Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Neda sa to
Ako niektori z vas vedia, s mojim byvalym Cliom som jazdil so spotrebou rovnakou, ako udava vyrobca kombinovanu (6.5) pri priemernych rychlostiach 100km/h. Toto sa mi s Meganom doteraz nepodarilo :-( a po poslednom pokuse ani neverim, ze sa to niekedy podari. Vysledna priemerna rychlost 95km/h pri priemernej spotrebe 6.9l (cesta z Uherskeho Hradista do Ziaru nad Hronom, takze ziadne dialnice; prazdne auto; slaba premavka) -
"-- skrytý --" 29.10.04 19:07
« Modus
Miro: To je fakt, já si vzal ceník u Renaulta, abych to měl celé na očích. Ceny od 349900,- do 492900,- Kč.Plus řada doplňků.Docela drahé.Zatím si lidé objednávají a asi to tak bude i nadále,základní verze(kamarád od Renaulta). Do drahých nejdou.Chce to vyčkat, oni určitě budou mít akce,třeba klimu zdarma.To by za těch 350 tis už šlo. -
"-- skrytý --" 25.10.04 13:12
« Bariér. zkoušky
To SirAnton : Co je špatného na crash-testech? Euro NCAP je nezávislá instituce spotřebitelů. Oni v tom fungujícím kapitalismu mají trochu jiná pravidla než my tu či na Slovensku.Takže nezávislé je nezávislé. To že nějaký výrobce dostane šanci něco upravit a ve finále si polepší o *, tak to je snad v zájmu zákazníka.Pokud by to celé byla fraška, tak to výrobci neberou vážně.Má to svoji vypovídací hodnotu, možná si člověk může srovnat modely...Že by se vybírala "speciálně" na zakázku vyrobená auta, to ne. Bere se namátkou-vzpomínám, jak před lety u staré Vectry by se řidič málem zabil.Příčina:namátkou koupené auto, špatná konstr. šroubku, který upevňuje kolejnici pro sedadlo, ten se ne vždy řádně utáhl a bylo zaděláno na průser.Je to právě o tom,že i vliv sériové výroby se zde projeví. Tak to Opel předělal,udělali se nové zk. a bylo to OK. Nemyslím, že je to marketinkový tah, je to tah v zájmu zákazníka.Že výsledky zkoušek marketinkově výrobce "zužitkovává", no to by byl blázen, aby to neudělal, viz. Renault. Japonci zase TUV či ADAC ve spolehlivosti.Nebo anketa Vůz roku:Evropa, v ČR atd.... Vše je o reklamě.Ale stále lepší než komunismus, to jsem přesvědčen. -
« Re: Re: Vrzganie z pristrojovky od budikov
do servisu som s tym nesiel. Este to by chybalo, aby mi to rozobrali. Vystriekal som to sam. Neviem ci si sedel v Megane, ale za studena ten pristresk budikov u mna dost vrzgoce v spoji s palubkou a tak som to pekne namazal. Oni by asi moc neporiesili. Darmo, su to len plasty a cierne. Slnko je svina a tak v lete narobi svoje. U mna je ten problem, ze mam panelove parkovisko, cesta ako stvorena na testy vrzgotania interieru s dlzkou asi 300m. Na klasickej ceste to pocut malokedy. Ale poranu ma to riadne vytacalo a dnes bol klud :-) . Ak nezabudnem, pozriem a napisem tu znacku. -
modus ponens 25.10.04 10:21
« Re: Vrzganie z pristrojovky od budikov
to letec:
preco si myslis, ze nova Octavia by mala mat (nedajboze este automaticky) 4-5 hviezdiciek, aby ju VW Group museli umelo tlacit dole? Co ked ju potlacia smerom hore na tie 4*?
Cele mi to s NCAP pripada ako marketingove zneuzitie povodne mozno dobreho napadu. Ako kdesi pisal (tusim) Mitsi: ked je vopred zname, ako sa testuje, nie je problem spravit auto, ktore tymito testami prejde na vybornu. No v skutocnosti to moze byt riadna rakva... Cim ale netvrdim, ze O2 nou je.
to Miro:
Myslel som, ze ked s takym niecom pridem do servisu, tak to rozoberu a zistia, co tam klepe. Ak to robia len nastrekom zvonku, je to slendrianstvo, nie?
Aky sprej to mas? Myslim znacku... -
« Vrzganie z pristrojovky od budikov
Tak vcera sa mi podarilo poriesit to vrzganie. Mam od znameho teflonovy spray a ten to zatial poriesil. Pekne som obstriekal kryt budikov, budiky a bolo ticho. Aj ked neviem na ako dlho, ale dnes rano som ma na svojom parkovisku v aute klud. Dufam aspon mesiac >:D . No mohli k autu dodavat k rezerve rovno jeden taky spray. Celkom tazko sa to zhana a ceny su od cca 800 - 1400,- . Zalezi od koncentracie teflonu. Technik z Renaultu sa pochvalil, ze su dobre. -
"-- skrytý --" 24.10.04 11:46
« Bezpečnost
RadekV : Je to tak jak píšete. Metalíza a elektrony vypadají líp a denně ze tzv."užívají".Jetli to píši srozumitelně. Prvky bezpečnosti se zpravidla(myslím pasívní) nepoužijí, dokud se nenabourá.Pak je člověk ocení.Mám kamarádku, keré nedalo přednost Vito z vedlejší, jeli s O1 asi 90 km, byl to čelní náraz do boku Vita:na nové O1 škoda 95%, takže šrot, byli připoutaní, vaky ochránily, dcera vzadu a v sedačce odřený nos, ona a manžel naražená žebra,v PO normálně do práce(její muž je OSVČ) takže ani marodit nemůže. Dostali novou(byla 2 měsíce stará), přikoupili i boční vaky.Teď Vito a také s vaky.Přitom nic nezavinili.Hodně lidí si tohle nepřipouští. Renaulta může někdo pohrdavě odmítat, ale pro bezpečnost lidí v jeho autech dělá víc, než jsou standardy ve třídě.Já také bral auto i s ohledem na bezpečnostní výbavu.Vím, že při střetu s kamiónem by byla houby platná, ale osobáků jezdí víc... -
« Re:
Ano, na bezpecnost spousta lidi kasle. Staci se podivat co je v akcnich modelech treba od Skody nebo Enjoy verze u Opela - hlinikovy kola, metaliza, kourova svetla atd....
Kdyz si reknes o airbagy tak se vetsinou dost koukaj. Jen v renaultu se nikdo nedivil kdyz jsem si rekl o dalsi dva pro auto ktere ma 6 v zakladu :-) -
« Re: Prohlidka po 30tis. km
To letec: Tak musim rict, ze jsi me potesil....cekala jsem za servnisni prohlidku vic. Za tyhle penize jsme neporidili servisku na Fabii. Muzu se zeptat kam s autem v Praze (jsi z Prahy, ne ?) jezdis do servisu ? Mame totiz auto z Olomouce a preci jen na servis je to trochu z ruky. Diky moc -
"-- skrytý --" 22.10.04 08:52
« Bez nadpisu
SirAnton: Jo, máš pravdu, už jsem byl večer tochu unavenej a pletl si písmena,navíc si zvykám na brejle a je to celé nějaké divné,něco vidím líp, něco hůř, prý se oko musí přizpůsobit. Tak se přizpůsobuje s tímto výsledkem...Logana jsem naživo viděl a není to žádná katastrofa.Modus je ale hezčí a dražší. V Paříži se stávaly situace, že vedle sebe nový Scénic a Modus-pak to vypadalo jako zmenšenina, ale působilo to velice sympaticky. Jen cena-asi je to trochu víc,než by mělo.Kolik stojí na SK v základu?Zde kolem 320 tis, takže lidé zase koupí ty Fabie, které jsou v "očesané" výbavě, ale lacinější.Kolik lidí si do auta připlatí za ABS a třeba boční vaky?Dost lidí na bezpečnost kašle,v tom je ten problém, u nás i na Slovensku, nebo se mýlím? -
modus ponens 22.10.04 08:02
« Re:
to IT:
... a miesto Logan napisal Legan ;-)
Co sa Turecka tyka, podla mna si zavahal, ked si nekupil Toyotu len preto, ze sa robi v Turecku. Budem sa opakovat, ale maju to tam plne automatizovane. Aj VW ma v Bratislave jednu zo svojich najmodernejsich vyrobnych hal, takze VW by som bral radsej odtial ako napr. z Nemecka.
Logana som nazivo nevidel, v reklame je ten zadok akysi cudny a moc ho neukazuju. Ale ak su tie ceny take, ako sa tu pisu, bude to mat slusne predaje. Myslim, ze prave na ukor Fabii, o ktorych si ludia (hoci stale menej, ale predsa len dost) tvrdohlavo a zotrvacne myslia, ze su laciky. -
"-- skrytý --" 21.10.04 23:14
« Bez nadpisu
letec: jasně, já místo Modus napsal Legan,sorry. Prostě jsem se splet, ty se nikdy nezmýlíš?Pokud ne, blahopřeji.Co se vášníš nad Turky? Kromě Renaulta tam dělá skrz náklady a clo i Toyota, konkr. Corollu kombi a Corollu Verso. Proto jsem taky tato auta nekoupil,seč doufám, že si kvalitu japončíci ohlídají, stejně jako frantíci v Rumunsku. Budoucí majitelé musí doufat. Jinak, méně emocí... -
"-- skrytý --" 21.10.04 20:15
« Re: Re: Re: Re: Modus a Logan
Logan se asi bude prodávat.Sice se tomu může někdo usmívat, ale spousta lidí nemá prachy na nové auto od 500 tis a víc.Konečně, turci dělají toyoty, tak vo co go.Logan je dost drahý, ale je v něm spousta místa, krásný výhled,krátké auto, ideál do města. Ženě se líbí.V Paříži už docela jezdil a vypadá moc hezky.Propadák to asi nebude. -
modus ponens 21.10.04 15:57
« Re: Re: Modus a Logan
to luf:
tych par cm na dlzku je pre zenu pri parkovani a jazde v meste strasne vela
Napriek tomu, ze zeny nie su v tomto smere od prirody nadane, myslim, ze ide len o cvik. Trva to dlhsie, ale potom je to uz jedno.
Len ma napadlo, ze naco chces kupovat nove auto, ked moc toho nenajazdi? -
« Re: Modus a Logan
Na auto pre manzelku tak skoro este nedojde: vzhladom na nase male deti (nechodi do prace) a plne cesty v Prahe (Megan zostava cely tyzden v garazi a ja jazdim metrom), zatial vlastne auto nepotrebuje. Len som premyslal o buducnosti. Buduci rok by malo byt aj nove Clio a ak bude dobre vyzerat a bude mat rozumnu cenu...
Ad Logan vs. Modus - tych par cm na dlzku je pre zenu pri parkovani a jazde v meste strasne vela >:D . Motor 1.6 90PS bude zbytocne zravy, zakonna poistka zbytocne vysoka. Ak by som chcel techniku Loganu, tak si kupim bazaroveho Megana 1.6 za par korun ;-) . Tymto netvrdim, ze to nie je predajne auto, ale vobec to nie je take auto, ake si predstavujem. -
« Modus a Logan
Modus - Seděl jsem v něm. Pořádně jsem ho prolezl a to auto mě překvapilo svojí vnitřní prostorností. Je to dobrá alternativa pro ženy, který chtěj malý auto, ale Clio je pro ně příliš malé. Je to třída s Merivou a Ideou. Docela slušný. Ty částky v SKK vypadaj děsivě:-)
Taky jsem seděl a prolejzal Logana. Má to palubovku z neútulně působícíh plastů. Ale jinak z venku je ta nejvyšší výbava i docela hezký auto na al-kolech 15" s tou hezčí maskou (vzdáleně jako Bora - i velikostně). Uvnitř prostoru habaděj. Nevím, nevím, ale co to udělá s prodejem Thalie - já bych určitě vzal Logana.Vybavení:
1,6 ca 90k,2xairbag, ABS, klima, pal. počítač, metla, al-kola 15" a ste v pohodě do 300 tis. Kč !!!
Testování prý probíhalo na rumunských silnicích a Logan by měl mít měkký a snad i odolný podvozek.
Jinak se zatím prodává velmi, velmi dobře, čekací doba je více než 3 měsíce ! Už si ti auta objednali i velký firmy, např. Pražská teplárenská snad 150 aut !
Za ty prachy určitě super volba. -
« Re: Re: Modus
Prijde me ze pocitaj cenu podle objemu karoserie.
V Seatu me tvrdili ze Altea je stejne velka jako oktavka/megan. Kdyz jsem mu to vymlouval tak argumentoval tim ze mas sice malo mista na nohy ale hodne nad hlavou. Vzhledem k tomu ze v cilindru nejezdim jsem si rekl ze na nohy je to misto pouzitelnejsi
U Modusu to bude to same - jak to v nazvu ma MPV tak to nasmahnou -
« Modus
Zdalo sa mi to vhodne auticko pre manzelku. Myslel som, ze s nejakou trapnou 1.2 a v podpriemernej vybave (hlavne ze je bezpecne) to nebude moc drahy spas. Ale jeden pohlad do cennika ma vyliecil - zakladna cena 430t SKK!!! Za 1.6 vo vybave podobnej, ako ma Megane Grandtour Lux Dynamique zacvakate dokonca az 630t. Su v tom Renaulte normalni? Co si o tom myslite, bude sa taketo drahe auto vobec predavat? -
« Automaticka svetla a pocitac v AJ
Vcera jsem si dovezl cerveneho krasavce takze jsem zacal lehce zkoumat co a jak
Kdyz jsem se v navodu docetl jak zapnout automaticke svetla tak jsem to zkusil a informace o tom ze svetla jso deactivated se zmenila na 'NO MESSAGE AVAILABLE"
To je normalni nebo neco podelal technik v servisu pri prepinani z nemecke do anglicke verze ? -
« Prohlidka po 30tis. km
Tak vcera mi na aute spachali prohlidku po 30tis. km. Zahrnovalo to nasledujici:
cistic klimatizace, filtr topeni, filtr olejovy,cisteni brzd/mazani trmenu, vymena oleje
Celkem 6500,- vcetne DPH. (mam 1.5dCi 100k)
Cekal jsem mene. Ale kdyz jsem koukal na rozpis praci, tak se mi nezdalo nic tak premrstenyho. Nejdrazsi krome oleje na tom bylo cisteni klimacky.
Pristup v servise super. Auto perfektne umyli, vyluxovali, utreli prach.
Zminil jsem se i o tom, ze nejsem uplne presvedcen o 100% poslusnosti zadniho sterace. Technik priznal, ze o tom Renault vi, ale zatim se nepodarilo vysledovat nejakou pricinu proc se tak deje. Ja to taky nevysledoval a projevuje se to velmi malo. Na Sceniku pry uz se jim to nestava. Pozadal me at sleduju kdy a jak se to projevuje. Ze to pak posle vejs. Ale zatim nevedi co s tim, protoze nedokazou tu pricinu analyzovat. Omluvil se, ale ze bohuzel. No me to fakt zatim nevadi. Temer jsem si toho nevsiml, ale je fakt, ze se to obcas stane. Ale neni to typicka zavada.
Tak hura na dalsi streky, dalsi prohlidka nekdy na jare.
Btw: Taky jsem se rozhodl pro zimni pneu: 16" necham jen na leto, na zimu dam plechace 15" a pneu Bridgestone LM25, podarilo se mi je sehnat za 2300Kc a v testech jsou vzdy na spici tak snad budu spokojenej. -
« 3/5 D r.v. 2002
Nedávno tady někdo toužil po sdělení spokojenosti majitelů 3/5 d verze z roku 2002, takže přidávám svoje zkušenosti. Nejdřív jen taková douška, to, že bylo auto vyrobené v roce 2002 jsem bohužel zjistil až po měsíci užívání. Nejvíc mě ale štve, že ani v servise nechtěji podle VIN sdělit konkrétní datum výroby vozu. Prý takové informace sami nemají, což je nesmysl že.
Teď ty zkušenosti.
1) Možná závada na brzdách. Svolání aut do servisu přímo z centrály Renaultu. V dopise stálo, že jde o preventivní opatření. Podle servisního protokolu výměna servobrzdy s cenou materiálu kolem 12 t. Je fakt, že osobně jsem žádný broblém s brzdami neměl, jen to pískání při dobržďování, to však maj asi všichni.
2) Detaily typu skřípání okna po dovření, vypadávání šňúry zvedající zadní plato v kufru a obecně hrkání všeho možného na nerovné cestě. Jako by to pořádně nesešroubovali. Řešeno promazáním inkriminovaných částí s částečným úspechem. Asi jsem moc náročný, ale třeba to zadní plato se v servise řešilo čtyřikrát (nejdřív to něčím nastříkali, po týdnu to ovšem padalo znovu, potom dvakrát výměna šňůry asi během půl roku znovu, nakonec výměna trnu na kterým to drží konečně vyřešeno >:D .
3) Divná funkce elektroniky. Nefungovala signalizace zapomenutí karty ve slotu po vypnutí motoru, světla se rozsvěcovaly po odemčení vozu a ne až po nastartování. Řešeno na třikrát. Nejdřív se samozřejmě závada neprojevila. Napodruhé výměna řídící jednotky (prý jich tam je víc) samozřejmě netrefili tu správnou. Asi po měsíci výměna jiné. Napodruhé to trefili >:-[] .
4) Po roce a půl začíná bláznit CD asi po hodině provozu až se zahřeje nebo co odmítá veškeré disky. Zatím neřešeno zkouším, čím to může být, ale už se na ně zase chystám. Jo a teď jak pršelo, tak mi nešel zadní stěrač jak jste tady psali. Už se mi to stalo jednou, ale nevěnoval jsem tomu pozornost. Je to fakt nepříjemný když prší a nemůžete bez resetu setřít zadní okno, který je mimochodem u 3/5 D verze neustále špinavé. Takže to budu řešit taky.
Zatím tedy žádná sláva, přičítám to ale tomu, že vzhledem k roku výroby se jedná o nevychytané mouchy. Jinak s předchozím autem, jsem měl během pěti let pouze jednu závadu, a to se při tom jednalo o fiat, kterej je podle všech názorů největší *. Pro mě je teď tím největším šmejdem zatím jiný výrobce ...








letec - spravny odhad na volnych cestach, ale v obciach uzkostlivo dodrzujem 70 (v SR mame povolenych 60 >:D ). Taketo priemerne rychlosti sa ale len tazko dosahuju ked su na ceste aj ine auta, idelane je to v noci.