Zkušenosti s Meganem Grandtour???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  18:54

    « Re:

    to PP:
    Ano vodic je na prvom mieste.
    Najvacsi problem bezpecnych aut je, ze vodici si myslia, ze ak maju ABS, ESP, 6xABG tak mozu jazdit rychlejsie, co je obrovsky omyl. Kineticka energia vozidla rastie s druhou mocninou rychlosti a fyziku neodrbe ani ABS ani ESP ani 6xABG.
    Ale samozrejme, je uplne jasne, ze cim lepsi crashtest, cim kratsia brzdna draha, cim viac ABG, cim lepsia vybava, tym lepsie, ale nesmie to viest k riskantnej jazde.
    Napriklad nechapem, ako je mozne ze nova Octavia nema ani v najvyssej vybave 6xABG, povazujem to za vysmech zakaznikov.
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 19.10.05  18:47

    « Bez nadpisu

    fero ty máš fakt zajímavé argumenty:
    Z toho je jasne, ze bezpecnost jazdy je najma na vodicovi, potom dlho, dlho nic a az potom je technika.
    takže vlastně Škodovce stačí mít standartně 1 airbag oproti 6 airbagům v Meganu,protože stejně záleží na vodičovi jestli se s tím autem někde vymlátí. :)
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 19.10.05  18:34

    « Bez nadpisu

    luf:
    dobre hovoríš,
    Fabiu fakt kromě ceny,kol a volantu srovnávat nejde,to bychom museli srovnávat s O2,ale tu zas za 335 tKč nekoupíš...možná půlku.

    fero:
    myslím,že luf nebyl ten kdo začal srovnávat brzdy Fabie s brzdami Megana,na začátku debaty tu někdo pronesl názor,že brzdy Fabie se opotřebují míň,protože Fabia brzdí hůř a někdo to že Fabia brzdí hůř začal vyvracet a od toho se debata odvíjela...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  18:30

    « Re:

    Netusim ake boli podmienky porovnavania, ale predpokladajme, ze tie udaje co ste tu pisali su spravne:
    100 - 0 Fabia 42 metrov, Megane 37 metrov
    To znamena, ze Fabia pri rychlosti 100 kmph ma rovnaku brzdnu drahu ako Megane pri rychlosti 106.5 kmph.
    Z toho je jasne, ze bezpecnost jazdy je najma na vodicovi, potom dlho, dlho nic a az potom je technika.
    Po x-ty krat musim ale pripomenut, ze porovnavanie Fabie a Megana z technickeho hladiska je uplne zcestne a pre Megane je to pruser, ked jeho majitelia sa uspokujuju tym, ze ich auto je lepsie ako Fabia.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  18:19

    « Bez nadpisu

    Nemyslim, ze by som mal problem mackat pedal. Najazdil som par tisic km na autach bez BA, a dalsich par tisic na autach bez ABS a tak si myslim, ze brzdit viem. Mozno moja manzelka, ale aj o tom dost pochybujem (u nej by bol skorej problem s tym, ze ked kope ABS, bude brzdu povolovat).
    IMHO je to hanba Skodovky, ze nedavala BA do Fabii uz davno. Ze porovnavame brzdy s BA a bez BA - nic ine nam neostava. Ked to do mna zozadu pichne nejaky manik vo Fabii, nebudem mu to prepacovat iba preto, ze nemal BA a preto mu auto horsie brzdilo, no nie? Treba brat cely system tak, ako je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  18:02

    « Re:

    to luf:
    nepride ti trosku scestne porovnavat brzdenie Meganu s BA a Fabie bez BA ??
    ved pri prudkom brzdeni, ked nakopnes pedal, tak BA ti generuje maximalny tlak, bez BA musis tlacit pedal, co to da a s tym ma vacsina problem.
    Fabia ma BA od modeloveho rocnika 2006
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  17:56

    « Bez nadpisu

    paulz - ja viem, tazko sa to nesie, ked mas iba Fabiu, nemas s cim porovnat a musis s nou byt spokojny. Ja bohuzial mam aj Fabiu :-( a preto viem, co viem. Megane nie je najlepsi a ma tisic a jeden problem. Ale proti Fabii, nehnevaj sa, je to nebe a dudy za takmer identicku cenu. Sorry, ale na Fabii nevidim jediny dovod aby za nu platil clovek take nekrestanske peniaze. Dalej porovnanvat uz nemienim a doteraz nadavam na Renault, ze nemal ziadne auto skladom a preto mame Fabiu :-(
    BTW tie brzdy Meganu su fakt spicka a skus si nieco zistit o jeho brzdnych schopnostiach, kym zacnes osocovat z nadrzania. Od Fabie malo lepsie brzdy aj moje stare-prastare Clio. Rozdiel v brzdnej drahe bol 1m na rovnakych pneumatikach (toto asi v nasich testoch nerobia, ze by obuli auta pri porovnavacich testoch do rovnakych gum ;-) ). Skus sa trosku odputat od tohto nasho zapadakova a pohladat informacie aj z inych koncin europy.
    BTW2 myslim, ze je tu dost byvalych majitelov Fabii a maju upne rovnaky nazor. Taka velka zhoda uz o niecom asi svedci (ja viem, statisticky vyznamna vzorka ma min. 30 pozorovani).
    fero - dlhsi chod pedalu a nastup brzd maju spolocne iba malo. Pri prudkom brzdeni ja pedal v podstate nakopnem. Napriek tomu je ten pocit z brzdenia Fabia/Megane uplne iny (hlavne vo Fabii neletia spolujazdci do pasov tak, aby ich zaseklo samonavijanie). Odkedy ma Fabia BA? Nas Elegance kupeny zaciatkom leta ho nema (alebo nefunguje?), ale je to urcite model 2005, tusim sa to pozna podla hmloviek, nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  15:28

    « brzdy

    hosi: ta tema uz zachadza divnym smerom :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  15:26

    « Re:

    Miro: ale na mieste a najma dole kopcom si si musel poriadne namahat bicepsy
    to teda ani nahodou. Manzelka to citila, to je fakt, ale dve osoby si mysleli, ze mam v aute posilovac. Neviem o tom a hlavne do 1.3 sa tusim nedal ani objednat. Co sa tyka riadenia, bol to velmi vydareny kus. Aj motor, kym sa ho nechytili v servise pri 1500km a odvtedy mal zvlastny zvukovy prejav a po 6 mesiacoch boli nove sviecky a podpalene ventily. Ked sa nepletiem. Tusim boli dotiahnute nadoraz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  15:01

    « Re:

    to luf:
    urcite, cim lepsie brzdy, tym lepsie, momentalna spicka su asi elektorhydraulicke brzdy Mercedesu
    btw aktualna Fabia ma BA
    provokacia:
    auto A ma brzdnu drahu 40 metrov, ale ostry nastup brzd
    auto B ma brzdnu drahu 37 metrov, ale ma vlaznejsi nastup brzd dany dlhsim chodom brzdoveho pedala
    99 % vodicov prehlasi, ze lepsie brzdy ma auto A
    problem brzd je v tom, ze napr. audi RS4 ma 420 koni, ale brzdnu drahu
    moze mat iba o 0,5 m kratsiu ako Megane 1.4, cize ak niekto ide na rs4 o 10 kmph rychlesie, tak ma dlhsiu brzdnu drahu ako megane 1.4; otazka je kolko vodicov si toto uvedomuje - brzdna draha rastie s druhou mocninou rychlostii
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  14:59

    « Re:

    To Luf:tak mi podle Tebe připadá,že na Meganu je všechno nej:brzdy,podvozek,spotřeba,servisy-kam se hrabe celý svět!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.05  14:49

    « Bez nadpisu

    Miro: ale na mieste a najma dole kopcom si si musel poriadne namahat bicepsy :)
    Myslim, ze sa netreba pustat do dlhych diskusii, ze kotuce vzadu oproti bubnom urcite prispeju k skrateniu brzdnej drahy, to vie snad kazdy, kto okusil to a ono.
    Ale aj ta Fabia s bubnami brzdila v ramci svojej "bubnovej" kategorie aut velmi dobre.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  14:27

    « Bez nadpisu

    fero - pri rychlosti 100km/h prejde auto za sekundu 27.7m. Ak teda nastup brzd Fabie bude o 0.1s pomalsi ako u Megane (a to je celkom lahko mozne vzhladom na tupost pedalu a absenciu BA), rozdiel drahy, ak by obe auta brzdili uplne rovnako, je uz v tejto chvili 2.7m. Tak sa moc neorzculuj, ze mate o 5m dlhsiu brzdnu drahu. Zase tak spatny vysedok to nie je. Ale ruku na srdce - fakt by si nechcel mat vo Fabii lepsie brzdy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.05  07:56

    « Re:

    tv: na Felde r.v 00 som posilovac nemal a vyhovovalo i to. Uz aj pri pomalej jazde slo manevrovat jednou rukou. Zato ked sadnem do tatkovej Feldy po par parkovaniach mam svalovicu :-) Ten isty motor 1.3. Takze nie vzdy je posilovac potrebny. Inak mne vyhovoval v Brave. Tam mam ale stale rovnaky ucinok, co je inak aj dost nebezpecne !! Ale na akykolvek manever stacil jeden prst. Volant sa tocil ako dobre namazane lozisko .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.05  20:39

    « Bez nadpisu

    No ten brzdovy asistent vadi aj mne, tazko sa na to zvyka, ale snad jedneho dna...
    Mne zase posilovac na Megane vyhovuje, aj na Fabke mi vyhovoval, a to ci uz v nastaveni tazke/neprogresivne a tiez lahke/progresivne. Tiez mi vyhovuje posilnovac na Berlingu, klasicky hydraulicky, neprogresivny.
    Mne vlastn vyhovuje kazdy posilnovac, ktory posilnuje. A nevyhovuje mi, ak nie je posilnovac ziaden :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  18:18

    « Re:

    Takže když vážím 95 kg,tak zřejmě neumím v té fabii brzdit,protože i když na to dupnu,tak nezastavím ale dojedu.Dokonce pocitově nevidím v té fabii rozdíl,oproti favoritu.Před meganem jsem měl alfinu 156 (i zadní kotouče) a taky žádná sláva.Prostě megan brzdí jak pánbůh.
  • « 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 18.10.05  18:07

    « Re: Re:

    to jak se tu píše o lepších/horších brzdách na jednotlivých vozech jsou subjektivní pocity uživatelů,objektivně vzato to může být jinak,ale nikdo nebrzdíme v laboratorních podmínkách (zablokování kol vs .brzdná dráha,zpomalení z 100 na 0),mé subjektivní pocity jsou stejné,jaké má většina pisatelů,Megane brzdí jak o dušu ve srovnání s jinými vozy,včetně Fabie.
    Naopak např. servo se mi u Megana zdá zbytečně tvrdé,jsem prostě zvyklý na měkčí řízení...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  17:40

    « Re:

    to tv&PP: to o com sa bavime, zalezi to od toho, ci vodic vie brzdit alebo nevie
    a aj pre vodicov, ktori nevedia brzdit nasli automobilky riesenie: brake assistent, to je asi prva feature, ktora mi v aute vadi a neda sa vypnut.
    to PP: to ze brzdy na Fabii maju pomalsi zaber znamena, ze musis viac stlacit brzdovy pedal ako na Megane, aby zabrali - na druhej strane je predpoklad, ze sa brzdenie lepsie davkuje - to je o naladeni celej sustavy. Ak o tom vies, tak s tym nemas problem.
    To je klasicka vec - kazde auto ma inak nastavene brzdy, spojku plyn. Ak dlhsie jazdite na nejakom aute, tak sa vas mozog naprogramuje na dane auto. Potom sa stava to, ze ked sadnem z Fabie do Golfu, tak pri prvom zabrzdeni vsetko leti dopredu - je to pretoze stlacim pedal ako na Fabii a Golf pri takom stlaceni uz brzdi prudko. Ak by som nerozmyslal, tak prehlasim, ze Golf ma skvele brzdy. A naopak, ak po dlhsej jazde v Golfe sadnem do Fabie, tak prve brzdenie vobec nebrzdi - pretoze stlacam pedal ako v Golfe - a Fabia pri tom stlaceni este nebrzdi. Ak by som nerozmyslal, tak prehlasim, ze Fabia vobec nebrzdi....
  • « 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 18.10.05  17:37

    « Re: Re:

    fero,nechci rýpat,ale napsal jsi něco
    ( tak vam musi byt jasne, ze vyroky typu "megane brzdi perfektne a Fabia vobec" su obycajne blaboly)
    a vzápětí jsi to popřel
    (megane moze mat "ostre" brzdy, ktore zaberaju okamzite, a pri Fabii maju brzdy pomalsi zaber)
    že na brzdnou dáhu májí velký vliv pneumatiky o tom není sporu,ale nejen ony,další faktory jsou neméně důležité - bubny/kotouče,materiál destiček,rychlost odezvy po zmáčknutí pedálu (pomalsi zaber),etc..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.05  17:35

    « Bez nadpisu

    fero1234: suhlas, kym dokazu brzdy zabrzdit koleso(a) aj pri maximalnej hmotnosti, je to potom uz iba na podvozku.
    Len ci vacsina uzivatelov (najma zeny) dokazu tak silno stlacit pedal, aby zablokovali aj zadne kolesa s bubnami na autach bez ABS alebo s ABS a bez EBD, to teda fakt neviem, skor tipujem, ze nie. Navyse automaticky zatazovy regulator, resp. tlakovy obmedzovaci ventil vyrazne obmedzi tlak v zadnych brzdach, takze k blokovaniu ani vobec nemusi dojst.
    Takze to ostava iba na tych pocitoch uzivatelov a ich realnych schopnostiach, nie maximalne moznosti pri extremnych stavoch a testoch. Priemerny uzivatel - podla mna - v realnom svete dokaze v tej istej situacii zastavit auto so styroma kotucmi a ABS (napr. ten Megane alebo Octavia) skor a na kratsej drahe, ako s bubnami a bez ABS, hoci pri identickej hmotnosti aut a rozmeroch pneu by boli v idealnych podmienkach rozdiely minimalne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  15:51

    « Re:

    Brzdy: ked si pozriete nejaky test pneumatik, ako sa lisia brzdne drahy na TOM ISTOM aute s TYM ISTYM rozmerom pneu, a ked si uvedomite, ze brzdna draha 95 % vozidiel zo 100 kmph je v ramci 35-40 metrov tak vam musi byt jasne, ze vyroky typu "megane brzdi perfektne a Fabia vobec" su obycajne blaboly zalozene na pocite, kedze megane moze mat "ostre" brzdy, ktore zaberaju okamzite, a pri Fabii maju brzdy pomalsi zaber.
    A je jasne, ze ak niekto z Megana sadne do Fabie, tak ma "pocit" ze to nebrzdi.
    Principialna otazka je: dokazu brzdy akehokolvek auta zablokovat vsetky kolesa ? Odpoved je ano. Cize potom je to cele o pneumatikach a naladeni ABS.
    Bubny vzadu dokazu taktiez zablokovat koleso, ale kotuce sa viac "zakusuju", takze zase ide o pocit a kotuce vzadu neskracuju brzdnu drahu, resp. iba trocha - vplyv zotrvacnosti pri ABS.
    Samozrejme ina situacia je pri zatazeni brzd (prudky zjazd s plne nalozenym autom, agresivna jazda,..) tam uz ma vyznam aj demenzovanie brzd, vetranie aj kotuce vzadu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  15:11

    « Bez nadpisu

    tv - mozno to nema byt podtlak ale tlak v systeme? Ja uz neviem. Ale taketo cisla mam z technickeho predstavenia novych Meganov, ktore mi kedysi dal predajca. Cisla su presne, lebo viem, ze horna hranica starsich generacii + 50% bolo to, na co projektovali Megana a to bolo 13.5 :-)
    paulz - uz neviem, kdesi som to cital o Megane. Mozno aj tam, kde som cital o tych tlakoch. O Fabii sa to vseobecne vie, o novej Oktavii tiez. O Fabii som to aj cital v nejakom casopise, v triede malych aut to ale podla nich bol velmi dobry vysledok. BTW nasojazycne casopisy vobec necitam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  13:54

    « Re:

    To Luf:a odkud čerpáš tyto informace co se týká brzdné dráhy?Jinak brzdná dráha je taky samozřejmě závislá na šířce a taky kvalitě pneu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.05  13:44

    « Bez nadpisu

    luf: ved aj ja hovorim, navyse je mozne, ze ten, kto porovnava brzdy Meganu a Fabie a pritom nevie (lebo sa jednoducho nezaujima), ci na tej konkretnej Fabke boli kotuce alebo bubny, porovnava jednoducho hrusky s jablkami.
    Ano, Megane II ma dost dlhy chod pedalu, kym zacne brzdit, aj mne to obcas robi problem, najma ak chcem iba jemne pribrzdit a zaroven nechcem vyrusovat posadku. Ale problem mam najma preto, lebo normalne chodim na Berlingu a tam je to dost ine.
    Kde si zistil tie udaje o posilnovacoch a podtlakoch? Aky/ktory podtlak mas na mysli? Ja som bol v tom, ze podtlak vzduchu na posilnovaci zavisi od podtlaku v nasavacom potrubi, teda je nezavisly od posilnovaca a ak sa da ovplyvnit, tak iba tvarom nasavacieho potrubie, nie? Mylim sa?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  13:03

    « Bez nadpisu

    to tv - porovnanie brzde Magnu s Fabiu je zcestne. Megane brzdna draha 100-0 37m, Fabia 42m, Oktavia II 41m. Je to pri brzdeni hodne citit a s novou Oktaviou som bol, co sa tyka brzd, hodne nespokojny.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  13:01

    « Bez nadpisu

    to Petr - asi mas ryhovane kotuce. Potom je vymena platniciek citit iba chvilku a si zase tam, kde si bol. Skus ich dat presustruzit.
    Ad opotrebovanie - pri ~50t som bol v servise a dusovali sa, ze mi niekto menil platnicky. Vraj moje brzdy vyzeraju akoby som vobec na nich nejazdil. Ja to nesledujem, Megan ma urcite kontrolu opotrebenia a ked sa ta prihalsi, pojdem ich vymenit. Zatial 56t a stale nic.
    Ad piskanie - pomoze, ked tu brzdu poriadne zaslapnete? Piskaju mi ked auto vytiahnem po tyzdni z garaze, staci jedno prudsie zabrzdenie a su ticho a nezacnu dokail zase neprestanem jazdit a neodstavim auto na dlhsie do garaze. Pripadne ak auto zmokne, zacnu piskat aj ked sa s autom jazdi. Opat pomaha ich zaslapnutie.
    Ad nastup - posilovac MeganuII je projektovany na vyvinutie podtlaku 13.5ATM, vs. posilovace aut typu Oktavia, Megane I a vlastne vsetkeho z tej doby su dimenzovane na 7-9ATM. Ten rozdiel tam musi byt citit :-) Doteraz mi brzdy nastupuju a brzdia ako na zaciatku, ale uz som si zvykol a nezabijam spolucestujucich o predne sklo. Jedine co mi vadi, ze zjazdene gumy uz tak dobre nebrzdia a ABS zacina ovela skorej ako kedysi.
    BTW na brzdach Meganu mi hodne vadi mrtvy chod pedalu na zaciatku jeho drahy. Zda sa mi nejaky privelky a potom okamzite nastupuje bod, kde brzdy brzdia az moc. Na toto som si dlho nemohol zvyknut. Mate to tak aj vy?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.05  12:47

    « Bez nadpisu

    Na porovnanie brzd Meganu s Fabiou by chcelo este doplnit informacie - Megan ma vsetky 4 kotucove, pricom mierna vacsina Fabii ma zadne bubnove. A tie bubnove sa svojim nastupom nikdy nevyrovnaju kotucovym, to je technicky fakt.
    To, ze auto postupom casu menej brzdi sa stava tiez casto, ale pri vymene dosticiek sa to upravi naspat. Teraz pominiem dosticky ako take a ich material, skor mam na mysli to, ako je piest vysunuty viac z telesa tam zrejme prichadza k nejakemu priehybu (mikroskopickemu ohynaniu materialu alebo co), prip. k nejakym inym javom. Jednoducho, po vymene dosticiek kotucovych brzd na kazdom aute je pocit z brzdenia trochu iny, ako keby bol skorsi nastup.
    Ak teda uzivatel pozaduje take iste brzdenie ako za nova, treba vymenit vsetky dosticky na vsetkych kolesach a najlepsie aj kotuce naraz a potom to ide.
    Ak sa vymenia iba dosticky a nevymeni sa kotuc, prip. sa kotuc aspon velmi dokladne nezbavi hrdze a vystupujucich hran, brzdenie je nanic. Ja som takto raz vymenil dosticky na Fabii a trochu som oklepal hrdzu a vyrovnal hrany, auto brzdilo ako keby dosticky boli drevene. Po demontazi kotuca a pol dni oklepavania a zabrusovania/dorovnavania auto brzdilo ako nove. Neveril by som, ze to moze byt taky rozdiel, keby som sam neskusil.
    Ad piskajuce brzdy: to je zahada aj pre vyrobcu, raz pomoze to, inokedy ono. Moje Berlingo malo od nova, od prveho kilometra, piskajuce brzdy. Servis: to treba zabehnut, pocvicit, prudko zabrzdit a podobne hovadiny. V ramci zaruky mi vsak neskor boli dosticky vymenene za nove, jednoducho sa nejaka seria nepodarila a Citroen to uznal na zaruku. Obe sady brzdili rovnako dobre, akurat ze tie novsie nepiskali.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  07:41

    « Bez nadpisu

    Re: brzdy
    Ahoj všem renaulťákům, dole jsem četl něco o účinnosti brzd a házení s sebou na sklo. Mám MGTI už 4 roky a stejné pocity jsem zažíval také - jemné přišlápnutí a hlava na skle. Zdůraznˇuji - zažíval. Po 4 letech a 50k i po výměně destiček je to velice slabé. Při porovnání s koktávkou jako čajíček. Byl bych rád aby jste stejné pocity sdíleli i po nějaké době provozu. Hodně ujetých km bez nehod přeje Petr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.05  07:41

    « Re: Ostre brzdy a volsovy nohy

    ale teraz som si tak vspomenul, ze ked som mal nahradne vozidlo, asi pred dvoma mesiacmi, Megane sedan, tak som v nom prve dve zosliapnutia lietal. Takze mi na mojom mozno zvadli brzdy, hmmm. Ale mali by byt o.k, lebo potom co som myslel ze nebrzdia som bol na teste brzd a presiel som :-) Je to asi hodne o zvyku a nastaveni ci sadnuti celeho systemu
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 17.10.05  18:26

    « Bez nadpisu

    známý má japonku a ta si vrzne celkem ráda... :*) >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.10.05  17:18

    « Renault

    A jsme zase u toho,prostě si kup japonce a nic vrzat ani pískat nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.10.05  17:12

    « Ostre brzdy a volsovy nohy

    Kdyz jsou levy nohy tak nic nepomaha. Je to o zvyku. Myslim, ze kazdej prumerne nadanej ridic si na ostry brzdy ve stylu Megane rychle zvykne a pak je to jedine vyhoda.
    Po mych zkusenostech si na to docela brzo zvykla i zena >:D
    Jinak hodne stesti s rejzi! :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.05  17:06

    « Brzdy

    Ahoj všichni, už k Vám sice nepatřím, protože od pátka točím volantem nové Mazdy 5, ale mám něco k brzdám.
    Před RMG 1,6 16V jsem měl Felicii 1,3MPI a nyní mám M5 2,0i - felina po zmáčknutí pedálu velmi pomalu zabrzdila, RMG reagoval brutální silou už od jemného sešlápnutí a někdy celá osádka skákala do předu, nyní při sešlápnutí pomalý nástup, který velmy rychle a plynule auto zpomaluje až do zastavení.
    Myslím si, že brzdy u RMG nejsou špatné, jen jejich nastavení není zrovna ideální a tím pádem díky silnějšímu účinku se i rychleji opotřebují, možná že i materiál není l. ale ll. jako asi většina komponentů, což mne vedlo k výše uvedené urychlené výměně.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 17.10.05  16:37

    « nastup brzd

    Ahoj meganisti, ja jsem na jare kratce jezdil s Modusem (brrrr) a taky hazel sebou i ostatnima na celni sklo - nerozumim tomu vubec, ale rek bych, ze to bude hlavne nastavenim pedalu a cele brzdne soustavy, nebo jak to rict, ne? Neco jako firemni politika Renaultu, tuknout a stat.
    Na mondeu je to jinak (tak nejak, jak jsem zvykly z jinych aut vcetne felicie treba), ale k ucinku brzd nemam vytku. Je pravda, ze tam mam asistenta, ktery dupne se mnou, kdyz je potreba (overeno, stal jsem pak taky na fleku).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.05  16:28

    « brzdy

    no ja som si na ne uz tak zvykol, ze mam pocit, ze uz nebrzdia zdaleka ko ked auto bolo nove. Zo zaciaktu ma to tiez skoro vystrelilo zo sedadla, ale teraz uz pohoda :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.05  16:13

    « Re: Re:

    Tak to teda musim s glockem naprosto souhlasit ! Tak ostre brzdy jak na Meganu jsem na jinem aute nezazila. Kdyz obcas jedu sluzebni Fabii, nez si zvyknu, pokazde malem zakufruju na prvni cervene :'-( Vuuuuuuubec to nebrzdi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.10.05  15:58

    « Re:

    Já myslím,že u toho megana jsou ty destičky měký a proto tak dobře brzdí (víc se zakousnou) a tím pádem se víc opotřebovávají.Fabia oproti meganovi skoro nebrzdí,takže se logicky opotřebovávají míň.A navíc na brzdách bych teda nešetřil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.05  14:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace vozu

    Od servisu som si vyziadal zoznam veci co sa ma kontrolovat a co sa ma menit. Istota je gulomet
    vies oscanovat a poslat mailom. Mna zatial caka 30tkm prehliadka. Budem si na nu muset dat pozor, nech uctuju len to, co urobia.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.05  14:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace vozu

    Ked uz ste zacali tuto temu tak sa pridam. Chystam sa na prehliadku po 60.000km. Od servisu som si vyziadal zoznam veci co sa ma kontrolovat a co sa ma menit. Istota je gulomet. V zozname veci na vymenu som napr. nasiel ziarovky ako povinnu vymenu po 60.000km. Stale som si myslel ze ziarovka sa meni ked sa vypali. Na druhej strane menit ziarovku na Megane nie je zrovna sranda, ten kto uz menil potvrdi. No kedze v zozname je vela veci, tak by som sa nedivil keby mi vymenili sterace, ziarovky doplnili vsetky kvapaliny,...aj ked stierace mam nove, kvapaliny doplnene a ziarovky svietia.
    K brzdovym dostickam,... pri prehliadke po 30.000km mi servis vystavil pekny protokol na ktorom bolo napisane ze za 20.000km bude treba vymenit brzdove dosticky. To znamena ze pri 50.000km som mal menit dosticky. Teraz mam 57.000km a dosticky este tych 20.000km vydrzia. Som zvedavy ci mi ich teraz pri 60.000 budu chciet menit automaticky, urcite ich upozornim na to ze este su dobre. Na Fabii som menil dosticky po 100.000km aj to len preto ze uz mali 2 roky a nie preto ze boli opotrebovane.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.05  13:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace vozu

    Jo, jo to já pořád říkám, že jsme národ ovcí, které si nechají všechno líbit :'-(
    Mě manžel pořád vyčítá, že pořád někde prudím a nedám pokoj, jenže být všichni jak on (jinak ja nejlepší ;-) ),tak nám budou za chvíli všichni dusat po hlavách....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…