Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 11.08.06 09:26
« Zatial som maximalne spokojny
Tak auto som prebral, vsetko je OK.
Vsetko licuje ako ma, nic nevrzga, vsetko funguje, auto netaha do ziadnej strany, ziadne problemy sa zatial nevyskytli.
Zatial sa krotim a zabehavam takze tomu nenakladam, ale som sklamany z akceleracie - auto sa mi zda dost lenive. Je pravda, ze nedavam plny kotol,snazim sa nepresiahnut 2500 otacok (obcas do 3000ot/min), pokial to je studene tak mam velmi lahku nohu, setrim to(zabehavam) ale nie je to to na co som zvyknuty. Verim, ze je to len tym, ze auto je este "surove" a este si sadne, ved vyrobca hovori, ze deklarovane parametre dosiahne po 6 000 km.
Som zvyknuty na 74kW 1,9TDi s 240Nm a toto moje aj ked o par sto kil tazsie ale 78kW 1,5dCi tiez so 240Nm tiez pri 2000ot. Priebeh krutiaceho momentu je tiez porovnatelny. Alebo je velmi dlha draha plynoveho pedala ? Neviem, proste na kazdej krizovatke mam dojem, ze brzdim dopravu. Mam "v nohe" aj slabu Fiestu 50kW TDCi so 160Nm ale do 80km/hod ide velmi svizne.
Uz som zabehaval 2 diesle ale tento je najlenivejsi.
No uvidim, ale nerobim sud. Iba moj prvy dojem.
Ale co musim pochvalit je to ako je motor ochotny pracovat v nizkych otackach (tj. 1500-2000 otacok). 1.9na TDicko bolo pod 2000 otacok dost mrtve (ale objem je objem takze to tahalo) a 1.4ka TDCi co ma Common Rail bolo pod 2000 totalne nepouzitelne. Tento dCi motor taha pekne odspodu a ani neprotestuje.
A 6 kvalt je parada, pri 130ke mam 2500otacok. Po vikende doplnim nejake data o spotrebe atd.
Mam este kopu otazok, ktore ale v dalsich prispevkoch.
zatial tolko -
"-- skrytý --" 11.08.06 06:08
« Bez nadpisu
Saleqman: jajaj, tak to potesi. Urcite je to vstrekovac a nie ta slavna zapalovacia cievka? Nevadi, ked vstrekovac, tak to sice nie je zavada casta, ale zase nie uplne vynimocna. Pozitivne je, ze sa to da opravit rychlo. Kebyze sviecka, tak to bola naopak zavada velmi casta, ale mam taky dojem, ze toto by uz malo byt minimalne par rokov vyriesenou zalezitostou. V kazdm pripade si pozri, aky typ sviecok mas - ked na nich uvidis logo Sagem (taka trojita elipsa), tak sme na spravnom mieste... Cievky od firmy Denso sa davali ako vymena pre tych, ktorym sa Sagemy pokazili. -
PP. 10.08.06 16:08
« Re: Pelovy filter
BTW ked uz sme pri tych serviskach, kupovali ste niekto pelovy filter iny, ako je standart od Renaultu? Chcel by som nejaky s aktivnym uhlim a chcel by som aj usetrit proti ich cene 1000SKK A dokaze ho zamenit aj obojstranne lavoruky clovek ako ja?
když tam zadáš typ auta,tak ti to vyhodí jak na to:
[odkaz]
BTW,já jsem spokojený,akorát nemám potřebu to tu furt dokola psát ;-) -
« Bez nadpisu
Smrad v aute mam, ked predo mnou ide nejaka ta Avia alebo chipnuta Oktavia. Neviem, ci to pomaha aj na taketo... Ale sak ked sa neda kupit, zbytocne to riesim.
Ad servis - na 120t prehliadku sa treba objednat a nadiktovat VIN, podla ktoreho presne objednaju diely prave na to konkretne auto. Tuto moznost neznackovy servis bohuzial nema. Menit olej budem aj ja kde ma to napadne (ale neviem, ci sa na to nevykaslem, stoji to 3t v Renaulte, to ma nezabije a cena uz moc nizsie ist asi nemoze) ale rozvody urcite do znackoveho. Mne stacila jedna zla skusenost, platil som vtedy 2x - raz tomu garaznikovi a raz v Renaulte :-( -
« Re:
luf: ale taku hovadinu, ako pouzit nespravny nahradny diel mozu urobit aj v znackovom servise a za velke prachy. Aka je vyhoda , ze to pokazia v znackovom ? Po skusenostiach o odbornosti nasich servisov by som velku istotu vo kvalitu nemal, pokial by som nad technikom nestal s kladivom v ruke a nemal nastudovane, ako ma danu vec robit :-) -
"-- skrytý --" 10.08.06 10:24
« Re: Pelovy filter
to luf: pelovy filter som si uz sam menil. Treba trochu rozobrat pravu stranu palubky ale da sa. Musis odmontovat prednu odkladaciu schranku cca 6ks sroubikov a na to aby si odmontoval odkladaciu schranku treba este demontovat plasty na pravej strane pri dverach. Ja som to zvladol v pohode. Jedine co ma nastvalo ze som zasa zistil co vseko mam dolamane, kedze 2x mi ten filter menili v servise.
Hladal som pelovy filter s aktivnym uhlim pre Megane ale nenasiel som. Ak chces lacnejsie kupit, pozri na:www.intercars.sk.
Faceliftovany megane ma uz aj filter s aktivnym uhlim ale podla info zo servisu je umiestney niekde v motorovom priestore a neda sa doinstalovat do nasho nefaceliftovaneho.
A posledna otazka , na co chces aktivne uhlie, nebodaj mas tiez smrad v aute? -
"-- skrytý --" 10.08.06 10:16
« Bez nadpisu
Kamarat co mu odporucil ten servis ho navstevuje pravidelne a zatial nemal problem, tak uvidime. Kolo najazdil a aj nazov zistim. Co sa tyka tej ceny 26000 tak ta by mala byt kalkulovana v celku presne(teda zavisi na chlapikovi v renaulte co to pocital), ale kolega mu presne vymenoval co chce robit. Nepytal sa proste na to ze kolko stoji prehliadka po 120000km, ale ze chce vymenit olej, olejovy filter, sviecky, rozvody, vodnu pumpu,...
Inak osobne tej cene 26000 verim. Ked si pozriem kolko ma stali prehliadky po 30 a 60tis. a ked som videl ceny nahr. dielov ktore mi uz menili tak nie je problem sa dostat na 26tis.
Tym co som pred tym napisal nechcem tvrdit ze lubovolny iny servis ako Renault je dobra volba. -
« Pelovy filter
BTW ked uz sme pri tych serviskach, kupovali ste niekto pelovy filter iny, ako je standart od Renaultu? Chcel by som nejaky s aktivnym uhlim a chcel by som aj usetrit proti ich cene 1000SKK ;-) A dokaze ho zamenit aj obojstranne lavoruky clovek ako ja? ;-) -
« Bez nadpisu
Otec nedavno za 120t prehliadku platil 15t v znackovom servise na Megane 1.4 16V (predchadzajuci model). Nie je znackovy servis ako znackovy servis, treba si vyberat :-) Mna tiez pri serviske pri 100t na Cliu v Kestleri strasili, ze bude stat 10-15t, ale ked som s autom prisiel, zistili, ze koutce ani platnicky este menit netreba a stala 4t. Treba sa aj opytat, co v tej cene vsetko je a nie sa hned obratit a ist k niekomu inemu. A co sa tyka rozvodov, prave tu by som auto garaznikovi nezveril, uz nam raz jeden "sikovny" a do neba vychvalovany motor zmrvil. Niektore suciastky sa proste musia objednavat podla VIN kodu, lebo sa v priebehu vyroby menili (napr. na R21 existuju 3 hrubky tesnenia pod hlavu na ten isty motor z toho isteho roku vyroby, ked nedas spravne, motor je hlucny, netaha a vela zerie; myslis, ze ten garaznik sa trafil?) -
"-- skrytý --" 10.08.06 09:09
« Bez nadpisu
no vidim ze spokojnych majitelov pribuda, no co uz.
Inak vcera som pozeral www.carsurvey.org a s Meganom je tam dost ludi nespokojnych(su to ale zasa vacsinou UK majitelia). Na podobnom ceskom webe(www.autorecenze.cz) to nie je az take hrozne ale zda sa mi ze tam ludia pisu par tyzdnov/mesiacov po kupe ked su este spokojny, tak ako som bol aj ja a aj dalsi tu na fore.
Teraz uplne z ineho sudka: Kolega bol s Thaliou na prehliadke po 120000km. Pri tejto prehliadke treba vymenit zopar veci navyse(rozvody + vodnu pumpu) a standard veci ako olej, sviecky,...
Ked zistoval cenu v Renaulte tak mu povedali cenu 26000 Sk. Tak nevahal a navstivil klasicky servis, ktory mu odporucil kamarat niekde na Dolnych honoch v BA a cele ho to stalo 10000 Sk(pouzite diely boli od znackovych dodavatelov bosch, valeo,...) , s pracou je nadmieru spokojny. -
« Re: Re: Co skontrolovat pri preberani vozidla ?
mne v pneumatikach nechali len 1.5 atmosfery :-) Hlavne si pozry viditelne chyby a ked pojdes na skusobnu jazdu, tak skus to slavne tahanie do strany, vraj niektore kusky to nerobia. Hodne stastia !!! Inak mne dost nesedi zlicovanie prednej kapoty a blatnikov ale to som nikdy neriesil. Mozes si este pozriet odkladaciu schranku pod spolujazdcom, tie nektorym mokli. Ono tak ci tak to pred prebratim uz asi bude zaplatene, takze je mozno jedno, ci problem zistis tam alebo doma. Ale niektore prblemy je lepsie zistit a nahlasit pri preberani. -
"-- skrytý --" 09.08.06 15:28
« Re: Co skontrolovat pri preberani vozidla ?
udelej kratkou zkusebni jizdu, podivej se na slicovani dveri a pod. at to nemusis pozdeji resit. zkontroluj si tlak v pneu (ja mel nafoukano na 3atm) .... jinak pokud bude nejaky problem, zjistis to stejne az po podpisu papiru a odjezdu ze shopu.
drzim palce at nespadnes k nam do klubu ztracenych 8) -
"-- skrytý --" 09.08.06 15:20
« Co skontrolovat pri preberani vozidla ?
Dnes nastal den D (konecne lebo objednaval som ho 20.5. a malo to uz sklz oproti dohodnutemu terminu).
Co by ste mi poradili skontrolovat pri preberani vozidla alebo na co mam davat pozor ?
Skontrolujem VIN, papiere, ci nie je nieco poskodene, dialkacom ho otvorit a zatvorit a co este rozumne odporucate ?
Nechcem tam ani saskovat a hodiny skusat vsetky funkcie ale ani len tak to prevziat.
Diki. Neskor sa podelim o skusenosti. -
"-- skrytý --" 08.08.06 13:00
« Bez nadpisu
to Woslik: mozno sa ti len ohol tepelny kryt vyfuku a ten ti bucha o vyfuk. Ten tepelny kryt je nejaky obycajny tenky ALU plech ktory je v jednej casti bohuzial kolmo na smer jazdy a tym ak o nieco od spodu zavadis tak sa hned ohne. Uz som to mal 2x. Ked je viac vody na ceste tak pocas jazdy ti moze prud vody vyhnut ten plech az k vyfuku. Pozri pod auto zhruba v mieste zadnych dveri a zisitis.
Inak bol som s Meganom v Taliansku na dovolenke, vydrzal az na standrd problemy, dusenie, kolisanie vykonu a po tyzdni ked som sa vracal a pustil klimu tak sme skoro vsetci zomreli od smradu. Proste normal Megane.
Ale kedze uz konecne vyuzivam len sluzobne auto tak mam cely Megane na...Je pekne zaparkovany pred domom a caka asi na predaj(konecne) -
"-- skrytý --" 08.08.06 09:39
« Re: Divné zvuky
Hele Wosliku - možná to bude nějaký vypadlý šroub na nějakém plastu na podvozku nebo zadním nárazníku - já to měl u Laguny a přesně takhle to bušilo, triviální - přesto na to v Auto Koutek Liberec po 2x nepřišli...ale třeba to bude úplně něco jiného.
Tak jak psali - v Anglii Mégane nespolehlivý - /doufám, že ten starý?/ - tak klepu, klepu na dřevo... -
"-- skrytý --" 08.08.06 08:43
« Divné zvuky
Zdar všici....
....tak jsem si včera říkal, že jsem asi vyjímka....megane netáhne doleva, kupodivu ani nijak zvášť nevrže, žere málo....
Večer přijdu do auta...nastartuju....a slyším jako takový bouchání.....tak chvíli zkouším čím to je....jakoby od pravého zadního kola, při vyšších otáčkách ten zvuk vymizí; je to slyšet když je motor studenej při volnoběhu. Ten zvuk je hodně podobný tomu, když jedete pomalu z kopce a jenom lehce brzdíte...tak takové.....napůl sktřípání a napůl plechová ozvěna.... Před nějakou dobou jsem si začal všímat jakoby tlumeného bouchnutí (málo výrazné..., jako když vám něco lítá v kufru) při přejetí třeba díry nebo tak......
Takže předpokládám, že to bude nejspíš uvolněný kus výfuku.... stalo se vám něco podobného?
BTW: a taky mi při těch lijácích co tady byly minulý 4 dny nateklo do kapsy u pravejch dveří :(
ia -
"-- skrytý --" 07.08.06 13:20
« Re: Re: Re: Re: Re: moje zavady
kdybych na prodeji tolik neprodelal, uz by slo auto z domu a Renault nikdy vic, ale bohuzel to musim jeste par tisic km vydrzet, aby to ve finale tak nebolelo :roll:
me zlate casy s Renaultem jsou bohuzel nenavratne pryc >:-[] -
"-- skrytý --" 07.08.06 12:35
« Re: Re: Re: moje zavady
baterku si tam prohod sam, jen se pro jistotu podivej do manualu, jestli se klic nevyresetuje a nebude se tam muset neco nastavovat (jen pro jistotu)
baterku koupis bud v hodinarstvi nebo lepsich elektrech, je to standartni baterie
pokud bychom uz i kvuli takove prkotine museli do servisu, bylo by to k uzofani
ps: jinak pozoruji, ze se memu vozu vraci chut jet si na levou stranu vice nez bych chtel, zkousel jsem to po kontrole tlaku pneumatik na ruznych silnickach i dalnici ve vyssi rychlosti s ohledem na sklon vozovky.
jinak airbag dal ted o vikendu pokoj, jen okno zacalo praskat s vetsi intenzitou a palubka zacala chroupat uz i na peknych silnicich, pravdepodobne nasledek nekolika montazi >:-[] -
"-- skrytý --" 07.08.06 10:54
« moje zavady
tak taky prispeju svou troskou do mlyna (svym Troskou?) :))
auto koupeno 4/06 (skladovka - na patych dverich je vyrazeno 46/05 - datum vyroby), najeto 10,5tkm, 1,6 16v Grandtour
spotreba: s lehkou nohou dlouhodoby prumer 6,3 (50:50 dalnice mesto)
plasty: v pohode, jen lehce skrabnute pod rucni brzdou
ozyvaji se nejake pazvuky z prave strany palubky a z ridicova B sloupku - nepravidelne
spatne slicovane (neprichycene) plasty kryjici repraky - zmrvili to, kdyz mi je tam menili
rizeni: lehce tahne doleva
slicovani: leve predni vs. zadni dvere rozdil v levelness cca 1,5 mm (horni cast -0,5, dolni +1,0)
problemy: skripe pravy zadni tlumic (zjisteno ted o vikendu pri vystupovani lidi ze "zadnich pozic" - normalne tam nikdo nejezdi a pri jizde nejde slyset), destovy senzor/sterace - intermittent function - nekdy po nastartovani motoru zacnou sterace stirat v normalnim neprerusovanem modu (jezdim se steracema nastavenyma na cyklovac) - pokud je vypnu a znova zapnu cyklovac, opet zacnou stirat (zadna voda na skle ci necistota na senzoru). jedina moznost je vypnout motor a nastartovat znovu.. pak je to v pohode
vcelku spokojenost.. jen tyhle mensi veci me zacinaji stvat vic a vic.. jen nemam cas zajet do servisu (Auto Kudrna Jihlava) -
« nehovor HOP kym nepreskocis
Tom69: uz sem prestan pisat svoje zavady. Opet mi vcera svietil airbag a service. Kurna, ty mi pokazis auto na dialku. >:-[] No a zase pocujm hvizdanie pri toceni volantom. A do servisu nejdem. Po cca 2km service a airbag prestali svietit :roll: -
« Re:
to Tom69:
"... ale je evidentni, ze ten pristup ktery praktikuje Renault zde, vychazi pravdepodobne z pristupu samotne centraly a prodejcum holt "nezbyva" nez se tomuto trendu prizpusobit."
Asi na tom něco bude. Já mám takovou zkušenost, že ohledně věcí, ke kterým by nebyl potřeba RČR, je "můj" dealer vcelku ochotný a vstřícný. Takže asi Frantíci šlapou po krku importérům a ti zase dealerům
to je to co som tu uz davno pisal. Nie kazdy predajca je neochotni. Na prvy pohlad ano, ale ked zistite co je za tym, tak pochopite, ze pravidla hry diktuje niekto iny. RCR, RSR, RFR ........ . Ono nakoniec mozno nieje chyba len v RSR ale az u samotneho vyrobcu. Alebo v cenovej politike. Predaju tak lacno, ze im neostane na zarucne opravy, ktore neuzna fabrika. Podla zakona nas to nemusi zaujimat, ake maju medzi sebou vztahy, ale moc s tym neurobime. To co spravil Tom69 bolo asi maximum.
Tom69: palubku mam skoro jednoliatu, ale ak chcem Airbag vidim. Ale to ma zase moc netrapi. Momentalne do auta len tankujem benzin a servis nic nepyta. Nahodil som iny, tolerantnejsi meter a je klud. Takze nakoniec je Megan dost spolahlive auto. Az na dake dva smiesne snimace, ktore sa pokazili a predne kotuce :-) Ale u Teba to stale hlasi chybu, tam nieje moc co tolerovat :roll:
Aj ked nieco ma u mna napada. Za jazdy pocujem hucanie akoby dake lozisko, alebo nieco podobne.
Pred tyzdnom som zazil sok z ticha, ked som schadzal z pristavneho mosta smer Wien, teda dialnicou popri auparku. Mal som otvorene okno asi pri 80km/h a nepocul som pneumatiky. Ten novy povrch co tam naniesli je super. Alebo to roby ta protihlukova bariera. Ale nepocul som hluk od kol ani aut co ma predbiehali :shock: -
"-- skrytý --" 03.08.06 00:42
« Bez nadpisu
to Tom69:
"... ale je evidentni, ze ten pristup ktery praktikuje Renault zde, vychazi pravdepodobne z pristupu samotne centraly a prodejcum holt "nezbyva" nez se tomuto trendu prizpusobit."
Asi na tom něco bude. Já mám takovou zkušenost, že ohledně věcí, ke kterým by nebyl potřeba RČR, je "můj" dealer vcelku ochotný a vstřícný. Takže asi Frantíci šlapou po krku importérům a ti zase dealerům :roll:
Co psal luf zní nadějně, ale ještě nejásej...jen aby to - i kdyby to šlo, jak psal luf - ty "umělci" stejně nerozpárali... :roll: :D -
« Bez nadpisu
Sedacky parat netreba, som na to pozeral (koli obcasnemu hrkotaniu spolujazdcove opierky) a po demontovani vsetkych plastov atd. to vyzera, ze sa potahy daju zvliect. Treba este pozriet dialogys, ako to je napisane tam.
Jo, a spolujazdcov airbag vidiet nie je, da sa vyhmatat, kde asi je, plast palubky je tam poddajnejsi.








Zvykam si na tu kartu a tlacitko Start/Stop ale jedna vec nie je popisana v navode (resp. som ju ja nenasiel) a to postup/y ako zapnut cisto zapalovanie kvoli tomu aby som mohol zavriet el. okna. Stava sa mi, ze mam stiahnute okno a vypnem motor cim sa samozrejme vypne aj zapalovanie (po starom pozicia klucika I) a nejde servo stahovania okien. Radio, klima a ine veci pochopitelne idu az do otvorenia dveri vodica - to je popisane a OK.
Zatial mam iba jeden navod - od predajcu a to tak, ze netlacim ziadne pedale a dlho tlacim stlacitko Start a po cca 5 sekundach sa zapne zapalovanie. To funguje ale bohuzial iba vtedy ak vychodzi stav taky, ze karta je nanovo vlozena. Tj ked zastavim a vypnem motor tak jedina MNE ZNAMA moznost ako mozem zavriet el. okno je to, ze vytiahnem kartu, pockam /par sekund/pokial sa to "shutdowne", vlozim kartu a bez pedalov podrzim dlhsie start - potom sa zapne iba zapalovanie, a zavriem okna a vypnem zapalovanie 2xstlacenim tlacitka Start/Stop.
Takze ked to zhrniem tak ak ja hlava derava zabudnem stiahnute okno (nemam impulzne stahovanie a alarm mi ho nezavrie) a vypnem motor tak musim saskovat tak, ze vytiahnem kartu, par sekund pockam a potom nasleduje ten cirkus. V navode som nenasiel o tom ani zmienku (par stran som necital ale vacsinu ano).
Je to najlepsi sposob ako zapnut cisto zapalovanie a stiahnut okna ? Nepoznate nieco rychlejsie a efektivnejsie ?