Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 02.08.06 15:53
« Re:
zkusim palubku nafotit a hodit sem odkaz, tu sedacku jsem jim taky rikal, ze to nebude to prave orechove, jsem na to zvedavy :roll:
jinak co se tyka soudu atd. resil jsem to naposledy s pravnikem Tomasem Pelikanem, coz je jeden z nejlepsich u nas co se tyka ochrany spotrebitele a vse podstatne rekl v te me reportazi v CR1 cituji
Na druhou stranu je zase zcela pochopitelný jeho záměr celou tuto věc vyřešit ku prospěchu toho, aby měl auto, se kterým bude jezdit, protože je jasné, že kdyby se tady otevřela soudní pře, tak bude trvat několik měsíců v tom lepším případě, a po celou tuto dobu on bude mít auto, které bude velmi obtížně pojízdné a bude v něm mít proinvestovanou velkou částku, o kterou se vlastně bude soudit. To je přesně ten problém nerovnováhy ekonomické síly mezi prodávajícím a spotřebitelem," pokračuje Tomáš Pelikán.
bylo by to na dlouho bez moznosti vuz uzivat ....
>:-[] -
"-- skrytý --" 02.08.06 15:41
« Bez nadpisu
to Tom69:
>:-[] >:-[] to už bych fakt asi zašel za nějakým JUDr. či Mgr. (na titulu zas tolik nezáleží - znám schopné Mgr. /i JUDr./ a slyšel jsem o méně schopných JUDr. :-) ) a konzultoval, jestli není možný hodit už jim to na hlavu...i za cenu jedno-, dvou- či tříletého soudního sporu...podle toho, co zde píšeš, si troufám říct, že (skoro permanentně) tvoje auto je případem podle § 622 odst. 2 ObčZ. Zkus se podívat na www.nsoud.cz a pod odkazem "rozhodnutí NS" si do vyhledávače zadej uvedený paragraf (jestli můžu poradit, zadej to takhle: § 622 odst. 2 o) a pročti si judikaturu NS, z toho by se dalo odvodit, zda-li by byla šance na úspěch...otázka je, jak by se to posuzovalo v případě auta (konec konců mohlo by se stejně jako třeba mobil :-) , ObčZ to nerozlišuje).
Nebo jim to odvez předvést přímo do Francie :-)
A ještě mě napadá, máš to pojištěný?... že by ti ho jako ukradli (zatímco bys ho střelil do Polska, na Ukrajinu či někam tam) :D
Co se týče airbagu spolujezdce, nejsem jistý, jak to přesně myslíš :*) , ale my tu desku máme jednolitou.
Jestli je něco v nepořádku u airbagu spolujezdce, nemůže ta kontrolka svítit kvůli tomu? A třeba by ti nemuseli rozešívat to sedadlo :-) (toho bych se upřímně bál...jak to pak bude vypadat /nebo budou párat jen švy?...ale asi i tak bych se bál/ 8-s ) -
"-- skrytý --" 02.08.06 12:57
« Re:
1/2litr: Nevim jestli jsi cetl anglicke forum,
[odkaz]
ale je evidentni, ze ten pristup ktery praktikuje Renault zde, vychazi pravdepodobne z pristupu samotne centraly a prodejcum holt "nezbyva" nez se tomuto trendu prizpusobit.
Renault sazi radeji na masivni kampan a velke slevy nez na poprodejni peci o sve zakazniky. Prodanych vozu je stale dost na to, aby jejich chovani a pristup mel dopad na prodeje nejakym vyraznym zpusobem.
No a holt v nasi bananove republice jim k tomu nahravaji i zvyky z minulosti (z dob socialismu)
ps: po vcerejsim resetu a kontrole kabelaze v servisu me kontrolka airbagu opet sviti, takze pojedu zpatky a ceka me pravdepodobne ono avizovane parani sedacky.
ps2: nevim jak je to mozne, ale vsiml jsem si ze po vsech moznych rozebiranich palubky se zacal u spolujezdce zretelne rysovat airbag, respektive vystoupl cely zakrytovany vyrez, ktery ho kryje.
mate to take videt, nebo na palubce u spolujezdce tu krytku nevidite, nebot je deska jednolita ?
dik za info -
"-- skrytý --" 01.08.06 16:02
« Bez nadpisu
Ten článek jsem neznal, čerpal jsem jen z toho, co někdo zmínil v uvedené diskusy.
Samozřejmě, že je důležité, jak se kdo čelem k problémům (které byly, jsou a budou - a to všude) postaví. Zde tedy opravdu rozdíl oproti RČR je...i když až na základě medializace případu 8-s
Tak mě napadá, jestli to nebude tím, že ty výjimky (se vyskytne max. tak jedna za 10 let >:D ) z jinak bezproblémové flotily Renaultu :-! pak vyruší zaměstnance na reklamačním oddělení, oni pak musí přerušit skládání papírových lodiček, vlaštovek či čeho všeho :-( (jak nám Renault v ne zas tak dávné minulosti ukazoval v reklamě) a jsou pak kvůli tomu nerudný, že by taky jako měli pracovat...totiž vlastně ani neví jak - za to jinde jsou zvyklý řešit reklamace průběžně a tudíž mají ten přístup k zákazníků lépe zvládnutý :-! >:D >:D >:D >:D -
"-- skrytý --" 01.08.06 15:07
« Re:
[odkaz]
mrkni na tenhle clanek, z neho je videt, ze honda zvolila preci jen jiny pristup a cely problem vyresila myslim ku prospechu vsech :-!
na rozdil od Renault CR, ktery se v prvni reportazi neracil ani vyjadrit k danemu problemu >:-[]
citace z clanku:
"Z našeho pohledu se hodnocení nezměnilo. Pořád trváme na tom, že se jedná o mechanické poškození. Nicméně udělali jsme fotografickou dokumentaci všech typických poškození, které na voze v současné době jsou. Abychom měli naprostou jistotu, pošleme tyto fotografie další centrále v Anglii k posouzení," říká Karel Soumar.
K fotografiím ještě přibalí dveře, aby posuzovaní bylo co možná nejpřesnější. A jak vypadá dohodnutá oprava? Je opravdu velkorysá. Problémová místa opraví v servisu nejprve lokálně - před zimou - a na jaře kompletně celý vůz přelakují. Čestmíra Podlahu to přitom nebude stát ani korunu, přestože se na závadu žádná záruka nevztahuje. -
"-- skrytý --" 01.08.06 14:54
« Bez nadpisu
to T.E.C.H.:
1) netvrdím, že vše jsou vážné, neřešitelné vady...ale jde o jisté nepříjemnosti (někomu vadí méně, někomu třeba více)
2) co se týče špatného slícování karoserie a dokonce na jedné straně kratšího zadního(?) skla (jak tam kdosi píše), to zase není úplná blbost, i když ježdění to samozřejmě nebrání...ale značce jako Honda by se to stávat nemělo (to se nestává ani u Renaultu ;-) , zatím si tady, pokud vím, nikdo nestěžoval)
3) netvrdím, že přístup Renaultu ČR je v pořádku, ale ani Honda nebude 100% - viz např. diskuse o Accordu vs. Fabia, kde kdosi píše o neuznané záruce na prorezivěnou karoserii, a s tím zadním oknem taky podle pisatele nechtěj mít nic společného (popř. i příklad z Anglie)... ;-)
4) příspěvek nebyl útokem na Hondu, pouze jsem ji použil jako příklad toho, že ani značkám, které jsou všeobecně považovány za kvalitní, se nedostatky nevyhýbají. Myslím, že např. auto jako má Tom69, se může "povést" i u Hondy, Toyoty, koncernu VW, BMW,... (např. u H. to je ale třeba jedno ze sta a u R. třeba tři).
P.S. ale jelikož jsi určitě ten příspěvek četl pozorně až do konce, tak se v bodě 4) vlastně zbytečně opakuju ;-) :-) ... a psal jsem "mušky" ;-) :-)
P.P.S. čekal jsem, že se ozvete dřív a že dostanu větší čočku :D -
« Bez nadpisu
2-1/2litr : prosím tě , ty "zavadičky " u Hondy jsou ale lehce opravitelné a Honda narozdíl od Renaultu případné problémy řeší.Radio hraje dobře , akorát má menší citlivost.(asi to bude anténou).Jinak k otvírání 5 dveří ti řeknu že se to chová, jako by ti zamrzli tlumiče.(vedra) Teď co tepla povolili tak je to OK.Uvidíme jak to bude dál. 8) -
"-- skrytý --" 01.08.06 10:24
« Výměna žárovky
Pánové, pokud se někdo nebude chtít lopotit s výměnou prasklé žárovky předních světel, tak ať ví kolik si připravit (dnes ráno)
REA Zličín
žárovka - 322 Kč s DPH
práce technika - 0,3 hod - 205 Kč s DPH
sečteno a podtrženo 527 Kč s DPH
ps: dle vyjadreni servisu, pokud mi bude znovu problikavat kontrolka airbagu, ceka me vymena kabelaze s rozparanim a znovu sesitim sedacky .... mooooc se tesim >:-[] -
"-- skrytý --" 29.07.06 11:11
« Bez nadpisu
to luf:
Tak já tenhle způsob aplikovat nemůžu, i kdybych chtěl :-( ... no ale mohlo by to být jedno z kritérií při jejím výběru - hadr do ruky a ať předvede, co dokáže :-! >:D
to Tom69:
Dokonce jsem se setkal s tím, že sám vedoucí servisu u dealera Renault :shock: >:D mi - sám velmi rozpačitý (slušně řečeno :-) ) z přístupu RČR k uznávání reklamací - řekl, že oni s jistým problémem (proti některým tvým vlastně prkotina) nic dělat nebudou (kdyby to bylo na nich, tak se tím zabývat budou; jednou v takové věci byli aktivní, ale ouha - v RČR byli názoru jiného a záruční opravu jim neuznali a neproplatili, takže výměnu platili ze svýho, tedy toto nikdy více /že by to i on sám pocítil na výplatě/...nevím jestli nekecal, ale vzhledem k dobrým vztahům s nimi bych tomu i věřil) a ať si klidně stěžuju u RČR, že když jim budou chodit stížnosti, tak se třeba něco změní.
Řekl mi, že ten problém znají, ale že je to konstrukcí jistého dílu a ani jeho výměna by nezaručila 100% nápravu, ukázal mi, jak - když se problém vyskytne - to přivést k rozumu, aby to fachalo, jak má (funguje to :-) ). Ukazoval mi to na faceliftovaným Meganu a když jsem vyděl, že zpracování toho dílu (vizuelně) je horší :shock: a navíc to vlastně funguje, tak jsem se na to dál vykašlal (kdo ví, co by se objevilo potom, co by se v autě začal někdo hrabat 8-s ). -
"-- skrytý --" 27.07.06 18:18
« Bez nadpisu
to Tom69:
Aby nedošlo k nepochopení...já tím vůbec nechtěl říct, že jednání RČR s tebou (s jinými/?/) je v pořádku (viz závorka v tom příspěvku), spíš jen poukázat na to, že vše není v pořádku ani u jiných značek (navíc mnohými považovanou za "nej") a v jiných zemích (kde se předpokládá vyšší kultura v jednání se zákazníky). Takže tak :-)
to luf:
A jak to čistíš? Já tedy hadrem a studenou vodou (jednou jsem si vlastně vzal s sebou i vodu teplou) s nějakým saponátem (u pumpy, vlastně voda na mytí skel - ale jen ta čistá :-) ) a 100% do čista se mi to nikdy nepovedlo, ta špína (např. ze šlápot po dešti, zejména těch dětských) tam zůstává znatelná 8-s
to Miro:
Jelikož PP po každé cestě (když nezapomenu :-) nuluju...tedy kromě celkem ujetých km), tak uvedu případ, kdy jsem to nešetřil a mimo město na přehledné volné silnici jel třeba i 150 km/h, tak jsem byl (jen řidič, nenaloženej) se spotřebou na 7 l, vč. klimy (podle výrobce je kombinovaná 6,9, ne?), když se jede do těch 120 km/h, tak je spotřeba kolem 6,5 l, vč. klimy. (v obci vždy 50 km/h či podle značení... a to i před 1.7. :!: )
Co se týče poškrábání, já právě už v autě nějaký ten škrábanec mám, jeden docela velkej (na sloupku mezi předním a zadním sedadlem /blíže k z.s./ tak cca 10-15 cm nad zemí - vůbec netuším jak se tam vzal, vzadu totiž většinou nikdo nesedí a "královstvím" našeho psa :-) je nyní již jen kufr) :-( a pak jsou trochu znatelný škrábance u čudliku na otevření schránky před spolujezdcem (asi od nehtů - určitě ženských >:D ), pod ruční brzdou (od luxu u pumpy /již to tam neluxuju/) a na práhu :? -
« Re:
co sa tyka povrchu plastou tak nemozem nadavat. Nedavno som ich ozivoval dakym sprejom a som cumel, za auto vypada stale ako nove a to doslova. Ine je to z vonku, ale to je uzivanim normalne. Tmava farba je na toto hakliva. Inak ja som sa s priemernou teraz dostal na necakanych 6.2 potom, ako som zvolnil tempo a netocim to cez 4000t, ale nedrzim to ani pod 2000t, aj ked len udrziavam rychlost. Cesty su teraz dost plne a s malou v aute sa m ani nechce strikovat pomedzi auta co idu do 80km/h. Zeby sme tu mali bodovy system :-) Ozaj, vse bez klimy . Mala ju neznasa, problem s ocami. Takze ju mam chvili nanic -
"-- skrytý --" 27.07.06 09:35
« Renault versus Honda
I have sent two letters, four e-mails and two phone calls to the London customer service centre over nearly two months with no response. ...
no nechci ti kazit radost, ale nez se mnou zacal renault komunikovat, tak probehlo nekolik telefonatu, desitky emailu a reportaz CR1
takze tak komunikativni a vstricni zase v Renaultu nejsou
nehlede k tomu, ze na spoustu mych otazek mi dodnes nikdo neodpovedel
a domluvenou schuzku v sidle Renaultu zrusil obchodni reditel den pred terminem
Nehlede k tomu, ze z me kauzi si velke ponauceni v centrale nevzali a pristup k zakaznikum je dle emailu, ktere dostavam stale stejny >:-[] -
"-- skrytý --" 26.07.06 12:46
« Bez nadpisu
to všem, kteří třeba uvažují o koupi Renaultu (Megane II) a po přečtení zdejšího fóra se zděsili...a nejen pro ně :-) :
Tak se objevují "mušky" :-! i u superspolehlivých ;-) značek jako např. Honda - viz poslední příspěvky ve fóru NOVÁ HONDA CIVIC (rádio, otvírání pátých dveří, slícování karoserie) a fóru Nova Fabia RS -vs- Honda Accord 2004 /pro ty, kteří umí anglicky/) :shock: ;-) >:D A jinde (auta i servis) to taky není bez problémů, viz např. fóra o Focusu II nebo Octavii II, konec konců i o Corolle... 8)
Jinak já (Megane II Grandtour 1,6 /Dyn. Conf./, 10/2005, cca 8 500 km /zatím většinou město a cesty okolo 40 km/) se přidávám k těm (zde) zatím více či méně spokojeným (např. letec, yyyy, luf, terezka,...). Kromě aut. klimatizace (vyčištěna, zdá se to být o.k) nepozoruji nic z toho, na co zde byly stížnosti (zadní stěrač stírá, jak má; díra v plynu žádná; udávaná kombinovaná spotřeba se dala /s lehčí nohou/ dosáhnout již po cca 1 000 km; na výměnu zadního skla mě nikdo nesvolával; palubní deska nevrže; doleva to netáhne, atd., atd.). Ještě k tomu vrzání...na větších nerovnostech se trochu nějaké vrznutí z interiéru objeví (ne z palubky), ale nic hroznýho.
Ještě mě napadá, jakou máte zkušenost 1) s odolností plastů, zejména toho na vnitřních prahách, na schránce před spolujezdcem či kolem řadící páky pod ruční brzdou a 2) se zámkem dveří kufru?
A ještě...kdesi zpět tu někdo zmiňoval nějaký test, ve kterém psali o horším řazení Meganu v porovnání se Škodou. Musím říct, že s řazením nemám sebemenší problém, naopak mi přijde, že řadící páka chodí velmi přesně a lehce, nebojím se říct, že stejně jako ve fabii (stejnou zkušenost mám i s Meganem I po faceliftu - před ním jsem jezdil i s fábií /otec ji měl jako služební/).
to Tom69:
Vidíš, s tebou aspoň RČR komunikuje (jak, to je již věc druhá), mohl si dopadnout i takhle: "Despite Honda's much-vaunted customer service, I have sent two letters, four e-mails and two phone calls to the London customer service centre over nearly two months with no response. ... Is it just me? I moved from VW to buy this rubbish - roll on a new Passat." :shock: >:D
P.S. Nepatřím mezi nekritické zastánce jedné značky a zarputilé odpůrce značek ostatních - teď je to Renault (na základě dobrých zkušeností s předchozím Meganem I /faceliftovaným/; k Renaultu jsem se ale dostal úplnou náhodou, nikoliv proto, že by patřil k mým oblíbeným značkám), příště to může být klidně něco jiného (to podotýkám hlavně pro příznivce Japonců či "koncernu" :-! )...myslím si totiž, že pravděpodobnost závad a problémů je u "masových" značek přibližne stejná. -
« Demontáž čalounění dveří
Dobrý den, potřebuji poradit. Na mém meganu (grandtour 2005) již od začátku vrže v levých předních dveří, nejdříve v takové míře, že se to nechalo celkem vydržet, nyní se však vrzání, praskání atd., zvýraznilo natolik, že je to o nervy. Chci se podívat v čem je problém, proto prosím, mohl by mě někdo poradit, jak rozebrat čalounění předních po případě zadních dveří a nenadělat více škody něž užitku. Děkuji. -
« Re: Re: Re: Servisní prohlídka po 40.000km – Megane II Sport
Cao , ja mam megan II cupe 1,6 a mam najazdenych 153 tis km. a predne kotuce som este nemenil.Chystam sa ich menit v priebehu tohto mesiaca ale nie koli tomu ze by to triaslo alebo zle brzdilo ale jednoducho sa mi to zda uz vela na jedny kotuce. -
"-- skrytý --" 22.07.06 12:00
« Rozbite zadni sklo
Zdravim,
mel jsem drobnou nehodu. Pri couvani jsem klepnul naraznikem o podstavec zavory, a protoze zavora nebyla upevnena, spadla mi na zadni sklo a rozbila jej. Trochu take promacka zadni ram, kde je okno (ale jenom trochu). Je mozne, aby vymena skla, vyklepani tohoto ramu a nalakovani narazniku stalo cca 32 tisic? Je to sice pres pojistovnu (platim pouze spoluucast 5%), ale i tak se mi to zda hodne... -
"-- skrytý --" 21.07.06 16:17
« Re: Re: vymena zadneho okna
Zdravím Vas
O výmene zadného okna som sa dozvedel na internete a potom pred mesiacom v servise, kde som sa mal dohodnut s klampiarom kedy mi okno vymenia. Tento týzden som dostal dokonca list z Renaultu z Prahy, aby som si isiel vymenit zadné okno. Auto mám uz viac ako dva roky a zatial okno v pohode.
Zaujimalo ma to tak som si na internete precital clanky ludi, ktorí si okno dali vymenit. Jeden tam spominal, ze spravil velku blbost lebo po vymene zadného okna po vydatnom dazdi vylial z kufra až 8 litrov vody.
Takze ja na vymenu nejdem, jedine az vtedy ked praskne a to mi musia vymenit aj po 10 rokoch ked mam uz od nich list, ze tie okna su kazove. -
"-- skrytý --" 21.07.06 10:32
« Ceny prohlídek :)
Tak jsem asi na pet mailu poslal stejny mail...ze mam megana 2005 , 60kw tj. EURO4 , ze chci vymenit olej a ze nemam klimu tj. zadnej pylovej filtr)...kolik me to bude stat....odpoved:
Mail 1:
Dobrý den,
první servisní prohlídka cenově vychází přibližně na 4 000,- Kč.
S pozdravem
Petr Přibyl
Autocentrum Novotný s.r.o.
Mail 2:
Zdravím,
1.garančka na Vašem autě vyjde finančně do 5000,.Kč s DPH (prohlídka vozu+výměna oleje ELF 5w40+prohlídka karoserie+popř.pylový filtr),pokud se nebudou měnit brzdové destičky (běžně se mění až při 40000km,u někoho i později).Trvá to 2 hodiny,můžeme Vám zapůjčit i náhradní vůz (400-600.-Kč bez DPH/1den).Musel bych to ale vědět dopředu,abych ho pro Vás rezervoval.Většinou se ale skutečně jedná jen o 2 hodiny,tak je levnější si na to počkat.
Děkuji a těším se na Vaší návštěvu u nás - popř.mi prosím sdělte termín.
E.Pravda
VV auto
Zbytek odpovedi zatim neprisel..... :-) Si rikam ze Koutek za cca 3500 je docela levnej ;))) muhehe -
"-- skrytý --" 21.07.06 09:15
« Bez nadpisu
To Miro:
nedavaj si to menit, kym ti to okno nepraskne. Urobili sme chybu , ze sme sa na to dali.Jasne, ze za foliu nam nic nedali, nechali nas sa rozhodnut ci si to dame vymenit alebo nie. Mas tam foliu, tak ked to praskne ta folia ti to udrzi pokope. Naviac nam poskriabali v rohoch lak az na plech ,ale to je vraj ojedinele, ze to robil neskuseny technik. No ochotne nam to zatreli. -
"-- skrytý --" 21.07.06 08:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Servisní prohlídka po 40.000km – Megane
je to EuroIV a je tam zkrácený interval...jinak s těmi servisy - zkusil jsem "ušetřit" a s klempířskými a lakýrnickými pracemi se obrátit na Bosch Service - jejich rozpočet byl 8 tis. u Renaultu to vyšlo na 6 tis., já bych auto neznačkovému servisu asi svěřil max. na jednoduchou výměnu mech. částí jako jsou brzdy apod. a doplnění kapalin...jak je v tom počítač...to i u toho Bosche povídali, že /zaměstnanec byl bývalý z Renaultu/ pokud jde o diagnostiku, tak mají dohodu s Renaultem a vlastně tam vůz na diagnostiku vezmou...na filtrech apod. se asi dá ušetřit na neoriginálních dílech...na všem "co se točí" bych na neoriginálních dílech nešetřil... -
"-- skrytý --" 20.07.06 21:01
« Re: Re: Re: Re: Servisní prohlídka po 40.000km – Megane II S
Servisní prohlídka po 40.000km
Tak tomuto moc nerozumiem - aká servisná prehliadka po 40.000 km?
Zeby ste mali v Cechach ine renaulty ako my na Slovensku? Co viem tak sa servisuje vzdy po 30.000 km. -
"-- skrytý --" 20.07.06 14:32
« Re: Re: Servisní prohlídka po 40.000km – Megane II Sportway
Zdravím,
pískání brzd jsem nahlásil jako předmět reklamace, ale čistící prostředek mě naúčtován byl, a to v částce 60,60 Kč (použito 30% z balení v hodnotě 202 kč), takže jsem to zaplatil bez nějakých komentářů.
Teď mě ještě napadá - stav mých brzd je prý stále ucházející. Ptal jsem se na průměrnou životnost brzd - bylo mě řečeno že kolem 60tis.
To se mi zdá docela málo, nevíte, kolik je normální životnost brzd? -
"-- skrytý --" 20.07.06 14:06
« Re: Servisní prohlídka po 40.000km – Megane II Sportway 1.5
Servisní prohlídka:
Olej 5W40, olejový filtr, filtrační podložka, částicový filtr,těsnění, chladicí kapalina, ostřikovací kapalina, čistič brzd a ostatní drobnosti, práce (montáž, demontáž, čištění klimy apod)................. cena celkem 5.407,00 Kč vč. DPH.
Záležitosti navíc (reklamace)
Pískání brzd – brzdy pročištěny, zkontrolovány. Nyní nepískají, uvidíme časem.
predpodam, ze jsi reklamoval piskajici brzdy na zaruku a za jejich vycisteni v "ramci" zaruky ti nauctovali pripravek za cca 300Kc :?
po tomto zasahu uz mi zase piskaji, takze vyhozene penize, myslim ze prostriknuti wapkou u mycky ma stejny efekt -
"-- skrytý --" 20.07.06 13:59
« Servisní prohlídka po 40.000km – Megane II Sportway 1.5 dCi
Zdravím všechny,
jak sleduji diskuzi, tak je věnována tématu servisních prohlídek. Přispěl bych tedy trochou do mlýna, protože náš Megane II prošel taky servisní prohlídkou, po 40tis. km.
Vůz: Renault Megane II Grandtour, model Sportway,1.5dCi,6-r, 105k
Měsíc a rok pořízení: 07/2005
Skutečný stav km: 43.800 km
Servisní prohlídka:
Olej 5W40, olejový filtr, filtrační podložka, částicový filtr,těsnění, chladicí kapalina, ostřikovací kapalina, čistič brzd a ostatní drobnosti, práce (montáž, demontáž, čištění klimy apod)................. cena celkem 5.407,00 Kč vč. DPH.
Záležitosti navíc (reklamace)
Pískání brzd – brzdy pročištěny, zkontrolovány. Nyní nepískají, uvidíme časem.
Vlhkost schránky v podlaze – všiml jsem si nadměrné vlhkosti ve schránce v podlaze, dokumenty a vše uvnitř uschované bylo vysoce navlhlé. V servisu se na to koukli, v ten okamžik tam bylo sucho (ještě aby ne, když je venku 35oC) a prý tam nic není. V případě další objevené vlhkosti zastavit se znovu v servisu. Podle technika v servisu je prý hloupost nechávat v této přihrádce dokumenty. No nevím, v manuálu je explicitně uvedeno, že „Do těchto přihrádek je možno uložit automapy, hadříky, dokumenty k vozidlu, kapesní svítilny apod.“ Takže kdybych tam nechal něco důležitého, je to již v háji.
Shrnuto: Částka za servisní prohlídku se v porovnání se značkovými servisy jiných výrobců aut zdá srovnatelná. V porovnání s klasickým, neznačkovým servisem, se zdá částka dost vysoká.
Dosavadní poznatky:
+ Vůz jezdí spolehlivě a svižně, rychle a spořivě, spotřeba se pohybuje stále v rozmezí 4.5-4.8 l/100 km. Vozem se jezdí dálkové cesty v rámci EU ale také i hojně města a obce. Motor je velmi tichý, kultivovaný a v kombinaci se 6tým stupněm převodovky umožňuje velmi pohodlnou jízdu. Jinak klimatizace je velmi účinná i při vysokých venkovních teplotách.
- Při přejezdu větších nerovností, polních cest, výmolů a děr se v interiéru ozývá vrzání plastů, hlavně z oblasti pravých předních dveří. Jednou při průjezdu staveništěm to uvnitř vrzalo, jak ve starém dřevěném korábu. Dále se na dvou různých místech uvnitř vozu odlepuje podlahové čalounění.
Pozn. Vůz je používán na firemní i na rodinné záležitosti, stojí celoročně venku, není garážován. Kromě standartní údržby (myčka, úklid interieru), servisních úkonů a plnění paliva nedochází k žádné nadměrné starostlivosti. Vůz užívá pouze jedna osoba. -
« Bez nadpisu
Chápu. To mě je jasný, že se to dá sehnat levněji. Ale: pracuju a jezdím. Nemám čas se tím zabejvat. Platí to firma a kdybych se měl zabejvat shaněním levnějších dílů, tak ten můj čas je dražší než ten příplatek ve značkovým servise.
Jinak solidní díly koupíš samozřejmě v Elitu, Kelly apod.
Servisní práce taky seženeš levněji. I když si myslím, že ta úspora by byla spíš v některých dílech. Ale třeba obložení atd. není drahý, když to porovnám např. se Škodovkou.
Já to říkám pořád, koupit nový auto to je sranda, ale pak to živit když hodně jezdíš....to je umění
Proto například ty Touaregy apod., prostě velký drahý auta, poruchový s drahým provozem jezděj tak na reprezentaci na projíž´dku kolem náměstí :D -
"-- skrytý --" 19.07.06 19:43
« Re: 120 000 km ještě jednou
Kámoš má Grantoura s motorem 1.5dCi/100k. Scháněl jsem mu palivový a pilový filtr.
Palivový byl DELPHI jako je originál - za 1350,- s DPH
Pilový filtr made in France - za 450,- s DPH.
Marže Renault servisu (RS) jsou šílené.
Filtry jsem kupoval zde: [odkaz]
Dokonce mají dobré ceny na ELF oleje.
A teď si spočítejte kolik mají marži:
Palivový filtr min. 1000,- :shock: :!:
Pokud máte auto po záruce, tak se (RS) vyhněte obloukem.
Já osobně jsem před koncem záruky nechal opravit nějaké drobnosti co mě rozčilovaly v rámci záruky a po jejich cenové nabídce při 60.000km za cca 12tisíc už mě neuvidí. U mého servisáka, které mu jsem dodal palivový filtr mě celková cena včetně předních brzdových destiček přišla na 4.800,- (včetně diagnostiky řídící jednotky) + 920,- za filtr. Minimálně 6.000,- jsem ušetřil tj. cca 50% :D







