Octavia 4x4

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia


  • 00 Reagovat !

    foto

    30.03.2004  12:41

    Octavia 4x4

    Ahoj, vybiram nove auto a muj zrak spocinul na Octavii 4x4/TDi, 74kW. Mate nekdo s timhle autickem nejake zkusenosti? Muzete mi pripadne poradit, na co si dat pozor a jak se k autu chovat? Nikdy jsem s automatickou ctyrkolkou nejezdil...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.04.2004  12:37

      « Re: Octavia 4x4

      mám 66kw (chip na 85kw) najeto 140 000 a jsem spokojený...
      jezdí se s tím normálně, vyjedeš až na střechu, jenom nikoho nevytahuj z příkopy atp. neboť na to není stavěná (2* porucha převodovky jenom z vlastní blbosti...) Holt to není vyprošťovací tank. JInak za rok bude nová tak už se těším na výměnu. Mnoho jiných alternativ v naftě kromě Passatu tady není... :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.2004  12:12

    octavia 4x4

    Čau, ja mam Octavii 4x4 1.9 Tdi 66kW a jsem maximálně spokojen. V zimě když máš zimní pneu vyjedeš cokoli. Náhon na zadek se zapíná okamžitě když ti přední proklouznou. Docela drahá je výměna oleje v Haldex spojce, já sem za to vypláznul 1800Kč. Jinak jsem s tímto autem maximálně spokojen. Koupil jsem výbavu SLX a tam nechybí vůbec nic.
    Osobně si myslím že toto auto nemá uplatnění pro člověka který ji nebude používat v zimním období. Dá se říct že v 95% jízdy náhon na zadek nepoužiji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.04.2004  21:32

    4x4 vs. klasika

    Loeb: Ridil jsi nekdy octavii bez 4x4? Zajimalo by me jakej je v tech podvozcich rozdil
    • 00 Reagovat !

      foto

      15.04.2004  18:45

      « Re: 4x4 vs. klasika

      Octavii bez 4x4 sem prozatím neřídil. Ale i tak se pokusím odpovědět.
      Vzhledem k tomu ,že má 4x4 víceprvkovou zadní nápravu by jízdní vlastnosti měli být lepší. Ale 4x4 má o cca. 1.5cm vyšší podvozek, to je zase pro jízdní vlastnosti horší, obvzlášť na dálnici. Ale myslím, že v tom takový rozdíl nebude. V zimě je Octavia 4x4 fakt úžasný auto. Nejlepší pocit máš když bez problému vyjedeš kopec a ostatní stojí dole a zoufale navlíkají řetězy :D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 16.04.2004  16:02

      « Re: 4x4 vs. klasika

      Hlavne ta ctyrkolka prestane jet - je mnohem pomalejsi. Zato je lip ovladatelna a kupodivu zataci na rucni brzdu! Necekej hlavne zadny sportovni zazitky, je to spis na vyjeti ze zaveje. Je tam mensi kufr, docela je to znat. Vic chlasta, ale u toho motoru se to ztrati. je tam jiny tazny zarizeni, asi bude drazsi. Na co pozor: hlavne na studeny starty - hlavne v zime opatrne po nastartovani, nechat prohrat a potom pridat plyn. jinak do 100.000 odejde turbo a je drahy. Potom na ty ctyrkole driv odchazi spojka - takze na semaforech a podobnych cekackach nestat na spojce, je docela draha. Pocitej s tim, ze po 3 prosolenych zimach bude potreba vymenit silentbloky na te zadni naprave. Jinak elektrika....klasika.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.04.2004  08:47

    alternativa k octávce 4x4?

    Zažuji alternativní auto. Požadavky: diesel, kombi (kufr alespoň 450l), 4x4 (stačí Haldex), víc místa vzadu atd... Máte nějaký nápad? (Pasata nechci..) díky LN
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 17.04.2004  10:06

      « Re: alternativa k octávce 4x4?

      volvo
      MB E ale v spominanej konfiguracii sa zacne predavat az od jesene
      Mazda 6 nerobi taku verziu? (4wd maju ale neviem ci to nieje len s top benzinovou verziou)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 17.04.2004  12:30

      « Re: alternativa k octávce 4x4?

      Volvo ano... (jen ta cena za AWD)
      MB asi ne
      Mazda 6 tak ta by se mi líbila asi nejvíc ale je jen v benzínu
      (stejně jak Jaguár)
      Renault Scenic ne
      ????
      • 00 Reagovat !

        foto

        19.04.2004  09:05

        « Re: Re: alternativa k octávce 4x4?

        to novak: ta nafta, ktera je temer stejne draha jako benzin je nutnost? Jelikoz rozdil mezi naftovym a benzinovym autem je obrovsky. V sobotu jsem si koupil Subaru Forester a jsem z nej opravdu nadsen.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 19.04.2004  20:59

          « Re: Re: Re: alternativa k octávce 4x4?

          jezdím na naftu průměrně za 6l/100km. Teď mi řekni za kolik jezdíš ve Foresteru..
          • 00 Reagovat !

            foto

            20.04.2004  07:22

            « Re: Re: Re: Re: alternativa k octávce 4x4?

            to novak: Ja za 9 a jsem nadsen, coz u Skodovky, kterou prodavam tvrdit nemohu.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 20.04.2004  08:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: alternativa k octávce 4x4?

              Já ti věřím, Když jsem před 4 roky vybíral auto, tak Outback ev. Forester byli jasnými kandidáty. Po těch letech jsem se jaksi uklidnil...Teď se mi nejvíc líbí 6 Mazda..
              • 00 Reagovat !

                foto

                20.04.2004  10:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: alternativa k octávce 4x4?

                tak tu jsem vymenil za toho Forestera, byla ve 100 kW nafte.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.04.2004  17:41

    to magic

    no nevim, jestli to s tema zavadama trochu neprehanis??? Ale stejne fakt nechapu cemu rikas "zatacet na rucku". Jestli myslis projizdeni zatacky smykem, tak to svede i klasicka predokolka, obzvlaste s nalozeny kufrem...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 20.04.2004  11:02

      « Re: to magic

      Predohrab jo (casto ani jinak nezatoci - treba prave ropacka oktavka na namraze), ale opravdicky quattra na rucku nechodi, pokud nemaji najaky elmag vypinani nebo aktivni stredni speru. Octavia 4x4 zadnou speru nema, takze na rucku jde otocit v pohode. V praxi vyzkouseno. To bylo jen jako zajimavost, nic vic. Jinak je Octavia celkove z hlediska spolehlivosti (na rozdil od konstrukce) vyborne hodnocena, zavady se uvadeji na vstrikovacim a zapalovacim systemu a elektroinstalaci, jako konstrukcni jsou uvadeny prave rozvody a spatne chlazeni a mazani turba. Obe zavady se daji eliminovat solidnim zachazenim. (Zdroj Realiability index - hodnoceni spolehlivosti)
      • 00 Reagovat !

        foto

        20.04.2004  20:08

        « Re: Re: to magic

        Zatacet pres rucku je blbost- jasne ze je to sranda a v urcitejch extremnich pripadech o mnoho rychlejsi, ale pravdepodobnost ze auto udela neco nechtenyho je vyzsi nez by se mi libilo
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.04.2004  16:19

    No super

    diky za vase zkusenosti! Najezdim toho pomerne dost, cca 50.000km za rok a jezdim porad, leto, zima. Takze si myslim, ze se mi ta ctyrkolka vyplati. Hledam spolehlive a bezpecne auto, ktere me nenecha ve stychu v zime i mimo "dalnici." Sportovni zazitky rozhodne necekam, z toho uz jsem malinko vyrostl :-), dulezity je pro me dojet tam kam chci a ne tam, kam chce nebo spis muze auto... Jeste jednou diky vsem za zkusenosti!,
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.2008  22:55

    Problém s vzhříváním sedadel

    Nejak mě to ted´na podzim začlo zlobit. Po zapnutí asi tak do 2.min se mi ozývají nejaké divné zvuky z pod přístrojovky. Přirovnal bych to k rýchlemu cvrčení. Nevíte čím to muže být?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.2010  19:50

    4x4 uprava na quattro

    Zdravím máte někdo zkušenost s předělávkou systému haldex na quattro údajne by měly pasovat dily z audi TT quattro.
    • 00 Reagovat !

      foto sybokcz

      sybokcz 13.02.2010  20:35

      « Re: 4x4 uprava na quattro

      Z TT by jsi si moc nepomohl je tam stejny Haldex jako ve skodovce. Torsena maji u VW group jenom platformy s podelnymi motory, musel bys to komplente predelat nejenom vymenit. Pokud by sis chtel hrat s pricnym ulozenim musel bys k Alfe Q4, Crosswagon ma pricne ulozeni a torseny.
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 14.02.2010  10:40

        « Re: 4x4 uprava na quattro

        A není lepší vyměnit auto než se hrabat do práce vývojářům?
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 14.02.2010  15:56

        « Re: Re: 4x4 uprava na quattro

        Pokud vím tak audi je stálej pohon.a jedna se o motor 1,8 turbo 160kW ale nevim jak je ulozenale rekl bych ze podel
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 14.02.2010  16:41

          « Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

          Audi A3 a TT stojí na platformě Golfu, mají motor napříč a úplně stejnou spojku Haldex, jako ostatní koncernové značky ;-)

          Udělat se dá všechno. Je to jen otázka úsilí a peněz. Přestavba Haldex -> Torsen u Oktávie by byla vskutku extrémní, musel bys přestavět skoro celej spodek. Radši to prodej a kup si něco v bazaru :-)
        • 00 Reagovat !

          foto sybokcz

          sybokcz 14.02.2010  16:45

          « Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

          Audi neni stalej pohon, audi je predevsim znacka aut. Quattro je marketingove oznaceni od dob A3 a prave prvniho TT. Cele prvni TT je postavene na platforme PQ34, tedy pohon prednich kol nebo vsech pres Haldex, motor napric (vsechny, vcetne verze 165kW).
          V tomhle stojim za kutilem, chces-li stalou ctyrkolku tak zmen auto, jinak se v tom utopis uplne desive.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 14.02.2010  18:59

            « Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

            nekde jsem cetl ze to ma konkretne takto udelany skoda octavia rrs upravena nemeckou firmou.
            • 00 Reagovat !

              foto sybokcz

              sybokcz 14.02.2010  21:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

              Ale je nepisu, ze to nejde nebo ze to neexistuje. Jen pisu, ze seriovka neexistuje a snadna zamena nejde. Pokud mas dost casu, penez a chces si hrat, tak do toho jdi, muj odhad je pul milionu plus vychozi auto.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 15.02.2010  08:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

              No jako na stránkách Reichert Racing je ohledně Octavie RRS psáno akorát že má blok motoru z Audi TT Quattro :-) O pohonu všech kol ani zmínka.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 15.02.2010  18:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

                nerikam ze to bylo primo na jejich strankach.nekde sem to videl,a dokence sem slysel i o nejakm systemu ktery se zameni misto haldexu a jede to nastalo ale nevim jestli se to da ovladat a melo by to stat kolem 100.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 15.02.2010  19:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

                  To si možná pleteš s výměnou řídicí jednotky Haldexu. To stojí cca 1500 euro a způsobí to, že když chceš, tak si tam cvakneš stálý pohon. Tuto úpravu dělá například Sperrer Motorsport.

                  Úprava (přestavba) systému Haldex na klasický systém s diferenciálem z principu konstrukce platformy PQ34 není tak jednoduchá a byla by daleko dražší než 100 000 - potřeboval bys úplně jinou převodovku, protože u té stávající je přední diferenciál integrován do převodovky a rozvod dozadu je k tomu jakoby našroubován dodatečně jako jiná součástka (není to v ose, což by pro zástavbu twin torsenu být muselo, a v tomto duchu tu převodovku upravit nelze). Pokud pomineme, že originální převodovka s kuželovou rozvodovkou pro náhon kardanu pro koncernové vozy se systémem Haldex už sama od sebe jako díl stojí 160 000, a ty bys potřeboval něco technicky ještě náročnějšího... Pojem "radost" pak dostává úplně jiný rozměr :-) Ale když se ti podaří dohledat ty informace, tak se rád přiučím.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 16.02.2010  09:11

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4 uprava na quattro

                    Tak to nejspis bude ono jelikoz mi znamy rikal ze to funguje podobne jako u misaka evo.a nevis nahodou jestli se to dela i nekde u nas?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…