Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 11.11.05 22:02
« Bez nadpisu
Nestává!! Důvod může být, že jsi moc nedočkavý. On PP v Megane totiž integruje zobrazenou hodnotu přes nějakou delší dobu (nejméně v řádu sekund), takže po zařazení musíš čekat nejméně řekněme 10s a pak tu nulu skutečně uvidíš... To neznamená že to prvních 10s něco bere, ale že doba než se ta nula dostane na displej je zde úmyslně dlouhá - proč to ví jen výrobce... Tím že šlapeš na plyn bych řekl že se nic nemění, ale jinak vnímáš tu dobu integrace a přijde ti to jaksi "přirozenější" že to zvolna padá. Zkus to znovu a uvidíme. Já se na to zaměřím zítra a pak to srovnáme. -
"-- skrytý --" 11.11.05 20:37
« otazka - nulova spotreba
Mam jednu otazku. Pri autach so vstrekovanim ak mam zaradenu rychlost a nemam pridany plyn tak je spotreba nulova az do okamihu kym otacky klesnu pod urcitu hranicu. Pri Megane sa mi to vsak takto nechova vzdy.
Ak "vyhodim rychlost" a idem na neutral tak spotreba je nejaka nie nulova. V momente ked zaradim rychlost mala by spotreba klesnut na nulu, no neklesne. Na to aby klesla na nulu musim pridat plyn. Chova sa Vam to tak isto?
Na Fabii pri tom istom postupe klesla spotreba na nulu automaticky aj bez nutnosti pridania plynu. -
« Bez nadpisu
To PTF: Neviem ako ty ale ja mám záruku mobility tzn. že náhradné vozidlo mi dať musia a nie že môžu.Asi by vtedy v mojom prípade ked nemali k dispozícii auto neplatili peniaze cudzej autopožičovni ak by to bolo iba na ich dobrej vôly... :idea: A v papieroch k autu ohladom tejto záruky mobility je spomínaná aj tá trieda auta... -
"-- skrytý --" 11.11.05 12:37
« Bez nadpisu
Mám to v noci na minimu .. to spolehlivě přes slunečný den nepřečteš !!! Venku trávu růst uslyšíme až s tím budeme hotovi - a to při 130km/h na dálnici... >:D >:D >:D
Ne fakt je to tichounký a jen si to tak vrní. Měl jsem 16V Fabii a tam když se šláplo na plyn tak bručel, tenhle jen bzučí. Bručení jsem neslyšel v žádným režimu. A i kola mi přijdou lepší odhlučněný (nebo je to tím že jsou větší). Já jsem spokojen - pokud to vyznělo že ne tak opravuji... -
« Bez nadpisu
A nepocujete nahodou travu rast? >:D Poznam jedno auto, ktore ma najazdenych >400t km hlavne v noci a na parabolach to je uz trochu vidiet. Ale nie je to nic take hrozne, aby sa s nim nedalo dalej jazdit, viacej znizuje intenzitu osvetlenia spinave sklo. A ak sa vam uz nebude pacit ako vam auto svieti, staci niekde nedobrzdit a poistovna sa o nove svetla postara :-!
BTW casom si najdete nastavenie osvetlenia palubky take, ze nebude oslnovat v noci a bude citatelna aj cez den. -
"-- skrytý --" 11.11.05 12:15
« Bez nadpisu
tv: žárovky UV stop jsou všechny od normálních výrobců - katalogové údaje. Jde o to, že baňka je z křemičitého skla (tudíž bohužel UV prostupná) a plexi kryty světlometů na UV reagují žloutnutím - takže abys tam neměl žlutý fleky je třeba UV odfiltrovat. Nebudeš-li kupovat ve Vietnamské tržnici anebo nejlevnější hypermarketový produkty, neměl bys mít problém.
Já v Meganu reklamuju (našim zákonodárcům) zejména následující: při rozsvícení se má za to že je tma, tudíž se rozvítí celá palubka a to úrovní nastavenou v dimmeru, na kterou přejde i kaple a vrchní displej počítače. Mám-li dimmer nastavený tak, aby mi palubka v noci neoslňovala, nepřečtu to (přitom tam můžou být zprávy pro provoz důležité, ne např. jen rádio a čas). Řešením je sice vytažení dimmeru na max. jas, což je ale úkon jednak zbytečný, druhak pitomý a třeťak moc neřešící neb při prvním setmění mi to začne vadit zase naopak. Současně se podsvětlují i stupnice a ručičky všech přístrojů, což mi upřímně řečeno při denní jízdě vadí (nevím proč, ale nelíbí se mi to). No a večer vše zase nazpět. Takže proto hledám sadu světel (Hella toho dělá mraky - i přímo pro konkrétní modely aut, pro Megana bohužel ne) co se dá do spodního spojleru nebo kam to vlastně patří a připojí na UCH jednotku tak, aby to svítilo když je tam karta a hotovo... A komfort co pro mě výrobce vymyslel v kabině včetně světelného senzoru bych si rád nechal fungovat v tom stavu, jak byly původně výrobcem myšleny. -
"-- skrytý --" 11.11.05 11:25
« Bez nadpisu
Tamtam: v lete je pod kapotou kludne aj 80 stupnov, mozno aj viac a to sposobilo blbnutie niektoreho komponentu. Tych 80 stupnov okolia plus nejake to stratove teplo vnutri elektroniky uz moze sposobit nejake tie problemy, napr. kondenzatorom, povedzme aj procesoru, prip. sa mozu rozhasit nejake tie parametre obvodov mimo schopnosti tepelnej kompenzacie. Nevravim, ze sa to stane, akurat ze ta dodatocne hlukova a tepelna izolacia tomu prida este nejaky ten stupnik naviac...
Ja mam svetla zapnute stale, v Berlingu sa to nastavi v pocitaci (BSI) a odvtedy je to furt. Po dvoch ltach nebadam ziadne zmeny v svietivosti. Akurat je v prirucke upozornenie, ze je treba pouzivat ziarovky s nizkou intenzitou vyzarovania UV ziarenia. Vie niekto, kde sa take daju kupit...?
BTW, asi bude existovat verzia Megana aj pre severske krajiny, kde to vsetko (podsvietenie pristrojov a hlavne svetla) moze byt nejako vyriesene. Mozno softwarovo, mozno je tam aj nejaky HW naviac. Najlepsie by bolo zaviest nejaky spinany menic napatia, aby sa na ziarovke udrzalo nejake nizsie napatie (vraj Octavia II to ma). -
"-- skrytý --" 11.11.05 10:57
« Bez nadpisu
Koukám že jsem asi nabídl smeč debatám svítit / nesvítit... To určitě ne a o tom ani potom!!! Nicméně: řeším jak svítit kultivovaně a inteligentně a nepřijde mi, že tlumená světla, kde je 55W tepla v každém reflektoru ta správná cesta jak zviditelnit sebe a auto, je-li veškerý světelný kužel (paprsek) směrován do země 50m před auto. Tyhle světla nedělají to co asi míní "duch zákona" a kromě toho že zatěžují instalaci auta 150W odběru který rozehřívá paraboly a plexi překryt žárovek a světlo rve do země, bylo by dobrý hledat světla pro denní svícení který s 5W nadělají víc efektu a míň škod. Tak se ptám: existuje nějaká sada s požadovanou E8 nebo kolik pro denní svícení pro Megana?? Vážně mi totiž nemusí svítit ručičky tachometrů a současně zmírňovat svůj svit počítač a střední kaple po celou dobu života auta - přijde mi že Megane zrovna je nepříliš user friendly k trvalému svícení, sice pravda sám zhasne rozsvítí to jo, ale budu muset furt točit kolečkem dimmeru přístrojů (abych přes den přečet PP a v noci nebyl oslněnej) a to až do doby, než dráhu poťáku prošoupu a fungovat to přestane. Naopak originální myšlenka kdy kaple pohasne v okamžiku rozsvícení na nastavení dimmer (stmívač), přičemž do té doby svítila naplno a ručičky byly zhaslé mi vyhovuje 100% a k tomu bych se chtěl sadou pro denní svícení navrátit... Nějaké tipy jak na to?? -
"-- skrytý --" 11.11.05 10:38
« Bez nadpisu
Já ještě uvažuju o vylepšení izolace na spodním krytu motoru - předpokládám plastovou desku (izolace motor - silnice). Pokud bude místo a tvar to dovolí, přišla by tam samolepící Mikra folie (sklená vata + alobal), myslím že absorbce hluku jdoucí "do spoda", tedy na silnici bude jistě významnější než "jdoucí do nebe" - tedy kapotou. Ale k tomu už musím pod auto...
tv: ohledně přehřátí motoru tou dekou zvrchu díky za tip, budu si to hlídat, nicméně: neřekl bych že to u motoru v originále zavřeného do plechu (tj. zavřeného tak jako tak) vs. u motoru zavřeného do odhlučněného plechu, který je větrán zepředu dospoda náporem a vrtulí asi nebude dělat tepelně významný rozdíl. Mě jde o to, aby stoupající proud horkého vzduchu (auto stojí odstavené s horkým motorem) co naráží do plechu víka a postupuje do stran a dírami ven nebyl v kontaktu s plechem samotným, ale odrážel se od jiného materiálu co dělá pro to víko tepelný štít. Vlastní překážka v proudu tepla to snad významná nebude (ve stylu že jsem utěsnil něco kde původně byla díra atd.). Jinak běžné provozní teploty okolí jsou -15 až +30 (píšou v servisce), takže to je natolik širokej rozsah a současně natolik různé vlastní podmínky, že tohle nemůže způsobit nějakou změnu. A mimochodem je to díl Renaultem schválený - sice do jiné verze, ale nehrozí snad že by např. upadl a zacuchal se do řemenu.... Spíš mám obavu o nový zákon přikazující svítit v létě (rozuměj při stání na jižní spojce je-li venku +35 a tepelný výkon slunce v poledne a červenci je dalších 1100W/m2) aby tohle přežily paraboly (přežily nemyslím že se neroztečou, ale že se ani o 1% nezhorší jejich odrazivost budou-li exponovány všem zdrojům tepla naráz (horké okolí, horký motor, teplo žárovky, energie slunce, nulové chlazení jízdou). Škodovka ještě u Fabie tenhle režim zásadně nedoporučuje - zákonodárce přikazuje... Tak nevím, ale v kolonách budu zhasínat. -
« Re:
tv, Tamtam: ja som tu izolaciu vyriesil jednoducho. Islo mi hlavne o to, aby motor v zime velmi rychlo nevyhladol. Zobral som asi 1,5cm kartom, vyrezal potrebny tvar a cez kapotu uz mi teplo neunika tak vyrazne ako predtym. Na felde som napr v zime pri jazdach mestom, teda do 10km zakryval chladic a bolo to ctit. Rychlejsie som al teplo a pri starte za 1h som mal stale teplo. Ten motor to setri. Teda moj nazor. Akurat na dlhsiu trasu a pri vyssej rychlosti kryt na hladic musel von. Mozem povedat, ze aj priemerna spotreba bola v silnych mrazoch cca o 0,5l nizsia. Meste pri castejsom zastavovani aj viac. PP som vtedy nemal. U megna to ale nemam. Tazko dostupne na rychlu manipulaciu a naviac som prestal chodit do prace autom, takze ho studenych startov setrim inak :-) Teraz testujem bike, samozrejme nie znacky Renault :D -
« Re:
Tom69: s tymi poruchami je to trosku inac, musi sa jednat o 3 rovnake alebo3 rozne poruchy, ktore ale neumoznuju RIADNE POUZIVANIE vozidla.
Ak sa ti teda napr. pokazi stahovanie okna, alebo central... nema to vplyv na riadne uzivanie vozidla, a auto ti nevymenia...
Je to presne v sulade s platnou legislativou (ta je v tomto rovnaka v SR aj CR)
hardy, no o.k, takze ak ti ostane otvorene auto a neda sa zamknut, nebrani to riadnemu uzivaniu ? No mysim trosku blby priklad :-) skor si mohol pouzit pokazene autoradio a este nieco k tomu -
"-- skrytý --" 11.11.05 00:16
« Bez nadpisu
Tamtam: teraz ma napadla jedna vec, ked som si este raz precital, ze nechces, aby Ti prestupovalo teplo na kapotu. Ja som mal davnejsie problem prave s tym, ze som vlastnil Citroen AX s exotickym motorom - 1.4TZS a uplne prvy model s katalyzatorom (dovoz Svajciarsko) z roku 1987. Este to nemalo vstrekovanie, ale elektronicky riadeny karburator, pricom pocitac bola 8051-ka. Evidentne vsak dochadzalo - a to najma v lete pomerne casto - k prehriatiu nejakeho komponentu (asi procesor) a riadenie zblblo tak, ze zacalo nepravidelne a rychlo spinat vsetky vystupy, takze volnoeh behal hore-dole, obcas to zdochlo, solenoidy odvzdusnenia nadobky s aktivnym uhlim a tycka zrychleneho volnobehu vydavali take zvuky, ako cvrcky (svrceky) za mesacnej noci a nepomohlo nic, iba drzat aspon 2000 otacok a vyhnut sa zapcham, ktore by mali trvat viac ako 5 minut ak bolo vonku nad 30 stupnov. Pritom ventilator bezal ako o dusu. Po odstaveni motora v tomto stave nasledovala asi polhodinova pauza, ked sa auto nedalo nastratovat.
Modely roku 1988 uz mali modifikovany okruh ventilatora, ktory zabezpecoval predlzeny beh v pripade zopnutia a tiez po vypnuti zapalovania.
Co tym chcem povedat je to, ze keby si nahodou v lete pozoroval nejake cudne veci, tak skus na chvilu odobrat tie kryty, ci to nebude nahodou tym. Predsalen benzin vytvara viac tepla ako diesel, ale na druhej strane, snad uz tieto detske choroby elektroniky spred pomaly dvadsiatich rokov su davno vyriesene.
PS: navrhujem (uz po x-ty raz), aby sa veci tykajuce sa reklamacie a vratenia auta Tom69 a nasledne diskusie drzali v jednom z x topicov, ktore Tom69 stihol zalozit a ktoviekolkokrat este zalozi. Nechajme tento topic na technicke zalezitosti ohladom Meganu. Suhlas? -
"-- skrytý --" 10.11.05 22:20
« Renault Megane Grandtour Sportway - 1.5dCi/106 k/6 kvalt
Zdravíčko,
díky za informace, trochu jsem si to přebral. Abych měl jasno, tak jsem sedl ke smlouvě s Renaultem a dočetl jsem se ohledně náhradního vozu:
cituji:
Náhradní vozidlo: - V případě, že vozidlo není možné opravit týž den nebo celkový čas potřebný na opravu podle tabulek časových norem Renault přesahuje 3 hodiny, je klientovi možné zapůjčit náhradní vozidlo a to nejdéle na dobu 3 dnů. Zapůjčeným náhradním vozidlem bude vozidlo kategorie B (Clio) :shock: kromě zvláštních případů, kdy s ohledem:
-na počet přepravovaných osob nebo vzhledem
- na objem přepravovaného nákladu
bude zapůjčeno voidlo nejbližší kategorie a to dle možností autorizovaného servisu. V případě lehkého užitkového vozidla se postupuje obdobně. Pro majitele modelů Espace a Vel Satis bude zapůjčeným náhradním vozidlem vozidlo kategorie Scénic.
Poplatky jako například dopňkovou pojistku, dálniční poplatky nebo cenu paliva hradí klient. >:-[]
Použití náhradního vozidla je omezeno na pohyb v dané zemi a náhradní vozidlo musí být vráceno v místě zapůjčení, nestanoví-li dohoda něco jiného. .... A pak to pokračuje dál, další ujednání.
Tzn., že když zapůjčí vůz, tak je to z "dobré vůle", což je na jednu stranu fajn, ale na druhou stranu podle mě morální povinnost, přece je to nový auťák a já tu poruchu nezpůsobil.
Jinak jsem asi obdržel auto jiné kategorie než je ono zmíněné B. 8-s
Taktéž mě sere, že jsem musel kupovat dálniční známku, i když na svém vozu už zakoupenu mám. Dále spotřeba u kangaa je mnohem vyšší, než u megoša. To jsou další náklady, které jsou zbytečné a mnou nezpůsobené.
A ještě ujednání, že s tím nelze jet do zahraničí.... no je fakt, že technický stav té krabice to nedovoluje (za týden a něco jsem najel cca 2000 km, svítí kontrolka na airbag a huláká výfuk... :?: )
No uvidíme, příští týden se zvažuje návštěva Productroniky v Mnichově, no nevím, čím tam pojedu, pokud vůbec pojedu. Dá se nějak právně aplikovat to, že dochází vlastně k omezování vlastní činnosti firmy? :x
PTF -
"-- skrytý --" 10.11.05 20:41
« Bez nadpisu
Pro ty co ještě sledují mé pokusy o odhlučnění kapoty (v záplavě problémů reklamačního řízení >:D ): dnes jsem práci dokončil, na vrakovišti jsem trefil na originál odhlučňovací sadu z Megane II dCi a za pár korun si přivezl domů "dečku" jako novou. Následovala story zakoupení příchytek co jí drží na kapotě, nicméně i ty jsem za pár korun nakonec pořídil. Takže sestava vypadá následovně: 3 volná pole kapoty jsou zatlumena 10mm tlustou technickou tkaninou ustřiženou na přesný rozměr a vlastní pružností držící zastrkané za okraj lemu, následně je to celoplošně překryto originál ohdlučňovacím prvkem pro naftové motory přidělaný originálním způsobem - tj. design je totožný jak bylo-li by to ze závodu. Od úpravy si slibuju zejména 3 věci: 1. nebude se víko kapoty špinit (zevnitř) tak, že by se nějaké nečistoty dostávaly do meziprostorů plechů víka a jeho výztuh - tyto místa totiž nejdou nijak umýt a nevypadalo by zrovna vábně kdyby se za čas naplnily černým šmírem 2. bude to tepelně izolovat zejména sálavé teplo stoupající po odstavení auta v létě směrem k víku, kde je v cestě (uvnitř těch velkých polí) jen 1mm tlustý finální plech víka s vnějším lakem bez jakékoli další zábrany - ten se po půlhodině stání rozpálí na +80°C a za pár let tam může být lak bez lesku 3. třeba uslyším nějaký ten akusticky tlumící účinek - jasně že nečekám zázraky, ale zavřít motor do prázdného sudu a do sudu kam naházím ještě nějakou tu tlumící hmotu může být snad nějak poznat. Při zavírání víka ze zvuk trochu ztlumil, tak uvidíme. Zatím jsem s tím nejel. Jo a jinak - vypadá to o 100% líp!!! Takže za tu námahu.... >:D :D -
"-- skrytý --" 10.11.05 17:09
« Re: Re: Re:
Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během prvních šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při převzetí této věci. Podle ustanovení par.616 odst.3 ObčZ. má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Záleží tedy výlučně na volbě kupujícího, zda bude požadovat opravu, nebo výměnu věci. Výměnou věci se rozumí výměna vadné věci za tutéž bezvadnou, nikoliv jakýsi povinný odběr jiného zboží nabízeného prodávajícím ve stené ceně.
Při třetím výskytu stejné odstranitelné vady bránící řádnému užívání věci pak má spotřebitel vždy právo dle par.622 odst.2 obč.zák. dle své volby buď od smlouvy odstoupit nebo požadovat výměnu věci, a to bez ohledu na to, zda jde o obuv,televizor či osobní automobil. Při odstoupení od smlouvy se vrací celá kupní cena. -
"-- skrytý --" 10.11.05 16:30
« Re:
Mas pravdu, dokonce ve sporech ktere vede zakaznik proti firme, se soudci ridi pravidlem nikoliv 3x a dost ale spíše 2x a dost, ani neresi jsou-li to stejne zavady, proste se vzdy kloni na stranu slabsiho, nebot se vychazi z toho ze zakaznik je ten ktery nema moznost se branit jako firma. Zkuste se zeptat nejakeho pravnika, ktery tyto spory jiz resil. Mohl bych vypravet. -
« Re: Re:
Urcite ze predajcovia a importeri aut, tym ze predavaju auta - drahe vyrobky, maju tendenciu si mysliet, ze u aut je to inak. ALE aj ked zoberies do opravy topanky, tak predavajuci (predlzena ruka vyrobcu) rozhoduje o sposobe opravy a na vymenu mas narok len po trikrat opakovanej, tej istej zavade: preto som uviedol, ze ak sa jedna o zavady vzdy ine, musia ti znemoznit riadne uzivanie vozidla (ide na 3 valce, zhasina motor pocas jazdy - ano aj to sa stava, nemozes nastartovat a pod.) Tieto informacie ti dufam pomozu pri rieseni tvojho problemu. -
"-- skrytý --" 10.11.05 16:25
« Re:
Len jeden postreh k tomuto tematu. Na Slovensku plati od vstupu do EU novy zakon o reklamciach a uz neplati ze ak sa 3x nieco pokazi tak je to automaticky na vymenu. V novom zakone uz nie je nic o 3x pokazeniach tej istej veci. Vyklad a znenie zakona najdete na www.soi.sk, nazov clanku je nieco ako: zmeny od 1/4/2004. -
"-- skrytý --" 10.11.05 16:19
« Bez nadpisu
Hardy: Termin Radne pouzivanie vozidla je dost diskutabilni. Dovedu si představit že koupím-li dvě levé boty, brání mi to v řádném užívání neb jednu neobuju. Mám-li kalhoty které mají na spodu nohavice flek, je to otázka. Stejně tak auto ve kterém nelze odemknout volant nebude moci být řádně užíváno, ale ty okna a centrál?? Koupil jsem stahovací okno a chci aby řádně fungovalo, stejně tak klakson, ostřikovač atd. Diskutabilní je asi žárovka, ale věci co jsou ve výbavě musí fungovat a pokud mi ani na potřetí nedovedou opravit netroubící klakson (to přeháním), měla by to být neopravitelná vada...
Jinak mě na Fabii opravovali nefungující klimatizaci na 6x (díky vlastní tuposti - nikoli že by se jednalo o složitost - i já laik už pak věděl kde má okruh netěsnost, jen oni nevěřili...) a nemohl jsem s tím pořídit vůbec nic než opakovaně přistavovat k opravě, protože to bylo na leasing a to je obchodní zákoník kterej termín výměna věci s neopravitelnou vadou vůbec nezná. Takže jsem měl de-facto jen permanentku do servisní sítě v celý Evropě na to furt dokolečka spravovat děravou rouru. I z toho důvodu jsem už teď platil Cash... -
"-- skrytý --" 10.11.05 16:17
« Re:
Z vlastni zkusenosti vim, ze pro soud je rozhodujici, jedna-li se o vadu ci nikoliv a nerozlisuje je-li mala velka stredni tlusta, proste vada tam je a tim to konci. Ber to tak, ze by se vsude vedli nekonecne diskuze s prodejci je-li to vada zavazna nebo neni. Vracel jsem napr. penize zakaznikovi v pripade, ze se u nokie pri nahledu do promeskaneho volani telefon restartoval a nebyl k dispozici v tu chvili sw ktery by to vyresil. take by se dalo rict, ze te to neomezuje, nebot telefon jinak normalne fungoval, tj. volal, prijimal hovory jen ses nespel podivat do vypisu promeskaneho volani. To nas jen prodejci stale presvedcuji, ze u aut je tomu jinak, ale ver tomu, neni! -
"-- skrytý --" 10.11.05 16:07
« Bez nadpisu
Ať tak či jinak - díky za rozšíření obzorů... Mám ovšem taky ten dojem že se jedná o náhrady v situaci poruchy na cestě (dokonce nějaké limity v km že musíš být dál než někde - ne že jsi ve 4. ulici od baráku), kdy hradí příjezd a práci mechanika (do limitu "něco") a zůstane-li to i tak nepojízdné, pak odtah k opravě a stylem výlučně nebo nějakou další alternativu typu vlak zpět, vlak dál nebo auto nebo nocleh pro všechny kdož v tom seděli než se to zastavilo - ovšem současně ne výše než počet míst dle TP (to pro případ že by v tom zrovna jelo 9 cikánů...) >:D >:D Píšou že nehradí tu vlastní opravu - no ale tu zase by měl platit výrobce (záruka), takže pro mě z toho vychází že já to mám gratis??? Asi budu večer číst... -
« Bez nadpisu
Tom69: s tymi poruchami je to trosku inac, musi sa jednat o 3 rovnake alebo3 rozne poruchy, ktore ale neumoznuju RIADNE POUZIVANIE vozidla.
Ak sa ti teda napr. pokazi stahovanie okna, alebo central... nema to vplyv na riadne uzivanie vozidla, a auto ti nevymenia...
Je to presne v sulade s platnou legislativou (ta je v tomto rovnaka v SR aj CR) -
PP. 10.11.05 15:45
« Bez nadpisu
Půjčování náhradního vozidla není ze zákona,ani to není dobrá vůle prodejce.Je to věc rozsahu asistenčních služeb,které se poskytují po dobu záruky,konkrétně u Renaultu je to Renault Asistance,která se poskytuje s koupi nového vozu,v podmínkách k výše uvedenému je pak specifikováno čeho všeho se to týká-odtah,poskytnutí náhr.vozidla - a jeho třída :!: ,zajištění noclehu,náhradní doprava,etc. -
"-- skrytý --" 10.11.05 15:16
« Re:
Mas naprostou pravdu, ze zakona pro prodejce nevyplyva povinnost zapujcit nahradni vyrobek, je to pouze o dobre vuli a moznostech. Co se tyka opravy, musi byt vyrizena do 30 dnu, po vzajemne dohode (nemuze ti to prodejce naridit - musel by si s tim vyslovne souhlasit, napr. na zaklade nejakeho bonusu) lze reklamaci prodlouzit na 60 dnu. Pokud neni reklamace vyrizena do 30 dnu, jedna se ze zakona o neopravitelnou zavadu. Prodejce nemuze ani udelat to, ze by vzal dil z jineho, napr. lehce ojeteho vozu a soucastku ti tam dal aby stihl termin, je jen otazka, zda-li bys to poznal. Cetl jsem v SM, ze Auto Stangl operuje flotilou fabii, ktere bezplatne zapujcuje jak servisum tak zakaznikum, jen si myslim, ze by na to asi nikdy renault nepristoupil, aby ses prohanel ve fabii. -
"-- skrytý --" 10.11.05 15:06
« Bez nadpisu
Podle mě tedy zapůjčení náhr. auta po dobu opravy není povinnost (a už vůbec ne ve stejné třídě)... Co mě je známo tak kupující má nárok na bezplatnou a úplnou opravu vady reklamované věci ve lhůtě do 30 dní od předání a o tuto dobu (myšleno dobu kdy věc nemohl užívat) je mu pak následně prodloužena záruční lhůta (na věc jako celek - ne na tu opravu samotnou - ta pak může být klidně i delší). Takže po dobu co se auto opravuje v servise záruční doba neběží. Ze zákona nesmí být delší než 30 dní a jedna stejná vada se smí opravovat nejvýše 3x, pak se klasifikuje jako neopravitelná a bránící a blblabla.... Ale že by se někde nějak v zákoně upravilo, že zákazník má nárok po dobu opravy na další věc stejného druhu jsem upřímně ještě neviděl... Příklad: koupím foťák ten ale nefotí dám ho spravit - půjčí mi snad po tu dobu automaticky druhý stejný?? Asi těžko. Takže já bych to chápal jako nadstandard servisu vyjadřující dobrou vůli nějak dle možností vyjít vstříc, zákonný nárok ovšem neexistuje. Jinak by musel servis disponovat způusobilou flotilou x kusů y druhů vozidel k zápůjčce, aby všechny situace že se 10 meganů nebo 8 lagun či 7 masterů naráz sjede do jednoho servisu uplatnit reklamaci... :shock: :shock: Pokud se ovšem pletu rád se nechám poučit, ale ani u škodovky (dokonce: český výrobce vs. česká legislativa) tomu nebylo jinak - vl. zkušenost. Místo Fabie Ele s reklamovanou nefungující klimou mi půjčili 40kW felicii s okny na kliku - ale byl jsem rád že jsem mohl nějak jet domů a nemusel na vlak a tak jsem to i chápal... -
« Bez nadpisu
To PTF: Budeš sa divit ale neprekvapil si...Mne sa nezamykal kufor a auto som mal v servise presne 29 dní...Tiež objednavali riadiacu jednotku z Viedne, tam nebola takže sa čakalo na kamion z Francuzska...
Čo sa týka náhradného vozidla tak su povinní dať Ti vozidlo v rovnakej triede, čiže by sa nemalo stať, že prídeš s Lagunou a odchádzaš Thaliou...
Realita je však taká, že nie vždy je nahradné vozidlo k dispozícii.Mne poslali auto z požičovne až pred dom.Golf V v automate... :roll: .
V žiadnom pripade by som neodišiel na niakom kýbli ala rozmrdané Kangoo...
----------------------------------
Scenic II 1.5 dCi -
"-- skrytý --" 10.11.05 09:26
« Re: Re: Renault Megane Grandtour -Sportway- 1.5dCi - 106 k -
To PTF: Mozem len potvrdit Mirove slova. Bohuzial Renault servis funguje tak ze prides s autom ktore ma problem oni ti rozoberu auto zistia kde je problem, naspat ti ho poskladaju a objednaju ta na dalsi termin ked uz budu mat ND. Potom prides druhy raz, zasa ti rozoberu a poskladaju auto a mozno odstarnia problem.
Vrzganie dveri, s tym sa zmier to je pravdepodobne vlastnost, co viem tak to robi vela meganom.
Celkovo vrzganie cohokolvek v interieri pri prejazde nerovnosti je slabinou vela meganov, stredovy panel, dvere,.....tiez sme to uz par krat v diskusii preberali. Staci si vypnut radio a chvilu jazdit s vypnutym radiom a hned clovek zisti co kde vrzga. Hlavne s bliziacou sa zimou sa to "zlepsi"
Vzhladom ine zavaznejsie problemy ktore tu poniektori mame je problem s vrzganim interieru uplna banalita. -
« Re: Renault Megane Grandtour -Sportway- 1.5dCi - 106 k - 6 k
PTF:s nedostatkom ND je to uplne normalne. Toto je pekna slabina aj SR servisom. Oni na sklade nemaju hadam nic. Ani bezny spotrebak. Na brzdove kotuce a platnicky som cakal skoro dva tyzdne. Ja neviem ako robia tie garancky. Ale viem, idete na garancku, vymenia olej a filtre a ak je treba menit brzdy, objednaju sa na iny termin. Takze zbytocne navstevy v servise, strateny cas. Ked mi blbli vsetky 4 klucky( zamykanie auta) a senzory( odomykanie auta) tak to bola oprava na 4x, lebo nemozu vymenit vsetko naraz, mozno pomozu vyenit len prve dve klucky, alebo en jedna strana. Reku o.k, vymente to postune, a testujte, len ma neobjednavajte na x-krat a objednajte celu sadu na auto. Neda sa >:-[] . Oni sa snazia asi oto, aby si sa v servise citil ako doma :-) -
"-- skrytý --" 10.11.05 07:29
« Bez nadpisu
A s tím oknem je to skutečně tak,impulsní je u Sportwaye jen jedno.
Slovensky Sportway ma impulzne vsetky styri. ;-)
Mam vsak dojem, ze sme tu uz niekedy predtym diskutovali logiku tych stavov ako je zapnutie zapalovania, otvarania dveri a okien apod. a odniesol som si z toho taky nejaky dojem, ze dieselove verzie maju tu logiku volajaku cudnu, zatialco benzinove su pouzivatelsky prijatelnejsie. -
PP. 09.11.05 22:55
« Bez nadpisu
PTF:
zatím ti nezbude nic jiného než čekat.Na opravu vzniklé poruch mají 30 dnů,pokud ti to do té doby auto neopraví považuje se porucha za neodstranitelnou a máš nárok na vrácení peněz nebo výměnu zboží,takový je výklad zákona...jenže žijeme v ČR že... ;-) :'-(
A s tím oknem je to skutečně tak,impulsní je u Sportwaye jen jedno. :roll: -
"-- skrytý --" 09.11.05 21:22
« Re: Renault Megane Grandtour -Sportway- 1.5dCi - 106 k - 6 k
"Slavte s námi"
Dnem konání srazu je sobota 19.11.2005 od 10.00hod v Praze na volné ploše parkoviště obchodního centra METROPOLE ZLIČÍN [odkaz] . Zúčastnit se mohou samozřejmě i majitelé dalších značek, kteří mají obdobnou zkušenost.
Cílem setkání je upozornit na zaběhnutou praxi prodejců nových vozů, kteří jaksi zapomínají, že dle zákona má zákazník nárok na výměnu výrobku či odstoupení od kupní smlouvy po 3 stejných nebo 4 různých opravách. Automobily nepodléhají, co se týče uplatňování odpovědnosti prodejce za vady, žádnému speciálnímu zákonnému režimu. -
"-- skrytý --" 09.11.05 20:50
« Renault Megane Grandtour -Sportway- 1.5dCi - 106 k - 6 kvalt
Zdravím všechny majitele "kvalitních" vozů Renault Megane II,
opět přicházím, abych sdělil nové zkušenosti s mým,
v záhlaví popsaným vozem.
Auťák mám necelé 4 měsíce, najeto cca 14.tis km. Zatím jsem měl
většinou pozitivní zkušenosti, jen se objevovali sem tam nějaké hlouposti.
Minulý týden jsem ale při cestě městem ucítil zápach nafty v kabině, nejprve jsem si myslel, že jde o puch z auťáku předemnou. Jenže pak jsem stál sám na kraji silnice v přírodě a pak bylo jasné že to jde z motoru. Tak jsem zavolal ihned do servisu, kde jsem se domluvil že mi to
opraví.
Tak jsem se následující den dostavil, vytvořil jsem i seznam dalších věcí které mě vadily. Seznam všech otravných poruch 8-s :
1. Zápach nafty do prostoru posádky - důležitá porucha
2. Vrzání dveří spolujezdce vpravo vpředu + u řidiče (v menší míře)
3. nemožnost stahování el. okna spolujezdce při vypnutém motoru - jen
při kombinaci zařazeno+brzda+start, ale to se spouští i zbytečná elektronika. pri klasice zmáčknutí tl. START bez pedálů se dá spouštět pouze okno řidiče. (žádný velký problém, jen to sere)
4. menší protlačení a poškrábání levého prahu - toť následek 2 denního
užívání vozu mou kolegynní >:-[]
5. porucha navíjení roletky - krytu zavazadlového prostoru. Nešla navíjet, visela jak hadra. :roll:
V servisu vše uznali, všechny body budou opraveny na záruku, vyjma opravy karoserie, což musíme zaplatit my. Prý to bude během dne opraveno všechno, tak jsem vyfasoval náhradní vůz R. Kangoo a frčel pryč (děsné auto to Kangoo - 200tis km, dodělaný, bez posilovače řízení - nadřený jsem jak sviňa - neměly by jako náhradní vůz poskytovat vůz odpovídající úrovni, vybavení a reprezentativnosti mému vozu? Alespoň že je tak prostorné, ale jak na mě civí zákazníci, když dojedu v takovém vysavači... >:-[] )
No, v průběhu dne mi zavolali, že je roletka spravená, vrzání odstraněno (ověřím), stahování el. okna spolujezdce je dáno výbavou modelové řady Sportway, kdy je jedno okno impulzní a druhé jen obyč. elektrické. To mě nasralo, v objednávce nic takového nebylo... 8-s .
Další problém byl v tom, že náhradní díl za poškozený, z kterého uniká nafta (už nevím který..) nemají, že prý je ve skladu v Maďarsku. Musí se počkat, což mě začalo * více - práce jak na kostele a já nemůžu pořádně jezdit. No fajn, tak to bude do pátku (auťák jsem dal do servisu ve středu..) Pak mi dali vědět, že onen náhradní díl nedošel, ve Vespremu nebyl a tak že musí dojít přímo z francie. Tzn, že mé auto už týden a 1 den stojí v servisu. Omlouvali se mi, ale prý za to nemůžou. To už mě začíná opravdu * >:-[]
A proto se ptám, Vás, kdo máte s tímto zkušenosti, jak se postupuje v takovém případě? A taky se ptám, kdo za to vlastně může, neschopnost servisu? On problém nastává v tom, že mě čekají zahraniční cesty ale s
tímto náhradním autem-vysavačem se nedá nikam jet, to je děsné auto. Tudíž budou muset být cesty odloženy, což způsobuje komplikace.
Uvidíme jak se situace vyvine, jinak vytisknu velký plakát, zmíněný v jiné diskuzi a budu jej vozit v tom náhradním vozítku. A to jezdím po celé ČR, tak ať to všichni uvidí.
PTF -
« Bez nadpisu
To PP:podíval se do konfigurátoru a tam je skutečně cena 445 000kč u sedanu.A v testech se vždy píše tzv.oficiální cena. Článek byl samozřejmě dělaný na míru Škodě ale problém vysoké oficiální ceny Renaultů je jen jejicj problém.Už dávno mohli tuto cenu snížit,ale na hloupé lidi zkrátka platí velká sleva!Ačkoliv samozřejmě 445000 kč za Megana sedana/bez klimy!!/ nemá dnes co dělat s realitou.
Tím jsem samozřejmě nechtěl říct,že kdo koupí Megana je hloupý,ale prostě tento efekt funguje u všeho zboží nejen aut.