Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Bez nadpisu
S neoriginal kobercami byva problem, ze tvarove celkom spravne nesedia a po podlahe sa pohybuju. Ja som ukecal predajcu, aby mi original koberce daroval. Ale ani tie nie su bez chyby - spolujazdcov nie je nijako prichyteny a posuva sa. Fakt netusim, preco ten ako jediny zo styroch nema uchytku. Mate to tak aj ostatni, alebo mam iba nekompletny kus? -
« Re: Re: 17ky
Miro: Zimne gumy zatial nemam tak si tie 15" disky necham na zimne obutie, ale tie Michelinky chcem predat a tak trochu znizit cenu za nove. Co sa tyka tych diskov, pravdu povediac moc ma tie orig. renault neoslovili skor nieco odtialto: [odkaz] slusny vyber a cena o dost nizsia oproti origosom. -
« 17ky
Sorry, pomylil som si forum >:-[]
Gumy 17 su OK. Pokial zvolis gumu s dostatocne velkym chranicom rafku, tak hrozba poskodenia disku je minimalna. Hned na zaciatku pouzivania auta som jednu gumu na obrubniku precvikol, to kym som si zvykol na sirku auta. Ale ak budes opatrny, tak je riziko poskodenia rovnake ako u 16tok. Predsalen ta 16 guma je iba o >1cm vyssia, to uz az tak vela nezachrani. Neviem to porovnat so 16kami, ale na zimu mam 15 a je to dost rozdiel. Na 17kach je auto ani nie tvrdsie, ale akoby pevnejsie. Jednoznacne citis, ze tie gumy sa tolko nedeformuju. Najvacsi rozdiel robi zadok, ktory sa prestane pohupovat a vykruzuje poctivo zvolenu stopu. Taktiez pozdlzna stabilita sa neda porovnat, na ceskej D1 ide zadok jama-nejama stale presne vo svojej stope, kdezto na 15kach je obcas nutne korigovat smer, to vsak moze byt sposobene aj tym, ze je to zimny vzor. 17ky su o nieco hlucnejsie, rozdiel spotreby ziadny, rozdiel vyzoru priepastny, rozdiel ceny nehorazny. -
"-- skrytý --" 03.08.05 08:25
« První dojmy
Tak už konečně mam - Sedan 1,4 80k , teda...prvních pár kilometrů bylo dost línejch ;) .....teďka mám najeto cca 600km....a už to trošku ožilo..... První cesta z Kutný Hory do Liberec za 6,6l ....si myslim že je docela dost solidní ;) na to že jse od boleslavi jel 130 skoro celou dobu..... Zatím nic nevrže, neskřípe a tak.... Jedinej problém byl při přidělávání repráků do dveří......xplody od sony.... Rozdělali jsme první část tapezierungu v pohodě, díra tam byla ale kabely se prostě nedaly najít.....tak jsme rozdělali dveře a kabely našli, potom následovala instalace repráků - museli jsme z nich ucvaknout pacičky aby se tam daly strčit, jenže ejhle.....moc malá hloubka.....tak jsme tam ještě vyřízli kousek toho plastu a už se to tam vešlo..... ;) ....jinak jsem fakt spokojenej......i když to zpřevodování je fakt zajímavy :-)
ia -
« Re:
Broos: no ja neviem, ale ja osobne "17" nie. Mne sa tie "16" zdaju ako zdravy strop, ked to nechces len na zavody. No a plus tam uz tusim hodne preplacas na pneumatikach, plus je to koleso daleko tazsie ako ta "15" . To na aute pocitis, pokial nemas 2.0 . Mne by sa tiez pacili, ale myslim ze to bude mat viac minusov ako plusov. luf ma tusim "17" hadam odpovie. -
« Bez nadpisu
Ty "15"jsem dal do háje a mám tam teď "16" 215/55 a výrazný zlepšení podvozku v zatáčkách i při brždění,auto neposkakuje ze strany na stranu při brutálnějším brzdění jak se mě stávalo u "15".I ty micheliny mě moc neoslovili,ale těma to asi nebylo,i když...Za "17"byl už cech,ale určitě se budou vzhledově víc vjímat. -
matuS 02.08.05 22:29
« Re: Re: tahne do leva
nemozem sluzit so skusenostou na jednom aute, ale mam po ruke 2 auta, 215/55/16 a 245/45/17
vzhladom na rozdielnost aut nemozem porovnat kvalitu pruzenia, ale je tu jedna vec, ktora hlavne v mestskej premavke je podla mna dost podstatna: 17 disky uz su vsetky krive. mozes ist akokolvek pomaly, pri vychadzani na kazdy obruvnik vyssi ako 10cm sa dotknes obruvniku aj diskom. jednoducho tej gumy je tam malo. -
"-- skrytý --" 02.08.05 12:46
« Bez nadpisu
Mne ani tak nevadi, ze tempomat nedrzi presne nastavenu rychlost, mne sa jedna o to, aby pri najmensej odchylke (napr. jemny kopec hore) nerobil naraz prilis velky zasah. Nech si kludne chvilu bezi na nizsej rychlosti a postupne nech si ju dohoni, nech je to dostatocne jemne a plynule. Megane 1,6 so Sagem ECU to robi presne naopak.
Z mojich pozorovani sa mi zda, ze cim slabsi motor, tym plynulejsia jazda. Samozrejme, az na obmedzenia (strmsie kopce), kde tempomat aj tak vypinam koli spotrebe.
Fabia 1,4MPi mala tak dobre premysleny tempomat, ze pri postupnom priblizovani sa k zvolenej rychlosti (napriklad pri znovuvyvolani predchadzajucej rychlosti stlacenim Restore) sa postupne menilo otvorenie skrtiacej klapky tak, ze na nastavenu rychlost sa auto dostalo uplne jemne a bez prekmitu. A pri stlaceni Set (nastavenie), udrziavalo uplne presne nastavenu rychlost bez zmeny (napr. padnutia) rychlosti. Podobne to robi aj Citroen HDi motor, ale po stlaceni treba cca 2 sekundy podrzat plyn, inac tiez padne rychlost. -
« Bez nadpisu
tv - to prve spadnutie rychlosti a nasledne pridanie robi aj mne, ale po tomto prvom cykle (mimochodom mne sa to deje iba pri jazde do kopca) uz tempomat drzi rychlost bez vyrazneho kolisania rychlosti. Samozrejme trosku sa rychlost meni pri zmene sklonu cesty, ale asi som si uz zvykol a kaslem na to. BTW jedine auto s tempomatom, ktore sa drzalo nastavenej rychlosti ako kliest bol Nissan Maxima. -
« Re:
tv: tak presne takto mi kedysi nesedel tempomat tiez ale az tak casto ho nevyuzivam. Proste no kym sa ta rychlost naozaj ustali, tak to dlho trva. Ale ustali sa, aspon u mna. Preto ho ja mimo dialnic nepouzivam, lebo na kratke vzdialenosti sa nedokaze dostatocne rychlo ustalit a poto to auto" skace" . Tiez si myslim, ze je to len softwarom, lebo urcite sa da nastavit to, aby vzdy neakceleroval na plny plny a az do poslednej chvile. Myslim, ze on prestane az za pozadovanou rychlostou a tym je to presvihnutie vyravne v prvej faze. Do kopca je to super, tam sa ustali omoc rychlejsie. No a co sa spotreby tyka, na dialnici mozno dosiahne nizsiu spotrebu ako moja noha, ale inde nie, tento skackavy styl jazdy urcite spotrebe neprospeje, zato ale nema tentenciu spomalovat, ako moja noha :-) -
"-- skrytý --" 02.08.05 09:27
« Bez nadpisu
luf - tempomat: vzdy, ked stlacim tlacidlo na nastavenie rychlosti a po sekund-dvoch pustim pedal plynu, vzdy mi tempomat necha klesnut rychlost asi o tri-styri kmh, potom trochu prida a samozrejme to presvihne, takze zase uberie, zase to presvihne, takze prida atd. Po istej chvili, najma ak ide do mierneho kopca, sa ustabilizuje na nejakej rychlosti, kotra je cca o kilometer-dva nizsia, ako som ju nastavil. Potom na rovinke sa scenar znova opakuje. Ziadne ine auto toto nerobi. Podla mna je to zalezitost SW v RJ motora, konkretne sirky regulacnej medze - tempomat sa prilis ochotne snazi dosiahnut presnu rychlost v malom rozmedzi tolerancie a potom to tak dopadne. Mozno so slabsim motorom by to bolo lepsie, neprechadzalo by z extremu do extremu tak rychlo.
Podotykam, ze tempomat pouzivat viem, mam vyse sedem rokov skusenosti na aspon desiatich typoch roznych aut, ci uz fly-by-wire alebo stary podtlakovy system so servom, takze je co porovnavat.
Tom, Miro - bod 5.: myslim si, ze sa auto dostane do rezonancie vdaka velmi nizkym volnobeznym otackam okolo 750ot/min. Benziny maju normalne otacky cez 850, bezia ludovo povedane "lahko", kdezto tato 1,6-ka pri 750-ich sice nezdochne, ale trochu uz vibruje. Ak su lozka motora a celkove pomery tak "akurat", tak sa cele auto moze rozvibrovat.
Mam nieco podobne v Citroene, kde v poslednom case pri udrziavani 70kmh, tesne pod 2000ot/min a zaradenej 4-ke sa cela hnacia sustava rozkmita a musim bud pridat, ubrat, alebo preradit.
Podla mna sa s tymto neda nic robit, maximalne tak niekde prifaklit kilo-dve zeleza pevne k motoru a potom sa ta rezonancia posunie do ineho pasma, kde to vadit nebude. -
« Bez nadpisu
Miro - sviecky idu az po 120t km, nie? A pelovy filter je na poziadanie zakaznika. To vies, ked chodis tam, kde si zakaznicxi vazia kazdu korunu, tak ide serviska aj takto. Uz som tu o tom kedysi davno pisal, nalstuj si nieco z jari tohto roku, tam budu podrobnosti. -
"-- skrytý --" 01.08.05 16:05
« tahne do leva
Megane II 1,6
Ahoj, mam stejny problem. Od zacatku tahne doleva, nejdrive mi rekli, ze jsou to gumy co si jeste nesedly, pak mi poradili prohodit navzajem predni gumy. Bohuzel opet nic. Jel jsem do servisu, kde mi rekli, ze geometrii renault neproplaci a ze jsem pravdepodobne chytil nejakou diru. Rozpalilo me to do bela. Rekli, ze to tedy zkusi prekontrolovat. Volal jsem tam druhy den a bylo mi receno, je to ok s tim, ze to projizdeli nezavisle na sobe dva lide. Pozadal jsem technika at to projede jeste on. Samozrejme to ok nebylo. Konecne tedy doslo na geometrii. Nevim co tam delali, ale pry je to v poradku.Bohuzel neni. Tahne to stale i kdyz ne tak intenzivne.
Kdyz to shrnu tak to neni nic moc.
1. Po tydnu prestalo hrat CD. objednali nove, bohuzel 2x prisel jiny typ, takze se povedla vymena az na potreti .... podotykam, jedna se o Philips proto nedavam vinu Renaultu
2. Auto tahne do leva - stale i po geometrii
3. V palubce neco skripe
4. Ozyva se skripani z oblasti kolem leveho okna , nevim jestli jsou to dvere nebo okno
5. Kdyz stojim v kolone na brzde a klesnou otacky na minimum, auto se rozklepe jak kdyz stojim na vysutem moste
6. po 3tis km zacali pri dobrzdovani piskat brzdy
7. obcas nefunguje zadni sterac - pry chyba sw
8. po asi dvaceti sklopeni leveho zrcatka se rozlomil plast, nastesti vymena na zaruku diky totalnimu rozlomeni pri rozebirani
no jen se modlim co me jeste ceka -
« Bez nadpisu
tv - ten tempomat sa sice tak nejako spraval aj mne, ale teraz som si bud zvykol, alebo sa trochu ukludnil. Ked ho porovnam s tempomatom vo Fabii, tak udrzovanie rychlosti je totozne (no teda HTP nema tolko sily, aby poriadne pridavalo). BTW na Megane nedokazem zajazdit take nizke spotreby, ked udrzujem rychlost nohou; na inych autach to je presne naopak :?: -
"-- skrytý --" 29.07.05 15:09
« Bez nadpisu
Niky: tempomat spociva na dotiahnuti par dratkov do RJ motora, ale je to trochu babracka. V ECU je uz vsetko defaultne aktivovane a funguje na prve zapojenie, ibaze nedostanes tlacidla na volant, jednak koli krytu airbagu a tiez nie je v "slimakovi" dostatok volnych vodicov, musis si teda prirobit stacionarne tlacidla niekde inde svojpomocne. Tiez treba zohnat vhodne piny do konektora, mne sa osvedcili tie z napajacieho konektora 3,5" disketovej jednotky, s istou davkou trpezlivosti urobia to, co maju.
Inac ten tempomat zo Sagemu (ECU pre 1,6L) sa sprava trochu inac ako som zvyknuty, stale sa bud nahana alebo ubera, nevie sa rozhodnut pre jednu rychlost a ostat na nej. V porovnani HDi motory so Siemens ECU (Peugeot-Citroen) to ma o dost lepsie a Skoda benziny tiez so Siemens ECU (konkretne napr. Fabia) najsamsuper. -
« Re: vzduch
yyyyy: zle si cital, ja pisal , no neviem. Neslo o bocne okienko ale celne okno, tlacilo nan a odraz do tvare a kedze ide o teply vzduch, je to citit. Je to len v 5% pripadov pouzivania
toz potom ta automatika nieje az taka zla, ked ma serioznych 8 stupnou fukania.
dvere Ti vrgat nezacnu, ked s tym nemam problem ja, ty urcite nebudes, ale co si s ty zrkaldlom spravil, ja si ho za jazdy tiez obcas v noci sklopim, ked ma uz neznesitelne fotografuju zozadu :-) -
« vzduch
no kukam ze ste sa nejako odtrhli z retazi co som tu nebol ... :shock:
co sa tyka vzduchu, na bocne sklo tak to je snad normalka ze to trochu fuka stale nie? je to proti mlzeniu, ale nie je mi jasne ako to moze fukat do xichtu ... to snad fuka ten smerovatelny vyduch nie? o ktorom vlastne hovorite?
automaticka klima: meviem aky s tym mate problem, mam ju 100% casu zapnutu a nezlyhala, ked si sadnem do scenica ktory ju nema, furt je kdesi zima kdesi teplo, furt musim kdesi cosi stelovat, u automatiky ani naznakom ... mimochodom kazda z automatickych funkcii sa da sepratne vypnut a nastavit rucne (pricom tie nedotknute funguju dalej automaticky), takze kludne sa da rucne vypnut alebo zaplnut kompresor (napriklad pred dojazdom aby vyschol radiator) alebo natvrdo pustit vethak nejakou rychlostou (je tam tusim 8 stupnov) alebo smer fukania
btw moje auticko teraz pojde do servisu lebo som za jazdy zaklapol spetne zrkadlo, tak uz sa tesim ako zacnu po montazi vrzgat dvere ...