Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 13.07.05 09:58
« Televizní šou
Vážení majitelé pokažených plechovek RENAULT, právě dnes jsem informoval TV NOVA - Obč. judo o chování Fy. Renault a nabídl spolupráci na reportáži, pokud budou mít zájem dám všem vědět a můžete se připojit.
Dále do dvou dnů podávám žalobu na poškození zdraví na F. Renault. -
« Re: Re: Re: Megane II
inac ta druha trieda by zodpovedala aj cenam, ktore u u nas dovne nizsie. Napr aj Ford ma vyrazne nizsie ceny ako okolite staty a to aj ako cesi a poliaci. Staci si to pozriet. A tam je uz iny rozdiel, cca 100tskk. Napr Focus 1.6 Ghia 630tKc verzus 680tSkk. Podozrive. No a v Amerike to bude cca 15tUSD za motor 2.0 :-) -
« Re: Re: Megane II
lopyk: "Timto chci samozrejme pogratulovat tem nekolika malo stastnym majitelum jez meli to stesti, ze se na ne dostalo zapadnich verzi. K teto politovanihodne okolnosti dochazi maximaaaalne jedenkrate za 10 let a uz se to nebude opakovat "
nerobis naohov spiona Renaultu :-) toto bude ich vyjadrenie :-) -
« Re: Megane II
Me pomalu zacine pripadat i po shlednuti TUV statistik, ze smerem na vychod exportuje tzv. Zweite ci dritte classe svych produktu, protoze si opravdu nedovedu predstavit, ze by s timhle mohli vyjit na svetlo napr. v nemecku a nikde by se to vyrazneji nepromitlo.
Timto chci samozrejme pogratulovat tem nekolika malo stastnym majitelum jez meli to stesti, ze se na ne dostalo zapadnich verzi. K teto politovanihodne okolnosti dochazi maximaaaalne jedenkrate za 10 let a uz se to nebude opakovat >:-[] -
« Megane II
no hosi co vam budem hovorit, pre mna nemate nic nove, vse uz mam preskakane ;-) ( teda tu klimu nemam, na spojku sa nestazujem a v dverach zatial nic nepocut) Odpovede Renaultu uz tiez poznam. Spoznavam aj inych ludi cez mail a telefon. Inac skutocne jediny aspon mily pristup k zakaznikovi som zazil len v Kestlery a dokonca tam bolo so mnou ochotna sediet aj pani riaditelka. Lez nakoniec sa zistilo, ze im importer zvazuje ruky svojimi pravidlami hry >:-[] .Po vcerajsku aj pani od importera tusi, ze s usmevom to nepojde, hlavne ked nacrtla, ze maju skvelich pravnikov, to nemala robit ;-) Uf, to ma len dostala do varu :*) Ale v poho, ona za to nakoniec nemoze a tak som na nu zbytocne nekrical. Dnes som jej napisal posledny list a cakam uz len jedinu ospoved ano alebo a nie. No a potom celu vec dam na SOI a uvazujem a reklame v televizii, len potom tie auta hlapci nepredame ani zadarmo, lebo to co sa prejavuje mne sa prejavuje 50% meganov. Zakulisne ino :roll: Ved to vidite Broo,Tom,Lopyk a iny. Inac ak va auto taha, nechajte robit aj meranie razvoru naprav a nie len lahku geometriu zbiehavosti. Ako mi uz niekto vravel, chce to hromadne oslovit Frantikov a nebolo by zle to oslovit naraz cesko a slovensko. To uz je haam zaujimavy trh a keby sa prevalilo, ze sa tu pradava napr druha trieda, co by tu asi predali :idea: :?: :roll: -
"-- skrytý --" 13.07.05 08:22
« Spojka
Taky jsem si stěžoval (mimo jiné) na to, že mi spojka zabírá až na hoře a místy se mi stalo, že mi na křižovatce málem chcípl motor (pánové jezdím 20 let, a nestalo se mi to už od autoškoly >:-[] ) a v servise mi řekli, že megan má spojku samoštelovací a tak to je prý v pořádku. Otočil jsem oči v sloup a čekal, kdy mi řeknou, že po 35 000 km jsem si ji prostě odepsal sám a mám si ji vyměnit.
Brzdy mi začaly řvát jak krávy - nebo pištět jak přišlápnutí psi???? no nevím, každopádně když se rozjíždím, všichni kolem se ohlíží, cože to jede za hajtra....... :*)
Renault * club -
"-- skrytý --" 12.07.05 22:58
« Re: 2 mesiace, 3500 km a zase servis
BROO: body 4. a 6. su na tych istych dverach? Potom to moze spolu suvisiet, nie? Alebo ak si myslel bodom 6. dvere do kufra, tak to asi najskor bola ziarovka osvetlenia SPZ, ako u mna :idea:
Bod 5. - to vysvetlenie technikov je - ako inac - blbost :roll: . Ziadna elektronika, iba obycajne hydraulicke ovladanie spojky, vsetko prevedene plastovymi tiahlami, rurkami a spojkami. Fabka to mala kovove. -
« 2 mesiace, 3500 km a zase servis
to som ja BROO akosi som si zablokoval konto. Dnes som bol s meganom v servise a vyklopil som im vsetko co ma na tom "aute" sere:
1.) Dotrtolena ventilacia
2.) Trhanie motora pri sliapnuti na plyn. Je jedno ci za studena alebo so zohriatym motorom
3.) Tahanie dolava
4.) Chrchlavy reprak v lavych zadnych dverach
5.) Spojka na jednotke zabera privysoko a kratko.
6.) nejaky srobik alebo ktora za "tapacingom" zadnych dveri co sa mi pravidelne kotulala hore dolu.
Majstri sa s tym cely den mordovali a vypotili toto:
1.) Renault ma komponenty kde je pravdepodobnost poruchy tak mala, ze sa pri designovani auta ani neuvazuje o jednoduchom pristupe. ( Paradoxne to iste mi hovorili pred mesiacom o posilnovaci.) Takze u mna to znamena cela palubovka dolu a vymena tej chujoviny co je robota na hodiny.
2.) Podla technika: Previezol sa vam v tom nas hlavny technik a jemu ta jeho 1.6 robi to iste asi to tak ma byt :-) Viete diagnostika nam hovori vsetko je ok ale mozeme Vam rozobrat motor a hadam cosinajdeme... radsej no comment
3.) spravili geometriu tak som zvedavy
4.) vraj to neni reprak ale rezonuju cele dvere az kdesi v pantoch
5.) Spojka v meganoch je vraj nejaka super elektornicka a sama sa prisposobuje opotrebeniu. Vydedukoval som ze mi auto asi "sada" a snad sa to casom spravi
6.) toto spravili ako prve a hned ma o tom tel. informovali
Auto tam zostalo lebo to nestihli dokoncit....Ja tym ludom tam zacinam rozumiet, neni to jednoduche servisovat taku hajtru ako je megan. Doma prezivame velke sklamanie a rozcarovanie a rozmyslame predat a zbavit sa tohoto zmatku cim skor. Osobne by som do megana a pre istotu do renaultu NIKDY viac nesiel, to si radsej budem setrit nervy na ine "radosti". -
« Re: Re: ...auta s rytmem zivota...
Presne viem o com hovoris, moja popolnica dnes spi v servise... Ma 3500 km a 2 mesiace. Auto s v logu nikdy viac... Ta spaThalia ktoru som dostal mi pride ako super kara. Pocuj, poriadne sa naser chod do servisu a pytaj vsetko na papier, pouzivaj terminy ako pravnik, obchodny zakonik, Ceska obhodna inspekcia a podobne ak su neni vyfukom jebnuty pochopia, ze si fakt * a dozadujes sa reklamacie a nie fakturacie. Skus ist inde, ak to nemas daleko skus zajst na slovensko (zrovna dnes som v servise stretol brata cecha :-) ) ale tiez zazraky necakaj... -
« Re: ...auta s rytmem zivota...
Snad jen jako doplnek. Planzeta mi pousti zilou dal, novou poloosu opravdu nechci. Asi opravdu spolecne se znamym obleceme monterky a lehneme si pod auto driv nez se to po*ere vcetne onoho "mazaneho" kloubu.
A informaci, ze kdyz dam regulaci proudeni vzduchu jen na okna tak nema vubec nic foukat na nohy radsi hned zase zapomenu, nebo do toho kramu uz ani nevlezu :x
A pro vsechny maly testik. Kouknete se u prednich dveri na plochu uplne vpredu, jak se doviraji ke kastly. Mam tam v karoserii na kazde strane 1 umelohmotnou zaslepku, ktera tak kvalitne a pevne drzi, ze v dverich vyryla krasne kolecko az na kov a to jak u ridice, tak u spolujezdce. Pry to jeste nevideli, tak ja jen jestli mam echt stesti, nebo si toho jen nikdo nevsiml. S timto me "k sipku" neposlali hned, ale ze pry si mam zaject do jineho Renault servisu, ze oni reklamace laku a kastle nedelaji.
Jen doufam, ze mi mezi dverma a prednim sloupkem nezije nejake potulne zvire a oni to zase svedou na nej. -
« ..auta s rytmem zivota...
Po nejake dobe opet zde s dalsimy zajimavostmi viz predchozi topiky o pondelnim kousku.
U meho vraku ("laska" k vozu je jiz v teto urovni) se krom ruzneho drkotani, vrazani a podobnych "podruznych" zavad vyskytli 3 vetsi jak jsem jiz drive popisoval.
1. Tahne vlevo
2. Prikousla prava zadni brzda
3. Unik cehosi mazaciho kolem manzety leve poloosy.
Kdyz me ad body 2 a 3 poslali v servisu v ramci zaruky jemne receno "k sipku" (o existenci prvni zavady uz radsi ani nemluvim, vrany jsou totiz standardne bile a ovce cerne a ja si zvykam), obratil jsem se s dotazem na import. Ten dle slov pani na drate "vycinil" servisu a poslali me tam z5.
Je velice patrne jak moc servisu "vycinili", protoze jak zjistili, tak brzda byla jen 'znecistena' tudiz opravdu zadna zaruka. Pry ze by se to melo cistit kazdy rok po zime!!! :shock: Skoda ze moje predesla auta toto nevedela, mohli jsme se spolu s brzdami mazlit mnohem casteji nez pouze pri vymene desticek, pripadne kotoucu. Za tento servisni zasah si servis nauctoval 395,- Kc a finito.
A to jeste zacali tou lepsi zpravou. Opravdovy shock :shock: me cekal v pripade planzety na poloose. Jsou v ni totiz pry 2 mrnave dirky a z nich pozvolna vyteka vazelina. Ty dirky vam tam asi prokouslo nejaky zvire a zaruka se na to nevztahuje!!! Ovsem....vyrobce udajne dle slov hlavniho technika planzetu jako dil nedodava....pouze v sestave s poloosou za bratru prijemnych 15.000,- Kc + prace.
Ano...tomu se rika lecba sokem. Prudis? Stezujes si? Dobre, ted sme na rade my!
Bud parkuju v ZOO :?: a nebo sem si ji asi prekousl sam. Nevim. Technik si samozrejme se sladce prijemnym usmevem neopomel postezovat na to, jak nechape, ze ten darebny vyrobce nedodava takovou titernost samostatne.....a svete div se......a ted to prijde....ucinil mi naprosto neodreknutelnou NABIDKU....."No kdyz si u nas koupite gumy, tak vam na ne dam 10% slevu aby sme se vam alespon nejak revanzovali."
Tak z toho sem uz opravdu sel do mdlob. Vazne jsem se zamyslel nad tim, zda-li vypadam jako totalni *, nebo to takto zkousi na kazdeho. Situaci zavrsilo nove vznikle vrzani (zvuk jakoby od pruziny jakesi) ze sedacky ridice a to z mist hned za hlavou a tudiz stale slysitelne (nepomaha ani instruktazni poucka Renault cislo 5488. - pustte si nahlas radio)
Musim rict...ze sve auto opravdu nemiluji a jizda v nem se diky teto "lasce" pro me stava utrpenim.
Tahnuti do leva je take odlozeno ad akta, jelikoz mam asi smulu, ze jezdim po silnicich kde se projevuje, ale ostatni jezdi po jinych :-( a z teorie o 150gramovym pytlicku zavesenem na volant jako identifikatoru uznatelnosti reklamace jsem se uz ani nedokazal probrat. -
"-- skrytý --" 12.07.05 15:24
« Re: Re: Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
to freeman: po vymene mi to uz funguje ok, ako to nastavim tak to aj fuka. Inak zistil som to tak ze som mal v lete pustenu klimu a nastavil som fukanie na okno, lenze studeny vzduch fukal aj na nohy a kedze som mal sandale tak mi po case zacala byt na nohy slusna zima. Problem som mal len na vodicovej strane, na spolujazdcovej to bolo ok. Ak sa to takto komukolvek sprava je to chyba. :( -
Lubos.1 12.07.05 14:36
« Re: : Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
Nieco podobne som pozoroval na P307, hlavne pri nizsich teplotach, po 100-200 m to uz bolo OK. Ak som sa to snazil 'pretlacit plynom', tak zacalo niekedy autom sklbat. V servise mi povedali, ze to ma nieco spolocne s katalyzatorom. Vraj sa musi zahriat alebo take nieco. Samozrejme je to blbost, lebo ine auta (asi okrem francuzskych >:D ) to nerobia. -
« : Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
freeman: tak to je dobre si vycihat, ale pri tych km uz asi moc na zaruku neporiesis, ako poznam Renault. Co sa motora tyka mam problem len pri natankovani doplna( pri poslednom sa to neprejavilo :-), cestou na Oravu zase vyskusam ) s cukanim a potom za studena. Hned po nastartovani( teploty po 10 stupnov) a pohnuti auto reaguje na male pridanie a pekne sa rozbieha ale po chvilke hned akoby ubralo a treba odost viac( v mm ) tlacit na plyn. No a potom este pri prvych rozbehoch akoby na chvilku pri istych otackach(2500-2800) akoby rozmysalo, ci ma vazne akcelerovat. Take zavahanie na 0.5 sec. ?. Odhadom. Ale nie po pridani, ale pridam, zrychluje a v uvedenom pasme otacok zavahanie a pokracje dalej. Proste na chvilu akoby tahalo o par konikov menej. Diagnostika ukazala vekle h... :-) -
« Re: Re: Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
ak to je chyba, tak to je dobre, lebo nieco podobne mam ja a aj cely autosalon :-) Mna vytaca, ked si dam v noci teply vzduch na nohy a tlaci mi ho aj na okno, pekne ma to uspava a da sa to trochu odstranit tym, ze nastavim smerovanie na nohy a seba a vyduchy na seba uzavriem, vtedy to na okno ide onieco menej :-) teda ked sa nemulim, skusal som to niejedy v january, ked som zistil, ze mi nejde pri mrazoch nasmerovat vzduch len na okno, vzdy to z tej polohy poskocilo smerom nazad a robili to aj ine Megany v salone a chlapik len kukal :roll:
Podla mna take nieco Renault zvedie na vlastnost :-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
To Miro: Mam najazdenych 75.300 km a uvedene do prevadzky februar 2004. Rocne robim tak 50tis km.
Nesledoval som, kedy to robi. Vacsinou to robilo pri rychlom starte z miesta.
S radiom mam problem v podstate vzdy mimo velkych miest. Povedzme na trase ZA - BA je to v ZA, PB a BA ok. Mimo miest (5km od mesta) zacne sumiet. -
"-- skrytý --" 12.07.05 12:53
« Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
to freeman: Len k tomu cvrlikaniu ventillatora: pred tromi tyzdnami mi tuto zavadu odstranovali. Treba vymenit jeden cely box v ktorom je aj ventilator a tento box zabezpecuje aj cely rozvod vzduchu v kabine. Treba rozobrat kompletne celu palubovu dosku. Absolvoval som uz tuto proceduru 2x. Prvy raz mi ten box menili kvoli zle fungujucemu rozvodu vzduchu, nastavil som fukanie na okna a fukalo mi aj na nohy. Vela stastia, ked ti odovzdaju auto dobre si pozri ako ti zlozili palubnu dosku. -
« Re: Re: Re: Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
freeman: a kolko ze uz mas nabehane ?
co sa radia tyka mam podobny problem, boli oblasti, kde som ani ten sum nevedel naladit, hlavne v okoli kutov a smerom hore.
Cukanie, skus to cukanie popisat, robi to len za studena ?
na rezonaciu v stlpiku treba material na vypodlozenie a ked sa to rozobee, treba nanovo uchytit a zaizilovat take ploche kabe. Tie kable su v takych umelohmotnych uchytoch a tie niesu nadoraz, ale dost volne a rezonuju. Rozobera sa to dost z tazka a nazad to ide este tazsie. No a to vse pri pravdepodobnosti, ze je to nakoniec z palubkyale priestoru medzi palubkou a stlpikom. V servise to robit nenechaj a sam sa na to vykasli. Viem o com hovorim.
tv: podla toho co pises, si mal auto na objednavku a to by som ich za tu rozborku zabil >:-[] -
« Re: Re: Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
>az na dorazy< ... uz sa tu o tom pisalo, to necvaka az na dorazoch, ale "skoro" dorazoch ... neviem ci som to pochopil dobre, ale mam pocit ze to cvaknutie je preskocenie hrebena alebo niektoreho z tiahiel v ramci jeho stranovej vole podla toho ako nanho tlaci tiahlo od kolesa pri otacani na mieste, je to take zvlastne "cvaknutie", nie naraz na doraz -
« Re: Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
cvaknutie> chod do servisu, treba tam nieco nikde dotiahnut alebo vymenit nejaky srob ... hovorili mi to
chrcanie> podla mna tam nechavas polozaradenu rychlost (pri vyradeni "nevytiahnes" uplne ale len ciastocne), preto to chrci a preto nemozes niekedy zaradit - nezafunguje synchronizacia ... tak si daj pozor aby si paku mal skutocne v neutrale ... ak si si tym isty, nauc sa to zreprodukovat, odchyt technika a ukaz mu to .... ale nie ze ti povie dobre pozrieme, bud si isty ze vie o com hovoris, a ze sa to jemu stane tiez, to je zaklad uspechu, inak ti pusti diagnostiku, povie vsetko je fasa, nauctuje 500 korun a odides s rovnakou chybou -
"-- skrytý --" 11.07.05 22:50
« Re: Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
Clovece, ty mas dajako vela podozrivych zavad... Asi mozes mat nieco s prevodovkou (gratulujem :-( )
Radio - pokial ma dobru antenu a kabel - by malo hrat jedna basen. Ak nie, hladaj problem v antene. Pokial Ti s radiom cachrovali tak, ako mne, najskor budes mat preruseny kabel v antennej koncovke. Len tak hadam...
Mne sa nedavno (auto ma cca 1500km) vykotulala zo zadnych dveri kombiku ziarovka osvetlenia SPZ. Sama vypadla, potvora. Pri jej spatnom nasadzovani som pochopil, ze pri takom rieseni uchytu tam ziadna dlho nevydrzi, tak som tie pliesky trochu prihol a lepsie osadil. PS: dorob si sam...
Preboha ludia, netocte volantom (a nedrzte ich tam) az na dorazy, posilovace su elektricke, tie prudy, co tam vtedy tecu vedia zatazit alternator na takmer plnu kapacitu, na Fabke to az znizovalo volnobezne otacky... -
« Re: cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
Ked som vyrazal z prace, tak mi opat nieco pri startovani zachrcalo. Tento raz to trvalo dlhsie. Nema s tym niekto skusenost?
A este som zabudol napisat jeden problem. Ked sa rozbieham z miesta, tak mi obcas pri urcitom stupni vytocenia kolies nieco "cvakne". Robi to este nikomu? -
"-- skrytý --" 11.07.05 22:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Repraky v Sedanu
Zatial som nerozoberal predne repraky, takze neviem, ale potiahnut za to mozes relativne smelo. Povedal by som, ze tak zhruba na 105% mojej odvahy, ze to nepraskne. Ta makka cast sa sice dost neprirodzene prehne, ale nakoniec podda a nezanecha to na nej trvale nasledky. Pokial mozes, pac za to z oboch stran tej prichytky, ktora nechce ist, pojde to lahsie. Vsetko vsak s mierou, zaruku za polamany tapacirung nepreberam :-)))
Tu makku cast zacni rozoberat v smere od predku auta dozadu. Najtazsie ide spodna zadna cast, tam musis pouzit vyssie popisane "nasilie".
Fotky nemam, dajako ma nenapadlo to fotit. V pripade extremnej potreby by som vsak mohol vyextrahovat pdf z dialogysu v anglictine.
Ja auto/auta do servisu nedavam, pokial to nie je krajna nudza alebo zarucna prehliadka/oprava. Vsetko, co vedia oni viem aj ja a castokrat aj viac. :-) Len skoda, ze nie je k dispozicii obdoba VAGu pre ine znacky ako VW a rodina.
Edit: aby to nevyzeralo, ze som vseved, chcel som povedat, ze tie iste servisne manualy ako maju v servise/servisoch mam aj ja a citam ich podrobne a aj im rozumiem, hoci su v inych jazykoch ako C/S. -
« cukanie pri stlaceni plynu alebo pusteni
V pripade, ze rychlo akcelerujem a prehadzujem (pri rychlostiach 1,2,3) tak mi auto vyslovene cuka, najskor som myslel, ze je to len moj problem... ale ako citam vase prispevky, tak nie som sam. Deje sa to najme ked sa snazim rychlo rozbehnut z miesta.
Okrem smrdiacej klimy (pri zapnuti a vypnuti) mam este par dalsich problemov. :-) Ventilator na 1. a 2. stupni jemne cvrlika.
V lavom stlpiku pri vodicovi mi nieco rezonuje... (srobik?) ale nechcem to davat opravovat, aby tam neurobili zas nieco horsie.
Radio, ktore davaju v zakladnej vybave (ine som neskusal) ma podla mna zly prijem signalu. Ked idem mimo mesta, tak mozem pocuvat len CD lebo kazda stanica ma sum.
Ked vytocim volant na 100% doprava, tak doraz cvakne. Potom ked jemne otocim dolava a idem nadoraz, tak uz necvaka. Robi to aj do opacnej strany.
Drobne zavady, ktore si idem dat opravit tento mesiac - v ramci zaruky dufam:
- neda sa zavriet kufor (sedan) - musim vzdy spravnou silou buchnut, aby sa chytil
- predne dvere spolujazdca vydavaju pukavy zvuk (pruzina?) pri otvarani a zatvarani
- klucky sa pri otvarani tahsie tahaju, podla mna by mali ist lahucko, na strane vodica to ide v poho
- pri prehadzovani rychlosti sa mi obcas stane, ze musim este raz zoslapnut spojku aby mi dovolilo zaradit
- obcas ked stlacim spojku, nemam zaradenu rychlost a ani ju nezaradujem, a stlacim start (pri startovani), tak sa auto sprava ako keby som mal nedostatocne zaradenu rychlost (zachrci spojka...) - je to obcasna zalezitost, takze netusim ci to opravia, ked to nebudem vediet ukazat
Okrem tychto drobnosti mam to auto rad :-) Takze balim notebook a veziem sa domov. -
« Re: Re: Re: Re: Repraky v Sedanu
tv - diky za popis. Ten makky tapacirung je prichyteny takymi istymi uchytkami ako mriezka prednych reprakov? Tie sa mi zdaju dostatocne odolne voci polamaniu, tak snad mozem poriadne za ne zabrat :-) BTW fotocku alebo nakres kde tie stifty su by si asi nemal, ze :?:
Ad rozoberanie v servise - bol som sa pytat, ako rozoberiem tie dvere. A odpoved ma uplne sokovala, vraj tapacirung jednoducho vypacim, ze tam nie su nikde ziadne sroby. Viacej som sa ani nepytal, v tej dobe som uz mal odsrobovane 4. Myslim, ze sa uz na nejake hrkanie alebo ine pazvuky v servise pytat nebudem, spravia viacej skody ako osohu.
BTW prisiel som na sposob rozobratia krytu rucnej brzdy aby sa dala napravit guma rucnej brzdy. Treba otvorit laktovu opierku a vytiahnut plast smerom vpred. Celkom trivialna operacia na 30 sekund. Ked ju budete mat vonku, pochopite, preco sa ta guma vyvlieka >:-[] -
« Re: vrzání
tomaschko: problémy s dohadováním v servisech jsou asi lokální (SR). U nás (ČR) jsem nikdy nic takovýho nezažil. Bez prolbémů a bez dohadování udělají to co mají. Bohužel když třeba koupíš auto jinde, než chceš pak v záruce upravit, tak nejsou moc ochotní.. (konkrétně v Praze). Ale to je o lidech. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: radio
>potom sa necudujte, ked vam kde-tu co a ako vrzga<
presne tak, dal som si hodne zalezat aby sa mi v aute nikto nevrtal a to aj za cenu vybavovaciek v poistovni aby uznali taku ochranu ktora nevyzadovala rozoberanie
... inak je to v celku bezne, ked som kupoval ine auto (uz fakt neviem co to bolo, myslim nexia) tak mi kludne navrhli ze mi prehodia radio z ineho kusu v show roome, oni tak tlacia dole nakupne ceny -
"-- skrytý --" 11.07.05 17:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: radio
Mozno sa pamatate na moje otazky ohladom SportWayu a radia (CD alebo kazeta). Mal som podozrenie, ze auto bolo povodne vybavene CD radiom a niekto niekde po ceste medzi tovarnou a mnou to radio premenil.
Moje presvedcenie vychadzalo jednak zo skutocnosti, ze v Cechach sa SportWay dodaval s CD, dalej tyzden po objednani auta mi predajca (ktory zastupoval povodneho na dovolenke) povedal, ze podla obj. kodov auto pride s CD, dalej na prepustaco-skusobnom liste z tovarne bolo uvedene a odfajknute RAD03, co podla Dialogysu znamena Radio 03 - Single CD bez menica, dalej v zadnych dverach uz bola (ziva) kabelaz na repro, dalej po demontazi tapacirungu som v drziakoch repro objavil zavity po skrutkach... Dost indicii. No a zistil som, ze auto bolo naozaj vypravene z tovarne s CD radiom.
Ako vsak prislo k tomu, ze tam mam kazetu...? Isiel som za predajcom so vsetkymi tymito info, kde som sa bez velkych okolkov dozvedel, ze mali na salone auto s kazetou, ktore nejaky (dlhodoby vraj) zakaznik chcel kupit bez cakania, ale chcel CD. Tak mu kazetu na chvilu nechali, ale moje auto objednali s CD namiesto standardnej kazety. Ked moje auto prislo, tak hijo! vybrali radio, zadne repraky a namontovali ho vazenejsiemu zakaznikovi, mne ako nevazenemu zakaznikovi dali kazetu. A bolo to. Ostal som v takom uzase, ze som sa pomaly nezmohol na slovo.
Aky je vas nazor na cely tento cirkus? Naozaj by ma to zaujimalo, aspon kratky komentar, ci to povazujete za normalne, aby sa vo fungel novom aute niekto rypal a doloval z neho veci takymto sposobom.
PS: potom sa necudujte, ked vam kde-tu co a ako vrzga, ktovie kolkokrat to bolo medzi tovarnou a zakaznikom rozobrate / poskladane / vykanibalizovane / dobabrane. Ked vidim, ake slabucke jednorazove plastove uchyty Renault pouziva, je mi to jasne, nedaj boh davat do servisu rozoberat palubovku a calunenie, clovek si priam pyta o problem. Vo Fabii som mal palubovku X-krat polorozobratu a poskladanu, dvakrat celkom dole a naspat a mozem povedat, ze je kvalitne urobena, nebude vrzgat ani po dlhych rokoch. -
"-- skrytý --" 11.07.05 16:57
« Re: Re: Re: Repraky v Sedanu
luf - nebol som tu od mojho posledneho prispevku a teraz pozeram, ze hned navrchu mam otazku "na telo" :-)
OK, dvere - ked si uz dal dole tie 2 skrutky (pod kluckou a v madle), tak ta makka cast drzi uz iba na plastovych prichytkach, ktore su zastrcene do prislusnych dier. Vsetky nakoniec povolia aj prstami, ibaze niektore (v ohyboch) drzia dost silno. Neradim pouzivat srubovak, len trpezlivost a opatrne tahat/podpacovat prstami. Vydrzali uz 3 demontaze/montaze (teda vlastne 4, vid nasledujuci prispevok) a podla mna vydrzia aj minimalne 3 dalsie bez poskodenia a na moje velke prekvapenie. :-) Dokoncenie demontaze spociva v uvolneni bowdenu klucky (otvorit plastovu krytku klietky, do ktorej vchadza bowden) a dvoch plastovych prichytiek - pasikov na spodku. Kto ma el. okna, treba este uvolnit konektor.
Zvysok dveri (tvrda cast) je trochu pakaren, treba povolit dost dlhu skrutku na spodku dveri (gola 10mm), potom myslim 2 (alebo 3?) torxy, ktore sa objavia po demontovani makkej casti a teraz pride najlepsia cast - tapacirung drzi ako pribity, ale v ziadnom pripade ho nepodpacovat ako makku cast! Cely ten plast treba tahat dost silnym tahom smerom hore (zvislo hore, aby to bolo jasne vsetkym), po cca 2-3 cm tahu sa plast uvolni (teda moze sa povytiahnut horizontalne cca 2-3cm), ale este sa neda odobrat, lebo stale drzi na dvoch drziacikoch. Tie sa uvolnia tak, ze poodchyleny plast sa miernym tahom potiahne smerom dole a tym sa vyhacka z uchytenia. Po demontazi bude kazdemu jasne, preco sa to musi robit tak, ako som popisal. Posledny krok je odpojenie vsetkej elektirky, ktora tam je.
A teraz moje vlastne know-how, s ktorym sa podelim, pretoze tak ako demontaz je trochu pakaren, montaz je hotovy blazinec, pokial nemas tento navod. :-)
Opacnym postupom (zahackanie tych dvoch drziacikov) sa dvere nedaju nasadit do oboch drziacikov (alebo som extremne nesikovny), ale podari sa aspon ten vrchnejsi. Spodny si netreba zatial vsimat, nech ostane tak, pride nan rad. Tapacirung treba nasadit naspat do vsetkych otvorov a miernym tlakom a pobuchanim ho dostat tie 2-3cm vo vertikalnom smere smerom dole. Ked uz sedi na mieste, treba zobrat tu dlhu skrutku so sesthrannou hlavou 10mm a dat ju na povodne miesto tak, aby sa prichytila do zavitu v spustaci okna okna. Citlivym dotahovanim sruby po istom case skoci ten spominany drziacik na svoje miesto a zvysok montaze dveri je uz relativne jednoducha zalezitost.
Ohladom repro: vojdu tam bezne 13cm repraky, ake je dostat kupit vsade. Hlbka nie je dolezita, miesta je tam az-az na obe strany.
Uff, ale som sa rozpisal. Dufam, ze to niekomu pomoze. :-) -
« Re: Re: Re: Repraky v Sedanu
tv - ty si uz rozoberal zadny tapacirung. Kde konkretne to drzi? Vymontoval som klucku otvarania aj madlo a podarilo sa mi tu makcenu cast tapacirungu na casti odchylit, ale stale to niekde drzi. Mozes mi poradit, ako konkretne si to rozoberal ty, kde a co to drzi?