Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.05  13:16

    « Re: Re: Re: Re: Prevodovka

    To mas diesel? Uz nepamatam.
    Spojka by mohla byt hlucna, na viacerych autach som uz pocul, prip. aj ten dvojhmotovy zotrvacnik by mohol chrastit, ale zeby to z nicoho nic a zo dna na den zacalo sramotit? Nezda sa mi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.05  12:03

    « Re: Re: Re: Prevodovka

    Takze uz som s autom spat zo servisu. Ze nezhadzovali dolu kolesa priznali sami. S autom sa vraj previezli a bzdy su OK, ziadne prehrievanie nezistili a tak sa ich ani nedotkli. Ze sa vozili im verim, autu pribudlo asi 40km a ubudlo 3l benzinu. Takze v tomto pripade im akurat mozem vytknut nedostatok iniciativy. Vycistenie zase nezabere tak vela casu a na zaruku im to urcite Renault preplati.
    Ad prevodovka - vraj to robi dvojhmotnostny zotrvacnik a po nejakej procii kilometrov to je vraj normalne a nicomu to nevadi (teda mne pri parkovani v garazi to vadi celkom dost). Toto vysvetlenie ale neberiem, pretoze zotrvacnik sa toci vzdy, ked je spusteny motor ale moj hrkot prestane v momente, ked zoslapnem spojku. Takze uz sa tesim na tie PDFka od tv aby som sa pozrel, ako to tam je urobene a potom zdvihak, velku gola sadu a budem rozoberat :-) Ale este pred tym mozno skusim iny servis.
    Inak auto vratili umyte a vyluxovane aj zvnutra. Aspon tymto ma velmi potesili, lebo to uz potrebovalo ako sol ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.05  11:54

    « vzduch

    zajtra mam jedno stretnutie a potreboval by som od Vas test, ked nastavite prudenie vzduchu na nohy, ci Vam ho tlaci aj na okno. Nemal by byt smer na okno uplne uzavrety ? Vytac ma to pri jazde v noci, ked chcem na nohy teply a ano mi teplo tlaci aj do tvare
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.05  10:51

    « Bez nadpisu

    Kup len vtedy, ak budu mat nieco o dost novsie ako jul 2003. BROOS vytvoril jeden ftp server, kde som uploadol tie pdf-ka servisnych manualov, co je vlastne najzaujimavejsie na tom tretom CD. Este vyhrabem tie Notes Techniques a bude to komplet vsetko.
    Mna to stalo 15Euro. Doslo mi postou za 3 tyzdne, ale clovek sa neunuval dat positive feedback a uz ani neodpovedal na maily ohladom mojho dotazu na v inzerate slubovanu najnovsiu verziu - mrtvy chrobak...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.05  10:15

    « dialogys

    tv: dakujem za ponuku, ale zatial ti nemam poslat aku linku. Pozeral som na ebuy a stoji to par libier. Musim este zistit aku verziu maju a z ktoreho roku. ak budu mat nieco novsie tak si to kupim. 400Skk nie je velka suma.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.05  09:21

    « Dodatek

    Jo a jak tady někdo píše, že něco fakturovali a nevyměnili, tak mě všechny vyměněné díly vždy vrátili ! Teda kromě vyjetýho oleje :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.05  09:18

    « Zkušenosti

    Moc sem nestíhám psát, protože jezdím >:D
    Tak přeci jen pár poznámek:
    Pro ty co si nepamatují: Grandtour 1,5dCi 100k-05/04.Aktuálně 72tis. km, prům. spotřeba od začátku 5,4l/100, bez dolejvání oleje.
    Servis na 60tis. jsem popsal, měnili jsme přední brzdový obložení, naft filtr, čištění klimy a prostě klasika. Takže teď na 72tis. zadní brzdový obložení. Na 60tis. prohlídce v servise zaregistrovali, že začíná odcházet kulový čep a tačky řízení - na to mě upozornili. Taky jsem to teď poslední dobou začínal pociťovat. Takže mi to teď na 72tis. vyměnili. Kulovej čep jsme zaplatili, tyčky řízení platí Renault jako reklamaci. Pak mi obligátně znovu přilepili krycí manžetu rukojeti táhla ruční brzdy :-) Celkem stál servis 7tis. Přístup super,příjemný prostředí v servisu, příjemný lidi, který působěj dojmem, že vědí kde se sáňkuje. S tou reklamací to navrhli sami, ani jsem na ně nijak netlačil. Auto mě předali perfektně umyté, včetně utřenýho prachu a vyluxování >:D
    Tak přeju všem hodně bezpečných kilometrů! Já se zas ve chvilce volna ohlásím, doufám, že bude jen klasická 90tis. prohlídka-nic víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.05  07:56

    « Re: Re: Prevodovka

    luf: na zvuky v prevodovke este mam cas, nemyslis :-) Inac ta nefunkcna klucka sa rozbehla, dusenie po natankovani sa uz 2x neprejavilo :-)
    tv: rolety tam urcite neboli, boli to krizovatky mimo mesta, na Orave a plus dobrdenie pred jamou z kopecka. Naozaj to vobec nebrdilo, lebo predne hned do smyku, zadne nic a bolo sucho. Len som potreboval trosku viac brzdenie ako zvlada motor. Len mi skor vadilo, ze tie zadne akoby vobec nebrzdili a preto ich mam napr. neustale hrdzave, to by mi tak sedelo.
    Inac ta Orava naozaj pekny trapas, mal som kamaratov v aute a naozaj ocenili len vekost kufru, pohodlie a priestor v interiery, a slusne ticho pri 140. No este aj dizajn. Ale tu klimu co mi nesla spustit, radio co neslo stisit a odskakovanie zadku pri trosku nerovnom povrchu v zakrute( vysvetlil som, ze to je asi tym podvozkom), cez ktoru prechadzate normalnou rychlostou, vobec nijako sportovo, to sa mi smiali, ze co ca Pi.u som to kupil :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.05  07:55

    « servisy

    to Mitsi: vítej po dovolené(?), nebo moc práce,že nepíšeš, já mám zase naopak trochu volno, trochu v práci... ;-)
    K servisům: už jsem to někde psal, kamarádka v jednom servise(mám strašnou chuť psát kde, ale její manžel ve VEDENÍ firmy, co vlastní krom jiného prodejnu a servis!!! tak nebudu). Prohlídka O1 TDI v 60 tis.: fakturován a nevyměněn vzduchový filtr, pylový a zejména palivový!!! K tomu tzv. prohlídka auta+olej a 4,5tis.Kč po slevě 1/3 !!! Tak pracují profesionálové.
    Po asi 10 tis km svítila kontrolka mazání a muselo se dolét 1 l oleje. V noci.
    K servisu Renault jsem se již vyjádřil,zákazníka odbudou,že je vše OK. Sice je to stále ještě v záruce, ale ať si ji nechaj. Jezdím k soukromníkovi. Vím, že mi to SKUTEČNĚ poctivě udělá vč. veškeré dg. s compem. Když prdne něco drahého, tak řeknou, že je to v důsledku používání atd...a stejně neuznají. Na to je Renault specialista.
    Příště to bude japonec. Tečka.
    Dotaz: proč lidé v EU ty Renaulty tak moc kupují? Neví někdo? Já mám posledního, tedy prvního a ... :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.05  05:00

    « Re: Re: Re: Prevodovka

    Jednou se mi stalo (nikoli u Renaultu), že jsem na účtu v servisu objevil nějakou přísadu do benzínu. Položil jsem kontrolní otázku, kam že takovou přísadu lijí. Dostalo se mi odpovědi, že buď do palivového filtru při jeho výměně nebo do nádrže. Následovala otázka, zda měnili ten filtr (můj vůz vůbec žádná nemá, ostatně na účtu nebyl). Prý ne (alespoň tak...), tedy do nádrže. A jakže do nádrže, když jsem jim nedal klíč od víčka (na rozdíl od sériového "nazajištěného" provedení ho mám uzamykatelné)? Takže nic než "položka navíc" na účtu. Přísadu jsem požadoval (když už jsem ji zaplatil) a dodnes ji mám ve sklepě schovanou "na horší časy" (tankuji jen ty nejlepší benzíny).
    Další příklad: Při kontrole ve 30 tis. km jsem na účtu neobjevil položku za brzdovou kapalinu, třebaže výrobce předepisuje její výměnu a práce (nikoli hodnota kapaliny samé) s její výměnou spojená je zakomponována v paušálu za úkony ve 30 tis. km. Prý ji neměnili, jelikož to nebylo třeba!? V 45 tis. km jsem pak explicitně požadoval její výměnu bez ohledu na předpis výrobce (proč by ji také předepisoval vyměnit v 45, když se to mělo udělat již ve 30 tis. km). Na účtu položka jak kráva za práci (že by započítali neodvedenou práci ve 30 tis. km, to tedy ani náhodou) plus materiál. Otevřu kapotu a zjišťuji, že kapalina v nádobce má výrazně jinou barvu, než ta původní (OK). Vezmu hever a shodím pravé zadní kolo. Následuje moje otázka, jak dokáží vyměnit brzdovou kapalinu v okruhu brzd, aniž by se vůbec dotkli odvzdušňovacího šroubu na třmenu zadní brzdy, a ještě doplňková, zda mám sundavat i další kola, jelikož odsátí kapaliny z nádobky a nalití nové nepovažuji za její "výměnu".
    A takhle bych mohl pokračovat.
    Ad Renault (jednoho vlastním): neochota značky dodávat "drobnosti" je přímo exemplární (u žádné jiné jsem se s tak vyhraněným zájmem "odrbat zákazníka" nesetkal). Kdykoli jsem cokoli potřeboval (na rozdíl od japonských značek každou chvíli něco), tak abych si snad rovnou koupil celé nové auto...!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  19:57

    « Re: Re: Prevodovka

    Na Fabii je dokopy nejakych 13-15 kombinacii na tych bezp. srubach, takze ak to je na Renaulte podobne, tak to kludne mohli mat.
    Miro - skusim Ti najst link na jednom Fabia fore, kde sa popisovala reakcia ABS podobnym sposobom ako tebe. Moze to skratka byt vlastnostou ABS, ktora sa prejavuje na miernych az poriadnych roletkach.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  18:14

    « Re: Prevodovka

    matuS - netusim o com hovoris a ci nieco take vobec existuje. Na mojich kolesach su skrutky hooodne hlboko a miesta okolo bezpecnostneho srobu nie je na rozdavanie. (Ten srob nezasrobujem ani ja prstami dokial sa kruti lahko, lebo tam proste nemam miesto.) Okrem toho nemam ziadne u nas standartne bezpecnostne sroby. Nepresvedcis ma, ze s tym nieco robili. Ale zajtra, ked si zoberiem auto zo servisu budem mudrejsi, znamky cistenia/necistenia budu asi jasne viditelne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  17:13

    « Re: Re: Re: smrdiaca klima

    Broos: No neviem ci je ten smrad normalny, hlavne ked to smrdi ako stara mokra handra, dezinfikovali mi klimu pred mesiacom.
    V praci jazdim s klimou na Fabii a Golfe, ani na jednom klima nesmrdi a na tej fabii 100% este nebola dezinfikovana a auto je stare vyse 1 rok.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.07.05  16:23

    « Re: Prevodovka

    nechcem spochybnit ze servisy su o *, ale nemyslis ze ten stahovak na kolesa mozu mat?
    viem ze je to bezpecnostne a kadeco, ale tam asi nebude niekolko milionov kombinacii
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  15:44

    « Prevodovka

    Aby ste tu nenariekali, ze vsetci mate auto nasrot a ja nie, tak sa podelim s mojou najnovsou skusensotou.
    Zo dna na den zacalo v prevodovke kovovo chrastit. Na neutral to v nej srotuje ako v starej mlaticke. Dolezite je, ze to zacalo zo dna na den, proste jeden vecer som parkoval a bola ticho, druhy den som sa v garazi skoro zlakol, co sa tam deje. Kedze to predtym nerobilo, je jasne, ze sa tam nieco pokazilo.
    Tak som navstivil najblizsi servis, servisak sa spytal kolko mam najazdene a odbil ma, ze to uz nie je par km a ze prevodovka vydava nejake zvuky je normalne. S autom sa odviezol par metrov vpred a vzad a povazoval to za vybavene a OK.
    Druhy den som isiel do ineho servisu - starsi pan zo servisu sa odviezol so mnou par km na tiche miesto, preskumal to a zaver bol, ze ide asi o niektore lozisko v prevodovke. Ponukol mi zarucnu vymenu prevodovky, kedze som bol ale blby a nechcelo sa mi nechavat auto v servise v SR a musiet sa pre no zase vracat po jeho oprave, zobral som auto do servisu v Prahe.
    Tu v Prahe to dopadlo opat tak ako v prvom servise - prevodovka je v poriadku, sice rachoti ale zatial radi. Okrem tejto zavady som nahlasil aj to, ze LP koleso sa spini a hreje viacej ako PP, teda ze asi zostavaju visiet brzdove platnicky. Z fleku mi povedali, ze bude nutna ich vymena. S tym som samozrejme nesuhlasil a tak teda suhlasili s tym, ze sa na brzdy pozru a vycistia. V praci som si spomenul, ze som im nedal orech na bezpecnostne sroby a volal som do servisu. Ani ma nepustili ku slovu a oznamili mi, ze auto je hotove. Ako asi vycistili brzdy, ked nemohli dat dolu kolesa? Okrem toho sa dusovali, ze mi niekto musel menit brzdove platnicky, ze tie, co tam mam su nove a nemaju najazdene 48t km. Ako clovek moze verit servisom s takouto urovnou?
    BTW citat zo stranky tohto prezskeho servisu: Nový tým pracovníků společnosti *** se bude orientovat zejména na kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Ja som momentalne maximalne spokojny >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  15:01

    « Re: Re: smrdiaca klima

    Ten zvuk je startujuca klima, to uz poznam. Tiez ten stuchly smrad je asi normalny, sak odniekal tie klimove exhalaty musia vyjst. Ja vzdy otvorim okna a vyvetram.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  09:13

    « Re: smrdiaca klima

    Cez vikend som klimu samozrejme mal zapnutu a vyskusal som dlhsie stat na mieste ci bude barinka. Po dlhsom case sa objavila, takze upchane to nebude. Ona zacne tiect ale az po dlhsom case. Ako keby sa niekde ta voda hromadila a zacne vytekat az ked sa nieco naplni a pretecie.
    No ked je zapnutu napr iba 15 min a nie je az tak teplo, vody sa kondenzuje menej a nevyteka, niekde sa hromadi a potom uz nie je problem aby tam velmi rychlo vznikol nejaky bordel.
    Este tento tyzden pojazdim s klimou a potom mi to uz bude zasa pekne citit a idem do servisu. Mam papier ze mi ju dezinfikovali, tak som zvedavy ako to vysvetlia. Okrem toho navstivim asi aj hygienu nech mi zoberu vzorky z vyduchov klimy - dufam ze to nebude problem.
    Nie je mozne aby 3 alebo 4 tyzdne po dezinfekcii klima zasa smrdela, s tym ze vlastne tyzden z tychto 3-4 tyzdnov som vobec nejazdil a klimu nepouzival.
    Takze odporucam vsetkym co im zalezi na vlastnom zdravi a maju pocit ze im klima smrdi navstivit servis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  09:08

    « Re: smrdiaca klima

    este som zabudol, pri zapnuti klimy pocut od motora prvych asi 30s zvlastny zvuk, hluk, akoby sa nieco dralo. Doteraz som to nikdy nepostrehol, len teraz som mal vypnute radio, sumu som mal plne zuby a CD ma nebavilo menit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  07:58

    « smrdiaca klima

    viem ze sa popisalo vela, ale bol som na Orava lapat ryby a cestou male postrehy, kedze doteraz som to nesledoval a klimu vyuzival len malo. Pouzival som klimu a ked som zastal, po chvili som hladal mlacku, ale ziadna. Tak neviem. Ked sa klima vypne, automaticky citit puch a extra vlhkost a pekne sa mi rosia pritom vyduchy vzduchu. Uplne su mokre. Zaalsie sa mi uz asi 3x stalo, ze klima nie a nie zoponut. Naposledy som ale zabudol vypnut vnutorny okruh, mozno to bolo tym, ale aj potom zopla az na druhy pokus. Takze s nou asi nieco bude v neporiadku.
    Radio, pokial tam mam CD a hlasitost dam na 0, aj tak hra a cekom susne :roll: , Ked chcem aby uplne stichlo , musim ho vypnut a zapnut, potom je ticho kym nepridam hlasitost a ak zese znizim na nulu, stale hra >:-[] .Chytanie stanic po starom, mimo mesta problem.
    To ja som brzdy vzdy chvalil, ae teraz sa mi nezda ucikon tych zadnych. Asi 3x som dobrzdoval do krizovatky tak, ze predne uz sekalo ABS( moc rychlo sa zacali smykat, sucha cesta, podla mna aj cista a .... :?: ) a zadne akoby stale nezaberali a auto nechcelo brzdit. Ziva vaha asi 270kg plus batozina v kufry, na sedadle a plna nadrz. Naozaj som myslel ,ze to auto skrze presmyku prednych kol ani nezastavi. Podotykam, ze nejazdim brzda plyn a nebrzdim na poslednu chvilu. Mohla byt cesta spinava cesta ( podla mna len v jednom pripade, bolo pocut jemny strk, piesok) , ale aj tak by som rad, keby brdili 4 brzdy na doraz. Toto asi necham tento tyzden v servise pozriet, dako sa mi to nepozdava, nemat rezervu, ja mavam velke, tak nedam prednost. Jedine co vsetci v aute ocenuju je pohodlie >:D . Taktiez som myslel, ze bude zadok stabilnejsi v trochu hrbolatych zatackach, kedze som bol plny, nebol a tak do zakrut pianko. Okrem tychto detailov nebol ziadny problem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.05  13:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: dialogys

    jaaj, tak na citroeny potrebujes proxiu, ale to na nete tak lahko nenajdes. Ja som mal stastie, jeden kamarat z GB si predplatil na peugeot stranke pristup do tech serie na 24 hodin, kde sa dali stiahnut technicke manualy - dal mi heslo a stiahol som si partnera, ktory je identicky s berlingom.
    Skus vsak pozriet a opytat sa na fore www.citroeny.cz, ale prave pozeram, ze stare forum hackol nejaky dobrak a vsetko je prec... Nevadi, opytaj sa, tam su ludia dost napomocni.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 17.07.05  10:31

    « Re: Re: Re: Re: dialogys

    tv - ako to hladas? celkom by ma zaujimal taky doc pre C5
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.05  08:57

    « Re: Re: Re: dialogys

    Presne 27MB tykajucich sa Meganu II. Mozno by som vyhrabal aj nejake Notes Techniques k Meg II k julu 2003 (teda dost malo uzitocne), co by mohlo byt dalsich - povedzme 3-5MB. Ak by sa niekto dokazal dostat k novsim Notes Techniques (v dialogyse oznacene NT), to by bola vyhra, predpokladam, ze dost vela opakovanych problemov tu a na tamtom anglickom fore by sa dalo z NT vycitat a potom raz-dva vyliecit, ved vyrobca pri 702tis. predanych kusoch v 2004-om o tom musi vediet. Potom by sme mohli velmi lahko mudrovat v servise: zrobte mi to a to tak a tak, MUSITE!
    Ja si automaticky zadovazujem servisnu dokumentaciu ku vsetkym autam, ktore vlastnim/som vlastnil - je to moj konicek :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.05  22:27

    « Re: Re: dialogys

    kolko MB toho mas?
    Smutne, kvoli kompetentnym opravarom popolnic sa musi pouzivatel ucit hacknut vlastne auto :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.05  22:23

    « Re: vibrace

    No neviem neviem ci to bol dobry napad kupovat megane, jedine ako darcek pre svokru. :-! Ta moja mega tiez "huci" okolo 130 tak nejak inac a nad 130 to ustane. Mozno moj problem casom prerastie do tvojeho takze kompetentny poradte nam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.05  21:41

    « Re: dialogys

    matoo: hej, teraz som si spomenul, ze na internete sa volne da dostat iba k francuzskej verzii. Ale mne to nevadi, anglicky, francuzsky aj spanielsky je OK :-)
    Inac na e-bay je ponuk ako maku... Ja to mam odtial, ale je to relativne stare (jul 2003).
    Dolezite je len to tretie CD s pdf-kami (prve a druhe su aplikacia a nahradne diely a tie su multijazycne). Pdf pre Megane II (cca 30MB) mam v anglictine, ak mi das nejaky link, som ochotny to uploadnut pre vsetkych.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.07.05  13:47

    « vibrace

    Prosim or radu: zakoupil jsem ojetý R. Megane II 1.6, a pri rychlostech 90/100-130 km/h dochazí k vibracím volantu a jakoby i celého auta. Nad 130 km se to ztratí, stejně tak to není nějak patrno pod 90 km/h. Kola jsem dal vyvážit, pak jakoby (den?) se to srovnalo, ale začalo to dělat znovu. Auto má najeto 70 tis. km. Co myslíte, kde je problém? Díky za odpověď.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.05  08:11

    « dialogys

    ak ste uz zacali nieco robit vo veci stiahnutia Dialogysu tak tu je zopar info ktore sa mi podarilo nazbierat. Ak planujete alebo stahujete Dialogys z toho ruskeho servra tak sa ani nesnazte. Je tam veria 2.0 alebo nejaka podobna a ta je stara cize neobsahuje Megane II. Novsia verzia 6....je k dispozicii ale trochu komplikovanejsie sa k nej da dostat a mala by byt len vo francustine - co ja nemusim.
    tv by mal mat francuzku verziu, mozes to tv prosim potvrdit.
    Ak ste niekdo nasiel verziu 6...v anglictine tak prosim napiste linku.
    Dakujem.
    Inak verziu 2.0 mam rozchodenu ak by niekto chcel mozem poskytnut, su tam starsie modely cca do roku 2001.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  11:44

    « chybná auta

    Ahojte, nejen CZ a SK trh , ale i v Anglii je spousta stejných aut se stejnými problémy viz. tyto linky:
    [odkaz]
    [odkaz]
    Tak pro znalce Aj přeji hezké počtení.
    [odkaz]
    Tady ještě odkaz pro NJ - i v německu mají problémy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.07.05  11:23

    « Bez nadpisu

    Omlouvam se, ale mel jsem ted hektickou chvilku, tak jsem nestihal reagovat.
    Osobne nepodezrivam Renault z toho, ze by schvalne vybiral smejdy a posilal je do Cz nebo SK. Jde spis o vstupni a vystupni kontroly dilu a vozu atd. podle meho nazoru jsou zapadoevropske trhy v tomto smeru pozitivne diskriminovany. Tj. zjednodusene receno "pro Nemce se vice snazi a s nami si nedelaji tezkou hlavu".
    Zaroven si jsou Renault a jeho importer dobre vedomi toho, ze zakaznici si u nas casto nechaji kalet na hlavu + vymahatelnost prava a ochrana spotrebitele mala a podle toho se take chovaji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  10:43

    « Re: Re: Re: kvalita Renaultov

    Ano, presne, ukaze trh... Ja osobne som bol nesmierne prekvapeny, ze Megane II bolo najpredavanejsie auto pred Focusom a Golfom v roku 2004. Odkedy som/sme urobili objednavku na Megana, vsimam si ich viac, ako predtym a naozaj ich je u nas ako safranu. A ak uz nejaky najdem, povacsine ma BA znacku (nie som z BA), teda najskor firemny. Niektore Megany dokonca poznam uz z videnia podla SPZ :-) Jednako ma to vsak potesilo, ze napriek skusenostiam z tohto fora sa snad nemoze velka cast Europy tak velmi mylit a ze sme - snad - urobili dobru volbu.
    Ale je pravda, min. rok som presiel krizom Europou az do Portugalska, vo F, E, P, a I ich je vidiet celkom dost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  10:34

    « Re: Re: kvalita Renaultov

    tv: sorry, precital som naraz asi 20-25 prispevkov a reagoval som len na ten nazor ze problemy sa tykaju len niektorych kusov.
    Co sa tyka toho ci sem chodi II trieda alebo nie, tak si myslim ze nie. urcite ak by Renault chcel, dokazal by to takto selektovat ale asi to nerobi. Neviem to nicim potvrdit ani vyvratit. Jediny argument k tomu ze to tak nerobi je ten ze podobne problemy sa vyskytli napr. aj v Anglicku.
    Jediny rozdiel je asi v pristupe k zakaznikovi u nas a na zapade.
    Ked sa vratim k mojmu predchadzajucemu prispevku.
    Je tu aj nieco co hovori v prospech Renaultu aby som bol objektivny. Maju najvacsi predajny podiel v EU,takze auta sa im predavaju. To ci su zakaznici s renaultom v EU spokojny uvidime tak za par cca. 5 rokov, ked vsetci co teraz kupili Renaulta budu kupovat zasa nove auto. Predpokladam ze ak bude vacsina ludi s renaultom spokojna tak si ho kupi znova ak nie tak renaultu dost klesne predaj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  10:11

    « Re: kvalita Renaultov

    No a k pristupu servisu a Renaultu Sk/Cz k zakaznikovi sa nevyjadrujem s tym ze je na ...... suhlasite asi vsetci.
    Nielen Renault... Ja s mojim (nie Renaultom) autom chodim cez pol republiky do servisu. A predtym som chodil cez celu republiku. Oplati/lo sa. A po zaruke vezmem monterky a olej cez vikend za pol hodinku vymenim sam...
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.07.05  10:07

    « Bez nadpisu

    Neporovnaval jsem oblevceni s autama - myslel jsem obleceni v Nemecku x obleceni v Cechach
    A auta pro Nemecko x auta pro vych. Evropu..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  10:07

    « Re: kvalita Renaultov

    Matoo: co pises, moze byt pravda a na zaklade tohto fora a Tvojej skusenosti by sa s tym dalo suhlasit. To je konstrukcne riesenie Renaultu, s tym vela nenarobis, stat sa moze kazdemu.
    O com sa tu ale diskutovalo bolo to, ze Renault zamerne vybera zle kusy pre strednu Europu, prip. vychodnu. A s tym nesuhlasim, podla mna je to nepravdepodobne/tazko preveditelne/neracionalne/zbytocne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  09:53

    « kvalita Renaultov

    Uf skoro nestiham citat prispevky. Na zaklade toho co som tu cital by som trochu oponoval vsetkym co pisu ze my co sa stazujeme sme nejake male percento nepodarenych kusov. Megan ma zopar veci ktore sa prejavuju skoro kazdemu, cize to nie je vyslovene nas zly kus ale konstrukcny problem . Su to napr.:
    1. Klucky
    2. Zadny stierac
    3. Klima
    4. Dusenie motora - Renault tuto vadu potvrdil s tym ze je to normalne pri prudkom poklese otacok. Skoda ze nam niektorym sa to tak chova pri natankovani plnej nadrze a rovnomernych otackach
    5. Poruchovost cievok k svieckam - tak isto potvrdene servisnym technikom
    6. Rozne zvuky ktore sa vacsine ozyvaju z tych istych miest - t.j. zle navrhnute
    To ze podobne problemy maju aj ine znacky je urcite pravda, otazka je ci je to az v takej miere. Podla mna je Renault omnoho nespolahlivejsi ako ine znacky - je to moj vlastny nazor na zaklade mojej skusenosti s meganom a s inymi znackami a na zaklade tejto diskusie. V praci maju aj dalsi kolegovia Meganov, nepoznam ani jedneho kto je s nim spokojny. Jedineho cloveka ktoreho poznam ze je spokojny je YYYYY. Aj ked slovo poznam je trosku otazne, poznam z diskusie by bolo lepsie.
    No a k pristupu servisu a Renaultu Sk/Cz k zakaznikovi sa nevyjadrujem s tym ze je na ...... suhlasite asi vsetci.
    No v podstate sa ani nedivim, ak by mali par reklamacii tak to v pohode riesia pretoze naklady na vyriesenie su male. Ale ak maju reklamacii vela a nie len nejake prkotiny tak naklady na riesenie su velke a oni sa brania zubami nechtami, kto dnes nesetri budget a neznizuje naklady?
    Tak len tolko moj sukromny nazor k renaultu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  09:14

    « Re:

    Oblecenie ti nevyrobia na objednavku aj s dozivotne pridelenym vyrobnym cislom, oblecenie si mozes v obchode pozriet a porovnat a vybrat a prip. neskor zamenit, oblecenie ti na reklamaciu kadejakej hovadiny bez reci a takmer bez nakladov pre vyrobcu zamenia za nove, to iste oblecenie sa nenosi kazdy den, oblecenie zvycajne nema ambiciu vydrzat niekolko rokov v bezchybnom stave a aj druhemu, tretiemu majitelovi, nekvalitnym jednotlivym modelom oblecenia si vyrobca len velmi tazko poskodi meno, ku kazdemu vyznamnejsiemu vyrobcovi oblecenia sa v cine najde X plagiatorov a pre vacsinu ludi na prvy ani druhy pohlad nie je rozoznatelne, co je original a co je plagiat, to iste oblecenie moze predavat superdrahy obchod v 1. triede za velke prachy a hned za rohom vietnamec rovnako vyzerajuci plagiat alebo 3. triedu od orig. vyrobcu za zlomok ceny, na oblecenie sa nevztahuju tony papiera predpisov (bezpecnostnych, environmentalnych a kadejakych inych) ako ho urobit/vyrobit, oblecenie sa pohybuje v cenovych relaciach cca tisicnasobne nizsich ako auta, oblecenie neohrozuje zivoty ludi pocas bezneho nosenia, zodpovednost vyrobcu oblecenia za vyrobok je takmer nulova, kvalitu oblecenia na prvy pohlad spozna aj dobre vycvicena opica (ok, tak cinan/ka so zakladnym vzdelanim), okolo oblecenia sa zdaleka netocia take velke peniaze, preprava 1ks oblecenia k zakaznikovi a (ak vobec) spat k vyrobcovi stoji zlomky halierov,...
    Ako teda - hoci aj supernepriamo - mozes porovnavat oblecenie s autami? To rovno mozes porovnavat discovery s jeho plastovou maketou. Dufam, ze sa mu v sobotu podari vzlietnut :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  09:01

    « Bez nadpisu

    Myslim si (a tiez som cital v jednej mudrej knizke), ze pre vyrobcu je lacnejsie a jednoduchsie zosrotovat zle vyrobeny kus auta hned pri vychode z linky ako ho posielat KDEKOLVEK do sveta a riskovat, ze na pripadnych reklamaciach preplati vyrobnu cenu auta x-nasobne. Nemyslite? Ja sam som v PSA tovarni vo Vigu, kde vyrabaju Berlinga, videl odstavnu plochu aut na zosrotovanie. Nevyhoveli kontrole, nedaju sa lahko opravit, bac ho.
    Vynimkou snad bude iba Mirove auto, ktore bud bolo z prvych kusov ktovieakej serie, alebo ho pocas prepravy niekto poriadne "vyskusal". Alebo este lepsie - vyskusal tuna na Slovensku, som na 90% ochotny za to dat ruku do ohna... Inac neviem si predstavit, ako je mozne, aby koleso/a boli posunute voci svojej polohe bez znatelnej deformacie na spodnej casti auta. Ved cela naprava aj s motorom lezi na subframe a ten je prisrubovany do karoserie tusim 4-ma skrutkami. Bud staci za pol dna prace zamerat a prestavit ten subframe, ak to bola chyba uz z montaze (ale neviem, ci az tolko podda) alebo tam musi byt vidiet deformaciu, pokial sa to stalo pocas prepravy.
    Ina a ovela pravdepodobnejsia moznost je, ze je hnuta zadna naprava (ci uz do stran alebo z kolmice na os auta alebo aj aj) - z podobnych dovodov, ako je popisane vyssie - ale to sa tiez musi dat urobit alebo vidiet.
    No a ked je zle umiestnena ta zadna naprava, tak podla sposobu merania a referencneho bodu mozu zamerat, ze je aj predne koleso je v inej polohe, ako ma byt, napriek tomu, ze moze byt v spravnej polohe.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.07.05  08:59

    « Bez nadpisu

    To nebylo prime porovnani!!!!!! Snad to nebylo tak tezke pochopit.
    Umyslne jsem uvedl vec, kterou si muze kazdy sam overit. Chtel jsem poukazat na hlavni aspekt - vyspelost trhu - ktery ovlivnuje chovani firem k zakaznikovi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.05  08:44

    « Re: Jsme za blbce?

    Porovnavat oblecenie s autami... to snad ani nepotrebuje komentar.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.07.05  08:35

    « Jsme za blbce?

    Nejsem si jisty, jak to muze probihat u aut, ale podle zkusenosti z jine oblasti vim, ze selektovat kvalitu podle puvodu zakaznika neni az tak obtizne.
    Kazdy si to vyzkousejte sam a az budete v Nemecku, tak se stavte v obchode s oblecenim a porovnejte si kvalitu - idealni je napr. Newyorker. Jak uz tady nekdo napsal, k nam jde 2. trida!
    Proc? Vysvetleni je jednoduche - nase trhy (CZ, SK,POL,...) nejsou tak vyspele. Konkurencni tlak neni tak vysoky a nejsou prestizni. S Nemeckem je to jine - hodnoceni TUV(at je jake je) bere cela Evropa v autobranzi jako meritko kvality. Nedokazu si predstavit, co by se stalo ve vedeni firmy, ktera by nejak silne v TUV "vyhorela" oproti srovnatelne konkurenci.
    Dale tu hraje obrovskou roli ochrana spotrebitele a jeho vyspelost! To je u nas take vyrazne nizsi. V Nemecku jsou specializovane casopisy na spotrebitelske testy - u nas pouze ojedinele pokusy MFDnes apod. Sdruzeni na ochranu spotrebitele jsou schopny rozpoutat proti vyrobci "medialni teror" atd...
    Proste si myslim, ze obavy, ze s nami nektere firmy - zejmena obleceni, obuv, potraviny, pravděpodobně i auta - vyjebavaji, jsou do jiste miry opodstatnene.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…