Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Geometria o.k ??
yyyyy: plechace si kup v www.mag.sk vysli na 1.600,- a pneumatiky na combi.sk Dunlop M#. Pri objednavke cez internet mas 15% zlavu a vyjdu Ta do 13200,- + 6400,- M3 a je to lacnesie. Naviac na GY ludia obcas nadavaju a M su zatial super a prekvapivo tiche. Mozno sa skor opotrebuju, ale v aute pocujem plasty a nie gumy :-) -
« Re: Re: Re: Re: Geometria o.k ??
kokokokokokokokokoktave forum >:-[]
... ale kukam ze si idem zmerat dezen na zadnych :idea:
ake mate zimaky, matadory stoja 4700sk a do toho sa mi nechce, neviem ci nekupim v renolte 15" zimaky GY aj s plechacmi je to skoro za tu istu cenu a na zimnych vytlkoch to moze byt lepsie ako tieto 16" -
"-- skrytý --" 26.11.04 10:18
« Re: Re: Re: Geometria o.k ??
Ten důvod může být velice prostý: záměr konstruktéra. Prostě se geometrie zavěšení kola zvolí taková, aby jako "stabilizující element" působila pneumatika (tj. její postavení vůči vozovce a dynamické síly vznikající na styku penumatiky s vozovkou při odvalování), namísto toho, aby konstruktér použil k dosažení stejného efektu náročnějšího/složitějšího, a tedy i dražšího zavěšení kol. Tohle jsou pak ty důsledky...
PS: Ale žádný strach, dělá to tak řada firem na nejrůznějších typech vozů! Prostě to neřeš, jelikož to žádné řešení nemá. Pokud samozřejmě výrobce nezmění konstrukci zavěšení kol či předpis pro nastavení geometrie (ale to může být na úkor jízdních vlastností...). -
« Re: Re: Geometria o.k ??
no pekne, takze sme dvaja. Inac neviem preco tie spravy su duplicitne.
Dam vediet, ako sa vyjadrili. No a ked nic neporiesia, skusim si dat nezavisle skontrolovat geometriu niekde inde. Mozno podla ich tabuliek je to o.k , ale ich nastavenie neprospieva pneumatikam. No uvidime.
Inac viem co mi tak strasne pukoce, bocne vyduchy na palubke, zadne srobky :-). Asi som vtedy nemal pouzit ten teflonovy spray, ktovie. -
"-- skrytý --" 26.11.04 09:44
« Re: Geometria o.k ??
Nebude to asi chyba len tvojho Megana. Ked som prezuval na zimne pneu, tiez som mal letne zadne gumy iac zodrate ako predne. V pneuservise boli dost prekvapeny ze su zadne viac zodrate ako predne. Ak ti nahodou Renault povie dovod preco to tak je a budu to vediet aj odstranit daj vediet. -
« Geometria o.k ??
takze ma v servise prekvapili. Zadna naprava je udajne ako kvalitne vino( potesilo a aj nepotesilo, lebo som ratal, ze to je dovod) a dostelovali prednu, troska vacsia zbiehavost. Teda potom nechapem, ako je mozne, ze zadne sa tak hnusne deru a rychlejsie ako predne. Vraj budu po dovode patrat a do tyzdna sa mi ozvu. Budu to s niekym konzultovata to trosku trva.No som naozaj zvedavy. -
« Re: Kurenie
mna moc netrapi kedy zacne kurit, lebo moje stare kosti si uz na vyhrievane sedacky davno zvykli a aj tohoto megana by som bez vyhrievania nekupil, ale aj tak ... ano zacne kurit skoro a necha si to zaplatit, v momente ked zacne ukazovat pp spotrebu po studenom starte a vynulovanom pp, tak tam naskoci ze 20l/100km :shock: ... no a pri kratkych jazdach to pod 7-8 nestlacim ale ak prejdem 2-3 kilaky, je vsetko zase v normale - ale aj tak +0,5 l proti letu navrch ... ale po meste aj tak beham viacej scenikom, tak o nic nejde >:-[] -
« Kurenie
nabieha celkom normalne. Sice je prevda, ze auto stoji v garazi, kde je stale cca. 15 stupnov, ale uz pri prvom stani na krizovatke (po cca. 300m) pustam kurenie naplno, ventilator na 3ku a vnutornu cirkulaciu, aby mi deti nepistali, ze im je zima. Na dalsej krizovatke (cca. 1km) uz je v aute citelne teplejsie. Clio tak rychlo nekurilo, ale zase predchadzajuci R21 kuril skoro hned po nastartovani, ale bohuzial nemal vnutornu cirkulaciu. Takze vysledok je +- rovnaky. BTW prekvapuje ma, ze dizel zacne kurit tak skoro... -
« Re: Re: Re: preslapnutie plynu
"Ale ten efekt by nemal nastat nad otackami max. tocaku."
yyyyy: tak ako vravis, nad 4000 som to nepocitil. Uvidime co bude robit, ak poriadne prituhne :-) Inac kurenie je u toho benzinu trosku chabe. No bol som zvyknuty na Feldu a Bravu. Ta felda bola super, rychlo bolo teplo. -
« Re: Re: preslapnutie plynu
tamto sa moze stat prilis nizkym oktanovym cislom benzinu alebo inou podobnou zradou ... rj proste znizi z nejakeho dovodu predzapal pri vysokom plniacom tlaku. Ak sa uvolni plynovy pedal, tlak poklesne, rj to vyhodnoti OK a motor zase taha.
Inak to sa stava vzdy ak das pedal na zem pri otackach nizsich ako max tocak. Proste citis ze do urciteho presliapnitia to reaguje na plyn a dalej uz nie. Ale ten efekt by nemal nastat nad otackami max. tocaku. -
« Re: preslapnutie plynu
po vikende sa mi zdalo, ze ak som stale dupal na plny plyn, tak som ten predosli problem moc nepostrehol. Asi bude mat Luf pravdu. Ale obcas sa mi pri pomalom uberani zo 100% zdalo, ze auto vystrelilo do predu, len to mohlo byt aj prekonanim nizsich otacok a motor este lepsie zatiahol. No proste teraz to auto tahalo z 70-80 na V celkom slusne. -
« Re: Re: Re: Re: Re: preslapnutie plynu
plny plyn myslis az na podlahe, alebo na prvom mieste, kde pedal prekonava prvy tvrdsi odpor. Take jednanie s pedalom mi ho urcite zlahka akoby dusilo motor, proste netaha . No a tiez som za studena spozoroval, akoby to pri prechode z 2000 do 3000ot v cca +/-2500 akoby ubralo. Nieco ako diera. Pritom len zlahka pridavam plyn, rozbieha sa, na sekundu akoby prestalo pridavat a potom zase. No a to aj po prejdeni asi 500m na dvojku. Ked pojdem do servisu, necham to ceknut na diagnostike, len ........ . -
« Re: Re: Re: preslapnutie plynu
Do auta som sa dostal zase az cez vikend, preto som doteraz neodpovedal. Auto reaguje na plny plyn tak, ako ma (mohlo by aj inak, napriklad tak ako 1.9dCi >:D ). Ale seriozne - na plny plyn taha najlepsie, a akekolvek male popustenie plynu je citit ako stratu tahu. Okamzita spotreba je na plny plyn najvyssia, povolenim pedala klesa. Toto asi nie je to, co si chcel pocut, ze 8-s BTW daj potom vediet, ako to vyriesili. -
"-- skrytý --" 10.11.04 15:38
« Re: Re: preslapnutie plynu
kedze som dokazal bloknut svoj nick "Miro" pisem z noveho.
Zizal: nejde o to, ze sa to tak od noveho chova. Ak si dobre cital, tak ide o to, ze ta hranica sa posunula a clovek ked chce akcelerovat, nemoze este hladat idealnu polohu plynu. To je pekna blbost. To ze na pritlaceni na podlahu to netaha na 100% a zacalo po lahkom uvolneni mi nevadilo. Ale teraz to uvolnenie musi byt odost vyraznejsie. Takze reagujem na to, ze doslo k vyraznejsej zmene reakcie motoru na plynovy pedal. -
« Re: preslapnutie plynu
Plyn: Ja som si to uz davnejsie vsimol. Neda sa to postrehnut hned, ale kto auto dobre pozna, spozoruje to. Vyuzivam to hlavne pri rozbiehani, jednoducho hladam taku polohu plynoveho pedalu kde motor najviac taha. S urcitostou ale mozem povedat, ze to nie je pedal na podlahe :-). Asi je RJ osetrena proti soferom, ktori bezhlavo sliapaju na plyn az na podlahu a ponechali sancu tym, co vyuzivaju pri jazde rozum :-))) -
« preslapnutie plynu
mam pocit, ze auto zacalo byt nachylne na preslapnutie plynu. Proste si idede, dupnete na plyn bez podradenia a auto moc netaha, potom uberate a zrazu citite zatah, pridate a zase nic moc. Co by to mohlo sposobovat ? Neco podobne bolo citit aj u cerstvo noveho , ale nie tak moc a v tahom velkom rozsahu. -
« Re: crashtesty
Plne s tebou suhlasim, ze reklama je klamliva. Len nechapem, preco si myslis, ze renault dava na crash testy auta v plnej vybave a ti ostatni iba v zakladnej. Je to trochu pritiahnute za vlasy, nemyslis? Ja netvrdim, ze renaulty su najlepsie auta, ale co sa tyka bezpecnosti nie su to zle auta. Ludia mozu mat vyhrady voci designu, hlucnosti motora (v mojom pripade vo vysokych otackach) a voci roznym inym veciam, ale to, ze auto ma vo vybave kopec uzitocnych veci a nepytaju za to horibilne sumy, sa renaultu neda upriet. Ja nechcem nikoho presviedcat o tom, ktore auto je lepsie a ktore horsie, uviedol som len par veci, preco som si kupil renaulta ja. -
« crashtesty
urcite to bude desetkrat nezavislejsi, nez u nas, ale docela znama vec je, ze velky pocet hvezdicek se dosahuje maximalni bezpecnostni vybavou (poctem airbagu, atd) - tzn. ne se "zakladnim" modelem.
Ovsem pri reklame uz vetsina vyrobcu neprizna, ze treba 5* se vztahuje pouze na maximalne vybavene auto a to je imho klamava reklama 8-s
rovnez se ne vzdy testuji vsechna auta se srovnatelnou vybavou... -
« Bez nadpisu
Zaujimave udaje tu naozaj udavate. Mozem prispiet mojimi skusenostami - pripominam, ze jazdim so Scenicom 1.6.
- pred dvoma rokmi som pravidelne jazdil do prace - 70% dialnica max. rychlost 110km/h - veeelmi lahka noha - 5,9 - 6,2 l/100km - nudna jazda na spotrebu :-(
- bezna prevadzka - 70% jazda v meste a mimo mesta, rychlostny limit + 10km/h - spotreba 8,2l
- dialkove jazdy - Nemecko-Rakusko-Slovensko - pred casom priemerna PP spotreba 8,2, teraz mam menej casu - 9,2!!! (motor nesetrim lebo sa snazim setrit cas...)
U mna sa priemerna spotreba neodvija od priemernej rychlosti. Naposledy som na dlhej ceste (2500km) mal priem rychlost 103km/h a spotrebu 9,2l/100km. Ale uz som mal aj spotrebu 8,2l/100km pri porovnatelnej priemernej rychlosti. Taktiez v DE pri priemernej rychlosti 130km/h sa mi spotreba vysplhala "len" na 9,4.
Mam podozrenie, ze napr. ked idem tankovat benzin, tak PP pocita cas straveny na pumpe do priemernej rychlosti. Je to do istej miery logicke, ked sa do priemernej rychlosti zaratava aj cas, kedy ma auto nulovu rychlost (zapcha, semafor,...) ale skresluje to potom celkovy obraz o spotrebe. Jednoducho - cim menej zastavok na oddych a tankovanie, tym vyzsia vychadza priemerna rychlost.
Ja si viem odhadnut svoju spotrebu lepsie podla rychlosti, ktorou jazdim, ako podla udaja o priemernej rychlosti. T.j., ked po dialnici chodim cca okolo 140km/h, tak viem, ze budem mat spotrebu cca 7,5l/100km, ak jazdim do 130 tak 7,1 a ak jazdim do 100 tak nieco malo vyse 6l. (Vsetko su okamzite rychlosti - nie priemerne.) -
« Re: Re: Re: spotreba
Skusime porovnat nase dialnicne spotreby ked budes mat obute zimne gumy aj ty, takto vylucime vplyv pneumatik. Inak ma nenapada nic ine, preco by som mal mat dialnicnu spotrebu nizsiu ako vy.
BTW ja som so spotrebou spokojny, cakal som, ze to auto si zoberie o liter viacej ako Clio, realne mam ale rozdiel iba 0.69l, takze som velmi prijemne prekvapeny. Len mi vadi, ze ked idem trosku ostrejsie, tak si motor zacne brat. IMHO s 2.0 by som za papierovu spotrebu mohol jazdit omnoho dynamickejsie. 2.0 som ale nevolil z 3 dovodov: vyssia spotreba, vyssia poistka a nutnost ukludnit sa za volantom a jazdit pomalsie, k comu mi 1.6 pomaha ;-) -
« Re: Re: spotreba
luf: to mas tak, papier vela znesie. Tych 7.1 som videl tusim v knizke, ale na 100% si isty niesom, ci to bolo prave tam. Ale niekde som to uvedene videl. Na Tvojom mieste by som bol so spotrebou velmi spokojny, ako sam vies, mas ju pri vyssich rychlostiach oproti mne a Michalovi velmi dobru. Inac ja mam dlhodoby priemer 6.6l, ale pri lahkej nohe a na dialnice moc neleziem :-) -
« svetla
takze vcera som si uz riesil dalsiu zavadu. Prestala fungovat prava smerovka. Konecne som dosiel na to, ako budem menit H7, ale neviem, ako teda vymenim H1 bez zhodenia xx plastov.
Problem so smerovkou sposobil zaoxidovany kontakt. Uz som nadaval, ze odisla zarovka, lebo mam nahradne, ale ziadna z nich nieje oranzova :-). Uz stie niekt skusal menit ziarovku v zadnych svetlach ? Siel som dla navodu, ale obimku som dole nedal :*) -
« spotreba
luf: tak ja tu Tvoju spotrebu ocenujem. Pri priemernej rychlosti dla PP 95km/h po cestach 1.tr( co je teda uz celkom pecka, ale nieje cesta ako cesta, niekde sa taky priemer s uvedenym motorom proste urobit neda :-) ) Ti to zere sakra dobre. Myslene, ze mas dobru spotrebu. Nemas preco nariekat. Predsa na Grandtoura je v technicaku udavane 6.9-7.1 dla vybavy a vahy auta. Co sa Ti na tom nepaci ? Nizsiu spotrebu udajne mozes dosiahnut optimalizaciou prebehu kW/Nm chipnutim. SKus a uvidis.







