Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 01.06.08 16:56
« Molitanova kostka
Vazeni, mam dojem ze zde na foru jsem kdysi cetl, ze povicero z vas naslo drive ci pozdeji kousek molitanu v prostoru podlahy ridice (uvnitr v kabine), ktery evidentne odnekud vypadl - odnekud z prostoru pedalu ci jeste vyse zespodu palubky nebo okoli volantove tyce atd...?? Nevzpomina si nekdo?? Ja jen ze jsem uvedeny kus molitanu prave nasel v aute - je to krychle cca 5 x 5 x 5 cm, na jedne strane na ni je nalepena samolepici paska a je tmave seda. Podle toho jak vypada tak nebyla s nicim v kontaktu (tvarova pamet - jakoby otlacenina tam zadna neni), proste tmava seda krychlicka molitanu co se odnekud odlepila a spadla na podlahu pred pedaly... Ani intenzivnim hledanim neumim lokalizovat misto kde by byla a proc by tam byla. Tak ji vozim s sebou a nevim co s ni. Umel by si nekdo vzpomenout, neresil to nekdo?? Diky. Jo vybava je Dynamique Confort RV 09/05 -
"-- skrytý --" 09.05.08 22:58
« Re: Zvolavacka RM II rv leto 2006 do servisu
Nemam ziadne info, ale v prvom rade prezrad, ci mas auto-klimu alebo mechanicku. Ak mechanicku, tak tam nevidim vela sanci, aby stav kompresora vedel cokolvek ovplyvnit.
Tempomat ma kazda riad. jednotka motora enablovany z vyroby a chybaju len droty k volantu.
Daj vediet, ked budes mat viac info, zaujima ma to. -
"-- skrytý --" 09.05.08 11:00
« Zvolavacka RM II rv leto 2006 do servisu
Pred tyzdnom ci dvomi mi prisiel list z Renaultu (presne s mojim cislom VIN), ze zistili nejaku chybu kedy zavada na kompresore klimatizacie moze sposobit imobilitu vozidla. Ze sa mam dostavit do servisu a bezplatne mi vymenia software riadiacej jednotky. Nemam ten list pri sebe tak dufam, ze si to pamatam spravne.
Neviem akej skupiny vozidiel sa to tyka, to tam nepisu.
Ja mam RM II Grandtour 1,5dCi 78kW s tempomatom.
Znamy kupil 1,6ku benzinak mesiac predo mnou a jeho nevolaju. Predpokladam, ze sa jedna bud o diesle alebo tych, ktori maju tempomat (lebo vtedy treba zevraj iny software riadiacej jednotky). Ale to iba hadam.
Kedze staci vymena softwaru tak asi nejde o mechanicky problem. Mne sa ziatial nic neprejavilo a v lete pouzivam klimu intenzivne. Dufam, ze nejde aj o nejaku dalsiu vec, s ktorou sa ale Renaultaci nepochvalia a velmi dufam, ze novy software umelo neznizi vykon lebo v tom pripade by som tuto vyzvu ignoroval.
Nechcem spekulovat ale kedze to riesia IBA upgradom softwaru tak predpokladam, ze mozno ide o nejaku banalitu typu: "kompresor klimy hlasi zavadu a riadiace jednotka to zbytocne berie ako zavaznu zavadu a nepovoli start motora".Nechcem si vymyslat.
Nemate niekto info o co konkretne ide ? (nejake detaily), prip. absolvoval uz niekto z Vas koho vyzvali tuto "opravu"?
Spozorovali ste potom nejaku zmenu ? -
"-- skrytý --" 17.02.08 11:01
« Re: Problémy se startováním
Cece, jedna lepsia sprava ako druha. Prepalena poistka?!? A dokonca obrysovych svetiel?!? To je velmi nezvycajne. Jednie zeby ju boli nejakym sposobom nacali pri demontazi/montazi, ale aj tak...
V kazdom pripade drzim palce nech sa tp uz neopakuje. -
t0m4s 11.02.08 14:02
« Re: Problémy se startováním
Ked mi auto vratili po tom vymenenom kabliku, elektricka krabica vedla akumulatora nebola vobec upevnena, mohol som s nou volne hybat. Keby tam nebolo tak malo miesta tak ju aj vyberiem von. Vtedy sa stala ta vec s vybitim baterie. Ako som uz pisal, nasli zhorene rele vyhrievania zadneho skla, a vymenili vraj celu dosku s relatkami. Vzali to ako reklamaciu predchadzajucej opravy, takze nic za to nepytali. Kazdopadne po tejto dodatocnej oprave bola ta elektricka krabica napevno prisrobovana a neda sa s nou hybat. Takze otazka je, ci to nesposobili sami tym, ze predtym ju nechali volnu (a ktovie co nedotiahli vnutri), a mohlo dojst ku kontaktu casti ktore sa nemaju dotykat, a naslednemu skratu.
Ale aby toho nebolo malo, stihla sa mi este vypalit poistka obrysovych svetiel na pravej strane auta. Ta je tak isto v tej krabici, takze som bol znovu v servise. Ale odvtedy to snad funguje ;-) -
"-- skrytý --" 07.02.08 09:14
« Re: Problémy se startováním
Nazdar, dajako dlhsie som tu nebol a tak som sa neozyval.
Tazko povedat a dedukovat na dialku. Ale podla info, co si dal, tak to rele by mohlo byt zodpovedne za cely ten gulas. Ak rele bolo nejakym sposobom zlepene, pricom malo nejaky prechodovy kontakt, tak to mohlo vybit baterku za sprievodneho ukazu nedobrovolneho tepelneho spracovania plastov :-)
No a nacatie toho zlepeneho rele mohol sposobit fakt, ze si mal poruseny vodic v kablovom zvazku, ktory potom mohol robit nejaky nahodny kontakt a takto spinat nap. aj rele vyhrievania skla. Ak to stihlo robit dostatocne rychlo, mohlo to to rele poskodit.
Takto by to cele davalo zmysel. Dufajme, ze dalsie nasledky nebudu. Informuj co a ako. -
t0m4s 22.01.08 23:13
« Re: Problémy se startováním
Ta baterka sa vybila priblizne za hodinu a pol. Ked som prisiel k autu, pri odomknuti vobec neblikli smerovky a "klepnutie" zamkov nebolo vobec pocut (preto som stlacal dialkove asi 5 krat, myslel som ze v nom dosla baterka). Po otvoreni dveri auto na mna pipalo, a na sliepnajucej pristrojovke takmer nebolo vidiet ze svieti kontrolka tlmenych svetiel. Podla zapachu pecenych plastov som hned pochopil ze je to ten problem co som mal uz dva krat. Vtedy napriklad zamknute auto spustilo zadny stierac a cuvacie svetla (kvoli Constructu bola zaradena spiatocka). V tom stave nepomahalo nic - auto sa nechcelo ani zamknut ani nastartovat, bolo v stave ktory nepredpokladalo ze nastane. Bud svietil nepretrzite imobilizer, alebo sa stazovalo ze STEERING NOT LOCKED. Az ked sa akumulator vybil natolko, ze to vyplo aj pristrojovku (vlastne sa tym vsetko resetlo), vratilo sa to viac-menej do poriadku - kontrolka imobilizera blikala ako ma, zamykalo aj so slabym bliknutim smeroviek. Ale samozrejme uz to nestacilo na nastartovanie.
Pocuj tv, mas dobre dedukcie a triafas klinec po hlavicke - v pondelok som auto znovu zaviezol do servisu, a este v ten den mi volali a pytali sa ci som v ten osudny den nespustal vyhrievanie zadneho skla. Vraj je nieco s relatkom, ale nerozumel som co (zhorene?). Bolo im divne ked som povedal ze urcite nie. A vlastne naposledy som vyhrievanie spustil mozno este minulu zimu... -
"-- skrytý --" 20.01.08 14:28
« Re: Problémy se startováním
Noo, tak to teda klobuk dole, ze sa im vo zvazku chcelo hrabat, ze to nasli a vymenili. To inak bol aj moj tip, no najprv by som zacal tym konektorom - je to laika jednoduchsie. Ako pise aj Miro, asi by to chcelo trochu popatrat, preco sa to poskodilo. Ano, mohlo to byt jednoduche mechanicke poskodenie pri manipulacii vo vyrobe, avsak vzhladom na ostatne problemy asi toto nebude osamely kabel... Ty cece, fakt neviem, ako tomu pomoct... A ta baterka sa vybila cez noc? To dokazu iba svetla, nejaky statocny skrat alebo elektromechanicky posilovac riadenia. Este by som pouvazoval aj nad vykurovanim zadneho skla. Nemas nahodou ten "handsfree" pristup? V kazdom pripade ak by sa to podarilo nasimulovat nejako pravidelne, malo by to byt zistitelne podla toho, co sa hreje. Musia to byt aspon 3-4A, co to zerie a to by sa mohlo nejako tepelne prejavit. -
"-- skrytý --" 20.01.08 09:29
« Re: Problémy se startováním
z medenneho kablika ostal len prasok ? Nemali nahodou hladat dovod preco to tak bolo a nie len tak menit ? Ta diera bola od skratu ?
inak som teraz cerstvo po vymene zvazku Airbag kablov pod sedadlom, snimaca na automaticke otvaranie dveri a dazdoveho senzora. Blblo to uz skoro rok, ale nechcelo sa mi ist hned po jednom do servisu. Tak som si to nechal nateraz pred koncom 4-rocnej zaruky, aj ma prekvapili , ze to uznali na zaruku. -
t0m4s 19.01.08 19:06
« Re: Problémy se startováním
Mam dobru a zlu spravu. Dobra je, ze v servise nasli uplne skorodovany vyzraty kablik vo zvazku kablov od riadiacej jednotky. V jeho izolacii bola diera a vnutri zeleny prasok, clovek si domysli ze ten prasok bol kedysi v skupenstve pevneho medeneho drotu. Vraj vymenili tento jeden kabel z celeho zvazku.
Zla sprava je, ze hned druhy den si auto po zaparkovani vybilo baterku tak, ze som znovu (uz siedmy krat za 2.5 roka) musel volat servis k nepojazdnemu autu. Tato konkretna chyba sa mi stala uz dva krat priblizne 6 mesiacov od kupy. Symptomy su - zamknute auto si spusti nahodny system ktory vystavi baterku, a zaroven sa z motoroveho priestoru priblizne od baterie siri smrad palenej umelej hmoty (kable?).
Dalsie detaily by boli na roman, a momentalne nemam chut vracat sa k tomu... -
t0m4s 16.01.08 20:47
« Re: Problémy se startováním
Momentalne je auto v servise, lebo uz som bol dohodnuty, ze im ho tam zaveziem (ak nastartuje :-! ). Technikovi som pustil video, spomenul chybajucu kontrolku, takze vie ako to vyzera, aj ked sa mu to neprejavi. Ale uz mi volal ze diagnostika nezistila nic, a chce aby som priniesol druhu kartu od auta...
Vdaka za rady, s tym konektorom to asi skusim, podla vysledku zo servisu. Ale sice toto forum citam od zaciatku, viem ze sa tu riesilo rozoberanie roznych veci, nie som taky guru aby som vedel ktory je ten spravny konektor od riadiacej jednotky. Skus mi prosim blizsie specifikovat kde to najdem ;-) . -
"-- skrytý --" 14.01.08 20:26
« Re: Problémy se startováním
Aha, no vidis, uz sa dostavame blizsie. Ked to pipne a ma to suvis s niecim (povedzme s tym STOPom, co vsak ma zase suvis s niecim dolezitym), asi o tom bude zaznam niekde v pamati riadiacich jednotiek a malo by sa to dat vytiahnut cez diagnostiku. V istom pripade by to mohlo znamenat aj chybu komunikacie po zbernici CAN. Cim dalej tym viac som presvedceny, ze to bude nejaky chybny kontakt v nejakom konektore, co moze byt dost obtiazne najst. Takisto by diagnostika na to nemusela zareagovat... Vies co? Odpoj baterku a skus vytiahnut konektor z riadiacej jednotky. Potom poskusaj kazdy jeden drot, co do konektora ide, ci nie je uvolneny (potiahni zan napr. pinzetou). Tie konektory su dost chabo urobene, nemaju prilis velku ochranu proti vnikaniu vlhkosti a takisto mozu byt piny nespravne vlozene v telese konektora. Je to sice vystrel naslepo, ale tym by som zacal ja. V servise ich to asi nenapadne. -
t0m4s 14.01.08 15:58
« Re: Problémy se startováním
Ja som mal tu zalezitost s RJ za vyriesenu, v servise sa tvarili suverenne ze problem je opraveny... Chybajucu kontrolku som si vsimol az vcera, a s RJ si to spojil az ty :-)
Ze to nebude bateriou som tvrdil vzdy kazdemu technikovi do telefonu, pretoze vsetko ostatne naskocilo ako malo, okrem startera ktory ani nepipol. Nakoniec ale predsa len s bateriou nieco bolo, aj ked to nebola pricina...
Aby som len nekecal, tu je video nestartujuceho auta:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 14.01.08 15:19
« Re: ma byt zapis v servisnej knizke ?
Bud rad, ze Ti spojku vymenili celu a nie iba vycistili ako si to povodne chcel. Zamastene oblozenie jednoducho nevycistis, ostane stale trochu mastne. Skoda, ze si z nich nevymamil aspon to, ci bolo oblozenie zamastene a ze Ti neukazali ten kotuc. Treba sa pozriet aj na to, ako sa tam olej dostal. Pri vymene spojky budes mat vzdy iny pocit ako predtym, to je normalne.
Mne sa raz davno na Citroene AX stalo, ze mi pomalicky kvapkal olej z priestoru spojky. Na vine bola jedna zaslepka na konci olejoveho potrubia (je to dutina v bloku motora), ktora sa rokmi nejako uvolnila a zacala slzit. Stacilo ju dotiahnut a vec bola odstranena. Pri tej prilezitosti som vymenil aj lamelu. -
"-- skrytý --" 14.01.08 15:15
« Re: Problémy se startováním
Jaj ale tak to je uz uplne ina kategoria informacie ako ta predtym... Mohol si to spomenut, nakolko je to dost zavazne info. Je to zaroven aj dalsi argument proti chybnej baterii a co je vsak najlepsie, Mysakovi007 Tvoja skusenost zatial nie je uzitocna ani trochu... -
t0m4s 14.01.08 14:40
« Re: Problémy se startováním
Vzdy ked som v stave nestartovania cakal na odtahovku, skusal som vsetko mozne, a aj "iny" sposob startu, teda aj s brzdovym pedalom. Nic nepomohlo. Jeden servisak dokonca poradil par krat zamknut a odomknut auto, vraj moze byt zablokovany imobilizer, a tymto ho prebudim :-|
No ale s tou riadiacou jednotkou vstrekovania prihara - moje problemy sa zacali pred 2 mesiacmi tym, ze mi za jazdy zacal vypinat motor. Prestal tahat naraz ako ked utne, pristrojovka zapipala, rozsvietili sa rozne kontrolky vratane SERVICE a STOP, a na displayi este ELECTRONIC FAILURE ci nieco take. Prijemna vec na dialnici. V odstavnom pruhu som sa spamatal a motor zase naskocil. Ked mi to potom na benzinke zhasinalo aj pri zabuchnuti dveri, na dialnicu som sa uz neodvazil. No a v servise vraj zistili nejaky problem s riadiacou jednotkou vstrekovania a preprogramovali ju. Odvtedy uz za jazdy nevypina, ale rovno nahodne nestartuje :-( -
"-- skrytý --" 14.01.08 13:50
« ma byt zapis v servisnej knizke ?
Tak mam uz spojku na 1,5dCi /verzia so 6kvaltom/ zevraj celu vymenenu (objednavali novu). Bola to zarucna oprava. Z technika som skoro nic viac o zavade nedostal. Ze nefungovala spravne a tak ju celu vymenili. Iba pripominam islo o preklz spojky na 1,5 rocnom aute s 25 tisic km (bez zavinenia vodica).
Teraz pedal trochu vrzga,je nejaky makksi a chod pedalu od zaciatku zaberu po plne zopnutie spojky je kratsi ako predtym.
Co je ale zvlastne neurobili zapis do servisnej knizky a ked som sa na to pytal, ze netreba.
Myslite, ze sa tam opravy v zaruke nezapisuju alebo preco nebol spraveny zapis ? Je ten zapis tam potrebny alebo nie ?
-
"-- skrytý --" 14.01.08 12:29
« Re: Problémy se startováním
OK, tak teraz skus startovat s vyhodenou rychlostou (neutral) a stlacenou brzdou. Uvidis co sa bude diat.
S tou kontrolkou by to mohla byt indicia, ze sa nekomunikuje s RJ vstrekovania alebo sa vobec nehlasi. Ale to by sa na diagnostike asi ukazalo raz-dva. -
t0m4s 14.01.08 08:44
« Re: Problémy se startováním
Startujem vzdy rovnako, so stlacenou spojkou a tlacitko Start len tuknem. Vzdy to fungovalo ;-)
Ale uz som zistil jednu indiciu. V pripade ze auto nestartuje, nerozsvieti sa kontrolka katalyzatora (odborne v manuali nazvana tusim kontrolka systemu odstranovania emisii). Myslim tym vo chvili, ked sa maju rozsvietit vsetky kontrolky a po nastartovani zhasnut. Pred uspesnym startom sa rozsvieti. Mimochodom znova to bolo tak ze na druhy den auto startovalo ;-\ -
"-- skrytý --" 13.01.08 22:41
« Re: Problémy se startováním
No ja tipujem, ze to bude nesplnena jedna z podmienok startu. Tie su (pokial si dobre pamatam):
1. zasunuta karta
2. kod imobilizera v karte je spravny
3. stlacenie tlacidla start
4. stlaceny pedal spojky
5. stlaceny pedal brzdy + zaradeny neutral
Pricom plati, ze podmienky musia byt splnene takto: prve tri plus aspon jedna z dvojice 4,5.
Kontrolky palubovky sa nahodia vtedy, ked su splnene prve tri podmienky. Z toho mi logicky vyplyva, ze by chyba mohla byt v podmienkach 4 a 5.
Tak a teraz skusajte ktora. Prvy dostane verejnu pochvalu :-)
Este otazka na Tomasa (T0m4s): naisto odomklo volant? Spustil sa aj posilovac riadenia (dalo sa otacat volantom lahko?). Ak ano, ako dlho si drzal start tlacidlo predtym, kym sa takto stalo?
PS: vinit baterku je takmer naisto chobotina, najma ak sa odomkol volant a spustil posilovac... -
t0m4s 07.01.08 00:06
« Re: Problémy se startováním
Cau, mal som podobny problem - niekedy sa auto rozhodlo nestartovat, a na druhy den zase same fungovalo akoby nic. Presne ako pises: pristrojovka sa rozsvietila, volant odomkol, ale starter sa ani nepokusil o roztocenie motora. Po druhom odtahu mi v servise zistili skrat v baterke, a dali mi novu. Su to len 2 dni takze zatial neviem ci to bola skutocna pricina...
Inak je to Megane 5D 1.4 r.v. 2005 -
"-- skrytý --" 18.12.07 11:10
« Problémy se startováním
Čau lidi
Mam renaulta megane break 1.4 16v 2002. Při poklesu teploty cca. na 0 se mi stává že při pokusu o nastartování se rozsvítí palubní deska a motor nic. Nevíte někdo o co by mohlo jít ? Po odtažení do dílny motor normálně naskočí takže diagnostika nic nezjistí, baterka je nová -
"-- skrytý --" 08.12.07 23:49
« 150 000 km
Tak už jenom chvilku a jdu se objednat na garančku po 150tis kilometrech.
Asi nepotěším některé škarohlídy navštěvující tyto stránky, ale já opravdu neopravuji, ale naftu tam lít musím... :'-(GOES)
Grandtoura mám 3 roky a 4 měsíce, a i když musím uznat, že první rok jsem nadával, nyní si nemůžu auto vynachválit. Většina chyb nebyla na vině vozu, ale techniků, kteří do něho vrtali.
Jezdím denně, kombinace město - delší trasy, a motor 1,5 DCi, 60 kW zatím nebere ani kapku oleje, dlouhodobá spotřeba je 5,08 l/100km (měřeno od plné do plné nádrže) PP ukazuje asi o 0,4 l méně. Spojka drží bez problémů. Pomalu se chvilkama začínají ozývat pazvuky, hlavně ráno, když je pod bodem mrazu, ale po zahřátí většina zmizí.
Před nedávnem jste probírali, zda je motor 1,5 dostatečně silný na tento typ vozu. Asi jak pro koho, já jsem začínal s Favoritem, tam snad o výkonu ani nebudeme hovořit, pak jsem 6 let trápil Opla Corsu 1,0 12V tříválcem, tak asi pochopíte, že nyní je pro mne tento motor výkonovým maximem, a já jsem na výsost spokojený. Snad jen v mimořádně vypjatých situacích bych ocenil vyšší výkon, ale jelikož jsem relativně pohodový řidič, snažím se těmto situacím vyhnout. Takže pokud si do tohoto vozu nesedáte ihned potom, co jste vystoupili z třílitru, nebo nejste zvyklí na silné motory, je to absolutně bez problémů. O to více potom oceníte hospodárnost a hlavně - a toho si moc cením - ideální průběh točícího momentu dieselu, který sedí pohodové a klidné jízdě.
Záruka mi končí příští rok, a tak uvažuji o změně, ovšem musím přiznat, že mi toto auto udělalo hodně vysokou laťku. Nejraději bych šel o třídu výše, ale Renault mi nemá co nabídnout. Nová Laguna je "malá" na mé potřeby a jako novinka i dostatečně drahá. Dost mne zklamala. Málo místa na zadních sedadlech, malý kufr (neviděl jsem kombi) - prý manažéři jezdí sami a vozí jen diplomatku >:D
Takže uvidíme, kam se vydám příští rok.
Mnoho šťastných kilometrů všem! -
"-- skrytý --" 06.12.07 10:33
« "Odbornici" v pneuservise (resp. mozno obchodnik)
Pred par tyzdnami den pred cestou na Oravu som si siel do garaze vymenit letne za zimne pneu.
Este ze som nezhodil letne kolesa a siel sa do garaze najprv pozriet:
moje drahe zimne gumy aj diskami tam neboli. Zlodej po sebe aj zamkol. Na Slovensku to je tak v pivnici ich ukradnu, v garazi ich ukradnu tak ich mam teraz v byte...
Kedze som siel do hornatej oblasti a tam je zima ina nie ako v Blave kde vidime sneh iba malokedy tak som vedel, ze zimne gumy potrebujem.Tak som este v ten vecer objednal nove zimne gumy aj s diskami (u v tom istom obchode ako pred rokom a ten isty tovar). Sice rozmery som vedel 195/65 R15 tusim T190, disk ET45 ale siel som na istotu: objednal som pneumatiky aj s diskami na Renault Megane II(tak to na stranke bolo) - tie iste co pred rokom. Mali na sklade takze hned na druhy den boli k dispozicii. Kedze nemali volny termin na zdvihaku tak som ich prevzal obute na diskoch ale nahodit som si ich musel sam. Strasne prsalo takze som skontroloval iba pneu.
V Auparku(obchodny komplex) v garazach som si vymenil pneu (kontrolovala ma aj kriminalka, ze co tam robim..).
To vsetko bolo par hodin pred odjazdom na dovolenku.
Nahodil som pneu s diskami a ze idem prec: "Kolesa" skripali. Pozriem na disky a tam je ET44 a v technicaku mam ET45. Pomaly lezim pod autom a pozeram co sa derie. Disky dreli o mechanizmus kotucovej brzdy. Kurna, spinanavy ako prasa, po kontrole kriminalkou, kontrole ostrahou garazi (bol som rovno pod kamerou) volam do pneuservisu, ze co mi to dali za disky. Najprv tvrdili, ze ET44 a ET45 je len 1 mm a to ze nie je taky rozdiel. Dalsiu hodinu v horucke(zacinajuce prechladnutie) som nahadzoval naspat letne gumy lebo som nemal ako prist 20 km do pneuservisu. Na ziadnej pumpe nebol kompresor schopny prefuknut ventily a dofukat pneu.
Volal som na Renault assitencnu sluzbu, ze ci mi nevedia zistit ci na moje auto mozu ist disky aj ET44 pretoze servis spociatku nevyzeral, ze by priznal chybu. Hovoril som im v pneuservise, ze minuly rok som kupil tie iste gumy(+disky) u nich a pasovali.
Aby som to nenatahoval az mechanici v pneuservise kde som vecer o 18tej spinavy premrznuty a chory dorazil mi povedali, ze to boli disky na Megane I a nie Megane II a vsetko dali do poriadku. NOve disky uz nemali ani to oznacenie ET nebolo tam proste vobec nic (rovnako ako aj na orig. diskoch).
Volal som do hotela, ze pridem az v noci.
Takze som mal za sebou strasny den. Bol som rad, ze som nic na kolesach neposkodil a nakoniec som v noci do hotela dorazil.
-
"-- skrytý --" 06.12.07 09:55
« Re: smyka spojka ?
Ked som sa radil s kolegami, boli presvedceni, ze v tomto pocasi mi preklzavaju kolesa a nie spojka. Hovoril som im, ze preklz kolies by som si vsimol.
Tak som to poriadne otestoval:
Na 2ke, 3ke a aj vyssich stupnoch som zacal akcelerovat normalne a potom som to zoslapol. Skoro vzdy som vedel docielit preklz spojky.
Aby to uz bolo nad vsetku pochybnost tak som to "osolil" na suchej dialnici na 6 prevodovom stupni (na 6ke tazko hovorit o nejakej extra akceleracii) a preklz sa dostavil sice kratkodoby a neskor sa chytil, ale bol. Po tomto teste mi uz nikto nepovedal, ze mohol byt preklz kolies a je jasne, ze spojka preklzuje.
Takze vcera som bol v servise ...
Hovoril som im, ze pri beznej jazde to nezistia, ze sa to dostavi vo vyssich otackach pri maximalnej akceleracii. Asi to dobre testovali lebo najazdili 13 km a priemerku mali 9,5 l/100km (ja sa cez 6,5 v meste nikdy nedostanem).
Povedal som im aj, ze ak budu objednavat nejake diely, ze pre auto si pridem, ze ho tam nenecham.
Vecer mi volali, ze si mam prist pre auto, ze ma preobjednaju - budu vymienat celu spojku. Ze sa tam dostava olej a nevedia ci cez simeringy alebo kade. Takze objednali novu spojku ...
Spojku odmastili a auto mi vratili (spojka ma horsi chod ale drzi).
Snazil som sa dozvediet, ze ci sa to stava aj ostanym dieselakom alebo ci mam iba smolu ale odpoved nebola vyhybava: mechanik, ze on ma ten motor v Cliu a nema problemy.
Hovoril som mu, ze pocas zabehu mi to zralo olej (ale v ramci max a min "rysiek") a on, ze diesle si zoberu viacej.
Inak motor je plne OK, ide iba o spojku.
Auto ma 25 tisic km a nieco vyse roka, predpokladal som, ze servis uvidim najskor ked budem mat najazdenych okolo 80 tisic km. No hold smola.
Esteze som si to vsimol v zaruke inak by to bola ina "palka".
Nie som nadseny, ze sa mi v tom budu vrtat, chcel som mat auto co najdlhsie originalne, bez zasahu. Ale lepsie ked vymenia celu spojku ako keby tam vymenili iba nejaku blbost a o pol roka (po zaruke) by som tam bol opat. Pytal som sa ich, ze ak ide o netesnost preco menia celu spojku (vsak nestesnost moze byt opat) a oni, ze vymenia aj tesnenia ...
Nejde mi to do hlavy preco idu menit celu spojku ale ci mi hovoria pravdu nemam ako zistit. Laicka logika mi hovori, ze postaci odmastenie spojky a vymena tesneni ved spojka nemohla byt poskodena kedze som preklz nikdy nenechal ale okamzite som ubral plyn. No ale lepsie mat novu ako opravenu. Zatial je to v zaruke takze financne to nepocitim ale (vseobecne)ma trapi ta bezmocnost, ze zakaznik ma malo sanci zistit ci ten ktory diel bol naozaj novy, ze ci zavada ktoru uvadzaju bola ta skutocna atd. (to hovorim vseobecne nie k mojmu pripadu).
Takze ked budem vediet viac tak sa podelim s informaciami.
-
"-- skrytý --" 28.11.07 14:18
« Re: smyka spojka ?
diki yoyo.
doplnujuce info(odpovede):
Menene nic nebolo - vsetko je original,
chiptunning nebol a ani nebude
na kopci nestojim so spojkou v zabere (vynimocne,kratkodobo mozno 1x z 50tich)
akceleracia z pokoja s preklzom kolies nebola ani raz
Ten dym mi zatial myslim nehrozi - ked co i len trochu sa to zacne preklzovat okamzite uberam plyn na taku uroven aby sa to "chytilo"). Ide len o 1-2 sekundy pokial zareagujem a stihnu otacky jemne klesnut.A deje sa to iba pri plyne na podlahu a to je malokedy. Kazdopadne to nepodcenujem.
Samozrejme ked uz vyrazis na dovolenku tak nevies dopredu kedy sa to zhorsi a nakolko sa to zhorsi. Kazdopadne ak by sa mi stalo radsej by som sa vratil alebo zvolil inu trasu ale auto by som nikdy netrapil.
Zimu odjazdim este takto ale na jar asi bude musiet predsa pozriet do servisu. Nedavno som bol na garancke - vsetko OK. A to som si myslel, ze servis dlho neuvidim ....
-
"-- skrytý --" 28.11.07 11:54
« Re: smyka spojka ?
TOMAS, to co popisujes je podla mna presmykovanie spojky. a tu ti pomoze jedine servis.
bezne by sa to nemalo stat, pri 1,5 rocnom voze, zavisi vsak, ci bola spojka menena (z akehokolvek dovodu) za inu, neznackovu, pripadne s inymi parametrami nez pozadovanymi... dalej prichadza ako zapricinitel chiptuning - zvysenie vykonu, krutiaceho momentu a ponechanie povodnej spojky, ktora nestiha. alebo spravanie vodica - mnohi stoja v kopci bez rucnej, ale so spojkou v zabere... pripadne pricaste akcelerovanie z pokoja s presmykom kolies a spojka dostava zabrat... toto posledne vie na autach s velkym vykonom pri zlom pustani spojkoveho pedalu zlikvidovat spojku po par razoch....
ako som pisal, riesenie tohto problemu najdes iba v servise. alebo u vlastneho mechanika...
ja som sa s tymto stretol pri fiate multipla, 1,9 jtd. ked som sa s tym previezol, presne tak ako ty pises sa to spravalo... dotycny na to kaslal a ked isiel s celou rodinou na vylet, tak mu pri jazde do kopca zacalo dymit z motoroveho priestoru a vylet sa skoncil... takze to neskusaj, zbehni do servisu. -
"-- skrytý --" 28.11.07 10:43
« smyka spojka ?
Mam 1,5dCi 78kW ani nie 1,5 roka.
Zda sa mi, ze sa mi zacne smykat spojka pri maximalnej akceleracii.
Nemyslim pri rozbehu z kludu. Ale idem napr. na 2ke (motor v zabere, otacky uz nad 2000 takze turbo je uz dostatocne ucinne) a potrebujem niekoho predbehnut tak to zoslapnem, chvilu to akceleruje normalne a potom okolo 2800-3000ot sa svihnu otacky vyssie (ako keby som mal zrazu automaticku prevodovku) a radsej hned uberiem plyn aby sa to zbytocne nepretacalo. Spociatku som si myslel, ze sa pretacaju aj kolesa(lebo pozorujem to iba v poslednej dobe ked je vozovka mokra) ale citim, ze kolesa sa nepretacaju. Najprv som myslel, ze vsak je mokro a motor ma slusny tah ale to iste sa mi stava aj na trojke pri prudkej akceleracii. Myslel som, ze vacsi krutak a mokra vozovka ale robi mi to okolo 3000 ot a vtedy uz krutak nie je taky ako na zaciatku okolo 2000ot.
Keby mi to smykalo v prvej faze akceleracie tak povedzme ale ten presmyk citim az vo vyssich otackach(pre diesel pochopitelne).
Zatial som nemal dostatocne volny usek cesty kde by som to vyskusal a taktiez som nemal srdce nechat presmyk pokracovat resp. neubrat, ale asi to budem musiet vyskusat. Ked budem nalozeny alebo ked pojdem do kopca tak to otestujem lepsie.
Nemozem sa ubranit dojmu, ze sa mi tam dostava olej alebo co.
Pravda je aj to, ze v prvy rok som mal podla mna vacsi ubytok oleja (ale nekleslo to pod minimum). Hovoril som si, ze v zabehu je to OK.
Nie je to zatial take markantne( a pri beznej jazde sa to nestava) takze to zatial neriesim. Nechcem ist do servisu aby sa mi v tom zbytocne babrali. Budem to pozorovat.
To auto uz poznam dobre, poznam jeho spravanie, prudsie akcelerujem casto ale tento presmyk pozorujem az teraz.
Nema niekto z Vas podobnu skusenost ?
-
"-- skrytý --" 26.11.07 08:16
« Re: Para pri akceleracii
o.k, mna len prekvapil tak velky oblak, nikdy som ho nepostrehol :-). Teraz sa mi ohlasilo autom. odomykanie auta cez zadna vodicove dvere. Zase ziadna reakcia a nepomohlo ani precistenie. Uvidime zajtra ked sa to trosku presusi.Som zvedavy, ci na to bude pratit predlzena zaruka, ak sa nic nezmeni. Este ju mam 3 masiace. Inak po vymene tyciek stab. v aute klud. Po 30min babracky som to mal vymenene. -
"-- skrytý --" 19.11.07 07:41
« Para pri akceleracii
Caute, uz dlho som nic neriesil tak skusim. Trosku ma v sobotu zarazilo, ze aj po prejdeni cca 35-40km, som za autom pozoroval dost velky oblak, zrejme pary. U studeneho motoru je mi to jasne, len neviem, ci aj u zahriateho je to o.k. Vonku bolo cca -5, slnecno, 8h ranna :-. )Inak prejavovalo sa to hlavne pri akceleracii za 3500ot., cez 4500ot. som nesiel. Ked som siel pomalsie a na 5 tomu trosku dupol, tak to nebolo tak vyrazne. Predpokladam, ze to nic nieje a bolo to pocasim :-). Len si to chcem utvrdit. -
"-- skrytý --" 08.10.07 08:55
« Re: 1,9 Dci syčanie turba
Bol si s tym uz v servise? Ti by Ti asi hned vedeli povedat, ci s tym nieco je alebo nie.
Mne sa stalo, ze mi na Berlingu z nicoho nic zacalo silno fucat presne tym istym sposobom, ako popisujes. Zaroven som spozoroval iste znizenie vykonu a hlavne dost sily dym za auom, hlavne hore kopcom. Aj ked podla symptomov som tusil v com je problem, konzultoval som to so servisom a tam mi bolo hned povedane, ze sa obcas stane, ze a zosmykne nasavacia hadica za turbom. Tak aj bolo - lahol som pod auto a za chvilu to bolo hotove. -
"-- skrytý --" 04.10.07 14:38
« Re: 1,9 Dci syčanie turba
Podla toho ako silne sycanie.
Moj 1,5dCi ma zatial hlucnejsie turbo ako som zvyknuty (u TDI a TDCi turbodieslov). Ako som uz pred rokom pisal do tejto diskusie hned ako som auto kupil tak ma prekvapilo nastastie iba malo pocutelne svistanie turba na ktore som ale nebol zvyknuty. Mozno renaultacke turba su hlucnejsie (to nech posudia aj ostatni).
Pocas jazdy sa citim ako v stihacke (kvoli zvuku ako tryskovy motor ale iba jemna kulisa nie nieco velmi rusive).
Turbo pocujes najma ked to zoslapnes a dostava sa to do otacok (od cca 1700 to uz pocut) potom (okolo 3000 ot/min) to zanikne v hluku motora. Najviac to pocujem ked mam otvorene okno a idem pri stene alebo vyssom muriku. Turbo pocujem svistat aj ako chodec ked sa rozbieha hocijake turbodiesel auto a prejde okolo mna.
Turbo resp. zvuk vzduchu je aj pocut ked ides do otacok a prudko uberies plyn tak si turbo nepotrebny tlak "odfukne" (obtokovym ventilom ci cim)- to mi to pod oknami uz 2 roky neskutocne hlucne odfukuje jeden manik so Subaru Imprezou ale ten to prehana a znici to auto (asi ma pritom orgazmus).
Ale to zatial popisujem normalny stav hluku turba.
Ak ho mas az rusivo hlucne a casom sa to zvysuje tak to podla niektorych clankov co som cital uz moze predznamenavat jeho blizky koniec (ak to v lepsom pripade nie su nejake netesnosti v potrubiach alebo prirubach). [odkaz]
To mas novsie auto ci stare ?
Ja radsej po kazdej rychlejsej jazde min. 1 minutu turbo chladim, lebo zevraj im skodi ked ho take horuce odparkujes - ze treba motor nechat este nejaku chvilu bezat aby sa ochladzovalo a este bolo mazane.
Nech sa ozve niekto kto ma prave 1,9dCi-cko. Mozno 1,9na ma (ine) vacsie turbo ako 1,5ka - neviem.
Kazdopadne ja mam nove auto a turbo tiez pocujem sycat od prveho dna ale asi to je bezna uroven (v mojom pripade)