Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 26.10.05 09:17
« Bez nadpisu
Miro, to nie je o tom, ze na volant natrvalo namontujes zavazie, ale o tom, ze sila tiaze 150g zavazia smerom zvislo nadol v bode, kde sa vodorovna rovina prechadzajuca cez stred volantu stretava s vencom, ma (mala by) vykompenzovat to tahanie do strany. No a nie je to trvale riesenie problemu, ale diagnostika.
Ak to primontujes na fix, tak to trochu moze pomoct, ale nie je to to, o co ide v tej note technique. -
« pokazena klucka
ahojte,
chcel by som sa vas spytat, ci nahodou niekto neviete, ci na demontovanie vonkajsej klucky na dverach potrebujem demontovat tapacirung na dverach. Mam totiz nefunkcne tlacitka na zamykanie auta. Auto je po zaruke, takze navsteva autorizovaneho servisu s tymto problemom nepripada do uvahy. Funkcne mam uz len jedno tlacitko a samozrejme na piatych dverach, kde prst picham do :roll: -
« Bez nadpisu
Tom69: ja som i dnes naistaloval na volant 160g olova. Najprv som sa skoro vybural, zabudol som na to, ze z parkoviska nieje rovinka a pri toceni sa mi lahko zasekol volant :*) . Ale nakoniec bola instalacia uspesna a da sa s tym v poho jazdit. Ale vypada to ...... >:-[] . No a vysledok ? -
"-- skrytý --" 26.10.05 08:07
« Bez nadpisu
Andre:
Mam jenom jeden dotaz: jake brzdove desticky jsou nejvhodnejsi do Megana Kombi.
No bud priamo z Renaultu alebo z obchodu s nahradnymi dielmi. Mna este nikdy nesklamal Bendix, naopak zle skusenosti mam so vselijakymi NoNoame.
Ak vsak hladas najlepsi design, ktory by sa dobre vynimal pod hlinikmi a na cerveno nafarbenymi strmenmi a na dierkovanych kotucoch, pytaj sa dalej, ja Ti nepoviem... -
"-- skrytý --" 25.10.05 21:41
« Gumy
Tak jsem dnes přezouval na zimní a letní rovnou vyhodil. Bylo na nich najeto 44 tis. km. Chybělo jim asi 0,5 mm do vymezovacího pásku. Takže možná ještě nějakých 1000 - 2000 km. Paradoxem je, že byly sjeté zadní, ale u zimních, které jsem obouval byly sjeté přední.... Mám najeto 58 000 km, tak se připravuji na druhou garančku. Auto bez závad (klepu na dřevo), jen klima asi měsíc po vyjmutí a důkladné dezinfekci začíná znovu smrdět. Takže se splnilo sýčkování techniků: je to vlastnost vozu >:-[] -
"-- skrytý --" 25.10.05 13:22
« renault a jeho lidé
Tereza nakousla jednu věc a to , že ryba smrdí od hlavy. Dle mé osobní zkušenosti s RMG ll jsem tak trošku pochopil cvrkot a s jedním mechanikem od renaulta jsme dali hezkou řeč:
Servisy musejí posílat své techniky na školení, což si mateřský renault nechá velmi dobře zaplatit. Po školení je technik plný vědomostí o voze, ale co čert nechce - ve výrobě snad každý týden dochází k menším či větším změnám a šroubky nebo ůchyty se různě stěhují a i proto má dialogys tolik kolonek pro verzi vozu. Tím se stává, že technik objedná dobře náhradní díl, ale modifikací musí toto několikrát opakovat až se trefí a díl sedí.Takže servisy neposílají techniky zřejmě příliš často a další si domyslíte sami...
Kvalita dílů u renaulta je ovšem sporná a o tom svědčí různá fóra všude na světě( viz. mé dřívější příspěvky), že i již měněný díl za nový je opět špatný.
Je hezké, že vPraze je help line, ale ta helpne jen tak, že kdo si tam vylije své srdce dostane nálepku problémového zákazníka a je hotovo.
Co vy na to? -
« Re: Re: Re: Re:
Jinak Vam ovsem muzu rict, ze si myslim, ze by se k nam v tom "nasem" servise chovali podobne i kdyby jsme tam nikoho neznali...uz tady ostatne o nem v diskuzi byla rec, ze v Praze jedine k nim.
Mozna jsem naivni, ale lidsky faktor je lidsky faktor a zalezi na kazdem, kdo se k autu priblizi....a to nepodchytite vsechny, i kdybyste byl majitel. -
« Re: Re: Re: Re:
No on mi ho nastesti prodal nekdo jiny ;-)
Zatim se mi to jevi jako vyhoda, ze se zname, spoustu veci by asi mozna neslo a nebo bych je nechtela, neb bych o nich nevedela...
Uvidime, doufam, ze nas to nebude stat pratelstvi :*)
To tv: prede mnou zadne obavy ;-) jsme s Vami na jedne lodi chudaku zakazniku a drzim se hesla: zakaznici vsech Renaultu (dealeru) spojte se >:D -
"-- skrytý --" 24.10.05 18:18
« Re: elektrochromaticke zrkadlo
to matoo & tamtam:
Kupoval jsem Megane ve vybave Confort v srpnu a taky uz prosel urcitym stupnem ohlodani vybavy nebot:
Kryt baterky: nemam (to mi zrovna nevadi)
Elektrochromaticke zrcatko: nemam (to uz mi tak trochu va)
Pokovene celni sklo: nemam (prestoze mam aut. klimu a melo se pry dodavat s ni - ted uz jen v lepsi vybave).
Krytku ve schrance: nemam -
"-- skrytý --" 24.10.05 17:04
« Bez nadpisu
Tamtam: tu clonu v schranke nemam ani ja, ale nebola by od veci. Nemam este skusenost v nasom klimatickom pasme, ale v USA (vychodne pobrezie) je velmi vlhke podnebie a fotky, ktore som mal v odkladacej schranke sa mi jednoducho zlepili od skondenzovanej vody (chlad/horuco/chlad/horuco atd.) a musel som ich vyhodit. Podobne by mohli dopadnut aj ine veci citlive na vlhkost, napr. fotoaparat a elektronika... Ale to len fantazirujem, fakt neviem, ako sa to bude spravat v nasom podnebi.
No, Megane je tak ako kazde ine auto treba kupovat po vychytani prvych much a pred prvym otrhanim vybavy (vid napr. Fabia). Lenze co s tymi autami, u ktorych sa tieto dve fazy prekryvaju...?
Tie "autobusove" kolesa fakt nieco stoja, teraz som kupoval zimne, 4 kolesa plus styri disky, takmer 20 tisic... To by boli u Fabie takmer dve sady.
Byt predajcom - humoristom, ktory by Ti mal oznamit, ze Tvoje auto po ceste zhorelo, tak by som si dal tu namahu to auto dostat do salonu a povedat Ti: chcel si ohnovu cervenu (Fuego Rojo; Rouge Feu), nech sa paci, s nazornou ukazkou :)
alebo by som Ti povedal, ze vo fabrike to tak zobrali vazne s Tvojou poziadavkou, ze si primerali odtien a trochu to chytilo. Alebo ze ta cervena bola az tak Fuego, ze po ceste chytla sama :)
Len ktovie, ci by si predajcu Renaultu a najma importera ukecal na nejaku tu zlavu za mierne olupnuty lak a ci by Ti ho v ramci zaruky aj opravili... Fuego je fuego, nas zakaznik, nas pan... -
"-- skrytý --" 24.10.05 16:13
« elektrochromaticke zrkadlo
to tamtam: tvoja domienka je spravna, kedysi to bolo vo vybave Confort a teraz uz nie je, aspon na Slovensku. Mam Confort a to zrkadlo mam elektrochromaticke.
Krytku na zavretie vzduchu mam, ci sa prestala davat neviem :?:
Pneumatiky mam zatial ok, a mam skoro 60.000km. Jedine co je zaujimave a co tu bolo uz par krat spominane je ze zadne sa deru viac ako predne. -
« Re:
takze na letnych moze mat len 15tkm a to uz je zase ina pesnicka. Ale to je jedno.
tak takto si to myslel s tym zrkadlom. No ja mam vybavu Lux, takze Ti moc nepomozem, tuto funciu mam, aj ked , prezil by som aj bez nej, kedze mam nahodene folie. Skor bocne spetne ma hnevaju kedze ma skor dobiehaju ako predbiehaju a to si spetaky radsej sklopim a sledujem vsetko vnutornym :*) -
"-- skrytý --" 24.10.05 15:34
« Bez nadpisu
Myslim vnitrni zpetne zrcatko s elektrochromatickou clonou, ktere pouziva automaticke zatmavovani na zaklade signalu dvou cidel, cimz rozpozna ze vepredu je tma a vzadu nekdo sviti dalkovyma do tebe. Vpredu i vzadu ma to zrcatko primo na sobe dve cocky od optoprvku, kterym vyhodnocuje rozdily svet. urovni... Tyto cocky jsou videt beznym okem kdyz se divas na zamceny auto na zrcatko (prednim sklem).
To auto co jsem zminil jezdi denne zima/leto. Takze bud stejne nebo leto vic - dve sady asi mit bude. Rozhodne ale nebylo neumerne sjete, pritom je dvoulete... -
« Re:
- videl jsem Grandtour co mel najeto cca 30.000 km (mluvil jsem s majitelem) a mel puvodni pneumatiky vpredu i vzadu. Podle stesku jinych uvedenych zde nize jsem se pidil na stav vzorku pneumatik obou naprav a zjistil jsem, ze jsou uplne v pohode na cca 70% - tedy zcela umerne normalnimu opotrebeni. Mam se tedy pri klidne jizde bat nejakeho nadmerneho sjizdeni jak tu bylo prezentovano?? Kdyz uvazim ze to ma kola jak autobus, stala by sada pneu majlant!!! No snad to nebude muj pripad...
tamtam: toto je stav u auta, co nema ziadny problem :-) Tiez musis zvazit, kolko z tych 30tkm bolo v zime a kolko v lete. Bezne sa pouzivaju dve sady. No a ked auto problem ma, potom je tu teoria, ze dnesne pneumatiky vydrzia cca 20-30tkm a komu viac, tak ten ich nacierno vymenil sam :-) Ty uz mozno budes mat vychytanu seriu. Aku automaticku clonu myslis ? Myslis spetne ci pudrovacie zrkadlo :-) -
"-- skrytý --" 24.10.05 15:10
« Bez nadpisu
tv: tak to me taky... Nakonec by nekde sehnali toho samyho zelenyho a nacpali mi ho s tim ze cervenej shorel a jinyho nesehnali!!! >:D >:D
Jinak jsem koukal na nekolik dalsich Meganu a chtel bych potvrdit nasledujici poznatky:
- vnitrni zrcatko vybavy Confort cca 2 roky stare asi melo automatickou clonu - dnes ji nema... Je tato domenka spravna nebo si to majitel prehodil svepomoci???
- chybi mi krytka kterou lze zavrit pruchod chlazeneho vzduchu do schranky pred spolujezdcem, pry uz se nedava. Jak je to dlouho a ma smysl ji shanet??
- videl jsem Grandtour co mel najeto cca 30.000 km (mluvil jsem s majitelem) a mel puvodni pneumatiky vpredu i vzadu. Podle stesku jinych uvedenych zde nize jsem se pidil na stav vzorku pneumatik obou naprav a zjistil jsem, ze jsou uplne v pohode na cca 70% - tedy zcela umerne normalnimu opotrebeni. Mam se tedy pri klidne jizde bat nejakeho nadmerneho sjizdeni jak tu bylo prezentovano?? Kdyz uvazim ze to ma kola jak autobus, stala by sada pneu majlant!!! No snad to nebude muj pripad...
Jinak to jede perfektne a nejake nedostatky vyroby nebo konstrukce jsem dosud neobjevil. -
"-- skrytý --" 24.10.05 12:42
« Bez nadpisu
Tamtam: to by ma aj celkom zaujimalo, co by v tomto pripade znamenalo bleskom: stavim sa, ze minimalne dalsi mesiac...
Ako tak rozmyslam, tak ti, co to tam robia asi dobre vedia, co robia, urcite maju automobilky dobre poistenu takuto prepravu, takze skoda ziadna (ubrat poistovniam z nehoraznych ziskov by sa dalo mozno kvalifikovat ako dobry skutok, ak by sme to nasledne nemuseli platit vsetci...) a psychologicky to na kazdeho urobi dojem: pozri nove auta, taka skoda.
Keby zapalili kamion plny vaty a vodicovi by sa nic nestalo, na druhy den by si to uz nikto nepamatal a sice neviem, kolko stoji ta vata, ale asi menej ako desat Meganov :-) -
« Bez nadpisu
Ahoj všichni renaulťáci, před několika dny jsem si přečetl krátký článek s fotem:" Renault Mégane čeká facelift". Jak se vám, zatím ovšem podle fotek, líbí facelift? Chtěl bych znát váš názor, protože podle mne je to krok zpět. Je to kopie Laguany a ta je teď po faceliftu asi horší než před ním. Co vy na to? Petr -
"-- skrytý --" 23.10.05 22:25
« Bez nadpisu
Koncom minuleho tyzdna, este pred poslednym GP Ciny vo F1 som napisal:
Neviem, ale zda sa mi, ze Renault zatial malo tazi z vitazstva vo F1 co sa tyka reklamy. Viem si predstavit, ze keby McL mal jasneho vitaza preteku v jazdcoch a tak blizko, ako ma aj v konstrukteroch, tak by si nacionalisticki Nemci a Mercedes zvlast nenechali ujst prilezitost okazalo ukazovat v kazdej reklamnej prestavke od A-cka az po neviem ake pismeno ma Mercedes pre najvyssiu triedu a zdoraznovat, ze naskok vdaka technike (OK, to heslo je z audi, ale viete co tym myslim) a ze nemecky engineering ja najsamsuper na svete.
Alebo by si ich Shell, BP alebo ktokolvek iny z olejarov prenajimali tak, ako minule roky Ferrari na svoje reklamy.
No, ze som radsej nespomenul milion, mohol som byt bohat(s)i... Prave som videl reklamu na Renault a na konci pod logom prebehla zlto-modra formulka a tahala za sebou napis v zmysle: Renault a Alonso so majstri v F1. Ale dalo sa to cakat...
Teraz som zvedavy, kto este z toho zacne tazit. Len tak tresnem: urcite sa najde nejaky ten mobilny operator, ktory sa nezabudne pochvalit, ze ma najlepsie ceny na roaming do Spanielska do siete Telefonica (sponzor Renaultu, preto ta zlto/modra farba), a tak neskutocne pomaha podporovat vitazov... OK, to uz fantazirujem :)
Tento tyzden Alonso dostal aj dalsiu cenu - od spanielskeho princa za najlepsie sportovy vysledok krajiny. Davali aj kratky dokument, zacinal v troch rokoch na motokare, s autami zil cely zivot a teraz momentalne soferuje (ako inak...) Megana, ten volant sa mi zdal povedomy :-) Predpokladam, ze jemu sa ten Megan nekazi a v servise nestoji viac ako tych obligatnych 10 sekund, to by mechanici dostali zdrbanie priamo od pana generalneho Schweitzera...
Mam vsak aj jednu smutnejsiu spravu (pre podaktorych vsak superpozitivnu a viem asi pre ktorych :-) ), prave teraz prebieha dajaky ten strajk a nasledne naschvaly v Spanielsku, su toho plne spravy v ich televizii. Strajkuju vodici kamionov za lepsiu zdravotnu starostlivost, presnejsie o uznavanie chorob z povolania. Nedosiahli nic (dalo sa cakat...) a tak asi - zdoraznujem asi, to je len domienka - presli na iny front: podpaluju kamiony stojace na parkoviskach (zoparkrat aj s vodicom spiacim v kabine, ale prezili to) a prevazne tie, ktore prevazaju nove auta. Viete si predstavit, ako hori plny kamion nalozeny novymi Meganmi a Kangoo? No, videl som to, ziadna slava. Esteze Tamtamovi stihol ten jeho prist nacas...
Sila, nie? -
« Re: Re:
to Miro:
aj pasy stali niekolko ludi zivot
aj airbagy stali niekolko lusi zivot
aj ABS stalo niekolko ludi zivot
to neznamena, ze celkovy prinos tychto technologii je podstatne vyssi ako nevyhody, najma ak si je vodic vedomy nedostatkov - cize nezije v iluzii, ze ABS skracuje brzdnu drahu, ABG mu zachrania zivot pri celnej zrazke pri 100 kmph, ESP umozni prejst zakrutu o 30 kmph rychlejsie ako bez ESP -
« Re:
hmmm, ta stavka pred Istrosom je dobry napad >:-[] . Tam budu zdeseni, uz len ked ma uvidia. Mam velky odpor tam ist. To iste asi citia ku mne :roll:
Fero1234: s tymto nesuhlasim
ak niekto prehlasi, ze neche ABS, lebo ma problemy na roletach, tak ten vyrok patri k vyrokom typu:
"nechcem airbagy, lebo pri nehode budu vyssie naklady na opravu"
s tymto ano
"nepriputavam sa, lebo xy sa priputal a zhorel v aute a yx sa nepriputal, vyletel z auta a prezil"
proste to ABS na roletach ta moze stat zivot, to hadam nezapries. Zazil som a chybalo malo. Cakas ze pribrzdis ( jasne, slo o moju chybu lebo som stihal ako pako oranzovu, ale ABS som dovtedy nemal a necakal take chovanie) a namiesto toho letis dalej. Odvtedy to riesim tak, ze sa snazim mysliet na tuto nevyhodu ABS. Ale aj tak to obcas prekvapi :*) -
« Bez nadpisu
Pred vianocami budem v BA. A zrejme aj tyzden potom. Takze by sme mohli opat skusit zorganizovat zraz. Ak teda opat vsetci z toho nevycuvate. Stretnut by sme sa mohli pred Istrosom a urobit tam stavku napriklad blokovanim ich vjazdu do servisu >:-[] Kto sa hlasi dobrovolne, ze urobi nalepky na auta a transparenty?
BTW lepsie bude, ak vyskusas ty to moje. Mozno som na problemy, ako mas ty, iba malo citlivy. -
« Re: Re: Megane/fabia
tv:
rolety su problem vsetkych ABS - ked sa dostane ABS do rezonancie s roletami, tak nebrzdi ziadne auto - ide o to nast spravnu rychlost a spravne rolety :-)
ak niekto prehlasi, ze neche ABS, lebo ma problemy na roletach, tak ten vyrok patri k vyrokom typu:
"nechcem airbagy, lebo pri nehode budu vyssie naklady na opravu"
"nepriputavam sa, lebo xy sa priputal a zhorel v aute a yx sa nepriputal, vyletel z auta a prezil"
- cize sprostosti
ABS a spol. na veeelmi podrobnej urovni sa rozoberalo tuto
[odkaz] -
« Re: Megane/fabia
luf: mohol by si pred vianocami prist do BA, ja bych ti to moje dal do ruk at ho testnes :-) Len nie v zakrute, lebo ak sa utrhne a ty neprezijes, kto by mi ho vyplatil :-)
tv: vcera som ta moc nepocuval, skoro ma sundala Octavia a mohol som si vybrat ktora :*) -
"-- skrytý --" 20.10.05 07:49
« Bez nadpisu
Ked sa odputam od ostatnych veci, ktore tu debatujete ohladom Fabia/Megane brzd, musim suhlasit a suhlasim rad s konstatovanim Fera, ze lepsie ako akekolvek brzdy je predvidavost vodica.
Za posledny cca rok som musel prudko brzdit snad dvakrat, z toho iba raz az do smyku, a to na relativne tazkom Berlingu s bubnami vzadu a bez ABS. Pani na nejakej novucickej Alfe so znackou SN (ach jo, to su ti najlepsi vodici na Slovensku) si to zamierila na kruhovom objazde cez tri pruhy, jednu plnu a jednu dvojitoplnu ciaru smer letisko. Pravdupovediac, vzdy, ked vidim nie domacu znacku, davam na kritickych usekoch pozor a kriticky usek u nas je kazdy, kde cesta nejde rovno aspon 300m :), ale toto bol pripad, u ktoreho je pravdepodobnost nizsia ako 1%. -
"-- skrytý --" 20.10.05 07:34
« Bez nadpisu
No prave o tom ABS z Fabie je zname, ze to nie je to prave orechove - mnoho ludi olutovalo, ze si ho priplatilo, pocul som nazory, ze druhy krat by to nezopakovali.
Ked to skratim, tak problem je asi tom, ze na priecnych roletach sa za istych podmienok (ktore sa bohuzial vyskytnu dost casto) a neprilis intenzivneho brzdenia aktivuje ABS, ktore vsak ako naschval brzdi o dusu vtedy, ked je koleso odlahcene, nasledne brzdy povoli, koleso dopadne celou hmotnostou na hrb, ale odbrzdene. Nasledne sa zabrzdi, ale uz je zase "vo vzduchu" a odlahcene a tak dookola. Vysledok: clovek tlaci o dusu a auto nebrzdi takmer vobec.
Ked si chcete precitat detaily, najdem link na yahoo diskusiu. -
"-- skrytý --" 19.10.05 22:50
« Bez nadpisu
Chlapci, už asi 16 let je tu něco jako svobodný trh a každý si může koupit téměř jakékoliv auto. Takže proč ty emoce.Dnes jsem asi po 3 měsících jel s Fabií dcery a mám pocit, že se s tím autem jelo lépe, než s novým Swiftem.Sice byla za stejné peníze o mnohé ochuzená, ale vše je přesně tam kde má být, kastla tuhá,brzdy výborné, ABS perfektně nastaveno, při přejezdu spár zádné rázy, což Suzuki dělá(ABS nastaveno totálně blbě) a protože jsme tu u Renaulta, tak ty rázy dělá i Renault, jehož cena před slevou byla 900 tis.Takže já bych ty škodovky zase až tak moc nekritizoval. Z těch 3 aut doma má např. nejpřesnější řazení.
Ať si každý koupí, co uzná za vhodné.Pokud je pocit, že škodovek se prodává moc, je třeba možné si zakoupit reklamní plochy a udělat antiškodováckou bilbordovou reklamu, např.
V čem je problém? ;-) -
« Re:
to PP:
pises "aspoň na něčem jsme se shodli,problém Škody není v tom,že by neuměli vyrobit kvalitní auto"
no v tomto sa s tebou uplne nezhodnem :-)
vid katastrofalny vysledok novej octavie a superb v celnom crashteste
nova octavia dopadla horsie ako fabia a zhruba na podobnej urovni ako stara octavia, co je 10 rokov stara konstrukcia
a za aktivne opierky hlavy chcu v SR trapnych 2500 Sk - no comment bud to mali dat do serie alebo neprovokovat, aspon je jasne, ako si dali zalezat na bezpecnosti, esteze ESP je za slusnu cenu... -
PP. 19.10.05 19:27
« Bez nadpisu
Napriklad nechapem, ako je mozne ze nova Octavia nema ani v najvyssej vybave 6xABG, povazujem to za vysmech zakaznikov.
aspoň na něčem jsme se shodli,problém Škody není v tom,že by neuměli vyrobit kvalitní auto,jejich problém je v tom,že ho oškubou na základní výbavě co to jde a ještě jsou tak drzí a nabízejí nám ho za nehorázné prachy.Na západ od naších hranic by jim to neprošlo,ale čechům to nevadí,kupují jak diví,vždyť je to Škoda.Takže vlastně je vše v pořádku,jenom využívají toho že tady je lidi ještě neprokoukli.
mal som to zavesene dole, ako je uchytenie venca ku stredu. Inak je to hlupost, lebo ten volat nema taky lahky beh .