Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 21.08.05 20:14
« Bez nadpisu
Ahoj, relativně dlouhou dobu tu sleduji vaše stesky nad Megany a jsem právě ve stádiu, že váhám zdali to auto pořídit - přecházel bych z Fabie Elegance. Má volba je Grandtour 1.6 16V manuál Confort Dynamique nebo Privilege. Z dalších věcí bych určitě chtěl automatickou klimu, origorádio s CD a tempomat. Můžete mi prosím okomentovat tuto volbu? V danou chvíli bych dostal 120.000Kč slevu a bylo by potřeba zareagovat do konce měsíce (objednat auto), jinak je to bezpředmětné. Ještě dodám že by mě zajímalo (je-li možno) následující: 1. kompresor klimatizace je ten "tupý" co poběží pořád na plný výkon a zvýší spotřebu o litr (klima nesoulad teplot vyřeší přitopením) nebo podobně jako ve Fabii řízený dle nutného chladicího výkonu, tj. nezatěžuje motor víc než v danou chvíli nutno? 2. Tempomat a motorizace 1.6 - četl jsem že to neumí jet inteligentně, že to trhá +/- v cyklech a honí se to s nastavenou rychlostí. Fabie má zcela komfortní tempomat, jeho zásahy jsou nepostřehnutelně sametové 3. který interiér, rozdíl je 10.000 v neprospěch Privilege, ale zase má kožené dveřní výplně. Nebude ten látkový hned doničen? Fabie má na horní hraně dveří lištu 4. motor je prý jen EU III. Proč? 5. Rádio Radiosat s CD (16.000), je to dobrá volba? A dále co koho napadne, byl bych vděčen, kdyby měl někdo chuť se mnou ztratit pár slov o tomhle autu - jsem vážně nalomen, ale upřímně říkám že si myslím, že některé věci komfortní výbavy auta má VW koncern dotažené lépe (pal. počítače, inteligence světel, dveří a zámků atd. atd.). Díky moc za reakce... -
"-- skrytý --" 21.08.05 19:50
« Bez nadpisu
luf: nie je za co. Slo to OK, nic sa nepodarilo zlomit?
S predpisanym rozmerom pneu Fabia pridava k skutocnej rychlosti cca 10%. Takisto Megane pridava, ale neviem presne kolko. Tie cestne radary su viac-menej informativne, keby bol namontovany na tej ulici, kde byvam, tiez by som bol rad, keby ukazoval o trochu viac ako skutocnost...
Ako presne je to GPS ohladom rychlosti? Ako sa to vysporiadava s tou schvalne zabudovanou nepresnostou (tusim 20m)?
Co sa tyka tahania do stran, okrem vonkajsich pricin ako pneu, sklon cesty, kolaje apod., mozno sa svojim podielom pridava aj posilnovac riadenia. Je totizto velmi netradicne urobeny, neobsahuje ziadnu hydrauliku, ale elektromotor, ktory je pripojeny priamo ku tyci riadenia cez snek. Aby elektronika vedela ktorym smerom a ako silno tocit motor, ma dve cidla (snimace) - snimac natocenia (to ma vela znaciek, napr. VW a familia na elektrohydraulickom posilnovaci) a tiez snimac tociveho momentu. Ten druhy snimac, aby mohol pracovat z principu, musi mat isty deformacny clen, ktory dovoluje zistit prave tu silu, ktorou vodic posobi na volant. No a podla mna niekde v tychto dvoch snimacoch je pes zakopany, mozno je ten cely system technicky unikat (novinka), ktory caka na postupne vyladenie alebo co, ale zda sa mi, ze ak tie cidla (najma to silove) bude trochu mimo toleranciu alebo ak je nieco nie celkom presne nastavene (geometria, centrovanie volantu apod.), tak sa vodic pretlaca s tym elektromotorom cely cas, pritom podvozok ako taky moze byt v superperfektnom stave.
Keby som mal takyto problem s tahanim, asi by som najprv vystopoval poistku, ktora napaja ten posilnovac, vytiahol ju (auto by ostalo bez posilnovaca) a skusil sa prejst po nejakej znamej trase, kde som predtym zaznamenal tahanie do strany. Ak to bude tahat aj nadalej, treba hladat chybu na podvozku (pneu, geometria atd.) a ak nie, tak je to horsie :roll: , treba pouvazovat nad navstevou servisu...
Inac celkovo sa mi takyto system pozdava, voci klasike o jednu vec menej na kontrolovanie (hydr. olej), ovela menej na pokazenie (hydraulicke hadice a pripoje), mensie rozmery, jednoduchsia konstrukcia a znacna uspora na hmotnosti. Lenze... ako som tu pocul, ak sa to raz pokazi, menit to s celou tycou riadenia je celkom "lacna" zalezitost...
Podotykam, ze neviem, ci mam pravdu a ci aj niektore ine znacky pouzivaju takyto system, alebo nie, vsetko, co som pred chvilou napisal je iba to, ze nahlas uvazujem :idea: . Technicke detaily som vycital zo serv. manualu. -
« Tempomat
Skusal som tempomat pri radare, ktory ukazuje skutocnu rychlost. Pri nastavenych 60km/h radar ukazal ze idem 58-59 (preblikavali tieto dve hodnoty), pri nastavenych 70km/h ukazoval 69. Nepremeriavaju tie radary? Sa mi nezda, ze by bol tempomat az taky presny.
BTW konecne som dnes rozobral dvere a vymenil zlomenu roletku. Diky tv ;-) -
« Bez nadpisu
Ono moze byt aj problem urobit riadenie tak, aby nebolo uplne mrtve, aby bolo dostatocne responzivne, aby sa neprenasali do neho razy a vibracie, aby auto bolo smerove stabilne... Proste je tam vela protichodnych poziadaviek a cena je obmedzujuci faktor. Verim, ze Ecko Mercedes ma riadenie premakanejsie, ale za aku cenu. Mne auto taha raz doprava, raz dolava a inokedy ide presne rovno. Asi to zavisi aj od inych faktorov ako natocenie volantu, ale po troske hrania sa najdem polohu, kedy ide presne rovno. Mne sa volant pri priblizne priamej polohe uz sam nevracia na stred a tak si tu priamu polohu rucne nastavim tak, aby islo uplne rovno. Je to chyba? Mne sa nezda a nemienim s tym nic robit.
Nedavno este vobec nebolo mozne pustit volant a nechat sa autom odviezt po priamej ceste, pamatam si, ze mi robilo problem udrzat Favorita v pruhu pri 70km/h a stale bola potrebna korekcia, o predchadzajucich Skodovkach radsej pomlcim, a aj tak sa jazdilo. Dnes sa volantu iba trosku dotykam, aby som mal ruku dostatocne blizko keby nieco (a aby manzelka nebola nervozna, ze nedrzim volant). Sme na auta stale narocnejsi a chceme aby boli aj kupitelne, opat velmi protichodne poziadavky. Ale mozno som iba prilis benevolentny >:D -
« Re:
luf: tak to som dostal na zaklade toho, ze si ma vazia ako kludneho zakaznika ( doteraz som tam nemal 100% dovod byt hlucny a neprijemny zakaznik ), alebo ....... . Ved vies kolko mam s autom problemov a aj riesenie je desne zdlhave, od 6.4 :roll: a doteraz som v tom servise nevybuchol. Doteraz som zlyhal iba v Istrose a po telefone s Renaultom SK ked ma aj tam dozrali :*) . Plus tam auto bude viac ako jeden den. Najskor asi v stredu ho dostanem nazad na daky cas a potom sa bude pokracovat na dalsich veciach, podla vysledku tejto opravy. Inak je to ako vravis. Doteraz som auto gratis nedostal. Toto je pozornost servisu. Teraz uz len cakam , aky bude vysledok. -
« Bez nadpisu
Miro - vetrom to nebude, pretoze som siel 1/3 cesty do Prahy, pojazdil osm tam a potom hned naspat. Ale v ten den bolo dost teplo a to tiez urcite nieco spravi. Vcera vecer som siel opat svojim pokojnym tempom ale miesto 100 som mal nastavene 110. A spotreba po 60km bola 6.2 miesto klasickych 6.1, ked idem 100. Jazdit pomaly u mna nejako straca vyznam.
BTW ako, ze si dostal nahradne auto? Mne tvrdili, ze dostanem iba keby moje bolo nepojazdne. Ale ze ked pridem do servisu po vlastnych, tak na nic nemam narok. Ako to teda je? -
« Megane
svoje mam v servise a dostal som nahradne, sedana. Zaujalo ma par veci. s
koro som si rozbil cumak pri zabrdeni,
mam pocit ze po pusteni volantu taha tiez dolava :-)
no a do kufru som musel davat veci po jednom.
Ten otvor je fakt maly. Neviem preco to nepotiahli az na uroven podlahy, ziskalo by sa na vysku aspon 7cm a uz by to bolo uplne o niecom inom . Je to verzia konfort a som rad, ze tuto farebnu kombinaciu nemam a pritom som ju chcel, ze je fajn. Plus to auto zastudena divne reagovalo na plyn. Najkor vyletolo, potom vahanie. Nemyslel som, ze az tak bude citit presadnutie d ineho kusu. Kedze je v BA problemova situacia, viac som neposudoval a dost som sa ponahlal nazad do prace. Rano mi volali ze maju volne az na 24 a o 14h , ze neaju co robit :roll: . Do stredy budem vediet, ci pomoze vymena ramien a napravnice. Hadam hej, lebo inak je kriva karoseria :? -
« Re: Zase spotreba, ale teraz trosku inak
luf: ci to nebolo aj povetrnostvymi podmienkami. Mne sa podarilo, neviem ci som to uz pisal, resednut PP smerom zo senca do BA, tusim na konci Velkeho Bielu a prist do BA s priemernou rychlostou cez 90km/h ( myslim ze ta bolo az 95km/h) a priemernou spotrebou 5,0l/100km. Lenze to som siel za kamaratom a to urobilo svoje.Ale z tej spotreby som nechapal a neda sa povedat, ze som bol na nom nalepeny na 3m. Motor bol ale teply a resetol som to tesne pred tym, ako som zacal z dediny pridavat a na PP kukol pri znacke BRATISLAVA -
« Zase spotreba, ale teraz trosku inak
Musim sa vam pochvalit, lebo uz som vycerpany z tych diskusii ako HTP nezerie a taha od 1500ot >:-[]
Mal som perny piatok, jazdil som cely den a vedel som, ze toho musim hodne stihnut, tak som sa neflakal. Tocil som 3ku asi do 90km/h a 4ku do 120, potom som radil 5ku a udrzoval tych 120, takze motor bol skoro stale nad 3500ot. Proste vobec som na spotrebu nehladel, iba som to chcel mat co najskor za sebou. Najazdil som 100km po Prahe, 420km po dialnici (mojich obvyklych 120 na tempomate) a 350km po okreskach, v aute som mal asi 200kg naklad. Vzhladom na piatkovu premavku je priemerna rychlost 92km/h myslim viac nez slusna. A teraz sa drzte: v cieli som mal priemernu spotrebu 6.9l :shock: Osobne som cakal, ze budem niekde na 7.5l. Ale aby ma spotreba nestrasila, jazdil som s PP prepnutym na priemernu rychlost (to je moj psycho trik, aby som nemal snahu jazdit uspornejsie)
Vzhladom na namerane hodnoty uz od teraz nejazim defenzivne, lebo uspora par deci na 100 je nerelevantna. Pri rychlej jazde som urobil usek, ktory normalne jazdim ~3 hodiny za 2h15min. Uspora 45 minut je vykupena 1l benzinu navyse. To je dobry pomer ;-) -
"-- skrytý --" 09.08.05 14:51
« Automaticke zamykanie
Ja som mal davnejsie trodverove auto s kufrom otvaranym na kluc a kufrik/notebook som daval na zadne sedadlo. Vtedy mi nebolo treba automaticke zamykanie. Na vsetkych ostatnych som si to aktivoval hned, ako to bolo mozne. Okrem vseobecne znamej situacie ukradnutia veci na krizovatke sa takto poistujem aj proti dotieravym SBS-karom pri vyjazde z roznych zavodov, ktori automaticky lezu do kufra bez mojho suhlasu. Co ak tam mam nieco cenne prave na vrchu a to vypadne z kufra a rozbije sa? Zaplati to SBS-kar? Pochybujem...
Okrem toho sa mi raz stalo, ze z nicoho nic na krizovatke pribehol jeden debilek a dozadoval sa otvorenia dveri, ze mi chce dat cez drzku. Asi by mi bol dal priamo do mojho prekvapeneho ksichtu, keby som to nebol mal automaticky zamknute... -
matuS 09.08.05 14:08
« Re:
BTW2 to automaticke zamykanie pocas jazdy mi pripada ako funkcia pre paranoikov. Nejako som nepochopil, k comu je dobra. Ked mam vzadu alebo v kufri nieco cenne o co na krizovatke nechcem prist, zamknem si auto rucne. Ale inak mam dvere otvorene pre vsetkych.
doklady davam vedla seba stale, takze auto sa mi zamyka stale a samo. -
« Re: Re:
a tu funkciu tiez ocenujem, napr ked mam niekoho zobrat. Par krat ani manzelka nenasadla bez mojho suhlasu :-) a to vse automaticky :roll: Paranoidny niesom, ale beriem to ako male plus, jedine minus je, ked k manzelke prisadam ja a klucka mi raz ostane v rukach :*) -
"-- skrytý --" 09.08.05 12:14
« Re:
"BTW2 to automaticke zamykanie pocas jazdy mi pripada ako funkcia pre paranoikov. Nejako som nepochopil, k comu je dobra. Ked mam vzadu alebo v kufri nieco cenne o co na krizovatke nechcem prist, zamknem si auto rucne. Ale inak mam dvere otvorene pre vsetkych."
Ja to ocenuji. Proc ne? Alespon ti do auta nikdo nevleze a nemusis sledovat, zdali vezes neco ceneho nebo ne... -
« Bez nadpisu
Preco zapinate detsku poistku a automaticke zamykanie dveri pocas jazdy, ked nevozite deti? Chudaci ti vzadu si potom ani okno nemozu otvorit :roll:
BTW vypnutie detskej poistky v spravny cas - myslim ze v momente ked niekto otvara dvere zvnutra, ale nemam to celkom vysledovane - vedie k uplnej nefunkcnosti vnutornej klucky. Ak sa vam to stane, opravi sa to po tom, co dvere zvonku otvorite, zavriete a zamknete. Ale kym som na to prisiel, tak som dotycnemu skoro ruky polamal, ze nemoze chvilu pockat a musi vyskakovat este skoro za jazdy >:-[]
BTW2 to automaticke zamykanie pocas jazdy mi pripada ako funkcia pre paranoikov. Nejako som nepochopil, k comu je dobra. Ked mam vzadu alebo v kufri nieco cenne o co na krizovatke nechcem prist, zamknem si auto rucne. Ale inak mam dvere otvorene pre vsetkych. -
"-- skrytý --" 09.08.05 09:57
« Bez nadpisu
Tereza: to je este ten lepsi pripad... Ja som bol zvyknuty z Fabie potiahnut za vnutornu klucku dveri jeden krat, cim sa dvere odomkli a potom druhy krat, cim sa dvere otvorili. No a raz som isiel na Citroene, kde sa - tak ako na Renaulte - hned na prvy krat otvoria dvere... Potreboval som niekoho nalozit na zastavke autobusu a zo zvyku som potahol klucku cca uz 50m pred zastavkou... Nic moc jazdit s otvorenymi dverami :-) -
« Re:
To tv: ha ha tak to jsem ráda, že nejsem jediná osoba, která je považována za trdlo, které nechce naložit či vyložit spolujezdce, neb buď je zamčeno zvenku nebo zevnitř a nebo nejlépe obojí >:D Následne potom mačkám zmateně všechny "čudlíky" které jsou k dispozici v nahodilém pořadí..... -
« Re: Renault Megane Grandtour - 1.5dCi/106 k/6 kvalt
Jo a s tím otvíráním okna pouze u řidiče po zmačknutí pouze START se mi taky nezdá.....ještě to dneska zkusím, ale jak byli ty vedra a čekala jsem někde s vypnutým motorem (nemám moc ráda klimu), otvírala jsem hned celé auto, aby to luftovalo....dám Ti zítra vědět. -
« Re: Renault Megane Grandtour - 1.5dCi/106 k/6 kvalt
To PTF: Jako jak jen traktůrkem >:D aby Tě hoši neukamenovali ;-) a diskutuju, když se chytám >:D občas hoši rozebírají témata, které jdou fakt mimo mě....auta mě zajímají, ale pořád to beru hlavně z toho babského pohledu: jak se dostat z místa A do místa B.
Ale malé problémy s megošem (klepu na dřevo za ty malé) se nevyhli ani nám a dobrá rada stejně postižených se hodí.
Jo a máme Expression Confort výbavu.... -
"-- skrytý --" 08.08.05 22:12
« Bez nadpisu
dle tvého návodu by teda mělo dojít k tomu, že budu
moct stahovat spolujezdcovo okno jen po stisku START bez jakychkoliv pedálů?
Snad, dufam, verim a drzim palce :-) Na mojom okna po odpojeni baterie urcite nefunguju v automatike az do nastavenia horneho dorazu, podobne aj na inych znackach (napr. Skoda). Ak to nepomoze, tak je potrebny upgrade firmware UCH (ci ako to Renault vola).
Jinak Rádio je origoš, a jestli mě vyměnili nějaké nové díly za staré, tak to asi nepoznám..... A Pokud to poznám, tak jim to omlátím o hlavu ....
No... ktovie. Asi to nezistis, pokial nie si detektiv :-)
Jinak já mám sportwaye, který vychází z výbavy Pack,
tudíž je dětská pojistka k dispozici jen mechanická a to na boční straně dveří. Elektronické tlačítko u řidiče neni k dispozici.
No, tak to ste v Cechach inak dopadli... Sice ma u vas Sportway v serii radio s CD (na SK je kazeta), ale zato SK seria ma vsetky styri okna elektricke + antipinch a samozrejme s elektronickou detskou poistkou.
Tato elektronicka hracicka spolu s automatickym zamykanim po rozjazde sa vie postarat o celkom zaujimave chvilky pri potrebe urychleneho nalozenia/vylozenia spolujazdcov na zadne sedadla. Clovek nikdy nevie, co skor stlacit... -
"-- skrytý --" 08.08.05 16:28
« Renault Megane Grandtour - 1.5dCi/106 k/6 kvalt
Tereza:
Ahojky, ja myslel, ze jezdíš jen "traktůrkem" a na diskuzi ti nevychází čas :-) Jinak já mám sportwaye, který vychází z výbavy Pack,
tudíž je dětská pojistka k dispozici jen mechanická a to na boční straně dveří. Elektronické tlačítko u řidiče neni k dispozici. 8-s
TV:
dík za informace. dle tvého návodu by teda mělo dojít k tomu, že budu
moct stahovat spolujezdcovo okno jen po stisku START bez jakychkoliv pedálů? Jinak Rádio je origoš, a jestli mě vyměnili nějaké nové díly za staré, tak to asi nepoznám..... :-( A Pokud to poznám, tak jim to omlátím o hlavu .... >:-[] -
« Re: Renault Megane Grandtour Sportway- 1.5dCi/106 k/6 kvalt
Ahoj PTF, my teda jenom 1,5dCi 100k ;-) ale s tou dětskou pojistkou mám problém pořád - to ad Tvůj bod 1. Jde o to, že je velmi neprakticky umístěna na levé opěrce u ovládání okýnek, tj. se o ní každý kdo řídí neustále opírá a tím i zapíná. Řešení nás zatím žádné nenapadlo, ale jak jsi psal, že se v tom někdo hrabal, tak max. tedy Ty >:D Tereza -
« vibrace
Poraďte, prosím, mám Megane II hatb., mám najeto 73 t. km, a mám pocit, že na nerovnostech "plave" (ustřeluje), resp. když přejíždím příčné nerovnosti ve vyšší rychlosti (80 a více), tak ustřeluje zadek. Nesouvisí to s tím, že mezi 110-130 km se auto "rozklepe", resp. vibruje volant. Kola jsou spravně nafouknutá a vyvážená. Co Vám měnili na nápravách po ujetí cca 70 tis. km? -
« Dnes se auta vyrábí trochu jinak...., a nejenom auta.
Automobilka je dnes pouze montážní továrna kam se schází díly a komplety od všemožných dodavatelů, kteří vyrábí díly i pro jiné značky. Motor do auta je složen ze řady dílů, podskupin a skupin, které zpravidla na téměř plně automatizované lince složí dohromady většinou automat. Kontrola dodávaných dílů je od dodavatele 100%. To je jakost. Rozdíl je dán pouze kvalitou dílů. A tu určuje zkušený konstruktér tohoto dílů s ohledem na zkoušky a dále na ekonomickou vnitropodnikovou válkou. Tak to jde s převodovkou, nápravami a jinými komponenty. Takže montážní dělník toho moc neovlivní. To, že jsou určeny auta třeba pro Německo, Francii, případně pro jiné země je pravda, ale pouze potud, že každá země požaduje jistá specifika daná předpisy. A to může být i výběr materiálů pro vybavení aut. Dnes máte možnost u řady domácích dodavatelů spatřit díly, které jdou i pro Renault a jiné automobilky. Kdo dnes vyrobí levnou kvalitu, má přednost. Ono je dobré se nechat u takové nadnárodní společnosti zaměstnat a hned máte jiný pohled. Auto není textil z dál. východu. Jak se dělaji moderně auta můžete vidět v TPCA Kolín.
V Itálii stojí tři plně automatizované továrny, které vyrábí turbodiesely pro řadu automobilek. A značkaři se hádají jako pominutí, která značka má lepší motor. A on jde přitom z jedné továrny. Kam třeba jdou díly od výrobce, který je dodává dalším 4 nebo 5 značkám. Auto je stále jednoduchý stroj, ale komplikované příslušenství z něj činí věc složitou a poruchovou. Podvozek Renaultu je stavěn a zkoušen na Francouzké silnice a podobnou kvalitu v Evropě. I tak, proto také řada ojetin se 120 tis. km konči v zemích, jako je ta naše. Protože potom je servis pro uživatele drahý. Ono dát za servisní interval 2000,- a více EUR, protože životnost řady dílů končí stojí za přemýšlení. O kvalitě jednoznačně odpovídá hodnocení TUV, což je u nás ještě sci-fi. Ale s novým autem jste už jenom statistika. Jedině prodat a říci si už nikdy. A jít jinam šlápnout do exkrem... -
"-- skrytý --" 07.08.05 15:31
« Bez nadpisu
PTF: Teraz si uz nepamatam podrobnosti a nechce sa mi listovat pozadu, kde sme riesili tie problemy s roznymi rezimami, ale tak sa mi zda, ze benzinove verzie nemaju (nemali) problem a dieslove ano. Pokial sa mylim, opravte ma.
V kazdom pripade na Grandtoure Sportway 1.6 vyr. v 04/2005 ide vsetko ako ma, tzn. po stlaceni start bez startovacej podmienky (spojka-brzda-neutral) idu vsetky spotrebice vratane vsetkych okien. Vyskusane uz mnohokrat.
Pockat... teraz ma napadlo. Moznoze Ti v salone este pred predajom odpojili z nejakeho dovodu bateriu (napr. aby Ti vymenili radio za "lepsie" alebo upgradli nejake diely za starsie - "vekom osvedcene", hehe) a nasledne Ti nenastavili horny doraz okien. Skus manualne dojst az na vrchny doraz okna a nasledne podrzat cca 5 sekund tlacidlo zdvihania skiel v polohe "hore" - to by malo zabezpecit, ze si elektronika zapamata vrchnu poziciu. Trochu mi tu vsak nesedi fakt, ze ak by to bolo iba v tomto nastaveni vrchnej pozicie, potom by si nemohol otvarat okna naraz, ale iba v cca 10cm krokoch... V kazdom pripade vyskusaj, uvidis. Ak nepomoze, skus este odpojit (pockat 10sekund) a pripojit bateriu a zopakovat tuto proceduru este raz. Poskodit sa nema co. Podla mna to stoji za skusku, pretoze tak, ako to popisujes, to urcite nema fungovat a neviem si ani predstavit dovod, preco by to takto niekto mal naprogramovat. -
"-- skrytý --" 06.08.05 22:14
« Zvyk
Dnes v noci se mi podařil husarský kousek, ještě teď mám husí kůži na zádech :*)
Od začátku mého ježdění na Meganu jsem si pochvaloval a zvyknul na to, že po nastartování mototru se mi automaticky rozsvítí světla. Svítím nonstop, a vyhovuje mi to. Dnes v noci - či spíš brzo ráno - jsem musel vyzvednout dceru na nádraží. Jelikož měl vlak zpoždění, seděl jsem v autě a topil. Abych zbytečně nesvítil, vypnul jsem světla manuálně. Po naložení dítěte do auta jsem standardně nastartoval a rozjel se. Asi po 2 km jsem si všiml, že ze souběžně jedoucího auta se na mne nějak blbě dívají, ale nic negestikulovali, jen přibrzdili a nechali mne předjet. Až po chvíli mi došlo, ze jedu úplně potmě!!!!! Já pitomec jsem si nezapl světla a bloudil městem potmě jako Riddick. No ještě že mne nikdo nesestřelil, nebo mne nepotkali policajti, to bych těžko vysvětloval, že u Megana světla nezapínám nikdy..... :P
Jinak mám za sebou první rok provozu, najel jsem 44 600 km, po prvním vychytání much šlape auto jako hodinky, doufám, že to nezakřiknu.
Dlouhodobá spotřeba 4,9 l (1,5 DCi, 60KW).
Koberečky střídám - léto textilní, v zimě guma. Obě sady originální, ale textil po nohama jezdí (ne zas tak moc).
Přeji vám mnoho šťastných kilometrů. -
"-- skrytý --" 06.08.05 08:48
« Renault Megane Grandtour Sportway- 1.5dCi/106 k/6 kvalt
Zdravím Vás,
rád bych uvedl pár poznatků s mým novým vozem, každým velmi oblíbeným. :-) Auto jsme na firmu objednali před koncem května. Předpokládaná doba dodání byl srpen, avšak dodali rychleji, v půli července, což bylo fajn.
Jedná se o kousek Grandtour, serie sportway, 1.5dCi se 6 kvaltem.
Celkově to auto je velmi hezké, jezdí super, na dálnici hlavně využiju tu
6, s tou se krásně jede. Na to, že se jedná jen o 1.5, tak je motor svižný
a můžu říct i silný. Dokonce jsem byl překvapený, že auto vzbuzuje nechápavé pohledy kolemjdoucích - i když nevím jestli ty pohledy znamenají: "co to je za káru" anebo "který vůl si koupil renault.." 8-s ???
Zatím jsem najel za cca 3 týdny 2200km, prvních 1500 se motor šetřil do 2tis.otáček (dle doporučení prodejce a manuálu), pak už se využíval plný rozsah, ale samozřejmě se neprohání jak zdutá koza. Auto je fakt pekné,
ale myslím, že je na něm dost věcí takových nedotažených do konce. A čekal bych, že auto za půl MEGA by mohlo být oprostěno od takových volovin. Zde jsou ty hlouposti:
1. když jsem vezl kolegy v na zadních sedadlech, levé zadní nešly otevřít zevnitř. Zapnutá dětská pojistka. Kdo se v tom vrtal? 8-s
2. při vypnutém motoru a po stisku tl. START bez žádného pedálu se pustí spotřebiče, jako rádio, ofuk, a jde stahovat pouze okno řidiče. Okno spolujezdce nejde. Abych mohl stahovat i okno spolujezdce, musím užít vašich rad, a to Brzda+zarazeno+START a můžu stahovat i okno spolujezdce. Ale zase se pustí úplně všechna elektrika a pěkně to žere. No nevím, ale naco tak blbé režimy? Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že? :-) S tím asi souvisí, že pokud jsem vylezený venku a stisknu 2x zamknutí na kartě, tak se automaticky vysune okno řidiče, spolujezdce ne. :shock:
3. Auťák tahá doleva. Poučen z vašich informací a zkušeností jsem v 1300km zašel do servisu. V servisu ochotní, i když k mnoha věcem jsem je musel natlačit. :-! Technik sedl do auta nastavil volant a "Však to jede rovně", říkám "počkejte chvíli" a auto samozřejmě letělo doprotiměru, hmm. Uznáno, převáženy kola, dofoukáno, i udělaná geometrie. Na záruku. Zatím to vypadá OK ale uvidíme časem.
4. Při poslední cestě se objevili divné zvuky vrzání interiéru, na dvou místech. U spolujezdce a vzadu vlevo, někde při uchycení mřížky. Musím kouknout, co to dělá. Měl jsem tam bordel, tak třeba to s tím souvisí. :P
5. Zdá se mi, že rádio při poslechu CD někdy mírně zesílí či zeslábí. Ale zatím jsem tam poslouchal jen přepálené CD, takže to by mohl být problém. Musím zkusit orig. CD.
Toť zatím vše, uvidíme co se objeví za dalších pár tisíc km. Jinak to auto fakt jede dobře, i když brzdy někdy kopou jak kráva. Bylo super že pri 150 mělo tendenci táhnout klidně dál bez problémů 8). A jako velké PLUS
hodnotím spotřebu, protože při klidné jízdě kolem 90 (a já tak jezdím) jsem dosáhl 3.9 l, jinak při 130-140 km na dálnici jsem se posunul na 4.3l,
takže pohodička. Tzn. že z Uh. Hradiště můžu až do Hamburku na jednu nádrž a ještě mě zbyde na cestu k Nordsee >:-[]
PTF -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Miro - aj mne sa tie originalne po case posunuli dopredu. Ale to robili iba dovtedy, kym som nedal ten hak opacne, takze smerom dopredu uz drzia a do ostatnych smerov nie su az tak namahane. V servise asi moc nad takymito vecami nerozmyslaju ;-) Od minuleho leta som s nimi uz nic nemusel robit (teda vlastne manzelka ich asi 2-3x vysavala) -
« Re: Re: Re: Re:
ono j tie upevnene treba obcas napravit. Po tejto skusenoti, ze jeden nieje uchyteny a to uchytenie je chabe, zasterky som u kupoval v Tecsu, trosku doladil, ich ucinok je lepsi ako iriginanych a este stale su na mieste. Vydrzali vyse roka :-) a vysli na 200skk
Ako byvaly majitel Fabie Ti viem povedat tolkoto:
1. Automaticka klima Meganu je toho typu ako vo Fabii, teda kompresor s premenlivym zdvihom, ak to vies pouzivat (a automatika Ti to dovoli, to vsak neviem, mam mech. klimu), tak sa Ti spotreba zvysi len malicko. Mechanicka klima Meganu je naopak standardna, teda spojkou spinany kompresor, podla vsetkeho expanzny ventil "orifice type" (teda nie termostaticky). Inac aj Fabia aj Megane si reguluje teplotu miesanim ohriateho a chladeneho vzduchu, nie iba vykonom kompresora. Aj ked je vonku teplota akurat tolko, ako mas nastavene (teda nie je treba chladit), vo Fabii bezi kompresor pri zapnuti klimy na min. 33% koli odvlhcovaniu. Zvysok sa doreguluje kurenim. Odsledoval som to cez VAG.
2. Tempomat si si uz zistil sam, teda lepsie ako vo Fabii to nebude. Fabia ma zatial najkomfortnejsi tempomat, aky som kedy mal a to som ich uz mal niekolko.
3. Neviem, mal som Classic, teraz SportWay (latka).
4. Neviem. Ale ma dva katalyzatory, dve lambdy apod. Ale Euro 3 sa vyzaduje od 1.1.2005, nie? Potom je to OK...
5. Neviem, mam kazetu.
S PP budes sklamany, je to to iste ako v pripade tempomatu. Ale zakladne udaje tam su, aspon mas prehlad co sa deje.
Inteligencia svetiel? Zamkov? No, to je vec zvyku, nemam s tym problem. Napr. take automaticke svetla a stirace funguju spolahlivo, presne ako clovek potrebuje. Ako byvalemu Fabiakovi by som Ti vsak doporucil deadlocking (to dvojite zamykanie), aj ked nemam ponatia, kolko treba doplatit.
Dalsie komentare:
- ak si mal VAG a sem-tam si si nieco prestavil, pozrel apod., toto uz nebudes moct robit. Ak si VAG nemal, potom ti to moze byt jedno.
- ak si si kazdu chvilu nieco v interieri Fabky prerabal, rozoberal, menil apod., toto na Renaulte radsej nerob casto, nie je na to stavany. Ak nie, znova Ti to moze byt jedno
- mnozstvo odkladacich priestorov je - tak ako hovori reklama - naozaj prekvapujuce. Odporucam stredovu laktovu opierku.
- nech si chlapci z Fabia fora hovoria co chcu (na ktorom si aktivny Ty?), Megane je predsalen trochu ine auto (ozve sa Diamant...?), vnutorna sirka podobna, ale priestor na dlzku je samozrejme vacsi, kufor voci F.Kombi je o poznanie vacsi, interier Fabky je vyborne odhlucneny, ale v porovnani s 1.4MPi je Megane 1.6 este o trochu lepsi, aj ked hluk od pruzenia je poznat viac u Renaultu. 1.6-ka ma sprevodovanie dost do pomala, pri 100kmh toci okolo 3000 ot., clovek ma obcas pocit, ze ide na 4-ke.
- jazdne vlastnosti Megana su vdaka dlhemu rozvoru a tiez rozchodu subjektivne lepsie, povedal by som, ze v prudsich zakrutach sa da odvazit ist o 10-15% rychlejsie ako u Fabky
- vyhlad dozadu pri cuvani je velmi dobry, neporovnatelny s F.Combi. Pravy spatak je normalnej velkosti.
Tolko zatial, urob si vsak zaver sam, podla mna ta zlava je velmi dobra. Za tie peniaze by si asi dostal podobne vybavenu Fabku s hahahatapkou trojvalcom alebo Octaviu II v najchudobnejsom vydani.