Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.06  23:50

    « Re:

    v turecku sa vyrabala predosla verzia megana kombi ... a to nie len kopletacia ale aj komponenty a to aj vcitane pneumatik ... s autom som problem nemal, ale pneumatiky boli uplne nepouzitelne, po nemeckej dialnici som beho 20000km roztrhal postupne dve kolesa, potom pre istotu vymenil vsetky, takze nemyslim ze by bolo uplne jedno kde bolo auto vyrobene, ale nemyslim si ani ze by turci montovali auta nejako inak ako francuzi alebo spanieli
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.06  23:44

    « Re: prvni prohlidka - 15tis km

    >netusili kde se to tam vzalo a ptali se me kdo to tam dal<
    myslim ze namiesto tych milionov prispevkov aky je renolt naxxxxx by si sa radsej mohol zamysliet na com to vlastne jazdis a ci je to vobec renolt, chyby sa mozu vyskytnut u akehokolvek auta ale aby na jednom aute bolo pokazene uplne vsetko vcitane vyskytu "igelitku molitanu" v palubnej doske o ktorej nikto nic nevie sa mi zda prinajmensom divne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.06  23:39

    « Re: Re:

    TOMAS> myslim ze ten obmedzovac precenujes, je to pekna vychytavka, ale v meste si to neviem predstavit pouzit, na to aby si na 40te nesiel prilis rychlo, by si ten obmedzovac najprv musel nastavit, potom mozes dat plyn na podlahu a v momente ked to najmenej ocakavas, ti motor "umrie" .. je to neprirodzene ... potom ho zase musis odnastavit aby si mohol ist 60 ....
    ovela prirodzenejsie je nohou vybehnut na tych 40 (alebo kolko chces) a zacvaknut ho do tempomatu ... ak cokolvek (predenie, zabrzdenie, spojka) urobis, tempomat sa odnastavi a neotravuje, zatial co obmedzovac ano, a to je neprijemne
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.06  20:46

    « prvni prohlidka - 15tis km

    tak jsem si po 10 dnech vyzvedl auto ze servisu, kam jsem jej dal na vymenu oleje a prohlidku zavad.
    mimo zaruku - vymena oleje spojena s prohlidkou - 3100 Kc bez DPH
    zaruka - reklamoval jsem piskani brzd na garanci, brzdy vycistili pripravkem (1lit.), za ktery mi nauctovali 278 Kc bez DPH
    jinak motor - provedeno vycisteni škrt. klapky, preprogamovani ridici jednotky mot - typ 5
    hlucna palubka - kompletne rozebrali a vybrali z ni igelitku ruznych molitanovych kusu cca 10x10 cm, kterymi byla palubka uvnitr vycpana a vypodlozena, netusili kde se to tam vzalo a ptali se me kdo to tam dal, no ja urcite ne! Doufam, ze to nebude k horsimu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.06  13:21

    « Dialogys

    TV:
    OK,dik.
    >Francuzstinu od Spanielciny rozoznas ...
    viem, zhanam anglicky Dialogys a zatial som zohnal iba Francuzsky a Spanielsky. Uz sa mi crta anglicky ale bude asi nanic pretoze je to pre Megane r. 1996. Casom ho dufam niekde na nete najdem.
    to maslo:
    uz som sa predtym hrabal po nete a kadeco nasiel.
    diky za link, ten konkretny som uz nasiel davnejsie ale zda sa mi dost velka "palka" dat za to 1999 Sk ci kolko a najma ked urcite 50% ceny je za sluzby o ktore nemam zaujem (registracia v databaze atd.).
    Mne ide skor o tu sadu samotnu a ta stoji asi okolo 1000 Sk.Len radsej som sa spytal na skusenosti lebo pokus mam len jeden a info od ludi je na nezaplatenie.
    to tamtam, PP :
    Mate pravdu vyleptanie si spravim radsej sam nech to mam poriadne spravene.
    to Petrk (renault alarm):
    velmi pekne dakujem za info. Perfektne.
    Diki vsetkym za info.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.06  11:40

    « Bez nadpisu

    Nazdar tamtam, ani som nebol vo svete, akurat vela roboty - to ale radsej mailom.
    TOMAS: o fakte, kde bol Tvoj Megan vyrobeny (co uz teraz, ked si vyplnil objednavku Ti moze byt jedno) Ta najlepsie presvedcia vsetky nalepocky na aute. Kde pozries, tam je nejaka nalepka a na vacsine nalepiek je minimalne uvedene nejake to slovo - dve v nejakom jazyku. Ak vacsina bude spanielsky (Grandtour), narodene bolo v Palencii a motor vo Valladoide. Ak tam bude cosik Turecky, zbuchali Ti to v Burse. Ak tam bude takmer vsetko po Francuzsky, tak je to - no sakra, ci sa teraz neseknem a ci to nepatri nahodou Peugeotu - v Douai.
    Okrem toho som nasiel aj jeden prepustaci list v priehradke (cely po Spanielsky), kde boli poodfajkovane jednotlive funkcne okruhy akoze presli testom, plus datum a cas k tomu - podla toho sa da zistit, kedy presne Tvojmu kociku vdychli zivot :-).
    Ak nahodou aj nie si jazykovo nadany, tak Turectinu urcite spoznas podla vselijakych cudnych pismen a Francuzstinu od Spanielciny rozoznas minimalne tym, ze vo Francuzstine obvykle byvaju dost velke zhluky samohlasok a vselijake interpunkcne znamienka porozhadzovane kade-tade ako rozsypany caj. Spanielcina je najjednoduchsia, tu citas ako keby po slovensky a nemal by si mat problem odhadnut ako sa co-to vyslovuje :-) Ale podla mna na Grandtoure povacsine uvidis Made in Espana tu a Hecho en Espana tam, obcas aj nejaky ten Portugal :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.06  08:44

    « Bez nadpisu

    Vitaj tv, jak bylo ve svete???
    VIN na skla mam, leptano svepomoci, naklady necelych 900Kc na sadu s 10-ti sablonama a zapis do registru CEBIA / OCIS. Prace na chvilku az pul dne (podle peclivosti - odpovida pak vysledku). Osobne jsem leptal 10 sablon pekne po jedne a kazdou jsem si pekne podle car lihovym fixem rozmeroval aby znaky sedly kam maji a vysledek je naprosto precizni (tedy v mezich moznosti deformaci te "gumove" folie ze ktere se rezou sablony). Naopak auta co jim to s "vyhodou" udela dealer to maji na kazdem skle jinak vysoko a daleko od kraje, tu tam nektere pod uhlem 10 a vice ° od vodorovna a dokonce jsem videl jednoho co mel znaky na jednom okne i pekne vzhuru nohama - eeeehehehe, ono jak se to jednou blbe nalepi a pak pospicha s leptadlem, tak to tam vylepta pochopitelne cokoli a dolu to uz nejde. Takze durazne doporucuju nenechat to nikoho delat komercne, je to natolik primitivni vec ze to nejde zkazit, - tedy kdyz si clovek da zalezet. Cos si treti osoba nikdy neda (tato poucka plati bohuzel vzdy a pro cokoli... >:D >:D >:D ). Pozadovane pomucky pouze: sada, iron, kybl s vodou, houba, denni svetlo... Zadnej problem !!!
    Jo a grandtoury se vyrabeji ve Spanelsku i nadale, lze to dohledat na jejich webu a kdesi tu byl link na razeni modelu (nejen megana) do fabrik. Je to utopeny nekde aspon dva mesice zpet a najit to uz da dost prace, nicmene existuje to, tak snad tomu lze verit....
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.06  23:08

    « Originální alarm

    A zevraj uz nemontuju alarmy META ako kedysi ale nejake Renautacke. Viete par viet o tych renaultackych ?
    Originální alarm mám namontovaný na Sedanu. Výrobcem je myslím Cobra, na montážní návod se můžeš podívat zde:
    [odkaz]
    Je připojený na originální dálkové ovládání, pokud by nešlo dálkové ovládání v kartě (vybitá baterie), pak se dá deaktivovat pomocí karty zasunuté do štěrbiny a tlačítka START. Pro montáž tam mají už připravenou svorkovnici pod přístrojovkou, takže to jde docela snadno. Hlídá vnitřní prostor a dveřní kontakty, přední kapota má také spínač. Neměl jsem žádné falešné poplachy za celý rok, co ho mám. Vymyslel jsem si k němu připojení GSM pageru, takže bych o zbytečném houkání věděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.06.06  22:56

    « Re: Pieskovanie alebo vyleptanie VIN na skla

    Ja som si dal odtial poslat sadu a poslu ti tolko sablon kolko budes chciet. Stiahni si objednavkovy formular a mailom im ho posli. Lahka praca, dobry vysledok.
    [odkaz]
    Len pre info:
    Zadne sklo vymenene :-( jasne , ze bez zaujmu kompenzovat skodu za foliu, ale s poskriabanym lakom karoserie v rohoch pod sklom a zlomenou (jasne , ze nevymenenou) plastovou uchytkou oblozenia z vnutornej strany. :-((( Auto preberal svokor a nevsimol si to , tak to idem zajtra reklamovat.
    Asi by som si to sklo uz viac nedal menit a pockal by som kym praskne. :-(
    Hadam Vam to pomoze v dalsom rozhodovani ci si to dat menit alebo nie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.06.06  21:28

    « Re:

    >můj Sedan je z Turecka a žádné úchylky na něm nepozoruju,pokud myslíš toto
    nie na tom mi nezalezi, skor mi ide o fakty. Niekto tvrdi tak a niekto inak preto som si to chcel checknut u Vas, ze mozno sa k tomu v technicakoch dopatrate a bude to jasne raz pre vzdy. Ale o nic nejde iba som v tom chcel mat jasno, nechcem to tu zahlcovat zbytocnymi otazkami.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.06.06  21:21

    « Zasterky

    inak som sa dozvedel, ze aj v kolega v praci ma uz od aprila objednany Grandtour ale 1,6ku - dobra volba, ale o tom som nechcel, on mi radil, ze si mam dokupit zasterky (tusim predne) pretoze on ma teraz starsi model megana kombi (alebo ako sa to volalo) a ze od kolies odskakuju kamieny narazaju na niekde lak blatnika (uz neviem kde presne) takze on si ich objednal a ze to stoji za to.
    Tak neviem, stretli ste sa s tym, ze by to robilo paseku?
    A zevraj uz nemontuju alarmy META ako kedysi ale nejake Renautacke. Viete par viet o tych renaultackych ?
    Inak on kupoval s Istrose a ja v Kestleri tak uvidime a ked to bude aktualne tak porovname pripadne servisne dobrodruzstva.
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 01.06.06  21:08

    « Bez nadpisu

    Grandtoury se v Turecku nedělaly a s největší pravděpodobností nedělají,přehodit výrobu nějakého modelu z jedné továrny do druhé zas není tak jednoduché...
    Na druhou stranu,můj Sedan je z Turecka a žádné úchylky na něm nepozoruju,pokud myslíš toto.V Turecku už vyrábí i Toyota,Honda a další,tak to zas tak zlé s Turky asi nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 01.06.06  21:00

    « Bez nadpisu

    leptací sady se dají objednat na netu (v ČR [odkaz] nebo např. [odkaz] ),aplikace není složitá,zvládneš to sám,leptá se celý VIN kód.Dělají to i firmy,ale ceny byly dost přemrštěné,vzhledem k tomu,že na tom nic není.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.06.06  20:14

    « Pieskovanie alebo vyleptanie VIN na skla

    Uvazujem nad tym dat si vypieskovat alebo si vyleptam cele VIN na okna aby som aspon o trosicku viac odradil zlodeja tym, ze uvidi, ze bude musiet /mozno/ menit aj okna.
    Nemate s tym niekto skusenosti ?
    nejake firmy, prip. orientacne ceny alebo kde sa daju kupit tie sady na leptanie ale aj to robia firmy?. A najma ci sa pomocou tych sad da vyleptat cele 17 miestne VIN lebo o nejake pseudokody nemam zaujem a ani o zaradenie do databazy a pausalne platit za falosny pocit o malo vacsieho bezpecia.
    Ak to bude moc drahe tak sa na to vys....m (vyspim).
    TV:
    > No a nastav si obmedzovac kludne na 45, za to Ta pokutovat nebudu
    pssst, nikomu nepovedz ale s tym sa pocita len som sa chcel vyhnut tomu aby niekto moralizoval.
    Aj ked mi moze byt uplne jedno ci budem spat pri 40ke alebo 45ke, ide mi skor aby som motor moc nepodtacal alebo nesiel ako zenska (pardon, iba niektore) celu cestu vo vysokych otackach.
    Vies zatial tu iba teoretizujem a vytesujem sa a mozno v reali to zapnem par krat pokial este budem nadseny z novej hracky.
    >TOMAS (dalsi Tomas na fore, nezalozime vlastny klub...?)
    Kolko nas je? Mali by sme skor rychlo zalozit politicku stranu este pred volbami a hlavny bod programu: benzin a nafta po 2 Sk!
    Myslim, ze nejake to promile by sme vo volbach mali a ked uz nie vo volbach tak po nich urcite, v krvi. :)
    No ale vazne,
    co poradite s tymi sklami ?
    Dostala sa ku mne info, ze nielen sedany ale aj grantoury sa robia v Turecku a nie v Spanielsku. Je to tak alebo je to dezinformacia ? Myslim posledne rok/y.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.06.06  17:36

    « Bez nadpisu

    Nazdar ludkovia,
    uz som tu dlho nebol, ale vidim, ze som vela nezameskal. Kratke komentare:
    1. diera v plyne - no comment. Ako furt, tamtam ma 100%-nu pravdu :-)
    2. preco technici v Renaulte povedia to a to a pritom kecaju do sveta (napr. s tou akoze "ochranou", no to bol vtip, ktory by na 100% vyhral aj vo Vtipnejsi vyhrava...)? Lebo jednoducho:
    a. nevedia (v niektorych pripadoch objektivne ani nemozu vediet)
    b. nechcu vyzerat hlupo
    c. chcu mat pokoj od otravnych otazok
    d. tipnu si
    e. zhodou okolnosti ten tip aj celkom sedi do ucha, prip. aspon znie logicky
    f. navyse zakaznik je aj tak na 99% technicky idiot a aj keby to bol expert, urcite nebude prave na Renaulty a nakoniec vsetky pripomienky sa daju odfajcit jednoduchym vyhlasenim, ze technika je zlozita, prip. ze Renault (ci Mitsubishi, vsakze Mitsi... :-) ) to robi uplne inak
    g. potom zakaznik pride domov, sadne za pocitac, vytrubi do sveta kravinu na n-tu, iny servisak alebo zakaznik tu kravinu precita a pride do servisu domahat sa svojej pravdy, napr. zrusenia tej "ochrany".
    h. technik pokyvka hlavkou, povie si, ze asi v tom nieco bude a skutocnost si zapamata. Skusi nieco urobit, vyjde-nevyjde.
    i. pride dalsi zakaznik s tym istym, technik pouceny predchadzajucim zakaznikom vyhlasi, ze je to ochrana...
    j. a tak krasne dalej dookola...
    3. TOMAS (dalsi Tomas na fore, nezalozime vlastny klub...?) - gratulacia k rozhodnutiu! K tovjej otazke - presne na to, ako to potrebujes, ten obmedzovac Ti bude sluzit. Len teraz ma neber na 100% za slovo, lebo na Megane chodim malo, ale na Berlingu je tempomat aktivny az od 3. rychlostneho stupna (co pri HDi-cku je trochu problem pri 40-ke...). Taky mam vsak dojem, ze Megane povoluje tempomat az od 4-ky. Ako to vsak bude s obmedzovacom a nizsou rychlostou ako 4-kou treba vyskusat. No a nastav si ho kludne na 45, za to Ta pokutovat nebudu a este stale tam budes mat rezervicku na malinkate presvihnutie o kilometrik - dva, lebo ten obmedzovac podla rychlostneho cidla s nejakou presnostou na pozadovanej hranici obmedzi vykon motora, ale nereguluje rychlost auta (teda nebrzdi).
    4. luf - tie Tvoje uvadzane spotreby su zhruba take, ake sa na Megane dari normalne drzat aj mne. Dlhodobejsi priemer je okolo 6.3, je tam nieco po meste, nieco mimo a zoparkrat dialnica.
    5. niekto tu spominal olej a dve sezony a dost (u nas bol aj taky minister, co hovoril trikrat a dost :-) ). Nemam v najmensom umysle rozputavat dalsiu z tych nekonecnych a nic neriesiacich olejovych debat absolutnych amaterov, ktori o oleje vedia snad len o trochu viacej ako to, kde sa do motora leje (a ja som jeden z nich), ale ak by sa z oleja uvolnovali nejake latky v zime a ine zase v lete, najma ak motor ma na 99% prevadzkoveho casu prevadzkovu teplotu okolo 80-90 stupnov a teplotu oleja aspon tych 40 aj pri gulani sa v zime po meste, tak to by z toho oleja zakratko asi neostalo nic... :-)
    6. no a nakoniec perla - wow, to bola fakt sila. Preskoceny remen... Technik, ktory take nieco vyhlasi, by si zasluzil metal. S preskocenym remenom by auto najskor asi ani nenastartovalo, mozno s velkymi problemami aj nejako ano, ale asi by sa bez poriadnej davky plynu ani neudrzalo vo volnobeznom chode. Najma si vsak neviem dostatocne dobre vyobrazit, ako by za normalnych podmienok normalneho uzivatela vedel ten remen preskocit bez naslednych skod...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.06.06  14:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: tamtam

    ste sa tu rozbehli co nemam cas to tu moc sledovat
    1. sklo som nemenil, ziadne pozvanie na vymenu som nedostal a ked ano, asi ho ignorujem, lebo foliu-pracu nepreplatia. Leda ak by sa pred vymenou dalo na to sklo osadit novu foliu a stalo by to par stovak, inak na tu vymenu kaslem.
    2. spotreba v meste. Ked ono to je tak osemetna vec. Napr vypadovka nieje mesto.Typol by som si, ze by mi to zralo bez vypadoviek okolo 8l. Moj celkovy priemer cini cca 6.6l ale nechodim moc po dialniciach a naviac relativne rychlo radim, malokedy sa ponahlam a na otackomery mam bezne 2000ot. Pianko. Na druhej strane to moje auto potom ztazka jazdi cez 80 ked to potrebujem :-)
    uz som to ra pisal
    5st 2000ot = 64km/h realna rychlost, nie tacho
    4st 2000ot = 52km/h
    3st 2000ot = 41km/h
    1ookm/h tacho = 3000ot +/- 20ot :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.06.06  12:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: tamtam

    souhlas.. otacky sedi.
    co se tyce te spotreby na dalnici.. rozhodne to nijak nehonim (tak jednou za 14 dni, kdyz je treba).. ale zas musim dodat, ze jezdim na vysocine, kde je i dalnice samy kopec.. (do kopce aktualni mezi 9-10,5 a z kopce okolo 3,5)
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.06  16:58

    « Re: Re: Re: Re: tamtam

    T0MAS - 100km/h je tesne pod 3000 otacok na 5ku, ostatne je linearna zavislost, lahko dopocitas (110 ~ 3250, 120 tesne nad 3500, 130 priblizne 3800)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  16:19

    « Re: Re: Re: Re: tamtam

    Na nejaku vyraznu akceleraciu to ale nie je, ja radsem podradim. Robi to tak aj automat?
    Jo, to dela. Jak mu slapnu trochu vic na plyn, tak lup .. a je tam za tri (pripadne za dve >:-[] ). Jeste to rozlisuje podle rychlosti seslapu plynovyho pedalu. Pri pomalym seslapu je ta mez kdy podradi trochu ... "dal".
    Zaujimalo by ma kolko zerie auto cisto jazda v MESTE s automatickou prevodovkou
    Ted, za posledni tri mesice, mam spotrebu 10.3. V zime to bylo 9.7-9.8. Oboji jen a pouze ve meste. A jsem si jisty ze to jde i lip. Jen to holt neumim. Neumel jsem to ani s manualem, R19 mi bastila taky cca 10l/100km prestoze vsem okolo jezdila za 7l/100km :-).
    Inak automat ma 4 rychlosti takze ta 4ka musi byt do pomala tak sa cudujem, ze pri 50ke tam uz automat hodi 4ku.zaujimave.
    Urcite su tam nejake volitelne rezimy.

    Jj, ctyrka je rychlobeh stejne jako petka u manualniho petikvaltu ci petka a sestka u sestikvaltu. (Aspon mam ten pocit ze man. sestikvalt ma 5. a 6. stupen rychlobeh. Otazkou je co s tim pak jeste udela zakladni prevod :-).)
    Jizdni rezimy u toho automatu jsou tri nebo ctyri(od "pohoda, klidek" az po "sport") a rucne se volit nedaji ani je to nikde neukazuje. ty urcuje prevodovka podle Tveho zpusobu jizdy za poslednich 5 minut. V pripade kick-downu pak okamzite zmeni rezim smerem ke sportovnejsimu nez by mu odpovidal ten petiminutovy prumer. Jedine co muzes rucne je si prehodit volic z Drive na "M" a pak tukas do volice dopredu a dozadu ("+" a "-") a tim radis. Klasicky rezim Tiptronic (tim nemyslim prevodovku od VW ktera se jmenuje shodne jako zpusob razeni, ale prave ten zpusob razeni).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  16:12

    « Re: Re: Re: Re: tamtam

    to luf:
    ake mas zhruba otacky pri tych rychlostiach ? aspon orientacne nech som v obraze.
    to kmarty:
    Zaujimalo by ma kolko zerie auto cisto jazda v MESTE s automatickou prevodovkou, papierovo to byva pre automat okolo litra viac (1,4l pri 1,6ke motore a 0,9l pri 2litry) ale zaujimalo by ma v reali ci je to fakt pri 1,6ke 10,7 litra na 100km.
    Inak automat ma 4 rychlosti takze ta 4ka musi byt do pomala tak sa cudujem, ze pri 50ke tam uz automat hodi 4ku.zaujimave.
    Urcite su tam nejake volitelne rezimy.
    Podla mna keby si nasledne prudsie akceleroval tak tam automat hodi 3ku (aspon podla toho co pozorujem automaty v autobusoch).
    Pokial mierne a plynule z tych nizkych otacok zrychlujes tak asi by nemal byt problem pokial motor ako hovoris neprotestuje.
    Inak ked hovorite o jazde na spotrebu (perlicka):
    hovoril mi kolega co bol v cine na sluzobke, ze v taxiku sa setri palivo takto:
    Rozbeh na dvojke a hned sup tam stvorku (5ku to asi nemalo), ze to klepe, nejde, to neva ved auto asi nie je jeho ale asi dokaze dost usetrit. Takze da sa tak jazdit a dost setrit, ale to som uviedol extrem /z dosluchu/. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.06  13:52

    « Re: Re: Re: tamtam

    Findalf - 1.6 zerie na dianici takto: 100km/h = 5.6l/100km, 110 = 6.1, 120 = 6.7, 130 = 7.2. Mam to celkom dobre odsledovane na hodne dlhych usekoch (min 200km na tempomat). Urobit mimo mesto spotrebu pod 6l nie je ziaden problem. Problem je iba sa dostatocne krotit >:-[]
    kmarty - prave z toho, ze automat radi hodne nizko pri plynulej jazde, som vychadzal, ked som sam seba presviedcal, ze to mam skusit. Snad tvorcovia automobilov vedia, co robia. Tiez sa mi nezda, ze by mal motor nejaky problem ist na 1500 otacok pokial iba hladkam pedale. Na nejaku vyraznu akceleraciu to ale nie je, ja radsem podradim. Robi to tak aj automat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  11:30

    « Re: Re: tamtam

    Mimo mesto to pujde asi dobre. Kdyz jsem s tim jezdil prvni 2tkm (ktere jsem vicemene komplet projel mimo mesto), tak jsem az uzkostlive dbal na to aby motor neprekracoval 3000ot/min* a aby nedostaval zadnou extra zatez za coz se mi auto odmenilo cislem 5.8l/100km prumerne spotreby.
    Ale je pravda ze to bylo poprvy a zaroven naposled co mi takovyhle cislo ukazal :-)
    Taky by mne zajimalo jak je to vlastne s podtacenim, protoze mi prijde ze ta prevodovka docela dost nechava motor v nizkejch otackach. Typicky kdyz jedu 50km/h po nabrezi (rovinka), tak tam prevodovka vrzne za ctyri a motor "vrci" nejakejch 1200-1300ot/min a aktualni spotreba je v tu chvili celkem nizka (mene jak 5l/100km). Kdyz kouknu na otacky, tak mi prijdou hrozne nizko, ale motor nijak nebreci (tedy, nijak neregistruju ze by mu to nejak vadilo) a ta spotreba mi taky neprijde ze by to bylo uplne spatne. A kdyz rucne zaradim za 3, tak sice motor vyleze do pro mne rozumnejch otacek, ale spotreba vyleze taky (cca 7l/100km). Proste nevim.
    *) Meggie je me prvni uplne nove auto, poprve v zivote se mne tykalo zabeh noveho motoru a tak jsem sel striktne podle toho co napsali v navodu :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  11:16

    « Re: tamtam

    uff.. 6.0? tak to je maso :-) kdyz jsem jel ekonomickou jizdu po dalnici, tak jsem se dostal na nejakych 6.3 - min to neslo.. jak to delas? :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  11:09

    « Re:

    >Omezovac zadnou usporu spotreby neprinese
    Nejde o spotrebu.
    Obmedzovac chcem pouzivat iba na niektorych znamych usekoch kde meraju rychlost.
    Napr.
    U nas v Blave je jedna 2+1 prudova riadne dlha uplne rovna cesta bez krizovatiek kde je 40ka. Ulica je riadne dlha a pokial prejdete 40kou na druhy koniec tak to trva riaaadne dlho. Ta 40ka tam nie je zbytocne, suhlasim ze tam je, je tam kazdych 100metrov prechod pre chodcov /ked som bol velmi maly myslel som ze je to prechod "prechodcov" uz viem ze prechodci nie su :-) / je tam nemocnica a elektrickova trat s kopou zastaviek a je to dost nehodove miesto pretoze sa tam jazdilo 80kou aj ked u nas je v mestach a obciach 60ka. O to nejde ide o to, ze tam velmi casto meraju. Ja tade zasadne nechodim pretoze na takom rovnom useku mam problem stale sledovat ci nahodou nejdem nad 40, to je na takom rovnom a dlhom useku umenie najma ak silny diesel ide na trojke skoro na volnobeh. Nemam chut sa nechat zprdavat policajtom ked mi namieria napr. 47 km/hod . Proste respektujem a dodrzim ale berie mi to vela energie a nemam nervy 2 minuty strazit ci nejdem o par km/hod viac.
    Takych miest poznam viacero, inde nemam problem ale na niekolko kilometrovych usekoch dlhodobo udrziavat 40ku priznavam mam problem. Mozno na inak sprevodovanom aute to bude ine, ale pri niektorych nizsich rychlostiach to je na dvojku vela a na trojku malo (fabia 1,9 TDi). Sice 6 kvalt ma prisposobene prevody 1-5 takze uz tento problem asi nebude.
    Takze obmedzovac pouzijem iba par krat prave na tychto znamych usekoch ktorym sa teraz vyhybam ked sa da.
    Inak to nepotrebujem, nehovoriac o ciastocnom znizeni aktivnej bezpecnosti s obmedzovacom.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  10:21

    « Bez nadpisu

    este k Fabii a Fieste:
    Mam rad dynamicku jazdu po okreskach a najma v kopcoch a zakrutach.
    Fabia 1,9 TDi mala velmi dobry podvozok (+ kopec elektroniky) a hornatom terene bola riadne ziva. Fiesta ma este tvrdsi podvozok a mohol som si na nej dovolit trochu viac ako na Fabii. Fordacke podvozky su proste klasa, preto som chcel Focusa. To mi presne vyhovuje. Ale nemali v akciach ten motor co som chcel.
    Obaval som sa ci nebude mat Grandtour moc makky podvozok, ale vyzera ze to nebude zle. Testovacia jazda bola velmi kratka a v velmi hustej premavke takze o meganackom podvozku vela neviem.
    Povodne som bol rozhodnuty pre KIA RIO 1,5 CRDi VGT a aj som ho siel kupit ale pri sviznej testovacej jazde bolo priatelke po jazde bolo nevolno a to jej nikdy nebolo (ani vo Fabii ani Fieste). Aj ja som sa necitil uplne fit. Sli sme po nekvalitnych cestach a to RIO ma tak velmi makke pruzenie ze celu jazdu sa auto hupalo hore-dole ako na lodi. Velka skoda pretoze ten 81kW motor isiel neskutocne dobre, bol tichy a tahal ako divy. Take male auticko s nim bolo velmi zive a pritom usporne. Na zadnych sedadlach to muselo riadne hupat, keby tam sedeli deti tak tie by "blinkali" celu cestu takze tym RIO nepripadlo dalej do uvahy. Skoda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  10:00

    « Bez nadpisu

    >Co to bude za auto????
    Renault Megane Grandtour 1,5 dCi 105k so 6 stupnovou prevodovkou.
    Chcel som vykonny maloobjemovy diesel. kombik a uvazoval som:
    1. Ford Focus Combi
    + vyborny podvozok
    - v akcii mali iba 1,6 TDCi 66kW co nema variabilnu geometriu rozvadzacich lopatiek turboduchadla a tych 90 koni na taku karoseriu je pre mna asi malo
    80kW verziu v akcii davaju iba do C-MAXu a je to EURO3.
    Keby mali v akcii 1,6 TDCi 80kW tak by som zobral Focusa.
    2. Peugeot 307 Break 1,6 HDi
    - pred nosom mi vypredali v akcii 110k verziu a zostala len 90konova ktora bezi v akciach dodnes.
    - nepacil sa mi ten novy design - ako hroch s otvorenou papulou
    o motore detto ako pri Forde (vsak je to PSA)
    3. Grandtour
    - vysoka cena
    - v akcii ICE velmi mala vybava
    + dobry vykon na objem
    +++ 6 stupnova prevodovka (po tej som tuzil uz dlho)
    Nakoniec som sa rozhodol pre Grandtour, pretoze som chcel maloobjemovy diesel nad 100 koni a ta prevodovka rozhodla.
    Doteraz som jazdil na Fabii 1,9 TDi PD co mi motoricky akurat vyhovovala (74kW, VTG, 240Nm) potom som kratko jazdil na Ford Fieste 1,4 TDCi co bolo v meste celkom fajn ale tych 50kW a 160Nm bolo mimo mesta zufale. Nad 100 km/hod to zrychlovalo velmi pomaly a dost som trpel lebo som bol zvyknuty na silnu 1,9 TDi.
    Renaultacky 1,5 dCi 78kW ma podobne parametre a priebehy vykonu a krutaku ako 1,9TDi takze by som mal byt spokojny.
    Zohnal som si aj graf rychlosti, otacok motora a prevodovych stupnov 6 kvaltu a vyzera to velmi dobre. Kedze budem vyuzivat dialnice tak sa mi ta sestka zide. Sice sa da zaradit az nad 90 resp. 100km/hod ale na dialnici a niektorych okreskach ju vyuzijem.
    Akurat som zvedavy aky kus dostnem, vyzera ze bude vyrobeny na konci juna mozno v juli a to je dovolenkove obdobie a tak dufam, ze to vo fabrike neodflaknu.
    Uvidim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  09:04

    « Bez nadpisu

    Co jsem to za trotla - omlouvam se, asi na me jde Parkinson a klikam vsechno 6x ... >:D >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.06  09:02

    « Bez nadpisu

    Ahoj - vitej !!!
    1. spinac Cruise Control / Limiter je trojpolohovy, stred je vypnut, vyklopeni na jednu je jedno, na druhou druhe. Kontrolka reaguje zelenou / oranzovou a displej ti prozradi cos to prave zapnul. Funguje to velmi dobre v rezimu tempomatu, kdysi tu byly stesky na trhanou regulaci drzici system v ustalenem stavu, ale asi to souvisi s firmware ECU motoru. Me to jede naprosto plynule, diskomfort zadny nepocituji. Ohledne omezovace je to trochu jine, zde je to pro me nezvyk, auto ovladas normalne nohou jak jsi zvyklej s tim rozdilem, ze kdyz dosahnes maxima, prijde ti jak kdyby se to melo zacit dusit. Normalne to ubere, aktualni spotreba klesne a vic to nezrychluje, ale pocit je to divnej. Takze to nepouzivam. Omezovac zadnou usporu spotreby neprinese (vyjma situace ze bys jinak hlava nehlava zrychloval na 200 a jezdil bez nej 2x rychleji), tempomat jak kdy a jak klapnou podminky (clenitost terenu, provoz, rychlost, vyuziti vyhod klesani a stoupani - obecne ti to snizi spotrebu po absolutni rovine, to jede lepe a hospodarneji, ale zvysi ve clenitem stoupani/klesani, kdy je to neefektivni a benzinem to hospodari hur nez citlivy ridic).
    2. superzamykani se pokud je mi znamo do CR / SR nedodava (asi se tu malo krade >:D >:D >:D )
    Co to bude za auto????
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.05.06  18:22

    « Tempomat (funkcie: regulator a obmedzovac)

    precital som za niekolko noci celu tuto diskusiu a vdaka vsetkym za informacie, su velmi cenne.
    Asi som masochista ale neodradilo ma to a objednal Grandtoura.
    Kedze som smoliar tak mozno zo mna bude slovensky tom69 co sa tyka poruch ale nechcem kreslit certa na stenu. Kazdopadne ak poruchy nebudu velke alebo caste tak rad budem pisat pozitivne nech je tu viacej roznych skusenosti.
    Kedze auto bude az koncom jula tak zatial iba zhanam informacie, citam PDF navod atd. a info nasavam "jak houba".
    V auguste prispejem aj ja svojimi postrehmi a skusenostami z realu.
    Mam par otazok na Vas co tieto auta mate:
    1.
    Asi je v navode nejaka nepresnost (v reali to je urcite vyriesene) ale ked som cital navod AKO zapnut obmedzovac rychlosti a ako zapnut regulator rychlosti (co su rozdielne veci) tak som nenasiel ziaden rozdiel. Proste jednu aj druhu funkciu aktivujem (podla navodu) jednym tym istym tlacitkom nalavo pod volantom. Bud je tam chyba a zapina sa to inym/vedlajsim/ tlacitkom alebo to tlacitko ma viacero poloh alebo iny pocet staceni alebo co /ale nic take napisu/. Graficke znazornenie pre zapnutie funkcie je uplne identicke (strany 2.26 a 2.23). Podla zvolenej funkcie sa rozsvieti bud zelena alebo oranzova kontrolka /fajn/.
    Ako to je v skutocnosti aky je rozdiel v sposobe aktivovania jednej alebo druhej funkcie ? Samotnym funkciam rozumiem na to sa nepytam.
    2.
    Zaujimalo by ma ci niekto z Vas ma dvojite zamykanie (superzamykanie) pretoze netusim ci to tam budem mat /navod pise "nektere zeme"/. Suzuki to zevraj volaju deadlock (u swiftu).
    Pouzil uz niekto z Vas obmezovac rychlosti /pozor! nie otacok/ ? Fakt to funguje tak, ze nastavim si rychlost napr. 40km/hod a nemusim sledovat tachac a mozem normalne pridavat a nepusti ma (s vynimkou "nalehave pripadu" ako je v navode) nad tu hranicu ?
    To moze byt zaujimave.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.05.06  12:03

    « Re: spotreba

    Mne berie presne 7.03l/100 za cely jeho doterajsi zivot 72t km. Niekedy sa flakam a veziem sa (100 na tempomat a kocham sa), inokedy ma chyti muza a slapem mu na krky. Priemerne rychlosti sa mi pohybuju od 70km/h do 100km/h podla pomeru obci a dialnic.
    BTW minuly tyzden som na autorevue cital clanok o ekologickej jazde a naslednu diskusiu, ze tak sa jazdit neda (2ku radit hned po pohuti, 3ku pri 25-30km/h, 4ku pri 40, 5ku pri 65, vypinat motor na semafore (to som nerobil), hladkat plynovy pedal atd.). Tak som to tento vikend skusal. Nezda sa, ze by to motoru nejako vyrazne vadilo, dynamika jazdy po meste bola sice pocitove nic moc, ale na dalsich semaforoch som stal s tymi istymi, s ktorymi som z predchadzajucich startoval. Po 40km po BA tymto stylom mam priemernu spotrebu 6.5l :shock: Tak neviem, ci mam zacat jazdit tak, co mi na to povie motor za dalsich povedzme 70t km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.05.06  09:42

    « Bez nadpisu

    1.6 Grandtour mi bere asi tak kolem 6.0l mimo mesto (odchylka par desetinek litru na obe strany), jizda podle predpisu, prazdne auto, stav tachometru 5.000km.
    Do jakeho data vyroby se ma menit zadni sklo??? Me nic neprislo (9/05) a nevim, jestli se me to tyka nebo ne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.06  22:38

    « Re: spotreba

    panove, chtel jsem se vas zeptat, kolik vam to zere
    To ses na tom hodne dobre.
    Ja mam 1.6 grandtour (2005) a papa 9.8-10.3l/100km (100% mesto). Ale tezko rict, protoze vsechny auta co jsem mel mely spotrebu cca 10l/100km takze to v aute asi nebude :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.05.06  21:49

    « Bez nadpisu

    Já tam mám taky fólii a jestli mě přijde taky ta svolávačka,tak nevím ještě jak to budu řešit .Podle mě řeknou,že to není jejich problém,takže budu přemýšlet jestli tam vůbec jít.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.06  20:48

    « Nove zadne sklo

    Nazdar pani,
    mate niekto uz vymenene zadne sklo na GTII? Ide o tu akciu s praskajucim zadnym sklom. Dnes sme isli s drobnymi zavadami(nezamyka volant dolava, ohnuta uchytka+tesnenie o ktoru sa uchytava roletka ) do servisu a cuduj sa svete, ihned nam nariadili menit zadne sklo. Problem je , ze na nom mame nalepenu foliu a samozrejme budeme mat dalsie naklady s tym spojene aby sme si ju tam opat dali. Je sanca, ze by nam to preplatili? My sme tu vymenu neziadali, tak preco by sme mali mat nejaku skodu na tom? Ci nie? Ma teda niekto s tym uz skusenost? Myslim , ze aspon Miro ma tie folie, ked uz nikto iny, len som si nie "sure" ci ma uz menene sklo.
    BTW, pre tych co by sa obuvali do toho , ze naco chcem vyzerat ako mafian, tie folie su tam z 3 dovodov:
    1. skus viezt v kufri psa na dovolenku do chorvatska cez den!
    2. mam male dieta a tie folie + roleta = kludne dieta
    3. bezpecnost, mam aspon aku taku istotu , ze sa sklo nerozsype
    Ziadne frajerina !!! :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.06  19:14

    « spotreba

    panove, chtel jsem se vas zeptat, kolik vam to zere :)
    mam megane grandtour 1.6 16v 82kw (2006).
    ted ma najeto neco pres 4k kilometru (cca 50:50 mesto a dalnice).
    za poslednich 2,5k km mam spotrebu nekde okolo 6,9 litru. Jak jste na tom vy?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.06  19:14

    « spotreba

    omylem odeslano dvakrat... smazano
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.06  10:32

    « REA Zlicin

    Prave jsem dal auto na prohlidku na Zlicin. Uvitani pratelske, mam i zapujceny nahradni vuz zdarma >:D
    Nechavam udelat i vymenu oleje v 15tis., tak jsem zvedavy jak se bude potom chovat motor. Castecne s najetymi km klesla i spotreba, nyni se mi dari drzet prumer s nejvetsim podilem jizdy po Praze na 8,1 - 8,5 litru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.06  09:18

    « Arogantní? Auto Koutek

    ..pardon, já ti neporadím, ale zkušenosti s udiveným Auto Koutkem mám obdobné... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.06  08:28

    « Thalia a Megane - kontrolka motoru

    Ahoj lidi,
    měl bych jednu off-topic otázku - známý má thalii a stává se mu, že se mu ve vyšších otáčkách rozsvítí kontrolka závady na motoru a motor se začně jakoby dusit.....v Liberci v servisu (náš oblíbený auto Koutek) dělali úplně blbý, že to ještě nikdy neslyšeli (zatím jen po telefonu, dneska enbo zítra tam zajede)....neměl jste někdo podobnou zkušenost?
    ještě k té kontrolce motoru....po výměně cívky na jednom u mého megana se mi stalo něco podobnýho - na dálnici ve vyšších otáčkách mi začla blikat kontrolka motoru....tak jsem se stavil v servisu, přičemž mi po diagnostice řekli, že to ukázalo nepravidelnej chod jednoho válce, a že to nejspíš souvisí s výměnou té cívky, tak to vyresetovali. od té doby se to neukázalo....stalo se vám taky něco podobnýho?
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 26.05.06  16:33

    « Bez nadpisu

    Tu diskusi jsem sice nečetl,ale ten článek mi připadá v pořádku.
    Akorát mi tam chybí důvod proč majitelé Renaultů nemají zájem o automatické rozsvěcování,když u Fiatů je to jasně napsané,že se rozsvěcují a zhasínají samy a u Renaultů to víceméně funguje stejně...tedy aspoň u Megana.
    Co na tom článku není v pořádku?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…