Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 11.09.06 15:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cesta do chorvatska
kmarty: ty mas automat, ty nastupis, nastartujes a uz mas o 1l vyssiu spotrebu. Dan za "luxus"
A prave proto je pro mne potesenim, ze to papa mene nez predchozi Renault R19 s manualem :-)
To ze jsem jednou mel nadhernou spotrebu za kterou by se nemusel stydet ani manual, to beru jako mirnou provokaci od toho auta :-)
Ale je pravda, ze cim se s tim vic jezdi mimo mesto, tim je spotreba blizsi k jeho manualnimu protejsku. -
« Re: Re: Re: Re: Re: cesta do chorvatska
Tom69: kludne mi to auto prines a za dve hodinky sa vratim so spotrebou do 6l uplne hravo. Zamozrejme nepojdem po dialnici. Mne to tiez pri 130 pali okolo 8l a nieje to zrovna malo. Dialnica tomu auto moc na spotrebu neprospieva, ale inak ma dobru spotrebu. Mne to stale vychadza lepsie ako Favorit, v meste lepsie-rovnako ako Felda. Len ta dialnica. Na dialnicu bol fajer luf, ale dako sa mu to pokaslalo -
"-- skrytý --" 11.09.06 14:19
« Re: Re: Re: Re: Re: cesta do chorvatska
Vsak u mne to byl "rekord" (poprve a naposled). Ani nevis jak bych takovou spotrebu rad videl znovu :-). Takhle mi musi ke stesti stacit to ze to papa min jak predchozi auto.
Taky nevyrazuju, vlastne myslim ze ani nesmim. Ona si to prevodovka nejak prebere (treba i za 0.0l/100km).
Jo, dalnici sem nepsal, tu mam nekde okolo 9l/100km (pri 130km/h). Spis pod nez nad, ale i tak. -
"-- skrytý --" 11.09.06 13:09
« Re: Re: Re: Re: cesta do chorvatska
chlapci skoro mam chut vam auto pujcit abyste mi predvedli jak se jezdi >:D
v praze jezdim podle predpisu a na dalnici max 140/h
motor nepodtacim ani nepretacim, je pravda ze volnobeh nevyuzivam cilene, to znamena vyrazeni z kopce a podone finty
skoro mi ty vase hodnoty prijdou jako sci-fi :P -
"-- skrytý --" 11.09.06 13:00
« Re: Re: Re: cesta do chorvatska
1.6. 16V (04/2006)
jezdim tak 40:60 mesto:dalnice a pokud jedu na spotrebu, tak za 6,3 (podotykam na vysocine - rovinku nenajdes)
pokud jezdim svizne, tak ted mam 6,7 (prumer za 4,2tkm)
minimalni prumerna spotreba:
prostejov - brno (po dalnici) 5,4l
tom69 - pokud mas prumer pres 7, tak jezdis jak prase :)) -
"-- skrytý --" 11.09.06 11:08
« Bez nadpisu
Ja mel rekordni spotrebu 5.8l/100km (motor 1.6, automaticka prevodovka). Nekdy minuly rok jsem asi 1000km najezdil ciste jen po okreskach, jizda byla bez zadnyho honeni, v klidku, rychlost v ramci povolenych limitu a vysledkem byla tahle spotreba. Zase na druhou stranu vim ze to bylo asi naposled co jsem kdy tuhle spotrebu videl, protoze obvykle jezdim vyhradne po meste (spotreba mezi 8.8l az 10.3l/100km, podle pocasi a zacp. Od 1.cervence 2006 je to spis ta vyssi hodnota). Ale celkove mi to prijde tak jako tak v pohode. S minulym autem (R19 1.7 manual) jsem mel po meste poctivych 10l/100km. -
« Re: Re: Re: cesta do chorvatska
usporna jazda niesu len otacky :-) . Pozri, naposledy som dosiahol 5.5 a to nasledovne. Presun z bodu A-Namestovo do bodu B-zaciatok dialnice cca 160km a vyskovy rozdiel odhadom -100-200m. Presne Fakt neviem. Z namestova som prechadzal cez kopec. Nesiel som ako blazon, bol som s rodinkou a manzelke byva v zadu pri malej obcas nevolno, takze k tomu musim prisposobit jazdu v kopcovitom terene. Tento kopcovity usek cca 20km, kde som sa nijako neobmedzoval som spravil za 6,6l ( vyrazal som so studenym motorom) a celkom dost som motor tocil. Obcas aj z kopca a necakal som na volnobeh, kym sa auto rozbehne. Ono to vlastne nerobim nikdy. Ale zato vyuzival momentu nulovej spotreby brzdenim motorom . To velmi zabera na spotrebu. Z tejto spotreby som sa nakoniec dostal po 160km na 5.5. Nijako som sa neobmedzoval, obmedzovali ma auta-premavka na ceste. Bola nedela poobede a nepredbiehal som za kzdu cenu a ak, tak vere, ze pouzival som dvojku po omedzovac. Asi tri krat, ked sa dobre pamatam. To to na kratkom useku so spotrebou zamava. Ak by som siel na spotrebu, odhadujem cifru 5,2 :-) Takze neviem ako jazdis a kde jazdis, ked mas problem ist do 7l a pod 6l sa nedostanes. Mozno predbiehas co sa da a potom sa neda cudovat. Mozno mas smolu a vacsinou protivietor. Proste na okreske pri dodrzovani predpisov 70/100 v SK sa dostanem na uroven 6l. Ak je premavka a nepredbieham a vleciem sa v pasme 70-90 tak je to pod 6l. Ak je par dlhych dedin, tak to este klesa a klesa. Ozaj, za Zilinou je dlhy usek s 50-kou a tak neustale slabych 55-70 pri 4/5ke ak sa slo ustalene. co mi dost zrazilo spotrebu ale bez planovania. Inak celkovo som mal spotrebu cca 6.6l s tym, ze cestou tam hodne fukalo, cestou spet dialnica dost rezko z castim spomalovanim a pridavanim ( 100-170, musel som sa obcas rychlo pratat z cesty) no a v polsku strasne olony a dlhe statia v vlecenia na 1-2-a 3-jke. Myslim ze v motore u teba chyba nebude. Skor podmienky a mozno jazde( nemyslim zly jazdec, iny styl jzdenia a uzivania si). Inak ja mam taku skusenost, ze ak fuka protivietor, ide spotreba rapidne hore. Proste sa neviem paj pri setrnej jazde dostat pod 6l pri normalnj pod 6.3-6.5. Takze nehladal by som chybu u teba v aute, motore. Aj ked luf naznacuje, ze ......... . No uvidime co zisti po vymene filtra -
"-- skrytý --" 11.09.06 10:23
« Re: Re: cesta do chorvatska
jo to odpovida
jinak, nejlepsi spotreba jaka se mi kdy podarila je 6,9 litru
mesto i mimo mesto s dalnici v pomeru 50 na 50
fakt tleskam, jestli mate uvedene spotreby bez toho, ze byste trapili motor nebo sebe
jeste dotaz, v jakych otackach cca udrzujete motor behem usporne jizdy? -
« Re: cesta do chorvatska
skus popisat tvoju cestu a mozno zistime, kde je tvoj problem. Pokial si to na dialnici drzal okolo 130-140 a potom stal v kolonach na mytne a podobne, je to normalna spotreba. Pod 6l sa jazdi po okreskach a s tempomatom do cca 100km/h, ak sa bavime o 1.6 :-) -
"-- skrytý --" 10.09.06 23:17
« cesta do chorvatska
cesta do chorvatska (biograd na moru) a zpet cca 1900 km
spotreba s prevahou jizdy na dalnici dle PP 7,5 l/100km
prumerna hodinova rychlost 84km
.... teda panove, fakt nechapu jak se dostnete na hodnoty pod 6 litru :roll:
motor 1,6 16V -
"-- skrytý --" 10.09.06 21:28
« vzduchová filtr - 1.6 16V
Zdravím,
švagr má megana II 1.6 16V a jezdí s ním na spotřebu.
Poslední spotřeba byla 5,4 litrů/100km - spočítáno i podle dotankovaného množství paliva, takže PP mu nekecá.
Moje otázka je ohledně sportovního filtru K&N nebo Green filtr.
Je to problém? Je v tomto motoru váha vzduchu?
Sám jsem o tom přemýšlel do motoru 1.5dCi, ale ta váha vzduchu mě odradila. -
« Re: Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Skorej maju u Renaultu predstavu, ze ked auto zacne horiet, utekam rychlo prec a volam hasicov a poistovnu. Riesit zachanu nejakeho kusa zeleza je chore a je to bohuzial o nasej financnej situacii. Je smutne, ze normalny clovek tu nemoze nad takymi vecami mavnut rukou, lebo na auto setril mozno peknych par rokov :-( -
"-- skrytý --" 04.09.06 23:22
« Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Zdravím,
je mi jasné, že s tím hasičákem v případě velkého požáru moc asi nezachráním, spíše se dají ošetřit menší vzplanutí. Ale taky vozím v kufru spoustu přístrojů, které bych měl určitě nějak chránit. No a v neposlední řadě může hasičák pomoci někomu jinému, jak mě kdysi bratr pomohl s mojí hořicí škodlivkou 105L 8-s
Hasičák je velký, o hmotnosti 1kg a tak se mi do kastlíku pod nohami nevejde. Měl jsem pocit, že na každém autě je předepsané místo pro umístění celého hasičáku, proto se k němu taky dodává držák, aby se mohl někde vhodně umístit.
No, asi u Renaultů mají představu, že jim nemůže nic shořet a tak na to neurčili žádné místo... -
« Re: Re: Hlášení
luf: neviem ci to este plati, ale isty cas si ho v AT musel mat aj v osobnom aute. Neviem ci to nahodou stale neplati a plus aj niekde inde. Osobne ho nemam, ale ked ti nieco len trochu hori, este moze pomoct, aj ked neviem co by som skor robil,este som v takej situacii nebol -
« Re: Hlášení
Ad volant - na autorevue.cz nedavno rozoberali nejaku firmu, ktora vyraba kozenne potahy na volant na mieru. Vychadza to tiez nejakych 3-4t CZK, to bude pre teba asi lepsia investicia, skus si to tam najst. BTW original kozenny volant po 76t km nema ani znamku opotrebovania.
Ad hasicak - na co ho vozite? Ked zacne auto horiet, vybehnem von a zavolam na poistovnu. Aby som koli kusu zeleza riskoval ma ani nenapadne (urcite ste uz vsetci videli, co sa stane, ked otvorite kapotu na horiacom aute)
Ad diera v plyne - auto si uz asi zvyklo na iny benzin a chodi znovu normalne, ziadne poskakovanie sa nekona. -
PP. 04.09.06 12:27
« Bez nadpisu
Tahle varianta se mi zdá jako nejlepší. Jakým způsobem jsi ho tam umístil - pomocí suchých zipů? Nebo jsou zde místa se 2-mi závity pro umístění držáku? Nevadí umístění pod sedačkou kabeláži a vodičům zde umístěných a spojených se sedačkou? Prý to nějak souvisí s ABS, varoval mě technik, ať si tam nenechám lítat žádnou láhev, že mi můžou začít svítit nějaké kontrolky.
Pod sedačkou vedou kabely od airbagu,takže při poškození nebo narušení nějakého konektoru by mohla začít svítit airbagová kontrolka.S tím ABS to ale moc souvislost nemá. -
"-- skrytý --" 03.09.06 21:20
« Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Zdravím,
Tom69 Zaslal: 28. 8. 2006 14:28 Předmět: hasičák
----------------------------------------… /> Předmět: Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Osobne ho vozim uvnitr rezervy pod platem, neprekazi ani nelita v kufru
jestli je to uplne idealni necham na tobe
samozrejme nejlepsi umisteni je asi pod sedackou
Taky jsem o prostoru u rezervy uvažoval, ale pak mi to přišlo nepraktické, protože v kufru pořád něco je a tak bych obsah musel vyndavat, abych mohl vytáhnout hasičák. A při hořicím autě to může být průšvih...
Tom Zaslal: 01. 9. 2006 07:51 Předmět: Hlášení
----------------------------------------… /> .....
Hasičák mi vešel do prostoru pod nohama řidiče, je po ruce a nedělá kravál.
.....
Tahle varianta se mi zdá jako nejlepší. Jakým způsobem jsi ho tam umístil - pomocí suchých zipů? Nebo jsou zde místa se 2-mi závity pro umístění držáku? Nevadí umístění pod sedačkou kabeláži a vodičům zde umístěných a spojených se sedačkou? Prý to nějak souvisí s ABS, varoval mě technik, ať si tam nenechám lítat žádnou láhev, že mi můžou začít svítit nějaké kontrolky.
Tak nevím... -
"-- skrytý --" 01.09.06 08:51
« Hlášení
Hlásím se po dlouhé době s hlášením stavu:
Minulý týden jsem sbsolvoval prohlídku po 90 tis. kilometrech (4 600,-)
Během posledních 50 000 km jsem měl pouze (chválabohu) jednu poruchu - odešlo ložisko na alternátoru. Tím pádem se ohobloval řemen. Výměna v záruce.
Jinak jezdím bez problémů, průměrná spotřeba 4,6, za poslední týden jízdy s prázdným autem v pohodě držím na PP 4,1 l/ 100km. (1,5 diesel)
Hasičák mi vešel do prostoru pod nohama řidiče, je po ruce a nedělá kravál.
Jediná věc, která mi začíná vadit je šoupající se volat. Na horní a dolní straně věnce se plast drolí, vznikají šedé drsné plochy a dírky jak od červotoče. Paradoxně v místech, kde se držíte nejméně. Koupil jsem si potah, abych to neměl celý den před očima, ale ten zase šíleně páchnul, tak skončil v popelnici.
V servise mi nabídli výměnu - za 3 500,- jen materiál..... A´t se dou bodnout. Koupím si nějaký nesmrdící potah a bude klid.
Přeji všem mnoho klidných a šťastných kilometrů. -
"-- skrytý --" 30.08.06 19:01
« škubání
Hola,
mám dotaz - není to na škubání po startu :-) ale když se rozjíždím (i s teplým motorem) tak jakoby....těsně předtím, než úplně pustím spojku tak cejtím několik záškubů (přirovnal bych to - jako když se rozjíždíte do kopce a máte podtočený motor). Do kopce víc, z kopce míň..... Dělá to i když spojku pouštím pomalejc a držím vyšší otáčky.... (není rozdíl mezi 2, 2,5 a 3 tisícema otáček)
Auto je rok starý, najeto 20t km, zatím žádný závažnější problém - jenom jednou špatná cívka...
Netušíte čím by to mohlo být?
BTW: ....jsem na tyhle veci uplně levej ;)
Dix
Woslik -
"-- skrytý --" 27.08.06 15:29
« Hasicí přístroj - Umístění v Megane II
Zdravím všechny,
měl bych dotaz. Dlouhou dobu vozím ve svém Megane II Grandtour
hasicí přístroj. Neměl jsem zatím čas ho nějak umístit a tak se pohyboval v kufru s ostatním haraburdím. Ale začíná mi tam vadit a tak přemýšlím, kde ho umístit.
Nevíte někdo, kde je vhodné místo na uchycení hasicího přístroje? k has. přístroji je i nosný držák, který pevně drží přístroj. V manuálu k meganu jsem požadovanou informaci o umístění nenašel a tak se ptám zkušenějších.
Jinak has. přístroj je práškový, typ ABC, hmostnosti 1kg, splňující všechny české a evropské normy.
Mockrát děkuji za radu.
PTF -
"-- skrytý --" 26.08.06 00:07
« Bez nadpisu
luf: a nebude to nahodou tym, ze BA je nadmorskou vyskou trochu nizsie ako NR...? Ak to chces naozaj objektivne zmerat, prejdi tym istym usekom dialnice a tou istou rychlostou tam a naspat a potom zistuj aka je spotreba. Keby tu bol Diamant, on by Ti popisal uplne presny posup merania, on je naozaj dosledny detailista.
Inac mne sa stalo niekedy davnejsie, ze zrazu bez zjavnej priciny mi v juni 2003 zacala Fabia chodit o poznanie lepsie a spotreba klesla z priemernych 6,6 na zhruba 6,2. Prisiel vsak koniec septembra 2003 a naraz to cele skokom zmizlo a vratilo sa k povodnemu spravaniu. O 2 tyzdne nato sa mi vysvietila kontrolka OBD a bolo vadne vyhrievanie 2. lambda sondy. Neverim, ze by prave to vyhrievanie mohlo byt pricinou, no dodnes som neprisiel na to, co to moze byt. Chvilu som podozrieval aj benzin, ktory som zasadne tankoval na tej istej Shellke a pokial sa dalo z toho isteho stojanu, ale tiez nemyslim ze by to bolo pricinou... -
"-- skrytý --" 25.08.06 22:44
« Bez nadpisu
Wartburgy mali volnobezku iba na 4. rychlostnom stupni a to uz z vyroby. Trabanty myslim volnobezku nemali vobec, ale mozem sa mylit.
Wartburg ma volnobezku na vsech rychlostech krome zpatecky, Trabant ma volnobezku jenom na ctvrtem kvaltu.
Ale to je celkem fuk, Renault to neni :-)
Sice som sa detailne nezaoberal Meganovym radiokonektorom, lebo mam original, ale mal by tam byt pin spinany zapalovanim (to mas teraz) a este by tam mal byt "trvaly" plus. Nechaj si to zapojit na ten a budes to mat vyriesene, ale potom budes musiet zapinat/vypinat radio zakazdym, ked prides/odides z auta.
Autoradio pouziva oboji napajeni. Jak trvalych +12V (pro napajeni celeho radia. Na celem privodu od baterky by mela byt pouze pojistka), tak "klickovejch" +12V (pouze pro detekci zapleho klicku). Starsi, mozna bych mel napsat "vyslovene stara", autoradia pouzivala spinanych +12V jako silove napajeni a trvalych +12V jen pro udrzeni stavu pameti.
Pokud ale "experti v servise" tyto dva draty prohodili, pak nastane T0MASem popsany jev (spolecny s autoradii starsi vyroby) - "Neni klicek, neni music".
Co se tyce tech "expertu" mozna na tom nejsou tak spatne, ono staci pokud delaji casto s auty od VW koncernu (Skodovku nevyjimaje), ktera maji tyto dva draty prohozene primo v ISO konektoru. Proste vsichni pouzivaji 4.pin pro trvalych +12V a 7.pin pro spinanych +12V, kdezto u VW si rekli proc to nedat opacne, ze? -
« Re: Re: Ospravedlnenie Mirovi
Nefukalo ani trosku, tie balony, co ukazuju vietor, viseli uplne splasnute. Ale na tlak v gumach sa urcite pozriem, nekontroloval som ho od prezutia na letne gumy :-)
BTW cestou nazad som dal na tempomat 110 a v BA som mal priemernu spotrebu s plnym autom 6.4. Ked som isiel rovnakym tempom do Francie priblizne aj rovnako nalozeny, mal som priemer 6.1. Nieco sa urcite deje. Nedari sa mi ani dostat sa hlbsie pod 7l, minule leto som maval bezne 6.5 :-( -
« Re: Ospravedlnenie Mirovi
hmm, no mozno pofukovalo a neuvedomil si si to, mozno mas makke kola a mozno .... . Tych 7,9-8,3 je presne moja spotreba pri tempomatovych 130/125 PP. Nejazdil si nahodou posledne obdobia lenivo a ekonomicky ?
PS: nemas sa za co ospravedlnovat, sak si ma neklamal, len nastala daka zmena a nevies presne preco. -
« Ospravedlnenie Mirovi
Chcem sa tymto prispevkom ospravedlnit Mirovi, ktoreho som dlho zavadzal. Podla mna malo auto pri 130 na dialnici spotrebu 7.2, podla neho ~8. Vcera vecer som isiel BA-NR takmer cely cas na tempomat na 130 a vynuloval som PP. Neviem, co je na tej ceste divne, ale v NR som mal priemernu spotrebu 7.9l/100km a rychlost 125km/h. Absolutne mi to hlava neberie, pretoze som bol sam, bolo bezvetrie a 17 stupnov. Cely minuly rok som po Cesku jazdil so spotrebou 7.2 pri 130. Vo februari som prisiel z Francie na tempomatovych 150 so spotrebou 8.3, plne auto a teploty pod 0 stupnov. Neviem, co je na tej dialnici dvine.
Nasledne som isiel asi 50km po okreskach a dedinach, polovicu cesty uplne sam, polovicu uplne plne auto a spotreba na tomto useku bola 5.7l, rychlost ~70km/h. Zda sa mi to trosku moc. Ze by tomu autu nieco bolo? Tipujem to na vzduchovy filter, ktory ma za sebou uz 45t km, ale ak to neni tym, tak neviem :?
- jazda po Prahe sa mi vzdy zmestila do 7.5, do prace (Kunratice, Jizni spojka s kolonou pred Barrandakom, potom tunelmi hore do Dejvic) mi vychadzala na 7.3, naspat menej a vysledok 7l, k tomu obcas kolona na Nuselaku, par jazd starym mestom atd.
- na D1 Praha-Brno tempomat na 130 a vysledna spotreba 7.2, opacnym smerom trosku viacej. Pri 120 na tempomat spotreba 6.7.
- dialnica do Francie, 2 dospeli, 2 deti a plny kufor - 110km/h na tempomat a vo Francii 6.1, pri 100km/h 5.6. Dialnica z Franice, kufor este narvatejsi, 150 na tempomat kde sa dalo (v Belgicku je iba 120 tak som isiel 130 + v nemecku kopa obmedzeni) a spotreba 8.3.
- minimalna spotreba co som zajazdil bola okolo 5l, uz si presne nepamatam ale je to v tomto fore. Bezne po okreskach jazdim za ~6l, spotrebu zvysuje hlavne dialnica.
Nedavno som sa na spotrebu stazoval, tiez som mal problem dostat sa rozumnou jazdou po 7l. Odvtedy som urobil opatrenia: nafukal gumy na 2.4/2.1 + natankoval V-Power. Vysledok celkom rozumnych 7.1, ale zatial stale jazdim iba prvu nadrz, budem to sledovat dalej, kazdopadne to vyzera, ze to je zase blizko povodnym hodnotam (povodne som jazdil s gumami nafukanymi 2.4/2.2). Dalsi krok bude vymena vzduchoveho filtra, ktory uz ma za sebou 46t km a zrejme znovu spustenie gum na povodnych 2.2/2.0 z tohto leta, takto tvrde brzdia o chlp horsie, to mi za tych par deci nestoji. BTW zatial som nedokazal na okreskach zajazdit priemernu rychlost 100km/h s priemernou spotrebou 6.9. Podrobnosti v minulosti tohto fora.