Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 01.10.07 12:43
« Re: prosba
Tak ako spominali uz viaceri, rozdiel okrem vykonu je najma v prevodovke - je tam 6 kvalt.
6 kvalt je vyborna vec, najma ak jazdis po dialnici alebo casto mimo mesta. Aj pri vyssich rychlostiach dosiahnes vybornu spotrebu. Uz pred vyse rokom som sem pisal spotreby velmi detailne (mozes to najst v historii).
Pri 130km/hod mam necelych 2600 otacok.
Zaradit ju mozes uz pri 90km/hod ale tak skoro skor iba na udrzovanie rychlosti, ak potrebujes vacsiu akceleraciu musis ist cez 5ku. Od 100-110 km/hod. ju mozes kludne zaradit a ma to uz aj dobry potencial na akceleraciu az do 170km/hod kedy to uz polavuje.
6 kvalt je paradna vec.
Spotrebu mavam mimo mesta 4,3 - 4,9 l/100km podla toho ako jazdim.
V meste sa pohybujem okolo 5,8-6,1 l/100km.
Ja som mal predvadzacku na 85k verzii (105k co som chcel kupit nemali k dispozicii) a veru na taku karoseriu sa mi to zdal slaby motor. Proste to nemalo ziadnu rezervu vo vykone ked som na zaver siel skusit ze tak ako to akceleruje tak som zistil, ze som uz siel mozno na 70% jeho moznosti pri beznej jazde v preplnenom meste. Bolo to ale este surove auto.
Znamy ma Ford Fiestu 1,4 TDCi s iba 50kW (nema variabilnu geometriu lopatiek) ale to auto je do cca 40km/hod. ovela zivsie a v prvej faze rozbehu by mi to hocikedy "natrel". Hold male lahke auticko a s 50kW ide velmi slusne.
Ked sadol za volant do mojho 1,5dCi 105k tak sa ma pri rozbehu pytal, ze ci som nalozeny ci co ..... >:D .
Inak som s nim velmi spokojny, po rozbehu uz ide slusne, ma vyssie vykonove parametre ako Fabiacke 1,9TDi a pritom je to iba 1,5ka. 1,9TDI kratka fabca ale isla lepsie vo vysokych rychlostiach - hold objem je objem.
Proste znovu by som siel do 105k verzie bez vahania. -
"-- skrytý --" 01.10.07 11:40
« Da sa zmenit "melodia" sireny orig. Renault alarmu ?
Sice pocul som ju iba raz ked so to testoval a na istotu neviem ale tusim to malo tu istu "melodiu" ako 99% aut.
Nebavi ma zakazdym behat k oknu ked sa na rozlahlom parkovisku ozve klasicke hukanie alarmu. Da sa to niekde (bez nejakeho rozoberania alebo vymeny sireny ako-takej) nastavit na inu ? Ma to nejakych par predefinovanych ci je natvrdo tato a hotovo.
Idealne hocijake ine hukanie ako to bezne co kazdy pozna.
Ze som ja radsej nekupil nejaky alarm co by mi to signalizovalo aj na klucoch. No hold chcel som aby sa mi v novom aute vrtali co najmenej a tak som si tam pri kupe dal namontovat originalny Renault alarm.
Nestazujem sa iba mapujem ci je moznost to lahko zmenit. Inak kaslem na to a necham to ako to je. -
"-- skrytý --" 21.09.07 15:45
« Jemne kvilenie pneumatik pri dobrzdovani v miernej casti zakruty
V podstate o nic nejde, iba mi to nejde do hlavy.
Pri podla mna nie silnom dobrzdovani pred zakrutou resp. uz v zaciatku zatacky pocujem jemne kvilenie pneumatik. Trva to iba chvilku a je to relat. tiche. Za tie roky jazdenia uz mam cit kedy ktore auto (Fabca TDI, Ford TDCi) v akej situacii uz je na hrane kvilenia pneu ale toto sa mi zda priskoro.
Mal som podozrenie na nesumerny brzdny ucinok ale to som si myslel len tak "zbrucha"
Spomenul som to aj technikovi ked som bol na garancke a preverili mi brzdy - vsetko OK.
Mam obvykle mierne prehustene pneumatiky (kvoli dialnici) tak skusim ich >trochu< vypustit aby lepsie sedeli.
Nestava sa to aj Vam ? Alebo myslite ze je to OK ?
Ked blbnem tak sa necudujem ale toto je pri strednom brzdeni a zaciatku zakruty. Alebo si asi zvyknem, ze to tak.
-
"-- skrytý --" 21.09.07 14:38
« Ziadne zavady ani po prvej garancke 1,5dCi 105k
Cafte, dlllho som tu nebol, medzicasom som prisiel aj o nick (teraz som tusim T0MAS1 predtym T0MAS).
Prva garancka je bud po roku alebo po 20 tisic km (co skor nastane). Po roku som mal 19800 km takze na chlp aj casovo aj kilometrovo.
Zatial zo svojim Grandtourom 1,5dCi 105k nemam ziadne problemy, funguje ako hodinky.
Prva garancka tiez OK, menili nejaky medeny kruzok niekde vo ventilacii za par korun. Zabudol som im povedat, ze mi ide tazsie zatvarat kufor /tazsi chod/ (myslel som, ze nieco s plynovymi vzpieracmi) ale sami na to prisli a vyriesili - premazali tycky vzpieracov a ide to ako ma - och aka banalita to ma mohlo napadnut.
Takze som spokojny aj so servisom - spravili aj to na co som ich zabudol upozornit. -
"-- skrytý --" 12.09.07 11:35
« Re: Rada s ostrekovacom
nedavno jsem řešil podobné na Cliu II - tam to vzhledem ke stáři mělo už nárok. Prostě jsem tu trysku sundal z auta, vzal jehlu a začal důkladně šťourat, čistit a profukovat.. asi by pomohl i nějaký kompresor s tryskou, já to dělal "ručně" pusou (pak následovala důkladná zubní očista :)) Ze stavu "dosříkne sotva na čtvrt okna" se tryska dostala na cca 80% své původní funkčnosti.. tak jsem nastavil a odladil nastavení směru dostřiku a jsem celkem spokojen. Nemohu říct že by z té trysky vypadnul nějaký sajrajt, ale její prostupnost byla menší a bylo to dost znát. Ucpe se to asi celkem rychle :-( -
"-- skrytý --" 12.09.07 11:24
« odhad ceny
Je tu celkem živo tak bych poprosil zdejší znalé o odhad ceny: Megane sedan, 2004, 1.9 dCi, najeto cca 90tisic, vybavení privilege (teď jsem kouknul, už taková verze není - je to ta nej verze a má navíc bezdotekovou kartu, el. sklopná zrcátka a béžový interier), + navíc automatická klima. Servisováno (knížka), garážováno. Jaký je váš verdikt? -
"-- skrytý --" 10.09.07 07:36
« Re: prosba
Zdravim,
105k verze je velmi dobrá, motor je svižný a jezdí jak "drak". Dlouhodobá spotřeba 4.7l/100km, zatím. Mám najeto 85tis km.
Ale počítej s občasnou poruchovostí, většinou jsou to drobnosti. To je ale problém všech Renaultů, nejenom této motorové varianty.
Např. mi koncem týdne unikl olej - motor byl zasviněný - problém byl pouze ve filru, nějaká výrobní vada, kdy olej z filtru unikal, takže oprava za hodinu...
-
"-- skrytý --" 09.09.07 11:53
« prosba
Mám prosbu, budu kupovat megana grantoura. Rozhoduji se mezi motory 1,5Dci 85k a 105k. Mohl by mi někdo z vás poradit, který je lepší a v čem? Prosím, připište zkušenosti, skutečnou spotřebu a další postřehy. Pomůže mi to při výběru. Moc děkuju ;-) -
"-- skrytý --" 31.08.07 17:52
« Rada s ostrekovacom
ahoj vsetci,
po dvoch dnoch citania v tomto fore som sa dostal len po 5. januar 2005 (asi 1000 prispevkov) a zatial som nenasiel, ci niekto z vas nemal takuto skusenost:
Vcera som zistil, ze sa mi minula voda v ostrekovaci. tak som najskor nalial ten klasicky odhmyzovac (neviem presne nazov, ale je tam cosi 200). dal som dve davky, za tym dolial doplna vodou z krhly na pumpe.
nateseny sadol za volant nastartoval, zacal striekat na okna. najskor sa pustilo klasicke ostriekavanie predneho okna, ale po chvili prestalo a neslo nic. skusil som aj zadne okno, ale tiez nic.
skusal som asi 5 minut pocas jazdy, ale nic. asi po dalsich 10 minutach sa to opat rozbehlo, ale jedna tryska zacala dost slabo.
myslite, ze som tie trysky zapchal tym, ze som ten repelent dal do prazdnej nadrzky ako prvy?
-
"-- skrytý --" 22.08.07 19:40
« Prasklý plast
Tak hlásím vyřešení problému se spojlerem na pátých dveřích (viz předminulý příspěvek). Došlo k ulomení držáků, které ustřelily - nahradit nejdou, popuze koupit nový díl za cca 5 000,-. Takže jsem se domluvil na tom, že mi pouze vymění plastové spony, které snad budou na přichycení stačit. Zaplatil jsem cca 250,- Kč za spony a práci a jel domů. Za 30 min. hotovo. Spojler drží bez problémů.
Lovu zdar! -
"-- skrytý --" 14.08.07 07:46
« Servisní prohlídka po 80.000km
Zdravím vespolek,
taktéž přidám něco málo o provozu mého vozu - provedena servisní
prohlídka po 80.000 km (82.731 km), vůz Renault Megane II Grandtour, model Sportway, 1.5 dCi, 6 rychlostí, 106 k
(dlouhodobý průměr 4.6 l/100 km), vůz jezdí od 07/2005.
Standartní úkony při serv. prohlídce - výměna oleje, filtrů (částicový, olejový...), výměna těsnění, doplnění ostřikovací kapaliny, chladicí, vyměněny žárovky a stírátko. Provedena kontrola a údržba elektriky a brzd, vyčištěna klima (smrděla). Vůz byl povysáván. Cena celkem 5.598 Kč (vč. DPH).
Záruční úkony: proběhla výměna ventilátoru vnitřního prostoru
(zadřel se). A opět a zase svítila kontrolka pro Airbag, takže se objednal úplně nový kabelový svazek, který bude vyměněný v nejbližší době.
Ještě že se objednala prodloužená záruka Garance+, tyhle problémy
vznikly a řeší se už mimo standartní 2 letou záruku, takže část investice do prodloužené záruky se začala navracet.
Přeji všem šťastné km. -
"-- skrytý --" 09.08.07 20:29
« Zajímavý "problém"
Hlásím se po dlouhé době a najetých 132tis. km.
Stala se mi kuriózní záležitost - vlastně dvě:
1. Při dotankování do plné nádrže jsem sedl za volant a poprosil manželku, aby zapsala na účtenku počet ujetých km. Ve chvíli, kdy jsem začal startovat, ona namáčkla tlačítko PP na pravé ovládací páčce. Potom se začaly dít zajímavé věci: PP se přepnul do testovacího režimu a palubovka se zbláznila - postupně se začaly rosvěcet všechny kontrolky, otáčky i rychlost se vyšvihly do maxima (ani jsem necítil akceleraci - kvalitní Renault!!! :-))) a celá akce se opakovala neustále dokola. Opětovným mačkáním jsem docílil jen toho, že mi PP napsal verzi testovacíhio programu a hlášku:"Test OK". Nevěděl jsem jak z toho ven. Nepomohl ani klasický trojhmat známý z Windows - vypnout motor, vytáhnout kartu a otevřít dveře... Po pár minutách jsem zoufale volal do servisu, kde mi předali elektrikáře a ten se mi snažil vsugerovat, že se mi to tlačítko PP zaseklo a musím přijet za ním do servisu - asi 80 km.... Marně jsem mu říkal, že mačkáním tlačítka se pohybuji v menu - tím pádem nemůže být slepené! Nakonec dostal spásný nápad - zmáčknout tlačítko na kroužku tachometru. Tím se celý program ukončil a vše bylo zase OK. Takže pokud se někdo z Vás omylem dostane do stejného problému - řešení je snadné.
For Tamtam - co bych dělal, kdyby jsem si ho kvůli faceliftu ušmiknul?!? >:D
2. Před pár dny jsem si při 34°C a na přímém slunci dovolil otevřít kufr (Grangtout). Ozval se zuofalý zvuk lámaného plastu a dveře zůstaly zablokované asi v polovině. Opatrně jsem je zavřel a s hrůzou zjistil, že plastový kryt v horní části pátých dveří, ve kterém je zabudováno třetí brzdové světlo, je celý vypáčený nahoru. Tím teplem došlo k roztažení tohoto plastu a jeho nadzvednutí ve střední části. Při otevření dveří se pak plast opřel o střechu a celý se vypáčil. Pokud můžu hádat - celá konstrukce je připevněna dvěmi šrouby a pak ještě klasickými plastovými "sponami". Ty praskly a celý plast drží jen na těchto šroubech. Dost brutálním úderem jsem vrátil plast do původní pozice, ale je neustále vyhnutý, proto pro otevření potřebuji dvě ruce - jedna drží plast zatlačený dolů a druhá opatrně otevírá dveře. Zastavil jsem se v servise, kde mi ale nemohli pomoct, protože "karosář má dovolenou" a objednali mne za 14 dnů. Jsem zvědavý, jak to vyřeší v rámci záruky - není to přeci opotřebitelná část a závada nebyla způsobena nevhodným používáním.... Otevření kufru je snad normální >:-[]
Jinak ale na mého Rencka můžu jen pět chválu, šlape jako hodinky, dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 5,04 l,(1,5 DCi 60KW) PP mi proměřuje asi o půl litru méně. Jediný problém, který už beru jako "vlastnost vozu" je smrad z klimatizace po jejím spuštění. Jen otevřu na minutu okna a potom je už klid. Měl jsem dokonce i klímu venku, ale "vše bylo v pořádku!. Smradu se zbavím až prodejem vozu.....
Všem přeji mnoho šťastných km!!! :-) -
"-- skrytý --" 20.07.07 07:48
« Re: auto po pol roku
este tak spotreba: dialnica do 160, normalna cesta do 130, mesto do 80 7,9l - nic moc, ale co uz.
a co sa ti na tej spotrebe nezda ? mas benzin , ani s dieslom by si nemal 5l :-)ked odlahcis nohu o 20km, aj spotreba bude do 7l :-! teda ak ta ta spotreba trapi -
"-- skrytý --" 19.07.07 14:37
« auto po pol roku
zdravim,
tak opat po dlhsom case zreferujem stav svojho auta :) sice predtym som pisal pod inym nickom ale to nevadi
takze ma pol roka, 18.000km a zatial ziadne zavady, sedan, 1.6, dynamiq
postrehy:
- jeden cas trochu drncal ventilator na 1. stupni, rozhodne som si pre to nemienil nechat rozobrat pol palubky, prestalo to, vdaka bohu...
- zlicovanie laveho predneho blatnika a dveri mohlo byt presnejsie
- lava laktova opierka, pri vodicovi, tam kde je schranka bola od vyroby trochu odreta...
inak je vsetko ok
este tak spotreba: dialnica do 160, normalna cesta do 130, mesto do 80 7,9l - nic moc, ale co uz
-
"-- skrytý --" 10.07.07 09:46
« brzdy
lufik: na zadne ti staci gola plus kluc, smirgel, pilnik. Problem je, ze neviem spravne pomenovat veci co sa rozoberali. Ale ked pozries na brzdy, tak zvrchu, zozadu na oboch stranach najdes matku, co treba odtiahnut. Je tam este jedna matka, ktoru treba chytit tym klucom( nieco ako kontra). Chce to dost sily, u mna to slo teda hodne ztazka. Ak obe strany povolis, opatrne cely ten vrchny kus oblozis a platnicky uz len velkym srobovakom vypacis. Ale zase opatrne. Ja som ich daval dost ztazka dole. Poriadne zapecene.Boky platniciek som potom prebrusil pilnikom. Len opatrne, nesmies vela, aby nezacali platnicky hrkotat. Treba to len ocistit od zapecenej spiny. Kym to nemas zlozene, nesmies brzdit, inak problem, vyplacis piest a potom ho tazko das nazad. Predne som zatial necistil, napohlad su ciste a idu lahko. Proti zadnym "nebe a dudy". Ked mi Auto Kelly objedna tycky stab., tiez si spravym volny den a skusim ich vymenit. Zaklad bude ich povolit ;-\ . Hornu cast sa mi podarilo, ale spodok nie, tak som to len zatial namazal, hadam to pojde potom lahsie
. ady kabynovy som nasiel tuto
http : // www . elitecat . cz / ArticleSelection . aspx?B=0
-
"-- skrytý --" 09.07.07 20:40
« Klima a brzdy
Bol som v klima servise (na doporucenie tu vo fore) a naplnili mi klimu. Vsetko to bolo dost divoke, pretoze nevedeli najst druhy ventil a nakoniec po asi hodine rozoberania prehlasili, ze to je normalne, ze su klimy aj s jednym ventilom (hlavne ze mi cas nauctovali). V klime som mal 20g chladiva, normalna napln ma 520g. Ako to mohlo takto brutalne utiect mne ani im nie je jasne, pretoze ziadny unik sa zatial neprejavil. Odsaty olej mal v sebe uz farbivo na detekciu unikov, co nie je normalne ak klima este nebola nikdy na naplneni. Po naplneni a pusteni ukazovala klima radovo nizsi tlak ako mala, napriek tomu chladila a po 5 minutach vychladila vzduch na 5.6 stupna. Takze klima funguje, ale ci je vsetko v poriadku to netusim. Uvidime za par dni, ked idem na dalsiu kontrolu uniku. Kazdopadne kopec zahad, ktore ale nebudem riesit, ak bude vsetko fungovat ako ma.
Caka ma po asi 2 rokoch konecne volny vikend, ktory mozem stravit ako ma napadne. Stravim ich pri mojom druhom konicku - aute. Chcem sa pozriet na zadne brzdy a vycistit ich. Miro - ty si pisal, ze vies ako na to. Das mi, prosim, nejaky navod co rozobrat a kde, co a ako cistit? Vystacim si pri tom s velkou gola sadou alebo potrebujem aj nieco specialne? A co predne brzdy, tie cistit netreba (zatial sa krutia uplne lahucko)? Dakujem. -
"-- skrytý --" 27.06.07 10:13
« Re: nadpis
Osobně myslím že to musí vyhodnotit porušení podmínky a start okamžitě zrušit. V každým případě když motor trucuje tak je s tím veselo až dost, pokud bych k tomu měl mít ještě zařazeno a jezdit nekontrolovatelně na starter po parkovišti, asi bych se smíchy už neudržel...
Hele konkurenční forum uvádí nový postřehy aut po faceliftu - mají zrušeno tlačítko nulování PP v okruží budíků a nulujou dlouhým stiskem tlačítka přepínání fcí a maj jinej plast kšiltu (kapličky). Ten bych potřeboval vyměnit, tohle je nejhorší plast co to auto má, ten nejde vůbec udržovat pěknej furt má na sobě nějaký mapy a patlance. Kdo mi zjistí zda to jde a jak?
Ohledně tankování fakt nevím k čemu se došlo, mě to udělalo jednou a od té doby tankuju tak že pistoli nevytahuju a nikdy se to už nevrátilo, může to bejt i souběh s dalším jevem (třeba drncáním auta dojde k nastříkání benzínu někam nemusí to být nutně jen výška hladiny), nicméně už se mi to nikdy víc nestalo - pochopitelně že už se chovám i já obezřetněji ... -
"-- skrytý --" 26.06.07 21:11
« Re: nadpis
Nooo tamtam, trafil si... Na prvy pohlad sa to moze zdat trochu prehnane, ale na druhy a treti pohlad by som nepovedal, ze tych 30 sekund urobi starter nadmerne stastnym :-)
Este by ma zaujimalo, co to urobi, ked pocas tych 30-ich sekund sa porusi zakladna podmienka startu, teda napr. pustim pedal(e) apod. Bude startovat dalej alebo ho to prejde? Lebo ak by ho to nepreslo, teoreticky by som mohol hodit jednotku, mat nohu na brzde a pustat spojku. V tomto momente budeme mat stastlivcov dvoch: aj starter aj spojka budu od radosti spievat az kym to casovac neodmava... -
PP. 26.06.07 20:25
« Re: plna nadrz
Tak nic takového se mi nestalo,já už měl strach,že nesmím tankovat doplna.
Jinak co se týče bez-klíče a startování tlačítkem,tak to je pro mě asi ta nejlepší fičůra a nevím jak si v budoucnu u nějakého budoucího auta budu zvykat zpátky na klíč ;-\ .Další nej fičůra je pro mě víčko od nádrže,které tam vlastně není ;-) -
"-- skrytý --" 26.06.07 18:39
« plna nadrz
no neviem, ale tusim som s tym v 1/2005 zacal ja. Vzdy som tankoval doplna az raz to zacalo blbnut. Blblo to asi 5 mesiacov, potom to zmizlo a doteraz sa mi to nezopakovalo. Ale ked to blblo, mal som spotrebu a dieslacik. Priemerka do 5l na kratkej trase a pri 90km/h to tusim bralo cca 4l/100km :-) -
"-- skrytý --" 26.06.07 15:58
« Re: nadpis
Dim2 - pozri, je to blbe a bud rad, ze mas auto, kde si mozes odomykat volant rucne ;-). Nehladaj problemy kde nie su. Mne sa to nestalo nikdy a ked sa mi to stane, nasrane vystupim, kopnem do predneho kolesa a bude to dalej fungovat. Ked si spomeniem, ako som niekedy zapasieval so zamknutym volantom a raz dokonca nalomil klucik (OK, priznavam, bolo to na Skode 100), toto je pre mna bozie vykupenie.
Ad startovanie - tiez by ma zaujimalo, co sa stane, ked to proste nechyti. Maximum mi raz tocil asi 10 sekund, potom to chytilo na 3 valce a po chvilke bol motor v pohode.
Ad tankovanie - raz som nalieval z bandasky a popri tom kecal, az som si nevsimol, ze mi benzin vyteka z hrdla nadrze a odteka tou dierkou, ktora je pod hrdlom, dolu na zem. Spomenul som si na vase problemy a tesil sa, ako budem mat problem so skackanim a ono nic, vsetko islo tak ako vzdy. Podla schemy palivovej sustavy neexistuje nic vyssie, ako je hrzdlo nadrze, takze taktovanie uplne doplna by nemalo nicomu vadit. Je to zahada...