Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 10.11.06 09:52
« Re:
Doobjednat (priplatit) nejde ale jde koupit a svepomoci vymenit - napajeci konektor je k dispozici u tech verzi, co maji senzory a vic ono nepotrebuje, vystaci si samo, ma zepredu zezadu rozdilovy detektor osvetleni a tim to srovnava a reaguje. Takze kdo chce zrcatko muze ho mit...
Ha! Jdu patrat co stoji :-) -
"-- skrytý --" 10.11.06 09:46
« Re: Re:
Nevim jestli te potesim nebo ne, ale ani ja nemam "trojblik"
rano jsem to vyzkousel vsemi smery a NIC :D
ps: ja mam druhou zimu obuty G UG5 a max. spokojenost
Goodyear ULTRA GRIP 5 (puvodne snad vyrabena jako Debica Frigo2)
Odjezdil jsem na nich minulou zimu a nyni je opet nazul. Maximalni spokojenost. Nenapada me zadny zapor.
citace:
GOODYEAR Ultra Grip 5
Směrový dezén, který zajišťuje zvýšenou odolnost proti aquaplaningu a zlepšuje ovládání a záběr vozidla na sněhu, ledu, rozbředlém sněhu a mokrém povrchu. Směs na bázi siliky je základem příznivých vlastností pneumatiky v zimních podmínkách, za sucha i mokra, při současném snížení opotřebení. Společnost Goodyear patří, stejně jako její výrobky, k absolutní špičce mezi výrobci pneumatik. Důvodem jsou především velké výdaje směřující do výzkumu a díky nimž vznikla i technologie 3D-BIS, která je použita i v tomto plášti. Tento patent znamená trojrozměrné vzájemné uzamykání bloků dezénu, čímž umožňuje docílit poměrně značnou členitost běhounu při zachování jeho pevnosti a zdokonaluje tak záběr na kluzkém povrchu a zkracuje výrazně brzdnou dráhu.
-
« Re: zimne gumy
Kedze zima sa nezadrzatelne blizi, vie mi niekto napisat na akych zimnych gumach jazdite, respektive, kde ste ich zohnali? Chcel by som kupit klasicke Matadory MP 58/59. Ma s nimi niekto skusenosti? Diki
Ja som kupil GY ultragrip 7 195/65 R15, zatial asi 1000km a som spokojny. Kupil som ich v jednom eshope z puchova ale uz si napamatam nazov, cena 10000sk, ale z CR sa daju kupit aj za 8800sk. -
« Re:
Ohledne zrcatek nevim ze by se kdy delaly elchrom vnejsi (anebo jedno vnejsi, to bych fakt nechapal uz vubec), ja vim jen o vnitrnim ktery se napred davalo od Conforta vejs a pak uz jen do Luxu. Nasledne kdyz udelali facelift tak uz patri snad jen do Privilege. Doobjednat (priplatit) nejde ale jde koupit a svepomoci vymenit - napajeci konektor je k dispozici u tech verzi, co maji senzory a vic ono nepotrebuje, vystaci si samo, ma zepredu zezadu rozdilovy detektor osvetleni a tim to srovnava a reaguje. Takze kdo chce zrcatko muze ho mit...
ja to mam tak v cenniku: lave vonkajsie spatne zrkadlo elektro od Dynamique a stredove spatne zrkadlo od Privilege -
« Re: trojblik
Po faceliftu MeganeII se zmenila nabidka. Ted uz si muzes vybrat jen provedeni a vybava je dana, bez moznosti vyberu.
Moznosti byly tusim:
* Authentique
o Pack
o Confort
* Expression
o Pack
o Confort
o Lux
* Dynamique
o Confort
o Lux
* Privilége
o Confort
o Lux
A o neco pozdeji pribyla:
* Ice
o Seriova vybava
Tak ja som si na Slovensku mohol vybrat len Dynamique, ziadne Confort ani Lux tam nebolo, cize je to odlisne. -
"-- skrytý --" 10.11.06 07:39
« Bez nadpisu
Ja jsem teda pokoveny predni sklo na RM II nikdy nevidel. Na starych typech je obcas videt (na prvni pohled poznas na protijedoucim aute) ,a RM II jsem takovy auto na silnici jeste nepotkal...
Ohledne zrcatek nevim ze by se kdy delaly elchrom vnejsi (anebo jedno vnejsi, to bych fakt nechapal uz vubec), ja vim jen o vnitrnim ktery se napred davalo od Conforta vejs a pak uz jen do Luxu. Nasledne kdyz udelali facelift tak uz patri snad jen do Privilege. Doobjednat (priplatit) nejde ale jde koupit a svepomoci vymenit - napajeci konektor je k dispozici u tech verzi, co maji senzory a vic ono nepotrebuje, vystaci si samo, ma zepredu zezadu rozdilovy detektor osvetleni a tim to srovnava a reaguje. Takze kdo chce zrcatko muze ho mit...
Trojblik nemam a nikdy jsem ho nevidel nabizet - leda ze by to prislo jako feature s faceliftem??? Nektery veci nabihaj jeste dodatecne, takze je to treba jeste pozdejsi vec. Jinak vybavy se lisi dle zeme urceni, takze co je pro CR nemusi byt nutne stejne pro SR viz byvala verze SportWay a jeji dve/ctyri okna a CD/CC radio a dalsi veci. Ceniky pro tu danou zem ale povetsinou plati. -
"-- skrytý --" 09.11.06 23:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: trojblik
Po faceliftu MeganeII se zmenila nabidka. Ted uz si muzes vybrat jen provedeni a vybava je dana, bez moznosti vyberu.
Moznosti byly tusim:[*:182ddaf651]Authentique[*:182dda… /> [*:182ddaf651]Expression[*:182ddaf651]Pa… /> [*:182ddaf651]Dynamique[*:182ddaf651]Con… /> [*:182ddaf651]Privilége[*:182ddaf651]Con… o neco pozdeji pribyla:[*:182ddaf651]Ice[*:182ddaf651]S… vybava -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: trojblik
Je zaujimave ze od viacerych majitelov som cital ze maju napr vybavu Expression Confort alebo Privilege Lux, teda spojenie vonkajsej a vnutornej vybavy, ich kombinacia, ak sa to tak da nazvat. Ja som mal na vyber len z Authentique, Ice, Expression, Dynamique a Privilege, nic ine. -
"-- skrytý --" 09.11.06 22:03
« Re: Re: Re: Re: Re: trojblik
ked si ju zaplatil tak ju tam musis mat, ako si to potom prebral?
Grrr, si nerozumime :-)
Udajne melo platit ze pri objednani automaticke klimatizace si dostal soucasne s tou klimatizaci i pokovene celni sklo. Kdyz jsem se ptal prodejce japato ze neni ackoliv by teoreticky melo byt, mi bylo receno ze to je az ve vyssi vybave/verzi (nehodici se skrtnete). Ta moje verze/vybava je Expression Confort. Pritom mam pocit ze nekdo, snad dokonce zde na foru, to tak ma. To sklo mne trochu zamrzelo.
A neco podobneho melo byt s vnitrnim elektrochromatickym (samozatmavovacim) zrcatkem. Tak ze prej taky ne, ze az ve vyssi verzi. Zrcatko mne uz zamrzelo docela dost. Preci jen vyskyt Fabii je v Ceske republice pomerne vysoky :-(
Mimochodem znate nekdo jeste jine auto (jine nez Fabii), ktere, ac ma spravne serizena svetla, tak kdyz jede za vami tak vas pekne oslnuje pres vnitrni zrcatko pricemz tuto featuru umi uz od vyroby? -
"-- skrytý --" 09.11.06 21:21
« Re: Re: Re: trojblik
... tak tam je automaticka klima len za doplatok ...
Sak sem ji doplacel :-).
...ja tiez v noci na dialnici cucim na laveho spatneho ale ze by sa to nejako stmavovalo to zrkadlo to nie... pojdem sa spytat asi
Jde o vnitrni zrcatko a jestli je nebo neni elektrochromaticke, to bys mel poznat. Treba uz jen proto, ze manualni ma vespon prepinani sklonu proti oslneni (coz je vec kterou to el.chrom. zrcatko nepotrebuje a proto nema). -
« Re: Re: Re: Re: trojblik
tak to si mily :)
inac tie tvoje hrozostrasne skusenosti mi nedali skoro spavat ked som objednal megane, precital som skoro 50% tejto diskusie, viac som nevladal :D
takze som k megane velmi kriticky teraz, nasiel som aj stecenu kvapku farby na vnutornej hrane blatnika a nedonale nalakovany priestor okolo miesta kde sa zastrkava stresny nosic ale na to kaslem -
« Re: Re: trojblik
ja co mam cennik tak tam je automaticka klima len za doplatok, som rad ze mam manual lebo automatiku som na leganze nikdy nepouzival a teraz v lete mi odisiel display za ktory chcu 16000sk
ja tiez v noci na dialnici cucim na laveho spatneho ale ze by sa to nejako stmavovalo to zrkadlo to nie... pojdem sa spytat asi
pamatam sa ze som sa na ten trojblik este pytal dealera, lebo ma to prekvapilo ze to tam je... -
"-- skrytý --" 09.11.06 21:02
« Re: trojblik
Mam len jednu otazku, prisahal by som ze na predvadzacom voze bol trojblik ale ja ho nemam... ako ste na tom vy?
Nemam trojblik a ani nevim ze by byl.
cemu rikas "trojblik" ?
Esli se nepletu, tak "trojblik" by melo byt to, ze po tuknuti do smerovek bliknou 3x. Dobry na prejizdeni z pruhu do pruhu, nemusis tu packu drzet, staci jen tuknout.
Este mala poznamka. Nasiel som si vo svojej dynamique vybave dva prvky ktore tam podla cenika nemaju byt (az najvyssia vybava) zadna laktova opierka a impulzne vsetky okna... tak neviem???
Oboji mam ve vybave Expression. Ja treba marne hledam elektrochromaticke zrcatko ktere melo byt v Expression (a nemam) a pokovene celni sklo, ktere melo byt soucasne a aut. klimatizaci (a taky nemam). -
« trojblik
Zdravim,
Tak aj ja som novym majitelom megane sedan. Zatial som najazdil 1500km a vsetko ok, teda az na defekt na letnych gumach po 512 km :-( a raz sa rozostril stredovy display (kondenz???).
Mam len jednu otazku, prisahal by som ze na predvadzacom voze bol trojblik ale ja ho nemam... ako ste na tom vy?
Este mala poznamka. Nasiel som si vo svojej dynamique vybave dva prvky ktore tam podla cenika nemaju byt (az najvyssia vybava) zadna laktova opierka a impulzne vsetky okna... tak neviem??? -
"-- skrytý --" 09.11.06 18:01
« dotaz ?
Zacina mi drncet ventilator a to mam pylovy filtr, takze je malo pravdepodobne, ze by to byla necistota z venku. Zacinam mit obavu, jestli se tam neco nedotyka po dvou predchozich opravach.
PS:jo a zacina se mi klubat airbag spolujezdce, respektive pri bocnim svitu svetelneho zdroje a i pohmatem jsou videt zretelne obrysy (obdelnik) ulozeneho airbagu, ci spise jeho krytu. moc se mi to nelibi, protoze to zacina byt vyraznejsi. pravdepodobne dusledek predchozich zasahu
pri koupi to bylo krasne hladne, ted uz nikoliv. nevsiml jste si toho nekdo abych tu nevyvolaval plany poplach ? -
"-- skrytý --" 07.11.06 08:41
« Bez nadpisu
Ad stierace: kupil som nove Berlingo, ktore ale bolo vyrobene 11 mesiacov a cely cas niekde muselo stat. Od sameho prveho dna mi stierace takto poskakovali a drhli, ale nie stale. Tak zhruba v polovici pripadov, nikdy sa mi vsak nepodarilo vypatrat okolnosti kedy ano a kedy nie. Som si isty, ze od tych vibracii sa museli celkom dost vybehat aj ulozenia (klby) mechanizmu. Behal som s tym asi rok, potom som bol u kamarata v autorizovanom servise, ten mi pri prehliadke nechal aj namazat vsetky klby a zaroven som si kupil nove (drahe) stierace typu "lista", teda take, ako maju napr. nove Oktavie. Odvtedy mam pokoj, az teraz po cca 2 rokoch sa to zacina objavovat znova. Neviem, ci to pomoze aj na Renaulte, ale skusil by som to.
Co sa tyka startovacich kablov: akykolvek kabel prenesie akykolvek prud, otazka je ako dlho a ako sa pri tom otepli. Ak by sa 16mm2 (stvorcovych) pouzilo v elektroinstalacii na trvale zatazenie, spolu s velmi dobrym chladenim a s dovolenym ohriatim na dost vysoku teplotu, potom by jeho pripustny trvaly prud bol niekde okolo 80-100A. Podobne 10mm2 je do cca 50A. Ak ho pouzieme na kratkodobe zatazenie, tak 2-4 nasobok prekrocenia tejto hodnoty nebude problem, jedina otazka bude, aky bude mat pri tomto prude ubytok napatia. Co tym chcem povedat je to, ze kludne aj 6mm2 prenesie 300A, avsak pri tomto zatazeni moze byt cely ubytok napatia na kabli (zavisi od dlzky) a teda druha strana (druhe auto) z toho nebude mat nic. Neorientoval by som sa teda podla amperov, ale podla prierezu a co najkratsia dlzka, ako tu uz bolo povedane.
BTW, na trvale zatazenie okolo 300A sa pouzivaju kable s prierezom okolo 90mm2, to je takmer kilo mede na meter...
Ked si niekto nevie v reale predstavit, ako moze vyzerat 16 ci viac mm2, resp. najvhodnejsi prierez sartovacieho kabla pre konkretne auto, nech sa pozrie pod kapotu svojho auta, aky hruby (najhrubsi) kabel ide od baterie z plus polu. Autokable nemavaju izolaciu hrubsiu ako je nevyhnutne nutne, takze ked si odmyslime cca 0,5mm na izolaciu, ostatok je med. Na niektorych autach je dokonca vidno aj ukoncenie toho kabla navarene na svorke. Menej ako nejake 2/3-ny prierezu tohto kabla by mohli byt riskantne, najma pri vacsich dlzkach. -
"-- skrytý --" 07.11.06 07:41
« Re: Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Děkuju Tomasovi - dozvěl/i jsem se důležité informace, vybaven jimi vydám se na nákup. Díky
S těmi stěrači - právě že ne v České Lípě to bylo auto na servisu na jaře a drhne to celé léto - opravdu - vyjel jsem od nich, začlo pršet a začlo to drhnout - never before - z nýtku ramínka dokonce pro ty vibrace odprýskala barva - nemám morál jít do Koutku to ev. reklamovat - jsou vždycky tak nepříjemní - oni snad mají provizi z toho, kolik zákazníků v záruce odradí..
..popravdě si připadám jako paranoik, ale po zkušenostech si asi začnu - měnit olej sám /přijde to levněji a budu si jistý, co mám v motoru/, olej filtr sám a jak jsem to měl sundané - brzdové destičky bych snad taky zvládnul - vyměnit vepředu po 20, vzadu po 40 /dost to šetřím/ a možná i kotouče 60? snad zvládnu, jen výměnu klimatizace bude nutno zadat.... díky manuálu výrobce, na který jste tu odkazovali. Jak říká tchán - vše co se točí kupovat originál, ostatní stačí kvalitnější replika.
Koupil jsem si Renault 4CV z roku 57, jednak že mám značku rád, ale trochu i proto, abych měl auto, "které si můžu dělat sám" - v servisní knížce u Mégana je pomalu i s výměnou kola se obraťte na servis....takže se učím...u 4CV je návod, plus dílenská příručka býv. mototechny, i v tom návodu je popsáno i jak odvzdušňovat brzdy, u Mégana je toho minimum. Člověk má pocit, že bez počítače na tom nic nesmí udělat, nevím, možná se pletu.... -
PP. 06.11.06 19:24
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
druhá věc - po návštěvě sevisu v české lípě mi kupodivu začla drhnout levá gumička stěrače, před řidičem - vizuálně celá spodní část ramínka odskakuje, vibruje a hlasitě to drhne - myslel jsem, že nějak umyli okno, ale dělá to už dost dlouho...tak jestli nějak to ramínko ohli, gumičky nevyměnili - jsou nové a datem výroby souhlasí, před tím to nikdy nedrhlo....
A nesouvisí to náhodou s poklesem teplot?Ony totiž ty uhlíkové (nebo jak se jim říká) gumičky mají sice delší životnost a lepší účinnost oproti obyčejným ala Š100,ale narozdíl od nich,vždy s příchodem mrazů drhnou.Dělalo mi to na všech autech a letos s prvním sněhem a mrazem mi to opět začalo dělat i na MII. -
"-- skrytý --" 06.11.06 15:39
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
to Citronek:
ten link som nasiel ale ta stranka uz neexistuje, web cache uz mam davno vymazanu.
nasiel som aspon toto (su tam prierezy, orientacne):
Táto štartovacia súprava je zostrojená zo 4 krokosvorkových klieští typu 300A obj.č. 49.14254 a 2 medených káblov dĺžky 3,5m a s prierezom medi v kábli 16mm2. Štartovacia súprava je určená pre nominálny/maximálny prud 300/600A. Vyrábame tiež štartovacie súpravy na mieru podľa vyšpecifikovaných požiadaviek zákazníka. Neporovnávajte túto štartovaciu súpravu so štartovacím súpravami bežne ponúkanými v super a hypermarketoch. Tam sa predávajú káble s prierezom medi v kábloch od 1,5 do 2,5 mm2, pričom naše najlacnejšie káble, ktoré predávame majú prierez medi v kábloch minimálne 10mm2. Káble slúžia na prenos vysokých prúdov rádovo v stovkách ampérov pri nízkom napätí. Tieto nároky nevyžadujú hrubú izoláciu, ale vyžadujú hrubý prierez medi v kábli. „Štartovacie káble“ zo super a hyper marketov majú zbytočne hrubú izoláciu a nevyhovujúco tenký prierez medi v kábli. Nečudujte sa, keď sa hneď prehrejú, alebo odpália. -
"-- skrytý --" 06.11.06 15:18
« Re: Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Citronek:
mam to iste auto, presne tu otazku som tu riesil (vid. moje prispevky 16. 8. 2006 13:55 a 23. 8. 2006 12:10).
Par kecov navyse ale to urcite vies: Diesle maju silnejsie akumulatory pretoze jednak musia zhavit a nasledne starter roztocit tazky motor a aj odpor je asi vacsi. Takze treba silnejsie kable ako na benzinak a nie extremne dlhe. Tenke kable (nie izolacia ale vodic, lebo niektore hypermarkety predavaju hrube kable ale tretina je hrubka izolacie/kvoli cene/) sa zahreju a zevraj neprenesu dostatocnu energiu.
Ked som to ja riesil tak som sa hrabal v udajoch, prierezoch vodicov, napatiach, nakoniec ma bratranec zrusil ze co z toho robim vedu, ze 200A budu fungovat a 300A su sicher.
Asi 300A su najvhodnejsie. Nepocital som to (iba odhadol).
Niekde na Webe som vtedy nasiel tabulku podla typu a kubatury (viem, ze kubatura nie je uplne to prave ale ucel to splnilo zhruba sa to podla toho da) kolko amperove treba. 300A boli aj s rezervou ak si dobre pamatam (ak najdem ten link tak poslem).
Ja som kvoli cene kupil iba 200A. Este som ich nepouzil takze neviem povedat z realu. -
« Bez nadpisu
tv - zdvihak ani koleso dolu nepotrebujes. Technik v servise to mal hotove za 1 minutu, takze to musi ist aj bez toho. Ale kontakt tam je nejaky divny, par krat prestala predna blikat aj mne, stacilo ju ale trochu pohnut a fungovala dalej. A neuspinil som si pri tom ani koselu (samozrejme s kratkym rukavom v lete na suchej ceste) -
"-- skrytý --" 06.11.06 10:31
« Bez nadpisu
neblikaci ci nesvitici: hele to jsem mel taky ale na S105-120, tam v zadnich lampach mi nikdy nesvitilo vic nez 1/2 zarovek z duvodu poupadanych ci nevodivych tech specialnich perovych mosaznych kontaktu v objimkach nebo tech fastonu k nim, kdy zarovka byla na rozsmajdanej bajonet jenom zasazena proti peru (na spicku) a vlastnim telem pak kontaktovala (nekontaktovala) proti objimce a jak tam litalo bahno od kol a menila se tam teplota 2x denne od -20 do +60 tak to do pul roku dycky cely vyhnilo a nesvitilo nic. Takze v Renaultu je to nakonec stejne, jo??? 8-s
Me teda blinkry blikaj a svetla svitej, ale radost z toho nemam... -
"-- skrytý --" 06.11.06 10:01
« Startovací kabely, stěrač, bzdové destičky?
Čus bus renaulťáci - prosím Vás mégane II 1.5 dCi/78 kW - netušíte jaké start kabely? v knížce nic není, volal jsem do servisu - tam jen kupodivu odhadovali že asi 300 A by mělo stačit,
druhá věc - po návštěvě sevisu v české lípě mi kupodivu začla drhnout levá gumička stěrače, před řidičem - vizuálně celá spodní část ramínka odskakuje, vibruje a hlasitě to drhne - myslel jsem, že nějak umyli okno, ale dělá to už dost dlouho...tak jestli nějak to ramínko ohli, gumičky nevyměnili - jsou nové a datem výroby souhlasí, před tím to nikdy nedrhlo....
a aby to nebylo vše - po roční prohlídce u Avantu mi při zabrzdění - a nejlépe s přívěsem nebo zabrzdění dopředu a hned dozadu nějak bouchá u předních brzd - koukal jsem na to - nic vše dotažené - destičky jsem koukal jakoby "plovoucí" nemá tam moc co bouchat. Tak díky za trochu času a nějakou tu radu. >:D -
« Re:
tv: opravoval som pravu prednu smerovku osobne. Prvu zimu prestala fungovat . Zdvihak som nepotreboval ale ten slovnik pocas asi 10min ste mali pocut >:D . Aj preto, lebo uz ked som ju dostal von tak som zistil, ze z renaultu mam sice sadu nahradnych , ale smerovky dako nie. No a tak som ju vratil nazad a zistil ze preblikava, takze kontakt a odvtedy pohoda. Len stretavacky minulu zimu. Tiez odisla jedna . V servise ze staci vymenit jednu. Ja ze nie a nech menia obe a tu jednu dobru si prosim vratit , aby bola nahrada v pripade nudz, kedze medzi nahradnymi od Renaultu taka nieje -
"-- skrytý --" 05.11.06 22:26
« Bez nadpisu
Miro: a uz si menil ziarovku osobne...? Ano, na hlavnu ziarovku su potrebne iba monterky. Ale na smerovku taktiez aj zdvihak a kluc na kolesa, a to najma vtedy, ked objimka dajako nechce povolit...
Inac hlasim, ze pri 19 tis. odisla lava smerovka a hned po jej vymene aj lava ziarovka v hlavnom svetle. -
"-- skrytý --" 03.11.06 19:10
« Bez nadpisu
Mam misto nich inteligentni rozpoznani nutnosti svitit a rozsveci se mi hl. svetlomety (jen H7 zarovky a na 60% nominalu). Zbytek auta vcetne palubni kaple a dalsich sounalezitosti je ve stavu zhasnuto. Provozuju uz rok bez problemu a na nic jineho se nechystam. -
« Re: Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
PS: v pneuservisu me upozornili na nezvykle ojete zadni gumy (kraje)
mam pocit ze uz se to tu resilo, nevite nekdo jaky byl vysledek ?
neries, je to v podstate u kazdeho megana len nie kazdy to postrehne. Je to dan za skvele jazdne vlastnosti, NERIESIT !!!! -
"-- skrytý --" 03.11.06 13:01
« Re: Re: Hluk z prevodovky ? Cakat problemy ?
Potkávací 2 roky denního ježdění a svícení,odešla jedna,jsou tam dány nějaké lepší, ale obě.Pokud se mění jenom jedna,pak odejde zase druhá a stále dokola.
Mitsi to vysvětlí,že japonci jsou v tomto dál,spěchám.