Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 13.01.08 22:41
« Re: Problémy se startováním
No ja tipujem, ze to bude nesplnena jedna z podmienok startu. Tie su (pokial si dobre pamatam):
1. zasunuta karta
2. kod imobilizera v karte je spravny
3. stlacenie tlacidla start
4. stlaceny pedal spojky
5. stlaceny pedal brzdy + zaradeny neutral
Pricom plati, ze podmienky musia byt splnene takto: prve tri plus aspon jedna z dvojice 4,5.
Kontrolky palubovky sa nahodia vtedy, ked su splnene prve tri podmienky. Z toho mi logicky vyplyva, ze by chyba mohla byt v podmienkach 4 a 5.
Tak a teraz skusajte ktora. Prvy dostane verejnu pochvalu :-)
Este otazka na Tomasa (T0m4s): naisto odomklo volant? Spustil sa aj posilovac riadenia (dalo sa otacat volantom lahko?). Ak ano, ako dlho si drzal start tlacidlo predtym, kym sa takto stalo?
PS: vinit baterku je takmer naisto chobotina, najma ak sa odomkol volant a spustil posilovac... -
t0m4s 07.01.08 00:06
« Re: Problémy se startováním
Cau, mal som podobny problem - niekedy sa auto rozhodlo nestartovat, a na druhy den zase same fungovalo akoby nic. Presne ako pises: pristrojovka sa rozsvietila, volant odomkol, ale starter sa ani nepokusil o roztocenie motora. Po druhom odtahu mi v servise zistili skrat v baterke, a dali mi novu. Su to len 2 dni takze zatial neviem ci to bola skutocna pricina...
Inak je to Megane 5D 1.4 r.v. 2005 -
"-- skrytý --" 18.12.07 11:10
« Problémy se startováním
Čau lidi
Mam renaulta megane break 1.4 16v 2002. Při poklesu teploty cca. na 0 se mi stává že při pokusu o nastartování se rozsvítí palubní deska a motor nic. Nevíte někdo o co by mohlo jít ? Po odtažení do dílny motor normálně naskočí takže diagnostika nic nezjistí, baterka je nová -
"-- skrytý --" 08.12.07 23:49
« 150 000 km
Tak už jenom chvilku a jdu se objednat na garančku po 150tis kilometrech.
Asi nepotěším některé škarohlídy navštěvující tyto stránky, ale já opravdu neopravuji, ale naftu tam lít musím... :'-(GOES)
Grandtoura mám 3 roky a 4 měsíce, a i když musím uznat, že první rok jsem nadával, nyní si nemůžu auto vynachválit. Většina chyb nebyla na vině vozu, ale techniků, kteří do něho vrtali.
Jezdím denně, kombinace město - delší trasy, a motor 1,5 DCi, 60 kW zatím nebere ani kapku oleje, dlouhodobá spotřeba je 5,08 l/100km (měřeno od plné do plné nádrže) PP ukazuje asi o 0,4 l méně. Spojka drží bez problémů. Pomalu se chvilkama začínají ozývat pazvuky, hlavně ráno, když je pod bodem mrazu, ale po zahřátí většina zmizí.
Před nedávnem jste probírali, zda je motor 1,5 dostatečně silný na tento typ vozu. Asi jak pro koho, já jsem začínal s Favoritem, tam snad o výkonu ani nebudeme hovořit, pak jsem 6 let trápil Opla Corsu 1,0 12V tříválcem, tak asi pochopíte, že nyní je pro mne tento motor výkonovým maximem, a já jsem na výsost spokojený. Snad jen v mimořádně vypjatých situacích bych ocenil vyšší výkon, ale jelikož jsem relativně pohodový řidič, snažím se těmto situacím vyhnout. Takže pokud si do tohoto vozu nesedáte ihned potom, co jste vystoupili z třílitru, nebo nejste zvyklí na silné motory, je to absolutně bez problémů. O to více potom oceníte hospodárnost a hlavně - a toho si moc cením - ideální průběh točícího momentu dieselu, který sedí pohodové a klidné jízdě.
Záruka mi končí příští rok, a tak uvažuji o změně, ovšem musím přiznat, že mi toto auto udělalo hodně vysokou laťku. Nejraději bych šel o třídu výše, ale Renault mi nemá co nabídnout. Nová Laguna je "malá" na mé potřeby a jako novinka i dostatečně drahá. Dost mne zklamala. Málo místa na zadních sedadlech, malý kufr (neviděl jsem kombi) - prý manažéři jezdí sami a vozí jen diplomatku >:D
Takže uvidíme, kam se vydám příští rok.
Mnoho šťastných kilometrů všem! -
"-- skrytý --" 06.12.07 10:33
« "Odbornici" v pneuservise (resp. mozno obchodnik)
Pred par tyzdnami den pred cestou na Oravu som si siel do garaze vymenit letne za zimne pneu.
Este ze som nezhodil letne kolesa a siel sa do garaze najprv pozriet:
moje drahe zimne gumy aj diskami tam neboli. Zlodej po sebe aj zamkol. Na Slovensku to je tak v pivnici ich ukradnu, v garazi ich ukradnu tak ich mam teraz v byte...
Kedze som siel do hornatej oblasti a tam je zima ina nie ako v Blave kde vidime sneh iba malokedy tak som vedel, ze zimne gumy potrebujem.Tak som este v ten vecer objednal nove zimne gumy aj s diskami (u v tom istom obchode ako pred rokom a ten isty tovar). Sice rozmery som vedel 195/65 R15 tusim T190, disk ET45 ale siel som na istotu: objednal som pneumatiky aj s diskami na Renault Megane II(tak to na stranke bolo) - tie iste co pred rokom. Mali na sklade takze hned na druhy den boli k dispozicii. Kedze nemali volny termin na zdvihaku tak som ich prevzal obute na diskoch ale nahodit som si ich musel sam. Strasne prsalo takze som skontroloval iba pneu.
V Auparku(obchodny komplex) v garazach som si vymenil pneu (kontrolovala ma aj kriminalka, ze co tam robim..).
To vsetko bolo par hodin pred odjazdom na dovolenku.
Nahodil som pneu s diskami a ze idem prec: "Kolesa" skripali. Pozriem na disky a tam je ET44 a v technicaku mam ET45. Pomaly lezim pod autom a pozeram co sa derie. Disky dreli o mechanizmus kotucovej brzdy. Kurna, spinanavy ako prasa, po kontrole kriminalkou, kontrole ostrahou garazi (bol som rovno pod kamerou) volam do pneuservisu, ze co mi to dali za disky. Najprv tvrdili, ze ET44 a ET45 je len 1 mm a to ze nie je taky rozdiel. Dalsiu hodinu v horucke(zacinajuce prechladnutie) som nahadzoval naspat letne gumy lebo som nemal ako prist 20 km do pneuservisu. Na ziadnej pumpe nebol kompresor schopny prefuknut ventily a dofukat pneu.
Volal som na Renault assitencnu sluzbu, ze ci mi nevedia zistit ci na moje auto mozu ist disky aj ET44 pretoze servis spociatku nevyzeral, ze by priznal chybu. Hovoril som im v pneuservise, ze minuly rok som kupil tie iste gumy(+disky) u nich a pasovali.
Aby som to nenatahoval az mechanici v pneuservise kde som vecer o 18tej spinavy premrznuty a chory dorazil mi povedali, ze to boli disky na Megane I a nie Megane II a vsetko dali do poriadku. NOve disky uz nemali ani to oznacenie ET nebolo tam proste vobec nic (rovnako ako aj na orig. diskoch).
Volal som do hotela, ze pridem az v noci.
Takze som mal za sebou strasny den. Bol som rad, ze som nic na kolesach neposkodil a nakoniec som v noci do hotela dorazil.
-
"-- skrytý --" 06.12.07 09:55
« Re: smyka spojka ?
Ked som sa radil s kolegami, boli presvedceni, ze v tomto pocasi mi preklzavaju kolesa a nie spojka. Hovoril som im, ze preklz kolies by som si vsimol.
Tak som to poriadne otestoval:
Na 2ke, 3ke a aj vyssich stupnoch som zacal akcelerovat normalne a potom som to zoslapol. Skoro vzdy som vedel docielit preklz spojky.
Aby to uz bolo nad vsetku pochybnost tak som to "osolil" na suchej dialnici na 6 prevodovom stupni (na 6ke tazko hovorit o nejakej extra akceleracii) a preklz sa dostavil sice kratkodoby a neskor sa chytil, ale bol. Po tomto teste mi uz nikto nepovedal, ze mohol byt preklz kolies a je jasne, ze spojka preklzuje.
Takze vcera som bol v servise ...
Hovoril som im, ze pri beznej jazde to nezistia, ze sa to dostavi vo vyssich otackach pri maximalnej akceleracii. Asi to dobre testovali lebo najazdili 13 km a priemerku mali 9,5 l/100km (ja sa cez 6,5 v meste nikdy nedostanem).
Povedal som im aj, ze ak budu objednavat nejake diely, ze pre auto si pridem, ze ho tam nenecham.
Vecer mi volali, ze si mam prist pre auto, ze ma preobjednaju - budu vymienat celu spojku. Ze sa tam dostava olej a nevedia ci cez simeringy alebo kade. Takze objednali novu spojku ...
Spojku odmastili a auto mi vratili (spojka ma horsi chod ale drzi).
Snazil som sa dozvediet, ze ci sa to stava aj ostanym dieselakom alebo ci mam iba smolu ale odpoved nebola vyhybava: mechanik, ze on ma ten motor v Cliu a nema problemy.
Hovoril som mu, ze pocas zabehu mi to zralo olej (ale v ramci max a min "rysiek") a on, ze diesle si zoberu viacej.
Inak motor je plne OK, ide iba o spojku.
Auto ma 25 tisic km a nieco vyse roka, predpokladal som, ze servis uvidim najskor ked budem mat najazdenych okolo 80 tisic km. No hold smola.
Esteze som si to vsimol v zaruke inak by to bola ina "palka".
Nie som nadseny, ze sa mi v tom budu vrtat, chcel som mat auto co najdlhsie originalne, bez zasahu. Ale lepsie ked vymenia celu spojku ako keby tam vymenili iba nejaku blbost a o pol roka (po zaruke) by som tam bol opat. Pytal som sa ich, ze ak ide o netesnost preco menia celu spojku (vsak nestesnost moze byt opat) a oni, ze vymenia aj tesnenia ...
Nejde mi to do hlavy preco idu menit celu spojku ale ci mi hovoria pravdu nemam ako zistit. Laicka logika mi hovori, ze postaci odmastenie spojky a vymena tesneni ved spojka nemohla byt poskodena kedze som preklz nikdy nenechal ale okamzite som ubral plyn. No ale lepsie mat novu ako opravenu. Zatial je to v zaruke takze financne to nepocitim ale (vseobecne)ma trapi ta bezmocnost, ze zakaznik ma malo sanci zistit ci ten ktory diel bol naozaj novy, ze ci zavada ktoru uvadzaju bola ta skutocna atd. (to hovorim vseobecne nie k mojmu pripadu).
Takze ked budem vediet viac tak sa podelim s informaciami.
-
"-- skrytý --" 28.11.07 14:18
« Re: smyka spojka ?
diki yoyo.
doplnujuce info(odpovede):
Menene nic nebolo - vsetko je original,
chiptunning nebol a ani nebude
na kopci nestojim so spojkou v zabere (vynimocne,kratkodobo mozno 1x z 50tich)
akceleracia z pokoja s preklzom kolies nebola ani raz
Ten dym mi zatial myslim nehrozi - ked co i len trochu sa to zacne preklzovat okamzite uberam plyn na taku uroven aby sa to "chytilo"). Ide len o 1-2 sekundy pokial zareagujem a stihnu otacky jemne klesnut.A deje sa to iba pri plyne na podlahu a to je malokedy. Kazdopadne to nepodcenujem.
Samozrejme ked uz vyrazis na dovolenku tak nevies dopredu kedy sa to zhorsi a nakolko sa to zhorsi. Kazdopadne ak by sa mi stalo radsej by som sa vratil alebo zvolil inu trasu ale auto by som nikdy netrapil.
Zimu odjazdim este takto ale na jar asi bude musiet predsa pozriet do servisu. Nedavno som bol na garancke - vsetko OK. A to som si myslel, ze servis dlho neuvidim ....
-
"-- skrytý --" 28.11.07 11:54
« Re: smyka spojka ?
TOMAS, to co popisujes je podla mna presmykovanie spojky. a tu ti pomoze jedine servis.
bezne by sa to nemalo stat, pri 1,5 rocnom voze, zavisi vsak, ci bola spojka menena (z akehokolvek dovodu) za inu, neznackovu, pripadne s inymi parametrami nez pozadovanymi... dalej prichadza ako zapricinitel chiptuning - zvysenie vykonu, krutiaceho momentu a ponechanie povodnej spojky, ktora nestiha. alebo spravanie vodica - mnohi stoja v kopci bez rucnej, ale so spojkou v zabere... pripadne pricaste akcelerovanie z pokoja s presmykom kolies a spojka dostava zabrat... toto posledne vie na autach s velkym vykonom pri zlom pustani spojkoveho pedalu zlikvidovat spojku po par razoch....
ako som pisal, riesenie tohto problemu najdes iba v servise. alebo u vlastneho mechanika...
ja som sa s tymto stretol pri fiate multipla, 1,9 jtd. ked som sa s tym previezol, presne tak ako ty pises sa to spravalo... dotycny na to kaslal a ked isiel s celou rodinou na vylet, tak mu pri jazde do kopca zacalo dymit z motoroveho priestoru a vylet sa skoncil... takze to neskusaj, zbehni do servisu. -
"-- skrytý --" 28.11.07 10:43
« smyka spojka ?
Mam 1,5dCi 78kW ani nie 1,5 roka.
Zda sa mi, ze sa mi zacne smykat spojka pri maximalnej akceleracii.
Nemyslim pri rozbehu z kludu. Ale idem napr. na 2ke (motor v zabere, otacky uz nad 2000 takze turbo je uz dostatocne ucinne) a potrebujem niekoho predbehnut tak to zoslapnem, chvilu to akceleruje normalne a potom okolo 2800-3000ot sa svihnu otacky vyssie (ako keby som mal zrazu automaticku prevodovku) a radsej hned uberiem plyn aby sa to zbytocne nepretacalo. Spociatku som si myslel, ze sa pretacaju aj kolesa(lebo pozorujem to iba v poslednej dobe ked je vozovka mokra) ale citim, ze kolesa sa nepretacaju. Najprv som myslel, ze vsak je mokro a motor ma slusny tah ale to iste sa mi stava aj na trojke pri prudkej akceleracii. Myslel som, ze vacsi krutak a mokra vozovka ale robi mi to okolo 3000 ot a vtedy uz krutak nie je taky ako na zaciatku okolo 2000ot.
Keby mi to smykalo v prvej faze akceleracie tak povedzme ale ten presmyk citim az vo vyssich otackach(pre diesel pochopitelne).
Zatial som nemal dostatocne volny usek cesty kde by som to vyskusal a taktiez som nemal srdce nechat presmyk pokracovat resp. neubrat, ale asi to budem musiet vyskusat. Ked budem nalozeny alebo ked pojdem do kopca tak to otestujem lepsie.
Nemozem sa ubranit dojmu, ze sa mi tam dostava olej alebo co.
Pravda je aj to, ze v prvy rok som mal podla mna vacsi ubytok oleja (ale nekleslo to pod minimum). Hovoril som si, ze v zabehu je to OK.
Nie je to zatial take markantne( a pri beznej jazde sa to nestava) takze to zatial neriesim. Nechcem ist do servisu aby sa mi v tom zbytocne babrali. Budem to pozorovat.
To auto uz poznam dobre, poznam jeho spravanie, prudsie akcelerujem casto ale tento presmyk pozorujem az teraz.
Nema niekto z Vas podobnu skusenost ?
-
"-- skrytý --" 26.11.07 08:16
« Re: Para pri akceleracii
o.k, mna len prekvapil tak velky oblak, nikdy som ho nepostrehol :-). Teraz sa mi ohlasilo autom. odomykanie auta cez zadna vodicove dvere. Zase ziadna reakcia a nepomohlo ani precistenie. Uvidime zajtra ked sa to trosku presusi.Som zvedavy, ci na to bude pratit predlzena zaruka, ak sa nic nezmeni. Este ju mam 3 masiace. Inak po vymene tyciek stab. v aute klud. Po 30min babracky som to mal vymenene. -
"-- skrytý --" 19.11.07 07:41
« Para pri akceleracii
Caute, uz dlho som nic neriesil tak skusim. Trosku ma v sobotu zarazilo, ze aj po prejdeni cca 35-40km, som za autom pozoroval dost velky oblak, zrejme pary. U studeneho motoru je mi to jasne, len neviem, ci aj u zahriateho je to o.k. Vonku bolo cca -5, slnecno, 8h ranna :-. )Inak prejavovalo sa to hlavne pri akceleracii za 3500ot., cez 4500ot. som nesiel. Ked som siel pomalsie a na 5 tomu trosku dupol, tak to nebolo tak vyrazne. Predpokladam, ze to nic nieje a bolo to pocasim :-). Len si to chcem utvrdit. -
"-- skrytý --" 08.10.07 08:55
« Re: 1,9 Dci syčanie turba
Bol si s tym uz v servise? Ti by Ti asi hned vedeli povedat, ci s tym nieco je alebo nie.
Mne sa stalo, ze mi na Berlingu z nicoho nic zacalo silno fucat presne tym istym sposobom, ako popisujes. Zaroven som spozoroval iste znizenie vykonu a hlavne dost sily dym za auom, hlavne hore kopcom. Aj ked podla symptomov som tusil v com je problem, konzultoval som to so servisom a tam mi bolo hned povedane, ze sa obcas stane, ze a zosmykne nasavacia hadica za turbom. Tak aj bolo - lahol som pod auto a za chvilu to bolo hotove. -
"-- skrytý --" 04.10.07 14:38
« Re: 1,9 Dci syčanie turba
Podla toho ako silne sycanie.
Moj 1,5dCi ma zatial hlucnejsie turbo ako som zvyknuty (u TDI a TDCi turbodieslov). Ako som uz pred rokom pisal do tejto diskusie hned ako som auto kupil tak ma prekvapilo nastastie iba malo pocutelne svistanie turba na ktore som ale nebol zvyknuty. Mozno renaultacke turba su hlucnejsie (to nech posudia aj ostatni).
Pocas jazdy sa citim ako v stihacke (kvoli zvuku ako tryskovy motor ale iba jemna kulisa nie nieco velmi rusive).
Turbo pocujes najma ked to zoslapnes a dostava sa to do otacok (od cca 1700 to uz pocut) potom (okolo 3000 ot/min) to zanikne v hluku motora. Najviac to pocujem ked mam otvorene okno a idem pri stene alebo vyssom muriku. Turbo pocujem svistat aj ako chodec ked sa rozbieha hocijake turbodiesel auto a prejde okolo mna.
Turbo resp. zvuk vzduchu je aj pocut ked ides do otacok a prudko uberies plyn tak si turbo nepotrebny tlak "odfukne" (obtokovym ventilom ci cim)- to mi to pod oknami uz 2 roky neskutocne hlucne odfukuje jeden manik so Subaru Imprezou ale ten to prehana a znici to auto (asi ma pritom orgazmus).
Ale to zatial popisujem normalny stav hluku turba.
Ak ho mas az rusivo hlucne a casom sa to zvysuje tak to podla niektorych clankov co som cital uz moze predznamenavat jeho blizky koniec (ak to v lepsom pripade nie su nejake netesnosti v potrubiach alebo prirubach). [odkaz]
To mas novsie auto ci stare ?
Ja radsej po kazdej rychlejsej jazde min. 1 minutu turbo chladim, lebo zevraj im skodi ked ho take horuce odparkujes - ze treba motor nechat este nejaku chvilu bezat aby sa ochladzovalo a este bolo mazane.
Nech sa ozve niekto kto ma prave 1,9dCi-cko. Mozno 1,9na ma (ine) vacsie turbo ako 1,5ka - neviem.
Kazdopadne ja mam nove auto a turbo tiez pocujem sycat od prveho dna ale asi to je bezna uroven (v mojom pripade) -
"-- skrytý --" 01.10.07 12:43
« Re: prosba
Tak ako spominali uz viaceri, rozdiel okrem vykonu je najma v prevodovke - je tam 6 kvalt.
6 kvalt je vyborna vec, najma ak jazdis po dialnici alebo casto mimo mesta. Aj pri vyssich rychlostiach dosiahnes vybornu spotrebu. Uz pred vyse rokom som sem pisal spotreby velmi detailne (mozes to najst v historii).
Pri 130km/hod mam necelych 2600 otacok.
Zaradit ju mozes uz pri 90km/hod ale tak skoro skor iba na udrzovanie rychlosti, ak potrebujes vacsiu akceleraciu musis ist cez 5ku. Od 100-110 km/hod. ju mozes kludne zaradit a ma to uz aj dobry potencial na akceleraciu az do 170km/hod kedy to uz polavuje.
6 kvalt je paradna vec.
Spotrebu mavam mimo mesta 4,3 - 4,9 l/100km podla toho ako jazdim.
V meste sa pohybujem okolo 5,8-6,1 l/100km.
Ja som mal predvadzacku na 85k verzii (105k co som chcel kupit nemali k dispozicii) a veru na taku karoseriu sa mi to zdal slaby motor. Proste to nemalo ziadnu rezervu vo vykone ked som na zaver siel skusit ze tak ako to akceleruje tak som zistil, ze som uz siel mozno na 70% jeho moznosti pri beznej jazde v preplnenom meste. Bolo to ale este surove auto.
Znamy ma Ford Fiestu 1,4 TDCi s iba 50kW (nema variabilnu geometriu lopatiek) ale to auto je do cca 40km/hod. ovela zivsie a v prvej faze rozbehu by mi to hocikedy "natrel". Hold male lahke auticko a s 50kW ide velmi slusne.
Ked sadol za volant do mojho 1,5dCi 105k tak sa ma pri rozbehu pytal, ze ci som nalozeny ci co ..... >:D .
Inak som s nim velmi spokojny, po rozbehu uz ide slusne, ma vyssie vykonove parametre ako Fabiacke 1,9TDi a pritom je to iba 1,5ka. 1,9TDI kratka fabca ale isla lepsie vo vysokych rychlostiach - hold objem je objem.
Proste znovu by som siel do 105k verzie bez vahania. -
"-- skrytý --" 01.10.07 11:40
« Da sa zmenit "melodia" sireny orig. Renault alarmu ?
Sice pocul som ju iba raz ked so to testoval a na istotu neviem ale tusim to malo tu istu "melodiu" ako 99% aut.
Nebavi ma zakazdym behat k oknu ked sa na rozlahlom parkovisku ozve klasicke hukanie alarmu. Da sa to niekde (bez nejakeho rozoberania alebo vymeny sireny ako-takej) nastavit na inu ? Ma to nejakych par predefinovanych ci je natvrdo tato a hotovo.
Idealne hocijake ine hukanie ako to bezne co kazdy pozna.
Ze som ja radsej nekupil nejaky alarm co by mi to signalizovalo aj na klucoch. No hold chcel som aby sa mi v novom aute vrtali co najmenej a tak som si tam pri kupe dal namontovat originalny Renault alarm.
Nestazujem sa iba mapujem ci je moznost to lahko zmenit. Inak kaslem na to a necham to ako to je. -
"-- skrytý --" 21.09.07 15:45
« Jemne kvilenie pneumatik pri dobrzdovani v miernej casti zakruty
V podstate o nic nejde, iba mi to nejde do hlavy.
Pri podla mna nie silnom dobrzdovani pred zakrutou resp. uz v zaciatku zatacky pocujem jemne kvilenie pneumatik. Trva to iba chvilku a je to relat. tiche. Za tie roky jazdenia uz mam cit kedy ktore auto (Fabca TDI, Ford TDCi) v akej situacii uz je na hrane kvilenia pneu ale toto sa mi zda priskoro.
Mal som podozrenie na nesumerny brzdny ucinok ale to som si myslel len tak "zbrucha"
Spomenul som to aj technikovi ked som bol na garancke a preverili mi brzdy - vsetko OK.
Mam obvykle mierne prehustene pneumatiky (kvoli dialnici) tak skusim ich >trochu< vypustit aby lepsie sedeli.
Nestava sa to aj Vam ? Alebo myslite ze je to OK ?
Ked blbnem tak sa necudujem ale toto je pri strednom brzdeni a zaciatku zakruty. Alebo si asi zvyknem, ze to tak.
-
"-- skrytý --" 21.09.07 14:38
« Ziadne zavady ani po prvej garancke 1,5dCi 105k
Cafte, dlllho som tu nebol, medzicasom som prisiel aj o nick (teraz som tusim T0MAS1 predtym T0MAS).
Prva garancka je bud po roku alebo po 20 tisic km (co skor nastane). Po roku som mal 19800 km takze na chlp aj casovo aj kilometrovo.
Zatial zo svojim Grandtourom 1,5dCi 105k nemam ziadne problemy, funguje ako hodinky.
Prva garancka tiez OK, menili nejaky medeny kruzok niekde vo ventilacii za par korun. Zabudol som im povedat, ze mi ide tazsie zatvarat kufor /tazsi chod/ (myslel som, ze nieco s plynovymi vzpieracmi) ale sami na to prisli a vyriesili - premazali tycky vzpieracov a ide to ako ma - och aka banalita to ma mohlo napadnut.
Takze som spokojny aj so servisom - spravili aj to na co som ich zabudol upozornit. -
"-- skrytý --" 12.09.07 11:35
« Re: Rada s ostrekovacom
nedavno jsem řešil podobné na Cliu II - tam to vzhledem ke stáři mělo už nárok. Prostě jsem tu trysku sundal z auta, vzal jehlu a začal důkladně šťourat, čistit a profukovat.. asi by pomohl i nějaký kompresor s tryskou, já to dělal "ručně" pusou (pak následovala důkladná zubní očista :)) Ze stavu "dosříkne sotva na čtvrt okna" se tryska dostala na cca 80% své původní funkčnosti.. tak jsem nastavil a odladil nastavení směru dostřiku a jsem celkem spokojen. Nemohu říct že by z té trysky vypadnul nějaký sajrajt, ale její prostupnost byla menší a bylo to dost znát. Ucpe se to asi celkem rychle :-( -
"-- skrytý --" 12.09.07 11:24
« odhad ceny
Je tu celkem živo tak bych poprosil zdejší znalé o odhad ceny: Megane sedan, 2004, 1.9 dCi, najeto cca 90tisic, vybavení privilege (teď jsem kouknul, už taková verze není - je to ta nej verze a má navíc bezdotekovou kartu, el. sklopná zrcátka a béžový interier), + navíc automatická klima. Servisováno (knížka), garážováno. Jaký je váš verdikt? -
"-- skrytý --" 10.09.07 07:36
« Re: prosba
Zdravim,
105k verze je velmi dobrá, motor je svižný a jezdí jak "drak". Dlouhodobá spotřeba 4.7l/100km, zatím. Mám najeto 85tis km.
Ale počítej s občasnou poruchovostí, většinou jsou to drobnosti. To je ale problém všech Renaultů, nejenom této motorové varianty.
Např. mi koncem týdne unikl olej - motor byl zasviněný - problém byl pouze ve filru, nějaká výrobní vada, kdy olej z filtru unikal, takže oprava za hodinu...
-
"-- skrytý --" 09.09.07 11:53
« prosba
Mám prosbu, budu kupovat megana grantoura. Rozhoduji se mezi motory 1,5Dci 85k a 105k. Mohl by mi někdo z vás poradit, který je lepší a v čem? Prosím, připište zkušenosti, skutečnou spotřebu a další postřehy. Pomůže mi to při výběru. Moc děkuju ;-) -
"-- skrytý --" 31.08.07 17:52
« Rada s ostrekovacom
ahoj vsetci,
po dvoch dnoch citania v tomto fore som sa dostal len po 5. januar 2005 (asi 1000 prispevkov) a zatial som nenasiel, ci niekto z vas nemal takuto skusenost:
Vcera som zistil, ze sa mi minula voda v ostrekovaci. tak som najskor nalial ten klasicky odhmyzovac (neviem presne nazov, ale je tam cosi 200). dal som dve davky, za tym dolial doplna vodou z krhly na pumpe.
nateseny sadol za volant nastartoval, zacal striekat na okna. najskor sa pustilo klasicke ostriekavanie predneho okna, ale po chvili prestalo a neslo nic. skusil som aj zadne okno, ale tiez nic.
skusal som asi 5 minut pocas jazdy, ale nic. asi po dalsich 10 minutach sa to opat rozbehlo, ale jedna tryska zacala dost slabo.
myslite, ze som tie trysky zapchal tym, ze som ten repelent dal do prazdnej nadrzky ako prvy?
-
"-- skrytý --" 22.08.07 19:40
« Prasklý plast
Tak hlásím vyřešení problému se spojlerem na pátých dveřích (viz předminulý příspěvek). Došlo k ulomení držáků, které ustřelily - nahradit nejdou, popuze koupit nový díl za cca 5 000,-. Takže jsem se domluvil na tom, že mi pouze vymění plastové spony, které snad budou na přichycení stačit. Zaplatil jsem cca 250,- Kč za spony a práci a jel domů. Za 30 min. hotovo. Spojler drží bez problémů.
Lovu zdar! -
"-- skrytý --" 14.08.07 07:46
« Servisní prohlídka po 80.000km
Zdravím vespolek,
taktéž přidám něco málo o provozu mého vozu - provedena servisní
prohlídka po 80.000 km (82.731 km), vůz Renault Megane II Grandtour, model Sportway, 1.5 dCi, 6 rychlostí, 106 k
(dlouhodobý průměr 4.6 l/100 km), vůz jezdí od 07/2005.
Standartní úkony při serv. prohlídce - výměna oleje, filtrů (částicový, olejový...), výměna těsnění, doplnění ostřikovací kapaliny, chladicí, vyměněny žárovky a stírátko. Provedena kontrola a údržba elektriky a brzd, vyčištěna klima (smrděla). Vůz byl povysáván. Cena celkem 5.598 Kč (vč. DPH).
Záruční úkony: proběhla výměna ventilátoru vnitřního prostoru
(zadřel se). A opět a zase svítila kontrolka pro Airbag, takže se objednal úplně nový kabelový svazek, který bude vyměněný v nejbližší době.
Ještě že se objednala prodloužená záruka Garance+, tyhle problémy
vznikly a řeší se už mimo standartní 2 letou záruku, takže část investice do prodloužené záruky se začala navracet.
Přeji všem šťastné km. -
"-- skrytý --" 09.08.07 20:29
« Zajímavý "problém"
Hlásím se po dlouhé době a najetých 132tis. km.
Stala se mi kuriózní záležitost - vlastně dvě:
1. Při dotankování do plné nádrže jsem sedl za volant a poprosil manželku, aby zapsala na účtenku počet ujetých km. Ve chvíli, kdy jsem začal startovat, ona namáčkla tlačítko PP na pravé ovládací páčce. Potom se začaly dít zajímavé věci: PP se přepnul do testovacího režimu a palubovka se zbláznila - postupně se začaly rosvěcet všechny kontrolky, otáčky i rychlost se vyšvihly do maxima (ani jsem necítil akceleraci - kvalitní Renault!!! :-))) a celá akce se opakovala neustále dokola. Opětovným mačkáním jsem docílil jen toho, že mi PP napsal verzi testovacíhio programu a hlášku:"Test OK". Nevěděl jsem jak z toho ven. Nepomohl ani klasický trojhmat známý z Windows - vypnout motor, vytáhnout kartu a otevřít dveře... Po pár minutách jsem zoufale volal do servisu, kde mi předali elektrikáře a ten se mi snažil vsugerovat, že se mi to tlačítko PP zaseklo a musím přijet za ním do servisu - asi 80 km.... Marně jsem mu říkal, že mačkáním tlačítka se pohybuji v menu - tím pádem nemůže být slepené! Nakonec dostal spásný nápad - zmáčknout tlačítko na kroužku tachometru. Tím se celý program ukončil a vše bylo zase OK. Takže pokud se někdo z Vás omylem dostane do stejného problému - řešení je snadné.
For Tamtam - co bych dělal, kdyby jsem si ho kvůli faceliftu ušmiknul?!? >:D
2. Před pár dny jsem si při 34°C a na přímém slunci dovolil otevřít kufr (Grangtout). Ozval se zuofalý zvuk lámaného plastu a dveře zůstaly zablokované asi v polovině. Opatrně jsem je zavřel a s hrůzou zjistil, že plastový kryt v horní části pátých dveří, ve kterém je zabudováno třetí brzdové světlo, je celý vypáčený nahoru. Tím teplem došlo k roztažení tohoto plastu a jeho nadzvednutí ve střední části. Při otevření dveří se pak plast opřel o střechu a celý se vypáčil. Pokud můžu hádat - celá konstrukce je připevněna dvěmi šrouby a pak ještě klasickými plastovými "sponami". Ty praskly a celý plast drží jen na těchto šroubech. Dost brutálním úderem jsem vrátil plast do původní pozice, ale je neustále vyhnutý, proto pro otevření potřebuji dvě ruce - jedna drží plast zatlačený dolů a druhá opatrně otevírá dveře. Zastavil jsem se v servise, kde mi ale nemohli pomoct, protože "karosář má dovolenou" a objednali mne za 14 dnů. Jsem zvědavý, jak to vyřeší v rámci záruky - není to přeci opotřebitelná část a závada nebyla způsobena nevhodným používáním.... Otevření kufru je snad normální >:-[]
Jinak ale na mého Rencka můžu jen pět chválu, šlape jako hodinky, dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 5,04 l,(1,5 DCi 60KW) PP mi proměřuje asi o půl litru méně. Jediný problém, který už beru jako "vlastnost vozu" je smrad z klimatizace po jejím spuštění. Jen otevřu na minutu okna a potom je už klid. Měl jsem dokonce i klímu venku, ale "vše bylo v pořádku!. Smradu se zbavím až prodejem vozu.....
Všem přeji mnoho šťastných km!!! :-) -
"-- skrytý --" 20.07.07 07:48
« Re: auto po pol roku
este tak spotreba: dialnica do 160, normalna cesta do 130, mesto do 80 7,9l - nic moc, ale co uz.
a co sa ti na tej spotrebe nezda ? mas benzin , ani s dieslom by si nemal 5l :-)ked odlahcis nohu o 20km, aj spotreba bude do 7l :-! teda ak ta ta spotreba trapi
Ale uz som zistil jednu indiciu. V pripade ze auto nestartuje, nerozsvieti sa kontrolka katalyzatora (odborne v manuali nazvana tusim kontrolka systemu odstranovania emisii). Myslim tym vo chvili, ked sa maju rozsvietit vsetky kontrolky a po nastartovani zhasnut. Pred uspesnym startom sa rozsvieti. Mimochodom znova to bolo tak ze na druhy den auto startovalo ;-\