Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 26.05.05 08:32
« porovnanie Opel Renault
Tak som vyuzil akciu Opla a pozical som si na 3 dni Astru 1.6 hatchback. Dnes ju idem vratit.
Ked porovnam s Meganom, ciste auto ako take tak ta Astra ma asi o trochu lepsi len podvozok. Motor ma sklamal. Vo vnutri som si pripadal stiesnene, neviem ake ma presne rozmery ale oproti Meganu je podla mna mensi. Vo vnutri neni kam polozit ani 0.5l flasu s pitim. Ak mate laktovu opierku tak mate problem dostat sa k rucnej brzde. Ovladanie napr palubneho pocitaca je podla mna vymyslene uplen na .... Treba sa preluskavat menu ktore sa zobrazuje na dispalyi v strede a ovladanie je pod autoradiom. Malo to najazdene 4tis. km a uz tam nieco rezonovalo v pravo hore nad spolujazcom. Proste ma to auto vobec nenadchlo. Tak aspon v niecom je podla mna ten Megane lepsi, ked uz ma na dve veci servis a spolahlivost. -
"-- skrytý --" 25.05.05 22:25
« oleje
Protože jsem se rozhodl, že se se zna?ovým servisem rozejdu v dobrém, tak jsme si n?které v?ci vyjasnili. Vým?nu po 15 tis. neodsoudili, nem?li námitku, jen si obhajovali ten sv?j nasmlouvaný ELF, ale na tom nesejde. Mne nep?esv?d?í. Kdosi ke kvalit? Castrolu. Je Castrol a Castrol, máme vyzkoušeno. Jeden skv?lý, druhý tragédie, když to trochu zveli?ím. Berme to tak: jsou 2 výrobci základní suroviny pro tuto planetu, oni to všem prodávají, v?. p?esné receptury. No a pak jsou oleje dobré a ješt? lepší, a? nepíši, že t?eba ten ELF je nic moc. Vým?nou po 15 tis jsem nic nezkazil. K ulpívání-ono to není zase až tak hloupé. P?ece chvíli trvá, zejména u stud. motoru, než se olej dostane na nejvzdál. místa. Když tam z?stane mikrofilm, nem?že to v?ci uškodit, kdyby to už nakrásn? neprosp?lo. Ale rád se nechám pou?it. Na rozdíl od zna?kového servisu nemám pocit, že jsem neomylný. Díky za názory, musíme si radit, a? nám to jezdí a stojí (Terka promine).... -
"-- skrytý --" 25.05.05 20:47
« Bez nadpisu
Terezko, je fakt, že p?i pomalé jízd? slyšíš pískání více, ale já to p?i rychlejším brzd?ní nezaznamenal. Spíše mi leze na nervy pazvuk, který se ozve p?i pomalé jízd?, když se auto dostane do skrutu (sjezd z obrubníku...) - za?ne vrzat, jako stará plachetnice. D?lá to asi t?sn?ní dve?í, o víkendu ho namažu silikonem a snad už bude potichu.
Pro? mi motor nesežral ani deci oleje opravdu nevím. Nechci v žádném p?ípad? polemizovat o stylu jízdy, spíš to bude kus od kusu - jak se jim to poda?ilo složit.
Jinak jsem z Ostravy - to máš k nám do servisu asi zruky. ;-) -
« Re: Btzdy
Tome, tak to by m? fakt zajímalo, ?ím to, že nám sežral olej až na hranici spodní rysky :-(
Když nad tím tak p?emýšlím, tak p?i tom jemném dobrž?ování (nap?. vjezd do garáže, parkování na našem míst?) to píská asi taky....možná dokonce vyrazn?ji, ale spíš to bude tím, že p?i tomhle to ?lov?k víc slyší i sleduje.
Tak šup sem s kontaktem na ten servis ;-)
Odkud jsi ? -
« Re: Re: oleje
IT - do celeho tvojho konceptu nezapada iba jedina drobnost: ked si das vymenit olej v znackovom servise, tak na tom uricte mozu iba zarobit - zaplatis 4l oleja + nauctuju si hodinu prace. Keby to teda bolo OK, tak by sa nezdrahali a ten olej okamzite na poziadanie zakaznika vymenili. Ale nie je tomu vobec tak.
BTW tak sa mi zda, ze posudzovat olej podla ulpievania na kovovych castiach pre dnesne sysnteticke oleje uz neplati. Ale nemozem to podlozit konkretnym odbornym clankom, uz som to cital velmi davno. Snad ak tu bude niekto zbehlejsi, bude vediet. -
modus ponens 25.05.05 08:50
« Re:
Já mám vyzkoušeno, že 15 tis je optimum, nikoho nep?esv?d?uji
Je dobre vediet, preco vyrobca odporuca to ci ono. Ak Renault neodporuca menit olej skor, cakal by som kvalifikovanu odpoved od servisu. A nie ako ked som sa pytal v servise inej znacky na detail uchytenia diskov pomocnymi stiftami (konkretne, ci ich mozem odmontovat, ak nesedi vzdialenost otvorov na disku) a dostal som odpoved "nemozte, lebo tie stifty tam urcite na nieco su". Po taku odpoved si mozem ist hocikam - aj do potravin. :x
Takze ak ma Mitsi pravdu, je logicke, ze lepsie mazuci olej moze narusit vyrobcom otestovany proces zabehu.
Inak, v "mojom" servise som sa medzi recou pytal na prevodovy olej (interval, predpisane parametre...). Povedali mi, ze predpisany interval nie je, t.j. oficialne je dozivotny, ale ze je lepsie predsalen ho menit klasicky po 60 tis. km. Zaujimave... -
"-- skrytý --" 24.05.05 22:59
« Bez nadpisu
No, ti výrobci pro první náplně z továrny nakupují hlavně takový olej ve výběrových řízeních, který je nejlevnější, protože při roční produkci motorů, objemu olejových náplní a ušetřených Eurech, je to docela slušný peníz. Takže deklarují, že dolévat olej, pracovně nazvu XY od firmy ZZ a on je tam občas trošičku jiný. Já mám vyzkoušeno, že 15 tis je optimum, nikoho nepřesvědčuji, konečně, je to můj motor za moje prachy, takže si mohu dát to, co považuji za správné a zatím se to vždy vyplatilo. ELF long-life to rozhodně není. -
"-- skrytý --" 24.05.05 22:15
« Re: Re: oleje
Někteří výrobci používají pro prvonáplň tzv. zabíhací olej. Nejedná se o nic speciálního, naopak jde o úplně "běžný olej". Jeho výhodou je, že nemaže příliš dokonale, tudíž vlastně usnadňuje/urychluje záběh motoru. Jeho předčasná náhrada opravdu kvalitním olejem může "podtrhnout" záběh. Pokud výrobce nepředepisuje výměnu oleje v průběhu/těsně po záběhu, je lepší neexperimentovat a nechat to tak být: výrobci to mají odzkoušené na dostatečně velkém vzorku testovacích vozů. A pokud už chcete svému miláčkovi prospět, doporučuji předčasně vyměnit jen olejový filtr a chybějící cca 0,2 l oleje prostě dolít: při záběhu totiž nejvíce trpí právě olejový filtr - musí zachytit všechny částečky kovu odpadávající z do sebe se vzájemně zahlazujících ploch a může dojít k takovému omezení jeho průchodnosti, že v něm zabudovaný ventil to přepne "napřímo", tj. na obtok mimo filtrační vrstvy... -
"-- skrytý --" 24.05.05 21:53
« oleje
To luf: Značkové servisy Renault mají nasmlouváno a dodávají long-life oleje ELF. Trošku o těch autech cosi vím, takže je to nic moc olej. Docela mizí, mně na 15 tis,a to jezdím vzdálenosti, ubyl 1 l. Tak mi tam můj mechanik dal Castrol Magnatec, interval je 15 tis, motor je citelně tišší(ropák), olej nemizí(asi po 7 tis úbytek NULA), měli jsme rozebrané nějaké motory a olej krásně ulpívá na plochách, takže evidentně lépe maže. Parametry, jako specifikace atd. přesně podle požadavků Renaulta.Není tím co zkazit. Konečně sami v servise přiznali, že interval 30 tis je docela dost-v kontextu toho původního oleje.Zkoušeli jsme to i na závodním motoru a paráda. No a vzhledem k tomu, jak nadšeně u rencla pálkují případné závady, tj. "vše je v normě", tak jim osobně na záruku kašlu. Prostě jsem tam dal vyzkoušený olej a už mne tam neuvidí.
Přiznávám, že mám tu možnost to dát mechanikovi, co má veškeré vybavení, vědomosti,rozumí autům a nezpacká to. Ceny zhruba třetinové, má značkové díly za skvělé ceny.Dohadovat se s nimi, že něco není OK je ztráta času a přestalo mne to bavit. Vyměním, zaplatím a je. Za pakatel ve vztahu k jejich cenám. Celkově ušetřím.
P.S:: Jen tak zvažuji, když pálkují auto za nějakých 850 tis, jak se budou chovat k majitelům Loganů &...to by mne fakt zajímalo. Auto je koupeno, takže již pro ně člověk není klientem. Beru na vědomí a příště auto s p***u nekoupím. Jednoduchý princip. -
« Re: Olej
Prvy olej sa nema menit pred predpisanou vymenou. Urcite na to maju nejaky dovod, ked to nedoporucuju, no ale ved je to vase auto.
BTW ak ho nemenili v znackovom servise (o com pochybujem, pretoze znackove servisy vedia, ze sa olej menit nema), prichadzate tym o zaruku na motor ;-) -
"-- skrytý --" 24.05.05 16:55
« Btzdy
Terezo, mě brzdy pískají naopak při jemném dobržďování. A v 1,5 dCi mi olej vydržel bez dolévání celých 30 000 km. A to mi neslezlo ani ke spodní rysce.
Dnes jsem se pro zajímavost zastavil ve druhém servise (viz hučení brzd) a tam mi okamžitě nabídli, že můžu kdykoli přijet a že auto zvednou, shodí kola a podívají se na to. To je alespoň konstruktivní přístup. Mí technici byli jedna dvě hotoví. Dej 7 000 a máš to O.K. -
« Bez nadpisu
Zdravím hoši po delší době.
Bruno: také máme 1,5 dCi jako letec a musím říct, že my jsme s olejem problém měli, bylo to ca. po 12 tisících kilometrech, kdy před cestou ca. 400 km se rozsvítila kontrolka oleje, vzhledem k těm 12-ti tisícům nás to kapku vyplašilo a zavolali jsme (na Vánoce, svátek) na Renault Assitance, kde musím říct byl velmi milý chlapík, který nám opravdu poradil, sehnal kontakt na pohotovostního technika v daném kraji a ještě zavolal zpět jak to dopadlo. Na benzínce jsme olej změřili a po opětovném nastartování se kontrolka nerozsívila, nicméně po týdnu se to opakovalo, takže jsme koupili příslušný olej a jestli mě paměť neklame, nalili jsme tam litr a od té doby je klid...tedy klepu na dřevo.
V létě nás čeká 30-ti tisícová prohlídka, kromě občasného lehkého klepání v pravém sloupku a prasklého skla od kamínku žádné závady...opět klepu na dřevo abych to nezakřikla.
Jo, jenom nám pískají brzdy při trochu razantnějším brždění...je to normální ??? -
« Bez nadpisu
bruno: tak to mám asi jinej,olej měnili jen v servisu na 30/60tis. km, já nic dolívat nemusel, takže mě nepřipadá, že to nějak žere
co vím tak většina majitelů Škodovek s agregáty TDI musí dolívat dříve než je předepsaná výměna oleje
dlouho jsem tu nebyl-točím další kilometry >:D ,
jak tak koukám mám opravdu štěstí na povedený kousek :) -
« Re: Re: Brzdy
no co Vam mam k tomu ovedat, ja som mal mene predne kotuce + dosticky po kontrole v 9,5tkm :-) A to uz zvazovali spoluucast. Tie zadne budu dla mna v * tak za 20tkm a to tam originay nedam, kupim nieco lepsie a za tu istu cenu. Ked uvazime, ze zadne brzdy skoro nebrzdia, tak to bude sakra skora vymena, holt Renault. Toto pri kupe nepovedali, ze gumy sa meia pri 30tkm, brzdy do 40tkm a to este neveme co vacsinu majitelov caka, lebo su aj vydarene kusky. To si treba priznat. -
Ghost007 24.05.05 07:28
« Re: Brzdy
Ja menil u sveho postarsiho auto brzdy az ve 130.000. Na otazku jak je mam setrit, aby co nejdele slouzili, my v servise rekli, ze to je tezky. Na nejaky se musi pomalu a jiny se zase musi brousit..
Takze to ze se brzdi zlehka neni duvod, proc je neodrovnat..
Ale 34000 je safra malo -
"-- skrytý --" 24.05.05 06:48
« Brzdy
Nikdo neřekl, že jen na Renaultech. Jen mi připadá moc brzo na to, aby to UŽ dělalo. Je to holt opotřebitelná část a jednou k tomu dojde vždycky. Jen si nejsem vědom, že bych k tomu dal zjevnou příčinu. V servise to řekli jednoznačně - moc jste brzdil. Příště budu jezdit jako Flinstoun - budu brzdit patou. Ale i v to případě by mi řekli, že jsem si to vyhřál >:-[] -
"-- skrytý --" 23.05.05 21:09
« Problém s brzdami
Cena cca 6 500,- je pouze za přední kotouče a destičky. Na starém autě jsem měnil přední destičky po 120 tis, zadní po najetí 170 tis byly v pohodě. Tento problém má asi jen jedno řešení. Časem koupit nové. Z recese ještě napíšu na Renaulta, co mi na to odpoví. (asi obligátní ho... >:-[] )
Vitaj v klube Renault *... -
"-- skrytý --" 23.05.05 19:47
« kavlita servisů
to SirAnton: Asi kecáme na vedlejší diskusi, ale to je fuk...Japonec až nakonec je sice fráze, ale bude i u nás. Možná už na podzim pro ženu. Vím, že i servis japonce nemusí být 100%, je to o lidech, to je jasný.
to Tom: A jsme u kotoučů fy. Renault. Za těch 6500,- Kč bude celá sada, nebo jenom přední? Já koupím celou sadu na L2 od BOSCHe za 6500,-vč desek. To jde, vč. práce. Kotouče mají prostě špatné, nechtějí to uznat a jako jediné řešení vidím u nich příště auto nekoupit a kotouče vyměnit sám. Je fakt, že nedávno bylo obecně o závadách aut, 60% elektronika, zbytek mechanické části, a to : brzdy, zavěšení kol(ty naše proketé a hrbaté silnice + víceprvkové závěsy) a tekoucí olejové náplně. Takže brzdy-kotouče jsou dost problém obecně. -
"-- skrytý --" 23.05.05 18:28
« Problém s brzdami
Asi 14 dnů pozoruji nepříjemný zvuk z předních brzd při dobržďování. Takové nepříjemné hučení. I účinek brzd mi připadá slabší. Dnes jsem se zastavil v servise a tam mi odpověděli, že mám vyhřáté brzdy. Prý v rámci kvalitního brzdícího účinku jseu materiály desek a kotouče měkké, proto se mi je prý podařilo vyhřát. Časem to prý začne i kopat. Oprava cca 6500,- (celková výměna kotoučů a desek) Musím podotknout, že mám 34 500 ujetých km, jezdím opatrně a nikdy jsem netahal přívěsy ani nesjížděl Alpy. Extrémní brždění jsem ještě chválabohu nezažil, na brzdě nestojím...... Tak nevím, co si mám o tom myslet. Je to normální, že po tak krátké době jsou brzdy v prd...? -
« Spojenie importerov
Len to nie! Inak pojdu ceny aut, dielov, prace a vlastne vsetkeho neuveritelnym sposobom hore. Neviem preco, ale v SR su ovela nizsie ceny (mne sa oplati koli prehliadke ist do SR 400km tam a dalsich 400km spat). Moje auto stalo uplne rovanko ako v cechach, ibaze ja som dal tych 650t SKK a tu by vyslo 650t CZK. Pristup servisov je tu taky isty ako u nas - hodne slusne dokazu cloveku povedat, ze toto neopravia, ze diel bude dodany za 2 tyzdne, ze cenu ktoru ohadli predom sa nepodarilo dodrzat a pod.
No co uz, budem chodit servisovat a nakupovat do polska :-) -
« Re: Re: servis Renault
Toyota=SirAnton to mi uz vieme :-)
vcera pri rybach som kukal na tu prednu napravu. Nech kukam ako kukam, tlmicom to nebude, ramenom si myslim tiez nie. Je to veckovy plech o hrubke asi 6-7mm. Leda ze by slo o nepodrok. Skur sa mi zda, ze budu vyosene uchyty toho ramena, ale preco. Skelet, ram otora. Tod moj laicky posudok. Vypada to tam uplne jednoducho a neviem co je potom na tom kuse zeleza take drahe, ze sa tolko handrkuju ( mysim pre firmu,zakaznik plati xx nasokob skutocnej ceny ). Myslel som ze rameno je proste daka tyc a ono je to kus, ktory tazko ohnut !!! Taka jama to 40km s nim dla mna poriadne nepohne. -
modus ponens 23.05.05 07:28
« Re: servis Renault
to IT: japonec este nie je zarukou, ze budes spokojny s pristupom servisu. Ja v pripade potreby radsej idem necelych 100km do (autorizovaneho) servisu, kde:
- nie je problem byt pocas prac pri aute
- na mechanikoch vidim, ze robia a nespekuluju
Vzhladom na to silne pochybujem, ze by si dovolili nevymenit nejaky filter. Ked som sa raz pri prehliadke spytal, ci im nebudu prekazat moje veci v kufri a na zadnych sedadlach (cestovne tasky), tak to zle pochopili a zacali mi vysvetlovat, ze u nich sa nemoze stat, ze by z auta nieco zmizlo, nech by to bolo cokolvek. Hned som si spomenul na skdd, ked tu kdesi pisal o zmiznutych minciach z priehradky v aute (Autogrand v BA). O spomenutom pristupe PPC team servisu v BA ani nebudem pisat.
Znacka/vyrobca je teda jedna vec a pristup servisu druha. A opat zdoraznim (po kolkykrat uz?), ze radsej mensi servis ako zhyckany servis vo velkom meste. A to aj za cenu zabiteho dna a par km navyse.
P.S. zabudol som dodat, ze ide o Toyotu... ;-) -
"-- skrytý --" 20.05.05 20:22
« servis Renault
Zdar chlapi. Můj problém s koutouči Laguny viz. o Laguně. Když to shrnu, klienty jsme pro nich do okamžiku, kdy podepíšeme závaznou objednávku, pak se ještě tváří, že jako ano když si auto bereme a potom je to všude asi jeden velký binec a stáváme se obtížným hmyzem, který chce za své prachy, aby to auto fungovalo. Je to od nás skandální! Co si to dovolujeme,že?Snaží se vše uhrát do autu, vše je v normě atd. Kecy, kecy, kecy. My máme doma 2 auta, sřídá se to po 3-4 letech, takže se tak průměrně co 2 roky kupuje nové, ten můj skeptický názor není jen tak palba od boku...ale zkušenost. Co vím od jiných lidí, nebo od mého soukr. mechanika, zhruba všude stejné. Obrat lidi o prachy, to je jejich jediný zájem. Mně čeká 30 tis prohlídka, zmákne kamarád, má comp a veškerou diagnostiku, dáme tam kvalitní olej, filtry budou skutečně vyměněny a celé to bude 2500,- Kč. Na jejich záruku jim fakt kašlu...Asi měsíc nazad kámoška:volá mi v noci, že jí svítí na O1 TDI kontr. mazání. Tak jsem jí řekl olej, kdosi ji zavez k benzince a zpět.Druhý den to dala k mému mech a ten zjistil: blbý olej od Castrolu, co VW kupuje za hubičku a mizí jak divý, byla po 60 tis. prohlídce-palivový filtr naúčtován a nevyměněn, totéž vzduchový a olejový.Stačí? Ne? Tak douška: ten servis, kde jí to udělali, je součástí firmy, kde její manžel má dost vysoké postavení, sice ne v autech, ale v jiné oblasti podnikání,ale není řadový zaměstnanec. Takže tak se hoši chovají a Renault je jenom jeden z nich. Nic víc, nic míň. Dnes nám poslali od rencla nabídku a spec(uznávám že super) ceny. Ne, ani omylem. Končí jeden leas, pokud se něco koupí, bude to japonec. Def. řešení. Omlouvám se za délku, ale štvou mne dokonale. Mějte se OK.








Ten olej myslim opravdu nebude stylem jizdy, takhle hodna jsem na zadne auto jeste nebyla ;-)
Hmmmm...Ostrava je na servis kapku z ruky, i kdyz je fakt, ze pro auto jsem si jela do Olomouce. Ceka me v lete garancka, tak pomalu otukavam teren...na jine diskuzy jsem cetla chvalu na Dispo na Praze 4, shodou okolnosti bych tam stejne jela protoze tam znamy rediteluje. No uvidime....