Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 24.05.06 10:58
« ?
BROOS: Kvoli tebe a podobnym notorickym stazovacom trpi cela komunita
A čím prosím tě kdo trpí? Někdo trpí tím, že já mám nepovedené auto?
Zkus mi to trochu podrobněji vysvětlit :roll:
PS: jestli je pro někoho tahle story trapna, tak je trapna pro RENAULT ČR ne pro me! -
« Bez nadpisu
tamtam - nevysvetlim ti to, ale hodim do plena cosi, co nosim v hlave uz nejaky ten piatok a preto neneviem podrobnosti. Olej sa principialne inak nici v lete a inak v zime (spotrebuvaju sa ine jeho zlozky). Tym nemyslim studeny vs. teply motor, ale rocne obdobia. A dobre dimenzovany olej je stavany presne tak, aby s nejakou rezervou zvladol jednu zimu a jedno leto. Dnes uz neexistuju letne a zimne oleje, oleje obsahuju vsetko v rozumne vyvazenom pomere. Preto by sa mal olej za kazdych okolnosti menit minimlane raz rocne. Ak niketo viete podrbnosti, alebo viete, e je to blbost, piste!
BTW 30000t km a jeden rok je na priemerne vyuzivane auto na zapade priblize rovnaka doba, oni to nijako nepocitia. To len my sme divni, ze vyvalime 1/2mil za auto a potom najazdime 10t km rocne (ak vobec), lebo je to drahe ;-) Taxik alebo auto z pozicovne je vyhodnejsie. -
"-- skrytý --" 24.05.06 07:12
« Bez nadpisu
1. ne, budu pochopitelne menit i filtr. Je k dostani siti Renault a povoluje se rukou. Tudiz nikdo nepozna ze tam byla provedena mezivymena, vrati se tam originalni dily v originalnim stavu. Zatim jen potrebuju sehnat klic na vypousteci sroub, je to "ctverec"
2. synteticky olej je vzdy hnedy. On je totiz hlavne znacne ridkej, takze se tak neprobarvi jako takova ta klasicka mazutova sra.ka co se vypusti z motoru co mely klasickej mineral z Tesca, kterej pak sotva tece. Pochopitelne daleko nejvic se na tom oleji podepise jizdni rezim, 30.000km nabehanych v mimomestskym rezimu s autem na petku a stejnych 30.000 najezdenych hrkotanim po meste dva/tri a 10x tolik startu udela svy....
Megany do faceliftu meli benziny EU3, dnes maji EU4. Principielne v tom neni podstatny rozdil az na to ze pribyva druhy kat primo do svodu ktery ma cistit emise v dobe, kdy ten hlavni ktery je daleko na roure je jeste studeny, tudiz bez funkce. Ale system rizeni motoru a dalsi veci se nemeni. Kdyz jsem auto kupoval, zrovna mi tohle taky rikali, ze se opet vrati na 30.000/1 rok z puvodnich dvou let, coz mi ale prijde divny protoze napr. VW to ma delany presne naopak - zavedli promenne ser. intervaly 2 roky ale maji tam variabilni najezd km mezi vymenami (rozhoduje pocet startu a rezim motoru - pocita se v ECU), kdezto tady zvolili tu mene skodlivou vec (stari) nazpatek kratsi a tu vice zavislou na ridici a podminkach (kilometry) nechali na 30.000 bez dalsich zavislosti. Jasne serviska udava ze pri tom a tom rezimu zkratit to a to a prihlasit se drive - ale uprimne, kdo to udela kdyz ho pocitac nevyzve k vymene. Tady si myslim ze se Renault vydal nejak proti vyvoji, pro moderni olej neni problem prezit 2 roky aniz se zkazi, ale jestli ujede nebo neujede 30.000 je diskutabilni - ale oni dali buhviproc rok (????) a 30.000 kazdemu... -
« Re: Dotaz
T.E.CH & TOM69: Tom ma +/- autobus rovnako stary voz ako ja. Moje auto malo poruchu kratko kupe a nejake navazne drobne "poruchy" a'la Tom. Napriek tomu som za posledny rok spravil 28.000 km a vobec som auto nesetril a ani nebudem. Napriek pociatocnej nedovere mi Megane pride ako spolahlivy, dobre vybaveny voz umerny svojej cene. Mily Tom, prestavam rozumiet tomu co robis a uz vobec nerozumiem o co Ti ide? Kvoli tebe a podobnym notorickym stazovacom trpi cela komunita, ked sa Ti nepaci predaj svoj voz a ukonci tuto uz trapnu story. -
« Dotaz
2TOM69 : ty máš to auto na lesing ??Nebylo by lepší ho prodat či leasing převézt??Normálně bych to střelil nebo nabídnul AAA, ty bez problémů lesing za tebe vyplatí a koupil bych něco jiného.Sice tady pak nebude žádná "sranda"....teda pokud si zas nekoupíš Renault >:D Co ty nato?? -
"-- skrytý --" 23.05.06 11:38
« Olej
K tomu zatěžování životního prostředí......nový normy EURO4 z meganu splnuje jen ta 60kw 1,4ka (nevim jak je to po tom faceliftu)...a tam mě zaujala jedna vec.....podmínkou této normy je měnění oleje max. po jednom roce... (mam to takhle napsaný v servisní knížce)....coz mi teda prijde zbytecny a pro prostredí vyrazne skodlivejsi.......
...prvni vymena by u me mela byt asi za mesic nebo dva.....btw: kolik vas to stalo? (nemela by to byt cela serviska jen olej, filtr a vzduchovej filtr)
diky...ia -
"-- skrytý --" 23.05.06 11:13
« Bez nadpisu
Jo budu delat mezivymenu (sam). Jenze zatim mam malo, mam asi 5.000km (interval 30.000) a budu menit asi tak pri 10.000 a nikomu nic nereknu. Dalsi vymena pri 30.000 tak bude jednak akorat (bude to pro 1. olej 10.000 a pro 2. olej pak 20.000) a druhak kdo to asi pozna, ze byla mezivymena??? Indikaci nesmazu a budu to vedet jen ja, komu bych mel co hlasit a proc??? Olej z toho vytece cernej jak bota po dvaceti jako po triceti, nevim proc by to mel kdo zkoumat.... -
"-- skrytý --" 23.05.06 09:29
« kolik z vas menilo olej v 15tis. km ?
Damy a panove, kdo z vas nedal na interval prohlidky 30tis a vymenil olej v 15tis. Nechali jste jej menit v Renaultu ci nekde jinde? Nekdo rika, vymenit az ve 20tis, pak je ale vymena ve 30tis zbytecna, jak se na to tvarili v renault servisu, kdyz jste jim na garancni prohlidce rekli, ze mate jiz jednou meneny olej.
Vzpominam na dopis kolegy, kteremu renault napsal, ze vada turba u jeho laguny pravdepodobne souvisi s vymenou oleje v neautorizovanem servisu?
nazory?
dik ;-) -
« Bez nadpisu
glock - ja si zase mysim svoje o ludoch, ktori zbytocne vylievaju kazdych 15t dobry olej a zatazuju tak zivotne prostredie. :roll:
Tereza - preco by si mala liat nieco ine? Nalej ten isty Elf a nemas nad cim meditovat. AK sa ti zda, ze jev servise pridrahy, pohladaj po internete. Vo francii v Carrefoure stoji cca. 13EUR/liter, takze pod 500CZk snad kupis aj u vas. -
"-- skrytý --" 22.05.06 15:12
« Re: Re: Zadní sklo a olej
Tereza: jojo Don Quijote, to je presny >:D
Aktualne se prestava opet navijet pas,
[odkaz]
vymeneny pred 5tis km, k tomu par dalsich veci, ktere uz jsem psal.
Co k tomu rict, asi jen to, ze jsem koupi Megana slapnul do neceho oskliveho a smrduteho 8-s
Ale hlavni je, ze zdravi slouzi :-! cert vem nepovedeneho frantika -
« Zadní sklo a olej
Zdravím pánové po delší době, jak se vede ?
Koukam, že Tom stále vede svůj boj s větrnými mlýny >:D
U našeho 1,5 dCi, 100 k nic moc nového....
Máme najeto 45 tisíc, znovu jsme museli dolít olej - poprvé to po nás vyžadoval po 15-ti tisících, pak ve 30-ti tis. ho samozřejmě měnili v servisu, takže už nás tento interval vcelku nepřekvapuje.
JInak taky už Vám přišel dopis z Renault CZ, že se máte dostavit k výměně zadního skla ??? Podle kamaráda ze servisu to mají měnit na všech kombících, protože prý to zadní sklo praská v zimě....k nim konkrétně přijeli za tu zimu 2 postižení.
V červenci nám končí záruka, takže sepisujeme, co máme za menší neduhy na miláčkovi a sfoukneme to s návštěvou při výměně skla.
Co nás trápí:
- občas se zasekává sedačka spolujezdce, naklápění opěradla
- vrže palubní deska v místě skříňky (lehounce ale já jsem detailista :)
- občas blbne automat předního stěrače - někdy i při malé dešti stírá jak o život v tom nejrychlejším rytmu
- v pravém blinkru nám opakovaně blbne kontakt a blinkr nebliká
.....po dvou letech provozu myslím vcelku normální závady (klepu na dřevo,aby se něco nepokazilo !!!).
Takže toliko naše 2-leté zkušenosti s tímto vozem.
Jo a ještě jsem se chtěla zeptat, co tam lijete místo ELFu 5W40 (doufám, že to píšu správně) ??? Tedy pokud tam lijete něco jiného....
Tereza -
« Re: detonace
Tome normální to nebude, hlavně ta detonace. Mohl by si mít pravděpodobně nefunkční systém variabilního časování ventilů, známý problém na 1.6. Pokud Ti už jednou servis řekl, že nespadáš pod technickou instrukci pro výměnu na určitých autech, tak to neznamená, že tu závadu nemáš. Bohužel pro servis se závada neprojeví nijak v diagnostice, musí to prověřit nějak jinak.
Můžeš mít tedy zaseknutou kladku a nastavené časování v jednom stavu, který není třeba pro volnoběh, ale pro vysoké otáčky. V servisu mi jednou říkali, že při přeskočení nebo chybném nastavení rozvodového řemenu o 1 zub na jednu stranu právě může docházet k detonacím. Zaseknuté časování ventilů se k tomu dá asi přirovnat, taky ventily správně neotevírají a nezavírají.
Zkus se podívat nebo napsat dotaz do fóra zde [odkaz].
Jinak si přečti, že problém umí české servisy Renault přece jen vyřešit na [odkaz], kmarty měl problémy s motorem a už má úspěšnou opravu za sebou.undefined -
"-- skrytý --" 18.05.06 10:54
« detonace
dnes rano aktualne: rozjel jsem se, po par metrech vyrazne vetsi dira v plynu nez obvykle (ztrata vykonu) a do toho detonace z motoru. Jako by se nahromadila smes a vybuchla :?: (nemuze to byt zpusobeno kratkym vypadkem napeti - svicka neda jiskru?)
At mi nikdo nerika, ze je to normalni a potazmo jeste ochrana motoru. Tohle se mi stalo uz po nekolikate. -
« Re: pásy a pískání
tak za rekakce dík...jestli to není - parkuju často z kopce u práce a kola stočena k obrubníku na tu stranu, co to teď píská - jestli se to nějak nevyhlo
ja som pocul , ze kolesa po zaparkovani maju byt v priamom smere, vraj to skodi servu, ale ci aj nasmu to neviem. U hydraulickych to platilo -
"-- skrytý --" 17.05.06 15:38
« Re: pásy a pískání
zajímalo by mě, jestli, když se nenavíjí dobře pásy, jestli také dobře fungují v kriz. situaci
Tuhle otazku si kladu jiz od sameho zacatku :roll:
Zajimalo by me, jak by se resilo, kdyby v pripade nehody nezafungoval napr. airbag a doslo by tim v samotnem dusledku k vetsi ujme na zdravi ??? -
"-- skrytý --" 17.05.06 12:50
« pásy a pískání
tak za rekakce dík...jestli to není - parkuju často z kopce u práce a kola stočena k obrubníku na tu stranu, co to teď píská - jestli se to nějak nevyhlo :shock:
zajímalo by mě, jestli, když se nenavíjí dobře pásy, jestli také dobře fungují v kriz. situaci :roll: -
"-- skrytý --" 17.05.06 10:13
« Re: Re: Re: "pískající volant"
slabe piskani slysim pouze pokud otacim volantem z jedne na druhou stranu, ale to neresim ....
spise me trapi kovove tepani ktere se nekdy z pod volantu ozyva pri prejeti nerovnosti v zatacce (nekdo jiz zminoval snad nejaky O krouzek)
jo a po 5tis km od vymeny se mi opet nenaviji - naviji pas ridice 8-s
jeste ze uz jsem objednany na servis ....... :idea: -
"-- skrytý --" 17.05.06 09:31
« Re: Re: "pískající volant"
právě že jo - píská to jen při plnějším až plném rejdu, a jen na jednu stranu a jde to vysloveně zpod volantu, nepíská to při otáčení volantem, ale prostě - je-li volant vytočen, tak to začne pohvizdovat - jako by to bylo zkroucené /tyč volantu/ a třelo to o nějaký plast pod palubovkou v uložení té tyče? :'-( /asi se budu muset projet s technikem/ -
"-- skrytý --" 17.05.06 07:43
« "pískající volant"
:oops: mám najeto bratru 4 tis. a při polovičním až plném rejdu doleva mi popiskuje ve volantu - vypadá to jako u té tyče...jako by se to vyhlo a při natočení popiskovalo :shock: má někdo nějaký názor...než půjdu na servis /popravdě - auto na doživotí nemám, děsím se představy, že to bude měsíc stát v servisu, něco vymění a bude to dělat zas, tak na to nakonec stejně rezignuju... >:D / díky /podotýkám, nepískají kotouče, píská to u volantu v interiéru/








nevim jak na to autor clanku prisel?
[odkaz]
nedavno jsme tu resili celodenni sviceni, dnes je na idnes clanek u ktereho se rozpoutala zajimava diskuze