Zkušenosti s Meganem Grandtour???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 21.09.07 15:45
« Jemne kvilenie pneumatik pri dobrzdovani v miernej casti zakruty
V podstate o nic nejde, iba mi to nejde do hlavy.
Pri podla mna nie silnom dobrzdovani pred zakrutou resp. uz v zaciatku zatacky pocujem jemne kvilenie pneumatik. Trva to iba chvilku a je to relat. tiche. Za tie roky jazdenia uz mam cit kedy ktore auto (Fabca TDI, Ford TDCi) v akej situacii uz je na hrane kvilenia pneu ale toto sa mi zda priskoro.
Mal som podozrenie na nesumerny brzdny ucinok ale to som si myslel len tak "zbrucha"
Spomenul som to aj technikovi ked som bol na garancke a preverili mi brzdy - vsetko OK.
Mam obvykle mierne prehustene pneumatiky (kvoli dialnici) tak skusim ich >trochu< vypustit aby lepsie sedeli.
Nestava sa to aj Vam ? Alebo myslite ze je to OK ?
Ked blbnem tak sa necudujem ale toto je pri strednom brzdeni a zaciatku zakruty. Alebo si asi zvyknem, ze to tak.
-
"-- skrytý --" 21.09.07 14:38
« Ziadne zavady ani po prvej garancke 1,5dCi 105k
Cafte, dlllho som tu nebol, medzicasom som prisiel aj o nick (teraz som tusim T0MAS1 predtym T0MAS).
Prva garancka je bud po roku alebo po 20 tisic km (co skor nastane). Po roku som mal 19800 km takze na chlp aj casovo aj kilometrovo.
Zatial zo svojim Grandtourom 1,5dCi 105k nemam ziadne problemy, funguje ako hodinky.
Prva garancka tiez OK, menili nejaky medeny kruzok niekde vo ventilacii za par korun. Zabudol som im povedat, ze mi ide tazsie zatvarat kufor /tazsi chod/ (myslel som, ze nieco s plynovymi vzpieracmi) ale sami na to prisli a vyriesili - premazali tycky vzpieracov a ide to ako ma - och aka banalita to ma mohlo napadnut.
Takze som spokojny aj so servisom - spravili aj to na co som ich zabudol upozornit. -
"-- skrytý --" 12.09.07 11:35
« Re: Rada s ostrekovacom
nedavno jsem řešil podobné na Cliu II - tam to vzhledem ke stáři mělo už nárok. Prostě jsem tu trysku sundal z auta, vzal jehlu a začal důkladně šťourat, čistit a profukovat.. asi by pomohl i nějaký kompresor s tryskou, já to dělal "ručně" pusou (pak následovala důkladná zubní očista :)) Ze stavu "dosříkne sotva na čtvrt okna" se tryska dostala na cca 80% své původní funkčnosti.. tak jsem nastavil a odladil nastavení směru dostřiku a jsem celkem spokojen. Nemohu říct že by z té trysky vypadnul nějaký sajrajt, ale její prostupnost byla menší a bylo to dost znát. Ucpe se to asi celkem rychle :-( -
"-- skrytý --" 12.09.07 11:24
« odhad ceny
Je tu celkem živo tak bych poprosil zdejší znalé o odhad ceny: Megane sedan, 2004, 1.9 dCi, najeto cca 90tisic, vybavení privilege (teď jsem kouknul, už taková verze není - je to ta nej verze a má navíc bezdotekovou kartu, el. sklopná zrcátka a béžový interier), + navíc automatická klima. Servisováno (knížka), garážováno. Jaký je váš verdikt? -
"-- skrytý --" 10.09.07 07:36
« Re: prosba
Zdravim,
105k verze je velmi dobrá, motor je svižný a jezdí jak "drak". Dlouhodobá spotřeba 4.7l/100km, zatím. Mám najeto 85tis km.
Ale počítej s občasnou poruchovostí, většinou jsou to drobnosti. To je ale problém všech Renaultů, nejenom této motorové varianty.
Např. mi koncem týdne unikl olej - motor byl zasviněný - problém byl pouze ve filru, nějaká výrobní vada, kdy olej z filtru unikal, takže oprava za hodinu...
-
"-- skrytý --" 09.09.07 11:53
« prosba
Mám prosbu, budu kupovat megana grantoura. Rozhoduji se mezi motory 1,5Dci 85k a 105k. Mohl by mi někdo z vás poradit, který je lepší a v čem? Prosím, připište zkušenosti, skutečnou spotřebu a další postřehy. Pomůže mi to při výběru. Moc děkuju ;-) -
"-- skrytý --" 31.08.07 17:52
« Rada s ostrekovacom
ahoj vsetci,
po dvoch dnoch citania v tomto fore som sa dostal len po 5. januar 2005 (asi 1000 prispevkov) a zatial som nenasiel, ci niekto z vas nemal takuto skusenost:
Vcera som zistil, ze sa mi minula voda v ostrekovaci. tak som najskor nalial ten klasicky odhmyzovac (neviem presne nazov, ale je tam cosi 200). dal som dve davky, za tym dolial doplna vodou z krhly na pumpe.
nateseny sadol za volant nastartoval, zacal striekat na okna. najskor sa pustilo klasicke ostriekavanie predneho okna, ale po chvili prestalo a neslo nic. skusil som aj zadne okno, ale tiez nic.
skusal som asi 5 minut pocas jazdy, ale nic. asi po dalsich 10 minutach sa to opat rozbehlo, ale jedna tryska zacala dost slabo.
myslite, ze som tie trysky zapchal tym, ze som ten repelent dal do prazdnej nadrzky ako prvy?
-
"-- skrytý --" 22.08.07 19:40
« Prasklý plast
Tak hlásím vyřešení problému se spojlerem na pátých dveřích (viz předminulý příspěvek). Došlo k ulomení držáků, které ustřelily - nahradit nejdou, popuze koupit nový díl za cca 5 000,-. Takže jsem se domluvil na tom, že mi pouze vymění plastové spony, které snad budou na přichycení stačit. Zaplatil jsem cca 250,- Kč za spony a práci a jel domů. Za 30 min. hotovo. Spojler drží bez problémů.
Lovu zdar! -
"-- skrytý --" 14.08.07 07:46
« Servisní prohlídka po 80.000km
Zdravím vespolek,
taktéž přidám něco málo o provozu mého vozu - provedena servisní
prohlídka po 80.000 km (82.731 km), vůz Renault Megane II Grandtour, model Sportway, 1.5 dCi, 6 rychlostí, 106 k
(dlouhodobý průměr 4.6 l/100 km), vůz jezdí od 07/2005.
Standartní úkony při serv. prohlídce - výměna oleje, filtrů (částicový, olejový...), výměna těsnění, doplnění ostřikovací kapaliny, chladicí, vyměněny žárovky a stírátko. Provedena kontrola a údržba elektriky a brzd, vyčištěna klima (smrděla). Vůz byl povysáván. Cena celkem 5.598 Kč (vč. DPH).
Záruční úkony: proběhla výměna ventilátoru vnitřního prostoru
(zadřel se). A opět a zase svítila kontrolka pro Airbag, takže se objednal úplně nový kabelový svazek, který bude vyměněný v nejbližší době.
Ještě že se objednala prodloužená záruka Garance+, tyhle problémy
vznikly a řeší se už mimo standartní 2 letou záruku, takže část investice do prodloužené záruky se začala navracet.
Přeji všem šťastné km. -
"-- skrytý --" 09.08.07 20:29
« Zajímavý "problém"
Hlásím se po dlouhé době a najetých 132tis. km.
Stala se mi kuriózní záležitost - vlastně dvě:
1. Při dotankování do plné nádrže jsem sedl za volant a poprosil manželku, aby zapsala na účtenku počet ujetých km. Ve chvíli, kdy jsem začal startovat, ona namáčkla tlačítko PP na pravé ovládací páčce. Potom se začaly dít zajímavé věci: PP se přepnul do testovacího režimu a palubovka se zbláznila - postupně se začaly rosvěcet všechny kontrolky, otáčky i rychlost se vyšvihly do maxima (ani jsem necítil akceleraci - kvalitní Renault!!! :-))) a celá akce se opakovala neustále dokola. Opětovným mačkáním jsem docílil jen toho, že mi PP napsal verzi testovacíhio programu a hlášku:"Test OK". Nevěděl jsem jak z toho ven. Nepomohl ani klasický trojhmat známý z Windows - vypnout motor, vytáhnout kartu a otevřít dveře... Po pár minutách jsem zoufale volal do servisu, kde mi předali elektrikáře a ten se mi snažil vsugerovat, že se mi to tlačítko PP zaseklo a musím přijet za ním do servisu - asi 80 km.... Marně jsem mu říkal, že mačkáním tlačítka se pohybuji v menu - tím pádem nemůže být slepené! Nakonec dostal spásný nápad - zmáčknout tlačítko na kroužku tachometru. Tím se celý program ukončil a vše bylo zase OK. Takže pokud se někdo z Vás omylem dostane do stejného problému - řešení je snadné.
For Tamtam - co bych dělal, kdyby jsem si ho kvůli faceliftu ušmiknul?!? >:D
2. Před pár dny jsem si při 34°C a na přímém slunci dovolil otevřít kufr (Grangtout). Ozval se zuofalý zvuk lámaného plastu a dveře zůstaly zablokované asi v polovině. Opatrně jsem je zavřel a s hrůzou zjistil, že plastový kryt v horní části pátých dveří, ve kterém je zabudováno třetí brzdové světlo, je celý vypáčený nahoru. Tím teplem došlo k roztažení tohoto plastu a jeho nadzvednutí ve střední části. Při otevření dveří se pak plast opřel o střechu a celý se vypáčil. Pokud můžu hádat - celá konstrukce je připevněna dvěmi šrouby a pak ještě klasickými plastovými "sponami". Ty praskly a celý plast drží jen na těchto šroubech. Dost brutálním úderem jsem vrátil plast do původní pozice, ale je neustále vyhnutý, proto pro otevření potřebuji dvě ruce - jedna drží plast zatlačený dolů a druhá opatrně otevírá dveře. Zastavil jsem se v servise, kde mi ale nemohli pomoct, protože "karosář má dovolenou" a objednali mne za 14 dnů. Jsem zvědavý, jak to vyřeší v rámci záruky - není to přeci opotřebitelná část a závada nebyla způsobena nevhodným používáním.... Otevření kufru je snad normální >:-[]
Jinak ale na mého Rencka můžu jen pět chválu, šlape jako hodinky, dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 5,04 l,(1,5 DCi 60KW) PP mi proměřuje asi o půl litru méně. Jediný problém, který už beru jako "vlastnost vozu" je smrad z klimatizace po jejím spuštění. Jen otevřu na minutu okna a potom je už klid. Měl jsem dokonce i klímu venku, ale "vše bylo v pořádku!. Smradu se zbavím až prodejem vozu.....
Všem přeji mnoho šťastných km!!! :-) -
"-- skrytý --" 20.07.07 07:48
« Re: auto po pol roku
este tak spotreba: dialnica do 160, normalna cesta do 130, mesto do 80 7,9l - nic moc, ale co uz.
a co sa ti na tej spotrebe nezda ? mas benzin , ani s dieslom by si nemal 5l :-)ked odlahcis nohu o 20km, aj spotreba bude do 7l :-! teda ak ta ta spotreba trapi
Nebavi ma zakazdym behat k oknu ked sa na rozlahlom parkovisku ozve klasicke hukanie alarmu. Da sa to niekde (bez nejakeho rozoberania alebo vymeny sireny ako-takej) nastavit na inu ? Ma to nejakych par predefinovanych ci je natvrdo tato a hotovo.
Idealne hocijake ine hukanie ako to bezne co kazdy pozna.
Ze som ja radsej nekupil nejaky alarm co by mi to signalizovalo aj na klucoch. No hold chcel som aby sa mi v novom aute vrtali co najmenej a tak som si tam pri kupe dal namontovat originalny Renault alarm.
Nestazujem sa iba mapujem ci je moznost to lahko zmenit. Inak kaslem na to a necham to ako to je.