Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 07.06.07 22:53
« Re: Bouchání od přední nápravy
Osobne by som preventivne nemenil nic, kym by som sa nepresvedcil, ze je to na dobrej ceste odist. Ak vymenis tycku stabilizatora a vec bude ticho, nechaj to tak. Peniaze mozes minut hocikedy neskor a ceny snad nebudu ovela vyssie - predsalen Megane je v ramci Europy jedno z najmasovejsie vyrabanych aut, ziadna specialita.
BTW, pri vymene tyciek STABILIZATORA ist na geometriu nepotrebujes. To by si potreboval pri vymene guloveho capu alebo tyce RIADENIA. Tie ceny, co si napisal, su celkom v pohode.
To, ze sa Ti zadne koleso netoci lahko by Ti vedel podla mna urobit aj ten chlapik, ktory Ti vymeni tycku stabilizatora. Ja by som nejakym nastrojom zoparkrat skusil roztiahnut dosticky od seba a potom ich zase stlacit spat brzdou. Kapol by som aj kus vazeliny (najlepsie nejakej tepelne odolnej, no zadne brzdy sa hreju maloco a tak moze byt aj obycajna) na mechanizmy rucnej brzdy - su zvnutra kolesa dobre viditelne a pristupne. Pokial viem, na kazdom brzdici (strmeni) su aj take bazmegy na udrziavanie stalej vole rucnej brzdy, ale nestudoval som ako to vyzera. Mohli by drhnut a tak sa kukni aj na to. -
"-- skrytý --" 07.06.07 11:25
« Re: Bouchání od přední nápravy
takze to nakoniec vypada len na lavu tycku stabilizatora. Cenu mi dal 2800,- dve tycky a 700,- robota + ist na geometriu. Myslim ze je to aj s danou a v Kestlery 5800,- tycky + 1200,- praca + 900 geometria. Len teraz som zabudol sa opytat, ci to su ceny s danou. Ak nie, tak to je este vacsi rozdiel.
Inak aj zadna naprava nieje zrovna ticho. Ten plast na nej trosku buchoce a ako celok pekne drnci :-). Trosku divne na mna pozerali, neviem ale preco :*)
No a tie zadne brzdy musim dat tiez rozbehat a vycistit. Skoro som "neotocil" kolesom :-). Teda potocil, ale hned stalo. Nedalo sa ho roztocit a ratat otacky. To je asi to, co ma dobrzdovalo na cervenu :-). A to sa tvarili, ze mi robili pri garancke brzdy , teda ze im nic nieje a precistit netreba a ja ze mam pocit ako by ma nieco brzdilo :-)
Takze skusim Renault ci sa chytia na to, ze mi zvrzali vymenu ramien a ked nie, tak to dam u znameho vymenit. Uvazoval som, ci preventivne nevymenit aj tycky riadenia, vysli by na 2500,- aj s pracou a este dake capy co su na tom ramene. TV ako by si to riesil ty, vymenil by si preventivne aj tieto dalsie veci ? -
"-- skrytý --" 06.06.07 16:59
« Re: Bouchání od přední nápravy
Aha, teraz uz pamatam. Vies, vela vody odvtedy preslo a tak podrobnosti mi uz vyfucali z hlavy.
To hrkotanie, ktore popisujes by teda mohlo byt od stabilizatora - treba pozriet nielen tycky, ale aj ulozenie. Mimochodom, Fabie boli tymto zname, toto bola ich chronicka zalezitost a objavovala sa kedykolvek od 20 tisic km vyssie. U mna, kedze som jazdil hlavne mimo mesto, sa tycky prejavili az pri 80 tisicoch. Stalo to nejakych cca 2500? Sk a vymenil som si ich na parkovisku za necelu polhodinku. -
"-- skrytý --" 06.06.07 15:09
« Re: Bouchání od přední nápravy
no presne na takych roletkach to hrkoce, klepoce. Vtedi je to najlepsie pocut a ako pises, v priamom smere jazdy.
Si zabudol, ako som sa dopracoval skrze tahanie dolava, zlemu opotrebeniu pneumatik az k vymene zadnej napravy a prednych ramien :-) Islo vtedy o to, ze na pravej strane som mal mensi razvor naprav tusim o 12mm, predne koleso vzad o cca 8-mm a zadne vpred o cca 4+mm. Po vymene sa dostali a celkovu odchylku cca 3mm, ale aj tak tahanu to nepomohlo a prestal som to riesit. Nevedel som co dalej a aj to co vymenili bola fuska docielit a na tahanie bola odpoved, ze na slabom skolne neudrzi smer ziadne auto. Takze sa uz nedalo nic robit a bol som sklamany, ze to uz nezmenim. Teraz naposledy som bol vo Schwechate a cestou nazad hodne fukalo z prava. Po pusteni volantu som bol beho 30 m v protismere a teda dost ostro. Je tam ale slaby sklon vozovky na lavu stranu. Viem ze lepsi vietor odhodi auto, ale na druhu,pravu stranu, ma tak nikdy neodhodi. No a hlavne nie tak prudko. No a asi 2-3x som mal pocit, ze volant sa nehol a auto sa odklonilo dolava. Ale skor sa mi zda, ze sa mi to len zdalo a ze si nahovaram. Inak sa tomu tahaniu moc nevenujem. Teraz som zvedavy co nakoniec sposobuje to hrkotanie. Zajra na 9h idem do jedneho servisu, nech sa na to pozru iny ako z renaultu a hlavne budem pri aute aj ja. -
"-- skrytý --" 06.06.07 13:18
« Re: Bouchání od přední nápravy
Jaj aha, teraz ked to citam po sebe zistujem, ze je to trochu chrobacne napisane. Mal som tym na mysli smer priamo a nejake tie mensie hrbole - typicky nejaka slabucka roletka na semaforoch.
Tebe menili ramena? Trochu mi to pripomen, bud som to nezaregistroval alebo mi to uz nejako nepali... Kvoli comu to? -
"-- skrytý --" 06.06.07 08:22
« Re: Bouchání od přední nápravy
ja si myslim, ze v tom bude mat prsty ta vymena ramien. Ktovie ako prebiehala demontaz a montaz s velkym kladivom. No necham sa prekvapit, chcem sa na to pozriet. Stale potichu dufam, ze to niekde bucha vidlicovy kluc :-)
inak v bode 3. si ako myslel tu rovinu ? Myslis na ceste bez hrbolov ?
-
"-- skrytý --" 05.06.07 21:49
« Re: Bouchání od přední nápravy
tv: skusim na to upozornit cloveka, co mi to pozrie. V Renaulte mi povedali jednoznacne tycky riadenia alebo stabilizatora a Garancia plus to u mna uz nepokryje, mam vela nabehane 37tkm. Smolka, uz sa im vymiena, ked to treba platit, v zaruke ani bohovo a to som ich upozornoval, ze na STK ma upozornovali na pukanie, len slabe a nevedeli presne odkial. Takze musim opacit kamosovho mechanika, pochvaluje si ho a tvoj tip posuniem.
Inak ma to stve, lebo to auto nema skoro nic nabehne, taketo chyby som necakal skor ako po 60-70tkm. Hlavne ked sa ho snazim sanovat. Este som nemal auto, ktore by som tak sanoval, kurna. -
"-- skrytý --" 04.06.07 16:58
« Nova Laguna
Ja viem, ze toto je forum o Megane, no o Lagune snad ani topic nie je otvoreny a tak sa pytam ako sa Vam paci?
[odkaz]
Malokedy sa mi nove auto zapaci na prvy pohlad, ale toto (najma kombi) ano. Uplne ma dostal ten joystick na stredovej konzole - je to ovela lepsie ako hrat sa s tlacidlami niekde v urovni radia. Avsak z vlastnej skusenosti v C5-ke viem, ze takto ulozene tlacidla mozu byt aj na obtiaz, pretoze akykolvek tazsi predmet (PET flasa napriklad) urobi nechcene veci. C5-ka ma takto ulozene tlacidla ovladania vysky auta (hydropneu pruzenie) a stalo sa mi parkrat, ze sa mi auto zdvihlo ci padlo, ked som tam v rychlosti polozil flasu (C5-ka je tak nestastne vyriesena, ze ju nie je kam inam dat...). -
"-- skrytý --" 04.06.07 16:52
« Re: Bouchání od přední nápravy
Ja by som s dost velkou pravdepodobnostou povedal, ze do bude niektora z tychto troch veci (v poradi pravdepodobnosti):
1. spodny cap (cap na spodnom ramene); s presne takymito istymi priznakmi sa mi to prejavovalo na Berlingu uz od nova, najprv sa nic nezistilo, neskor, ked sa to vybilo viac, uz to zistitelne bolo. Vymenene v zaruke, odvtedy je ticho. Zistit, ci je to tento cap si vyzaduje dost skuseneho mechanika ktory vie, kde a ako podpacit.
2. vonkajsi alebo vnutorny gulovy cap riadenia. Oba je velmi lahke zistit, vonkajsi sa meni velmi jednoducho a stoji par susnov, no vnutorny (ten, ktory je na tyci riadenia a spaja ju s prevodkou) je trochu drahsia polozka a trochu ta vymena trva.
3. s mensou pravdepodobnostou by to mohla byt aj spojovacia tyc torzneho stabilizatora, pripadne ulozenie torzneho stabilizatora, no to by sa asi prejavovalo aj na rovine.
Informuj co to bolo, ked to najdes. -
"-- skrytý --" 31.05.07 16:08
« Re: Bouchání od přední nápravy
Taky bych prispel do tematu. Auto nevlastnim, ale otec ano - presne bych toto bouchani popsal takto: Jde od prave predni napravy v okamziku kdy se projizdi pravotociva zatacka a v te zatacce jsou pod pravym kolem diry nebo jakekoli nerovnosti. Zvuk ktery to vydava je jako kdyz nekde v trase "kolo-naprava-rizeni-posilovac-tyc volantu volant" nekde u posilovace/tyce volantu o sebe klepaly dva kovove predmety (vetsi kovove predmety, zadne plechy).
Zkoumani servisu: nic... jednou na tom kole udajne spatne natocena pruzina perovani, po jejim spravnem usazeni by to melo byt jiz ok.. neni.
Muj nazor - pri prujezdu zatackou se prave kolo odlehci (vetsina zateze jde na leve) a pri nerovnosti ve vozovce dojde k uvolneni sily posilovace jdouci do praveho kola (jde tam vic nez ma) a v tomtez okamziku kolo opet ziska kontakt s vozovkou narazem (proste druha strana diry, konec diry, dalsi dira) a tento naraz jde proti razu z posilovace (rizeni) - coz vede k tomu ze nekde je vule (pravdepodobne) a tyto proti sobe jdouci sily si "klepnou". Kde je dana vule, zda primo posilovac nebo zda nekde na cepech nebo necem jinem to netusim.. v servisu s tim nejsou schopni udelat nic, jen cekam kdy neco na rizeni timhle odejde..
Pri rovne jizde nebo pri zataceni doleva toto nedela, at je v silnici der kolik chce. Cim vetsi rychlost do zatacky nebo prudsi zatacka (tim padem vetsi odlehceni praveho kola) tim jsou razy znatelnejsi nebo castejsi. -
"-- skrytý --" 31.05.07 14:29
« Re: Klima +Airbag+dveře
no ja som osobne opravu na jeden krat nikdy nezazil, zvdy diagnostika, objednavka dielu a potom zase oprava/vymena. Dokonca aj u brzdovych kotucov a platniciek a to je iny spotrebak. No a potesilo aj to, ze ma objednali na 8h a auta sa dotkli az poobede -
"-- skrytý --" 31.05.07 10:12
« Klima +Airbag+dveře
Zdravím,
opět něco málo z mých zkušeností s Megane II Grandtour 1.5dCi (najeto cca 80tis km).
Airbag - občas problikávala kontrolka airbagu s hláškou Service. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost, protože tenhle problém byl nepravidelný. Jednoho dne se ale kontrolka rozsvítila nastálo a svítila v kuse týden, než jsem s tím dojel do servisu. Problém s konektorem - vyžádalo si to rozebrání, vyčištění a správné usazení.
Klimatizace - přestala po zimní pauze pracovat, resp. fungovala ale nechladila. Vypadalo to na únik chladícího média, ale ukázalo se že je vadné čidlo. Objednávalo se, muselo se čekat pět dní. Jeho cena je 3.500 kč - naštěstí je vůz ještě 3 měsíce ve standartní záruce a taky byla dokoupena prodloužená záruka na další 2 roky. Nelituji toho rozhodnutí :)
Dveře - u spolujezdce začali vrzat i při jízdě na uplně rovné silnici. Vyžádalo si to promazání plastů, gumy a mírné přitažení dveří ke karoserii. Vypadá to že to pomohlo.
Jinak oprava proběhla docela fajn, kafíčko, dobrý přístup. Jenom mě vadilo, že jsem musel do servisu dvakrát, kvůli čidlu.
PTF -
"-- skrytý --" 27.05.07 23:10
« Grandtour 1.5 DCi Expression
prosím o radu k tomuto typu auta, hlavně co se týče světlého čalounění, které se v této verzi dodává - máme obavy, aby se to nějak nešpinilo, byť ohleduplným používáním - šmouhy na dveřních opěrkách, šmouhy od nohou na zadní části předních sedadel, nemluvě přímo o skvrnách na sedadlech, když by někomu něco náhodou ukáplo. na klasické šedivé není vidět skoro nic a dá se lépe vyčistit. Jaké máte s těmito potahy zkušenosti vy, co máte tenhle typ vozidla? díky moc za každou zkušenost a radu! -
"-- skrytý --" 18.05.07 11:41
« Re: Info
prepac, tebe sa zda ta suma velka ? Myslim ze to nieje az tak hrozne, ved len garancka ma stala 5t. Aj ked vlastne ked priratam kurz, tak ta to stalo 24t, co je zase trosku viac. Ja rozvody necham na Renault a platnicky by som si menil sam :-) teda znami . Presne ako pise niky, za ich cenu dielu mam diel , pracu a umytie auta a zrejme aj kvalitnejsie/doslednejsiu pracu
tv: ale urcite tie Bendix nestali 2500,- -
"-- skrytý --" 18.05.07 11:38
« Re: Info
Az na to, ze su dosticky "z kramu" a "z ineho kramu". Isty cas som sa staral o vsetky firemne auta a metodou pokus-omyl som dosiel k zisteniu, ze naozaj kvalitne dosky aj cosik stoja, nezriedka nasobne viac, ako blato od inych vyrobcov. Tie kvalitne brzdia a vydrzia dlho, zatialco tie lacne ani nebrzdia, piskaju a nevydrzia zdaleka tak dlho. Moja najoblubenejsia znacka je Bendix, ale robil som iba francuzske auta, ine znacky mozu mat inych kvalitnych vyrobcov. No a pozor, zdaleka neplati kvalita = cena.
Samozrejme, priamo v salone Renault (alebo hociktorej inej znacky) su vsetky suciastky drahsie ako ine aftermarkety, okrem ineho aj preto, lebo chodia inymi, ovela drahsimi distribucnymi kanalmi a nezriedka ma salon na sklade iba velmi obmedzene mnozstvo dialov. Vsetko, co je potrebne, objednava samostatne a chodi to kurierom. No a nakoniec, salony ziju najma zo servisu a musime pripustit, ze vystavba a udrzba priestorov akehokolvek salonu je mnohonasobne vacsia, ako nejaka garazova firma v podnajme predavajuca diely cez okienko. Tot moj nazor. -
"-- skrytý --" 17.05.07 21:26
« Info
Dlouho jsem na diskuzi nebyl, ale chci Vám nahlásit stav - dnes jsem po roce a osmi měsících absolvoval garančku po 120 000 km. Výměna rozvodů, olejů, filtrů, k tomu všechny destičky. Suma mne odrovnala- 19 500,- Já vím, co mi mnozí řeknete - nenechávej si to dělat v servise, neznačkové díly jsou levnější... Ale při mém množství najetých kilometrů je mi milejší zaplatit tuto nehoráznou sumu a mít jistotu záruky a náhradního auta. Přeci jenom mi to auto vydělává a bez něj bych byl v pr....
Ahoj a všem mnoho šťastných kilometrů.¨
Frodo -
"-- skrytý --" 12.05.07 22:07
« Chiptuning 1.6 ano ci nie ?
kedze sa tu davnejsie o tom uvazovalo, davam sem toto: www.mmracing.sk/images/content/meg2_16.p… />najviac ma ale zaraza ten stratovy vykon. Zbytocne ma motor 115koni, ked na kolesach je to trosku cez 80k !!! Sa cudujem, ze po chipe nedosiahli deklarovanych 153Nm. Mozno to poriadne nerozbehali, ako sa to tu popisovali, ze to treba prevetrat a potom taha. Ale je mozne, ze konkretny motor bol nevydareny, skoda ze nemerali pred, alebo merali a neukazali. Kto vie. Ale uz asi nik nebude platit tisicky za smiesne 4k :-) -
"-- skrytý --" 11.05.07 09:40
« Radio
No, je to tak, ako pises - ziadne stereo, kvalita AM/stredne vlny. OK, mozno o kapku lepsia, ale pekne to dokaze nastvat. Ani nie to, ze je horsi zvuk, ale ze sa to stale prepina. No a k tomu velmi neskoro reagujuce RDS (riesim to tym, ze ked to vypadava tak, ze sa to uz neda pocuvat, stlacim tlacidlo pamate stanice, ktoru prave pocuvam a na to RDS zareguje okamzite, by ma zaujimalo aka programatorska dusa toto zbabrala) a o radost je postarane. No a najvacsi sok - vyrobca Blaupunkt (mal som radio von uz niekolkokrat). Ide to s nimi dole vodou, stare desatrocne najjednoduchsie radio Blaupunkt Lubeck s RDS a kazetou ma urcite o dost lepsi prednes ako tento skvost.
Na tomto mieste by som mal ale zdoraznit, ze rozpravam ne o Megane, ale o Citrone C5, aby sa niekto nepomylil. A preto aj Mirovi vysvetlim, ze Megane ma naozaj volitelnu strmost zavislosti rychlost - hlasitost, ale C5 to ma iba v dvoch polohach - VYP a AUTO. AUTO funguje nie podla mojich predstav. Mozno je nacase skusit ten VYP...
Inak to by musela byt dost sranda odvodzovat zvuk radia od mikrofonu. Poznam zopar ludi, ktori nielenze hovoria hlasno, ale este hlasnejsie telefonuju. Bolo by zaujimave sledovat hadku radia s takymto clovekom, kto ma hlasnejsie hlasivky... Ale moznoze keby sa to vyfiltrovalo iba na nejake nizke frekvencie, povedzme do 100Hz, plus dat k tomu niekolkosekundovu filtrovaciu pauzu, mohlo by to mat nejaky efekt. -
"-- skrytý --" 05.05.07 14:11
« Re: Bouchání od přední nápravy
takze som sa tomu prejavu zase viac povenoval ale mam pocit, ze to tu je mrtve na radu. Takze v aute som hlavne spravil poroadok aby nic nehrkotalo.
Pre upresnenie, by som to co pocujem nenazval mozno buchanim, ale hrkanim. Akokeby ste buchotali v hrubostenom hlinikovom hrnceku vareskou. Je to presne ten zvuk. Prejavuje sa to najviac pri nizsej rychlosti na roletach, alebo rozbitej betonke. Mozno by to dobre hrkotalo na macacich hlavach. Skusal som aj ci nahodou nieje povolene koleso. Nic. Jedine co som postrehol, by mohla byt vola pri snahe zozkmitat koleso v horizontalnom smere. Myslite ze by to mohli byt tlmice ? ma niekto skusenost ? -
"-- skrytý --" 29.04.07 01:39
« Re: Bouchání od přední nápravy
takze nieco podobne istu dobu pocujem aj ja. Nieco ako plmene buchotanie plechu alebo PET- flase. Myslel som ze mi nieco buchoce vo dverach ci daka flaska pred spolujazdcom, ale nic. Woslik , ako si s buchanim dopadol ? co to bolo ? Pozeral som z bku pod auto, ci tam nieje uvolneny plech pri vyfuku. Stale mam ale pocit, ze by to malo byt od prednej napravy. Niekedy je ten zvuk dost vyrazny a posadka v aute nic nepocuje, len ja ako vodic ;-\ , neviem ci ma vyznam navstivit servis po mojich skusenostiach. Ako otestovat stabilizacne tycky alebo inu moznu pricinu ? co hladat ? -
"-- skrytý --" 26.04.07 11:00
« Startovaci karta
Mimochodem, umrela mi jedna startovaci karta do megana - auto ji ve vetsine pripadu nerozpozna ;-\ Obcas ji staci promackat, aby se "chytla". Odemykani/zamykani funguje bez problemu. Zajel jsem s tim do renaltu, a nastesti mi daji novou zdarma (auto mam jeste v zaruce). Pro info - nova karta stoji cca 3500 + 500 Kc za "sparovani s autem" -
"-- skrytý --" 23.04.07 18:41
« Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče
"vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky..." Ja mam 47k a desticky tak v polovine. Nove koupis tak za 700 Kc. V renaultu za ne chteji 2500, takze nebud blazen a nekupuj to do nich :-! . -
"-- skrytý --" 23.04.07 18:40
« Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče
"vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky..." Ja mam 47k a desticky tak v polovine. Nove koupis tak za 700 Kc. V renaultu za ne chteji 2500, takze nebud blazen a nekupuj to do nich :-! . -
"-- skrytý --" 23.04.07 18:40
« Re: brdzy - pískání, výdrž, kotouče
"vy tu píšete, že 30 - 40 tis. no tak buď si chtěji vydělat, nebo se juknu do manuálu a změřím si desky..." Ja mam 47k a desticky tak v polovine. Nove koupis tak za 700 Kc. V renaultu za ne chteji 2500, takze nebud blazen a nekupuj to do nich :-! -
"-- skrytý --" 04.04.07 15:18
« Bez nadpisu
A v tom jses jisty...??? Dodnes nevim o jedinem pripadu ze by to kdy kdo v servisu dokazal vysvetlit/nastavit, kazdej to pouziva v tom rezimu ze trvale rozsviti (na pacce) a sviti furt - zhasina to s otevrenim dveri po vypnuti motoru, rozsveci to s nastartovanim motoru. Jenze to sviti cely a veskere palubni pristroje maji rezim "noc". Hele fakt jsem se tomu venoval a vyresit jinak nez jak jsem psal jsem to nedovedl...
Hned sa tie kolieska lahsie tocia. Takze rucna brzda problem nerobila.
Inak sa vyjadril k mojim brzdam, vie ze auto ma 3,5roka " Sak ich mas nove. Mas ich take , lebo vobec nebrzdis" No co sa mam zastrelit ked ja tolko nepotrebujem brzdit :*) a tie zadne asi zaberaju len ked sa dupne na brzdu. Len mi navrhol, ze by bolo mozno dobre je stiahnut a zbavit hrdze po obvode kotuca