Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:33

    « Re: Re: Re: Re: klucky

    yyyyy: no ja ju aj mam :-), s dokupenou zarukov mam skusenosti pri inom tovare a viem, ze sa to proste oplati a hlavne mne pri mojom stasti . Ja so im vravel, hned po asi piatich mesiacoch, nech mi to auto vymenia za podobne a usetria, ale oni nie. Opravy u mna sa mozno dostaly cez 100t :-), aj ked fabriku to asi nestalo ani polovicu, neviem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:30

    « Re: Re: Re: klucky

    >Co sa tyka zaruky, raz skonci <
    v tvojom pripade by som nevahal nad stvorrocnou zarukou ani sekundu 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  16:29

    « Bez nadpisu

    Ano, kluku mají pouze tanky a ZILy - nicméně konečně vím co to je ta klučka a už mi to stačí... :mrgreen: :mrgreen: Takže jsme se dobrali jednoho významu, díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:25

    « Re: Re: klucky

    mne sa to tiez nezdalo a len som krutil hlavou. Preto om napisal, ze to overene nemam. Mozno mi chcel naznacit, ze si mam vazit to, ze mi vymenili az dve :-) Co sa tyka zaruky, raz skonci :-) .
    Naposledy mi tiez povedali ze posledna zakazka je na cca 100t., ramena, naprav + napravnica. Ja som po skutocnej cene nepatral, vsetko zase preverovat nemozem. Ale dnes je tu vazne zivo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:21

    « Re:

    >kluka< ale slovo kluka sa na danu vec v slovencine absalatne nehodi ... kluka je dobra mozno na nastartovanie neposlusneho motora, alebo tahanie vody zo studne, ale to co je na dveriach je proste klucka :mrgreen:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:19

    « Re:

    tamtam: ale nakoniec si pochopil , nie :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:18

    « Re: klucky

    >stoji asi 6t Skk/ks vymenit
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  16:17

    « Bez nadpisu

    tv: ale já neříkal že to má jeden tvar, já říkal že ani z jednoho (koho čeho kluček, koho co klučku, množně klučky a všemožně už nevím jak...) nejsem sto (a ani dvěstě ne) pochopit CO TO JE. Kdybyste to furt nezdrobňovali a řekli kluka (česky klika) tak vím že to není klíček.... Takhle ať to mělo 20 tvarů tak všechny byly pro mě neslováka dvojsmyslný.... >:D ;-) ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  16:03

    « Bez nadpisu

    Aha, sranda, takze:
    klucka, genitiv pluralu kluciek, alebo klika, genitiv pl. klicek (spravne?)
    a
    klucik, genitiv pluralu klucikov, alebo klicek, gen. pl. klicku (?)
    Cize - bez urazky a len ako vtip - ani jeden uvedeny tvar v Slovencine sa neopakuje, kdezto v Cestine bez diakritiky klicek/klicek ano :)
    Robi nam ten jazyk problemy, co? Najma bez tej diakritiky.
    A to budte radi, ze nemusite doma pocuvat: Joder, porque es eso en Eslovaco asi??? (Volny preklad: Dopekla, preco to v Slovencine je prave takto!?)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:02

    « klucky

    tamtam: tyka sa to len tych priplatkovych , inteligentnych. Proste su tam mikrospiravnace vo vonkajsich kluckach, niekde niekto asi urobil chybu a proste skoroduju a nefunguju. Musi sa potom menit cela klucka, co udajne( toto mi vravel technik a cennik som nevidel) stoji asi 6t Skk/ks. Potom su tam este senzory vo dverach a tie blnu tiez. Ale prichodom leta prestali, cakam na zimu.
    ... ja mam tiez tu "inteligentnu" co sa nezasuva a jedine jej negativum vidim v tom, ze az budem kupovat dalsie auto (ak sa medzi tym neminu svetove zasoby ropy) tak budem mat hodne zuzenu moznost vyberu, lebo auto bez toho uz hexcem ... staci mi ked si obcas musim sadnu do scenica - furt cosi mackat a kamsi cosi strkat ... no kriza
    uplny suhlas, mam s tym tiez problem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  16:00

    « Re:

    ja som ich tiez moc nepochopil, ale potom sa to vysvetlilo ze im nejde zamknut - to sa robi stlacenim toho tlacitka na klucke ... ale snad to vysvetlia
    ... ja mam tiez tu "inteligentnu" co sa nezasuva a jedine jej negativum vidim v tom, ze az budem kupovat dalsie auto (ak sa medzi tym neminu svetove zasoby ropy) tak budem mat hodne zuzenu moznost vyberu, lebo auto bez toho uz hexcem ... staci mi ked si obcas musim sadnu do scenica - furt cosi mackat a kamsi cosi strkat ... no kriza
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  15:57

    « Re:

    tv: niekto sa tu pytal ohladne tohoto auta, ma zaujem o kupu a chcel som mu napisat nech si to tu cele precita( nebolo by tolko pisania) ale rozhodol som sa zopakovat problemy( dal som si tu namahu, aby mal co zvazovat a nepisal som blabol, tie normy a vyhovorky od Renaultu su realita). To posledne bolo len konecne konstatovanie, co sa clovek v servise dozvie. Nikoho nikam nedokopes, ked fabry da 150g normu . Oto tu islo, nie o to, aby som sa stazoval. Zmieril so sa ze to nieje podla mojich predstav a len som upozornil s cim musi ratat, lebo niesom sa a www.auto.cz nieje cely svet a skus si posiedit v servise s pokecat s dalsim z spolotrpiacim :-). Ja nehovorim keci, jedna babka povedala, ale to co voslo priamo mne do oka a ucha. Tie Megany proste maju dost problematickych kusov a na tom nic nezmenis a sam servis nadava, ze to vo fabrike flakaju. Vid posledne zatekanie a nutnost dodatocneho telenia.
    inak ja uz tu geometriu mam konecne o.k. Rozdiel uz len cca 2mm, takze nakoniec to po vymene naprav zvladli. Ale netreba zabudat, ze s autom si kupujs aj servis a ten je taky aky je a nie kazdy hned kope. Ked si nezazil lahko sa ti krici. Nieje to lahne dokazat v servise, ze nieco je zle a treba to vymenit.Takze si skus a potom skus byt mudry.
    Palubku neriesim, nedam ju rozoberat. Skusobne som nechal bocne stlpiky a bolo to zbytocne. Palubky sa nechytia, kym sa v nej nieco vazne nedoserie. A koleno si vrtat nenecham :-)
    pdf z Dialogysu si nekuknem, lebo ho nemam.
    ABS neviem ako pracuje a ani neviem ako to ma cele spravne pracovat. Len som povedal nazor a moznom probleme u mna. Pocity, hrdzavejuce brzdy a dalsie k tomu smeruju, ze by som mohol mat pravdu, ako s podvozkom a nakoniec som pravdu mal. Tod vse :-)
    SZ so Ti pisat nechcel, ako pises, nemalo by to zmysel a nemam tu potrebu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  15:51

    « Bez nadpisu

    Jo, takže vnější kliky dveří... A co prosímtě mají za problém, vím že to o 12 stránek dole asi najdu, ale prosím lehce trknout... Týká se to všech nebo jen těch doplatkových karet co samy odemykají strčím-li pazouru pod kliku (k tomu čtverečku)? Na mou obhajobu: budu mít Megana, ale zatím se vyrábí, tak se možná ptám jako pako.... S Keyless drive, tj. tou normální kartou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  15:47

    « Re:

    tamtam> to je to one na dveriach zvonku pomocou coho sa otvaraju dvere
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  15:42

    « Bez nadpisu

    Prosím moc všechny o vysvětlení problému kluček (po slovensky psáno). Pro nás to totiž můžou být jak kličky (kliky dveří, kličky oken - má-li někdo) tak klííííčky (tedy klíče k autu - vím že je na kartu ale nějaký serv. klíč tam je taky). Dlouho přemýšlím co to vlastně slovensky klučka je??? Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  15:37

    « Re:

    >Haha, GrandTour sa robi v Palencii v Spanielsku:-[]
    to ze radsej si nechat vrtat koleno ako pustit servisaka rozoberat auto tak to teda podpisujem, stalo ma dost usilia ze mi neinstalovali alarm a podobne veci
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  15:27

    « Bez nadpisu

    Haha, GrandTour sa robi v Palencii v Spanielsku, precitaj si prispevky zhruba mesiac-dva dozadu.
    Co - okrem pocitov a osobnych (ne)sympatii - vies povedat o tej tovarni v Turecku? Mozno aj Nemci si hovoria, aha ich, blbi Slovaci, ale aha ich tiez, robia najzlozitejsie VW s pohonom 4x4 a asi dost dobre. A ked Spanieli strajkovali kvoli platom, tak v Bratislave robili Seaty. Tak teda co...? Precitaj si bohaty zdroj info na stranke Renaultu ( www.renault.com )
    Ja osobne som rad, ze moje Berlingo a Megane boli vyrobene v Spanielsku, ale dost vela tam robi osobna sympatia + fakt, ze na tych miestach, kde su tovarne, nie su imigranti z krajin, kde rozpravaju inym jazykom. Aspon pracovnici rozumeju jazyku, v ktorom im bossovia zadavaju prikazy. No a tiez ze Spanielcina a Francuzstina su velmi blizke jazyky. Okrem toho vacsina dielov na GrandToure sa vyraba v Spanielsku (interier a plasty karoserie, kurenie, motor sa sklada necelych 100km od assembly line v motorarni vo Valladolide).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  15:14

    « Bez nadpisu

    Miro, nepis mi problemy cez sukromnu spravu, usetri si energiu, konferu som par dni cital od zaciatku az do konca, pamatam si Tvoje (a aj ostatnych) prvotne nadsenie este pred dorucenim auta, prve maximalne pozitivne dojmy a nasledne problemy. Teba som spomenul len preto, lebo si tu najaktivnejsi a stale mas tie iste problemy, stale ich omielas dookola a stale sa s tym nic nedeje. A ked po x-ty raz spomenies zlu geometriu a ostatne choroby, tak uz sa zda, ze Megany snad posielaju z fabriky s kolesami na streche.
    A tiez by som mohol po x-ty raz napisat, ze taka deformacia, aku si spominal, musi byt viditelna a/alebo nastavitelna. Nechapem, preco Ti (teda servisu) to trva vyse pol roka. Kurniksopa, pozri si pdf-ko z Dialogysu, tam nie je len sprosta geometria kolies popisana, ale snad stovka kontrolnych bodov geometrie celej karoserie. Ako dopekla rovnaju (alebo aspon premeriavaju) karoserie v Renaulte po havariach??? Tak nech premeraju aj Tvoju! Ak je tam deformacia a nemas zaznam v jednotke airbagu o havarii, tak je to vyrobna chyba, ktoru si uz reklamoval x-ty krat.
    Take vrzgania palubovky, napriklad, osobne nepovazujem za podstatne. Ty hovoris, ze si perfekcionista, tak prosim, ries to. Nechaj si rozobrat palubovku. Neviem, ci si to osobne robil, ale ja som si pol palubovky rozobral tyzden po kupe. A uvedomil som si, ze radsej si necham vrtat koleno ako rozoberat palubovku v servise pre prkotinu, pretoze tak, ako je ta palubovka navrhnuta a tak, ako ze dam ruku do ohna, ze napr. jednorazove plastove matice v servise urcite nenahradia podla predpisu novymi, tak si koledujes o ovela vaznejsie problemy, ako nejake tie vrzgania (zosilnene po tej rozborke). Prosim nechap to ako ze sa do Teba navazam, skor Ta a inych chcem len upozornit na skutocnost(i), ktore som osobne vyskumal.
    Ad ABS: wow, Ty si ovela skusenejsi vodic, ako som si myslel. Ja by som asi nevedel odhalit, ze mi slabo brzdia zadne kolesa a uz vobec nie s ABS. Mal som problem na Berlingu bez ABS, ze mi naopak silno brzdili sadne bubny, a to bolo rodeo... OK, tu mozem povedat asi tolko, ze sice sa uplne nevyznam v generaciach ABS a mozem sa mylit, ale k prednym kolesam sa ABS chova a kontroluje ich individualne, kdezto zadne sa kontroluju v dvojici, myslim tomu hovoria select-low. Teda ak pride jedno koleso ku hranici smyku, uvolnia sa obidve kvoli smerovej stabilite. To by mohla byt odpoved na Tvoj problem, preco sa Ti zdalo, ze Ti zadne nebrzdia. Dalsia vec je, ze zadne kolesa sa stale pribrzduju maximalnou silou (trocha obmedzenou v hydraulickej jednotke) a ked prichadzaju ku hranici smyku, zasiahne tzv. elektronicky rozdelovac brzdnej sily. Predtym sa to riesilo bud jednoduchym obmedzovacom tlaku zadnych brzd alebo trochu zlozitejsim zatazovym regulatorom. Dnes to robi software, je to jednoduchsie a aj preto napr. je vyhodnejsie osadit vsetky auta ABS-kom a kotucmi, ako vymyslat dve verzie brzdoveho systemu a bez-ABS-ove osadzat bubnami a relativne zlozitym zatazovym regulatorom.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  15:13

    « Bez nadpisu

    Ahoj, děkuji všem za odpovědi. Chtěl bych zdůraznit, že nejsem žádný anti-renaulťák. Moje první auto bylo Twingo, které bylo super. Teď ohledně cen. Twingo jsem koupil bouchlé z Francie za 90t (včetně všech oprav), po 3 letech jsem ho prodal za 120t. Manželka koupila v roce 2000 fabii 1,4 za 290t, loni ji prodala za 20t (najeto 25.000), což si myslím že jde. My jsme s kamarádem koupili úplně stejná auta v roce 2001, tedy Megane, kombi, 1,616V, manuální klima, medvěd blok, vestavěné audio za 445t. Kamarád ho minulý měsíc prodal za 170t (najeto 64.000). Řekl mi, že je rád, že tolik dostal. Pokles ceny je tedy o dost větší než u Fábie. Můj osobní názor je, že Megane se po uplynutí záruky nějak moc "sere". Možná je to výrobou kombíků v Turecku.. Čau Petr
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  14:32

    « Re:

    tv: niesom marketingovy pracovnim, to len zartujem. Ja neviem co a ako tu cenu ovlivni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  14:27

    « Re:

    tv: o.k zacnem problemy rozpisovat len SZ, aby to nevyzeralo, ze je to nepodarok. Inak poviem to aj Matoo, Broos a ostatnym co maju problemy, nepamatam si vsetkych a nechce sa mi to tu cele citat. Inak Fabia 1.2 naozaj nieje zla, vceera som sa s nou viezol :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  14:22

    « Re: Re: zadne brzdy

    Pocitil som to , ked som viezol skoro 300kg zivej vahy <
    a to sa divis ze auto menej brzdi???
    btw stale si nepovedal AKO citis rozdiel brzdneho ucinku prednej a zadnej napravy
    no proste predne sli hned do smyku, pracovalo ABS a na zadnych som necitil smyk( teda poriadne zabrzdenie) a ani ABS. Podla toho som mal dojem, ze zadne nedostatocne brzdili. Nikde nevravim, ze to tak je. Proste som mal pocit, ze zadne nebrzdili naplno. Nieco podobne som zazil s Bravou. Tam sa zadne zasekli len na lade, ani na snehu tie zadne brzdy nemali taky ucinok, aby dokazali zablokovat kolo, to znamena ze skoro nebrzdili. Ono to ma mozno tak byt, ja neviem, ale cakal som, ze ked dupnem na brzdu, auto ma 4xkotuc,ABS, tak proste budu nadoraz brzdit vsetky 4. Zadne s urcitim oneskorenim. Ale naozaj to slabsie brzdenie ma prekvapilo, lebo predne sa smykali a zadne akoby nebrzdili, s cim som trosku neratl. Nastastie som brzdil trosku dopredu.
    tak ma napadlo, siel som v nedelu tym istym usekom nazad. Je tam z praja prijazd so STOP-kov( tu som si preveril po celej prihodicke). Ja na hlavne. Z prava sa ruti mala fitka, nebrzdi, zacinam vahat, noha z plynu. Noten magor fakt nezastavil a asi tak v 70( islo o Y-nku) mi prefical pred nosom. Moja noha z plynu a lahke vybocenie vpravo bolo to, co nas zachranilo od zrazky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  14:12

    « Bez nadpisu

    Miro: cista spekulacia >:D Nie si nahodou nejaky marketingovy pracovnik...?
    Inac, neuspokoj sa s tym, ze tu prispieva par ludi. Osobne poznam mnozstvo ludi, ktori pasivne citaju toto forum a bud nechcu alebo nemaju cim prispievat. Vies aku reklamu ma toto forum napr. na Fabia fore? Netusil by si, aky si popularny a ako sluzis Fabiakom ako idealny priklad toho, ze Megane e-e a Fabia HTP ano. A to vsetko pre (najma) Tvoj jeden nepodareny Megane z prveho roku vyroby a kopec story okolo neho, ktore idu na vrub najma zlemu servisu v nasej hlavnej dedine...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  14:01

    « cena jazdenky

    tv: este ma napadlo, ci viac ludi tu prejde chut na kupu Megna, tym menej ludi sa ho bude chciet po dvoch rokoch zbavit a o to vyssia bude predajna cena jazdenky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  14:01

    « Re: zadne brzdy

    >Pocitil som to , ked som viezol skoro 300kg zivej vahy <
    a to sa divis ze auto menej brzdi???
    btw stale si nepovedal AKO citis rozdiel brzdneho ucinku prednej a zadnej napravy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:52

    « tlak v pneumatikach

    luf: ja mam 16 a na vsetkych som daval + 0.1 - 0.3 , zalezi ci som sie na dovcu plny a aj tak kraje boli vzadu a 1,5mm horsie. Teda vonkajsie. Vnutorne len 0,5mm. Predne praje oproti stredu len 0,7mm horsie. Tebe staci obrat 0,1 a budes v ideali :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:47

    « zadne brzdy

    yyyyy: tak asi splnim tie podmienky na to, aby som to citil.
    Pocitil som to , ked som viezol skoro 300kg zivej vahy + rybarsku vybavu, krmenie. Takze odhadom nieco menej ako 400kg a z mierneho kopecka. Proste auto nechceloz astavit a necitil som brzdenie odzadu. Auto sa valilo do krizovatky necakane lahko. Taktiez som mal teraz pozicane 3dni nahradne a rozdiel bol citit. Ja neviem, ale ja ked som za volantom, pocitim vela veci. Ty nie?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Renault Grantour

    Ste sa poriadne rozbehli. Skuste sa este vyjadrit k tomu prehadzovaniu predne/zadne, zaujimaju ma vase skusenosti.
    Na Cliu som to musel robit pravidelne, predne isli prec vyrazne rychlejsie a zadne sa zjazdovali na vnutornej strane (zadna naprava bola do A tak isto, ako u Meganu). Na Megane som to urobil raz pri 5t km, ale vtedy sa mi zdalo, ze to robim uplne zbytocne a tak som najblizsie prehodil gumy az po zime, ked mali 25t, odvtedy som to nerobil. Teraz maju 45t a su vsetky 4 priblizne rovnake.
    BTW fukal som predok na 2.4 a zadok na 2.1-2.2 podla zataze a gumy su v strede behuna zjazdene viacej, ako na vonkajsich stranach (~1mm rozdiel). Mam 17ky a nikde nie je uvedene hustenie pre tieto gumy, kdesi kedysi som pocul, ze nizkoprifily sa maju hustit na menej ako vysoke profily. Netusite kolko je tak akurat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:40

    « Re: Re:

    ja mam dizla s hodne tazkym predkom, a nejake nerovnake zjazdievanie som este nespozoroval, ale ja nenajazdim to co luf, teraz mam necelych 30 000
    yyyyy: mna na to upozornili v pneuservise pri vymene za zimne. Na prvy pohlad tiez nebolo moc vidiet, sak co take uvidis po 11tkm , ze :-). A hlavne ako laik :-). Tak som to premeral a vysledok uz vypadal inac.
    Inak ja to beriem, ja som blazen puntickar a auto nieje firemne ale moje. S autom sa vlastne v poho dalo jazdit. Vlastne ma este nenechalo v srabe!!! Dusenie ( kazdy ma ine), klucky a ostatne blbosti naseru len preto, ze si clovek kupil novy kus a vela ocakaval. Inak som sa vedel vzdy vynajst. Aj sa vyhnut duseniu ( netankovat doplna z pradnej nadrze), otvorit/zatvorit auto kartou, zakruty nerezat. Staci sa prisposobit a auto je vlastne super :-)
    TV: ci si to tu niekto precita, ci nie, cena tychto aut bude asi aj tak mizerna, staci ak sa mu dostanu do ruk letaky s xxxt. zlavami. S tym nic nenarobis a sem nechodi zase az tak vela ludi. Inak by tu nepisalo 20 majitelov Megana :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:34

    « Re: Re: Re:

    >sa snazil ja najst pricinu<
    to je samozrejme, ak su v servise lempli treba do nich kopat
    co sa tyka zadnych brzd, oni maju nie len ze neskor a menej brzdit, ale aj do smyku musi ist neskorej kvoli smerovej stabilite pri brzdeni ... keby nebrzdili uplne vobec, len dost tazko na to prides pri beznej jazde (pokial nemas v kufri 300kilo nakladu), to by si musel fakt vymerat brzdnu drahu ... skorej by som to videl na mokry disk alebo nieco podobne ... inak nepochopim ako si zvnutra ziztil ze zadne nebrzdia, to mi je zahadou
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:27

    « Re:

    >v kufri prislusnu zataz<
    ja mam dizla s hodne tazkym predkom, a nejake nerovnake zjazdievanie som este nespozoroval, ale ja nenajazdim to co luf, teraz mam necelych 30 000
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:27

    « Re: Re:

    "mna by ani vo sne nenapadlo ist to premeriavat (hlavne ked neviem AKO to MA byt) alebo merat ci mi rovnako brzdia kolesa alebo na kolko percent mam vymlatene tlmice, proste ak je auto OK nic s tym nerobim, ak auto nie je OK, musim dokopat servis aby ho opravil"
    to premeriavnie je jasne len vtedy, ak nieco nesedi. To Ti neberiem. Naco by si siel do servisu, ak nemas pocit, ze je nieco v neporiadku.Ked servis nevedel vysvetlit pricinu, tak som sa snazil ja najst pricinu.Toto patri k tym zadnym brzdam. Inak sa mi posledne stalo ze auto dako nechcelo brzdit, teda ze predne kol sa hned sekli a zadne akoby nechceli brzdit. Co ti mam na to povedat. Nesedi mi iste spravanie a tak si to preverim. Inak po vymene naprav som si dal namahu to preverit, ci to spravili a poskladali o.k, nieco slabo dotiahli a pukotalo, tak to pri vymene zadnej napravy dostelovali a je klud.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:23

    « Re:

    >Uvažuji správně???<
    to je poresne ono, navrhnut a odmakat taku napravu je dost roboty a je tam hodne kompromisov (vcitane cenovych) ... nikto z nas tu na fore ani nijaky manik servisu nemoze vediet vsetky detaily, ten priklon predsa suvisi s tou zbiehavostou, zbiehavost napriklad to odvalovanie zase zrovna, do akej miery to sa asi nedozvieme a nejde tu len o to co to robi v priamom smere, ide aj o to co to urobi v zakrute pri 1/ bocnej sile a 2/ nerovnakom zatazeni napravy vplyvom taziska nad vozovkou ... to sa proste navrhne, urcia sa mantinely v ktorych to funguje dobre a laik (a to je aj opravar v servise alebo spickovy inzinier inej automobilky) k tomu tazko co povie
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  13:23

    « Bez nadpisu

    Tamtam: ano, akurat ze pri 5-ich tonach budu akurat stat kolesa rovno, to by si musel nalozit snad 15 ton. Tatra je neznicitelna :shock:
    Ale ano, vrchy su blizsie, podla odhadu asi o 2-3cm ako spodky.
    Yyyyy: tak nejako, ak to vyrobca takto vymyslel, tazko s tym nieco robit, servis tomu nepomoze. Treba zistit pri akom zatazeni spocitali, ze to bude mat tie najsam super vlastnosti a nosit v kufri prislusnu zataz. Potom to bude OK.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  13:13

    « Bez nadpisu

    tv: myslíš á la Tatra T815 s 5-ti tunami písku na korbě?? Takže kola jsou nahoře k sobě blíže (při jakékoli zátěži v kufru) a neodvalují se tedy po celém běhounu, ale více po vnitřku??? To by ale svědčilo nikoli pro "dření" jako sbíhavostí (kdy se guma "šoupe" proti přirozenýmu pohybu pohybujícího se auta) nýbrž pro "nestejné odvalování", kdy vnitřní část běhounu ujede v podstatě tutéž dráhu (za dobu životnosti) nesoucí přitom značný díl hmotnosti a tím se jednoduše rychleji "ojede" - nikoli ovšem "odere". Uvažuji správně???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  13:13

    « Re:

    >len Boh a Renaut vie preco<
    to je proste renolt, je to tak odjakziva a nerobia si tazku hlavu ani z uplnej nesymetrie, niektore modely so skrutnymi tycami mali nerovnaky razvor aj cez 5 centimetrov a v com je problem? ked favorit prisiel s uplne nesymetrickym zavesom ktory bol vyladeny na "zosymetrizovanie" sa pri rychlosti 90km/h tak sa s tym este vytahovali ako fasacky to vymysleli ... mna by ani vo sne nenapadlo ist to premeriavat (hlavne ked neviem AKO to MA byt) alebo merat ci mi rovnako brzdia kolesa alebo na kolko percent mam vymlatene tlmice, proste ak je auto OK nic s tym nerobim, ak auto nie je OK, musim dokopat servis aby ho opravil
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  13:02

    « Bez nadpisu

    U Meganu je dost znacny priklon kolies vzadu, pozri sa zozadu auta cez zadne koleso az dopredu. Uvidis, ako silno je vrch prikloneny dovnutra. Taky tomu jednoducho urobili dizajn, len Boh a Renaut vie preco.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.05  12:59

    « Bez nadpisu

    Mne sa zda (toto a ine fora, kde sa o tom pise), ze vadne su najma auta z prveho roku, mozno dvoch, vyroby. Ako u kazdej inej znacky.
    Akurat ze Miro tu najviac kraka (prepac, nemyslim to negativne, ale skor ako vtip), evidentne ma preco, a tak sa zda, ze kazdy Megane je superzly. No ved ono sa to vrati v cene pri predaji pouzivaneho auta... Kazdy, kto si to tuna precita, bude od toho davat ruky prec, bez ohladu na rocnik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  11:31

    « Re: Re: Re: Re: Renault Grantour

    luf: ak som sa nesekol, pisal som len vacsina, to je aj 60% :-) Inak po vymene veci hadam aj mije vydrzia 4 sezony a mozu ist prec na starobu :-) Teraz maju letne 18tkm z celkovych 24tkm.
    Inak mam otazku, je vhodne prehadzovat zadne a predne, ak tie predne su lesie ? Teda dla mna maju byt lepsie na hnanej naprave ci nie ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.05  11:22

    « Re: Re: Re: Renault Grantour

    Ja radim nekupovat! Nerad sa na cestach pozeram na rovnake auta, ako mam ja >:-[]
    BTW gumy maju 45t a do vymeny za zimne (~5t km) preziju. Takze nie kazde auto ma spatnu geometriu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…