Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 19.03.07 23:16
« Cívky u benzínových motorů
Proč u benzínových motorů tak často odcházejí cívky?
Švagr kupoval Megana II - 1.6 16V a za cca 60tis km už měnil 3x cívku.
Kupoval ho 30-ti najeto a teď má něco kolem 95tis. Motor je to slušný. Dokáže s ním jezdit za 6litrů. Pokud mu šlápne na krk, tak jede jak pila.
Kdyby se mu občas z toho motoru nestalo "HTP" - 3 válec, tak by byl asi spokojenej. Já mám dCi-čko a nemůžu si na motor stěžovat.
Známej s 1.4 16V Megane I - cívky mu také odchází.
Není na tu cívku třeba 2-letá záruka? -
"-- skrytý --" 16.03.07 20:15
« Re:
MatuS: Soráč, ale za svý výrobky je zodpovědnej pouze a jen výrobce jednotlivých dílů. Je jasný, že cenový jednání sou tvrdý, na tom není nic divnýho a nepochopitelnýho ze strany výrobců aut, kerý sou sami tlačeni zákazníkama k co nejnižším cenám a jejichž marže sou v současné době naprosto minimální. Ale výrobce ND svobodně nabídl takovou cenu, jakou nabídl, nikdo ho k tomu nenutil. Pokud není za tu cenu dodávat kvalitu, je to smůla, ale to si měl spočítat dřív. Důvěra zákazníků je pro automobilku to nejcennější co má, takže rozhodně nebude žádná dělat takový handly ve stylu: dodejte za 75 % ceny, kvalitu si klidně snižte taky. -
"-- skrytý --" 16.03.07 18:12
« Bez nadpisu
to kamil22:
Potvrzuji, že zadní stěrač automaticky nemá stírat. Automaticky stírá pouze tehdy, když máš zapnutý (v jakýmkoliv režimu) přední stěrače a zařadíš zpátečku.
Mně brzdy taky před časem začali pískat (už jsem se na to byl ptát i v servisu) - tedy ne při každém brždění, jen někdy (spíše při přibržďování -, ale po nějaký době se to zase zlepšilo a teď nepískají skoro vůbec. Pro uklidnění...viděl, resp. slyšel jsem i Mercedes E současné generace s pískajícíma brzdama, Chrysler Sebring či Škodu Octavii Scout, takže to není jen doména MeganaII :-!
to matuS:
Co moze vyrobca robit? Prostě tu zakázku nevzít, pokud je názoru, že to za cenu pozadovanou automobilkou už nelze (kvalitně) udělat. Vždyť Renault (a Nissan) či VW přeci nejsou jediný automobilky na světě. Navíc si tím výrobce kazí jméno i sobě, protože se ví, že ta součástka, co se *, je od nich ;-)
to all:
Kdysi tu někde proběhla diskuse k trvanlivosti předních žárovek u MeganaII. Mám čerstvou zkušenost - odešla mi přední u řidiče a v servisu říkali, že jejich životnost je cca 15 000 km s tím, že dříve odejde ta u řidiče, protože je blíž u zdroje. Jestli je to pravda, nevím /mé znalosti fyziky jsou téměř nulové/, ale pravdou je, že jsem měnil tu u řidiče a najeto mám 17 000 a nějaký drobný.
P.S. za 1,5 roku (zatím) - kromě těch brzd, trošku vrzajícího stropního světla u řidiče na nerovnostech, toho předního světla a sem tam ne zcela ideální funkce zámku dveří kufru při jejich zavírání (musí se zavřít na 2, 3x), tj. celkem hloupostí - žádný problém. -
« Re: Re:
Attn: kmarty
-dira v plynu: je patrná pouze na začátku jízdy. po nastartování po cca 20 vteřinách vyjíždím na rušnou silnici a i nyní "prakticky v létě" mám problémy se bezpečně vmáčknout do menší mezery. vždycky jde výkon dolu. potom je to o.k. V zimě to bylo v pavdě o poznání horší.
-stěrač: super, je po problému. (to je ta hypochondrie)
-brzdy: pln optimismu budu čekat až přestanou :-) . Hlavně že brzdí. A brzdí dobře, to musím nechat. -
matuS 14.03.07 15:38
« Re:
no vies Luf, ale co moze vyrobca robit? Aj kvalitny vyrobca spravi *, ked mu zakaznik povie cenu, ktora je neakceptovatelna. Potom je to o rozhodovani, ci chcem takeho zakaznika alebo nie. Ak ho fakt chcem, tak mu poviem, pozrite, ja to za tu cenu spravim, ale kvalita bude napr 95%, pripadne nizsia...
Preto je to v rukach automobilky a preto aj za vahy vzduchu u vw ja nevidim problem v bosh. Proste vyrobca ich dotlacil tam kam chcel, a dostal to spat. -
« Bez nadpisu
Ad klapka variabilneho casovania (tyka sa iba 1.6) - kazi sa standartne z dvoch dovodov. Ten prvy je vysoka kazivost solenoidu od japonskeho vyrobcu Denso, bohuzial uz ani tato znacka neznamena, ze nieco bude poriadne fungovat. A ten druhy je, ze sa mechanizmus casom zapecie alebo co, proste prestane byt pohyblivy a zostane napevno v nejakom stave (podla toho v akom auto bud tazko startuje alebo zdochyna pri rozjazde alebo nema vykon v otackach atd.). To sa stane, ak nefunguje soleniod alebo ak variablilitu casto nevyuzivate. Preto sa vraj doporucuje (ak jazdite hlavne v nizsich otackach) auto obcas poriadne pretiahnut.
1.4 variabilne casovanie nema, 2.0 ma variablilne casovanie skokove (tusim 2 urovnove a preto jednoduchsie) a nekazi sa.
To si pamatam z nejakeho anglicky pisaneho fora, ktore som kedysi, ked som mal este v praci cas, sledoval. Tak teda hodne zdaru a obcas si zajazdite. Ma to este dalsi pozitivny efekt - po ostrej jazde vam na cas prestanu piskat brzdy :-D -
"-- skrytý --" 14.03.07 12:28
« Re:
Stalo se mi přesně to samé. Vidím, že nejsem sám. Při celodenním dešti, mi natekla voda do přední levé kapsy. Nikde na tapecírunku ani na skle není mapa po stékající vodě. Při umývání (ani wapkou) se nic podobného nikdy nestalo. Kudy tam voda natekla netuším 8-s
Jinak až na vadnou spojku z výroby, která byla bez problému na záruku za dva dny vyměna, jsem s autem spokojený. -
« Bez nadpisu
"Na mojom Megan GTour 1,4 som zatial najzdil cez 30tis a zatial som nemal ziaden vacsi tu spominany problem. Teda az na jednu malickost ktoru si neviem do teraz presne vysvetlit. Isty cas, ked sa nam rozprsalo tak sa v schranke na prednych lavich dverach nachadzala voda. Confused Uz to nastasie ale nerobi Very Happy . Ale inak vpohode, asi som mal stastie, lebo co sa tu clovek docita....z toho moze fakt aj zacat boliet hlava. A este nieco. Je bezne ze po nastartovani motora niekedy sam bezdovodne zhasne bez akehokolvek zasahu pedalov? Raz za cas sa stane. Diky"
Me taky tam 2x natekla voda. Nevim proc, uz se mi to pak nikdy nestalo. Ano, motor obcas zhasne - hlavne v zime. -
"-- skrytý --" 14.03.07 07:53
« Bez nadpisu
Na mojom Megan GTour 1,4 som zatial najzdil cez 30tis a zatial som nemal ziaden vacsi tu spominany problem. Teda az na jednu malickost ktoru si neviem do teraz presne vysvetlit. Isty cas, ked sa nam rozprsalo tak sa v schranke na prednych lavich dverach nachadzala voda. 8-s Uz to nastasie ale nerobi >:D . Ale inak vpohode, asi som mal stastie, lebo co sa tu clovek docita....z toho moze fakt aj zacat boliet hlava. A este nieco. Je bezne ze po nastartovani motora niekedy sam bezdovodne zhasne bez akehokolvek zasahu pedalov? Raz za cas sa stane. Diky -
"-- skrytý --" 14.03.07 00:10
« Re:
-dira v plynu
Vzdycky? Mne to dela jen par vterin kdyz je zima (cim vetsi, tim dele). Pri dnesnich teplotach to nedela vubec. Na Internetu padaly hypotezy takoveho razu, ze je to tim, ze jsou jeste studeny lambda sondy a tak RJ motoru musi jit podle nejaky "univerzalni" mapy, ktera pro nase podnebi neni uplne ono (neovereno).
Pokud s tim mas vetsi problem (opravdu trvaleho razu - at uz je motor teply nebo studeny) a/nebo pri startu se ti ozyva takovy rachtavy zvuk, pak muzes mit problem s kladkou, ktera ma na starosti casovani ventilu. Nevedu si zadnou statistiku, ale prijde mi ze s timhle prijede do servisu snad kazda Megani jednasestka (jestli je to vyrobni vada, nevim). Mne se to projevilo nekdy okolo 6tkm.
S tim by nemel byt zadny problem co se tyce servisu. Pokud mas po zaruce a bylo by to ono, pak se asi slusne prohnes.
-piskaj brzdy
Piskaly, neresil jsem. At si piskaji, hlavne ze brzdi :-). Uz nepiskaji.
-zadni sterac by mel automaticky stirat? mne se sam hejbne jen kdyz zaradim zpatecku
U mne se chova stejne (teda na ty zpatecce setre jen kdyz mam zaply automaticky sterace a jen kdyz prsi). Podle mne by zadni sterac nemel byt automaticky, ma jen obyc cyklovac bez moznosti regulace.
Ostatni veci neznam(nezazil jsem) a tak nemuzu posoudit.
Jinak co se tyce fora (a Internetu obecne), nejsem si jisty jestli za nej mam byt rad. Diky nemu mne obcas chytaly zachvaty hypochondrie :-)
Snad jsem ted neprispel na tu tvoji. -
« Bez nadpisu
Ahoj / dobry den vsem,
Pri hledani vhodneho servisu pro svuj Megan GTour 1,6 (vyroby 10-11/2005, najeto 17t) jsem narazil na toto vase forum. diky za nej, ale zacinaj mne brat mrakoty. Takze moje zavady (zel asi zcela bezne):
-auto tahne doleva
-dira v plynu
-piskaj brzdy
-zadni sterac by mel automaticky stirat? mne se sam hejbne jen kdyz zaradim zpatecku
-a zcela nova zavada: po hodinovem az dvouhodinovem popojizdeni v zacpach po Praze mi pri rozjizdeni a i pri prerazovani z 1 na 2 "odskakuje" spojka. asi tak jako kdyz se nekdo uci rozjizdet, ale rychlejsi frekvence (frekvence toho spojování a rozpojovani spojky). Snad jsem to popsal srozumitelne.
No, tak vas prosim o radu v jakem servisu v Praze (jsem na P9) by mi nejlepe pomohli? Nejbliz mam Auto Zeman na Podebradske - neznate je nekdo? A co ma vlastne cenu reklamovat? Narazil jste nekdo na stejny problem jako je moje posledni zavada?
dik moc -
"-- skrytý --" 12.03.07 11:40
« Re: Volant
"jemný" kopanec do predného kolesa. Otvorím auto, zasuniem kartu, ŠTART a zrazu bol volant odomknutý akoby nič.
To uz aj Miro pisal, ze to pomaha :)
To je asi rychla presvedcovacia metoda, to by si mohli dat patentovat.
Naco servisy ? Nech spravia na aute jedno miesto urcene na kopanie a poopravujeme si vsetko aj sami. -
"-- skrytý --" 12.03.07 11:27
« Volant
Stala sa mi príhoda:
Včera večer sme dorazili domov z lyžovačky. Po vybalení som ešte skočil na neďalekú pumpu doplniť benzín aby som sa nemusel ráno pred robotou zdržovať. Keď som chcel po natankovaní odísť, tak huups, po vložení karty a ďobnutí do čudlíka, sa auto nenaštartovalo a na displeji svietil nápis STEERING LOCKED.
"No to je fajn, že je volant zamknutý, ale teraz už chcem aby bol odomknutý". Nič. Takže znova. Vybrať kartu, znovu zasunúť, trocha pokvedlať s volantom a ŠTART. Nič.
Stále zamknutý. Čo robiť v takých prípadoch? Vystúpil som z auta. Zamkol dvere a.. "jemný" kopanec do predného kolesa. Otvorím auto, zasuniem kartu, ŠTART a zrazu bol volant odomknutý akoby nič.
Tuším mu francúzi pribalili aj zmysel pre humor.
Len dúfam, že nebude chcieť takto so mnou laškovať aj počas jazdy. -
"-- skrytý --" 12.03.07 11:05
« hypoteza o poskodeni? kotucov pri velmi prudkom brzdeni
Na Fabii TDI som si po par rokoch vsimol, ze ked som iba jemne pribrzdoval, ze brzdy jemne hucali tak kolisavo (ako keby bol jemne pokriveny alebo nesumerny kotuc/e).
Pytal som sa znameho a ten povedal, ze niekedy ak v nudzi velmi prudko dupnem na brzdy, ze mozem nesumerne opotrebit alebo pokrivit alebo ako by som to povedal proste kotuc potom pri brzdeni je pocut kolisavo a nie tak normalne.
Poculi ste o niecom takom ? Mozete to potvrdit alebo vyvratit ?
Teraz sa obavam, ze niekedy kvoli nejakemu hnupovi budem musiet KRATKODOBO prudko skocit na brzdy(brzdovy asistent dopomoze k vacsim tlakom) a odvtedy budem pocut ten pulzujuci zvuk pri brzdeni.
Nehovorim ak pojde o zivot, to je o inom.
Skor si iba overujem informaciu, ci je to tak alebo nie. -
"-- skrytý --" 12.03.07 10:40
« Re: Re: Ubytok oleja (asi bezny)
dloubnu do cudliku "START" a behem toho co auto startuje si zapinam pas
aj ja to tak robim ale obcas sa pozabudnem.
Niekedy spozorujem prekvapeny pohlad okoloiduceho chodca, ktory vidi, ze si zapinam pas (tj. ruky v cinnosti a nie pod volantom na zapalovani) a auto sa v ten moment "same" nastartuje :) -
"-- skrytý --" 12.03.07 10:17
« Re: Ubytok oleja (asi bezny)
Aky je bezny ubytok oleja na 10 000 km ?
Ked ste mali nove auta tiez bol ubytok podobny ? ci u benzinakov to je trochu ine ?
Asi je to u benzinu jine. Pri koupi auta tam bylo oleje lehounce nad horni rysku a pri prvni vymene (po 15tkm - jezdim kratke trasy a hlavne po meste) tam bylo na horni rysce. Takze ubytek temer minimalni.
Akurat po starte motora posilovac riadenia je ucinny az o 1 sekundu (co nie je chyba) ale obcas sadnem nastartujem a cast otacania volantu ide bez posilovaca a potom zaberie. Ale to len obcas som taky rychly ked sadam do auta so zahriatym motorom a hned startujem a vyrazam.
Ono vetsina veci je funkcnich az chvili po nastartovani (treba i otvirani oken). Ale protoze delam to, ze dloubnu do cudliku "START" a behem toho co auto startuje si zapinam pas, tak se mi stava jen zridkakdy ze bych na toto "omezeni" narazil. Nez si ten pas zapnu, tak uz vsechno jede. -
"-- skrytý --" 12.03.07 10:08
« Bez nadpisu
To je asi normální, nám to taky takhle ze začátku trošku ubejvalo (motor 1,5dci). Bylo tam kousek nad dolní rysku. Olej jsme nechali vyměnit radši po 15tis km(1. výměna, taky spíše kratší trasy, občas dálka, takže radši dřív). Od tý doby neubejvá skoro nic, takže věř, že si to sedne.
Ale když se stavíš v Renaultu, tak nic nezkazíš, mrknou se na to a kdyžtak něco dolejou... -
"-- skrytý --" 12.03.07 09:46
« Ubytok oleja (asi bezny)
Mam 1,5dCi od augusta 2006, mam na nom 10 tisic km.
Palubak ukazuje sice oil level correct /co sedi/ ale je tam zobrazenych iba 1az max.2 dieliky (nad minimom) zo 6tich.
Kedze je to este relat. nove tak to beriem, ze si to este len sada a ze sa to utrasie. Kontroloval som olej a sedi to presne ako ukazuje palubak.
Zatial ma to netrapi, lebo to nie je nijako dramaticke.
Do nieco menej ako pol roka budem musiet na prvu garancku.
Blbe je, ze auto pouzivam vacsinou na 15 km cestu do prace cez mesto/Blava/ takze ide o studene starty,kratke trasy a kazdych par metrov krizovatka, co nie je idealne.
Aky je bezny ubytok oleja na 10 000 km ?
Ked ste mali nove auta tiez bol ubytok podobny ? ci u benzinakov to je trochu ine ?
Mam to doliat alebo pockat na prvu garancku a dovtedy iba kontrolovat aby to nekleslo na minimum ?
Inak ide vsetko ako hodinky, ziaden problem.
Akurat po starte motora posilovac riadenia je ucinny az o 1 sekundu (co nie je chyba) ale obcas sadnem nastartujem a cast otacania volantu ide bez posilovaca a potom zaberie. Ale to len obcas som taky rychly ked sadam do auta so zahriatym motorom a hned startujem a vyrazam. -
« Re:
TV: ked uz spominas kocare, mam dva, jeden hlboky lacny a druhy drahsi nieco ako bugy. No a jede dolava a druhy doprava :roll: >:D
inak ja zatial stale odolavam servisu a rok som tam uz nebol a:
- obcas blikne airbag
- obcas nejdu otvorit auto cez zadne dvere
- dost casto sa mi auto otvara bez mojho pricinenia a nepomaha ani lestenie snimacou v kluckach a dverach
a potom uz stare dobre chutovky co sa mi nechce vypisovat.
Ale zatial ma to auto nenechalo na ceste bezradne stat viac ako 5 min. a to bolo uz davno. Asi poculo ze ho chcem predat a pritom dostalo kopanec do kolesa a relativne poslucha >:D Chce to tvrdu ruku ako neposlusne dieta a manzelka >:-[] -
-
"-- skrytý --" 08.03.07 11:03
« Re:
...Na aute mam ovsem najeto pouhych 43 tisic km a nepripadam si, ze bych jezdil a brzdil nejak agresivne... Jake jsou vase zkusenosti s vydrzi desticek?
Zatim mam najeto 20kkm, ale odhad vydrze desticek bude u mne tak 30-40kkm. Podle mne je to "dan" za to jak Megane brzdi. A to on zase umi :-). -
"-- skrytý --" 08.03.07 10:44
« Re:
Mam najeto 30tis a zatim puvodni, pouze mam meneny predni kotouc, protoze mechanikovi ten muj upadl pri cisteni desticek a poskodil ho sikula :roll:
Jinak vliv na desticky muze mit pry take to, jake pouzivas kola, tj. obyc plechace nebo elektrony. Servis tvrdi, ze pokud mam elektrony, dostava se mi vice necistot na kotouce a desticky se rychleji opotrebavaji. Technicky rozbor jsem nikdy necetl, takze potvrdit nebo vyvratit to nedokazu. -
"-- skrytý --" 06.03.07 14:55
« Bez nadpisu
jareth - ak by Ti to prestalo brzdit a sposobil by si dopravnu nehodu, mohol by si mavat protokolom zo servisu hoci aj z toho isteho dna, ale vinny by si bol Ty. Lebo pred jazdou si ma kazdy vodic skontrolovat technicky stav auta od brzdovej kvapaliny az po poslednu ziarovku. To, ze vodici kuknu pod kapotu iba obcas, resp. vobec, je druhe story. Nakoniec vsak vsetko dobre dopadlo, lebo presne preto tam ta kontrolka je, ze ked zlyha vodic s pravidelnou kontrolou, aby tam este nieco ostalo v zalohe :-)
tamtam - ano, mas pravdu, zvykne to klesnut k minimu, ale od minima az po zopnutie plavakoveho kontaktu je este nejaka draha, to by musel mat fakt fatalne opotrebovane dosticky aj vpredu a aj vzadu a hrubku kotucov (prip. bubnov) pod minimom... -
"-- skrytý --" 06.03.07 09:10
« Bez nadpisu
Jak ubejvaj destičky tak klesá hladina v nádržce, protože se stěhuje do válců u kol - písty tlačící na destičky se nevrací do původní polohy ale jen tak aby se desky právě odlepily od kotouče a tím právě část kapaliny zůstává v pracovních válcích (brzd) a logicky z nádržky ubyde. Obvykle se to pohybuje že z max při nových deskách to klesne na mix při plném opotřebení (desky na výměnu). -
"-- skrytý --" 05.03.07 21:57
« Re: Re: Re: STOP + rucni brzda
Bacha na to! Klidně to ta chybějící brzdová kapalina může být!! Mně se to stalo u Focusu při cestě o Itálie (začla blikat a pak svítit kontrolka) - výsměch byl, že zrovna po pravidelné servisní prohlídce u Rašina!!! Asi se tam zapomněli kouknout >:-[] - musel pak přijet místní forďácký servisák dolejvat. Od té doby na nic nespoléhám a jistý věci kontroluju sám :x -
"-- skrytý --" 05.03.07 17:14
« Re: STOP + rucni brzda
V posledni dobe se mi stava, ze pri prudsim rozjezdu nebo pri prudsim brzdeni (napr. z kopce) se mi na palubni desce rozsviti symbol STOP spolecne se symbolem zatazene rucni brzy. Je to doprovazeno tonem. Nevite, co to muze znamenat?
Byva zvykem tuto kontrolku (zatazeni rucni brzdy) spojovat spolecne s indikaci minimalni hladiny brzdovy kapaliny. Podival bych se tam. Tim spis pokud Uzivatelsky manual pro Renault Megane pise u teto kontrolky toto:
Kontrolka zatažení ruční brzdy a kontrolka pro detekci poruchy brzdového systému
Pokud se rozsvítí při brzdění společně s kontrolkou STOP a zazněním pípnutí, signalizuje nízkou hladinu v okruzích nebo poruchu na brzdovém systému. Zastavte vozidlo a kontaktujte zástupce RENAULTU. -
"-- skrytý --" 04.03.07 21:02
« kvalita,kvalita,kvalita ......
Aktuálně: 4.3.2007
"FRANCOUZSKÁ KVALITA A ZLATÉ ČESKÉ RUČIČKY OPĚT SLAVÍ"
Opět mě čeká servis !!! Opět (již potřetí) problém s kontrolkou airbagu !!! Může se člověk spolehnout, že v případě potřeby bude fungovat jak má? Ne, že bych chtěl malovat čerta na zeď, ale dobry pocit z toho nemám!
[odkaz]
:evil: >:-[] >:-[] -
"-- skrytý --" 01.03.07 10:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Pre "kmarty" a ostatných
Tom69e, cim dal tim vic se nemuzu zbavit dojmu, ze pricina vsech tvych problemu je zpusobena bud nejakym konkretnim servisem nebo primo tebou.
Jasne, protoze jsem zvykly se ozvat a ne si nechat vsechno libit.
Jen nechapu jak technicke problemy vozu, ktere lze dolozit protokoly souvisi se mnou?
No a myslim, ze na mych strankach je dostatek prikladu o tom, ze to jen se mnou vsechno asi nesouvisi
pro osvezeni pameti napr. stranky [odkaz]
PS: opet jsi potvrdil to, ze pokud po nich nechces neco, co je stoji vetsi penize a problemy, vyhovi ti co by ne, nejakou kacku si jim tam nechal nebo nechas v budoucnu. Nesmis stale michat jablka s hruskami >:D