primo na jejich strankach.nekde sem to videl,a dokence sem slysel i o nejakm systemu ktery se zameni misto haldexu a jede to nastalo ale nevim jestli se to da ovladat a melo by to stat kolem 100.-
"-- skrytý --" 15.02.2010 19:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro
To si možná pleteš s výměnou řídicí jednotky Haldexu. To stojí cca 1500 euro a způsobí to, že když chceš, tak si tam cvakneš stálý pohon. Tuto úpravu dělá například Sperrer Motorsport.
Úprava (přestavba) systému Haldex na klasický systém s diferenciálem z principu konstrukce platformy PQ34 není tak jednoduchá a byla by daleko dražší než 100 000 - potřeboval bys úplně jinou převodovku, protože u té stávající je přední diferenciál integrován do převodovky a rozvod dozadu je k tomu jakoby našroubován dodatečně jako jiná součástka (není to v ose, což by pro zástavbu twin torsenu být muselo, a v tomto duchu tu převodovku upravit nelze). Pokud pomineme, že originální převodovka s kuželovou rozvodovkou pro náhon kardanu pro koncernové vozy se systémem Haldex už sama od sebe jako díl stojí 160 000, a ty bys potřeboval něco technicky ještě náročnějšího... Pojem "radost" pak dostává úplně jiný rozměr :-) Ale když se ti podaří dohledat ty informace, tak se rád přiučím.
-
-
-
-
-