Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 07.11.06 08:41
« Bez nadpisu
Ad stierace: kupil som nove Berlingo, ktore ale bolo vyrobene 11 mesiacov a cely cas niekde muselo stat. Od sameho prveho dna mi stierace takto poskakovali a drhli, ale nie stale. Tak zhruba v polovici pripadov, nikdy sa mi vsak nepodarilo vypatrat okolnosti kedy ano a kedy nie. Som si isty, ze od tych vibracii sa museli celkom dost vybehat aj ulozenia (klby) mechanizmu. Behal som s tym asi rok, potom som bol u kamarata v autorizovanom servise, ten mi pri prehliadke nechal aj namazat vsetky klby a zaroven som si kupil nove (drahe) stierace typu "lista", teda take, ako maju napr. nove Oktavie. Odvtedy mam pokoj, az teraz po cca 2 rokoch sa to zacina objavovat znova. Neviem, ci to pomoze aj na Renaulte, ale skusil by som to.
Co sa tyka startovacich kablov: akykolvek kabel prenesie akykolvek prud, otazka je ako dlho a ako sa pri tom otepli. Ak by sa 16mm2 (stvorcovych) pouzilo v elektroinstalacii na trvale zatazenie, spolu s velmi dobrym chladenim a s dovolenym ohriatim na dost vysoku teplotu, potom by jeho pripustny trvaly prud bol niekde okolo 80-100A. Podobne 10mm2 je do cca 50A. Ak ho pouzieme na kratkodobe zatazenie, tak 2-4 nasobok prekrocenia tejto hodnoty nebude problem, jedina otazka bude, aky bude mat pri tomto prude ubytok napatia. Co tym chcem povedat je to, ze kludne aj 6mm2 prenesie 300A, avsak pri tomto zatazeni moze byt cely ubytok napatia na kabli (zavisi od dlzky) a teda druha strana (druhe auto) z toho nebude mat nic. Neorientoval by som sa teda podla amperov, ale podla prierezu a co najkratsia dlzka, ako tu uz bolo povedane.
BTW, na trvale zatazenie okolo 300A sa pouzivaju kable s prierezom okolo 90mm2, to je takmer kilo mede na meter...
Ked si niekto nevie v reale predstavit, ako moze vyzerat 16 ci viac mm2, resp. najvhodnejsi prierez sartovacieho kabla pre konkretne auto, nech sa pozrie pod kapotu svojho auta, aky hruby (najhrubsi) kabel ide od baterie z plus polu. Autokable nemavaju izolaciu hrubsiu ako je nevyhnutne nutne, takze ked si odmyslime cca 0,5mm na izolaciu, ostatok je med. Na niektorych autach je dokonca vidno aj ukoncenie toho kabla navarene na svorke. Menej ako nejake 2/3-ny prierezu tohto kabla by mohli byt riskantne, najma pri vacsich dlzkach. -
"-- skrytý --" 07.11.06 07:41
« Re: Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Děkuju Tomasovi - dozvěl/i jsem se důležité informace, vybaven jimi vydám se na nákup. Díky
S těmi stěrači - právě že ne v České Lípě to bylo auto na servisu na jaře a drhne to celé léto - opravdu - vyjel jsem od nich, začlo pršet a začlo to drhnout - never before - z nýtku ramínka dokonce pro ty vibrace odprýskala barva - nemám morál jít do Koutku to ev. reklamovat - jsou vždycky tak nepříjemní - oni snad mají provizi z toho, kolik zákazníků v záruce odradí..
..popravdě si připadám jako paranoik, ale po zkušenostech si asi začnu - měnit olej sám /přijde to levněji a budu si jistý, co mám v motoru/, olej filtr sám a jak jsem to měl sundané - brzdové destičky bych snad taky zvládnul - vyměnit vepředu po 20, vzadu po 40 /dost to šetřím/ a možná i kotouče 60? snad zvládnu, jen výměnu klimatizace bude nutno zadat.... díky manuálu výrobce, na který jste tu odkazovali. Jak říká tchán - vše co se točí kupovat originál, ostatní stačí kvalitnější replika.
Koupil jsem si Renault 4CV z roku 57, jednak že mám značku rád, ale trochu i proto, abych měl auto, "které si můžu dělat sám" - v servisní knížce u Mégana je pomalu i s výměnou kola se obraťte na servis....takže se učím...u 4CV je návod, plus dílenská příručka býv. mototechny, i v tom návodu je popsáno i jak odvzdušňovat brzdy, u Mégana je toho minimum. Člověk má pocit, že bez počítače na tom nic nesmí udělat, nevím, možná se pletu.... -
PP. 06.11.06 19:24
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
druhá věc - po návštěvě sevisu v české lípě mi kupodivu začla drhnout levá gumička stěrače, před řidičem - vizuálně celá spodní část ramínka odskakuje, vibruje a hlasitě to drhne - myslel jsem, že nějak umyli okno, ale dělá to už dost dlouho...tak jestli nějak to ramínko ohli, gumičky nevyměnili - jsou nové a datem výroby souhlasí, před tím to nikdy nedrhlo....
A nesouvisí to náhodou s poklesem teplot?Ony totiž ty uhlíkové (nebo jak se jim říká) gumičky mají sice delší životnost a lepší účinnost oproti obyčejným ala Š100,ale narozdíl od nich,vždy s příchodem mrazů drhnou.Dělalo mi to na všech autech a letos s prvním sněhem a mrazem mi to opět začalo dělat i na MII. -
"-- skrytý --" 06.11.06 15:39
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
to Citronek:
ten link som nasiel ale ta stranka uz neexistuje, web cache uz mam davno vymazanu.
nasiel som aspon toto (su tam prierezy, orientacne):
Táto štartovacia súprava je zostrojená zo 4 krokosvorkových klieští typu 300A obj.č. 49.14254 a 2 medených káblov dĺžky 3,5m a s prierezom medi v kábli 16mm2. Štartovacia súprava je určená pre nominálny/maximálny prud 300/600A. Vyrábame tiež štartovacie súpravy na mieru podľa vyšpecifikovaných požiadaviek zákazníka. Neporovnávajte túto štartovaciu súpravu so štartovacím súpravami bežne ponúkanými v super a hypermarketoch. Tam sa predávajú káble s prierezom medi v kábloch od 1,5 do 2,5 mm2, pričom naše najlacnejšie káble, ktoré predávame majú prierez medi v kábloch minimálne 10mm2. Káble slúžia na prenos vysokých prúdov rádovo v stovkách ampérov pri nízkom napätí. Tieto nároky nevyžadujú hrubú izoláciu, ale vyžadujú hrubý prierez medi v kábli. „Štartovacie káble“ zo super a hyper marketov majú zbytočne hrubú izoláciu a nevyhovujúco tenký prierez medi v kábli. Nečudujte sa, keď sa hneď prehrejú, alebo odpália. -
"-- skrytý --" 06.11.06 15:18
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Citronek:
mam to iste auto, presne tu otazku som tu riesil (vid. moje prispevky 16. 8. 2006 13:55 a 23. 8. 2006 12:10).
Par kecov navyse ale to urcite vies: Diesle maju silnejsie akumulatory pretoze jednak musia zhavit a nasledne starter roztocit tazky motor a aj odpor je asi vacsi. Takze treba silnejsie kable ako na benzinak a nie extremne dlhe. Tenke kable (nie izolacia ale vodic, lebo niektore hypermarkety predavaju hrube kable ale tretina je hrubka izolacie/kvoli cene/) sa zahreju a zevraj neprenesu dostatocnu energiu.
Ked som to ja riesil tak som sa hrabal v udajoch, prierezoch vodicov, napatiach, nakoniec ma bratranec zrusil ze co z toho robim vedu, ze 200A budu fungovat a 300A su sicher.
Asi 300A su najvhodnejsie. Nepocital som to (iba odhadol).
Niekde na Webe som vtedy nasiel tabulku podla typu a kubatury (viem, ze kubatura nie je uplne to prave ale ucel to splnilo zhruba sa to podla toho da) kolko amperove treba. 300A boli aj s rezervou ak si dobre pamatam (ak najdem ten link tak poslem).
Ja som kvoli cene kupil iba 200A. Este som ich nepouzil takze neviem povedat z realu. -
« Bez nadpisu
tv - zdvihak ani koleso dolu nepotrebujes. Technik v servise to mal hotove za 1 minutu, takze to musi ist aj bez toho. Ale kontakt tam je nejaky divny, par krat prestala predna blikat aj mne, stacilo ju ale trochu pohnut a fungovala dalej. A neuspinil som si pri tom ani koselu (samozrejme s kratkym rukavom v lete na suchej ceste) -
"-- skrytý --" 06.11.06 10:31
« Bez nadpisu
neblikaci ci nesvitici: hele to jsem mel taky ale na S105-120, tam v zadnich lampach mi nikdy nesvitilo vic nez 1/2 zarovek z duvodu poupadanych ci nevodivych tech specialnich perovych mosaznych kontaktu v objimkach nebo tech fastonu k nim, kdy zarovka byla na rozsmajdanej bajonet jenom zasazena proti peru (na spicku) a vlastnim telem pak kontaktovala (nekontaktovala) proti objimce a jak tam litalo bahno od kol a menila se tam teplota 2x denne od -20 do +60 tak to do pul roku dycky cely vyhnilo a nesvitilo nic. Takze v Renaultu je to nakonec stejne, jo??? 8-s
Me teda blinkry blikaj a svetla svitej, ale radost z toho nemam... -
"-- skrytý --" 06.11.06 10:01
« Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Čus bus renaulťáci - prosím Vás mégane II 1.5 dCi/78 kW - netušíte jaké start kabely? v knížce nic není, volal jsem do servisu - tam jen kupodivu odhadovali že asi 300 A by mělo stačit,
druhá věc - po návštěvě sevisu v české lípě mi kupodivu začla drhnout levá gumička stěrače, před řidičem - vizuálně celá spodní část ramínka odskakuje, vibruje a hlasitě to drhne - myslel jsem, že nějak umyli okno, ale dělá to už dost dlouho...tak jestli nějak to ramínko ohli, gumičky nevyměnili - jsou nové a datem výroby souhlasí, před tím to nikdy nedrhlo....
a aby to nebylo vše - po roční prohlídce u Avantu mi při zabrzdění - a nejlépe s přívěsem nebo zabrzdění dopředu a hned dozadu nějak bouchá u předních brzd - koukal jsem na to - nic vše dotažené - destičky jsem koukal jakoby "plovoucí" nemá tam moc co bouchat. Tak díky za trochu času a nějakou tu radu. >:D -
« Re:
tv: opravoval som pravu prednu smerovku osobne. Prvu zimu prestala fungovat . Zdvihak som nepotreboval ale ten slovnik pocas asi 10min ste mali pocut >:D . Aj preto, lebo uz ked som ju dostal von tak som zistil, ze z renaultu mam sice sadu nahradnych , ale smerovky dako nie. No a tak som ju vratil nazad a zistil ze preblikava, takze kontakt a odvtedy pohoda. Len stretavacky minulu zimu. Tiez odisla jedna . V servise ze staci vymenit jednu. Ja ze nie a nech menia obe a tu jednu dobru si prosim vratit , aby bola nahrada v pripade nudz, kedze medzi nahradnymi od Renaultu taka nieje -
"-- skrytý --" 05.11.06 22:26
« Bez nadpisu
Miro: a uz si menil ziarovku osobne...? Ano, na hlavnu ziarovku su potrebne iba monterky. Ale na smerovku taktiez aj zdvihak a kluc na kolesa, a to najma vtedy, ked objimka dajako nechce povolit...
Inac hlasim, ze pri 19 tis. odisla lava smerovka a hned po jej vymene aj lava ziarovka v hlavnom svetle. -
"-- skrytý --" 03.11.06 19:10
« Bez nadpisu
Mam misto nich inteligentni rozpoznani nutnosti svitit a rozsveci se mi hl. svetlomety (jen H7 zarovky a na 60% nominalu). Zbytek auta vcetne palubni kaple a dalsich sounalezitosti je ve stavu zhasnuto. Provozuju uz rok bez problemu a na nic jineho se nechystam. -
« Re: Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
PS: v pneuservisu me upozornili na nezvykle ojete zadni gumy (kraje)
mam pocit ze uz se to tu resilo, nevite nekdo jaky byl vysledek ?
neries, je to v podstate u kazdeho megana len nie kazdy to postrehne. Je to dan za skvele jazdne vlastnosti, NERIESIT !!!! -
"-- skrytý --" 03.11.06 13:01
« Re: Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
Potkávací 2 roky denního ježdění a svícení,odešla jedna,jsou tam dány nějaké lepší, ale obě.Pokud se mění jenom jedna,pak odejde zase druhá a stále dokola.
Mitsi to vysvětlí,že japonci jsou v tomto dál,spěchám. -
"-- skrytý --" 03.11.06 10:01
« Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
Zarovku vymenil servis na zaruku >:D timto jim dekuji >:D
Miro: myslel jsem, ze uz mas klid, ale vidim ze ne 8-s
PS: v pneuservisu me upozornili na nezvykle ojete zadni gumy (kraje)
mam pocit ze uz se to tu resilo, nevite nekdo jaky byl vysledek ? -
« Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
Tom69: ziarovky su drobnost, ak si das monterky a vymenis si ich sam.
Mna osobne skor zacina hnevat zvysena hlucnost. Myslel som ,ze mi to zacina robit lozisko z niektoreho kola, ale po par dnoch lepsieho pozorovania, bohuzial hlavne v meste som zistil, ze hluk je len pri jazde bez zataze. Teda ani zrychlovanie ani spomalovanie. Odhadujem, ze nieco v prevodovke. Ale huci to len pri udrziavacom rezime, kedy auto ide ustalenou rychlostou na rovinke, samozrejme ten jav nasimulujem aj do lahkeho kopecka. Proste ak prevodovka je minimalne zatazena. Vie niekto co to asi bude ? Zacalo to letom, ale bolo to velmi jemne , nepocul to nik okrem mna. Teraz je to citelnejsie a myslim ze viav po tomto ochladeni. Este som nestihol auto zahriat, aby som testol, ci sa to zase znizi pre inych na nepocutelnu urovem.
PS: do servisu s tym zatial neplanujem, leda ak sa to vyraznejsie zhorsi, zhorsi sa to ? Zatial mam nieco cez 33tkm -
"-- skrytý --" 02.11.06 14:40
« Re: Re:
panove, technicka. Co vy a original zarovky, jaka byla zivotnost?
prvni mi odesla leva predni najeto 15tis km a druha odesla prava predni najeto 20tis km
zadny servis mi nedokaze jednoznacne odpovedet, jakou maji mit originalni zarovky z vyroby zivotnost
vznesl jsem pomerne jasny dotaz na servis
cituji
Dobry den panove,
opet me postihlo "umrti" zarovky predniho svetlometu. Muzete mi prosim sdelit, jaka je jejich udavana zivotnost (v hodinach) dle vyrobce.
Prvni vymenu jsem provedl ve sve rezii, nyni mi vsak doba sviceni prijde prilis kratka na to, abych ji opet hradil.
Dekuji za info
Prijemny den
odpoved
Dobrý den, pane Vratný.
na vyměněný díl se vztahuje záruka po dobu 12-ti měsíců -
"-- skrytý --" 01.11.06 17:18
« Re:
Uz mam prislibeny servis, kde by snad dokazali vetsinu neduhu vylecit, je to trochu z ruky od Prahy, ale zase ne tak daleko aby to nestalo za pokus.
Na rozdil od tech velkych servisu maji trochu pratelstejsi pristup.
Zatim nebudu jmenovat, abych to nezakriknul a hlavne nemuzu soudit pokud neuvidim vysledek.
PS: Uz me to auto trochu unavuje, ale za dva mesice se vyklube "malej Tom69", tak me snad vyleci a privede na jine myslenky ;-) -
"-- skrytý --" 01.11.06 17:03
« Bez nadpisu
to Tom69:
"popsal bych to, ze preferuji spise negativni zkusenosti"
...tomu - po tom, co jsi zkusil - rozumím.
"tech je bohuzel dost a dost"
...no právě, tak proč (zbytečně) prohlašovat - obrazně řečeno - za černou i to, co je (nakonec) bílou či světle šedou, když je dostatek těch skutečně černých případů.
"u piva se lidem pekne rozvazuje jazyk"
...jo, jo, to toho lidi nakecaj >:D Druhej den pak ale moc do řeči nebývá 8)
Snad máš aspoň na hospodskýho větší štěstí než na dealera a servis. Ale to pivo...na jihu a západě republiky se vaří lepší ;-) :P -
"-- skrytý --" 01.11.06 13:07
« Re:
priznani asi nebude to spravne slovo :-!
popsal bych to, ze preferuji spise negativni zkusenosti
tech je bohuzel dost a dost
musi byt proste protivaha tem oslavnym odam
prodeje maji .... aby ne za ty ceny ;-)
jinak tim jak se dostavam diky memu "proflaknutemu" jmenu blize k jadru problemu musim rict ze se dozvidam nepekne veci ze zakulisi
u piva se lidem pekne rozvazuje jazyk >:D
ps: preci jen mam pocit, ze ostatni znacky jsou na tom o malinko lepe
u Renaultu bude asi jedna z pricin "kvality" prace i objem co maji stihnout za urcity cas. Nektere opravy nejsou dle tabulek vyrobce takrka uskutecnitelne a pokud vic casu vyrobce nehradi, nelze se divit kvalite odvedene prace. >:-[] -
"-- skrytý --" 01.11.06 09:03
« Bez nadpisu
Tome69, Tome69,... >:D
Myslím, že jsi dost inteligentní na to, abys pochopil podstatu mé poznámečky. Vždyť vůbec nejde o Renault, tak si tam místo Laguny II dosaď jiný auto (třeba VW,Citroen, Toyota, Volvo,...nebo co já vím) - vždyť tam (nebo na jiných tvých stránkách /kdo se v nich má vyznat >:D /) uvádíš příklady i jiných značek - a podstata toho, co jsem chtěl říct, přece zůstane stejná... ;-)
Taky si "myslim, ze vetsina ctenaru je svepravnych a svuj usudek si udelaji sami", v tom se shodneme.
P.S. na druhou stranu, mám pocit, že ne vždy jde svéprávnost a (správný) úsudek v (nejen) naší společnosti ruku v ruce :-!
P.P.S. "Tam je myslim ten spravny prostor pro vyjadreni se bez meho ovlivneni." ... to je přiznání? :D -
"-- skrytý --" 31.10.06 10:32
« Bez nadpisu
Tom69: Však ano,já tu tvoji storry sleduji a plně chápu. S dalším francouzem to byl jemný vtípek... ;-) Nicméně prodeje mají slušné,to je realita.
Já mám na francouzi už první "poruchu", a to, nesvítí žárovka potkáv.světel.Vymění se obě,nicméně přístup k nim je naprosto úžasný a raději nebudu psát,co je třeba demontovat. To se dá přehlédnout,ale aktívní policista na silnici,asi by to bylo zajímavé. :'-( -
"-- skrytý --" 31.10.06 09:40
« Megane
IT: shrnu faktory, ktere u me rozhodly pro Megana
1) letita dobra zkusenost se starsimi Renaulty
2) tolik zduraznovana bezpecnost 5*
3) zajimava cena
4) osobni pristup prodejce (kamarad, pote utekl radeji k BMW)
Bohuzel jsem nemel do te doby tu cest, resit problemy jak s dealerem, servisem a reklamacnim oddelenim Renault CR.
Znat a zazit to co dnes, a i kdyby to auto bylo skoro zadarmo s tim, ze 99% uzivatelu je spokojenych, nesel bych do toho znovu.
Poznal jsem "osobni" a "vstricny" pristup prodejce AUTO FREIBERG, reklamacniho oddeleni Renault i nekolik "kvalitnich" servisu a uprimne NEJSEM MASOCHISTA abych se do podobneho dobrodruzstvi poustel znovu.
Nedelam si iluze o ostatnich, ale to co jsem zazil ja mi dostatecne stacilo. Podle ohlasu, ktere jsem dostal a dostavam se bohuzel nic nezmenilo a to me utvrdilo, ze frantika nikdy vice ac me to mrzi vic nez kohokoliv jineho, nebot k teto znacce me historicky diky rodine tahlo urcite "citove" pouto.
PS: hodne stesti tem kteri jsou spokojeni a nic je netrapi ;-) -
"-- skrytý --" 31.10.06 09:27
« Bez nadpisu
Takže ručka nebo uložení nápravy.
Tom69: Nesejde na tom,co my zde na auto.cz, ale co trh a zákazníci: za první pololetí 2006 se v původní 15 EU+Norsko+Island prodalo:1)Mégane2= 248.176 ks,2) Focus 238.004 ks, 3) Golf 209.311 ks, 4) Clio 204.532, 5) Astra 179.010...
Komentář : protože to lze otočit do polohy, že to dávají zadarmo, neb je to šmejd, proto prodej č.1, že někdo podléhá reklamě z F1(to bych se dost divil a pokud ano ,je trouba..), nebo to auto prostě je asi funkční a holt se stane,že se některé nepodaří,jako jiné a oni se vykrucují,stejně jako jiní a všude.
Nevěř,že ti Toyota,Mazda,Suzuki(tam mám aktuální zkušenost,jak je vše v normě,která je samozřejmě nepsaná,já slyším,oni při zkušební jízdě ne,takže buď mám halucinace, nebo oni vnímají až od 100 dB nahoru,když to řeknu v nadsázce) budou vše a hned měnit,natož auto.Nebudou.
Nebo-li, musíš to prodat a koupit jiného francouze. Já dalšího japonce koupím,mám z Paříže vybraného a jdu do něj. Jistě že to nebude Suzuki,tak si kup Peugeota nebo Citroena a jsi v pohodě ;-)
2 Tom69+Swift: teď jsme se minuli,tak to doupravím. Tome,je mi tě fakt líto,je to k vzteku. Swift a jeho hluk sice nebrání v řádném užívání,je to trochu žíznivější,ale to nevadí. Nicméně projdi naši diskusi o Swiftovi,někdy,časem a zjistíš,že možná novináři píší to,co já už před rokem. Jenže řada majitelů se do mne navezla,neb jsem použil inernetové označení "šmejd", nebo "kraksna" (přece o Škodě se tak píše běžně,tak jsem použil stejná slova, slůvko "*" jsem snad ani nepoužil...) a nanadali mi to.
Problém je vyřešen: k Swiftovi nenapíši nikdy ani písmenko. Dokonce jsem psal že vím od prodejce,že většina majitelů do něj přesedlala z dost starých aut,takže chápu,že můžeme mít posunuté hranice vnímání,ale když je Swift nekritizovatelný,OK,respektuji a nemám názor. Žena je s autem spokojena,takže o nic nejde. -
"-- skrytý --" 31.10.06 09:21
« Re: Re: rucka
no vidis, panika neni na miste >:D
IT:Tom69:přečti si o Swiftu. Nicméně pana stanleyy z SK moje řeči o vrzání přivádějí do extáze a asi dost vytáčejí(náramně se tím bavím),nicméně zatím jsem nejel v Suzuki,které nedrnčelo. Pár jsem jich vyzkoušel-bavím se o nových modelech za poslední rok.
Starý Swift těžce překonává i slavné fáčko z roku 1988, a to byl jo koncert ale to je historie.
Prave jsem docetl recenzi na Swifta v AUTO7 a jak rikas, auto melo pri testu najeto 2500km a tezce ho zde stirali kvuli hlucnemu interieru -
"-- skrytý --" 30.10.06 22:13
« Re:
Tobe take nic ve zlem :-! Moje stranky jsou zamerene zcela jasne a konkretne. Na vychvalovani znacky je tu PR oddeleni Renault a jejich reklamni kampane. Me zbyva ta odvracena tvar. Myslim, ze vetsina ctenaru je svepravnych a svuj usudek si udelaji sami.
A navic vsichni, kteri jsou spokojeni, mohou psat bez obav do diskuzniho fora umisteneho na mych strankach. Tam je myslim ten spravny prostor pro vyjadreni se bez meho ovlivneni.
Mej se ;-) -
"-- skrytý --" 30.10.06 18:25
« Bez nadpisu
to Tom69:
Nic ve zlém, jen drobná poznámečka k tvým stránkám (viz renault.nazory.cz).
Jak tam je ocitovaný příspěvek ohledně Laguny II po 20 000 km (autor "puck", ze dne 08.05.2006; tuším, že z autorevue.cz), tak by se možná slušelo ;-) tam vložit i další příspěvek uvedeného autora, a to ze dne 11.10.2006, který zní (citace): "30 tisic na tachaci.... oproti minulemu prispevku sa zmenilo vela. skoro vsetky problemy su uz dlhsie odstranene. ziadne nove problemy nepribudli, stare su odstranene. spotreba je velmi dobra, na dlhsie cesty mimo mesta nie je problem predpisovo ist za 6.5 litra. celkovo spokojnost."
Ty - a oprávněně :!: - žádáš férový přístup vůči tobě od ostatních, ty sám však - alespoň na svých stránkách - zas tak úplně férově nejednáš (sám používáš a uveřejňuješ informace účelově, jak se tobě hodí)... :?: :roll:
Ale opakuji, nic ve zlém. Spíš jen námět k zamyšlení ;-)
P.S. jestli je výše citovaný příspěvek na tvých stránkách a já ho přehlédl :*) , tak se za poznámečku :-) omlouvám. -
"-- skrytý --" 29.10.06 22:01
« Bez nadpisu
K tomu vrzganiu od zadnej napravy - aj mne to jeden cas robilo a dokonca aj pocas jazdy - chcel som s tým ísť na garančku, ale najskor som prezul zimne gumy - dali to na zdvihak a cuduj sa svete vrzganie prestalo - podla mna boli zle ulozene pruziny - takze staci dat auto povozit na zdvihaku hore dole a je po probleme.
Nestačí. Svůj vůz jsem již na zvedáku měl několikrát a uvedený postup nepomohl. Zvuky se ozývají stále. Kontrola usazení pružin by byla asi vhodná, nicméně oprava formou "povození na zdvihaku hore dole" nebude tím pravým ořechovým ... -
"-- skrytý --" 29.10.06 20:49
« Re:
K tomu vrzganiu od zadnej napravy - aj mne to jeden cas robilo a dokonca aj pocas jazdy - chcel som s tým ísť na garančku, ale najskor som prezul zimne gumy - dali to na zdvihak a cuduj sa svete vrzganie prestalo - podla mna boli zle ulozene pruziny - takze staci dat auto povozit na zdvihaku hore dole a je po probleme.
Vpredu mi to uz tiez vrzgalo myslel som, ze mi odisiel gulovy cap alen nakoniec v servise zistili, ze treba vymenit gufera-silenbloky torznej tyce :shock: na 3 rocne auto podla mna dost skoro.
Teraz ma trapi odskakovanie zadnej napravy na jednu stranu, zas bude asi treba vymenit gufera torznej tyce vzadu - proste RMGII fajnove autícko, ale na opravy -
"-- skrytý --" 29.10.06 20:27
« Bez nadpisu
Zapomeňme na parkovačku.Napsal jsem jen názor autorizovaného servisu,dokonce to zdůvodnili dost logicky,seč tam jinak nejezdím.Při odbržděném autě to nedělá,ale je to Laguna. Takže u Mégane to bude asi něco jiného. Odbržděná Laguna nevrže,zabržděná lehce.Tečka.
K hlasitosti:psal jsem Swift a já myslel,že je jasné,že auta a různá rádia či CD mají různé stupnice(myslím číslování) hlasitosti,takže to,co vydá X dB při čísle 7 u jednoho je třeba 15 na stupnici u jiného a hlasitost naprosto stejná. -
"-- skrytý --" 29.10.06 20:00
« Bez nadpisu
takovy maly dotaz panove, take vam auto vrze pri nastupovani a vystupovani. zvuk vychazi od zadnich tlumicu. upozornuji, ze to vrze i po jizde, kdy je vetsina veci zahratych jizdou.
jen by me zajimalo, jedna-li se o obvyklou vlastnost vozu, tak jako piskajici brzdy
diky za info
Zdravím,
stejný úkaz, zvuky od zadních tlumičů, slýchávám také. Hlavně při nastupování, vystupování, ať již sám nebo i při více lidech. Dělá mi to od okamžiku pořízení nového vozu, takže bych tento projev hodnotil jako vlastnost vozu. Nikterak to nepřekáží, nezpůsobuje nějaké potíže a neohrožuje, takže bych této věci nevěnoval žádnou pozornost. Způsobené to bude pravděpodobně pružinami, v usazení nebo kdo ví kde. V žádném případě to není v ruční brzdě, zvuk se ozývá i když není použita.
Spíš mě začíná vadit, že se čím dál víc projevují nějaké zvuky v interieru a to mám teprve najezdíno cca 60tis km. Rádio hlasitě pouštět netřeba, zas tak to nevrže, pro kvalitní poslech stačí něco v rozmení 7-11 na stupnici radiopřijímače, ale občas při najetí na větší nerovnost to vrzne víc, než bych chtěl a očekával od rok starého vozu.
PTF -
"-- skrytý --" 29.10.06 17:26
« Bez nadpisu
to Tom69:
"a pri hlasitosti 20 bohuzel vede palubni deska"
...tak to abych ti raději ani nepsal, že já mám obvykle rádio (netýká se CD) na 6...a neslyším (kromě toho rádia a motoru) nic, tedy na nerovnostech občas trochu někdy vrže stropní světlo u řidiče.
Možná, že se na to poptám v servisu, až budu měnit letní pneu za zimní-musím si ještě rozmyslet, jestli mi bude víc vadit sem tam trochu povrzávající světlo nebo světlej tapecírung stropu s otiskama prstů od oleje :-! (v horším obojí 8-s ) >:D
Po přečtení tvých příspěvků a prohlédnutí tvých fotek vždy přemýšlím, jestli máš vůbec Megana II...nebo mám ho já? >:D Zaplať pán bůh, vůbec takový problémy s Meganem II neznám (klep, klep, klep). I ten zámek kufru se od tý doby umoudřil, v nejhorším na druhej (max. 3.) pokus se zacvakne.
"pomalu si zvykam, ze mam vyjimecne auto"
Nemáš si vymýšlet něco extra a kupovat si výjimečný auto, kdyby sis koupil běžnýho Megana II... :D -
"-- skrytý --" 29.10.06 13:46
« Re: Re: Re:
IT:Nicméně když se pustí CD na nějakých 26 stupnice,je fakt,že pazvuky jsou přehlušeny muzikou.To mi poradila jedna paní a uznávám,že měla pravdu.
Bohuzel u me nerealizovatelne, pri cisle 26 na stupnici znackoveho autoradia "PHILIPS" dobre maskovaneho, mam pocit ze jsou reproduktory vyrobeny ze svacinoveho papiru :-!
a pri hlasitosti 20 bohuzel vede palubni deska :?
ps: bohuzel u me asi nebude na vine jen kvalita zpracovani, ale i "kvalita" nasledne servisni pece viz. posledni drobnost, kdy na me po oprave vyskocila krytka
[odkaz] -
"-- skrytý --" 29.10.06 13:38
« Re: Re:
matuS: tak je pravda,že se ročně vyrobí asi 40-45 mil aut a v každém z nich jsem opravdu nejel,takže nevylučuji,že některé opravdu absolutně nikdy nezavrže. Nicméně malá dosavadní zkušenost z aut provozovaných na našich silnicích je,že občas se něco ozve kdekoliv, s výjimkou těch dvou zmíněných MB,beru a nepolemizuji.
Tom69:přečti si o Swiftu. Nicméně pana stanleyy z SK moje řeči o vrzání přivádějí do extáze a asi dost vytáčejí(náramně se tím bavím),nicméně zatím jsem nejel v Suzuki,které nedrnčelo. Pár jsem jich vyzkoušel-bavím se o nových modelech za poslední rok.
Starý Swift těžce překonává i slavné fáčko z roku 1988, a to byl jo koncert >:D ale to je historie.
Nicméně když se pustí CD na nějakých 26 stupnice,je fakt,že pazvuky jsou přehlušeny muzikou.To mi poradila jedna paní a uznávám,že měla pravdu. ;-) :D
PS:jo a zacina se mi klubat airbag spolujezdce, respektive pri bocnim svitu svetelneho zdroje a i pohmatem jsou videt zretelne obrysy (obdelnik) ulozeneho airbagu, ci spise jeho krytu. moc se mi to nelibi, protoze to zacina byt vyraznejsi. pravdepodobne dusledek predchozich zasahu
pri koupi to bylo krasne hladne, ted uz nikoliv. nevsiml jste si toho nekdo abych tu nevyvolaval plany poplach ?