Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 12.05.07 22:07
« Chiptuning 1.6 ano ci nie ?
kedze sa tu davnejsie o tom uvazovalo, davam sem toto: www.mmracing.sk/images/content/meg2_16.p… />najviac ma ale zaraza ten stratovy vykon. Zbytocne ma motor 115koni, ked na kolesach je to trosku cez 80k !!! Sa cudujem, ze po chipe nedosiahli deklarovanych 153Nm. Mozno to poriadne nerozbehali, ako sa to tu popisovali, ze to treba prevetrat a potom taha. Ale je mozne, ze konkretny motor bol nevydareny, skoda ze nemerali pred, alebo merali a neukazali. Kto vie. Ale uz asi nik nebude platit tisicky za smiesne 4k :-) -
"-- skrytý --" 11.05.07 09:40
« Radio
No, je to tak, ako pises - ziadne stereo, kvalita AM/stredne vlny. OK, mozno o kapku lepsia, ale pekne to dokaze nastvat. Ani nie to, ze je horsi zvuk, ale ze sa to stale prepina. No a k tomu velmi neskoro reagujuce RDS (riesim to tym, ze ked to vypadava tak, ze sa to uz neda pocuvat, stlacim tlacidlo pamate stanice, ktoru prave pocuvam a na to RDS zareguje okamzite, by ma zaujimalo aka programatorska dusa toto zbabrala) a o radost je postarane. No a najvacsi sok - vyrobca Blaupunkt (mal som radio von uz niekolkokrat). Ide to s nimi dole vodou, stare desatrocne najjednoduchsie radio Blaupunkt Lubeck s RDS a kazetou ma urcite o dost lepsi prednes ako tento skvost.
Na tomto mieste by som mal ale zdoraznit, ze rozpravam ne o Megane, ale o Citrone C5, aby sa niekto nepomylil. A preto aj Mirovi vysvetlim, ze Megane ma naozaj volitelnu strmost zavislosti rychlost - hlasitost, ale C5 to ma iba v dvoch polohach - VYP a AUTO. AUTO funguje nie podla mojich predstav. Mozno je nacase skusit ten VYP...
Inak to by musela byt dost sranda odvodzovat zvuk radia od mikrofonu. Poznam zopar ludi, ktori nielenze hovoria hlasno, ale este hlasnejsie telefonuju. Bolo by zaujimave sledovat hadku radia s takymto clovekom, kto ma hlasnejsie hlasivky... Ale moznoze keby sa to vyfiltrovalo iba na nejake nizke frekvencie, povedzme do 100Hz, plus dat k tomu niekolkosekundovu filtrovaciu pauzu, mohlo by to mat nejaky efekt. -
"-- skrytý --" 05.05.07 14:11
« Re: Bouchání od přední nápravy
takze som sa tomu prejavu zase viac povenoval ale mam pocit, ze to tu je mrtve na radu. Takze v aute som hlavne spravil poroadok aby nic nehrkotalo.
Pre upresnenie, by som to co pocujem nenazval mozno buchanim, ale hrkanim. Akokeby ste buchotali v hrubostenom hlinikovom hrnceku vareskou. Je to presne ten zvuk. Prejavuje sa to najviac pri nizsej rychlosti na roletach, alebo rozbitej betonke. Mozno by to dobre hrkotalo na macacich hlavach. Skusal som aj ci nahodou nieje povolene koleso. Nic. Jedine co som postrehol, by mohla byt vola pri snahe zozkmitat koleso v horizontalnom smere. Myslite ze by to mohli byt tlmice ? ma niekto skusenost ? -
"-- skrytý --" 29.04.07 01:39
« Re: Bouchání od přední nápravy
takze nieco podobne istu dobu pocujem aj ja. Nieco ako plmene buchotanie plechu alebo PET- flase. Myslel som ze mi nieco buchoce vo dverach ci daka flaska pred spolujazdcom, ale nic. Woslik , ako si s buchanim dopadol ? co to bolo ? Pozeral som z bku pod auto, ci tam nieje uvolneny plech pri vyfuku. Stale mam ale pocit, ze by to malo byt od prednej napravy. Niekedy je ten zvuk dost vyrazny a posadka v aute nic nepocuje, len ja ako vodic ;-\ , neviem ci ma vyznam navstivit servis po mojich skusenostiach. Ako otestovat stabilizacne tycky alebo inu moznu pricinu ? co hladat ? -
"-- skrytý --" 26.04.07 11:00
« Startovaci karta
Mimochodem, umrela mi jedna startovaci karta do megana - auto ji ve vetsine pripadu nerozpozna ;-\ Obcas ji staci promackat, aby se "chytla". Odemykani/zamykani funguje bez problemu. Zajel jsem s tim do renaltu, a nastesti mi daji novou zdarma (auto mam jeste v zaruce). Pro info - nova karta stoji cca 3500 + 500 Kc za "sparovani s autem" -
"-- skrytý --" 23.04.07 18:41
« Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče
"vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky..." Ja mam 47k a desticky tak v polovine. Nove koupis tak za 700 Kc. V renaultu za ne chteji 2500, takze nebud blazen a nekupuj to do nich :-! . -
"-- skrytý --" 23.04.07 18:40
« Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče
"vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky..." Ja mam 47k a desticky tak v polovine. Nove koupis tak za 700 Kc. V renaultu za ne chteji 2500, takze nebud blazen a nekupuj to do nich :-! . -
"-- skrytý --" 23.04.07 18:40
« Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče
"vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky..." Ja mam 47k a desticky tak v polovine. Nove koupis tak za 700 Kc. V renaultu za ne chteji 2500, takze nebud blazen a nekupuj to do nich :-! -
"-- skrytý --" 04.04.07 15:18
« Bez nadpisu
A v tom jses jisty...??? Dodnes nevim o jedinem pripadu ze by to kdy kdo v servisu dokazal vysvetlit/nastavit, kazdej to pouziva v tom rezimu ze trvale rozsviti (na pacce) a sviti furt - zhasina to s otevrenim dveri po vypnuti motoru, rozsveci to s nastartovanim motoru. Jenze to sviti cely a veskere palubni pristroje maji rezim "noc". Hele fakt jsem se tomu venoval a vyresit jinak nez jak jsem psal jsem to nedovedl... -
"-- skrytý --" 04.04.07 14:40
« Re:
Copak na Méganovi nejde aktivovat funkce "denní světla"? Přes den svítí jen světla, nikoliv interiér a displeje jedou dál v denním režimu a je to plně komptibilní se světelným senzorem (řídí pak jen osvětlení interiéru). Peugeot to má a řek bych, že francouzský auta jsou si v tomto podobný. Navíc se Mégane dodává i na dánskej trh, kde je to standardní požadavek. Ostatně, ve Francii tomu proto říkají i "dánský světla". -
"-- skrytý --" 04.04.07 14:34
« Bez nadpisu
Ne - lze získat mnohem víc... A ani inženýry netřeba vyhazovat, na náš trh to ale holt dodávají v provedení které umožňuje denní svícení pouze se značným stupněm diskomfortu... Tedy alespoň pro mě (musel bych oželet světelný senzor a nevidím na palubák atd to už se tu rozebíralo). Holt každej jsme jinej - těžko s tím něco zmůžeš.
Však jsem to říkal že to spoustu lidí irituje >:D >:D Odporuje to zákonu o osvětlení vozidel - samozřejmě, protože je napsán diletantsky... Co konkrétně, že vzadu nesvítím?? Kdybych svítil denními světly DRL tak mu to najednou už neodporuje, že... A tak dále. Tučnou pokutu si jistě zasloužím >:D :D -
"-- skrytý --" 04.04.07 14:27
« Bez nadpisu
Zdravim,
k těm brzdám - také mám své zkušenosti. Zpočátku brzdy pískali sporadicky, občas. Nechal jsem je tedy v servisu pročistit v rámci záruky, pískání zmizelo. Po čase se opět vrátilo, ale objevilo se jenom občas. Při 60tis km prohlídce mi vyměnili obložení na předních kolech (mimochodem, snesly by určitě dalších 20tis km, takže kecy o 40tis a měnit nebrat vážně) a píská mi to při každém brždění. Tuším, že bude problém s materiálem, asi si to nechám znovu vyčistit.
Před časem jsme to tu rozebírali - dělal jsem mnoho pokusů jak svítit z originálních reflektorů ale tak, aby se 1) nepřehřívaly, 2) zbytečně nešedly a nesleply, 3) zbytečně nesvítil zbytek auta bez užitku (zejména střední kaple v režimu noc kdy nepřečtu PC a displej od klimy atd.).
Hmm, někdo by měl Renaultu říct, proč platí desítky konstrukčních inženýrů popř. smluvních designerských kanceláří, a doporučit mu všechny vyházet. Stejně pak dojde nějaký český všeuměl a všechny je svými metodami strčí do kapsy.
Protože to rozsvěcí separátní logika tak vše ostatní zůstává zhasnuté, jednak přední obrys, zadní obrys, SPZ plate a celý interiér...
Tak nad těmito uvedenými jednotlivými pokusy s žárovkami si lze klepat na čelo a smát se. Jednak dochází k porušování přepisů a zákonů uvedených i ve vyhlášce - Paragraf 32 - Osvětlení vozidel (což by si zasloužilo pořádnou pokutu), tak mi hlavně uniká význam celého uvedeného pokusu. Co tím lze získat? Že ušetřím nákup jedné žárovky v hodnotě cca 200 kč/ks při určitém nájezdu km? Spousta lidí nenajede víc jak 10tis km za rok a tak je výměna jedné obyčejné žárovky za cca dva roky nijak nezruinuje. A ti co najezdí 60tis km ročně obyčejně i více vydělávají, tudíž je žárovka pro ně korunovou položkou....
PTF -
« Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče
Tento vikend som prezuval na letne a podla mojich pozorovani, bzrdy vydrzia do 120t bez vymeny. Aktualne mam najazdene 83t, brzdim kolko sa mi zapaci, ale malokedy pribrzdujem - pouzijem radsej brzdenie motorom a potom na kratkej drahe zabrzdim. Tolko isto mi vydrzali platnicky aj na predchadzajucom Cliu (teda aspon myslim, pri 105t servis tvrdil, ze budeme menit pri 120t, ale ukradli mi ho, tak k tomu nedoslo). Ad piskanie - jedno-dve ostre zabrzdenia a pisaknie je prec. Mne to vzdy fungovalo. Za posledny rok som ale moje brzdy uz pisknut nepocul.
A aby som iba nechavlil - pri vymene som si vsimol, ze zadne brzdy trochu dru aj ked su odbrzdene. To vysvetluje, preco sa mi za mokreho pocasia brzdy v garazi prilepia ku kotucom a mozno to vysvetluje aj aktualne zvysenie dialnicnej spotreby o cca. 0.3-0.4l (pripadne sa pyta vymenit vzduchovy filter, ktory ma za sebou uz 53t km). Kazdopadne to budem musiet riesit :-( Ak ma niekto nejaky napad co s tym, poradte. Do servisu sa mi to davat nechce, a do znackoveho vobec >:-[] -
"-- skrytý --" 04.04.07 10:42
« brdzy - pískání, výdrž, kotouče
Trošku zareaguju na diskusi /zase/ o brzdách dole - také mi to píská - najeto 20 tis. - píská od 15 téměř nepřetržitě, poté, co mi v servisu srazily hrany "aby to nepískalo" nejdřív nic, teď k zešílení, dle servisu pískají měděné střepy ve směsi destiček, dole se někdo ptal na možnost vyhnutí kotouče po prudkém brždění - vždy, když dám auto do servisu /měl jsem problémy s únavou pružinek, nakonec při 3. návštěvě a zásahu vedoucího servisu Auto Koutek Liberec konečně vyměnili - bohužel nandali tak blbě ještě na zimáky poklici, že mi málem ulítla...no comment/ tedy vždy po návštěvě servisu se zvýší dlouhodobá průměrná spotřeba na nádrž tak o půl! litru - nevím, co tam s tím dělají - po poslední právě začly popiskovat při brždění kotouče, jak když jsou vyhnuté...před tím to nedělalo - začínám být paranoidní - mě ten servis asi zabije!!! no a k té výdrži - brzdím lehce - na 10 tis. mi predikovali přední desky výměnu na 20 tis. - vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky... -
"-- skrytý --" 04.04.07 08:14
« Bez nadpisu
Před časem jsme to tu rozebírali - dělal jsem mnoho pokusů jak svítit z originálních reflektorů ale tak, aby se 1) nepřehřívaly, 2) zbytečně nešedly a nesleply, 3) zbytečně nesvítil zbytek auta bez užitku (zejména střední kaple v režimu noc kdy nepřečtu PC a displej od klimy atd.).
Pokusů bylo fakt mnoho, jeden čas jsem jezdil s 20W halogeny na místech parkovacích žárovek (svítí to výborně, bohužel vjem takto rozsvíceného auta z dáli znamená vkročení příslušníka se zastavovavacím terčem, pozdrav a dobrý den pane řidiči... - prostě z principu by se ptali co to je i když to je vidět na 2km daleko neb to svítí před auto a ne do země, ale osvětlení vnitřní paraboly není z ohniska tak to jde poznat) no a pak jsem experimentoval co původní žárovky. Nejlepší podle mě je ubrat výkon a svítit hlavní žárovkou, u dvojí optiky pak technicky správně svítit dálkovýma (jednak je to průraznější po čem volají zarputilí svítiči a druhak tato žárovka H1 je mnohem méně používaná v provozu a navíc její závada se nedotkne hlavních H7 co pak nesvítí v noci a jezděj jednooký auta), není problém ubrat na svítivosti tak aby to neoslňovalo ale informovalo že něco jede a kterým směrem. Funguje to super jen do chvíle kdy z blízkosti policajt pozná že tlumený nevítěj a svítí dálkovky - to u dvojí optiky poznat bohužel jde. Takže finální stav je, že mi svítí H7 tlumené, ale v režimu cca 60% jmenovitého výkonu, což bohatě stačí a stále to svítivostí překonává žárovkové projektorové čočky (ty nejsou vidět skorem vůbec). Protože to rozsvěcí separátní logika tak vše ostatní zůstává zhasnuté, jednak přední obrys, zadní obrys, SPZ plate a celý interiér... Spotřeba tedy klesla zhruba na 1/3, efekt zůstal a negativa jsou zmírněna jak je v technických mezích možno.
Zbytek můžem diskutovat časem, otázky např. ohledně podžhavených halogenů a zhasnutých zadních světel spoustu lidí iritují, ale v realitě je to nakonec to nejlepší co jsem v daných podmínkách dokázal vymyslet :-) -
"-- skrytý --" 03.04.07 23:59
« Re:
Videl som predávať svetlá určené na denné svietenie. Firma Hella. Ale určite to vyrábajú aj iný výrobcovia.
Podľa mňa je to dobrá vec. Určite lepšie, ako používať cez deň hlavné reflektory.
Tuším sa tam používajú vysokovýkonné biele LEDky. Len neviem či je to u nás povolené.
Tiež by ma to zaujímalo. Pred časom som videl takto svietiť jedno audi. Ale to skôr vyzeralo, že to mal už od výrobcu. Bola to vyslovene taká ledková "svietiaca lišta" pod každým predným svetlom. Vyzeralo to "cool" a malo to cez deň väčšiu účinnosť ako klasické reflektory.
Viete niekto, ako je to s homologizáciou u nás? -
"-- skrytý --" 03.04.07 08:24
« Bez nadpisu
No ono je to taky těma zde použitýma H7. Malá vysokotlaká baňka a svícení v kolonách. Za slunečnýho dne dosahuje vnější teplota reflektorů (vypnutých) klidně k 40-50 °C jen expozicí od slunce, k tomu dalších 55W tepla zevnitř a téměř nulovej pohyb vzduchu ke chlazení, navíc nízko nad silnicí v koloně aut... Co čekat?? 8-s Ona i deklarovaná životnost současných H7 je mizerná, od 150 do 400h (dle výrobce).
Dále dochází ke skrytému zhoršování odrazivosti vnitřní paraboly a ke snížení propustnosti krycího plexi (postupné mléčné zakalení resp. přímo žloutnutí od UV) - no co víc si přát. Na tohle někteří přišli už dávno a tak hlavními reflektory přes den nesvítí... Sám k nim patřím :-) -
« Re:
Taky mi už tlumené odešly a strašně špatně se vyměňují- nejlépe v servisu. Prý to má souvislost se svícením ve dne, protože plastové světla se víc přehřívají a proto taky praskají žárovky! U RM I jsem za 120 t.km neměnil ani jednu žárovku/ nebylo třeba stále svítit/. -
"-- skrytý --" 01.04.07 21:43
« Bez nadpisu
Zdravím,
někde se tu diskutovalo o životnosti žárovek - bohužel mě nejvíc odcházejí žárovky pro tlumené (potkávací) světlo. Na mém voze (R. Megane Grandtour II Sportway, 1.5dCi, 6kvalt, 2005 r.v.) mám najeto cca 71.000 km, jsem měnil 3 páry těchto potkávacích žárovek. Už mám takový cvik, že si je dokážu vyměnit sám během pár minut i v košili :-! . Ostatní žárovky měním jenom zřídka.
Brooos
PříspěvekZaslal: 28. 3. 2007 19:49 Předmět: Kolko pytat? :)
ok ok ok ja viem, ale..........mam megana 2 grandtour r.v. 2005, cca. 47.000 km najazdenych, al.disky + zimne pneu...chcem ho predat, pani na kolko to vidite? Smile Vdaka
Měl bych dotaz k Broos - ty jsi ten člověk, co měl smůlu s vadným posilovačem řízení hned po koupi nového vozu? Jaké jsi pak s ním měl zkušenosti? Vidím, že ho docela brzo snažíš zbavit :-) Co se týká ceny, viděl bych to na nějakých 250-300 tis Kč. -
"-- skrytý --" 29.03.07 14:16
« Re: Re: diera v plyne
Ja som mal tiez dieru v plyne a dokonca pri volnobehu napr. na krizovatke sa cele auto triaslo ako harajuca koza
Takhle, to vsichni mluvite o ty "dire v plynu" u motoru za studena (cca 5-20sec po nastartovani kdyz je zima - cim vetsi zima, tim dele. Od cca 5st. Celsia nepozorovatelne) nebo to ma ten problem ... furt? -
"-- skrytý --" 29.03.07 08:38
« Re: diera v plyne
Ja som mal tiez dieru v plyne a dokonca pri volnobehu napr. na krizovatke sa cele auto triaslo ako harajuca koza - v servise renault na PC bolo vsetko v poriadku :shock: tak som sa nastval rozturoval som auto a presmykol som kolesami - hned sa zavada objavila v plnej krase - odisla jedna cievka a snimac otácok klukového hriadela - vymenili vsetky cievky t.j štyri - asi vedeli preco , snimac a je to v pohode >:D -
« Re: Re:
Mám také Grandtoura 1,5 dci, Dynamic Comfort, brzdy mi pískají od začátku, už cca 40 000. Je to dle renaultu problém toho že si destičky nerozumí s kotouči, je to nějaká speciální směs, aby destičky pomaleji ubývali, negativní efekt pískání. Poradili mi ať kotouče občas vystříkám wapkou a je po pískání. Funguje to, auto myji jen ručně, vždy vystříkám kotouče a na cca týden je klid. -
"-- skrytý --" 21.03.07 10:48
« Bouchání od přední nápravy
Ahoj lidi,
chtěl jsem se zeptat - už nějakou dobu slyším bouchání přední nápravy a to takto:
- jízda po dobré silnici je tichá, v pohodě
- přejetí větší díry taky
ale při přejížení drobnejších nerovností na vozovce je slyšet jakoby takové bouchání nebo klepání.....po přejetí té nerovnosti......hned poté je zase ticho.......
....někde jsem slyšel, že tohle můžou být stabilizační tyčky? nebo něco takového....
...megane ma najeto cca 33 tis. , stáří 1,5 roku, jinak závady žádné až na jednu odešlou cívku a obligátní vrzání
Díky za odpovědi...
Woslik
Ahoj a všem mnoho šťastných kilometrů.¨
Frodo