Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Vyřešní vady řízení
...no, tak tohto som sa bál. Že to bude poruchové... :-(
Máte niekto prevedenie Privilege ? Je tá biela koža veľmi nepraktická ? Alebo je to v norme ? Veľmi sa mi to prevedenie páči, je teraz taká akcia, že by som ani veľa nepriplácal, len sa bojím, ako by tá koža vyzerala po nejakom čase pri dvoch malých deťoch... Aké sú prípadne skúsenosti s ostatnými prevedeniami interiéru, ktorý odporúčate (vzhľadom na tie deti...) ? -
"-- skrytý --" 15.10.04 21:57
« Kryt
Ještě dotaz. Dnes jsem se zastavil při čekání na schůzku v Renaultu a očumoval Modus. Pokecali jsme s prodejcem a došlo na Megan. Nechal jsem si otevřít motor předváděcího vozu a zjistil jsem, že mi chybí plastový kryt v levé části motorové kapoty. Kryje nádobku s odtřikovačem a další umístěnou nad ní. Máte ho tam všichni?
Druhý problém je, že nemůžu používat původní nabíječku na mobil. Do Opla se mi vešla, ale do Megana ji nedám. Když jí tam narvu, co to jde, stejně nemám kontakt a při vyndávání jsem si vyrval celou zásuvku... Setkali jste se s něčím podpbným? -
"-- skrytý --" 15.10.04 21:50
« Vyřešní vady řízení
Tak hlásím "vyřešení" závad.
1. Řízení:
Z Prahy přijel technik - pan Hančel (snad mu nekomolím jméno) a přiznal, že už na jednom Meganu se tato závada vyskytla. Znovu usadili řízení, a závada se již neprojevuje... Mezi námi, do levého rejdu se to stejně ozve, alespoň je to slabší. Prý za to může elektrický posilovač, který při rychlém otočení do maxima nestačí vypnout a narazí do dorazu.
Prý mam toči pomalu....:D
2. Stěrače a rádio
Pod baterií je nějaká krabička s elektronikou, která ovládá jak rádio, tak stěrač. Technik doporučil očistit kontakty. Mezi řečí asi neochotně přiznal, že Megan má složitou elektroniku, která není dotažená do konce.....
3. Smrdící klimatizace
Vyndali mi pylový filtr a zjistili, že je zanesený kousky listí (parkuji pod lípou), které tlejí a to způsobuje zápach. Jediné řešení - výměna pylového filtru za cca 990,-. Nechal jsem si ho vyčistit a vyměním jej až na jaře. Spíše mne zlobí, že na vstupu do filtru je tak velká mřížka, že přes ní projdou kusy listí. Asi na tu mřížku připevním jemné síto, jaké se dává do oken proti mouchám. Těžko změním parkovací místo a každodenní strkání prstů pod kapotu a vytahování listí zjevně nepomáhá.
4. Parkovací asistent
Ze servisu jsem odjel, aniž bych si na tuto závadu vzpomněl. Bylo toho moc.... 8-s Až po pár kilometrech mi to došlo a na prvním parkovišti jsem se šel podívat, co s tím udělali. Málem mne rublo..... Povolili celé snímače a na dolní straně je podložili kouskem plastu. Takže nedoléhají k nárazníku a kolem je asi 3 mm mezera. Nějak si nejsem jistý funkčností, budu to muset vyzkoušet s pomocníkem, nerad bych si rozmlátil nárazník. Asi ty podložené čidla vyfotím a pošlu to na Renault ČR a zeptám se na jejich názor. Diletanti!!!!!!!
Jediné kladné na tom všem je, že se ke mě chovali slušně a uznali všechny mé námitky, půjčili mi náhradní auto a vše hradili. ALE....?!?! -
« Vana do kufr a pod vrsek kufru
Nemate nekdo koupenou tu plastovou vanu s prepazkama do kufru a prihradku pod kryt kufru ?
Rozhoduju se zda ano ci ne, skladem to tady nemaj a potreboval bych aspon zakladni informace (jake je siroka a hluboka ta pod kryt a jak jsou vysoke ty prepazky v te na dno) + zkusenosti zda to vzit ci nikoliv
Zajimalo by me zda ma treba ta vana na dno prepazku i u "vchodu" do kufru nebo jen ze tri stran.
Nebo by to mohl treba nekdo vyfotit jak to vypada v tom kufru :-) Katalog prislusenstvi je totiz hezkej ale informaci tam moc neni -
"-- skrytý --" 12.10.04 17:01
« Re: Re: Zimní pneu
Ano pozor na rychlostní index!
Je velmi nerozumné se přibližovat rychlostí jízdy rychlostnímu indexu.
Já osobně bych nikdy nepřekročil rychlost (Index minus 20 km/h).
Tj. 170 na gumách T a 190 na gumách H. Jednak jsem mírně paranoidní, jednak jsem četl testovací specifikace pro pneumatiky ...
Rychlostní index předepisuje techničák, na zimu může být prý o jeden stupeň nižší, než je v techničáku. -
"-- skrytý --" 12.10.04 16:18
« Řízení
Dnes jsem byl v servise s tím řízením. Když auto zvedli na zvedák, rány přestaly - odlehčily se kola. Proto jej zvedli na plochém zvedáku - pak točili půl hodiny sem a tam, ruce měli po lokty v autě, vystřídali se tam všichni technici a nezjistili nic. Proto volali do Prahy, specialistovi na Megany a ten o takové závadě ještě neslyšel. Slíbil ale že se do zítřka přijede do servisu podívat a zjistí co dál. Dále jsem do reklamačního protokolu uvedl zadní stěrač i rádio. Aby v Praze nemohli říct, že takovou závadu nikdo nehlásil. Ptal jsem i na smrdící klímu. Bylo jim divné, že se to projevuje u tak nového auta, ale slíbili se na to podívat. Jako možnost uvedl technik nastříkání speciálního desinfekčního spreje přímo do výdechů v palubovce. Zdá se mi to divné, zeptám se ještě někde jinde.
Jako náhradní auto jsem dostal Thalii 1,4, to je dílo..... -
« Re: Re: gumy....
Co je na cene 2300 za kus zaujimave? Z www.pneushop.cz mozes mat Matadory MP58 za 1900. Mam s tymito Matadormi skusenost a su spickove, nevyhodou je mierne vyssi hluk na dialnici. S Klebermi mam skusensot iba s letnymi a malo vydrzali, jazdne vlastnosti o nicom, ale boli tiche. Vzhladom na to, ze Continentaly PremiumContact stali na nete tolko isto, tak Klebery su uplny prepadak (bohuzial na sluzobnom som si vyberat nehomol). BTW tiez pocuvam na Klebery chvalu, ale od majitelov Felicii a bolo by trosku cudne, keby neobstali v konkurencii s Matador MP11 alebo Barum OR37 ;-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Grandtour
Spotrebu neriesim, na nadrz najazdim 800km, co je v pohode. Na dialnici si auto zoberie dost, ale ktory benzinak nie. Pri 130 na tempomat na dialnici Praha-Brno mi vysla priemerna spotreba 7,2, pri 120 to bolo 6,7. Dlhodobu priemernu spotrebu za 20t km mam 7,1, co je OK na auto tejto velkosti. BTW jazdim teraz vyhradne po Prahe, tu su udaje: 200km najazdene, priemerna rychlost 29km/h, priemerna spotreba 7,4l. Na to, ze v Prahe sa viacej posuva ako jazdi mi to pripada v pohode. Uspornou jazdou som schopny jazdit priemery pod 7l aj pri rannych spickach (pozri prispevky z minulosti).
Auto som kupil, pretoze sa mi pacilo a pretoze je to uz moj treti Renault a so vsetkymi som bol spokojny (R21, Clio). Navyse vybava Lux obsahovala presne to, co som v aute chcel mat, takze ziadne priplatky => najnizsia cena z konkurencnych aut. -
"-- skrytý --" 11.10.04 21:17
« Re: Re: Re: Re: Grandtour
Radku, v březnu tohoto roku jsem dělal stejné kolečko se stejnými favority. U 307ky mi navíc chyběl "lepší" nafťák. 1,6 HDi ještě neměli, tak zbýval jen 2,0 a 1,4. Oba nic moc. Takže zbyla opravdu jen jedna solidní varianta: Ranault GrandTour. Mám ho 3 měsíce a jsem maximálně spokojený (1,5 DCi, 60kW) Jak si přečteš níže, má své mouchy, ale které auto nemá! Já mám jen jednu nepříjemnost s řízením, kterou jdu řešit zítra, tak se večer ozvu, jak jsem dopadl. -
"-- skrytý --" 11.10.04 21:10
« Re: gumy....
Dnes jsem narazil na zajímavé gumy: Kleber Kristalp HP91T. Mají zvláštní profil - takový hrb, takže jsou prakticky užší. Cena je také zajímavá - 2 300,- Kč. Od kolegů slyším na Kleber jen chválu - jeden jemá na Toyotě a nedá na ně dopustit. Asi zakotvím. -
« Re: Re: Re: Grandtour
Kdyz se podivas tak zjistis ze rozdily ve spotrebe u 1.6 u takhle velkeho auta jsou mezi znackama minimalni.
Kdyz clovek masti po dalnici vic jak 120 tak si cucne kazde auto takze je to uplne jedno
Ja jsme nakonec vybral 1.5dCi 100k (je drazsi, je me to jasne) ale k vyberu auta jako takoveho muzu jen rict ze jsem puvodne o Renaultu vubec neuvazoval.
Kdyz jsem se ale podival na to co je aktualne (nevim jak ted, mluvim o dobe -3 mesice) tak jsem zjistil ze to je nejlepsi volba - u ostatnich znacek to totiz znamenalo bud vybehovy typ (skoda, opel, ford) nebo pockat na novinku (skoda, opel, skoda) a ze bych zrovna chtel delat testovaciho kralika a cekat kdy me stahnou do servisu to se rict neda
Japonske znacky prakticky nedelaj kombi v tedle velikosti a pokud ano (Toyota Corrola tak je problem s vybavou - bud tam neni nic nebo naopak vsechno z cehoz sice 50% nechci ale zaplatim)
Takze zustala Oktavia I , Megane a 307cka -
Oktavia tam byla z duvodu toho ze jsem si myslel ze usetrim. Coz se bohuzel pri propoctu nepotvrdilo a to nemluvim o tom ze jsem za stejnou cenu mel objemove vetsi (pojistka), typove starsi motor s mensim vykonem a autu chybely nezajimave veci jako 4 airbagy :-)
307cka se me hodne zamlouvala ale jen do te doby nez jsem si prosel fora a pokecal jsem s par majiteli 206tek a 307cek kteri me od ni hodne zrazovali. Kdyz jsem pokecal s majiteli Clii a Thalii (vim ze to je jina trida ale noveho Megana nikdo po ruce nemel) tak jsem zadne negativni reference nedostal. Pri tom pocet lidi byl dokonce vetsi u Renaultu takze by mela byt i vetsi pravdepodobnost objeveni poruchy
Takze jsem zvedavej - nekdy zacatkem pristiho tydne si ho preberu a doufam ze nebudu mit stesti na nepovedeny kus -
« Re: Re: Grandtour
Uz mam to auto skoro rok a v podstate sa zhodujem s Mirom. Na dialnici si to dost cucne. Optimalna spotreba je ked ides max do tych 120. Je par veci ktore mi na tom aute vadia (ostrekovace okien...), ale aj take co mi vyhovuju (zapnute svetla sa vypnu same...). Co sa tyka miesta na chodidla vzadu, tak si myslim ze pokial zadny pasazier nechce cestovat v lyziarkach tak je to v pohode. Rozhodne chod do predajne a dobre si to poobzeraj a vyskusaj. Spolahlivost sa da tazko posudit. Myslim ze kazdy z nas tu ma nejeky ten problemik. Mozno su to vacsinou len prkotiny, ale 100%-ne nieje nijake auto. Ja som zatial stat nikde nezostal, takze zatial je to dobre. -
« Re: Grandtour
k tym noham, staci trosku napumpovat vodicove sedadlo vyssie. Je tam dost velky vyskov rozsah. Odhlucnenie je velmi dobre ale musis ratat s tym, ze pri 4000 ot. je realna rychlost len 128km/h. Nemyslim rychlost dla tacho(cca 134 a to sa rovna 132 na tempomat). Pokial mas vela dialnicnych jazd, tak by som tento motor neodporucal. Aspom mne osobne na dialnicu nesedi.Ma kratku V a u mna je aj vyssia spotreba. Pri priemernej rychlosti na tempomat 128km/h vysla spotreba 8.5l. Pri 150km/h vychadza cez 10l a 160 cez 11l. Ale luf pisal o hodne nizsich spotrebach( cca - 1l az viac). Tak neviem, ci to nieje len moj problem a aj to , ze ma motor len lahkych 11tkm. Michal tiez pisal o nieco nizsie spotreby na dialnici ako ja, ale radovo 0.3-0.5l/100km. Je ale na Tebe, aky planujes jazdit. Pokial do 110km/h je spotreba uplne v poho do 6l. -
« Grandtour
Zdravim. Rozmyslam o kupe tohto Megana, motor 1.6 benzin. Ako je na tom tento motor vzhadom na odhlucnenie v kabine ? Nie je hlucny pri vyssich otackach, na dialnici ?
A dalsia otazka - je to auto spolahlive ? Vselico sa popisalo o poruchovosti Renaultov, hlavne novej Laguny, takze by som rad vedel, ako je na tom Megane II...
A este nieco - okrem pripadnej poruchovosti ma trochu odradza jedna vec (a pisali to aj v jedno teste) - ked som sedel vzadu, za mnou nastavenym prednym sedadlom (nie som vysoky) miesta pre kolena bolo naozaj dost, ale horsie to bolo s nohami - nebolo vela miesta, kam ich pod sedadlo zastrcit. To dost degradovalo to mnozstvo priestoru vzadu. Toto bolo lepsie snad aj vo Fabii... Aku s tym mate prakticku skusenost ??
Vdaka za postrehy ! -
"-- skrytý --" 11.10.04 11:10
« Re: Zimaky
letec: (cit) "Dobry pneu to je zaklad, takze nejaky Avony apod. nepripadaj v uvahu."
- Avon CR 75 a CR 85 bylo zatím to nejlepší, na čem kdy v zimě jezdil. A to jsem vyzkoušel (uvedu pouze značky zimních gum, které jsem kdy dlouhodobě používal): Barum, Continental, Dunlop, GoodYear, Hankook, Maloya, Michelin, Nokian, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. Snad jsem žádnou neopomenul a když, tak jako ilustrace toho, co mám na mysli, to snad stačí, ne? Kvalita, resp. souhrn vlastností pneumatiky, totiž není o její PRODEJNÍ CENĚ!!! -
« Zimaky
No taky to teda vidim spis na ty 15". O penize az tak nejde. Dobry pneu to je zaklad, takze nejaky Avony apod. nepripadaj v uvahu. Novy testy jsou ted na e-pneu. O akci v Barumu vim. Continentaly mam ted letni, ale asi zmenim znacku. Nejsou zdaleka nejlepsi, ale jsou poradne drahy. Ty zimni TS810 skoncily v testu ADAC na 6. miste z 9! Ale cenove jsou nejdrazsi.Pirelky se daj sehnat za stejny penize jako Contiky v akci v Barumce. -
"-- skrytý --" 11.10.04 07:46
« Bez nadpisu
A co takhke Continental ContiWinterContact TS 810? Loni byly v testech na druhém místě jejich předchůdkyně - TS 790. Před nimi No.1 byly Bridgestone Blizzak LM-22 a za nimi Dunlop SP Winter Sport M3. Navíc dělá Barumka akci (do 16. 10.) za čtyři gumy a přezutí 25% zdarma. To je jedna guma bez placení...
Levná varianta na 195/65/15 - Avon za 1750,-????? Kvalitu neznám....... :? -
« Zimní pneu
Už se blíží čas přezouvání na zimáky. Mám Grandtoura 1.5dCi, v základu al disky, pneu 205/55 R16. Přemýšlím co na zimu. Mám jít do 16" ? Nebo do 165/65 R15. Říká se, že na zimu jsou lepší menší pneu. Co poradíte. Taky řeším 2 varianty disků: buď plecháče+pěkny poklice(třeba orig. renault, ale ty jsou za ca 600-700 Kč/ks), nebo nějak al. kola v akci za ca 2 tis (15"). Jakej je váš názor ?
Btw: za týden jdu na 30tis. km prohlídku, pak dám zprávu co to obnášelo a co to stálo. Jinak olej bez dolívání. Některý majitele nových aut (různých značek) ve fórech píšou, že musej ze začátku dolívat. Já v pohodě. Tím má Renault u mě další body za tenhle povedenej motor (1.5dCi 100k) Musel někdo z vás dolívat olej ?
Mám závdau. Nebojte je to blbůstka. Jak je páka ruční brzdy, tak má dvě ramena, který vedou do opěrky. Vstup do opěrky je utěsněn 2 gumovými manžetami proti prachu. Ta se jedna manžeta se utrhla a upadla dovnitř. Tak to snad opravjej.







