Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 08.06.05 11:18
« smrdící klima
Ahojky všichni,
mám R G 1,6 16V daynamyque - 1 rok starý a už 1/2 roku mi smrdí z ventilace při i bez klimy AUTO klima- 18000 km - 13000 - nový pyl.filtr,15000 dezinf. klimy. Teď to páchne jako kanál a v servisu mi chtěli dát papír že můj r má smrdět, jelikož to byla už 8 zár. závada tak jsem volal prahu a ty mi řekli ať to dám do servisu.
Co s tím? -
modus ponens 08.06.05 11:11
« Re: Re: Re: Renault Megane Grandtour - 1.5 dCi 111k - 6 stup
... renoltov je viac a viac a je celkom prirodzene ze pribudne aj problematickych kuskov
To by som este pochopil. Problem vsak nie je nulova poruchovost, ale pristup vyrobcu/importera k rieseniu reklamacii. Ak je to pristup zalozeny na principe odrbkania/ignoracie zakaznika, tak je to zrele na tazku stratu dovery v danu znacku. >:-[] -
« Bez nadpisu
luf: zkus www.renault.fr, nebo v anglictine www.renautl.co.uk, tady uz se snad daj taky objednavat. uz plni emisni limit eur4 a maji FAP. vykon je dannej hlavne pouzitim novych vstriku od bosche z jihlavy.
a hlavne porad nesurfuj a jdi tocit koleckem! ja si du ted dat 400km :D -
« Re: Re: Renault Megane Grandtour - 1.5 dCi 111k - 6 stup. př
>s tou spokojeností to bude asi tím, že kdo je spokojenej tak nemá potřebu si vylývat zlost nebo hledat rady na netu<
... presne tak ... mam v poradi 3tieho renolta v rodine a po striedani roznych znaciek som spokojny
... renoltov je viac a viac a je celkom prirodzene ze pribudne aj problematickych kuskov ... keby ich bolo tolko ako skodoviek tak by mali rovnaku "rozsypovu" povest ako skodovky ... pokial sa nemylim tak v testoch je novy megan v celku OK
... a pokial ide o tu 1.4 72KW ... mal som to v starom kombiku, podla mna v kazdom pripade najpodarenejsia 1.4 aku som kedy videl, 1,6tka je mozno silnejsia, ale urcite som radsej jazdil 1.4kou ako 1.6kou a ani kratka prevodovka mi po zvyknuti si nevadila, myslim ze by s tazsou prevodovkou ten motor stratil vela z dynamiky a sportoveho ducha -
« Re: Renault Megane Grandtour - 1.5 dCi 111k - 6 stup. převod
Cusy PTF vsimni si, ze ja i letec mame 1,5 dCi 100k, takze jsi urcite neprohloupil ;-) Budu Ti toho Sportwaye zavidet. I kdyz musim rict, ze tohle je muj prvni "trakturek" v me kariere ridice a rozhodne si na motor nemuzu stezovat (predtim OI 1,8T).
Jinak si nenech kazit naladu, ber to fakt tak, ze jenom kdyz ma nekdo problem, tak si o tom chce na webu pokecat. Vsak uz se ten Megane vyrabi pres 2 roky (doufam, ze nekecam;), takze detske nemoci vychytali.
Jo a jen tak BTW ten Tvuj znamy, co v Nemecku nespal kvuli nezamcenu autu pocitam, ze vi, ze v karte je schovany klicek pro pripady nefunkce karty, ze jo ? ;-) Sice to neni jednoduche vyloupnout na dverich, ale pro pripad nouze je to ok. -
« Bez nadpisu
luf: no já byl v jižní Francii autem jednou, pak už jsem neměl morál a zvolil jsem dopravu letadlo/vlak :-) . tak tu moc nechatuj a jdi jezdit! >:D
PTF: ten motor má 78kW/106k, ne 111k, moc by se mě líbil, hlavně ten 6kvalt mě na dálnici chybí
A ten 1,9dCi 96kW by byl vůbec paráda, ale už by to lezlo do rozpočtu :) -
"-- skrytý --" 07.06.05 13:41
« Renault Megane Grandtour - 1.5dCi - 111 k - 6 kvalt
Zdravím,
děkuji všem za informace, i na SZ.
Předpokládám, že pár lidí bude spokojených, ale zde na webu vidím spíše opak. Od nového auťáku očekávám, že bude spolehlivý a že budu jezdit nějakou chvíli bez jakýchkoliv poruch. Nějaké výměny žárovek, nebo těsnění nepovažuji za poruchu, to je běžná věc. Ale pokud se mi má posrat řízení, zamykání či něco jiného, tak to mě vytáčí. Jak jsem si pročetl diskuzi, tak mi přišlo, že má stará Daewoo nexia se srala míň jak nový Grandtour. A důvod pro výměnu starého auta je právě ta poruchovost. To bych mohl zůstat na svém starém autě.
Najezdím docela dost km, snad asi jak letec, něco málo kolem 50.000km za rok. Ale začínám mít hrůzu z toho, že se mi na cestě něco posere a já budu muset něco řešit. Jezdím i do oblastí, kde bych zrovna nerad (cikáni a podobní čmoudi), aby mi nešlo auto zamknout, no nedaj bože mi vůbec nejelo. 2 černé hovada dokážu složit, ale jakmile mi začnou mávat před nosem kudlou, tak na to fakt nemám náladu.
Luf: vím, vypadá to jako hororová historka (s tím zamykáním) ale ten člověk obchoduje s ojetými auty z německa. Koupil ho tam za výhodnou cenu s představou lákavého výdělku. Rychle zjistil, proč ho tak někdo levně prodává. Tady ho prodal nějakým důchodcům, či komu, takže nepříjemné zážitky byli odměněny.
Xmaster: Informaci o tom, že kdo je spokojený, nemusí nikde psát na web, mi řekl i můj zaměstnavatel a smetl tak ze stolu možné odstoupení od smlouvy. Ono cenová výhoda cca 100 000 oproti O2 je fakt lákavá. Každopádně, teď jsem se koukal na oficiální statistiky TUV o poruchovosti vozů, tak Megan nedopadl moc dobře.
Uvidíme.
PTF -
"-- skrytý --" 07.06.05 12:18
« Re: Re: Sedan
No, ja myslim, ze ta 1.4/72kw mi bude stacit. Původne jsem tam mel 1.4/60kw a v posledni chvili jsem zmenil objednavku, kdyz jsem si uvedomil, ze ten silnejsi motor je za priplatek jenom 15 tisic. 1.6 byla pro me uz moc draha, to uz bych si spise priplatil za ESP+ASR.
Predtim jsem jezdil v Citroenu Xsare a tam jsem mel jeste horsi motor - 1.4/55kw. Jiste, nebyla to zadna slava, a uz vubec ne, kdyz auto bylo nalozeno, ale jezdit se s tim dalo relativne v pohode >:D . Takze, doufam, ze se Sedanem a silnejsim motorem to bude lepsiii :P -
« Re: Sedan
to Niki: jo jo, ten motor je aspoň u třídvéřáku super. Ale chybí mi tam 6 rychlostní stupeň. Při 200kmh už to točí něco přes 6000 a kdyby bylo co zařadit, tak by to i jelo dál. Jedinej "problém" je na dálnici do kopce, když ti tam někdo vlítne, tak se to tak rachle nerozjede. Ale všiml jsem si, že to byl problém ze začátku, když nebyl ještě motor zaběhnutý. Teďka asi po 7000km je to už v pohodě. -
« Re: Renault Megane Grandtour - 1.5 dCi 111k - 6 stup. převod
PTF: s tou spokojeností to bude asi tím, že kdo je spokojenej tak nemá potřebu si vylývat zlost nebo hledat rady na netu.
Taky jsem se zděsil při čtení této diskuze. Ale zkus pročíst jakoukoliv jinou (Fiat, škoda, peugeot..) a je to všude stejný.
Mám dva měsíce novýho megana II třídvéřák 1,4 72kw a jsem naprosto spokejen. Až na pár drobností, které měli vychytat před předáním auta s tím nemám žádný problémy. Nalítáno mám zatím nějakách 9000km a pohoda. Super auto.
Uvidíme ještě časem. -
-
« Re: Pro PTF a Niky
Mam 46t km a auto je v pohode. Klucky vraj maju konstrukcny problem a ked bude vyrieseny, vymenia mi ich. Ci to pomoze neviem, ale zatial dufam. Inak je auto v poriadku, dokonca aj gumy mi vydrzia asi 40t (za tych 5t km do francie z toho posledneho milimetra neubudlo skoro nic) Mam strasne rad horrorove story, kde mal niekto nejaky problem s autom a vzapati sa ho zbavil a kupil si radsej Fabiu HTP >:-[] Osobne nikoho takeho nepoznam... Na tomto aute sa serie to, co aj na vsetkych inych - nieco, co vo fabrike nezlozili dobre.
BTW Letec najazdi este viacej ako ja! S tym musim nieco urobit, majte sa, idem jazdit :D -
« Pro PTF a Niky
nebojte se, nejsem placenej dealer Renaultu :-)
Mam Grandtoura 1,5dCi 100k, od 05/2004, mam najeto 65tis. km. Auto muzu s klidem jen doporucit - teda na zaklade mych zkusenosti. Vubec nelituju koupe a to ani ted kdyz je na trhu O2combi. Po tom co tady ctu, obzvlaste od nekterych pratel ze SK, klepu na drevo, mel jsem asi stesti na strizlivy delniky :-) .
Jinak motor slape slusne, brzdy jsou super. Ten 1,5 105k 6st. prevod. by se mi moc libil.
Pri vyberu pred 1,5rokem jsem udelal podobnou zkusenost jako PTF, arogantni a laxni pristup u Skodovky, davali az moc najevo to, ze k nim ty zakaznici chodej sami. U Renaultu, Fiatu, Peugeotu hned zkusebni jizda a vsechno mi ukazovali atd. A cenovou politikou me Skodovka taky neoslovila. Proste nerad ze sebe necham delat blbce.
Taky mam zatim stesti na servis. Jinak prevazna vetsina km je firemnich, pocitam auto po 3 letech bude mit 180-200tis. km a pujde do sveta, no uvidime, to je jeste daleko.
Tak at mate stesti na kus aspon jako ja. A ostatnim preju at se to nejak vyresi a hlavne bezpecne kilometry ! -
"-- skrytý --" 07.06.05 09:51
« Sedan
Zdravim,
za par dnu bych si mel vyzvednout sedana 1.4/72kw a byt jsem ho objednal se slevou 120 tisic, nevim, zdali jsem udelal dobre, kdyz tak procitam vsechny vase prispevky - spatne napravy, duseni motoru, problem s klkaci, se steraci a ja nevim s cim. Klepu na drevo, aby me vetsina problemu minula >:D
Na auto jsem jinak musel cekat cele dva mesice, trochu si pripadam, jakobych jej kupoval v ruzexu za totace >:D
Znamy ma jinak noveho Hyundaie Getze, ma ted najeto cca 14 tisic km a s autem absolutne zadny problem. :shock: -
« Bez nadpisu
Nemám sice grandtoura, ale HB, nicméně si myslím, že jste navybral příliš dobře. :'-( Já jsem své problémy na autě vždy spíš přičítal tomu, že to byla první série a tam se "něco" tolerovat dá. V záruce bylo vyměněno: posilovač brzd (svolávací akce), oba přední zámky, dvě řídící jednotky (problém řešen metodou pokus omyl), autorádio bezpečnostní pás u spolujezdce. Na nájezd, co auto má (soukromé) docela dost. Teď dva měsíce po záruce ovšem odešel posilovač řízení a předpokládaná cena dílu je lehce přes 50 t. tak uvažuju jestli má vůbec cenu to nechat opravovat >:-[] . Jedno vím už ale jistě tyhle docela drahý parodie na auto už v životě nechci a nikomu je nedoporučuju. Když už jste vybral pouvažujte o dokoupení prodloužené záruky, pokud jsou s ohledem na předpokládaný nájezd auta využitelné. -
« Re: Renault Megane Grandtour - 1.5 dCi 111k - 6 stup. převod
PTF: popravde najdes aj dalsich spokojnych, YYYYY, Luf. Luf ma akurat problem s klucami, co je naozaj banalitka. Teda ak zabudneme, ze nieco stali a vdrzia tak jednu zimu :-). Mna osobne sa ani nepytaj co treba spravit :roll:
poslal som Ti SZ, mozno Ti to pomoze -
"-- skrytý --" 06.06.05 23:39
« Renault Megane Grandtour - 1.5 dCi 111k - 6 stup. převodovka
Zdravím všechny majitele vozu Renault Megane Grandtour.
Tak nějak přidám svým příspěvkem do této diskuze.
Ve firmě potřebujeme pořídit nové auto. Po obejítí více
autosalonů jsme postupnou selekcí dospěli ke dvěma vozům, a to Octavia II a Megane II.
V autosalonu Renault mě informovali o probíhající akci -60.000,- na každý vůz. Nabídka velmi slušná, jednání super, pohodicka. Zaujal nás model Grandtour Sportway, který by plně dostačoval. No a ještě nás překvapili akcí pro zvýšení konkurence schopnosti - motor 1.5 dCi 100k se 6 stupňovou převodovkou. Dle jejich slov by se měl výkon zvýšit na 111k, a snížit spotřebu, což nás velmi nadchlo.
V autosalonu Škodovky jsem byl nemile překvapen jednáním personálu. Při první návštěvě si mě nikdo nevšímal, až pokud jsem oslovil mladou krasavici, vyfasoval jsem jen letáky (ty jsem si mohl stáhnout na netu..).
Při druhé návštěvě jsem se bavil s mladým klukem, věkově stejně jako já. Každopádně jednání absolutně na bodu mrazu, nepřístupné, skoro žádná ochota. Při dotazu na slevu, popř. na nějakou akci se na mě koukal, co to po něm vlastně chci. Prý mají tolik zákazníků, že nepotřebují nabízet žádné slevy. (dodací lhůta min 2,5 měsíce 8-s ) Sleva jen v případě odebrání 5 a více vozů. :shock: . Z autosalonu jsem odesel pekne nasrany, nevím proč bych měl dávat vydělat někomu s takovým přístupem.
Při porovnání parametrů a nabídek jsme nakonec zvolili Renault Megane Grandtour. Cenově vycházel o necelých 100.000,- levněji než Octavia II.
Při zhlédnutí nějakých recenzí na netu jsem nabyl dojmu, že to není zlý vůz.
Pár dní po podpisu smlouvy jsem mluvil se známým. Prý jsme udělali pěknou volovinu, že se to auto pořád sere a není dodělané. Dle jeho slov jeho známý jej měl a "srala" se mu nějak karta či co. Byl někde v německu a nešlo mu to zamknout, tak celou noc nespal a hlídal auto :shock: . Prý se jej hned zbavil. Tak to mě nemile překvapilo.
Kouknu na net, narazím na tuhle diskuzi. Při jejím pročítání mě málem trefil šlak >:-[] , museli mě polívat. Už jsem se uklidnil. Každopádně, všiml jsem si že zde v diskuzi je s tímto autem spokojený maximálně pan "letec" a paní "tereza". Můžete mi prosím tedy říct, co se na tom autě nejvíc sere a kde jsou ty tzv. problémy? I ta karta je tak zlá?
Hergot, za měsíc jdu pro auto a jsem totálně nasraný, že jsem tyhle informace nevěděl dřív. :'-(
PTF -
"-- skrytý --" 06.06.05 22:16
« Předmět: Životnost žárovek
Po 35 000 km jsem měnil čtyři kusy, v každém světle po dvou. Taktéž svítím pořád.
Ještě k brzdám. Dnes jsem asi po 30 km ujetých mimo město (minimum brždění) zastavil na pumpě a šáhnul si na kola. Zadní byly studené, levé přední hřálo a o pravé jsem se málem spálil. Mám dojem, že mám někde něco seklého. Občas se ozve pískání. To asi bude ten důvod mých vyžhavených brzd. Zítra jedu do servisu a pokusím se z nich něco vytřískat >:D -
« Životnost žárovek
Jakou máte zkušenost se životností žárovek v předních světlometech ? Já měnil levou H7 při 32tis. km, pravou H7 při 34tis. km a teď znovu pravou H7 na 65tis. km. Čekal bych delší životnost. Svítím většinou i v létě (mimo město vždy). Ostatní osvětlení bez výměny.
Nicméně už mám vychytaný systém, na 1. pohled se mi zdálo, že to tvůrci automobilů vymysleli dost komplikovaně-jsem dost nadával hlavně v zimě, nicméně kámoš co má passata říkal, že tam je to operace včetně vyndání akumulátoru. Ted´jsem zjistil, že v jednoduchosti je krása a už to zvládám docela rychle, ale když je ten podběh špinavej a v zimě tak je to stejně blbá práce.
Taky měníte tak často žárovky? -
modus ponens 06.06.05 12:47
« Re: Skuska vytrvalosti
luf: treba poznat hranice moznosti, nie? ;-)
Ja sa uz davnejsie chystam spravit test najnizsej spotreby na pravidelnej (okresnej) ceste a rovnako aj test spotreby na tej istej ceste, ale pri snahe minimalizovat cas cestovania. ;-) Zial, na oboje su potrebne dost specificke podmienky:
1. na najnizsiu spotrebu fakt pevne nervy
2. na rychlu jazdu zase prazdne cesty najlepsie cez den
A tie sa mi nedari vystihnut. :( -
« Skuska vytrvalosti
Nedavne rozoberanie mojej dialnicnej spotreby ma priviedlo na myslienku, ze sa pokusim prejst trasu Praha-Croix (sever francuzska) na jedno jedine natankovanie. Takze vo stvrtok som natlacil plnu nadrz v Prahe, vymotal sa na dialnicu, nasadil na tempomat 100km/h a ako stary dedko sa vliekol az tam. Spalil som 58.5l benzinu na trase 1045km. Priemerna spotreba 5.6, priemerna rychlost 91km/h, zahul na organizmus neuveritelny. Este po prvych 700km to ale bolo iba 5.5, potom sa to ale pokazilo :-(
BTW kompletne vysledky z mojej cesty do francuzska: najazdene 5311km, spotrebovanych 325.5l benzinu, priemerna rychlost 78.9km/h, spotrebovany cca. 1mm z dezenu gum :shock: -
« Re: Tom a vsetci klidankovi jazdci
luf: toto inac napadlo aj mna. Vysiet mi neostavaju, ale tie zadne velmi rychlo hrdzaveju, tym niesu ciste a preto su asi tak znicene. Proste maju vybrusene jarceky. Predne su ukazkove, teda po vymene. Inac ja sa nebojim na brzdu slapnut, ale ked ja svojou predvidavostou ani nemam kedy zabrzdit, kedze to skoro vzdy zvladne motor :roll: . Co mam robit. -
"-- skrytý --" 29.05.05 22:16
« Bez nadpisu
Dnes jsem promazal těsnění dveří a auto částečně přestalo vrzat. Po cca 100 km jízdy jsem zaparkoval a sáhnul jsi na disky - přední byly horké, že jsem na nich neudržel ruku. A to jsem přitom prakticky - kromě zastavení nebrzdil. Mám čím dál větší pocit, že mi tam něco drhne - když IT píše, že je má studené! -
matuS 29.05.05 22:03
« Re: brzdy
mam presne taky isty nazor ako IT
C5 je tiez pohodlna, ticha, bezpecna, dobre jazdne vlastnosti, ja som s tym autom uplne spokojny, teda az na to, ze sa to serie.
dnes uz kazdy vyrobca vie spravit dobre auto, ale len niektori spolahlive. a to aspon moja C5 nieje, preto uz dalsi citroen do rodiny nepribudne a odhovaram aj cele okolie. zatial sa podarilo jedneho (kupil stilo a je spokojny) takze uz slavim uspech :) -
"-- skrytý --" 28.05.05 16:23
« brzdy
To luf: Já ti nevím, co si myslet. Teď jsem projel republikou asi 500 km, jenom tankování a jinak stále jízda. Kus po D1, D2, mezi 130-160km/h, často jsem musel brzdit-naše kamióny a to jejich vzájemné předjíždění, takže brzdy se používají, ale za rok snad 3x ABS v zimě, jinak při šířce gum 225 mm to brzdí dobře. Teď jsem dojel, sáhl na všechny kotouče a studené.Takže nic nikde nedrhne.
Připománám, že můj problém je, že se na Laguně udělaly parádní drážky na vnitřní straně předních kotoučů. Servis tvrdil, že je to OK, protože z té strany jsou válečky.... Když jsem to zpochybnil (dopisujeme si), tak nová příčina je podle servisu v tom, že se tam dostaly nečistoty. Jen mi,prosím,někdo řekněte, proč se údajně "dostaly" nečistoty na 2 plochy zevnitř a zvnějšku ne. Vzadu je vše OK a kotouče bez drážek. Nějak tomu přestávám rozumět.
Příčinu bych viděl v tom, že se koupil Renault,tj., je třeba se poučit a příště už nekoupit. Přitom to auto jezdí skvěle, tiché, pohodlné, nemám důvod být nespokojený. Ale přední kotouče jdou pomalu do háje, což mi vadí.
No nic, vyměníme sami, zaplatíme. Jim(myslím ty servisy) je jedno, že svým přístupem ztrácejí zákazníky. Musejí začít krachovat, to je (snad) přinutí přehodnotit své chování. Možná... -
« Tom a vsetci klidankovi jazdci
Ci tie vase problemy s brzdami nesuvisia s tym, ze ich nepouzivate >:-[] . Tom brzdi jemne a ma problemy, Miro jazdi usporne aj po meste a ma problemy...
Ja sa na brzdu slapnut nebojim a problemy zatial chavalbohu nemam (a to mam za sebou par brzdeni s BA na dialnici a aj brzdenie z 200km/h na kamionovych 90). Tak vam teda neviem. Mozno tym, ze ich neprecvicite tak zostavaju po case visiet a premanentne likviduju kotuce aj oblozenie ;-) -
"-- skrytý --" 26.05.05 16:15
« Bez nadpisu
Tak já jsem na tom stejně - starého Oplíka jsem honil jak nadmutou kozu, ale k Meganu se chovám dost zlehka....
Ovšem dnes jsem dostal kapky a utrpěla má chlapská ješitnost. :*) V servise mi měnili žárovku - už čtvrtou - (to je už je samo o sobě zrůdné, že ani tu blbou žárovku si nevyměním) a tak když už to zvedli, koukl jsem se na brzdné kotouče. Já jsem je fakt přehřál!!! Není to moc, ale přeci to je vidět. Já, kterého málem řízne i Trabant! Tak jsem asi špatný řidič a opak jsem si jen namlouval.... Pořát mi to vrtá v hlavě, jestli moc stojím na brzdě - po cestě ze servisu jsem se sledoval a hlídal - málem jsem projel červenou - jak se mi nechtělo na tu brzdu šlapat ;-)
Mám pocit, že s Oplem jsem na brzdách stál více a brzdil razantněji, ale bude to taky dáno lepšími brzdícími schopnostmi Megana. To je jako s gumami - lépe sedí, ale dříve se sjedou.
Vot eto těchnika!







