Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: spotreba
Urobit mimo mesto spotrebu pod 6l nie je ziaden problem. Problem je iba sa dostatocne krotit"
Mimo mesto neni problem mit spotrebu kolem 4.7 až 5l/100km. Na benzinu.
Megane 1.4/72kw.
hmm, ta 1.4 bude asi fakt dobry motor. S tak tazkym autom taka spotreba a maximalky okolo 200km/h. V takom Clio to musi byt hoodne dobre -
« Bez nadpisu
Když jsem měl Oltcita, tak když něco upadlo a auto dál bez zjevných problémů jezdilo, tak jsem to hodil do kufru. Až jsem měl zaplněnou půlku kufru, zajel jsem do servisu a probral s nimi, co je třeba namontovat zpět a co vyhodit. >:D Osvědčený postup, který vřele doporučuji... :D -
"-- skrytý --" 12.07.06 12:20
« re: kostka
"pred asi tremi dny jsem na podlaze auta (megane grandtour 1,6) nasel molitanovou kosticku sede barvy o hrane cca 4 cm. z jedne strany byla polepena oboustrannou lepici paskou. kde se tam podela se mi nepodarilo zjistit "
Taky jsem nasel tu kostku - vystupuju a byla nekde pod mymi nohami. Netusim, kde se tam vzala. -
« Bez nadpisu
luf: ked ono Renault a hlavne Meganek ma tolko spokojnych zakaznikov-uzivatel ze nemaju o com pisat a nad cim jasat :-) A zas dake nariekanie som tu nepostrehol, ved sme tu len konstatovali svoje skusenosti ;-) . Dokonca som nezopakoval cely rad chyb a problemov ktore boli a su :-)
Inak je tu hodne ticho, uz je to stare a okukane ako sa hovori o octavke -
"-- skrytý --" 03.07.06 13:39
« Re: Bla-bla-bla
luf: Ja osobne som spojny skoro zo vsetkym. Renault ma bohuzial sklamal a mam s nim problemy a preto ho nebudem nikomu odporucat kupovat a nebudem ho vychvalovat a ani si ho uz nekupim. No a raz za cas prispejem aj do diskusie, aby to tu nezaspalo a samozrejme prispejem s mojou skusenostou ktora je bohuzial negativna.
A to som len tak na zaciatok podpichol. A teraz k tomu co si zacal. Mam uz asi 20tis. km nainstalovany K&N bavlneny vzduchovy filter. Mozem tiez povedat ze po vymene ako keby auto lepsie akcelerovalo, ale len trochu. K&N Filter som vymienal za klasicky ktory som mal nainstalovany asi mesiac takze nebol az taky spinavy. Filter som menil z viacerych dovodov:
1. Problem s dusenim motora - chcel som vyskusat co to spravi, ci to nahodou nepomoze
2. Ekonomicke dovody, klasicky filter stoji cca 600-800 Sk a vydrzi 60.000, bavlneny stoji 2000 Sk a zevraj vydrzi 100.000 potom sa vycisti a funguje dalej
3. Ma to vplyv na zlepsenie akceleracie -
« Bla-bla-bla
Povodne som tu chcel pisat o otm, ako som vycistil vzduchovy filter, ktory uz mal 42t km a auto zrazu ozilo a spotreba vyrzane klesla, ale nema to cenu. Placte si tu dalej nad nepodarenym autami, mna to uz nebavi dalej citat. Najdem si inu, zmysluplnejsiu cinnost.
BTW nedavno som si zobral taxika E-cko Mercedes. Porozpraval som sa s taxikarom a podla neho Mercedes je srot a radil vyhnut sa mu velkym oblukom. Ze by patril do rovnakej kategorie ako vy? Ste vobec niekedy s niecim spokojni? -
"-- skrytý --" 03.07.06 10:01
« Re: Re:
matoo: naprosty souhlas :!:
ps: nevim proc by mel na nepovedenem aute tratit zakaznik a ne automobilka? Jasne nejjednodussi je auto prodat a koupit jine, ale prachy si doma netisknu a tolerovat neci slendrian neminim
To co obcas pisu neni tedy plac, nybr upozorneni pro ostatni ..... -
"-- skrytý --" 03.07.06 09:50
« Re:
tv: Suhlasim s Mirom a este by som dodal ze nie len Miro a Tom69 mali problemy. Je nas viac co mali a maju problemy - staci ist dozadu v diskusii.
A ked uz porovnavame chyby fabie a megana( iank pred meganom som mal fabiu) Na fabii boli tie chyby jasne a ked nieco odislo napr. ja som menil stabilizatory tak si vedel kde je chyba a ako sa da odstranit. Ked sa pozriem na chyby Megana, tak aspon ja mam zopar co nikto nevie ani kde je problem nie este ze by ich vedel odstranit(dusenie motora, smrad z klimy,...). Ale toto uz suvisi samozrejme aj s pristupom Renaultu. -
« Bez nadpisu
tv: no pozri, kazdy mame pravo na svoj nazor a z mojich skusenosti, no a to nie iba z mojho auta, mi vychadza, ze Meganek je poruchovejsi nez je zdrave. To, ze ty nemas problem, neznamena, ze je super cela rada a naopak, ze ja mam problem, neznamena ze je cela rada na h.... :-). Zadalsie by som moc neporovnaval Fabiu s Meganom. Skusme skor Octaviu-Megan. Teda rovnaku cenovu kategoriu a tak aj ocakavanu kvalitu. Taktiez skusenosti zo servisu vravia ze je to docela poruchova rada a zda sa, ze predbehla preslavenu Lagunu. No a ked to zoberies na pocet predanych kusov( myslim ze megan nebol tahunom znacky), ktory nepoznam :-), tak by mohlo vyjst zaujimave cislo poruchovosti. Vse len moj odhad.
pracujem aj na tej vasej rade na vymene znacky/kusu, ale dako sa nedari zohnat adekvatnu nahradu, za vyhodnych podmienok :roll: -
« Dvere
Tak dnes mam za sebou prehliadku po 30.000: oleje, filtre, dialogys, ziarovky a sedmicka "orevuaar" :-! ... Tiez som reklamoval "buchanie" prednych pravych dvery, ale majsterkovia mi s tym nespravili nic. Nebol som vsak v "mojom" servise, tak to beriem s rezervou. V kazdom pripade: nemali ste niekto podobny problem? Nebuchaju vam niekomu tupym narazom dvere ked ich zatvorite? Take netlmene pleskutie...?
Inac s odstupom casu a 30.000 na krku som s autom spokojny a na jeho specifika som si uz zvykol. Mam moznost porovnavat a tak viem ze inde su problemy podobne ak nie horsie. Za tie peniaze rozhodne GUT KAUF! -
"-- skrytý --" 30.06.06 13:53
« Bez nadpisu
A este pridam, ze aspon niektore z tych spomenutych zavad (napr. tie tycky alebo snimac teploty) sa s urcitostou takmer 100% prihodia kazdemu majitelovi Fabie z prvych rocnikov vyroby niekde medzi 60 az 100 tisic km, co vo velmi vela pripadoch bolo uz davno po (vtedy) 1-rocnej zaruke... Sice to Skoda zobrala na kulehu (OK, kulanciu, ale slovo kuleha sa mi zda priliehavejsie), ale to o tom clovek musel vediet a vyhadat si to. Ostatni utreli hubu tak, ako vacsina majitelov napr. Renaultu a inych znaciek, pretoze o tom, ze je nieco na kulehu sa normalny smrtelnik nedozvie. Predsalen, Skodoviek je viac, opravuje to vela ludi aj doma, v servisoch robia "nepokradnes" mechanici a tak po forach lietaju info, ktore snad ani vo Skodovke sami nevedia... -
"-- skrytý --" 30.06.06 13:50
« servis
tv: Skor by som povedal, ze to, co tu donekonecna omielame, je cudny pristup Renault servisov,
To je to oc tu bezi, ne ze by ty nase auta byla extremne poruchova, naopak.
Problem je umeni poprat se s problemy a ne se je snazit bagatelizovat, pripadne hledat klicky jak se vyhnout opravam.
Problem vidim jednoznacne v pristupu nekterych dealeru, kteri jsou navic jeste tlaceni do kouta dovozcem. Pokud nema dovozce ochotu stavet se k problemum celem, nelze se divit dealerum, ze se nasledne stavi na zadni >:-[]
PS: nedivim se, ze je uroven servisu takova, kdyz si vezmu kolik chce za skoleni techniku dovozce, dle mych informaci je to kolem 5tis korun za den, k tomu si pripoctete mzdove naklady, ktere servis za zamestnance plati, k tomu usly zisk za neprovedenou praci atd.
Pak je jasne, ze se servis nepredhani v tom, aby techniky na skoleni posilal. Proste se spoleha na jejich "prirozeny" talent, pripadne postup pokus omyl. :roll: -
"-- skrytý --" 30.06.06 12:31
« Bez nadpisu
Miro: ja sa nezhodnem. Keby vsak Tom69 nezacal robit taky humbuk, ani by som nepredpokladal, ze na Megane sa moze nieco mimoriadne pokazit (evidujem vsak aj Tvoje problemy). A takych ludi bude ojojoooj.
Ty a Tom69 ste mali mimoriadnu smolu, podobne ako by sa mohlo stat u hociktorej inej znacky.
Keby sme sa tak nahodou pozreli do Fabia fora a kecali o Fabiach z prevych 3 rokov vyroby, tak by si sa tiez dozvedel. Ja konkretne som mal: 2x tycky stabilizatorov, uplne primitivne cidlo teploty, rozstelovany brzdovy spinac, odideny predzosilovac v antene radia, lambda sonda. Okrem toho ini casto, az velmi casto maju odidene potenciometre v servach klimy, loziska, snimace natocenia volantu, kompletne servoriadenia a prehnite kable pri lavom vnutornom blatniku.
Fakt sa ten Megane kazi viac ako Fabia? Ani nie, ale na Skodovku existuje viac servisnej dokumentacie a VAG a takisto su tu rozni neautorizovani predajcovia Skoda dielov a tak si ludia vychytaju vela aj sami. Skor by som povedal, ze to, co tu donekonecna omielame, je cudny pristup Renault servisov, ale zase - a dufam, ze to dlho vydrzi - my sme mali iba pozitivne skusenosti. Vies, kupovali sme auto v malom meste, kde je dost vysoka nezamestnanost... Oplaca sa nam kvoli tomu behat 60km daleko z Kosic. -
« Re: Re: Re: mizerna spolahlivost
seriozna statistika zalezi na velak faktoroch, napr serioznost ludi, chut zakaznika nahlasit chybu, nevytvarat si chyby...... atd :-) ale ja si myslim, ze to proste s kvalitou ruzove nieje s nasim meganom a na tom sa asi zhodne vacsina. Ja som rad, ze mi to zatial akotak jazdi a nemusim do servisu :-) -
« Re: Re: mizerna spolahlivost
>Je tu niekto kto ma vazne poruchy aj s najnovsim modelom megane GT ? <
to asi nie, to sa ukaze casom, ale celkom iste tu nie je nikto kto vie spocitat pocet pokazenych na pocet predanych, a to ani "expert" zo servisu
... nechapem preco sa proste nepozriet do SERIOZNEJ statistiky -
"-- skrytý --" 30.06.06 11:02
« Re: mizerna spolahlivost
aj tie po tohtorocnom facelifte su na tom tak co sa tyka spolahlivosti ?
Ja viem, ze zazraky sa nedeju ale predpokladam, ze v ramci faceliftu sa par chyb opravi pripadne urobi lepsie (ako napr. to, ze prehodili tachac a otackomer aj ked drobnost ale potesi).
Je tu niekto kto ma vazne poruchy aj s najnovsim modelom megane GT ?
Ci este je asi priskoro hodnotit ked dodacie lehoty su take velke, ze este ich asi tolko na cestach nebude. -
"-- skrytý --" 30.06.06 09:51
« megane .... levobocek
PeterJ: dali sme sa do reci a vyplynulo s toho ze Megany su jedny z najporuchovejsich aut ake kedy renault vyrobil. Maju ich tam stale plno so vselijakymi poruchami.
kurna a to jsi ho nemohl potkat driv, mohl jsem si usetrit spoustu starosti 8) -
« mizerna spolahlivost
Predvcerom som si bol v renaulte v BA pozriet nove clio. sestre sa paci a uvazuje o nom. Pozrel som si aj megane a ked som v nom sedel tak som tam stretol manzelkynho bratranca o ktorom som nevedel ze tam pracuje ako mechanik. dali sme sa do reci a vyplynulo s toho ze Megany su jedny z najporuchovejsich aut ake kedy renault vyrobil. Maju ich tam stale plno so vselijakymi poruchami. Naproti tomu Clia hlavne s benzinovym motorom so velmi dobre. -
"-- skrytý --" 29.06.06 10:22
« Re: Pozitivny zazitok (z dosluchu)
Tak me ceka dalsi cesta do servisu, zkusi vymenit stahovacku leveho bocniho okna, rozebrani a promazani nepomohlo 8-s
prave okno se vysouva i zasouva bez problemu, bez jedineho zvuku
leve behem posuvu skripe a praska jak stary zebrinak a pokracuje v praskani i behem jizdy
... treba by pomohla "preventivni" vymena levych dveri >:D -
"-- skrytý --" 28.06.06 14:32
« Pozitivny zazitok (z dosluchu)
Tak kolega uz ma novy megane Grandtour 1,6 (objednaval v aprili).
Pytal som sa ho ci je vsetko OK a tak.
Zatial je spokojny (auto ma len par dni takze este je priskoro).
Ale spomenul mi svoju skusenost.
On objednaval do auta stredne drahe orig. koberceky a ked si bol prevziat vozidlo tak v nom boli tie drahsie (cca o tisic Sk). Jemu to nevadilo a povedal, ze to berie a rozdiel doplati. Na prekvapenie mu povedali, ze je to ich chyba a ze nemusi nic doplatit.
Kupoval to v ISTROSe v Bratislave.
Ja som nakoniec v ISTROSe neobjednaval nakolko som dostal nepresnu informaciu o dlzke servisneho intervalu (hovorili mi 2 roky a zistil som, ze EURO 4 motory kazdy rok) tak som sa tam uz nevratil.
Ja som objednaval v KESTLERi tak uvidim ci bude vsetko OK.
Myslim pozitivne. -
"-- skrytý --" 26.06.06 13:14
« Re: servis
cau.. mohl bys mi popsat ty molitanove kostky?
pred asi tremi dny jsem na podlaze auta (megane grandtour 1,6) nasel molitanovou kosticku sede barvy o hrane cca 4 cm. z jedne strany byla polepena oboustrannou lepici paskou. kde se tam podela se mi nepodarilo zjistit
mas to to same? -
"-- skrytý --" 26.06.06 11:58
« servis
ahoj panove, tak jsem mel moznost po dovolene konecne projet trochu auto a zjistit co se od posledni navstevy v servisu zlepsilo.
kolisani otacek, dira v plynu -
v servisu byl prehran sw ridici jednotky, zvysil se volnobeh, diru v plynu vzhledem k teplotam nepozoruji (tez se cistila skrtici klapka)
palubka - po vyndani molitanovych kostek :roll: , ktere zaplnily igelitku z teska jiz neni hluk takovy, snizil se
bohuzel ne vsechno na palubce po sesazeni pasuje jak by melo, ale jde o detaily ... 8-s
bohuzel nebylo odstraneno praskani v levem prednim okne, ktere me dost vytaci >:-[]
cele leve dvere pry rozebrali, vse promazali ....
praskani ale stale pretrvava, mate nekdo radu jak se toho protivneho zvuku zbavit, je slyset i pri pustenem radiu -
"-- skrytý --" 23.06.06 12:25
« Bez nadpisu
to Miro: Motor nie je ok, ale uz som si zvykol na vsetky jeho prejavy a proste beriem to tak ze je to Megane.
zadne sklo si tiez dobrovolne nedam vymenit.
Nastasie ma caka jedna zmena co sa auta tyka >:D a vsetky tie problemy ma prestavaju pomaly trapit. Mal by som co nevidiet zacat jazdit prevazne na inom aute(sluzobne)
Len som sa este nerozhodol ci Megana poslem hned kade lahsie alebo ho este chvilu necham ako vycvikove vozidlo pre manzelku, ktora sa uci jazdit. -
« Re: zopar drobnych problemov
matoo: a motor uz je o.k ?
radio a teplomer sa mi chova rovnako ao tebe. Naviac mam len to, ze ak si nastavim hlasitost na 0( mam telefon ci nieco ine), radio proste celkom slusne pocut hrat, v meste sa mi to nestane, len pri vyssich rychlostiach. zatial nemienim riesit, uz som nebol v servise od februara :-) a nechcem ani skusat, na co vse plati ta predlzena zaruka ;-)
Inak ziadny novy problem a zadne okno neprasklo, mozno mu pomaha folia. No a neplanujem ho ani davat dobrovoln menit.
zatekanie som dako nesledoval, nikdy som nenasiel dostatocnu mlaku, aby ma to znervoznilo, vzdy iba par kvapiek a na to som kaslal -
« Re: zopar drobnych problemov
>po tom co mu menili zadne okno v ramci zvolavacej akcie<
NENECHAT SI SAHAT DO AUTA .... mal so problem ukecat aj poistku aby mi nemontovali alarm, ze elektriky je tam dost ... dobre som urobil, ziadne problemy s elektronikou, ziadne zvuky z pristrojovky -
"-- skrytý --" 23.06.06 10:55
« zopar drobnych problemov
Tak sa mi objavilo par novych problemov:
Teraz ked zacalo trochu silnejsie prsat(pocas burok) som zistil ze po 2 rokoch cez obidve zadne dvere mi "zateka". Ono to nie je uplne zatekanie ale vzdy najdem mokre flaky(par7-8 kvapiek) v interrieri. Voda presiakne vzdy z vrchu asi v polovii dveri, proste sa dostane cez obidve tesnenia aj na dverach aj na karoserii a je pekne vidiet ako je v tomto mieste tesnenie na karoserii mokre. Zatial to nie problem ale predpokladam ze cim bude tesnenie starsie tym sa to bude zhorsovat.
Tiez si mi uz asi 4krat stalo ze teplomer vonkajsie teploty zacal ukazovat uplne zlu teplotu. Napr. vcera po obede ked bolo okolo 30, teplomer ukazoval 6 stupnov.
Sem tam mi vypadava udaj o stanici na displaji radia a celkovo sa mi zda ze radio sa chova trochu zaujimavo ako keby vypadavali vysky.
Riesit planujem len to zatekanie, asi dodatocnym tesnenim, ale ak by ste niekto mal inu radu budem rad.
A este skusenost kolegu s Granturom, zacalo mu zatekat do batozinoveho priestoru do rezervy, naposledy od tial vypumpoval 8l vody. Renault sa mu vyjadril ze ma poskodene nejake tesnenie. Zaujimave ze sa mu to prejavilo po dvoch rokoch a po tom co mu menili zadne okno v ramci zvolavacej akcie. -
"-- skrytý --" 20.06.06 14:27
« skripani
vcitane vyskytu "igelitku molitanu" v palubnej doske o ktorej nikto nic nevie sa mi zda prinajmensom divne
divne to bylo i me. jedine vysvetleni je to, ze to tam nacpali pri predchozich "opravach", kdy jsem reklamoval hlucnou palubni desku.
musim rict, ze jsem se vratil z dovolene z recka, kde jsem zapujcenym vozem kia picante najezdil takrka 600 km po rozbitych mistich silnickach a ac auto o dost levnejsi nez moje, nic tam v palubce ani interieru nedrncelo, neskripalo ani nepraskalo, vedro o dost vetsi nez tady (to pro vysvetleni tvrzeni renault servisu, ze je to zpusobeno velkou teplotou). tak kde se sakra stala chyba u megana?
no nic, venku je pekne a dovolena pokracuje, takze to premysleni o puvodu rachtani a praskani necham na dny kdy bude spatne pocasi.
panove a damy mejte prijemne leto :D -
"-- skrytý --" 14.06.06 15:28
« Bez nadpisu
Lucifer: osobne by som sa neodvazil tvrdit, ze preskoceny remen je bezna zavada. Mozno Ty osobne mas vynimocne stastie, alebo si cital privela internetovych for, ale to je Tvoja vec.
V kazdom pripade, aj keby mal Tom69 ci vlastne koho auto to malo byt s tym preskocenym remenom, tak by mu nefachal dobre v celom spektre pouzivania auta (nepriamo to iste pises aj Ty), nielen za studena a par minut po nastartovani... "Famozna diera v plyne vdaka preskocenemu remenu", to by sa velmi dobre vynimalo v notes techniques Renaultu ako priklad nekompetentneho technika... -
« To tv
V bode 6. perlíš ty. Preskočený rozvodový remeň je pomerne častá závada. Prejaví sa poruchmi v chode motora, motor neťahá, je hlučný, ...
Závisý to od počtu zubov o ktoré sa posunie. Stáva sa to napr. pri štartovaní rozťahovaním.
To isté vlastne vznikne pri lajdáckej práci mechanika, ak pri výmene remeňa zle nastaví polohu kľukovky a vačkovky.
Ale môjmu otcovi to v servise urobili na Mirafiory aj z rozvodovou reťazou. Cítil, že motor je akýsi iný, že neťahá, aj zvuk má iný. Tak šiel k známemu mechanikovi a ten mu povedal, že reťaz bola zle nasadená o niekoľko zubov.








[odkaz]